Joulukuun toivevauvat 2012 *MEIDÄN KUU!!!*

Taas saa onnitella vauvautuneita :flower:

Yöllä sain säännöllisiä, ei niin kivuliaita suppareita reilu tunnin ajan. Sit en jaksanu enää kellottaa ja unihan se olikin tullut. Totesin yöllä miehelle, että synnyttävä ei nuku, joten katsotaan nukahdanko.
On se meillä pallomasuilla vieläbjännät paikat millon saadaan nyytit syliin. Ite kuulun niihin joilla viimesten joukossa laskettuaika. Uskoin kyllä myös olevan niiden joukossa jolla jo nyytti kainalossa. On sitä ennenaikaisuutta sen verta estelty.

Ihana ja kiitos teille vauvautuneille vielä kun ootte jaksanu synnytyskokemuksista kirjoitella! :)
Mielellään lueskellaan niitä viel enempi, jahka jaksatte kirjoitella. :)

- Nuusku ja typy 38+3
 
Komppaan Nuuskua, eli onnittelut vauvansa saaneille ja tsemppiä masun kanssa kärvistelijöille.

Täällä on vauva-arki lähtenyt rullaamaan mukavasti, en muistanut että vauvanhoito on näin helppoa (tai sitten oon oppinut jotain ekasta lapsesta). Tyttö syö hyvin, nukkuu hyvin eikä itke. Nyt alkaa myös jo jaksaa pienen tovin seurustella. Samanlaiselta tapaukselta vaikuttaa kuin veljensä. Toivottavasti sama meno jatkuu. Esikoinen sen sijaan on kiukutellut enemmän, muutama päivä kotiutumisen jälkeen oli ihan horroria. Nyt on ehkä hieman helpottanut, ainakin toistaiseksi. Kertoilkaapa te joilla on useampia lapsia kauan tuollaisen 2,5 vuotiaan kiukkukohtaukset voi kestää?

Neuvolaan ollaan menossa huomenna, toivottavasti painoa on tullut sen verran että ei tartte joulunpyhinä hermoilla. Tyttö syö kyllä siihen malliin että en usko olevan ongelma.

sairaalakassin varusteista sen verran, että itse nappasin vielä juuri ennen ovesta ulos menoa mukaan ikean fleecepeiton. Saitraalassa (ainakin kättärillä ja jorvissa) on vain niitä ohuita lakanapeittoja joita ainakin itse tartten vähintään neljä ettei ole kylmä. Tuo oma peitto olikin sitten paras varuste. Lisäksi korvatulppia ja silmäläppiä suosittelen, ainakin jos joutuu sellaiseen huoneeseen jossa toinen vauva huutaa koko yön (niinkuin mulle kävi). Eihän ne tulpat paljon lohduta mutta ainakin vähän vaimentaa itkua.

Undu + tytsy 6 vrk
 
Neuvolasta kotiuduttu:) Kaikki oli hyvin, mutta terkka pähkäili ja pähkäili että kyllä vauva tuntuu tosi pieneltä ja sirolta ja pyysi vielä toisenkin terkkarin kokeilemaan. Päätti sitten pitkällisen mietinnän tuloksena varmuuden vuoksi laittaa mut kasvukontrolliin, ihan varmuuden vuoksi. Nyt sit odotellaan aikaa ultraan. Mieluummin kyllä menisin synnyttämään, grrrr.

Miten muuten teidän miehet on ollu uusien vauvojensa kanssa?:) Mun mielestä ei oo ehkä mitään yhtä hellyyttävää näkyä kuin sellanen vähän jäykkis isä pienen vauvan kanssa. Ainakin oma mies tulee olemaan varmaan sellainen, että mun sydän pakahtuu onnellisuudesta kun katselen sitä ja vaavia<3

Julia 39+4 (ja mitään ei vieläkään tapahdu...)
 
