Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

Hihii! Ehkä siellä on Leonella kaksoset :) oon kuullu muutamastakin jotka digillä saaneet selkeästi isommat viikot ja ultrassa paljastuneet kaksosiksi.

Mullakin on toi digi odottelemassa kaapissa jos pääsiäisen jälkeen vielä testailisi sen. Mulla folliultrassa oli kp 11 yksi 15mm johtofolli ja 4 (!) 12mm kokoista. Lääkäri oli sitä mieltä ettei noilla pienemmillä ole mahdollisuuttaenää ehtiä mukaan, mutta ainakaan näissä on monikkoraskauden kohonnut riski. Mulla dpo 13 tehty testi oli niin vahva että alkoi epäilyttää.
 
ja kohdun nippailut on ainakin mun raskaudessa ollut ihan normaalia, välillä oikeesti teki ihan kipeetäkin. Eilen oli kanssa kovaa juilimista, mut tänään ei enää niinkään. Niin ne oireet vaan vaihtelee joka päivä :) Kovasti kyl itkettäis koko ajan ;)

Heh, kaveri kävi kysymässä et myydäänkö turvaistuin kun heille tulee vauva... no eihän me nyt sitä voida myydä, eikä edes lainata :) Mut ei silti vielä kerrottu syytä ;)
Pitäisköhän sitä äidille jo kertoa... se arvaa kuitenkin :p

Tänään en oo testiä vielä tehnyt, pystyisköhän sitä odottamaan edes yhden päivän testailematta :D Mulla ei digiä ole, en tiedä ostetaanko tällä kertaa ollenkaan.

voikaa hyvin,
tömpsis ja persikka
 
Leonella: Jospa sulla tosiaan on tuplakyytiläiset :heart:

tömpsis: oon näköjään ihan onnistunu ohittamaan sun synttärit :D Eli siis paljon onnea synttäriedenKIN johdosta, vaikkakin vähän myöhässä. :)

Mua vähän nyt huolettaa. Maanantai aamuna tehty pregchegin testi näytti vahvistunutta viivaa. Eilen illalla tehty ovistesti näytti vahvaa viivaa. Äsken tehty Pregcheck näytti haaleampaa viivaa kuin maanantaina. Joten voisko syynä olla 1,5h rakossa ollu päiväpissa ja siten liian haalea näyte, vai pitäiskö huolestua? Tänään on kuitenkin jo perjantai.
Hain huomista aamua varten digin apteekista.
 
  • Tykkää
Reactions: tömpsis
Na-dene en olis huolissani minäkään, huomenna vaan aamupissasta uus testi :)

Tässä mun tän aamunen digi


Mä yritän niin unohtaa kaikki viime raskauden oireettomuudet ja ottaa nyt rauhallisesti ja luottaa, että kaikki on hyvin. Siltikin se tm/km peikko kurkistelee koko ajan jossain...
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Kiitos jen_ni ja Taru. Kai se sitten kuuluu asiaan olla huolissaan kaikesta näin esikoista odottaessa. Vähän huonovointisuutta ollu tänään ja lenkillä kun käytiin miehen kanssa, viilteli alapäätä sillon tällön. Rinnat ainakin on edelleen ihan hirmu kipeet. Tuntuu et kipeytyy vaan lisää koko ajan. Joten kai kaikki sitten on hyvin. Mut ehdottomasti haluan varhaisultraan reilun kolmen viikon päästä.

Onko muuten sekin normaalia, että mua on nyt kiukuttanu ihan hillittömästi reilun tunnin verran. Tiuskin miehelle kaikesta, vaikka se rassu ei oo tehny mitään pahaa. Harmittaa itseä se tiuskiminen, mut jotenkin en tiiä miten päin olis, kun kiukuttaa vaan. Nyt alkaa hiljalleen vähän helpottaa...

