Joulukuun toivevauvat 2012 *MEIDÄN KUU!!!*

Onnea nis! Toivottavsti saan itse seurata kohta perästä, eilen illallla ja tänä yönä on supistellut ihan kunnolla, väli on 4-6 minsaa, välillä vähän enemmän. Oon kyllä nukkunutkin pätkittäin, muuta unen laadussa ei ole kehumista. Itse en usko synnytyksen käynnistyneen ennen kuin paikat on kunnolla auki.

mamella lupaavat merkit, eiköhän vauva kohta ulos tule.

Ainakaan pääkaupunkiseudulla ei ole tapana (tai en ole kuullut) tarjoilla terkalle mitään, ovat aika kiireisiä joten lähinnä nopeesti sisään ja ulos tyyppinen tapahtuma tuo kotikäynti.

Undu 39+3
 
Isot onnittelut kaikille vauvautuneille!!

Mäkin oon ihan varma siitä, että viimisten joukossa oon täällä kirjottelemassa. Ainoo vaan, että haluaisin saada jo tuon pikku nyytin tuolta masusta ulos. Mutta kun ei sitten minkäänlaisia tuntemuksia oo, että tulis tässä lähiaikoina.

Täälläkin tuo mies odottelee kuumeisesti lähtöä synnärille, ehkä siitäkin syystä, että tuo intti kolkuttelee ovella jo uhkaavasti.

Usein pusuttelee ja puhelee masulle, kerran mies nukahti käsi mun masulle ja vähän ajan päästä heräs siihen kun tuli kunnon potku vähän tuo mies pelästy jopa. :D Kyllähän sitä mäkin odottelen oikeen kunnolla. Ja no moni sukulaisistakin, useimmat jo kyseleekin, että koska se sieltä ulos tulee ja syntyis pian jne...

Mulla on tähän mennessä (38+2) Tullut 11,6kg painoa lisää. En pidä mitenkään maailmanloppuna tota kilomäärää.

Täällä tyttö on liikkunut normaalisti, joskin päivisin enenmmän kuin öisin. On tuo jo hyvän aikaa ollut lähtöasennossa, mutta ei tuo vielä kiinnittynyt ole, eli saadaan odotella varmaan ens vuonnakin vielä. :D Mun tuurilla ainakin.

Pitäs miehen kanssa lähteä joululahja ostoksille, se tulee olemaan erittäin raskasta. Mutta, jospa se käynnistäis synnytyksen.(toivossa on hyvä elää)

Miehestä vielä, kyllähän tosta näkee, että pieni jännitys on päällä. Välillä kun tulee pieniä supistuksia, niin mies kyselee paniikissa, että joko mennään tai no ei paniikissa mutta odottaa siis kovasti.

Mutta muuten on kaikki hyvin täällä. Hyvin voidaan täällä, mitä nyt varmaan oon tulossa taas kipeäksi. Niin ja maanantaina poksahteli viikot, enkä minä. Joten rv 38+2!

Susanna#1 & LillaMy 38+2 <3
 
Onnittelut nis! :heart:

Erittäin huonosti nukuttu yö takana, supistuksia tulee ja menee..ei silti sellasia että niillä mitään vauvaa saisi..Huomenna ois mahdollinen käynnistys edessä ja mie niin toivon ettei pettymystä tule..

Nyt viime hetken valmistelut mahdollista huomista sairaalaan jääntiä ajatellen edessä :) mukavaa ja lumista päivää kaikille!

Minttis ja mini 38+4
 
Ei niin hyvää huomenta!

Täällä yks varsinainen rutisija. Tuntuu päivä alkavan entistä synkempänä. Mä haluan jo nyytin syliin. Piste.

Tuli eilen pelästyttyä ensimmäistä kertaa liikelaskennan vuoksi, käytiin sitten synnärillä illalla käyrillä päivystyksenä, sydänääniä vähän katselemassa ja kuuntelemassa. Samalla ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus. Oli pieni ollut koko päivän hiljaa. Ei intoutunut potkimaan vaikka heräättelin, söin makeaa, join kylmää.. tönisin jne. parin tunnin ajana. Liikelaskennoissa jäätiin koko ajan nollille, tai ainakin hyvin vaisuiksi. Soitin sitten sairaalalle ja käskivät käydä näytillä.

