Joulukuun toivevauvat 2012 *MEIDÄN KUU!!!*

nis
Hei, päätin nyt viimein ilmoitella itsestäni kun en ole muuten kirjoittanut kuin alkuraskaudessa pari kertaa. Joka päivä käyn kyllä lukemassa teidän kuulumiset, mutta olen itse vähän huono kirjoittamaan. Joten täällä yksi hiljaiselossa ollut on viellä yhdessä kasassa.

Ensinnäkin onnittelut kaikille vauvautuneille!

Täältä tulee nyt vaan omaa napaa... Olin tänään ultrassa lapsivesikontrollissa ja lääkäri teki samalla sisätutkimuksen mikä teki tosi kipeää. Tämän jälkeen on nyt tullut verta, alkuun ruskeaa mutta päivällä jo kirkasta. Onko muilla käynyt samalla tavalla? Onko normaalia? Tänään on myös supistellut säännöllisesti 6 min välein ainakin noin 4 tunnin ajan mutta supistukset eivät ole olleet kovinkaan kivuliaita. Tai mulla on supistellu kivuttomasti jo tosi kauan mutta ei vielä säännollisesti tai ainakaan näin usein. Viime yönäkin tuli paljon supistuksia. Oikeastaan yksi ongelma on että en tiedä lasketaanko nämä supparit jo kivuliaiksi kun tuntuvat nyt kyllä normaalia enemmän. Nyt ne siis tuntuu alavatsassa paineena. Ovatko nämä jo oikeita supistuksia? Tuntuu että nämä kyllä koko ajan voimistuisivat. Mahtaakohan päästä jo viimein synnyttämään... Hieman pelottaa ajatus vaikka tätä onkin jo 4 vuotta odotettu. Ja nyt mietityttää että missä vaiheessa sitten oikeen pitäis sairaalaan lähteä.

Tsemppiä myös muille mahan kanssa kärvisteleville.

nis 39+1
 
Ja vielä edelleen yhtenä kappaleena..huoh..tänään rv 40+3. Heitän romukoppaan kaikki ennakkofiilikset ja olettamukset. Esikoinen tosiaan syntyi 37+5 ja neuvolassa (ja itse myös) oltiin 100 varmoja että tämäkin kaveri tulee hyvissä ajoin. Eipä muuten tule. Tuntuu että kaikki ennakoivat tuntemuksetkin on hävinneet, vauva ei edelleenkään ole laskeutunut eikä supistele yhtään. Turhauttaa niin pirusti.

Plussapuolena tietenkin se, että kaveri on varmasti valmiimpi maailmaan kun mitä esikoinen oli, eli luulisi ettei sinivalohoitoja tarvita eikä ylimääräisiä syöttöjä. Odottavan aika on vaan niin pitkä..

Aamuöisin mulla on pirteyskohtauksia jokaikinen yö, ja senkin ajan voisi katsella vauvaa kun kärvistellä lukemalla tai telkkarin ääressä. Tänäkin aamuna klo 4-7 olin hereillä ja sitten nukuinkin iloisesti 9.30 asti..kyllä koirat ihmettelee kun aamulenkki on siirtynyt valoisaan aikaan ;)

Ei saisi valittaa, kun kaiken pitäisi olla kohdallaan. Vauvan liikkeet tuntuvat normaalisti kun vain muistan juoda tarpeeksi. Voi luoja että toivoisin vaan että synnytys käynnistyisi ja pian..

Eipä tässä ruikutusta kummempaa tällä erää..