No ompa kiva että sait JULIA ylimääräisen ultran: olen kuullut, että sisätutkimukset ovat sen verran rajuhkoja loppuraskaudesta, että saattavat saada aikaan ylimääräisiä supisteluja... ja niitä varmaan sinäkin kaipaat, että synnytys todella käynnistyisi :D Mullakin oli ma neuvola, ja kyselin josko pääsisin lääkärintarkastukseen (ihan muuten vaan...), niin en päässyt :(

Mun mieheni odottaa toden teolla vauvan syntymää: ei oikein malttaisi lähteä töihinkään, kun illalla mennään siinä tunteessa nukkumaan että yöllä ehkä jotain tapahtuisi... Mutta aamulla herätään taas täysissä voimissa, plaah!! :O Mutta ehdottomasti myös mun sydän varmasti pakahtuu onnesta, kun katselen häntä ja pienoistamme!! <3 Niin pitkään ollaan kuitenkin tätä hetkeä odotettu... <3

UNDU kiitos vinkeistä korvatulppien ja silmäläppien suhteen, myös mä oon vilukissa, joten taidan myöskin huovan lisätä vielä kassiin!

Ja olen ehdottamasti myös kiitollinen kaikista synnnytystarinoista täällä: niitä on NIIIN NIIIIN mielenkiintoista lueskella näillä viikoilla ;) Ja mua kiinnostaisi vielä se, että onko kellään alkanu kovat synnytyssupistukset tai lapsivesi mennyt kuin salama kirkkaalta taivaalta, yhtäkkiä yllätteän ilman ennakkovaroittelua??!! Mä toivoisin, että mulla kävis esim. tänään niin, koska edelleenkään ei ole mitään tuntemuksia...

Niin ja IHANAA JA VALLOITTAVAA vauva-arkea kaikille vauvauteneille <3

40+2
 
Heipä hei!
Sairaalakassista löytyy minultakin korvatulpat ja silmälaput. En muistanutkaan niitä mainita. Ne oli todella tarpeelliset jo aiemmin osastolla ollessani, kun viereisessä sängyssä oleva, myös ennenaikaisen riskinomaava, kuorsas kovempaa kuin kukaan aiemmin kuulemani... Ja hää nukku ja kuorsas yöt ja päivät :kieh: eihän sille ite mahtanu mitään, mut kun en itsekään liikkumakiellossa pässy mihinkään karkuun. Siis...kannattaa varata ne korvatulpat monenkin asian takia ;)
Itse toivon myös "salamakirkkaalta taivaalta" lähtöä vaikka lapsivesien menolla niinkuin esikoisenkin kanssa. Sairaalaan kerkesin hyvin ennen kivuliaita supistuksia.

Mitäs muuta pitikään kommentoida...niin miehen suhtautumista. Voi, on jo nyt ihan myytyä kauraa pikuiselle vaikka vielä masussa. Kovasti odottaa milloin päästään tositoimiin synnytyssaliin. Hällä olis ollu työreissu eilen ja tänään, mutta perui ne ihan siltävaralta kun lääkärikin varoitti jotta olis jo maanantaina saattanu syntyä...ei vaan ole vielä vauvaa näkyny. Supistuksiahan on ollut, mutta enempi nyt jälkikäteen on kohdussa ruhjottu olo vs. Kuinka kipeitä supitukset on olleet.
Jospas tämä tyttö nyt syntyisi sitten huomisen puolella, niin saataisiin yhtä kiva syntypäivä kuin esikoisellakin (20.05.2005 ja nyt jos tulis 20.12.2012 ) :D

Vielä piti lisätä, että sairaalakassiin sujautin myös villaisen rinnanlämmittimen. Ettei vaan ainakaan kylmyyden tai vedon takia tule rintatulehdusta. Vink. Ostin Lidlistä "munuaisten lämmittimen" jonka nykäsen vaan rintojen päälle tuubiks. Ohut/lämmin ja jopa halpa löytö :)
Miehen siskolla marraskuun vauvan kanssa iski melkein het rintatulehdus ja se oli kyl jotain jonka haluais itse välttää.
 