EDIT: ja syy miks en tehny testiä tänä aamuna, oli se näytteen tosi laimee väri. Join eilen illalla aika paljon. Oiskohan tuo aamunen hailakamman värinen näyte ollu kuitenkin parempi kuin se päivänen, tiedä sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Ja tarkistinpa sitten vielä senkin, että sehän oli vasta keskiviikkona, kun se testi näytti sitä vahbistunutta viivaa. Vasta sunnuntainahan mä plussasin. Nyt mä lopetan tän panikoinnin ja teen sen digin huomenna. (Miten sitä välillä osaakin lietsoa itseään vaan lisää kun alkaa huolettaa joku... höh :LOL:
 
hei oisko kiinnostusta fb-ryhmään, kun raskaudet tästä etenee? siis sellaiseen salaiseen, ettei omat fb-kaverit nää että kuulut siihen ja mitä kommentoit sinne :) voisin perustaa sellaisen ja voisin lisätä halukkaita sinne sitten, kun siltä tuntuu :) ite kuuluin enkeliraskaudessa sellaiseen ryhmään ja oli kyllä ihan mieletön tukiverkosto ja on vieläkin!
 
na-dene: muakin kiukuttaa koko ajan ja äksyilen miehelle pienestäkin.. hermot saattaa mennä ihan mistä tahansa ja milloin tahansa ja välillä jopa niin pahasti, et tekis mieli vaan alkaa parkumaan :D mut nää mielialavaihtelut kuuluu myös raskauteen!
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
jen_ni: Toi fb-ryhmä vois olla ihan kiva, kunhan päästään turvallisille viikoille. :)

Sattuu muuten sopivasti (varmaan aika monella meistä LA-alku-joulukuusta) äitienpäivää seuraavalle viikolle toi rv12, joten äitienpäivänä vois varmaan tuleville isovanhemmille kertoa. Omalle äidille ja parhaalle ystävälle oon kertonu jo nyt. Samoin oli "pakko" kertoa kaasokaverille. Olen siis kaasona tänä kesänä ja toinen kaaso on myös raskaana, tosin jo puolenssa välissä. Mahtaa olla hullunkurista kun molemmat kaasot on raskaana. (Ei varmaan ihan joka häissä tuu vastaan;)) Morsian ei tosin tiedä mun raskaudesta vielä, en tiiä mitä mahtaa meinata ;) Hyvää luultavasti, tosin saattaa panikoida häiden järjestymistä ;)
 
Moikka.

Myöhästyneet onnittelut synttäri sankarille.

Kertomisesta: yksi ystävä tietää. Mä täytän pyöreitä parin viikonpäästä ja paljastumista pohdin.. Haluisin niin kovasti, että isommat lapset kertoisi isovanhemmille, mut saa nähä voiko olla hiljaa tai paljastunko.

Oireita on aikas vähän ja nautin siitä, koska tiedän et kadun kohta syvästi jos ihmettelen vähäoireista oloa. Nännit on arat ja ja jano kokoajan siitä seuraa wc juoksua sit. Pyörrytystä on vielä jos on liian vauhdikas ja väsy on normaalia suurempi.

Sinä joka testailit päiväpissasta ni se vaan on liian vähän ollu rakossa ja siksi haalea tulos. Ei niitä testejä miljoonaa tarvii tehä ;)

Itse en ainakaan tuosta fb:stä niin innostu..

Mamimamimami 4+2
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Joosukka, Kiva kuulla että ex-kälysi sai avun lääkityksestä! Huojentaa omaakin mieltä. =)

Alavatsan juilimisen lisäksi mulla ei ole mitään oireita, fyysisiä tai henkisiä. Ehkä se on hyvä asia, kunhan kaikki on vaan kunnossa...
Mies on sitä mieltä, että jos kerrotaan mun perheelle nyt sunnuntaina, hänen perheelleen pitäisi kertoa samantien myös. Mutta sitten se pitäisi tehdä Skypessä, ja se on vähän tylsä juttu.