Sydänkäyrillä ensin tosi unelias kätilöidenkin mielestä. ONNEKSI heräsi lopulta ja intoutui liikkumaan. Lääkäri katsoi käyrää ja sanoi olevan hyvä. HUH! Supistuksia piirtyi käyrille (harkkareita), mulla siis on niitä! En vain itse huomaa :O Oli jotenkin nolo tilanne.. " Ei mua ole ikinä supistellut, ei edes niitä harkkareita.. ai katos taitaapa sittenkin" ;D

Lääkäri teki rajumman sisätutkimuksen, jotta saisi jotain aikaiseksi. Kohdunkaula vielä takana, ja ihan kiinni. Eli ei "hetkeen ole syntymässä". Miten niin hetkeen syntymässä, mulla on LA neljän päivän päästä :( Ultrassa kaikki hyvin <3. Vettä oli kyllä kuulemma vähän, mutta riittävästi lääkärin mielestä. Kätilö ja lääkäri olivat aivan ihania! <3 Hyvilä mielin siis menen sinne vielä synnyttämään, tai tarvittaessa uudelleen.

Mielenterveys alkaa mulla todentotta kohta pettää. Tai tämä positiivisuus asian suhteen. Mielestäni vauvan olisi jo aika tulla ulos, sen olisi täällä turvallisempaa! On täysin "kypsä" tukemaan jo maailmaan, mutta mun paikat ovat vaan kiinni, ja tiukasti. Nyt mun on entistä tarkemmin seurattava vointia, että vauvalla on varmasti kaikki hyvin. Mut en mä voi koko ajan ennustaa ja asiaa miettiä ja märehtiä, multa lähtee järki :/

Anteeksi tämä pelkkä valitus :( Eipä sitä osaa tähän hätään muuallekkaan purkaa :(
Noh, päivällä neuvola. Jos siellä antaisi vähän tulla - josko osaisivat lohdutella ja löytää oikeita sanoja. Ja miksi mun on oltava nyt jo näin kypsä tilanteeseen, vaikkei raskaus ole vielä edes yli :( Tosin synnytysajatukset lääkäri tyrmäävät kerta kerralta - aina on synnytys heidän/mun paikkojen mukaan kaukana :( plääh.
 
Viimeksi muokattu:
Ja minä vaan edelleen täällä yhtenä kun toiset synnyttelee 39+ viikoilla. Mussa on jotain niiin vialla kun kroppa ei osaa tätä hommaa itekseen. Huoh. Enpä olis uskonu että osuu omalle kohdalle tämäkin. Edelleenkään siis en ole tuntenut supistuksen supistusta, mitään kuuluisaa limatulppaa ei oo paljon näkyny ja samoin koko raskauden kestänyt valkovuotokin on tyystin loppunut.

Ajattelin jo ihan tosissani että menen tänään päivystykseen ja pokkana väitän että tulin koska olen huolissani vauvan liikkeistä. Haluaisin myös niin varmistuksen että kaikki on hyvin että edes sillä tiedolla jaksais odotella sinne käynnistykseen saakka kun nyt tämän armottoman vitutuksen ohella täytyy myös koko ajan stressata tuosta että onko kaikki hyvin. Vauva kyllä liikuskelee ihan normaalisti mutta kertooko se mitään oikeasti...?

Wera 41+1
 
mun on ihan pakko ny lohdutella teitä joilla ihan "epäkypsä" tilanne...
mullahan oli kohdunkaula täyspitkä ja kiintee sillon maanantaina ku piti käynnistää,ja lääkäri peruiki sen just siksi. MUTTA,sen tunnin ajan,mitä oottelin pääsyä käyrille,tilanne pyörähtiki ihan eri suuntaan. kaula oli lähteny lyhentymään ja sit loppujen lopuksi hävis kokonaan parissa tunnissa!!!
nii et ei se välttis kerro kuinka kauan menee synnytyksen käynnistymiseen,vaikka oiski vielä pitkä kanava :hug:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Julia_ ja tiituh
Oi kiitos tombatar, miten voisin tarpeeksi kiittää! :hug: Sait heti olon paremmaksi. Eli ei parane vielä heittää kirvestä kaivoon - yritetään pitää vielä toivoa yllä! Jotenki vaan sellanen olo, että on vedetty taas matto jalkojen alta. Mutta ehkäpä siis mullakin on vielä toivoa! Nyt valmistautumaan neuvolaan :)
 