Viimeksi muokattu:
Helou :wave:

Kirjoittelut hiukan jääneet, mutta lukemassa oon silloin tällöin käyny kun on jaksannut.

yhdessä kasassa VIELÄKIN ollaa. Tänään neuvolassa varattiin yliaikaiskontrolli ja sepä sattuukin kivasti 25pv:lle :kieh: ja jos kaik on hyvin viel silloin ni sit luultavasti 28pv osastolle ihmettelee.
Kämppä on puunattu niin monee kertaa puhtaaks, et enää ei uskalla kuluu viel lattia puhki. :LOL:
Vihlontaa on nivuses ollu kivasti tän päivää (joo on ollut aikasemminkin, mut viikon sisällä nuo kivut on vain lisääntynnyt ja nyt saattaa kestää jopa tunnin) ja meinaa hermot mennä kun tekee niin kipeetä, olis nyt ees niit supistuksii.. tai onhan niitäkin aina silloin tällöin sade säällä. :mad:

Ain00 ja milli 40+4
 
Onnea täältäkin kaikille vauvautuneille! :heart:
Ja kiitokset synnytyskertomuksista, niitä on kiva lukea!

Ei täälläkään tosiaan synnyttämään olla lähdetty, ei vaan olossa mitään uutta, niin kirjoittelu vähän jäänyt... Lukemassa tulee kyllä käytyä monta kertaa päivässä. :LOL:
Alkaa toi tekeminen täälläkin jo loppua kesken..

Huomenna olis neuvola ja ylihuomenna laskettuaika... :whistle:

minttis81 hyvä, että vauva voinut koko ajan hyvin, mutta harmi, että sulla itselläs ei ilmeisesti kaikki sit mennyt ihan putkeen... :/ Toivottavasti vointi jo parempi! Jos ja kun jaksat joskus kirjoitella enemmän, niin oliko KOKS:issa muuten nyt minkälaista, kun tosiaan sen remontin takia taitaa aika ahtaat tilat olla siellä kasi kerroksessa..?

Pepsimax 39+5
 
Viimeksi muokattu:
Jepjep. Tänään tulikin käytyä ylimääräsellä käynnillä KYS:issä, ku r.myrkytystä epäilivät neuvolassa (paineet TOSI korkeet ollut jo pitkään, ja nyt oli myös proteiinia pissassa) Makasin hetken siel käyril ja verikokeet otettiin. Kaikki oli kuiteski ok eli ei ruvettu käynnistelemään..huoh :D Kätilö tosin teki rajun sisätutkimuksen jonka jälkeen kävin vessassa ja kappas, limatulppa irtos! Tai ainaki jotain sen tapasta se oli.. :D
Nyt on sitte supistellu koko päivän tutkimuksen jälkeen,kovetuu vähän väliä kivuttomasti tosin, menkkamaista kipua ollut oikeastaan koko ajan. Joskos päästäs jo hommiin? :whistle:

helmeri & toukkis 40+2
 
Onpas täällä hiljaista!

Omaa napaa sitten:

Täällä on alkanu supistelut! Viime yönä joskus 12 aikaan alko juiliin aika kovaa mahasta ja selästä. Ensin aattelin, että kipu johtuu vaan siitä että vauva liikku aika hurjasti mahassa mutta nyt aamulla täytyy kyl todeta että taitaa olla kyllä supstuksia:kieh: Yö on tullu nukuttua silti aika hyvin. Aina vessa reissujen yhteydessä tuli valvottua hetken aikaa kun sattu mutta kyllä se uni on tullu sitten joka vessa reissun jälkeen. Nyt kun nousi pois sängystä niin ei oo supistelut edes sattunut niin paljoa kun maatessa. Oon vähän kellottanut ja supistelut tulee kyllä niin epätasasesti että huhhuh. Joskus tulee 5min välein ja sitten onkin 20min väliä ym. En uskalla edes innostua vielä kun pelkään, että nää supistelut meneekin ohitse:whistle:

Niin ja nyt en ole sitten varma myöskään siitä, että onko mulla tullu yöllä pieni lirahdus lapsivettä alushousuihin tai sitten mun lantiopohjalihakset alkaa pettää kokonaan ja alkanu ikävä virtsankarkailu.

Niin ja poksutaan nyt samalla! 41+0!
 
  • Tykkää
Reactions: Julia_
Huomenta!!

