Joulukuun toivevauvat 2012 *MEIDÄN KUU!!!*

onnea taasen kaikille vauvautuneille! :flower:

Todella paljon tullu tekstiä taas viimekäynniltä....ajatus ei kulje niin, että kaikkeen osaisi tai muistaisi kommentoida mitälukiessa ajatteli.
sairaalakassi on täälläkin jo pakattuna. Sisältönä kotiinlähtövaatteet, puhelimenlaturi...kuulokkeet musiikinkuunteluun...hygienia tarvikkeet...imetysliivit ja suojat... eipä juur muuta. Sairaalan vaatteissa meinasin siellä sitten oleilla, eipä tarvitse likavaatteita keräillä kotia viemisiks ja puhtaita saapi kaapista hakea aina tarvittaessa.

Saattaakin olla tuo sairaalaan lähtö lähellä. Kävin tänään äitipolilla kontrollissa. Tyttö kasvanut hienosti, painoarvio 2870g. Paikat mukavasti kypsät... 4cm auki! Sisätutkimus aiheutti parin tunnin supistelut, mutta ne jo loppu. Tylsäks alkaa käydä nyt tämä odottelu kun ollaan esikoisllekin jo yöpaikka hommattu. Joten.... Joulusaunahan on vielä pesemättä... Mies jo tuolla lauteita nostelee alas! :D

-Nuusku ja typy 38+1
 
Olen lievästi sairaalakammoinen, joten ajattelin ottaa omia vaatteita mukaan, jos voisin niillä tehdä oloani edes hieman kotoisammaksi. Jos näyttää, etteivät pysy puhtaina, niin täytyy vaihtaa sairaalan vaatteisiin. Ja terveyssiteitä otan siksi, että pelkään, että sairaalassa annetaan jotain 90-luvun henkisiä suorakaiteen muotoisia siteitä, jotka ovat 4 senttiä paksuja:D...

Verenpaineet olivat ainakin vielä torstaina ihan ok, 106/68. Mutta aion mainita päänsärystä ylihuomenna neuvolassa. Tänään onkin ollut helpompi päivä säryn kanssa, heti kun valitin asiasta…

Ja vielä vähän hölynpöly-osastoa: kaikkeen sitä raskaana ollessaan haksahtaa. Ostin tänään vadelmanlehtiteetä, sillä sen pitäisi vahvistaa kohtua ja tehdä synnytyksestä nopeampi. On kyllä hirveän makuista! Aiemmin olen jo hankkinut öljyä välilihan öljyämiseen. Tosin aloitin vasta viime viikolla ja muutaman kerran olen sitä tehnyt. Ei mitään hauskaa puuhaa, mutta jos pääsisi vähän vähemmillä ruhjeilla. Voi olla, ettei siitä ole mitään hyötyä. Ainakin kaveri oli öljynnyt tunnollisesti ja saanut silti useita tikkejä. Mut tuskinpa noista mitään haittaakaan on.
 
tombatar mä kanssa mielummin noissa osaston vaatteissa oleskelen sairaalassa. Esikoisen kanssa mulla oli omat vaatteet pakattuna mukaan moneksi päiväksi, mutta totesin että sairaalan vaatteissa superpaljon mukavampi ja helpompi.

nuusku kuulostaa hyvälle, toivottavasti tulee lähtö nopeasti.

(.) koko päivän supistellut lupaavasti, mutta eivät tihene, säännöllisty eikä pahene eli eipä näistä mihinkään ole :-(
 
Onnea taas uusille vauveleille ja äideille :)

Täällä ollaan yhtenä kappaleena edelleen. Eilen illalla alkoi verensekainen limavuoto, limatulppa oletan. Samalla tuli muutama tuntuvampi menkkakramppi, mutta sain yön nukuttua. Piti kuitenkin laittaa side yöksi, kun sitä limaa tuli joka vessakäynnillä. Päivällä ei vuotanut, mutta nyt on taas tullut siteeseen vaaleanpunaista vuotoa. Jotain siis tapahtuu, mutta missä mun SUPISTUKSET??!!

