Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*




Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala


1.12.2013
Eea / 26v. / 4. lapsi / PKKS
Leonella / 29v. / 1. lapsi / KOKS
Kurina / 20v. / 1. lapsi / TYKS

2.12.2013
Taskussa / 28v. / 1.lapsi / JS
VanamoBr / 33v. / 3. lapsi / JS

3.12.2013
kozella / 30v. / 2. lapsi / NKL?
sunflower86 / 26v. / 1. lapsi / PKKS

4.12.2013
Na-dene / 27v. / 1. lapsi / SAS tai TYKS
Mamimamimami / 30v. / 3.lapsi / JS
Mandeila /?/?/?
reikai / 28v. / 1. lapsi / ?
Maikkis:) / ? / 1. ja 2. lapsi / ?

5.12.2013
Hyy2 / 26v. / 2. lapsi / TAYS
Stormy / 26v. / 1. lapsi / OYS
thera / 27v. / 1. lapsi / PHKS
jen_ni / 26v. / 3. lapsi / TYKS poikaolo
Ti / 27v. / 2.lapsi / K-PKS
tömpsis / 34v. / 2. lapsi / LS

6.12.2013
mileon
Kettula / 27v. / 3.lapsi / K-SKS poikaolo
Myokine / 25v. / 1.lapsi / KOS

7.12.2013
SaaraW / 33v. / 2. (3.) lapsi / TYKS
Mj. / 21v. / 1. lapsi / PHKS
Saru. / 24v. / 1. lapsi / LS

8.12.2013
Joliana / 22v. / 2. lapsi / SatKS tai TAYS
Jeremias äiti / 31v. / 4. lapsi / NKL
Merve / 27v. / 2. lapsi / VKS
Nuu_Nuu / 25v. / 2. lapsi / ?
Amalia89 / 23v. / 1.lapsi / ?
hiisi -78 / 34v. / 1. lapsi / ? tyttöolo
Po / 26v. / 4. lapsi / ?

9.12.2013
Kaislanen / 27v. / 1. lapsi / PHKS

10.12.2013
Skatta / 27v. / 2. lapsi / PHKS
Niandra / 29v. / 1. lapsi / ?
ÄiteeX / 30v. / 3. lapsi / TAYS
Tiksander / 31 v. / 1. lapsi / TYKS (SAS?)

11.12.2013
Onne / 32v. / 3.lapsi / ?
Jansu1982 / 31v. / 1. lapsi / TAYS
MeMaMi / 27 v. / 3. lapsi / K-PKS

12.12.2013
satumyy / 22v. / 1. lapsi / K-SKS

13.12.2013
verppu /?/ 1. lapsi /???
emunainen / 30v. / 3. lapsi / NKL

14.12.2013
Aina_ / 22v. / 2. lapsi / TYKS

15.12.2013

16.12.2012
Cherry87 / 25v. / 1. lapsi / K-HKS
Kuume84 / 29v. / 3. lapsi / ?

17.12.2013

18.12.2013
Tafgu / 26v. / 3. lapsi /
Eltzu84 / ? / 2. lapsi / KYS

19.12.2013
Lisconen / ? / 1. lapsi / ?

20.12.2013
Anazu / 30v. / 2. lapsi / TYKS

21.12.2013
NeitiT / 23v. / 2. lapsi / ?
Vivie / 30 v. / 2. lapsi / ?
Chariot / 22v. / 2. lapsi / JS
Milla+ 2011 / 23v. / 2. lapsi / TYKS

