Joulukuun Toivevauvat *HUHTIKUU*

Mun tuhruilu yltyi yön aikana ihan kunnon vuodoksi ja aamulla tehty testikin oli selkeä nega. Ei auta kuin ryhtyä taas metsästämään ovista ja toivoa, että tällä kertaa tärppäisi. Pyörin tosiaan täällä lueskelemassa ja päivittämässä listaa ainakin vielä huhtikuun ja pidän teille kovasti peukkuja :heart:
 
Regalolle :hug: ja kovasti tsemppiä seuraavaan kiertoon että tärppäis.

Tervetulloo kaikille uusille! :wave: Kiva ku meitä on jo näi iso porukka.

Ikäerosta: Meijän esikoinen on nyt 1,5v. eli jos ja kun toivottavasti kaikki menee hyvin tällä masuasukilla nii ikäeroo tulee 2v ja 2kk. Melkonen termiitti tuo meijän esikoistyttö on kyllä et vähä jänskättää jo etukäteen ajatus miten mää pärjään sitte kahen kanssa, mutta eiköhän siihenki sopeudu.

Elämäntilanteesta: Mies on vakityössä ja tekee päivätyötä. Mää oon päivät kotona tytön kans ja illat sitte töissä ite. Teen liikunnanohjaushommia. Toivottavasti pystyy olemaan töissä mahollisimman pitkään, ku eka raskaudessa jouduin jäämään sairaslomalle jo rv 20 ku alko supistelemaan.

Mulla on iha karsee flunssa iskeny nyt. Ei paljo tähän väsytyksen päälle kyllä tee hyvää, tuntuu ettei jaksa mitään. Nokka iha tukossa eikä ruokakaan oikee maistu ja siihen päälle ku unohtaa syyä nii tullee kauhian huono olo. Pari kertaa on joutunu jo oksentelemaanki aamusin, mut toivotaan ettei olo tästä ainakaan huononis. Muuten ei mitään ihmeempiä oireita ole kyllä.

HayLina+Neponen 6+2
 
Regalo, halauksia sulle. Itse yritän ajatella että otan monta kertaa mieluummin keskenmenon kuin vaikeasti vammaisen lapsen. On kuitenkin luonnon tapa varmistaa että syntyy terve vauva. Eihän se tietysti auta kun on jo iloinnut raskaudesta. Tsemppiä yritykseen ja kiitos kun jaksat päivittää listaa.

Vogue, huomasinkin että olet päässyt tänne asti - Onnea!

Itse olen töissä, ollut jo elokuusta lähtien. Esikoinen on päiväkodissa ollut koko ajan. Ehkä hieman nuorena aloitti (1v3kk) mutta en vaan jaksanut olla kotona. Nyt vähän mietittytääkin töistä pois jäänti, niin paljon olen tykännyt töissä olla. Noh, onhan tässä aikaa totuttautua kotiäitiyteen uudestaan.
 
Haleja Regalolle, toivottavasti ens kierrosta tärppää! Mullakin oli noi viimeiset menkat viikon myöhässä, oon ihan varma että olin sen viikon raskaana vaikkei testi missään vaiheessa näyttäny plussaa... Tuntu vaan siltä:) Mut sitten alko menkat hirveiden vatsakipujen kera, kyllä tuntu keskenmenolta vaikkei varmuutta raskaudesta ees ollu. Sitä tunnetta oli hankala kellekkään alkaa selittää. : /

Mutta tänään sain vihdoin varattua neuvolan, se onkin tasan kahden viikon päästä eli 24.4. Tosi mukava oli neuvolan täti jo puhelimessa:) Kivaa että sain ajan jo tän kuun puolelle, oletin että ei sitä anneta ku johonki 9-10 viikolle vasta.