(.) täällä mä makoilen käyrillä. Pyysin päästä näytille kun liikkeet olleet niin vaimeat ja alan oikeasti olemaan tosi väsynyt kun vaan valvon kaikki yöt. Ihana että ottivat näytille niin oma mielenterveys saa ehkä helpotusta ja ehkä kohta tietää tuon kohdunsuun tilanteen.

seerumia sulku joo periaatteessa on mutta pääsee synnyttämään, mutta huomisesta eteenpäin ei tehdä käynnistyksiä eikä sektioita.
 
seerumia joo kaikki oli hyvin käyrillä, mutta en voi käsittää kun kohdunsuun tilanne ei ollut edennyt vaan päinvastoin?! Oli siis aikaisemmin reilulle sormelle kahdelle auki ja kanavaa 2cm, nyt sormelle auki ja kanavaa jäljellä tuo 2cm. Teki kyllä niin nopean tutkimuksen ettei koskaan ennen ollut. Sanoi vaan, että eri tutkijat saa eri tuloksua. Mutta siis toivotti tervetulleeksi synnyttämään ihan normaalisti vaikka tuo ns sulku. Mutta tuli sellainen olo ettei ihan just ole syntymässä tämä herra täältä :-(
 
Täällä ei mitään uutta :(
Sellanen tosi miellyttävä infottava että suoraan sanottuna: paskalla saa juosta , muttei mitään muuhun lähtöön viittaavaa:LOL:

mulla ei tätä ulostusjuttua ollu ekassa raskaudessa- joten en nytkään pidä sitä minään merkkinä- koska vaihdoin myös maitohappobakteerivalmisteen-voipi johtua siitä..

ei muuta kun täältä nyt pois kiukuttelemasta :wave:
 
Onnea NIS pojan johdosta! :heart:

Mulle kanssa painoa kertynyt nyt 15 kiloa ja kilon viikkotahtia loppua kohden. Ei kiva.
Niin hiljaista mahassa välillä että ihan hirvittää, mutta iltaisin saa sitten muutaman liikkeen aikaiseksi.

Meillä neuvolantäti on kyllä aina ollut vierailulla tunnista kahteen ja kahviteltu on kaikessa rauhassa. Tosin pieni paikkakunta kyseessä, eli taida olla niin kovin kiireinen.

Mameliini ja pulla 38+4
 
Luppi, Wera ja kaikki muutkin kärvistelijät, on niin kiva kuulla että muilla on sama fiilis. Viime yö meni sitten taas supistelleassa ja välillä nukkuessa, aamulla sitten taas taukosivat. Välillä tulee ihan napakoitakin mutta ei selkeästi vielä päästä asiaan. Jotain limatulpan palaa ehkä lähti irti, toivossa on ainakin hyvä elää. Varmaan tossa kuuden kieppeillä alkaa taas sama rumba, nyt tätä on jatkunut jo puoltoista viikkoa. Plääh. Esikoinen syntyi juuri näillä viikoilla, eli ainakin senyli ollaan menossa.

Mulla pään lsäksi pettää kroppa, olin pari tuntia kaupoilla (autolla) ja meinasin pyörtyä citymarketin pakastekäytävälle. Tuli vaan sellainen yleinen huonovointisuus ja hyvä kun pääsin kassalle. Jäi synnytyseväs lihiksetkin saamatta kun en niitä heti löytänyt.

Painoa mulle on tullut 10 kiloa, samassa ollaan kun viikolla 33. Välillä nousee, välillä laskee, mutta en ihmette ettei lisäänny kun en jaksa syödä mitään. Mahan vetoisuus on kutistunut taaperon tasolle, tai oikeestaan poitsu syö enemmän kuin mä. Ei ole oikein ruokaaluakaan näitten supistusten ja väsymyksen keskellä.