22.12.2013
Nomppeli /?/ 2. lapsi /?
NuNutin / 26v. / 3.lapsi / HYS

23.12.2013
evaparadise / 23v. / 1. lapsi / TAYS
Alexa / 40v. / 4. lapsi / KOS

24.12.2013
miranenn / 23 v / 1. lapsi / EKKS
Lakritsa / 22v / 2.lapsi / PS

25.12.2013

26.12.2013
jenninenn / 29v. / 1. lapsi / KOS?
Innu / 35v. / 2. lapsi / LS

27.12.2013
Santsukka88 / 25v. / 1. lapsi / SAS (TYKS)
Sandrastiina / 30v. / 2. lapsi / ?

28.12.2013
Linttu / 31v. / 3. lapsi / SAS (TYKS)

29.12.2013
Barbamama35 / 38v. / 4. lapsi / TYKS
Judidi / 19v. / 2. lapsi / OYS tai OAS
SnowFlakes / 28v. / 2. lapsi / TAYS

30.12.2013
Helena2013 / 28v. / 1. lapsi / ?
Jeccika / 26v. / 3. lapsi / ?
Tiikeli / 30v. / 2. lapsi / TAYS
Myyttynen / 25v. / 1. lapsi / PKKS

31.12.2013


Tulossa: (täytetään sitä mukaa kun aletaan saada neuvola-aikoja yms)

NuNutin N 15.5.
Amalia89 N 15.5.
jenninenn N 16.5.
Tafgu N 17.5.
Cherry87 N 17.5.
Anazu N 17.5.
Na-dene NP 20.5.
NeitiT N 20.5.
miranenn N 20.5.
Alexa N 20.5.
Helena2013 N 21.5.
Myyttynen N 21.5.
Skatta NL 22.5.
Po NP 22.5.
Stormy NP 23.5.
jen_ni NP 23.5.
Kettula NP 24.5.
Saru NP 27.5.
Skatta VU 27.5.
Judidi N 27.5.
Aina_ NP 28.5.
Po NL 28.5.
hiisi -78 NP 28.5.
Merve NP 31.5.
Merve N 3.6.
NuNutin NP 5.6.
Stormy N 6.6.
Na-dene S 7.6.
jen_ni N 10.6.
Anazu NP 10.6.
Na-dene N 12.6.
Lakritsa NP 13.6.
Saru. N 20.6.
Aina_ N 27.6.


Lyhenteet:
VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL (Neuvolalääkäri), S = Sokerirasitus

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



Facebookissa salainen ryhmä joulukuisille! Liittymispyynnöt yv:llä jen_ni:lle!
Laita viestiin linkki omalle sivullesi, jolloin jen_ni lähettää sinulle kaveripyynnön ja hyväksyttyäsi kaveripyynnön saat kutsun ryhmään.




Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Tässäpä ketju joulukuisille! :)

Tänään tein testin ja plussaa näytti. Vielä täytyy kyllä huomenna tehdä uudestaan, kun haluan varmistaa asian. :) Viikkoja olisi 3+6 ja mitä tahansa voi vielä tapahtua..Pitää vaan toivoa parasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Eea
Voisin uskaltautua mukaan. :)

Eea, 26-vuotta, 4. lapsi, laskettuaika 1.12.2013, PKKS

Meillä on kotona 5-vuotias tyttö ja 1,5-vuotias poika. Joulukuussa menetimme toisen tyttäremme kohtukuoleman yhteydessä rv. 25+3. :heart: Mimosa-enkeli katselee meitä pilvenreunalta. Kohtukuoleman lisäksi minulla on ollut kaksi alkuraskauden keskenmenoa (rv. 7. kumpikin), joten varovaisen luottavaisesti liityn mukaan odottajiin. :) Ei oikein malta poiskaan pysyä.
 
Täällä myöskin yksi joulukuinen, eli Taru81, LA 4.12., ensimmäistä odotellaan ja sairaalana HYS.
Meillä takana yks tuulimuna (todettiin rv 8+3), joka tärppäs kolmannesta yrityskierrosta ja nyt tämä uusi tärppi, joka oli toisesta kierrosta kaavinnan jälkeen.

Ekan testin tein jo lauantaina ja se näytti hentoa plussaa ja siitä asti on joka aamu pitäny tehdä uusi testi, josko se edellinen vaan huijas... Vielä en ole neuvolaan soittanu, josko ens viikolla...
 
