Joulukuun Toivevauvat 2012 *Toukokuussa*

Viikot poksahti taas tänään eli poks poks 7+0. Pahoinvointi ennallaan. Pahaa tekee koko ajan.
Silloin yleensä kun syö niin menee se tunti-puolitoista niin iskee aivan karmea olo. Samoten syönnin
päälle joutuu mennä heti maate, ettei ruoka tule samantien takaisin. Eilen oli ihana päivä, ei oikeestaan
koko päivänä huonoa oloa. Hetken jo ehdin toivoa, että nyt se loppu, mut tänään aamulla palattiin
taas samaan vanhaan. Niin se vaihtelee. Kyllä tää vaan vie kaikki voimat. Saan kerrallaan,
tehtyä jotain vähäsen, esim. ruuan jonka jälkeen on heti mentävä sänkyyn makaamaan.
Järkyttävää.
Mulla neuvola vasta tuolloin 23.5. Eli silloin viikkoja olis tasan 10.
Onnea kaikille ihania ultrakuulumisia saaneille :heart:

FM ja Pähkinä 7+0
 
Ihania ultrakuulumisia jälleen :heart:

Tulin vinkumaan...
Usko ja toivo alkaa hiipumaan... vessassa käynnillä tuli paperiin pyyhkiessä limaa, jossa oli häivähdys vaaleanpunaista seassa!
Mä en oikeesti kestä tätä!!!! Eikö meille koskaan suoda sitä omaa pientä?!

epätoivoinen YP 6+2
 
Moi kaikille, kiva lukea teidän kuulumisia ja tajuta etten oo ainoo jota väsyttää!
Kiito Rödluvanill alistan haltuunotosta! :)

Täällä meininki on aikalailla *röyh*. Tosi rasittavaa röyhtäillä jatkuvasti. Mieskin saanut luvan tottua..:/
Vappu meni aika mukavasti haravoiden ja grillaillen, mulla on onneks etova olo jo helpottanut aikalailla, paitsi iltaisin edelleenkään ei tee mieli mennä maate ku alkaa kuvottaa... Outoa. Aamupahoinvoinnista ei tietoakaan! Nojoo, ruuista ei kyl mitään kovin mausteista voi vieläkään, porkkanat ja appelsiinimehu on mun suosikkei:)

Väsymykseen on jo tottunu, vähintään 10 tunnin yöunet on hyväks havaittu..:) Onneks pystyn sellaset nukkumaan ku ei oo aamulla pakkoa lähteä aikasin mihkää. En tajuu miten te jaksatte jotka teette pitkää työpäivää..?

Vitamiineista mul on Minisun Mama käytössä. Yleensä oon popsinu perus multivitaa mut neuvolasta kehottivat sen vaihtamaan johonki missä ei oo a-vitamiinia.

Nimistä me ei oo vielä keksitty oikein mitään mikä ois molempien mielsetä hyvä. Tytöjen nimet on ehkä vähä helpompia ku poikien. Saa nähdä mitä tehään jos tulee poika?!

Minskis 10+0 (POKS!)
 
:wave:
vappu oli ja meni ihan normaaliviikonloppuna... eilinen päivä meni ihan hevostouhuissa, aamusta kävintallin siivoomassa ja iltapäivästä sitte kävin ratsastamassa. tai no sen mitä farkut jalassa pysty. ei enää ratsastushousut meinaan mahdu jalkaan :mad: no,aion tästä lähtien ajaa,eipähän oo tippumisen mahdollisuutta ainakaan ;)

oireet edelleen aika vähäiset. mielialat heittelee laidasta laitaan,vitutus on aika yleinen jaitkukin tosi herkässä. sitte niitä kipuja jonku verran ja väsymys jotain ihan käsittämätöntä. no toi vuosikas kyllä vetää mehut tyhjiinku ei päivällä saa nukuttua. yks "oire" on viel se,et unohtelen tosi paljo asioita!

mulla on maanantaina neuvola, sillon on 9+4. saan varmaan np-ultraan ajan samalla. meillä ku neuvola varaa ne,ei ite tarvii alkaa soitella :)
mähän en käyny ar-ultrassa,ei oo varaa. mut oma doppleri on rekisteröiny sydänäänet,ei kuulu mut sse syke on siinä 125 ja 135 välillä vieläki. no tuos äsken oli yli 140 :heart:

joku kyseli apuja etovaan/oksettavaan oloon... oon joskus kuullu,et kannattas (suola)keksejä natustella jos tulee paha olo...