Tsempitykset kaikille vielä odottaville, voi kun mekin päästäisiin pian kertomaan synnärikertomuksia :rolleyes:

BoB 40+3
 
Paljon onnea _Wera, Undu ja Pudelberg tytöistä ja -minttu- pojasta!!! :flower::heart:

Malttamaton: en huolisi nimi-asiasta tai aiemmista lupauksista. Nimi on niin iso asia että vanhemmilla täysi oikeus päättää asia ihan omassa rauhassaan. :) Musta vaatimuksia tuosta ei voi esittää ja loukkaantuminen on höpsöä. Tosin itsellä saman tyyppisiä sukulaisia. Kovasti ollaan patistamassa omien mielipiteiden mukaisiin ratkaisuihin ja paheksutaan muita ratkaisuja. Tsemppiä! :hug:

lanttu-anttu: mullakin vadelmanlehtitee ja öljyäminen konsteina. :) Itse kokeilin noita tokassa raskaudessa ja ekaan verrattuna synnytys ja toipuminen sujui paljon, paljon nopeammin ja lähti luonnollisesti käyntiin ennen laskettua aikaa eikä tarvinnut käynnistellä kuten ekaa, joten ajattelin ettei vara venettä kaada eli varmuuden vuoksi tälläkin kertaa.

Sairaalakassista: ajattelin pakata mukaan vain omat ja vauvan kotiinlähtövaatteet, omat hygieniatarvikkeet ja niistäkin vaan tärkeimmät, kameran ja neuvolakortin. Aiempien kokemusten mukaan itselle on kaikki muut kamppeet olleet turhia. Ekan kohdalla oli kaikki mahdollinen ja vaikka mitä ylimääräistä mukana, tokan kohdallakin niin paljon tavaraa että mies vitsaili olenko muuttamassa sairaalaan. :LOL: Kummallakin kerralla olen päätynyt mieluummin käyttämään sairaalan yöpukuja, aamutakkeja, sukkia ja tossuja enkä ole tarvinnut omia vaatteita. Siteet, lansinoh, vanulaput, topsit, vaipat, ym. on aina tulleet sairaalan puolesta. Meikata ei ole tehnyt mieli, paitsi hyvin, hyvin kevyesti vierailupäivänä kun lähimmät on tulleet uutta tulokasta katsomaan. Ja lukemisesta oon todennut että olin paljon kiinnostuneempi vauvasta kuin kirjoista/lehdistä, ja on muita tuoreita äitejä, joiden kanssa on mukava höpötellä. Yhden tuoreimman lehden pyysin miestä tuomaan sairaalan ala-aulan kioskilta, samoin kuin jotain raksuteltavaa (koska mikään etukäteen mukaan pakattua ei tehnyt mieli). Eihän noita voi varmasti etukäteen tietää, mutta ajattelin että mies voi hakea jotain jos tarvis. :) Tykkäsi viime kerroilla että pääsi käymään sairaalan ulkopuolella ja koki olevansa hyödyksi, alussahan vauva tuppaa olemaan niin paljon pelkästään äidissä (ja rinnassa) kiinni. :D

Viimeksi pakkasin yllärinä miehelle mukaan "isyyspakkauksen", jossa oli kaikkea hauskaa ja humoristista, tuntui olevan kovasti miehen mieleen. :)

Mukavia vointeja, taidan painua yöpuulle.

Tupuna ja boitsu 38+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta äipät!

mame paljon onnea tyttösestä! :flower:

malttamaton: kiitos samoin, täällä samat olot. |O:kieh:

Viime yöt oon nukkunut tosi hyvin, kuin tukki, lukuun ottamatta vessakäyntejä. Vadelmanlehtiteetä kuluu ja siivoilen ja järkkäilen ja nostelen taaperoita, josko ne jouduttaisi tätä synnytysasiaa. Olo on suorastaan loistava. Supistuksetkaan ei oo niin paljon vaivanneet. Maha tuntuu olevan mukavan kiinteä pallo tuossa edessä, vauva alhaalla ja liikkuminen ja hengittäminen helppoa. Mikäs tässä, alkaa olla olo että ensi vuonna syntyy. Josko saatais sitten vuoden ensimmäinen lapsi. :heart:

T+B 38+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: malttamaton
Hei

Meille syntyi tyttö perjantaina 14.12. painoa 3264g ja pituus 48cm.