Eea
Miekin tein jo lauantaina ekan haalean plussan ja tänään tein päiväpissasta clearbluen ja se näytti "1-2 viikkoa raskaana". :) on tätä kyllä niin toivottu. Kun vaan tällä kertaa päästäis loppuun asti ja saatais vauva kotiin.
 
Moikka kaikille!

Eilen kävin kattomassa, enkä löytäny tällasta ketjua, mut tänään oli jo pistetty pystyyn. Hyvä :)

Eli liittyisin mukaan. Sunnuntaina tein testin ja kiljuen kiiruhdin sitä miehelle näyttämään. Haalea mutta selvä plussa. Viiva on lähtenyt vähän jo vahvistumaan, joten uskallan suunnata tänne :) Tällä viikolla pitäisi saapua briteistä tilatut CB:n digit ja niitä odotellaan, kuin kuuta nousevaa. Se digin tulos jotenkin virallistais tätä, kun yhtään ei vielä muuten tajua olevansa raskaana :D

Eli

Na-dene, 27 vuotta, LA 4.12., Ensimmäistä odottelen myös minä, sairaalasta ei vielä varmaa tietoa. Haluaisin mennä synnyttämään Salon aluesairaalaan (SAS), kun on kuulemma kovasti kodinomainen ja lämmin paikka, mutta uhkaavat lopettaa sen, joten siinä tapauksessa varmaan TYKS. Turun seudulla siis asustellaan.

Tämä raskaus tärppäsi yk2:lla, tammikuun puolessa välissä vasta poistettu hormonikierukka. Ja tämä sunnuntainen haalea punainen viiva oli mun elämäni ensimmäinen mikään viiva raskaustestissä. Ovistesteillä mentiin nää kaks kiertoa ja tästä kierrosta ounastelin hyvää, kun lämmöt jäi flunssaviikonlopun jälkeen koholle, puolisen astetta normaalia korkeampina. Nyt vaan pidetään peukut ja varpaat pystyssä, että kaveri on tarrannut tiukasti kiinni ja jaksaa kyydissä vähintään marraskuulle, mieluiten joulukuulle asti :heart:
 
Mukava, kun alkaa tulla porukkaa! Arvasin, että on muitakin alkupäivien odottajia, jotka odottavat ketjua missä höpötellä. :)

Meillä tämä oli yk 2, vaikka enemmän mentiinkin tjottaillen..Viime kierrossa olin muka niin raskaana ja tipuin korkealta, kun menkat alkoikin. Tähän kiertoon yritin ottaa rauhallisemmin ja loppuun asti olin varma, ettei ollut tärpännyt..Pelotti jopa tehdä testi, kun en ollut varma kierron pituudesta enkä halunnut nähdä negaa. Yllätys olikin suuri, kun testiajalla tuli haalea viiva. Kävin ostamassa uuden testin, että voin huomenna testata, että olenko varmasti raskaana. :D

Heti alkoi jännittää kaikki mahdollinen, vaikka onkin jo kaksi kertaa tämän kokenut..Mutta mies oli aika järkyttynyt plussasta, alkoi heti miettiä pärjäämistä. Sen verran tuli tämä raskaus yllätyksenä, mutta luultavasti hän tarvitsee vain hieman aikaa sulatella asiaa.

Tarrasukkia kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Mamimamimami/la 4.12/kolmas/29v/js

Ei onnistu luurilla värit.. Tai ei osaa vaan käyttää.
Koetellaan vasta tajuta tätä ihmettä..
Isommat on jo isoja, joten tuntuu ihan hassulta tämä taas.
Kiva, kun Kettula teit pinon meille joulumurusia odottaville!

Mamimamimami 3+6
 
Oho, mulla jäi näköjään ikä pois, eli ikää on kertyny31 vuotta.