tytölle on jo nimi,mut pojalle vielä vähä hakusessa

jaahas,pitää pikkurinsessalle alkaa ettmään välipalaa =)

 
Viimeksi muokattu:
Pääsisikö mukaan? Laskettuaika on 20/21.12.2012 ja kolmatta toivotaan. En ole aikaisemmin uskaltanut pinoa lähestyä, mutta maanantaina ultrassa todettiin pieni 6mm alku ja sydämen syke, joten nyt ehkä vähän uskaltaa toivoa. Tai no meidän historialla ei kauheasti, mutta vähän eli takana siis 4 keskenmenoa, viimeisemmät keskeytyneet keskenmenot rv 10 9/2011 ja rv 8 1/2012.

malttamaton ja toukka rv 6+5
 
Viimeksi muokattu:
Heiii!! Oon kirjotellut tuolla facebook-ryhmän puolella, on siis jäänyt tää vähemmälle mutta kauheesti näyttää täällä olevan väkeä, kivaa :D (Moikka Kiri, plussailtiin samoihin aikoihin clomittarista :) )

Ciru: itse syön näitä Multi-tabs '

ja kyllä foolihappo vähintään kannattaa alottaa mahd.pian ja lisänä tosiaan d-vitamiini ja rauta jos tarvis.

Itellä oli eka neuvola vappuaattona, nyt pitäs ens viikon keskiviikkoon odottaa varhaisultraa. Jännittää kauheesti!!!

Omat oireet aika vähäiset, rinnat on arat ja välillä kipeytyy ja tuntuu pistoksia, ihan pientä etomista joskus mutta oireet on sit oikeestaa siinä!

Paitsi et mul on ollu joku ihme silmätulehdus viime viikolla oikeessa ja tällä viikolla vasemmassa silmässä...sellanen nyppy yläluomessa ripsien rajassa joka on tosi kipee ja turvottaa yläluomen. oikee silmä jo parantu ja heti perään tuli vasempaan samanlainen :/

kevätterveisin, Nana ja salamatkustaja 6+3
 
Mäkin olin varhaisultrassa ja löytyi sieltä se sydämen sykekin. Ei ihan vastannu samoja päiviä mut ku on epäsäännöllinen kierto nii iha normaalia kuulemma. Vähän mua ihmetyttää ku on ollu pari päivää melkein ilman pahoinvointia että onks kaikki iha kunnossa mut täytyy nyt vaan pysyä coolina. Ostin alesta jo vauvalle pienen villahaalarinki minkä voi pukee sit heti ens talvena ekoille ulkoiluille vaikka vähän aikastaha tää on tietysti=) Mulla on jo nimet valmiina mut en oo vielä informoinu miehelle mut se sano viimeksikin et ku mä oon se joka on kärsiny 9kk nii saan päättää nimenki. Tokat nimet viel mietinnässä. Tänään pitäis noita raskausvitamiineja ostaa kyllä.
 
Onpas moni saanut ihania ultrakuulumisia, onnea!!:flower:

Minskis, röyh-meiningillä täälläkin, ihan uskomatonta touhua! Nolottaa melkeen.

Yöperhonen, ei kai pieni vaaleanpunainen tuhru mitään tarkoita, yritä nyt pysyä (poissa) housuis(t)asi ;)

malttamaton, tervetuloa! Laitoin sun LAksi 21.12, koska kerran laitoit että on 6+5 tänään. Meillä olis sit sama LA =)

Rödluvan ja Beetakingi 6+5
 
:wave: piiitkästä aikaa. Ei oo pahemmin tullu kirjoteltua kun ei oo pahemmin mitään tapahtunukaan. Sitä piinailua vaan joka jatkuu aina vaan vaikka kuinka päivät ja viikot etenis.
Nimiä täälläkin kuulemma pitäis alkaa miettiä. Tytölle oikeestaan on jo nimi. Mä näin unen missä meillä oli *piip* niminen tyttö. Ja siihen sit kun mallaili jo olevia toista ja kolmatta nimee niin sehän oli siinä. Pojalle ei oikeestaan oo tullu vielä sellasta suuhun mukavasti istuvaa nimee vastaan ja oman haasteensa antaa miehen kolmas nimi joka kuulemma tarttee olla koska se on heidän suvussaan mukana kulkenu. No kyllähän sitä aina yhden nimen keksii, mutta kun niitä pitää miettiä tavallaan neljä :O Kun ei tiedä millanen yhdistelmä on tulossa.