Että vali, vali, tulisi jo ulos.

Undu 39+3
 
Viimeksi muokattu:
Heips! Pikaisesti tulin kertomaan että meille syntyi 12.12.12 klo 1.31 poikavauva. rv 40+5. Jäntevä pikkumies painoi 3485 g ja on 50 cm pitkä. Supisteli aamusta asti muttei erityisen kipeästi. Limatulppaa meni ja illalla supistukset tiheni ja muuttui kivuliaiksi. puolilta öin lähdettiin synnärille ajamaan ja 20 min matkan aikana supparit tuli yhtäkkiä 3 min välein ja ne oli tosi kipeitä. sairaalassa kätilö totesi että 8cm auki ja samantien saliin. ei kerinnyt saamaan puudutusta, vain ilokaasua. kipeetä teki, mutta poika oli alle puolessa tunnissa sairaalaan tulosta pihalla. nyt tutustutaan toisiimme rauhassa.

Annah81 ja pikkumies
 
Tulen toisesta pinosta nyt kommentoimaan, on kiva lukea teiän synnytystarinoita, kun on itse vasta puolessa välissä vaikka eteenpäinhän tässä kokoajan mennään :)

Tsemppiä kärvistelijöille ja Annah81: Valitsi poju kyllä semmosen syntymäpäivän ettei hirveen montaa numeroa tarvii osata sen muistaakseen! :D

Itsellä on ystävä tällä hetkellä synnärillä eli vaikka itse en ole vielä synnyttämässä ni en oo meinannu pysyä housuissani tänään. Saa nähdä, saadaanko yksi syntymänihme lisää vielä tämän päivän puolella vai venähtääkö huomiselle!
 
Täällä köllötellään osastolla...
Tulin kontrollikäynnille ja käyrillä ollessa ei vauva ollu tarpeeks aktiivinen, kuten ei ultrassakaan ja virtauksissa oli häikkää.. Painoakin oli tullut kahdessa viikossa vaan 100-200g. Noh, ei muuta ku uudestaan käyrille ja sit erikoislääkärin ultrattavaks, joka huomas että istukan toiminta heikentyny! Jäin siis sit tänne osastolle ja lääkärin puheiden mukaan parin päivän sisään käynnistys..
Tänään otetaan muutama käyrä ja huomenna taas ultrataan!

YP & Fantti 37+2 :heart:
 
Hurjasti tullut tekstiä kun ei muutamaan päivään ole kerennyt lukemaa.

Onnea taas vauvautuneille! <3

Kotiuduttiin vasta lauantaina. Viimeset päivät jo märisin miehelle koti-ikävää hormonipäissäni. Mies raukka oli ihan hädissään ja luuli että joku oli kuollut. :D Kätilö selitti sitten miehelle että tämäkin on aivan normaalia maidon noustessa.

Vauvan paino saatiin nousemaan ja tänään käväistiin jopa jo neuvolassa puntarilla. Painoa 2440g ja enää 100g syntymäpainoon. Jospa se tavoitettaisiin tiistain kotikäyntiin mennessä. :)

Imetys onnistuu vaihtelevasti. Yleensä saan vauvan rinnalle kunhan jaksan yrittää, mutta öisin ei meinaa itse jaksaa saikata sen kanssa vaan haen melko nopeaa pullon jos ei ala onnistua. Onneksi maitoa tulee enemmän kuin tarpeeksi ja Aventin rintapumppu toimii loistavasti. Meillä ei myöskään onnistu muu kuin makuultaan imetys. Toivon mukaan kunhan pikkuisen kasvaa alkaa sylissäkin onnistua. Helppottaisihan se asioita paljon.

Tässä vielä päivitykseen tiedot: 2.12/nopnop/tyttö/45cm, 2540g, kunhan vain kerkeät rödluvan päivittelemään. :) Ei tietenkään kiirusta.