Mulla on ihan auki työkuviot nyt tän raskauden suhteen, kun perustin juuri viime syksynä oman yrityksen ja varmaan se nyt pitää sit jossain vaiheessa jättää elämään hiljaiseloa, toiminimi kun on niin en siihen oikeen ketään viitsi palkatakaan. Varsinkin kun teen sekä maalarin töitä, että sisutussuunnittelua, en oikein tiedä ketään kuka ois ees pätevä mun tilalle... Raksahommista mun mies on jopa enemmän huolissaan ku minä, että miten pitkälle voin niitä tehdä, kun joutuu nostelemaan painavia juttuja ja oon pari kertaa tullu työpukiltakin alas vahingossa muualta ku portaiden kohdalta..:/ Onneksi oon syksylle sopinut jo opetustöitä parille kuukaudelle, siinä ehkä ois hyvä sauma jäädä sit äitiyslomalle sen jälkeen. Pitää ehkä katella voinnin mukaan. Nyt on kyllä ollu viime päivät ällö olo jatkuvasti, varsinki nälkäisenä. Ei oo onneks tarvinnu vielä oksentaa.

Iästä on kans ollu juttua, mäki olin aina ajatellu että haluaisin lapsia jo nuorena, vaikka 22v ois ollu hyvä, mutta niinhän siinä kävi että miehen kanssa vasta tutustuttiin ku olin sen 22v, ja vasta 3v naimisissa oltua vasta oli molemmilla sellanen olo että oltais valmiita lapsen tuloon. Eikä se sieltä sit ihan automaattisesti tullukkaan. Vähä mua kyllä pelotti välillä että joko on ikää liikaa, mitä jos ei sit ois tullu enää olenkaan raskaaks... 27v on kuitenki jo aika monta, paljo enemmän ku miltä itestä tuntuu:)

Minskis ja mustikka 6+5 tai jotain sinnepäin
 
Soittelin tänään Naistentautien polille aikaa alkuraskauden UÄ:een. Ne tekee sen siellä, ku meillä on inssistä tää lähteny liikenteeseen:) 27.4 se ois. Sit neuvolantätinkin kanssa juttelin. Eka Neuvola varattu 14.5. Miten jaksaa odottaa...:))

Mitää uusia raskausoireiksi tulkittavia ei oo viel tullu. Normi olo siis jatkuu pienten nippailujen kera.

Marisa79 4+4
 
Mä soitin tänään kanssa ekaa neuvola-aikaa ja olisi ollut kuulema tavoite saada vuosiviikolle 17... Mutta olikin sitten niin täynnä ajat, että meni suoraan parilla viikolla eteenpäin ja mun neuvolakäynnit alkaa 9.5. Se on mukava juttu! Ainakin tähän mennessä se on jotenkin ollut se ensimmäinen asia, mikä on oikeasti tehnyt mun odotuksista todellisen...

Mä oon nyt neljättä vuotta kotiäitinä kahdelle pojalle. Esikoinen on nyt 3½- & Kakkonen on 2-vuotias. Olin tosi tyytyväinen noiden kahden kohdalla tuohon 1½-vuoden ikäeroon, mutta olen nyt myös tyytyväinen tähän toivottavasti tulevaan ikäeroon! Pojat tuntuvat nyt tosi "osaavilta" jo tässä odotuksen alkutaipaleella... :D

Joku taisi kysyä onko käyntimäärissä eroa esikoisen ja sitä seuraavien välillä... Mun esikoinen oli perätilassa + mulla oli raskausdiabetes, joten mulla oli aika hyvin niitä käyntejä... Mutta kyllä mä aika hyvin sain käydä toisenkin kanssa. En tiedä onko niin, mutta mulle on syntynyt mielikuva siitä, että käyntimäärät ym. riippuvat pitkälti siitä missä paikkakunnalla asuu... Onkohan näin?
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon niin surullinen ja vihainen että voisin lähtee jonnekki metsään juksee ja itkee ja huutaa.. Soitin tänään lääkärille uutta hcg lähetettä (niinkuin olimme sopineet että tänään soitan) no lääkäri pyysi mua käymään siellä kun hän oli viimeksi kaksi viikkoa sitten ultrannut ja silloin ei näkynyt mitään. No lähdin sitte käymään siellä ja lääkäri ultras (kyseessä siis yleislääkäri) Lääkäri sanoi nähneensä kaksi mustaa pussukkaa joka toinen oli täynnä verta ja toinen tyhjä pussi, hänen mielestään, sikiötä ei siis näkynyt. Lääkäri epäili kuulemma vahnvasti tuulimunaraskautta. Mä oon siis niin hädissäni ja surullinen, miksi, miksi, miksi..??? Mulla ei ole ollut mitään vuotoa mut nyt illan mittaan on alkanut alavatsaa ja selkää jomottaan. Mua niin ahdistaa tää tilanne et ajattelin et meen kyl huomenna käymään jollain toisella lääkärillä jotta sais varmuuden tähän hommaan..
 