Tästä päästäänkin sopivasti oman ).( vai pitäskö laittaa JO (.) on meinaan juttu sellanen ettei enää toivookaa laittaa jalkaan yksiäkään farkkuja mitkä omistan. Tai no jalkaan kyllä mutta kiinni laitosta turha haaveilla.
Tuhnuttelu on vähän vähentyny, enää tulee sillon tällön ehkä kerran päivässä, jonka jälkeen voi mennä monta päivää ettei kuulu mitään.
Äklötysolo jatkaa muka kulkuaan. Tuossa oli muutaman päivän jo ihan hieno normi olo ja kerkesin jo iloita, mutta kissan viikset, sieltähän se sit kuitenkin taas itestään ilmotteli. TOisinaan se on 24/7 ja toisinaan selvitään pelkällä ilta äklöllä. Tänään taitaa taas olla toi 24/7 vuorossa.
tissikipuilu on ehkä hellittämään päin. Ainakin luulisin näin. Tosin saman hämäyksen nuo teki tossa pari viikkoo sitte ja kuinka ollakaan se iski takas kahta kauheempana.
Väsymys on jotain sanoin kuivalematonta. Voisin vaan nukkua. Toisaalta kun tekee jotain niin ei väsymystä huomaa mutta heti kun istahtaa niin jo vois silmät ummistaa.
kus..kus.. pissatus joo o, vähintään kaks kertaa yössä. ihme on jos yhdellä käynnillä selviää. Se on aika näkutettu että kaks tuntia nukkumaan menon jälkeen ja sit siinä viiden kuuden välillä.

Joku mainitsi vitutuksen. Se on täälläkin aikalialla kokoaikanen oire. Tuntuu että kaikki ärsyttää vaikka kaikki on loistavasti.
Samoiten unohtelu, minä en muista enää mitään ja aivotkin on tainnu muuttaa mahaan asumaan.

Ja sit se tärkein. Tänään oli ultra ja siellä se :heart: + :heart: pompotteli. Muutaman päivän tulevat kasvussa jäljessä mutta se lienee ihan normaalia.

Mulle voi muuten päivittää tonne listaan LA 2.12 muutetaan sitä sit kun seuraava ultraaja kuulemma sen oikeen ajan päättää... jos päättää :D

ei usko vieläkään & 9+3 sittiäiset
 
Ai niin, niistä kaksosista meilläkin niitä suvussa on äidin puolella vissiin vähän joka polvessa.
Kyllähän tämä itteenikin vähän arveluttaa mutta minkäs teet kun molemmat ainakin vielä tahtoo mukana kulkee. Voihan tämä jossain vaiheessa rankaks käydä kun tämmönen 160cm tappi kiikuttaa mukanaan kahden kotia:x
 
Rödluvan: kiitos :) Menkat mulla oli 15.3., ovisplussan tikutin 28.3. sillä olettaisi, että munasolu olisi irronnut 29.-30.3. Olen elänyt tuon 30.3. mukaan nyt, koska maanantain ultrassa alkion "huima" 6mm koko vastaisi 6+3.

jenksula: Ihanaa, että kaikki oli ultrassa hyvin. Onnittelut :)

).( Sain tänään neuvolalääkärille ylimääräisen ajan 15.5., lupasi silloin laittaa lähetteen ylimääräiseen ultraan mun km-taustan takia. Ei tarvitse sitten ihan sinne np-ultraan asti odottaa löytyykö sykkeitä enää vai ei...
 
Viimeksi muokattu:
Heipskukkuu kaikille!

Uusiakin on ilmestynyt lisää, tervetuloa kaikille :)

Rödluvanille kiitos uuden keskustelun avaamisesta ja tietojen päivittelystä. Multa tuolta puuttuu vielä toi LA joka ois 10.12.

Jenksula: ihanaa että molemmat tyypit on pysyny matkassa. Toivotaan että kaikki menee jatkossakin parhain päin :)

Täällä on taas täys höpinät käynnissä, ite oon seuraillut aina välillä taka-alalla. Paha olo jatkuu nyt kolmatta viikkoa, tähän alkaa pikku hiljaa jo tottua :D

Pahoinvointi: Tosiaan edelleen 24/7 kärsimystä, mut nyt ei oo tarvinnut oksennella. Toki on pala kurkussa vähän väliä, ettei se oksennus kaukana oo. Mullakaan ei oikein noi hedelmät pidä nälkää/pahaa oloa loitolla, joten jotain suolasta pitää ennemmin laittaa suuhun. Mut jos haluaa kevyttä syötävää, niin voisin suositella hapankorppuja, laittaa siihen päälle ohuelti jotain levitettä tai puolikkaan kinkun/kalkkunan palan. Syön aamusin töissä 1 hapankorpun tunnissa aamupäivän ruokailuun asti. Ja se toimii jotenkin.... Kovasti tsemppiä pahoinvoinnista kärsiville, yritetään nyt jakaa edes jotain vinkkejä toisillemme!