Tsemppiä kaikille odottajille! :)

Annah81
 
nis ihan normaalia, että tulee vuotoa. On vaan merkki kohdunsuulla kypsymisestä. Yleensähän sanotaan, että sitten sairaalaan kun on sellainen olo ettei kotona enää kestä. Mä menin esikoisen kanssa liian aikaisin. Olin supistellut koko yön vähän kivuliaasti eli välissä nukahtelin ja seuraavana päivänä mentiin päivällä sairaalaan. Muistan ikuisesti kun kätilö tutki ja tuhahti vähän halveksivasti "olet 1cm auki ja tulit jo sairaalaan. Lenkille 2 tunniksi ja sitten vasta takaisin". Mua niin nolotti! Kyllähän ne kivut myöhemmin oli sitten ihan erilaisia. Kuopuksen kanssa taas supistukset alkoi keskellä yötä ja musta eivät olleet mitenkään kauhean kipeitä, mies kuitenkin pakotti sairaalaan tunnin jälkeen ja onneksi koska kun sinne mentiin olin 8cm auki ja matkalla tutkimushuoneesta synnytyssaliin aukenin kokonaan eli pääsin suoraan ponnistamaan. Siksi mulla on nyt kanssa ihan 1. kertalaisen olo, kun en todellakaan halua mennä liian aikaisin mutta toisaalta pelkään että syntyy matkalle.

sukkapuikkokivuista multa ne loppui kun seinään heti kun pää kiinnittyi eli noin 4-5 viikkoa sitten.

pinon hiljentymisestä olen itse kanssa ihmetellyt sitä, koska onhan meitä vielä ihan kauheasti yhdessä kasassa olevia?! Mulla henkilökohtaisesti niin tuskainen olo henkisesti, kun en enää yhtään jaksaisi odottaa etten viitsi kauheasti kirjoittaa, kun on pelkkää ketutusta tämä fiilis :-( tiedän, että tulee sitten kun on valmis, mutta kun mä olisin ihan 100% valmis :) tai no, muutaman kerran tänäänkin tullut kipeämpi supistus ja silloin iskee pakokauhu: Apua, en ole valmis kestämään kipua. Lopu, lopu, lopu!!!
 
Malttamaton, mulla ihan samoja fiilikisä kuin sullakin. Kun tuli ensimmäiset merkit siitä, että tämä vauva voisi syntyäkin joskus, niin iski ihan paniikki, että apua ei vielä, nytkö se tapahtuu, mä en kestä sitä kipua jne... No, väistämättä synnytys edessä ja selviäähän siitä, kun on kaksi kertaa jo selvinnyt. Eli toisaalta ei jaksaisi odottaa, että syntyisi jo ja toisaalta jännittää taas kuinka tällä kertaa menee...

Nis, pieni vuoto on ihan normaalia ennen synnytystä, mutta jos enemmän tulee ihan pelkkää kirkasta verta, niin kannattaa soittaa synnärille ja kysyä mitä ovat mieltä. Osaat varmasti lähteä ajoissa sairaalaan eli vaikka omalla kohdalla oli suht nopea ensimmäinen synnytys, niin supistukset tulivat sitten NIIIIN KIVULIAINA, että en todellakaan tiennyt enää miten olisin ja oli tosi vaikea edes autossa kymmenen kilometrin matkaa olla. Joten silloin ei tullut enää muuta vaihtoehtoa mieleen, kuin lähteä sairaalaan! Mutta kuulostaa ihan siltä, että sulla synnytys alkaa, jos kerran kivuliaanpaan suuntaan ovat menossa. Tsemppiä!!!

Joo ja kyllä mun olot oli taas jotain toiveajattelua... Ei mitään uutta tänään, odottelua, odottelua...

Jouluvauva 38+5
 
nis
Kiitos vastauksista malttamaton ja jouluvauva. Supistukset ovat tulleet koko ajan kivuliaammiksi, joten tosissaan toivon että tämä tarkoittaa nyt käynnistymistä. Saa nähdä mitä yö tuo tullessaan eli saako lainkaan nukutuksi kun ovat kuitenkin jo niin kivuliaita. Supistusten väli pysynyt edelleen samassa 6 min. Kestoa en ole tarkkaan kellottanu mutta noin 30 s on pahin kipu. Luulen että alapäässä ei ole kyllä toistaiseksi tapahtunut mitään edistystä, joten synnärille ei ole vielä asiaa...