Synnytys käynnistettiin torstaina. Synnytys oli pitkä ja tuskainen ja lopulta päädyttiin hätäsektioon. Eilen päästiin kotiin. Tyttö voi hyvin. Äiti on edelleen aika kipeä, mutta kai tämä tästä. Ihana vauva <3
 
  • Tykkää
Reactions: Nuusku82 ja tiituh
kellotin niit suppareita ja merkkasin ylös. oli jo puolisen tuntia tullu säänöllisenä ennen ku aloin kirjottaan. tos vikan merkinnän jälkeen (joka muuten pitäs olla 21.01)menin sit kuumaan suihkuun ku ei enää kestäny olla aloillaan. ja se kätilö tuli puolen maissa kattomaan tilannett.
mä oon vaan ittekseni täs miettiny,et minkä ihmeen takia en kutsunu henkilökuntaa aiemmin vaikka kivut oli ihan helvetilliset?!?!?! kärsin ja kirosin iteksen vaan :O

 
Julia taitaa vain kaikki olla joulun valmisteluissa :)

mä en ressaa siitä,en ees aio ku normi viikkosiivouksen tehä. kuitenki vaan omalla porukalla ollaan. ja sit noi pienetki vie aika paljo mun aikaa...

tänään alotin poijalle D-vitamiinit ja pikkasen meinas olla mahavaivoja.piereskelly koko päivän ja nukkunu vain sylissä... nyt alkaa vissiin helpottaa ku tyytyi omaan sänkyyn ;) ja nukkuu ihan rauhallisesti!
 
Iltaa!!

ONNEA TAAS JAKAUTUNEILLE, teitä on jo paljon :flower:

Aika menee olotiloja kytätessä ja joulua pelätessä.. Mä niin haluisin jo vauvelin syliin ja samalla toivon ettei lähtö tulis just aattona! Eli hyvin kaksipiippuiset ajatukset on. Kaikesta ennenaikaisuusuhasta huolimatta tämä tuntuu nyt jämähtäneen tuonne mahaan vaikka supisteluja silti on päivittäin. Juuri tänään neuvolassa naureskeltiin terkan kanssa että tämä käynnistellään sitten tammikuun puolessa välissä :kieh:
Ei pal naurata..

Minäkin täällä käyn kyllä monta kertaa päivässä vilkuilemassa mutta kirjoittaminen tuppaa jostain syystä jäämään vähemmälle??

081012 rv38+1
 
Heipähei!
Onnea taas nyyttinsä saaneille :)

(.) Täällä vielä kasassa, ei saunanpesut eikä löylyt auttanu. Tänään käytiin miehen kanssa useampi tunti kaupoilla joulujuttuja ostelemassa. Paljon siis kävelyä ja autossa istumista...eikä vieläkään mitään tuntemuksia, yksittäisiä, napakoita supistuksia lukuunottamatta. Nyt olenkin liikkunut huomattavasti enempi kuin aikoihin. Eipä kai se vauva voi enää kauaa jokatapauksessa masussa viihtyä jos kerran kohdunsuu eilen sen 4cm auki, reuna oli kyllä vielä paksuhko.Lääkäri kyllä hieman "nirhas"kalvoja, vaikka sanoin ettei tarvitse ylimääräisiä herkistellä supistelemaan. Teki jo ihan perustutkimus sen verta ikävää.

Nyt mentävä laittamaan esikoista unille. Katsotaas josko vielä kuitenkin tänään kerkiis lisää kirjottelemaan ihan koneella. Nyt taas tätä puhelimen kautta näpyttelyä

Nuusku ja typy 38+2
 
julia mä en ainakaan ole synnyttämässä! Huomenna olisi laskettuaika ja musta tilanne alkaa jo oikeasti olla koominen. Ensin pelätään, että tulee ajoissa ja alan olemaan varma, että menee sen 2 vkoa yli. Jotenkin jännää, että 3. lapsi ja menee pisimmälle?!
 