Väsyttääkin kyllä aika lailla. Nukahdan iltasin varmaan kahessa sekunnissa. Mies aina kuittailee et joo tuli huomattua että nukahdit taas heti :D Parin tunnin päikkäreitäkin oon alkanu sillon tällön ottamaan ja silti tuntuu ettei sekään riitä.

Tänään mulla oli eka neuvolakäynti. Otettiin verenpaine, pissanäyte ja hemoglobiini ja kaikki oli oikein hyviä. Paino myös punnittiin. Tästä se sit lähtee. Pelkäsin et oon lihonnu jo ihan liikaa kun oon joutunu syömään KOKO AJAN ton pahoinvoinnin välttämiseksi. Mut eipä se vielä ollu ehtiny niin paljoo nousta.

Monet täällä tuntuu käyvän siinä ihan _varhais_ ultrassa vai mikä se on joka on jo tosi aikaisilla viikoilla. Ite meen vasta sitten normaalisti siihen ekaan mikä eteen tulee joskus kuukauden päästä. Onhan se kyllä pitkä aika odotella kun ei varmuutta oo mistään niinkin pitkään aikaan, mutta kyllä mä nyt luotan että tuolla joku on kun menkat on pysyneet poissa ja olot on mitä on. Aika näyttää :)

Vitamiineista: B6-vitamiini, d-vitamiini, kalkkitabletit ja silloin tällöin rautatabletti. Näillä mennään täällä nyt alkuun.

Hyviä vointeja kaikille. Mä varmaan taas taustailen täällä hetken aikaa.

Enny rv 8+2
 
Heippa,

Uskaltaiskohan sitä liittyä mukaan.
iitu, 26v, ensimmäinen, SatKS, LA 14.12.2012
LA muuttuneen pari päivää myöhemmäksi, mutta muutetaan sitä sitten kun tietää jotain..

Takana kkm rv18 11/2011 ja kkm rv8 1/2012. Molemmissa alkoi järjettömät hulahdusvuodot rv6+, joista seurasi hematoomat ja lopulta km. Ensimmäinen myöhäinen keskenmeno huomattiin neuvolan rutiinikäynnillä, kun sydänääniä ei kuulunutkaan. Toisen tiesin itse ja hakeuduin ultraan, kun hulahdusvuodot loppuivat ja oireet katosi.
Tässä raskaudessa kävin yksityisellä ultrassa 5+4 ja sain Lugestronin tukemaan raskautta. Lääkäri epäili itsekkin, ettei keltarauhashormonista olisi apua, mutta ainakaan vielä ei vuotoja ole tullut. Seuraava ultra yksityisellä on ensiviikon tiistaina. Toivottavasti siellä näkyis kaveri ja syke. Viimeksi oli pelkkä ruskuaispussi, mutta ei siellä olis muuta vielä pitänytkään näkyä.

-iitu 7+5 (tai pari päivää vähempi)

PS. Kaikille onnellista odotusta ja toivotaan, että tosi moni pysyy matkassa vähintään sinne marras/joulukuulle asti! :)
 
  • Tykkää
Reactions: malttamaton
Kävin tänään sitten apteekissa ostamassa multivita raskaus&imetys-vitamiinit :) Nyt sitten niitä vain popsimaan!

Olo on ollut ihmeen hyvä, ainoastaan iltaisin tulee kuvottava olo. Väsymys on ainut joka on ja pysyy vakiona, töissä jaksaa sen mitä pitää, mutta jo bussissa nukahdan ja kotona tekisi mieli olla vain sohvalla.

Minulle voisi päivittää synnytyssairaalaksi NKL/Kät/H, en ole vielä päättänyt kumpi olisi parempi... Jorvikin olisi vaihtoehto, mutta ehkä tästä meiltä olisi lyheämmästi Helsingin puolelle. Vaikea noista on tietää :D

Kaikille hyviä vointeja ja aurinkoa!

Ciru+nuppu 5+6
 
Nonii, nyt kerkiää kommentoimaa ja kirjottelemaan kunnolla!