Mä kävin tänään kauppareisulla ostamasaa ton CB:n digitaalisen testin, josko malttaisin odottaa viikonlopulle sen kanssa. Toisaalta tekis mieli tehä jo huomenna... Miehelle näytin sunnuntain testiä, eikä se tainnu oikein käsittää sen olevan plussa, vaikka jo lauantaina kerroin. Mies yrittää suojella itteään ja yrittää olla ajattelematta ja innostumatta raskaudesta, mutta kyllähän se lauantaina oli hymy korvissa :) meillä siis molemmat vähä pelkää, että kesken tääkin menee...
 
Taru: Meillä on miehellä ollu vähän samanlainen asenne ja "hölmistys" vaikkei siis meillä takana olekaan mitään kurjia juttuja raskauden suhteen (Ikävää, että teillä on... :() Tänä aamuna tein testin taas (kun pakko on varmistaa, ettei kuvittele koko juttua...) ja mies ehti sitä ennen mua vessaan kurkkaamaan. Kysyin mitä näkyy, niin vastaus oli "ei mitään". No mulla iski paniikki ja mies korjas, että on tässä haalea viiva. Kerroin sitten pienen selvennyksen ovistestien ja r-testien tulkintaeroista :D

Iltapäivällä sitten kyselin, että joko on sisäistänyt asiaa. On kuulemma, mutta toppuutteli, että otetaan ihan rauhassa. Oon siis kertonu miehelle, että ekat 12 vko on epävarmempaa aikaa ja sitten riskit pienenee.

Mutta pidetään kaikille peukut ja varpaat pystyssä, että saadaan joulukuun alussa täällä yhdessä jännäillä, kuka ilmoittaa ensimmäisenä uudesta tulokkaasta :heart:

Ihanaa muuten, kun meitä on näin monta samoilla viikoilla. Voi yhdessä pohtia näitä juttuja. Mulla ainakin on sellanen olo, että oon ihan vihree näissä. En tiedä mistää mitään :D
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Eea
onko teillä mitä oireita? Mie olen ihan kamalan väsynyt! Voisin nukkua koko päivän. :) Jokaisessa raskaudessa on ollut sama juttu.

Uskomatonta ajatella, että kaikkinensa tämä on jo kuudes raskaus, kun lapsia on kotona vain kaksi.

Mitä te teette työksenne? Mie olen käsityöyrittäjä ja kotiäiti. Valmistan myyntiin lastenvaatteita + teen korjausompeluita, mittatilaustöitä.... mitä tahansa. :)

Meillä on muuten uskomaton sattuma lasketunajan suhteen. La on 1.12.2013, ja silloin tulee tasan vuosi Mimosa-enkelin syntymästä. Suorastaan pelottavaa.
 
Eea: Teillä on kyllä käyny valtavan huono tuuri noitten raskauksien kanssa :hug: :( Nyt pidetään peukut ja varpaatkin vielä pystyssä, että tällä kertaa kaikki menee hyvin :heart:

Täällä havaittavissa lievää etovaa oloa, ollu nyt parina aamuna ja eilen illallakin. Syöminen auttoi oloon. Ja lisäks ihan hillittömät ilmavaivat :ashamed: Siis vatsa oikeesti tosi kipee ja pinkee noitten ilmojen takia... :( ja tietty rinnat ollu arat jo varmaan viikon :D
 
Eea
No on tuota huonoa tuuria kyllä riittänyt. :| Toivottavasti nyt ei sattuis mitään. Tietysti alkuraskauden keskenmenot on aika yleisiä, sellasen vielä jotenkin kestäis. Tuo kohtukuolema oli kyllä sen verta rankka kokemus, että en tahdo enää koskaan sitä kokea. Päivä kerrallaan kuitenkin eteenpäin. nämä asiat kun ei ole omissa käsissä.
 
Minäkin ilmoittaudun! Kengu83, 29 v., LA 4.12., ensimmäinen lapsi tuloillaan ja sairaalana joko JS tai NKL.
Ensimmäinen haalea plussa tuli maanantaina, ClearBluen digitestissä eilen aamulla "Raskaana 1-2" :)

Varasin tänään ensimmäisen neuvolan maanantaille 22.4.
Saan myös todennäköisesti lähetteen äitiyspolille ennen sitä, koska kyseessä on potentiaalinen riskiraskaus. Siksi yritänkin pitää pään kylmänä (keskenmenoriskin vuoksi), mutta vaikeaahan se on...!