Onnea taas kaikille uusille plussanneille :heart:

ikuinenkuumeilija toivottavasti saat selvyyden tohon tilanteeseen :hug:

Täällä on aivan hirveen vilu päällänsä taas vaikka on vaikka mitä vaatetta päällä niin silti vaa on kylmä : /
 
Regalo:hug:, toivottavasti seuraavissa kierroissa toivotumpi tulos!!

Ikuinen kuumeilija, :hug:, kamala tilanne!! Kumpa vaikea tilanne selviäisi pian ja vielä parhain päin!

Täällähän on ollut hurjan aktiivista kirjoittelua, hienoa!!!:D Ihan alkuun tervetuloa taas uusille!:flower:

Marisa79:lle erityisesti onnittelut inssin onnnistumisesta!! Jotenkin tuntuu, että noista on plussattu niin vähän, että loistavaa, että joku plussaa!!:)
Mitäs toiselle hoitolaiselle Jenksulalle kuuluu??

Täällä on keskusteltu niin työtilanteesta, iästä ja ikäeroistakin..
Itse olen töissä ohjaajana vanhusten parissa, (vähän samalla alalla kuin Emerentia) työ on usein fyysisesti hyvin raskasta, että katsotaan nyt, kuinka tässä jaksaa.. Työ on vielä 3-vuorotyötä, joten se ei helpota asiaa laisinkaan..
Halusin kanssa aina lapset nuorena ja tuo esikoinen aika nuorena (22-vee) tulikin.. Mutta koska elämä harvoin menee niinkuin on suunnitellut, ikäeroa tälle seuraavalle tuleekin sitten 9vuotta. Emme nimittäin suunnitelleet 4vuoden lapsettomuushoitoja, mutta niin siinä sitten vaan kävi..:( Mutta ei tässä auta itkut markkinoilla, näillä mennään ja onnellinen tästä!!

Mosmos, kuinkas siellä jaksellaan, helpottaako vaiko paheneeko pahoinvointi?? Täällä kanssa monena iltana kamala yökötys, mutta toistaiseksi ei oksentelua.. Aamupahoinvoinnista ei puhettakaan, keskittyy tuonne iltaselle.. Lisäksi armoton väsymys ja vatsaa tuvottaa vieläkin..
Vielä viikko varhaisultraan ja sitä odotetaan kuin kuuta taivaalta..Ehkä sen jälkeen tämä tästä konkretisoituu ja uskaltaa oikeasti olla raskaana..:heart:

Terveisin,
Sofi 6+2
 
Tsemppiä piinaavaan tilanteeseen Ikuinenkuumeilija ja toivottavasti asiat selviävät pikimmiten.

Oon huomannut että jos antaa väsymykselle periksi niin se vaan pahenee, eilenkin töistä tullessa olin aivan puolikuollut ja sohva huuteli kutsuvasti. Meninkin siihen hetkeksi ja kun yritin nousta ylös, väsy oli kahta kauheampi ja iski myös hirveän vilun päälle. Oli kuitenkin pakko vääntäytyä lenkille koirien kanssa ja hetken matkaa kun oli kävellyt niin ei väsyttänyt enää yhtään ja myös loppuillan oli paljon energisempi olo. Eli varmaan on osa väsymystä "korvien välissä" ;)

Mihin olit Sofi menossa varhaisultraan? Mä varasin Seinäjoen Terveystalolle mutta en yhtään kysellyt hintoja niin ajattelin että oletko etukäteen kysellyt mitä maksaa? Viimeksi tosiaan Mehiläisessä oli sen 130e, kelan vähennyksen jälkeen olisi jäänyt n. 90e maksettavaa että toivottavasti tuo TT ei ole kovin paljon tyyriimpi.

Tuleeko teille miehet mukaan AR-ultraan tai neuvolaan? Meillä ei tule tuohon ensi viikon varhaisultraan kun hän oli sitä mieltä että se on turha, samoin ajattelin että varmaan ei tarvi tuohon neuvolaan tulla mukaan kun viimeksi oli, varmaan aika lailla samat lätinät tulee ekalla kerralla. Tietenkin sitten NP -ultraan tulee mukaan jos sinne asti päästään.
 