Joulusiivous aloitettu ja samalla vauvan häätöyritys nro 267.. Mua on supistellu kipeästi päiväsaikaan nyt viimeviikon la ja su ja eilinen koko aamupäivä kestäen iltaan jolloin ne hiipuu pois. Alkaa selkäpoltolla ja siirtyy alavatsalle ja on todella napakoita jo mutta eivät voimistu.. Onko kellään ollut samanlaista kiusaamista ?
Rasittavaa.. Yöt sentään nukun aika hyvin lukuunottamatta muutaman tunnin valvomissessioita.

Mä näin muuten viimeyönä ensimmäistä kertaa tästä raskaudesta unta. Unessa olin nukkumassa ja aamulla kun heräsin olin synnyttänyt?? Menin olohuoneeseen jossa mieheni piti meidän vauvaa sylissä ja kertoi synnytyksen sujuneen hyvin. Mä olin että TÄH?? Eihän mulla menny ees lapsivesi kun sänkykin on ihan kuiva ja mä en muista tapahtuneesta mitään. Eikun pakkohan sen lapsiveden on ollu mennä kun kerta vauvakin on nyt siinä.. Vauvalla oli pitkät vaalean ruskeat hiukset ja oli jo ehkä noin kuukauden ikäinen! Juu että sellainen uni. tarkoittaako tuo nyt sitä että synnytyspyörii päivittäin mielessä ja PALJON??!

Tälläistä täällä, mites teillä muilla :popcorn:?

Nyt takaisin siivoilemaan!!
 
Kyllähän nää meidän supistelut taitaa johonkin johtaa...jossainvaiheessa. ;)
Eilen ei mulle kyllä liiennyt yrityksistä huolimatta kunnon supisteluja, lämmitettiin miehen kanssa saunakin vielä vaille puolenyön ja siellä siten koitin hetkutella ja vatkailla lantioo ajatuksella jos paikat lähtis viimeseen asti avautuu...ilman mitään terävää ei taida noita kalvoja saada rikki ja lapsivesiä lirahtamaan. Mietittiin, että onkohan tuo kalvo nyt niin paksu kaikkien keltarauhaspistosten ansioista, että on kuin jossain kanamunissa joista saa kuoren irti rikkomatta sisusta :D
Joku muukin kertoi, että maha on näin loppuajoilla tyhjentyny useamman kerran päivässä. Niin nyt tälläkin. Tosin olo viimeyön jälkeen on ihan raihnanen. Päähän koskee just silleen ikävän hiljaa, et tuntuu hölmölle ottaa särkylääke, mutta inha olla särynkään kanssa. Kohtu tuntuu kans edelleen ihan ruhjitulta=sisältä kipeä/hellä, varsinkin silloin kun vauva liikkuu. Herätessä oli kyllä muutenkin hieman kipeä olo, muttei mitää kuumetta tai muuta ole. Turvotusta vain ja kotimittarilla alapaine hieman korkealla.
Nyt tulikin sitten vain omaa napaa :(
Vaikka mukava on kyl lukea teidän muidenkin omia juttuja ja huomata samanlaisuuksia jne. :)

- Nuusku ja typy 38+4
 
Nuusku82 täällä vähän samat fiilikset....
Maha tuntuu tosi kipeeltä iltaisin,varsinkin kun vauva liikkuu ja illalla tuntuu aina silta,että tänä yönä varmaan tulee lähtö!Mutta aamulla sitä on edelleen yhtenä kappaleena. Olisin niin halunnut synnyttää ennen joulua ja saada vauvan jouluksi kotiin, mutta kohta taitaa olla toivo menetetty!
Mulla on ollut maha hieman sekaisin,eikä tee mieli syödä oikein mitään, osittain senkin takia, että tuntuu kaikki ruoka närästävän ihan kamalasti!Eilen olin ihan henkihieverissä närästyksen kanssa, meni pari tuntia melko kamalassa olossa, vaikka rennietä nappailin.En yhtään ihmettele, että jotkut luulee saaneensa sydänkohtauksen jos pahoja närästysoireita!!
Mutta nyt neuvolaan taas,toivottavasti on viimenen kerta!