Tämä raskaus tuli hienoisena yllätyksenä, koska meillä oli ollut yritystä jo monen kierron ajan (tuloksetta), mutta nyt alkuvuodesta ollaan lähinnä tjottailtu ajatuksena, että toukokuussa todellista yritystä taas. Käy se näköjään näinkin. :) Täälläkin mies on vähän pöllämystynyt asiasta vielä, mutta eiköhän tuo tuosta tokene...

Oireita on ollut hyvin vähän, oikeastaan pelkkä alavatsan pingotus. Ei menkkamaista jomotusta mutta sellaista, että tuntuu siellä jotain tapahtuvan. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
uskaltaiskohan sitä jo ilmoittautua mukaan.. maanantaina tehty ensimmäinen positiivinen testi ja tänään toinen, viivat on vielä haaleita, mutta selvästi nähtävissä kuitenkin. ei mitään mielikuvituksen tuotosta ;) pelko perseessä kuitenkin mennään, mitä vaan kun voi tapahtua.. eihän sitä tiedä vaikka olis kemiallinen tai tuulimuna tai...

meillä kotona reilu 1,5-vuotias touhukas neiti, joka kovasti haluais jo pikkusisaruksen ;)

mut vois päivittää listalle 5.12.2013, jen_ni, 26, 2.lapsi, TYKS
 
jen_ni kiva kun liityt porukkaan :wave:

Hauskan hykerryttävä tilanne tänään, kun mies kävi vanhempiaan moikkaamassa pikaisesti. Miehen serkku sai lapsen tossa joku aika sitten ja olivat äitinsä kanssa puhuneet tulevista ristiäisistä. Miehen äiti oli sitten udellut, että jokos meillä jotain vauvakuumetta olis. Ei oo, oli mies vastannu :D Miehen vanhemmat siis odottaneet perheenlisäystä jo vuosia, mutta ei oo yrittämisestä tms. haluttu mitään kertoa, kun sitten kaikki (kyllä, koko suku!) kyselis koko ajan asiasta ja siitä tulis mulle ainakin ahdistunut olo. Oon siis ite ollu vielä vuosi sitten sitä mieltä, et ei lapsia vielä. Sitten ystävä sai vauvan viime kesänä ja pikku hiljaa olen huomannut ajattelevani, että vois olla ihan kiva kuitenkin. Todellinen vauvakuume iski sitten josku marras-joulukuussa, mutta sivuutin sen olemassa olon vielä sinnikkäästi. Tammikuussa alkoi tunut siltä, että haluan sen vauvan nyt, joten kierukka läks :D (Ja puhun minä-muodossa, koska mies on halunnut lapsia jo monta vuotta. Joten kun kerroin, että nyt olis aika sopiva, niin mies ehdotti jopa, että maksaa gynen kun käyn kierukan poistattamassa :D Eli ei tarvinnu ympäripuhua :LOL:)
 
millaisia oireita teillä muilla on? mulla on tänään koko päivän ollut sellasta menkkajomotusta mitä mulla on yleensä sinä päivänä, kun menkat alkaa.. tänään tai huomenna niiden olis kai pitänyt alkaa, jos oon oikein laskenut. mulla on nimittäin epäsäännölliset kierrot ja en oo ovulaatiostakaan 100% varma.. on muutama päivä, jonka sisällä se on tapahtunut mut tarkkaa päivää en tiedä. viime keskiviikkona tunsin kovaa vihlaisua jota ihmettelin.. ehkä se oli kiinnittymiskipua..? tiedä sitten.. mut nyt kun on tätä menkkajomotusta niin pelkään joka vessareissulla että tulee punasta paperiin ja menkat alkaa.. vaikka kai tääkin voi olla yks raskausoire?

muita mun oireita on pienet vihlaisut (siis tosi pienet) välillä yskiessä ja kumartuessa, rinnat aavistukset arat ja painavan tuntuiset, alavatsa ihan vähän turvoksissa, lämpö väh. 37.2, kylmä, pyörryttää, koko ajan nälkä ja jano ja tänään oon saanu juosta vessassakin tiheempään kuin aikaisemmin..
 