Regalo Pahoittelut ettei tästä kierrosta tullutkaan pientä :( Tsemppiä ensi kiertoon!!!! :)

ikuinenkuumeilija No huh huh, mun mielestä noi tk lääkärit ei ole luotettavia ultraajia ja mielestäni ihan alan ammattilaisen pitäisi sanansa sanoa siihen ennen mitään toimenpiteitä! : / Ymmärrän todella hyvin tunteesi, ja koita päästä vielä jollekkin toiselle lääkärille, esim synnärille ultrattavaksi. Mutta ehkä vasta ensi viikon alussa, koska jos raskaus ei olekkaan niin pitkällä kuin pitäisi olla niin ehkei siellä senkään takia vielä selvästi mitään näy. Tuulimunaraskautta epäiltiin kaverillani aika kauan toisen lapsen kohdalla, ja onneksi asiaa tutkailtiin tarpeeksi kauan sillä ihan terve mukulahan sieltä tuli :) Voimia sinulle ja toivotaan parasta!!!!!!!!! :heart::heart::hug:

Ikäeroista: Meillä lapsosten ikäero vähän yli 1v4kk :) Ja tulevan ja toisen välillä tulisi olemaan 2v5kk. Eli ihan hyväkin ikäero. :)
Olen ollut loppuvuodesta 2008 eteenpäin kotona, en ole töissä ehtinyt käydä ollenkaan eikä kovin ikäväkään sinne ole. Välillä ikävä aikuisia ihmisiä, halu päästä pois omista nurkista mutta nyt keväällä taas aktiivisena lasten kanssa liikenteessä niin auttaa hyvin :D

Ja muutin varhaisultran ajan, kun olen niin malttamaton ja koko ajan tunne että jos "siellä" ei olekkaan ketään. Sain ajan ylihuomiselle, joka on tosin PERJANTAI 13 pv joten se pvm lupaa jo tosi hyvää.. Mutta sittenpä tulen kertomaan uutisia, oli ne sitten hyviä tai huonoja.
Jaksamista kaikille!! :)
Nyt tuppaa vielä flunssaakin niin olo niiiiiin surkea :p

Ja Wera_ kyseli tuleeko mies mukaan, menen yksin ar ultraan, minunkin mielestä turha molempien mennä. Ja neuvolakäynnit käyn todennäköisesti yksin, kun mies saa olla lasten kanssa tai sitten kaveri lapsineen tulee meidän lasten seuraksi/ isovanhemmat tms. Np ja rakenneultrissa mies ollut mukana mutta nyt katellaan päästäänkö edes niin pitkälle. :p
 
ikuinenkuumeilija varmasti ahistava tilanne ja kyllä määki sinuna kävisin varmasti varmistamassa asian vielä toisella lääkärillä. :hug: ja tsemppiä, toivottavasti tilanne selviää parhain päin.

Meillä mies on tainnu olla jo esikoista oottaessa melkeen kaikilla neuvolakäynneillä mukana ja nyt sitte esikoisen synnyttyä kans. Nytki hän ilmotti haluavansa ekallekki neuvolakäynnille mukaan, jos vaan suinki töistä kerkiää. Mennää sitte koko perheen voimin. :D Musta on vaa ihana ku mies jaksaa olla mukana kaikessa ja on kiinnostunu koko ajan voinnista, vaikka kyllä mää siellä neuvolassa yksinki pärjäisin ja kyllähän se välissä sillee iha turhaan siellä mukana onki. :) Vielä ois pari viikkoa ekaan neuvolaan.

Mää en oo jotenki vieläkään tajunnu et oon raskaana. Tuleekohan se jotenki hitaammin tän kakkosen kohalla?! Ei vaan oo yhtään semmonen olo et siellä masussa joku ois, vaikka heikko olo välissä iskeeki ja väsyttää. Muutenki tuon tytön kans touhuillessa päivät vilahtaa nii huomaamatta ettei ees muista aatella koko raskautta. No jospa se tästä vielä konkretisoituis.
 