Marial78 ja tyttövaavi 38+5
 
ceecee mulla kun nuo kipeät supistukset on ajoittunut yöhön, niin herään kipuun ja tajuan samalla, että pissat oikeasti tulee alle jos en ehdi vessaan eli tiukka supistus tekee sen, että pissaa voi lorahtaa. Lapsiveden hajun kyllä tunnistaa, jos on joskus haistanut vastasyntynyttä. Viime viikolla kun kävin polilla sydänkäyrillä, niin itku meinasi tulla vauvakaipuusta, kun kätilö tuoksui niin vahvasti lapsivedelle.

(.) mun olo vaan paranee fyysisesti koko ajan :-( huomenna tulee vyöhyketerapeutti käymään kotona häätämään vauvaa ulos. Nyt tämä raskaus on kestänyt mun kaikista raskauksista pisimpään, omituista!!!
 
En osaa väriä vaihtaa kun kännykkä kirjotan.. Meille syntyi tänään 20.12 klo 8.22 tyttö 3270g ja 48cm.
Synnytys oli nopea, ajasta ei oikein tietoa. Supistukset alko aamulla joskus 4 jälkeen ja supistukset tuli 4-10 minuutin välein. Ambulassin soitin 7.30 ja ennen kahdeksaa se tulikin pillit päällä kun olin alkanu vuotamaan verta. Ei päästy kovinkaan pitkälle kun ponnistutti muutaman kerran ja lopulta tuo neiti syntyikin ambulanssiin. Ei kerenny kuski edes autoa pysäyttään kun vauva oli ulkona.
Vauhdikas alku elämälle, mutta mikä parasta vauva voi hyvin ja minä myös :)
 
Onnea onnea onnea Jabadaba77
:flower:
Olipas sinulla ja vauvalla vauhti päällä synnytyksessä! Hui sentään, mutta onneksi kaikki sujui kuitenkin hyvin sekä sinulla että vauvalla :hug: Siinä sitä onkin synnytystarinaa sukulaisille ja kavereille kerrottavaksi :)

Mitäs myö nyt oikein Marial78 ja muut keksittäis et saatais vauvelit mailmaan ja vielä jouluks kotia? :xmas:
Täytynee tunnustaa, että tuli eilen lueskeltua mm. babyidean sivuilta noita vuöhyketerapia hierontajuttuja millä vois saada synnytyksen käynnistymään :D
Onhan se varmaan kyllä niin, että jos paikat ei ole kypsät synnyttämiselle, niin siinä ei "maamme-laulukaan auta" ihmeitä tekemään. Mutta kun ne paikat olis niiiin kypsät ja auki, et miksei se jo lähe tulemaan?
Totesin, että jos maanaataina ä-polilla käydessäni lääkäri+kätilö ei olis niin naureskellu varmanpäälle :LOL: et vauveli syntyy minä hetkenä tahansa, tyyliin "hyvä jos kotia ehdit, niin takas pitää tulla" niin ehkäpä en näin paljon odottaisi syntymää. Eihän näitä kukaan niin hetkenpäälle osaa ennustaa, mutta silti. Odottavan aika alkoi tulemaan siitä hetkestä alkaen hyvinkin pitkäksi ja malttamattomaksi. : /

Ain00 Kutakuinkin samat fiilikset, et enempiä siivoomisia ja huushollin siivoomisia en enää keksi :D tai oikeastaan ajattelin vielä keittiön kivilattian jouluksi vaikka ihan juuriharjan kanssa kontalleen jynssätä :D Äkkiä vaan vieläkin väsähtää, niin päikkäreitäkin tulee otettua sen 2-3xpv.
Ihan odotan, että pääseepi taas ulkoilemaan ja lenkkeilemään normaalisti. Kunto kyllä kerkesi romahtamaan siinä lepohoidon aikana.