Mies on jo kauan sitten sanonu että syntymäpäiväksi olis kiva saada 12.12.12, joten saa nähdä toteutuuko se vai syntyykö jo kenties huomenna:)
 
Huomenia!

Täällä ollaan vielä valitettavasti yhdessä koossa hyvinkin tiukasti, vaikka olinkin synnyttämässä viime yönä - tosin vain unessa. Sain kaksoset! :D
Noh, ei unesta sen enempää.

Sukkapuikkokivuista, mulla on ollut niitä läpi raskauden. Tosin reilu viikko sitten loppuivat kun seinään, kun vauveli ilmesesti laskeutui/kiinnittyi aloilleen. Kertaalleen on sukkapuikkokipuja tullut, ehkäpä vauvan asennosta johtuen. Tosin tuossa viikko sitten häpyluu ja nivustaipeet tuli kipeämmäksi, kuten lonkatkin, ehkäpä raivaa itselleen vähän tilaa :)

Menkkakipuja, tai siis sen tapaisia kolotuksia on enenevissä määrin. Tosin vaan sillä tasolla, että huomaan ne. Ei niiden voi sanoa kyllä yhtään sattuvan. Eivät ilmesesti tarkoita yhtään mitään, plaah. Eivät pahene tai säännöllisty. Tosi tylsää.

Painonnousu, mulla paino nousee edelleen hirmuseen tahtiin. Noin kilo per viikko. Jollain se saattaa jo laskea.. mutta täällä on kyllä hyvin nousu johdanneinen :D Ei sen enempiä turvotuksia ole. Iho painuu kyllä herkemmin, ehkäpä tuokin jotain neste kertymästä kertoilee?

Niiiiiiin paljon haluaisin oman lapsosen jo syliin, ainakin tuon ihanan unen jälkeen <3 ei malta enää... 39+2.
 
Tsemppiä NIS jos olet jo synnyttämään päässyt! Itsellä kanssa synnytyskivut välillä nousee mieleen, mutta koitan olla niitä vielä ajattelematta. Yksi päivä taas takana masun kanssa ja nyt toivon vaan, ettei nyt edistystä tapahdukaan kun mies työreissulla. Huomen aamulla olisi taas neuvolaankin meno, eipä siellä mitään uutta varmaan tule, mutta käytävähän se on. :) Ei kai tässä nyt kummempia. Puhelin vaan nyt yhteysvälineenä, niin kauhean paljom ei tähän jaksa näpytellä. Hidas ja takkuinen yhteys.
 
Heips, on ollut niin kiirettä, ihanaa, uuden opettelua vauvan kanssa, etten oo ehtinyt tulla kertomaan että meille syntyi rv 38+6 pieni poika 2.12.12 : 3180g ja 50cm.

Synnytys oli nopea. Ehdin olla sairaalassa vain vajaat 3h, kun vauva oli jo maailmassa. Ilman kivunlievityksiäkin mentiin kun pojalla oli sen verran hoppu maailmaan <3

Nyt ollaan sitten opeteltu uudenlaista arkea vauvan kanssa :)

Onnea muillekin synnyttänelle ja onnea myös muille tulevaan koitokseen! Harmikseni en ehdi lukea aikaisempia juttuja :(

Voikaa hyvin!

Enny ja vauva 9pv
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille vauvan saaneille! Itse olen vielä toistaiseksi pysynyt yhtenä kappaleena :D En tosiaan ole päässyt kirjoittelemaan tai edes lukemaan, koska meillä oli muutto ja tietokone meni siinä rytäkässä rikki! :kieh:
Ei mitään sen kummempaa ole tapahtunut.. tuskin tämä vauveli ihan heti on luopumassa yksiöstään..:LOL:

helmeri & toukkis 39+1
 
Jospa minäkin yrittäisin jotakin kirjoitella, enkä vain käydä lukemassa. En ole varsinaisesti "listautunut" tänne, mutta muutamia kertoja marraskuussa kirjoitellut. Odotan siis ensimmäistä lasta rv 39+2.