Tervetuloa jälleen kaikille uusille! :)

Ikuinen kuumeilija Tsemppiä, varmasti ihan hirveän tuntuinen tilanne! :hug:

Regalo Toivottavasti ensi kierrosta nappaa! :)

Minä myös halusin lapset nuorena, 20v. olin alettiin esikoista yrittää ja 22v, kun lopulta vauva saatiin. Nyt siis 24v. ja toista odottelen. Ikäeroa näille meidän pienille tulee 2v 9kk.

Elämäntilanteesta: Mä olen ammatiltani lähihoitaja ja teen kolmivuoroa, vakipaikka on. Katsotaan kuinka pitkään töissä tällä kertaa selviän, työ kun on erittäin fyysistä.
Esikoisen kohdalla jaksoin ihme kyllä olla töissä, ilman sairaslomia, ihan äitiyslomaan alkuun saakka. Yövuorot täytyy varmastikkin jälleen jossain kohtaa lopettaa, viime kerralla ei ainakaan kroppa niitä enää lopulta jaksanut.

Mies on yrittäjä ja meillä on oma rivariasunto, tarkotus olis laittaa tämä myyntiin ja koittaa löytää hieman tilavampi koti ennen tätä pikkukakkosen syntymää :) Eli meillä ainakin menee oikein hyvin vaikka suht nuorena lapset teenkin :) Mies on 33.

Meillä mies ei ollut mukana odotusaikana neuvolakäynneillä. Ultissa ja synnytyksessä oli ehdottomasti mukana. Esikoisen omilla neuvolakäynneillä on ollut välillä mukana.

Mä myös oireista huolimatta aina välillä jotenkin "unohdan" olevani raskaana. Viimeks tänään töissä sain semmosen ahaa elämyksen, että ainiin mä ihan oikeasti olen raskaana! :D
 
Moi!
Kyselisin pääsisikö tänne joulukuisiin mukaan? tein tänään testin kp 28/29 digillä ja näytti että raskaana 2-3.
Olen kirjoitellut tuonne keskenmonon jälkeen kuumeileviin, eli viime raskaus päättyi lyhyeen viikoll 5+3. Nyt on jotenkin epätodellinen ja ehkä välinpitämätönkin olo, varmaan odotan henkisesti, että alkaako vuoto taas vai ei. olen kyllä tosi onnellinen, että tärppäsi joulukuisen km:n jälkeen sitten toisesta kierrosta.

Minulla on yksi lapsi tasan 2v 5 kk ja mies on ja tekee välillä matkatyötä, minä olen yrittäjä- teen kotona töitä ja hoidan lasta isovanhempien avustuksella kotona. Olen 32v.
 
Ihanaa et on tällainen paikka jonne pystyy purkaa tunteitaan.. kiitos teille kaikille rakkaille kanssaihmisille tsempeistä ja kommenteista asiaan liittyen. viime yön valvoin ja itkin silmät päästäni, olin jo yliväsynytkin ja mietin kaikkea mahdollista ja mohdotonta. lapsetkin jo ihan ihmeissään että mikä äidillä on, varsinki tämä vanhin eli 5-vuotias neiti. Soitin tänään terveystalolle eli yksityiselle, nasístentautien ja synnytysasioiden erikoislääkärille joka on vielä erikoistunut alkuraskaudenultriin ja sain ensimmäisen vapaan ajan joka on ensi keskiviikkona eli tasan viikon päästä, sinne asti pakko yrittää jaksaa piinailla.

TingaTanga onnea sulle varhaisultraan, toivotaan että tuo perjantai 13. olisi sulle onnenpäivä :) tulethan sitten heti kertomaan kuulumiset, paljonkos sulla nyt onkaan sitten viikkoja kun menet varhaisultraan?

HayLina Tiedän hyvin mistä puhut, musta tuntui että ekassa raskaudessa tiesin koko ajan päivälleen kuinka paljon raskausvviikoja, luin raskausviikoista mitä milloinkin tapahtuu ja tuntuu että aika kului hitaasti kun ajatteli vaan raskautta koko ajan.. toinen raskasu sujui paljon sutjakammin kun oli jo toinen pieni siinä taapertamassa eikä ehtinyt ajatella raskautta koko ajan..kolmas raskaus meni kyl niin ohi et neuvolakäynnitki unohtu vähän väliä ja raskausviikkoja joutun oikeen tosissaan miettiä aina ku joku kysy, niin paljon aikaa ja energiaa kulu noiden kahden kanssa.

mame31 olet erittäin tervetullut mukaan!!!