Närästystä löytyy täältäkin, vaikka maha jo laskeutunut eikä luulis enää pääsevän painamaan ruokatorvee tms. Rennietä menee useampi päivässä verrattain siihen kuinka vähällä närästyksellä olen raskaudessa yleisesti päässyt.
Tosin synnyttäjien osastolla maatessani, tositoimiin valmistautumassa oleva huonekaveri kärsi närästyksesytä kovastikin...voiskohan se olla myös joku oire? *nyt rupeaa jo olemaan jo epätoivoista oireiden hakua* :LOL:

Toivottavasti saadaan nyt kaikki nää supistukset kunnolla käyntiin!:popcorn:
Itselläni ei ole oikeastaan tuollaisia kiusaamis supisteluja ollut kun kaik supistukset/supistusjaksot ollu...sanoisinko kivultaan lieviä, verrattain siihen mitä esikoisen kanssa kokemat supistukset sitten vesien menon jälkeen oli.
Siis noilla omilla supistuksilla en vielä uskaltaisi synnytystä alkaa uskomaankaan alkavaksi. Edellinen pidempi 2h supistelu jakso oli toissayönä, mutta ei ne kipeitä ollu ja tosiaan nukahdin sitten.

Tänään onkin esikoisen koulun joulujuhla....Lähden katsomaan, miehen muutaman numeron liian isoissa ulkoiluvaatteissa, kun mikään muu ei mahdu päälle :LOL:
Joskos saisin lisää ohjelmaa aikaiseksi, lapsien esityksien jälkeen tietysti ;) :saint: hujauttamalla vaikka ne lapsivedet koululle :LOL:

- Nuusku + typy
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Jabadaba! :hug: Ihana alku elämälle, meinas tippa tirahtaa linssiin kun kertomustasi luin. Vauva ei katso aikaa tai paikkaa. Onneks ehditte edes ambulanssiin asti ja kaikki on hyvin! :)

Täällä odotellaan edelleen pientä malttamattomana. Olen ehtinyt jo siivoamaan myös talon moneen kertaan läpi. Verhoilin rahit ja muutaman sisustustyynynkin uudelleen. Sanoinkin miehelle, etten edes ehtisi nyt synnyttämään - ostin niin paljon ihanaa kangasta että ompelukoneen on nyt pakko käydä ja lujaa :D Tietysti siinä toivossa olin, että kun on paljon tekemistä, alkaisi vauvakin syntyä. Vähän niin kuin uhmasin kohtaloa, mutta TAAS TURHAAN! Ei edes kuukautiskramppejakaan ole enää ollut :(

Häntäluu alkaa olla jo todella kipeä, samoin häpyluun seutua kolottaa kovasti. Selkäkpu saa välillä kyyneleet silmiin :S Huh näitä viimehetkien oloja :S
 
Luppi, mullakin on ollu tänään ompelupäivä ja lisäks kaikkea sovittua ohjelmaa. Ei auttanut, kun ei supista ni ei supista.

Jabadaba, onnea vaavista. Heti innostuin kun joku on synnyttäny ambulanssissa (kun tosiaan itse ensihoitajaopiskelija oon);) Ja muillekin poksahtaneille taas onnea.

Mä oon nyt useana yönä heränny ihan hiestä märkänä. Onko muilla ollu hikoiluja? :O Tosi oudot paikat hikoaa, lantio, vatsa yms, ei kainalot tai selkä. Eikä meijän makkarissa ees oo mitenkään kuuma, mitähän tää nyt taas on.

Huomenna mulla on kättärillä vauvan kasvukontrolli. Toivottavasti tosiaan saan sen sisätutkimuksen ja sen seurauksena vauvan samaan syssyyn:D Jos huomenna syntyis ja kaikki menis hyvin ni meinaan vielä kyl kotiin jouluksi.


Julia 39+5
 
Onnea taas vauvautuneille! Olipa nopea synnytys Jabadaballa, hui :) Noinkin se siis voisi käydä, paitsi että ensisynnyttäjällä ei ehkä ihan tollasta vauhtia... ;)

Mulla ollut tänään tosi pinkeä ja kova maha koko päivän, pientä muilutusta ja nippailua alhaalla myös. Liekö synnytysmerkkejä??!! :)

Voi että kun syntyisi ensi yönä!! :)

40+3
 
Paljon onnea vauvansa saaneille! :)

Sairaalakassista, mulla oli pakattuna omat olohousut, sukkia ja aamutakki, mutta eipä niitä sitten kuitenkaan tullut käytettyä. Sairaalan vaatteissa olin. Omaa peittoakaan ei onneksi tarvinnut, kun täällä sai sen ohuen lakanan lisäksi myös paksun täkin :D siteitä otin mukaan, mutta päädyin kuitenkin käyttämään niitä sairaalan hehtaarisiteitä, vaikka jälkivuoto onkin ollut todella niukkaa. Eipähän kuitenkaan tarvinnut aamulla ylös noustessa pelätä lorahduksia :D