Paljon onnea kaikille synnyttäneille! Täälläkin yksi kateellinen..

Kivuttomia supistuksia on ollut päivittäin kymmenittäin useamman viikon jo, kipeitä oli yhtenä päivänä pari viikkoa sitten kolme, mutta siihen jäivät. Nyt parin viikon ajan on ollut välillä melkoisia liitoskipuja ja häpyluu on aika hellänä. Tänään oli tarkoitus lähteä joululahjakaupoille, mutta ei tästä kävelystä tule nyt kyllä mitään. Koko ajan tuntuu paineen tunnetta alapäässä, eiköhän se tiedä vain hyvää. :eek:) Pää ei ole vielä kiinnittynyt, mutta kovin on alhaalla kuitenkin.

Täällä ei ole tainnut olla vielä puhetta sellaisesta ärsyttävästä vaivasta kuin virtsankarkailu? Olen nyt joutunut pari viikkoa kulkemaan rätti housuissa. Aluksi luulin, että lapsivettä tihkuu, mutta pyörähdys synnärillä ja todettiin, ettei se ainakaan sitä ole. Jälkeenpäin itse sitten totesin sen olevan virtsankarkailua. Todella ärsyttävää. Öisinkin tulee aina herättyä siihen kun housuihin lirahtaa. Toivottavasti ei jatku kovin pitkään synnytyksen jälkeenkin tämä vaiva. Tosin siinä jälkivuotojen lomassa muutamat liraukset pissaa tuskin tilannetta juuri kummemmaksi muuttavat. Onhan niistä lantionpohjanlihaksista puhuttu joo.. Eli niiden treenaus alkaa heti synnytyksen jälkeen.

Joulusuunnitelmista sen verran, että riippuu niin milloin pääsen synnyttämään, että miten mennään. Jos vauva syntyy sen verran hyvissä ajoin ennen joulua, että ehditään pari päivää olla kotonakin, niin sitten lähdetään parin sadan kilsan päähän vanhempieni luo maalle, muuten ollaan joulu kotona kaksin (tai kolmin). Toivon niin, että päästäis lähtemään, vois olla vähän ikävä joulu kärvistellessä kotona kaupungissa kahdestaan odotellen vain milloin tulisi lähtö synnärille. En aio juuri varata kotiin jouluruokia, esim. kinkkua ei paisteta. Laatikot on pakkasessa ja suklaata ostettuna, siinäpä ne. Jouluherkkujenkin takia olisi mukava kun vauva syntyisi ennen joulua. Pääsisi äidin ruokapöytään. :eek:)

Painonnoususta oli puhetta, ainakin luppi tuossa mainitsi. Mulla on nyt viimiset kolme viikkoa paino noussut kilon viikossa. Auts. Saldo olisi tähän mennessä plussalla 15 kg. Turvotuksiakin on nyt ollut miltei koko ajan vajaan viikon verran, mutta verenpaineet ovat onneksi olleet kelpoluokkaa, samoin pissa puhdas. Vettähän sitä pitäisi muistaa juoda useammin ja enemmän, mutta kun se sitten pissattaa.. Kyllä te tiedätte. :eek:) Mutta tuon painon ei tarvitsisi kyllä enää nousta.

Vauvan painoarviostakin on ollut juttua. Mulla arvioitiin rv 37+2 vauvan kooksi 3200 g. Ihan siinä keskikäyrän yläpuolella huitelen. Olen itse pienikokoinen ja vähän pelottaa kuinka isoksi vauva ehtii vielä kasvaa, etenkin jos menee lasketun ajan yli. Eli alahan tulla jo ulos sieltä!