Niin tosiaan ja tuohon elämäntilannejuttuun josta jo omalta kohdaltani kirjottelinki niin unohin mainita et mä oon tosiaan myös lähihoitaja ja sairaanhoitajaopintoja teen, mutta nyt olen siis äitiyslomalla vielä edellisen muksun kans.

Nyt pakko lähtee nukkumaan ku viime yö tosiaan meni itkiessä ja valvoessa, tulis nopeesti se keskiviikko et loppuis tää piina :'(

Regalolle vielä :hug: sydämeni pohjasta toivon että teillä heti ensi kierrosta jo tärppäisi :hug:
 
Mä en oikein hallitse vielä tätä viestiketjukeskustelua, mutta kovasti jaksamisia kaikille teille, joilla on tullut vastoinkäymisiä matkaan! Toivottavasti kaikki odotuksessa on hyvin lääkäristä huolimatta ja odottamista odottavien plussat tulevat nopeasti vastaan! Odottavan aika on pitkä :(
 
Wera, oon menossa ihan sairaalalle ultraan, saadaan julkisen puolen alku-ultra ivf:n takia.. En oo sitten sen takia yhtään tutkaillu noita hintoja.. Koska sulla se ultra-aika olikaan?
Meillä muuten mies on tulossa mukaan tuohon ekaan ultraan, sen pidemmälle ei olla vielä edes uskallettu puhua, sen verran epäuskoisena ja jännityksellä sitä odotetaan..

Ikuinenkuumeilija, Mahtaa olla piinaava viikko, harmi, että laittoivat sut noin kauan odottamaan tietoa!:hug:

Mamelle Tervetuloa!:flower: Pidetään peukkuja, ettei se sama suru kohtaa teitä kahdesti, se olis liian epäreilua..

Täällä armoton väsymys jatkuu ja tosiaan se ensi viikon ultra jännittää sitä enemmän mitä lähemmäksi se koittaa..
Sofi 6+3
 
Niin ottaa päähän tämä oma tuhruttelu ettei oo täälläkään jaksanu mitään kommentoida.
Tuhru jatkuu edelleen millon enemmän millon vähemmän. Kolme pävää oon vaan makoillu puklatustaudissa ja nyt se alkaa helpottaa. Muutoin on kyllä oireet oikeestaan kadonnu ihan niinku viimekski. Tissit nyt on vielä hivenen arat muttei mitenkään merkittävästi. Tänään sit tuolla ihan alamahassa on tuntunu turvottavalta tai paineelta tai miten sen nyt sanois.
Tiistaina sit pääsis tästäkin pälkähästä ja piinasta. Sillon ois ultra ja toivottavatsi viisastutaan johinkin suuntaan.

6+4(?)
 
Hei vaan kaikille! Tuun varovasti mukaan, tein eilen ja uudestaan tänään positiivisen testin, tänään 4+0. Esikoinen kyseessä, ja meillä pitkä lapsettomuustausta. Tätä lasta on tehty nyt 3,5 vuotta ja siittiöiden mikroinjektiolla ensimmäisellä pakastealkionsiirrolla sai sitten alkunsa meidän pieni ihme :saint: Ei sitä kyllä vielä usko ollenkaan, odotan koko ajan että milloin menee kesken! Sain varhaisultra-ajan onneksi aika pian, 27.4. Saas nähdä sitten onko siellä ketään. Oireita ei ole oikeastaan lainkaan, ehkä välillä yököttää.

Eli jos joku listaa päivittää niin tietoni ovat

Rödluvan........ 30v....... esikoinen..........LA 20.12.2012.......TYKS
 
Viimeksi muokattu:
Regalolle toivottelen tsemppiä ensi kiertoon! :)

Ikuinen kuumeilija: Varmasti piinaavaa odotusta sulla nyt. Voimia kovasti sinne :hug:

Jenksula: Toivottavasti tuhtuilu olisi vain harmitonta. Tsemppiä sinnekin siis! :hug:

Mame31 ja Rödluvan tervetuloa ja toivotaan, että kaikki sujuu hyvin!