Moikka.
Täällä mennään vähän niinkun uudelleen kaikki fiilikset, kun isommat on jo niin isoja. Ovat kyllä varmasti onnellisia yllätyksestä, kun se heille paljastetaan. Jos alan yrjöömän, kuten edellisistä niin paljastun piankin..

Oireita on jano ja pyörrytys. Nännit vähän arat ja mahaa nippailee ja repeilee, kun yskin. Pyörrytys on aika voimakasta jos tekee jotain. Autoa, kun ajaa tuntuu kun olis prommilleja veressä. Syöminen selkeesti kohentaa oloa. Vaikka varsinaista pahaa oloa ei ole. VIELÄ...

Ootteko muut kuinka hyvässä kunnossa? Itellä on ylipainoa aika paljon ja sen kanssa jo taistellaan. Paino ei sais nousta juur yhtään. Rd uhka lienee aikas suuri.. Vielä, kun pystyy hallita syömisiään panostan siihen.

Laitetaanko loppuun viikot, ni on kivempi lukea oireista yms..?

Mamimamimami 4+0 ( onko tämä nyt eka poks ;) )
 
jen_ni: Täällä kans mahan juimintaa ja yskiessä vähän viiltelee. Tänään (eilen, kun vuorokausi vaihtu jo) iski ihan hirvee väsymys, nukuin sohvalla joku 4h illalla :O

Heti tulee hiukan etova olo, jos on vähänkin nälkä eikä heti syö. Ei varsinainen paha olo, mutta sellanen kuvotus. Oman äitini kanssa tänään juttelin tosta huonovointisuudesta ja käski alkaa syödä b-vitamiinia (tarkemmin siis B6-vitamiinia). Hänellä ollu kuulemma mua odottaessa ihan valtavan paha olo ja jo muutaman päivän b-vitamiinikuuri paransi sekä väsymystä että pahaa oloa huomattavasti :) Joten apteekkiin ajattelin poiketa. B-vitamiinihan on vesiliukoinen vitamiini, eli ylimääräinen poistuu virtsan mukana, joten yliannoksen riskiä tavalisella annostuksella ei kai juurikaan oo.
Lisäks mua röyhyttää koko ajan ja nää ilmavaivat! Uh :ashamed: ja ilmavaivat aiheuttaa myös kivuliasta vatsan turpoamista. Eli housut kiristää jo ;)

mamimamimami: Ite on kans vähän tota painoa kertyny ja tarkotus olis myös, että paino ei nousis raskauden aikana juurikaan. Se vaan, kun koko ajan on nälkä, niin mitäs sitä sitten söis. Mulla varmasti myös vaara, että tulee rd-diagnoosi, eli yritetään syödä terveellisesti vaan.

Mä oon tässä nyt koittanut jo vähän kattoa sekä raskauden että ton painonhallinnan kannalta syömisiä. Eli oon pohtinu noitten ulkomaisten kasvisten käyttöä raakana. Tyyliin paprikaa leivän päälle ja viinirypäleitä välipalaksi. Onko kellään mitään tietoa, että voiko noissa olla jotain riskiä. Säilöntäaineita ainakin... Tummat rypäleet on mun herkkua ja niiden huolellinen pesu on varsin vaikeaa ja ne on aina ulkomailta tuotuja. En aio alkaa nipottaaa ruuan kanssa, olla vaan tarkkaavaisempi, mut tässä alkuvaiheessa tulee kaikkea mietittyä...