Mitenkäs muilla on miehet suhtautuneet nyt loppuaikoina raskauteen? Minun mies on melko kärsimätön jo ja haluaisi kovasti saada vauvan syliin. On kuulemma hänen vuoronsa jo. ;o) Tuntuu, että hänelläkin on vähän yöunet kärsineet kun odotellaan, että koska pääsisi tositoimiin. Iltaisin monesti ähisen sohvalla kipujeni kanssa ja välillä mies kyselee missä mennään, mutta ei onneksi ärsyttävyyteen asti. Mulla menisi hermot jos hän koko ajan kyselisi, että no, mikä nyt, sattuuko, supistaako, miltä tuntuu, jne. Onneksi yhteenotoilta (noin muutenkin tässä loppuajalla) on vältytty eikä ole tarvinnut nahistella niistä pienistäkään asioista (ihmettelen kyllä, yleensä imurointi on mulle semmonen juttu, joka pitää tehdä parin päivän välein ja kun en pariin kuukauteen ole selkäkipujen takia itse koskenutkaan imurinvarteen, niin en silti ole miehellekään kovin tiuskinut vaikka hänellä kestää aina pikkusen pitempään ennen kuin huomaa imurointitarpeen..) Aika lähekkäin kyllä ollaan oltu, hellitty toisiamme. Ehkä se jotenkin tulee tiedostamatta tässä loppuvaiheessa kun kohta ne hellyydenosoitukset menevät toiseen osoitteeseen. :eek:)

Jospa siinä olisi tällä kertaa mieleen tulleet jutut. Yritänpä minäkin kunnostautua kirjoittelemaan niin saadaan tähän vähän eloa emmekä me turhautuneet odottajat turhautuisi vielä lisää. ;o)

Ele_ rv 39+2
 
Ensimmäiseksi paljon onnea kaikille vauvautuneille!

Sektion jälkeen saunomisesta mulle sanottiin, että vuorokausi hakasten poiston jälkeen saa saunoa omassa saunassa. Yleisistä saunoista ei ollut mitään puhetta. Huomenna saan hakaset pois ja viikonloppuna ajattelin uskaltaa saunaan pitkästä aikaa :)

Me ollaan kotiuduttu. Itse kotiuduin ennen vauvaa, mutta nyt on vauvakin saatu kotiin. Huomenna neuvolantäti tulee kotikäynnille. Saa nähdä, mitä sanoo vauvasta. Pienihän tuo on kuin mikä, kotiutumispaino 2500g. Tosi tyytyväinen ja rauhallinen vauva. Ei turhia itkeskele tai kitise :) öisin pitää herättää syömään kolmen tunnin välein, ei itse herää niin usein huutamaan ruokaa. Saatiin tarkat ruokailuajat ja ruokamäärät, kun kotiuduttiin.

Meidän tyttö muuten syntyi rv 37+5, jos noita viikkojakin tuohon listalle halutaan saada :D

Tsempit kaikille mahakkaille vielä loppumetreille :)
 
Viimeksi muokattu:
Hiljaista joo on täälläkin, eikä paljon ole kirjoitettavaa, kun ei mitään tapahdu, valitettavasti:'(

Iskias pistää itkemään joka kerta kun ulkoiluttaa koiria, ja äsken kävi se mitä kaikkein eniten olen pelännyt, eli kaaduin ulkona. Onneksi toiselle ei kipeälle kankulle, mutta pissahan siinä säikäyksessä lorahti housuun, siis kunnolla...
:ashamed: eli se siitä virtsankarkailusta..

Ottaa todella koville nyt just tämä odotus. Tiedän, että poika tulee kun on valmis, mutta mä en tiedä kauanko mun kroppa jaksaa, kun en oikeasti kohta enää kävele omin avuin.