Oon tehnyt sitkeästi joka aamu testin, ja viivat on edelleen melko haileita mutta kuitenkin selkeästi vahvistuu päivä päivältä. Luulen, että jatkan testailua vielä jokusen päivän.

Tilasin eilen netistä kotidopplerin, ei ollut kallis (reilu parikymppiä) ja varmasti huojentaa omaa mieltä sitten, kun sydänääniä voi kuunnellakin.
 
Mamimamimami: Minä siis testasin päiväpissasta, tunnustaudun myös himotestaajaksi. Ja koska ei ole yhtään sellainen olo, että on raskaana (Miltä sen edes pitäisi tuntua? Vielä tuskin miltään...), niin pakko se on jollain itselleen todistaa ;) Ja sen digin teen vielä huomen aamulla. Sitten riittää mun osalta testaamiset ja tiistaina soitan neuvolaan :heart:
 
Eea
Miulla oli doppleri käytössä viime raskaudessa. Nyttemmin oon jo myynyt sen pois, enkä oo miettinyt uuden ostoa. Olihan se ihan kiva, mutta välillä meinas paniikki iskeä, sillä sydänääniä ei ollut alkuun sillä kauheen helppo löytää. Ja sit kun niiden löytyminen helpottui, niin liikkeet alkoikin jo tuntumaan. Nyt ehkä oman mielenrauhan kannalta on parempi, etten kyseistä laitetta hanki. :) Neuvolassa varmaan voin käydä kuunteluttamassa ääniä, jos ahdistaa. Äitipolillekin saadaan useempi ultra-aika tuon kohtukuoleman takia, vaikka kyseessä ei olekaan mikään, joka uusisi tällä kertaa.

FB-ryhmä ois kiva. Elokuisten 2011 ryhmä on vieläkin miulle todellä tärkeä ja meistä on tullut todella hyviä ystäviä. Sieltä saa vertaistukea ihan korvaamattomalla tavalla. :heart:

tömpsikselle synttärionnea! :) Mennyt ihan ohi.

Eea&Manu 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: tömpsis
mulla on myös kotidoppleri. esikoisen aikana ei vielä ollut, mut ostin viime elokuussa rakenneultran jälkeen, kun saatiin niitä huonoja uutisia.. pari viikkoa ehdin sitä käyttää, ennen kuin raskaus keskeytettiin. nyt aion ottaa sen taas käyttöön, millä viikoilla ne sydänäänet voi jo kuulla kotidopplerilla? viimeksi kuuntelin rv21+ joten silloin ne oli jo helposti kuultavissa.
 
Kiitos onnitteluista vielä! Sain tänään kakkua ja lahjojakin, parit vieraat kävi :)

Pitikin kirjottaa siitä oireiden vähyydestä aikasemmin... hitsi että sen jälkeen on heikottanut, ahdistanut ja nyt on maha ja reidet ja selkä ihan tulessa! Voisin olla tosi tosi huolissani näin kovista kivuista, mutta tiedän, että esikoista odottaessakin oli - siis ihan niin kovat että käytiin päivystyksessä - ja kaikki meni kuitenkin hyvin. Raskausoireet vaan sattuu vaihtelemaan joka päivä tai vähintään joka viikko, ei niihin ehdi tottua :D Ja välillä tulee oireettomia kausia ja niistäkin sitten kyllä huolestuu joka kerta... :p

Mä oon huomannu joistakin porukoista, et jos on FB-ryhmä niin sit osa kirjottelee vaan siellä ja tää ketju hiljentyy hurjasti, ja osa tuntee sit olonsa ulkopuoliseksi. Mut sehän on jokaisen oma valinta. Itse voin tulla FB-ryhmään sit joskus myöhemmin, kun tunnetaan tätä kautta ehkä vähän paremmin :)

Esikoinen "hoivas" mua tänään: pyyhki nenää ja suuta, ja melko väkivaltasesti työnsi mulle tuttia suuhun :D Voi jestas :D Saadaan hyvä vauvanhoitoapu :heart: :heart:

voikaa hyvin,
tömpsis ja PikkuSiskoPersikka tai PikkuVeliBanaani :)
 
Tuosta kotidopplerista... Viime raskaudessa sen hankintaa harkitsin, mutta ajattelin odottaa ekan ultran ja sen jälkeen mahdollisesti harkitsen uudelleen. Tälläkin kertaa odottelen ainakin sinne ekaan ultraan asti, ennen ku harkitsen sellasen hankkimista.