No en ole minäkään vielä synnyttämäss. :mad: Ei auttanut lenkkeilyt, tai saunan pesukaan tänään. Olen ihan niin kypsä jo tähän tilaan. Selkä reistaa niin huolella, että lenkin jälkeen ei toinen jalka ottanut juurikaan alleen. Kiukuksi laittaa, joten lähden pois valittamsta. Ehkä myöhemmin lisää kirjoittelen :)

40+2
 
  • Tykkää
Reactions: malttamaton
Onnea kaikille vauvautuneille!!<3

Yhdessä kasassa täälläkin ollaan. Välillä tulee pieniä supistuksia, mutta ne on tosiaan pieniä eli ei lähtö ainakaan vielä lähellä ole. Olo on muutenkin hyvä, jollei sairastelua oteta huomioon.

Me ollaan käyty miehen kanssa joululahjat ostamassa, ja siivottu joulusiivous mutta ei mitään.

Itselläkin alkaa olemaan sellainen olo, että kaikki muut saa vauvansa ennen mua. Mä oon oikeesti täällä varmaan viellä ens vuoden puolellakin, välillä ainakin tuntuu siltä..

Alle viikko laskettuun aikaan. Ja sama määrä on jouluun.

Mäkin käyn usein kattelemassa onko tänne tullut mitään, mutta aina en jaksa kirjoitella.

Sairaalakassi odottelee pakattuna jo.

Nyt katkes ajatus, piti kirjottaa vielä muutakin...
(Pitäs varmaan eilistä poksua, eli *POKS*)

Susanna#1 & LillaMy 39+1<3
 
Onnea vauvan saaneille:flower:

Itsekin tullut kytättyä usein onko kukaan tänne kirjoitellut kun ei muutakaan tekemistä tunnu olevan:D

Sairaalakassia on pakattu sen verran, että siellä on kamera ja imetysliivit. Muut pakkaan sitten varmaan ennen lähtöä. Vaatteita en voi pakata vielä (ainakaan kaikkia) kun tarvitsen niitä päälläni kun tuo vaatevarasto ei ole mikään kovin iso:kieh:

Niin ja tosiaan yhdessä kasassa myös täällä vieläkin. Tänään käyty neuvolassa.
Pissa puhdas.
Verenpaineet oli hyvä (en nyt muista paljonko)
Paino: +100g/vko! Wuhuu. Oon tyytyväinen ettei enempää ollu tullu:kieh:
Hb:ta ei mitattu taaskaan.
Sf-mitta:36,5. Yläkäyrällä siis mennään edelleen.

Tämä kaveri on päättänyt pysyä visusti masussa. Ei vieläkään supistuksia tai limatulppaa tai mitään. No, ehkä se vielä joskus tulee sieltä pihalle!

ceecee 40+5
 
Täällä vielä minäkin yhtenä kappaleena eikä tosissaan mitään tuntemuksia tulevasta synnyttämisestä... eli vauva näyttää tosissaan viihtyvän vielä masussa! Kovasti hän on tänäänkin liikuskellut, ja olen kuullut että vauvat rauhoittuu masuun pari päivää ennen synnytystä, joten sen puoleen ei ole vauvaa luvassa vielä pariin päivään ainakaan... Jännäks menee joulu! Ollaanko sairaalassa vai kenties juuri kotiuduttu (siinä tapauksessa pitäisi varmaan to viimeistään syntyä...). Vahvasti näyttää siltä, että käynnistykseen menee meidän synnytyksen aloitus.

Kaikki valmistelut täälläkin tehty: vauvan huone, sairaalakassit, jouluvalmistelut! Nyt vaan odotellessa ja odotellessa, fiilistellessä tulevaa ja toisaalta nauttiessa vielä kahdestaan olosta miehen kanssa. Muutaman päivän (=parin viikon?) päästä elämä mullistuu toden teolla kun perheeseemme saamme kolmannen! Mekin ollaan oltu kuitenkin monen monta vuotta kahdestaan!! On ihanan isoja asioita <3

Vaikka välillä olo meinaa olla vähän kärsimätön, niin silti nautin äärettömästi siitä, että pienen lapsosemme loppuodotus ajoittuu juuri niinkin tunnelmalliseen aikaan kuin JOULU, joka on muutenkin parasta aikaa vuodesta... <3 <3

Mutta nyt yön viettoon, saas nähdä mitä yö tuo tullessaan, josko edes vähän supistuksia??

40+2
 

Yhteistyössä