Sorry tämä valitus, mutta pakko purkaa jonnekin. Mies näkee kyllä tuskan, mutta ei tunne tuskaani, vain samassa jamassa olevat tajuaa. Huomenna vois tietty vähän avautua neuvolassakin jospa sieltä saisi jotain lohtua tai toivoa lähestyvästä synnytyksestä. Pe laskettu aika ja olen kyllä jo menettänyt toivoni, että siihen mennessä mitään muuta kypsyy kuin mun pää entisestään: /

BoB mäsänä 39+4
 
Onnea taas uusille vauvoille ja äideille ja tsempit starttaajille :)
Täällä odotuksen tuskaa lievensi käynti äitipolilla, ihan kontrolli käynti, sain sitte kokorahan edestä tutkimuksia ;) otettiin sydänkäyrää, valmiiksi veren vasta-aineet, ultrattiin pitkään ja tuli koko-arviot ja istukan sekä napanuoran virtaukset ja lapsivedenmäärät tutkittua. kaikki ok, ja se mikä lämmitti mieltä:
kaulaa ei jäljellä, ja kohdun suu 2.lle sormelle auki:popcorn: jeejee !!!

vauvan paino arvio oli 3,2 kg ja viikot siis 38+6 ultran mukaan.

että näillä mennään ja odotus on kova..
 
nis, tsemppiä sinne jos synnyttämään pääsit:)

Enny, onneksi olkoon vauvasta:)

Pihlalle tsemppiä kotosalla olemiseen ja toivotaan, että painoa on tullut hyvin lisää pienokaiselle;)

Baby on Board, toivotaan, että vauvasi syntyy pian ettei tarvitse hirveän pitkään kärsiä!

Painonnoususta. Itellä tullu koko raskausaikana 8 kiloa lisää. Itellä ei meinannut aluksi paino nousta ja neuvolassa kyselivät syönkö ollenkaan vaikka söin ihan normaalisti. Vasta loppuraskaudesta mulla alko paino nousemaan.

Itellä pari kertaa vähän lorahtanut alushousuihin pissaa. Yöllä varsinkin tekee vaikeaa pidätellä kun rakko on ihan täynnä ja pitäisi nousta sängystä ylös ja juosta äkkiä vessaan. Inhottavaa.

Täällä mies kanssa odottelee koska sitä tulee lähtö.

Vauva on liikkunut nyt muutaman päivän ajan aika paljon verrattuna siihen kun muutama viikko sitten päätti rauhoittua. Muutenkin tänään vauva on painanut tuonne alakertaan todella lujaa, että oikein sattuu. Mahakin ollut tänään vähän sekasin. Toivottavasti meinaisi lähtöä vaikka toisaalta sittenkin toivon ettei tarvitsisi lähteä synnyttämään. Onpas ristiriitaiset tunteet:LOL:

ceecee 39+5
 
Hei ihanaa kun on taas tullu tekstiä!!

Virtsankarkailua on myös täällä, sellasta pikku lirahtelua, kyllä ärsyttää ja vähän nolottaakin. Ja kyllä on muuten kova motivaatio saada ne lantionpohjanlihakset kuntoon sit synnytyksen jälkeen.

Millainen se terkkarin kotikäynti on? Tuleeko se niinku ihan kahvipöytään istumaan ja kunnolla kattomaan ja juttelemaan vai onko enemmänkin sellainen pikakäynti? Olis kiva vähän tietää:)

BoB, toivottavasti ei sattunut pahasti:( Itsekin kaaduin pari viikkoa sitten liukkailla ja ei ollut kyllä kaikkien muiden kipujen päälle yhtään hauskaa ei... Ei tarvinnut sinä päivänä enää kävellä yhtään mihinkään...

Hakasten poiston jälkeen ei liene väliä onko sauna oma vai yleinen:) En nyt erikseen juuri sektion ohjeita tiedä, mutta näin ainakin yleisesti leikkauksen jälkeen.