Na-dene 4+0 (tai no 4+1, kun vuorokausi vaihtu jo :))

Taidetaan muuten kaikki tähän mennessä pinoon ilmottautuneet olla Eeaa lukuunottamatta samoilla viikoilla, kun toi LA on 4.12. :)
 
mulla on tänään omien laskujen mukaan 4+0 eli oon päivän teitä jäljessä ;)

mä aattelin käydä tänään apteekista hakemassa digi raskaustestin ja foolihappoa, ehkä katon myös tota b6-vitamiinia. jotain raskausajan vitamiineja mulla jo onkin jemmassa, pitää vaan kaivaa se purkki jostain ja varmistaa päiväys..
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Täällä kanssa menkkamaista juilintaa aina välillä. Ja väsymystä... Voisin vaan nukkua. |O maha on myös turvoksissa.

oon syönyt multivitan raskaus ja imetys vitamiineja jokaisessa raskaudessa ja vielä imetyksenkin aikaan.

Varailin eilen ekan neuvolankin. 12.4. olis aika. Halusin saada ajan normaalia aikaisemmin, tuon meidän kohtukuoleman takia.

Eea&Manu 4+4
 
Tää on niin mun ketju kans :)

Eli 1.12/Leonella/29/1 lapsi/koks

Mulla tänään 4+6. Kierto on pidempi ku 28 päivää joten itse laskeskelin et osuis 1 tai 2 joulukuuta vaikkakin neuvolaan ku soitin niin täti totes vaan menkkojen perusteella et olis marraskuun loppupuolella. Mut se nyt ei tiedäkkään mun kiertoa :) Ja ovis oli 10.3 et se on ihan tiedossa ja testattu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Tännehän oli tullu paljo juttua!

Mulla ei ylipainoa ole, mutta kohonnut rd-riski lähisukulaisen diabeteksen ja oman iän takia. Käsittääkseni jo pelkän iän takia joutusin rd-testiin, nyt sitte joudun kahteen kertaan. Tää on mulla tiedossa jo ton edellisen raskauden vuoksi.

Mulla on samoja vitamiineja ku Eealla, eli multivita raskaus&imetys. Söin niitä jo tossa ekassa raskaudessa ja ajattelin syödä niitä nytkin.

Neuvolaa en ole vielä varannu, ajattelin tänää yrittää soitella sinne mikäli siellä vaan on tänään ketään paikalla. Toiveissa olis saada lääkäriaika jo 19.4. kun mulla on silloin vapaapäivä ja viimeks tm:n yhteydessä oli puhetta, että yritettäs saada toi lääkäriaika aikasemmin ku 9. raskausviikolla. Meillä on onnekas tilanne neuvolassa, että siellä on lääkärillä ultra käytössä :)

Taru 4+1
 
Tervetuloa taas uusille!
Olen käynyt päivittämässä listaa, mutta kommentointi on jäänyt..:(

Täällä on oireina varsinkin iltaisin etovaa oloa, erityisesti jos on syömisestä liian kauan. Muuten ei oikein ole erityisiä oireita..Ennen plussaa oli yskiessä repäisykipuja ja tisseissä vähän kipeää. Kahvin juonti mun pitää ehkä lopettaa, kun siitä tulee vähän huono olo..Ei kyllä haittaa, kun oon juonu vaan pari kuppia päivässä tähän asti.

Pääsiäiseksi pitäisi lähteä vanhempien mökille enkä tiedä miten selviän siellä paljastumatta..Tarjolla on kuitenkin viiniä aterioilla. Ollaan aiemmilla kerroilla kerrottu heti jo näillä viikoilla heille, mutta nyt jotenkin haluaisi vielä vähän aikaa pitää omana salaisuutena. Muutamalle kaverille olen kertonut, kun tiesivät yrityksestä. Lapsillekaan en halua kertoa vielä, ehkä vasta sitten kun ollaan turvallisemmilla vesillä.

Mites te muut, oletteko jollekin kertoneet vai miten aiotte kertoa?

Tänään 4+1 :)
 

Yhteistyössä