Jenskula Kiva seurata kaksosia täällä :) Onko sulla oireet pahempia kun on kaks tai vatsa jo suurempi? Voiko sen huomata ns. vatsan koosta jo nyt että on 2? Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista!! Onko identtiset?

Voimia teille pahoinvoinnista ja väsymyksestä kärsiville!!! Itse oon niin hyvinvoiva ollut, että ihan ihmetyttää. Esikosta kärsin sentään kuvotuksesta ja silloin se väsymys oli ihan ylitsepääsemätöntä. Max puol tuntia pysty olee pystyssä ku jo piti päästä maate.

Itellä on ollu kummassakin raskaudessa käytössä Multivita raskaus&imetys.

Yöperhonen Elä ressaa!! Kyllä siellä kaikki on ihan hyvin, luota itsees ja pieneen :hug:

Voi kettu, kirjotin pitkät liirum laarumit ja sit tuo esikon pirulaine räppäs kätensä tähän ja kumitti kaikki :kieh:
 
Kiitos tsempeistä rödluvan ja murunmami :) päivä kerrallaan eteenpäin ja katsotaan sitten maanantaina ultrassa!

Niin ja tervetuloa taas joukkoon :)

Me ollaan oltu viimeyö hoitamassa miehen siskon pojan poikaa.. herra on kyllä niin ihana, yhtä hymyä :heart:
nukku 12h yöunet ilman heräämisiä ja aamulla oli taas hymy naamalla!
Niiiiiin helppo lapsi!! :)

yöllä oli masu taas vähän kipee... liekkö ihan normaalia kipuilua vai mitä lie! aamulla ei kuitenkaan enää mitään.. voi ehkä johtua myös siitä että vedin illalla 400g pakastemarjoja :LOL:

Aurinkoista ja lämmintä päivää kaikille! :heart: :)

YP 6+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Onnea hyvistä ultrakuulumisista, niille ketkä niitä on kuullut :)

Ja uusille tervetuloa!

Mä olin vapun kiltisti töissä. Vappupäivänä tehtiin ystävän kanssa munkkeja.. Ahneuksissamme tehtiin 1,5l taikina, et varmasti riittää kaikille. Tää asunto lemuaa vieläkin munkeille, niitä on ihan hirveesti, eikä tee edes enää mieli niitä.

Tänne on myös tuo pahoinvointi hieman tullut tutuksi, pitkin päivää joutuu nieleskelemään ja esim. yskiessä meinaa samantien tulla yrjö. Eilen meinasin oksentaa ihan vaan siitä, kun katsoin sisälle McDonaldsiin.

Sukupuoliakin ootte pohtineet. Mulla ei ole mitään käsitystä, että kumpi sieltä olisi tulossa. Kiinalaisen syntymäkalenterin mukaan olisi poika, myös se lanka-neula juttu sanoi sitä :D En tosin luota niihin ihan hirveesti. Tavallaan toivoisin mieluummin tyttöä, mutta eipä sen väliä ole :)

Emerentia ja palleroinen 9+5
 
Minkälaisia esitteitä teille on tullut kotiin kun olette varanneet ekan neuvolan? :) Mietin vain tuleeko samoja? :) Itselle tuli täytettäväksi alkoholiin liittyvä lappunen ja sitten jokin kysely äidille, isälle ja lapselle, että minkälaisia ruokatottumuksia ja elämäntapoja on :) minua vaan ihmetytti että, ekalle neuvolakerralle piti täyttää joku kohta mutta, siinäkun oli neljä eri kohtaa, neuvola, 2 jotain muuta ja sit lastenneuvola. Mikähän kohta pitää täyttää? :D

Miwwi ja muru 8+0
 
Tervetuloa uudet!! :heart:

Ja onnea ihanista ultrauutisista!! :) :) :heart: :heart:

yöperhonen älä turhaan stressaa. Todennäköisesti kuviteltua.. Ja varmasti ihan harmitonta. Monilla saattaa pienesti punertavaa vereen vivahtavaa tulla valkovuodon tms mukana! Ja vaikka se säikäyttää niin on usein harmitonta. Koita ottaa iisisti :)

Täällä ultra takana, oli kiva neukkutäti. Ja neukun mukaan mulla 9+3 viikkoa, mut kyllä itse menen se varhaisultran mukaan eli rv 9 poksui tänään :) Kaksi viikkoa np ultraan, vielä kun jaksais odottaa :D
Nyt väsyttää niin et pitää mennä köllii... :p
9 /9+3 :)
 

Yhteistyössä