Painoa oli taas tänään neuvolassa tullut se kilo viikon aikana, blaaah. Terkka kyllä epäili turvotukseks vaikka en itse ole mitään kummempaa turvotusta huomannutkaan. No, mieluummin laitan sen piikkiin kuin lihomisen;)

Mun mies odottaa vauvaa jo ihan kamalasti ja juttelee ja hellittelee masua paljon enemmän kuin aikaisemmin. Hänellä on kuitenkin tenttiviikko tulossa ja toivoo siksi että vauva tulisi vasta laskettuna päivänä eikä vielä. Joskus se ärsyttää, kun ite on niinniin kipeä ja ahdistaa jo tämä raskaana olo, enkä lapsenkaan takia haluaisi että syntyisi ihan jouluna, ja mies ei tunnu tajuavan näitä pointteja yhtään :/ Ehkä olen itse vaan liian itsekäs ymmärtääkseni hänen pointtinsa kunnolla. Päin vastoin kun Elellä_, mun mies saisi mun mielestä vähän enemmän kysellä mun vointia, taidan olla vähän huomionkipeä:)

Julia_ 38+3

Mame31, onnea kivoista uutisista:)
 
Kiitti ceecee ja Julia :)

Toivokaamme, että me kaikki kärvistelijät saamme ne vauvelit pian rinnalle. Eikä vissiin käynyt pahasti, kun oli sen verran lunta alla ja koirien hihnat hiukka hiljensivät vauhtia. Housut nyt meni vaan pesuun ;)

Paino nousee muuten täälläkin kilon viikkovauhdilla, mutta nämä taitavat olla turvotuspiikkejä tässä loppuvaiheessa, niin en enää edes kotona käy vaa'alla kun en usko että näillä mittarilukemilla kun mennään, niin tarttee hirveesti olla huolissaan, siitä että koko painolasti jäisi muka pois jumpattavaksi. Hope so!!
 
Julia täällä ainaki terkka tarkastaa vauvan ja multa painalsi mahaa kokeillen miten kohtu palautunu. sit sain pojalle neuvolakortin ja d-vitamiinit. mä en ainakaan oo keitelly kahvia ja se varmaan on jokaisen päätettävissä. tulee meillä käymään vielä perjantaina. en tiä sit mikä käytäntö muualla,käykö kerran vai kaks...

mulla jo paino melkein sama,ku ekalla neuvolakäynnillä ja ennen raskautta-painoon matkaa muutama enemmän :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vauvautuneille!! :flower: :flower:

Ja jaksamisia mahan kanssa pallotteville :hug: ;) Täällä ei oma masu menoa juurikaan haittaa. Eilenkin kävin vähän shoppailemassa, ensimmäiset kolme ja puol tuntia meni äkkiä, viimeinen etappi ruokakaupassa otti jo voimille ja kun kotiin pääsi niin olinkin jo ihan kuitti :x no, onneksi mies laittoi ruokaa ja minä sain ottaa pikku päikkärit. Jännä kun ei nuo sukkapuikko- ja liitoskivut vaivanneet yhtään siellä kaupungilla, mutta illalla tuntui että ei voi liikkua kun niin sattuu joka paikkaan. Tänään taas olo normaali, eikä koske mihinkään, kävin sitten"pikaisesti" (3h) :D kaupoilla viimeistelemässä tonttujen työt.

Nyt alkaa itselläkin olla vähän sellainen olo, että apua, entä jos se synnytys läynnistyykin, mitä sitten tehdään??? :)
Nyt vasta juolahti mieleen että siitäkin kokoarvio-ultrastakin saattaavat käynnistää jos on hirmu iso vauva tulossa. Ei sillä että siihen uskoisin, laittoivat vaan lähetteen kokoarvioon kun sf-mitta meni hiukan yli yläkäyrästä.

Painonnoususta, nyt on kokonaissaldo 12 kg. Toissa neuvolakäynnillä ehdin jo iloita kun paino ei ollut noussut kolmessa viikossa kuin 700 g, kun sitä edellinen nousu oli 700 g/vk, mutta sepä oliki lyhytkestoinen ilo kun viime neubolassa nousu oli yli kilon viikko :( th epäili turvotusten syyksi mutta silti :( en tartteis yhtään lisää, kun omastakin takaa löytyy jo niin reilusti.

Himmu & X 38+1
 
Moikkamoi! :)

Onnea taas vauvautuneille, kyllä me muut pian tullaan perästä! :) (itse varmaan viimeisten joukossa) Kiva lukea vauvauutisia ja synnytyskertomuksia, itsellä kun ensimmäinen kyseessä, ei tiedä mitä odottaa.