---

Täällä voidaan hyvin. Kävin tänään varhaisultrassa Ava-klinikalla täällä Tampereella. 6.9mm pitkä papu sieltä löytyi(viikkoina vastaa 6+4), oikealta paikkaakin jopa. Sydän sykki komeasti ja lääkäri sai jopa äänen näkyviin erittäin voimakkaana :heart: Aluksi jännitti, kun mieslääkäri, mutta oli erittäin asiansa osaava ja muutenkin hyvä lääkäri. Kuulemma tilanne näytti erittäin lupaavalta, toivotaan, että pysyy sellaisena. Nyt meinaa kirjoittaessa päästä kyynel, kun jotenkin iskostuu tajuntaan. Se sydämenääni oli vaan jotain niin kaunista :heart:

Emerentia ja palleroinen 6+5
 
Minulla olisi varhaisultra 4.5 sillo pitäs olla vko 7 ja eka neuvola on 10.5. Tuli ihan kauhee olo, kun varasin noi ajat, viimeeks jouduin aikoja peruuttelee, ja ultra vaihtui keskenmenon toteamisultraks.
ainiin, ja LA ois sit jonkun laskurin mukaan 20.12
mame vkolla 4 ja jotakin
 
mame31, meillä on sitten sama LA =) Mulla on nyt 4+0, niin eikö sitten sullakin pitäis olla? Mulla oli viimeiset menkat 15.3, ja laskuri antaa siitä (ja myös hedelmöittymisajankohdasta, jonka hoitojen takia tiedän päivälleen) LAksi 20.12. Toivotaan nyt että pienet pysyvät kyydissä. Itsekin pelkään ihan hysteerisesti keskenmenoa, kun raskaaksitulo oli niiiiiiiiiiiiiiin vaikeaa ja suuren työn takana. Mutta testillä jo todetun raskauden keskenmenoriski tässä vaiheessa on "vain" 12-15% jos ei ole muita riskiä lisääviä tekijöitä, joten todennäköisyys on meidän puolella ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille ja jaksamista Jenksulalle ja Ikuinenkuumeilijalle. Itse kärsin esikoisesta kamalaista vatsakrampeista ja tuhtusta ekat viikot, loppuenlopuksi oli vain kohdunkiinnikkeiden venymistä. Mutta kamalaa oli, olin ihan varma että menee kesken. Nyt ei sitten muuta olekaan ollut kuin lievää pahaaoloa ja vatsanturpoamista. Välillä tuntuu että napit ei meinaa pysyä kiinni iltapäivällä.

Töissä on sen verran hässäkkää että en tätä raskautta ole juurikaan ehtinyt miettimään, mutta taidan varata ultran ja neuvolan ennen kuin lähdetään ensi viikolla reissuun. Olisi ollut kiva käydä ultrassa ennen reissua mutta ei viikot riitä millään. Täytyy vaan toivoa parasta.
 
Ikuinen kuumeilija: oi, tosi ikävä juttu, nyt vaan pidetään kaikki peukkuja pystyssä, et hätä ois turha ja kaikki menis lopulta just niinkun pitää! onnea ens keskiviikolle!!

mame31: tervetuloa mukaan. voi, toivottavasti kaikki menisi nyt parhain päin ja voisit huoletta odotella tulevaa.

Rödluvan: voi että, onnea järjettömästi vuosien yritysten jälkeen. Ihana kuulla, että hoidot on tuottanut tulosta. onnellista odotusta sinne :)

Emerentia: Kiva kuulla että kaikki oli hyvin. Täälläkin menossa rv 5+3, eli hyvin hyvin alussa vielä, mutta ois kyllä aivan ihanaa kuulla jo sydämenäänet. Itse joudun kyllä odottaa niiden kuulemiseen vielä monia viikkoja, mutta toivottavasti se on sen arvoista :)

Välillä tulee pahoja alavatsa/kohtukramppeja, et joutuu mennä kaksinkerroin. onneks kestää vain pienen hetken. ja rinnat on älyttömän kipeet, jopa nukkuminen kyljellään on nyt mahdotonta koska se sattuu niiiin paljon. Muuten kaikki loistavasti :)

Onnea odotukseen ja matkaan kanssasisarille :)
 

Yhteistyössä