Meillä oli 2 viikkois neuvola. Vauva painoi 2710g ja pituutta on jo 48,5cm :) hyvin on siis kasvanut ja saatiin lupa lopettaa kellon mukaan syöttäminen. Öisinkään ei tarvi enää laittaa kelloa soimaan, vaan tyttö saa nukkua pidempiä pätkiä, jos nukkuu. Ei se kyllä nuku :D syö 2-3,5 tunnin välein öisin. Pidän vauvaa kuitenkin helppona ja itseäni onnekkaana yöunieni kanssa. Loppuraskaudessa tottui niin huonoihin yöuniin, että yöt vauvan kanssa tuntuu ihan luksukselta. Vielä ei ole tarvinnut pyytää miestäkään hoitamaan yhtään "yövuoroa", vaikka joka ilta tuo kysyykin, jaksanko :) neuvolassa kehuttiin kovasti vauvan hyvää ihoa ja jäntevyyttä. Hurmasi taas neuvolantädit ihan täysin.

Eilen päästiin elää kertaa vaunuilemaan ja nyt taas toivotaan pakkasten lauhtumista, että voidaan mennä uudestaan. Painoa pitäisi saada vielä 6kg tiputettua, mutta se on ensi vuoden tavoite. Jouluna aion herkutella hyvällä omalla tunnolla.

Hirmuisesti tsemppiä ja kärsivällisyyttä mahan kanssa tuskaileville. Vielä tuoreessa muistissa loppuraskauden vaivat, joten täältä lähtee kaikki sympatiat mahakkaille. Onneksi kenelläkään ei enää ole pitkälti odotusta jäljellä ja nopeasti ne vaivat helpottaa, kunhan vauva on syntynyt :)
 
Onnea jabadaba! :heart: Ei tosiaan jokaisella tuollaista synnytystarinaa ole kerrottavana, onneksi kaikki hyvin! :)

Täällä ei uutta. Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Pää on jo melko alhaalla, vähän vielä liikkuu.

Limatulppa viimeistään nyt sit tänä aamuna bongattu, ihan säikähdin. :LOL: Vaikka en sitä tosiaan minään ennusmerkkinä lähestyvästä synnytyksestä pidä.

Tsemppiä kaikille supistelijoille ja kipujen kanssa kamppaileville! :hug: Kyllä mekin tosiaan jossain vaiheessa saadaan ne omat pikkuiset syliin. :heart:

Pepsimax 39+6
 
(.) huomenna mulle tulee vyöhyketerapeutti kotiin, niin katsotaan/testataan saadaanko actionia tähän hommaan. Toisaalta tänään oli kyllä ihan huippua olla päivä itsekseen eli mulle on tullut nyt jonkinlainen rauha tähän odotukseen, ainakin muutamaksi tunniksi taas ;-)

jabadaba onnea prinsessasta!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä menny päivä vauvan kanssa hyvin. Kovasti syö ja kakkaa :D
julia_ tuo ambulanssi synnytys oli hieno kokemus, näin jälkikäteen ajateltuna. Ensihoitajat oli tuossa tilanteessa ekaa kertaa, hienosti hoitivat homman vaikka kädet täris molemmilla. Hyvää harjotusta seuraavalle kerralle :D tuolla meidän välillä (n.60km) ei vaan taida kauheesti noita tapahtua kun ei ole tuon pitempi matka.

Jännä päästä jossain vaiheessa lukemaan tai kuulemaan synnytyksen kesto jostain kun en tiedä mistä kohtaa sen laskevat.. Onko se sieltä asti kun supparit alko epäsäännöllisinä vai siitä kun muuttuivat säännöllisiksi. Apgarpisteet oli tuolle annettu jossain kohdassa 9/10. Ja syntymäaikakin hiukka hakusessa oli aluksi :D
Ihana neiti kyllä on ja eihän sitä muuta malttaisi tehdä kuin ihastella :D
 

Yhteistyössä