Meillä on mies alkanut nukkumaan levottomia öitä, kai odottelee koska tulee lähtö. Tänään oli kiva kuulla neuvolassa, että pieni on kiinnittynyt vaikkei aivan alhaalla olekaan, olisin silti luullut, että olisin tuntenut kipuilua enemmän alakerrassa, mutta hyvä näin, vielähän ne kivut on edessäpäin :/ mut palkinto on tärkein <3

Mulla oli paino tippunut viikossa 100g, oiskohan nyt 7kg tullut, ja maha on vain tuossa edessä, aivan selvä poikamaha. :D Täällä jaksetaan vielä hyvin mennä eteenpäin, ja lenkkivauhtikin 5-6km/h koiran kanssa, mutta alkaa silti kypsyttämään, kun niin kovin haluis jo nähä pienen. Eilen säikäytti urakalla, kun aamusella en saanut mitään liikettä tyyppiin, oli pakko kaivaa doppleri esiin, tänään onneksi myllätty ihan kivasti. :)

Tsemppiä vielä mahan kanssa kärvisteleville, kohta se odotus on ohi ja palkinto mitä parhain (tiedän, helppo sanoa, mutta hankala jaksaa aina kolotusten keskellä ajatella positiivisesti). :)

- tiituh & pötkö 37+4
 
nis
Hei, ja kiitos tsempeistä.

Tulin nopeasti ilmoittelemaan että Meille synty tänään aamulla (11.12.12) klo 6.35 ihana poikavauva mitoilla 3260g, 49,5 cm ja pipo 35 cm. Viikot 39+2. Synnytys menikin lopulta nopeasti, sairaalaan lähdettiin klo 1.30 ja salissa oltiin kahdelta.

Nyt pitää yrittää nukkua kun viime yö jäi välistä. Toivottavasti vauvakin nukkuisi yön vaikka onkin melkein koko päivän nukkunut.
 
Viimeksi muokattu:
nis onneksi olkoon!

(.) huomenna neuvola ja yritän saada lähetettä äitipolille koko arvioon, jos sf-mitta edelleen vaan noussut. Viimeksi oli jo 37cm eli tosi paljon isompi kuin tytöistä. Muutenkin haluaisin saada varmistuksen, että kaikki olisi hyvin masussa. Katsotaan mitä neuvolatäti sanoo. Alaselkää polttelee kovaa, mutta muuta eroa normaali olosta ei ole :-(
 
Malttamaton, en halua maalailla piruja seinille, mutta "meidän" sairaalassahan on sulku tällä viikolla to-la eli veikkaan siellä pidettävän kaiken ylimääräisen aika minimissä.. Toivotaan, että sun sf olisi vaikka vähän laskenutkin vaikka hiukan isollehan tuo lukema kuullostaa. Mä olen ihan varma, että mun synnytys käynnistyy juuri tuon sulun aikana sopivasti ja joudun johonkin "vieraaseen" sairaalaan synnyttämään.. Sehän sopisi kuvaan kun viikonloppuna olisi vielä muuttokin.

Täällä supistaa ja kivistää ihan kiitettävään tahtiin, mutta inhottavia nämä on ennemmin kun kipeitä. Viime yö meni kokonaan valvoessa kun rytmi on ihan sekaisin ja nyt odotankin pääseväni saunan kautta nukkumaan ihan kokonaisen, katkeamattoman yön.. <3 Varasin muuten ajan vyöhyketerapiaan 20.12. jos vauva ei ennen sitä ole päättänyt syntyä. :) Kovin innokas ei tuo terapeutti ollut ottamaan ennen laskettua, mutta hetken juteltua suostui tinkimään nuo muutamat päivät. Vaikken mä toivo, että tässä joutuu enää niin kauan kärvistelemään niin olisihan sekin ihan hauska kokemus.. :)

Tänään mentäisiin 38+1.
 

Yhteistyössä