Illan mittaan oon iteki huomannu, että oireet vaihtelee kovasti. Eilen oli melkein koko päivän etova olo ja tänään vasta nyt illalla on alkanu etoa. Pinna on myöskin hyvin kireellä ja valitettavasti mies sai siitä osansa päivällä :(
 
Täällä tehty tänä aamuna CB:n digi, joka antoi tulokseksi "Raskaana 2-3". Mä lopetan nyt testailut tähän. :) Ja tiistaina siis soitan sitten neuvolaan.

Oli muuten ihan älytön nälkä kun heräsin. En muista et olis aikoihin ollu tällasta :D ja allekirjoitan täysin ton, että oireet vaihtelee päivien mukaan. Säännönmukaisuuksia en oo vielä havainnu :D

Na-dene ja pieni 4+3
 
tömpsis: tuosta fb-ryhmästä.. itse tykkäsin ainakin viime vuoden joulukuisten fb-ryhmästä (ja tykkään vieläkin!), kun porukka oli tiivis ja mistä vaan asioista voidaan puhua avoimesti, vaikkakin omalla naamalla :) myös se on positiivista, että ulkopuoliset ei pääse juttuja lukemaan, sinne voi lisäillä kuvia ja jutteleminen on vapaampaa. mutta tokikin makuasioita, toiset tykkää ja toiset ei :)

mulla on vieläkin tosi epätodellinen olo, että kirjoittelen tosiaan täällä joulukuisten ketjussa :) eilen siivotessa iski jo ekan kerran paha olo ja jouduin nieleskelemään.. meni onneks nopeesti ohi, mut tästäkö se nyt sitten alkaa..? ei ihan vielä kiitos ;) viime yönä kylkeä vaihtaessa tuli repäisykipuja oikealla puolelle ja vessassakin on saanut ravata yhtenään, yöllä onneks vaan kerran. ja väsymys on aika kovaa, varsinkin aamuisin ja iltaisin. mut muuten aika oireetonta eikä tunnu yhtään raskautuneelta :D
 
Eea
Kotidopplerilla taisin saada viimeks äänet kuuluviin 11. raskausviikolla. Sillon niitä sai vielä etsimällä etsiä. :)

Tää on kyllä aika uskomatonta, en taida vielä käsittää edes koko raskautta. Ja jotenkin tuntuu hassulta, sillä meidän Mimosa-enkelin laskettuaikahan olis ollut tän kuun alussa ja nyt mie jo olenkin taas raskaana. Voi olla, että tästä raskaudesta tulee henkisesti aika raskas ja varmasti monet kyyneleet tulee vielä vuodatettua.

Oireina edelleen väsymys, palelu ja rintojen kasvu. Muutaman kerran on ollut repäisykipuja. Toivottavasti mentäis samalla kaavalla kuin aiemmin, pahasta olosta en ole nimittäin aiemmissa raskauksissa juurikaan joutunut kärsimään.

Eea&Manu 4+6
 
Oo, taidan jo liittyä mukaan.. plussasin aika vahvan viivan keskiviikkona! nyt siis (4+1) ihmettelin että miten se niin "tumma" näin alussa on? kierto on vähän vaihdellut joten la olis 8.12-14.12 mut sovitaan näin aluks se 8.12 :D ja esikoinenhan se tulisi, ensviikolla teen testin uusiks ja soitan neuvolaan mikäli on sama tilanne =) sairaala joko SatKS tai TAYS. ja ikää mulla on 22.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Na-dene

Yhteistyössä