Alkaakin olla taas tytön ruoka-aika. ->

nopnop ja prinsessa 10pvä
 
Jälleen kerran onnea vauvautuneille, ei käy kateeksi ei :))

Kaikkea epätoivosta sitä päässä liikkuu. Aloin tuossa miettiä, että pystyisköhän sisätutkimuksen tekemään itse, jos vaikka sais synnytyksen provosoitua käyntiin. Juu, hölmö ajatus, mut ei kai siitä haittaakan voi olla enää näillä viikoilla? :D

Julia taas 38+4
 
Täytyy tulla kuokkimaan kun lueskellut tätä ketjua:p
Mulla oli kanssa synnärillä kun kävin tarkistuksessa rv36+1 kohdunkaula takana ja kiinni ja muksu ei ollut laskeutunut joten olisin päässyt supistusten kanssa kotiin mut vedet meni ja muksu syntyi alle 5 tunnissa..Eli saatta käydä nopeastikin:) Tsemppiä kärvistelijöille=)
avantasia huhtikuun helmistä 2012
 
Hei pitkästä aikaa..
Eilen käyty neuvolassa ja sain lähetteen sairaalaan, koska halusin että tämä käynnistettäisiin viimeistää laskettuna aikana, koska edellinen meni kaksiviikkoa yli, tänään käyty naistenklinikalla, kohdunkaula oli auki 2cm ja huomenna ois tarkotus synnytys käynnistää, ellei lähde nyt yöllä itsestään käyntiin, ei kyllä edes supistele. Mutta ihanaa huomenna ehkä vauva jo sylissä :)

Onnea kakille vauvautuneille! Ja jaksamista kaikille odotteluun.

Nipa86 38+6
 
  • Tykkää
Reactions: Nuusku82
Onnea vauvan saaneille! :flower:

Taitaa olla jo aika monta kärsimätöntä mahakasta tässä pinossa, minä mukaanlukien :snotty:

Julia, mä oon miettinyt ihan samaa, että kuinkahan onnistuis kunnon sisätutkimus, jos sais sillä tämän vaavin täältä tulemaan :D Miehellekin jo ehdotin, mutta kieltäytyi :LOL: Joo, kaikkea hullua sitä päässä pyörii...

Ei siis mitään uutta täälläkään, liitoskivut vaivanneet taas oikein kunnolla ja vaikea on ollut olla liikkeellä. Ei kummenpia supistuksia tai muutakaan... Blaah.

Jouluvauva 39+0
 
Annah81 Onnittelut nyytistä! :flower:

Julia. Sisätutkimusta mäkin tuolta mieheltä olen vinkunu, vähän semmoista rajumpaa, kun ainakaan meillä pelkkä sekstailu ei auta, mutta ei suostu ja ite ei yltä. :stick: On kuulemma lääkärin hommia sellaiset ukkokullan mielestä....

Mä olisin niin halunnut vauvan syntymäpäiväksi 12.12.12, mutta kun ei, niin ei.

Nipalla ja Yöperhosella jännät paikat.
Voi kun olis itselläkin! Noh, perjantaina mennään taas katsomaan olisko paikat yhtään kypsynyt käynnistystä varten, mutta tuskimpa vaan. Ainakaan ei niin kipeesti ole yhtään supistellu, että olis saanut jotain aikaiseksi.

Kärsimätön olen kyllä jo pahasti. Ja sylettää jo nyt kun joku soittaa että joko, joko , joko? Ja periaatteessa tässä voi olla vielä aikaa pitkästikkin, mutta toisaalta viimeistään laskettuna käynnistetään.
 
On täällä onneksi muitakin malttamattomia kuin minä :) Ei tarvi yksin häpeillä tätä malttamattomuutta :ashamed: Kiitos avantasia lohduttavista sanoista, niitä totisesti nyt tarvitaan :) Jaksaa taas hetken hymy huulilla odotella merkkejä lähestyvästä synnytyksestä!

Tänään tässä mietiskelin, että olisi niin hienoa päästä kokemaan se "luomuna" alkava synnytys (tarkoitan siis vs. käynnistetty synnytys). Se hetki kotona kun saa ruveta laskemaan supistusten välejä.. miettimään miten kestää vielä kotona.. kannattaako lähteä sairaalaan. Tajuaako ottaa sinne mitään järkevää mukaan jne. Näin ajatuksen tasolla se ainakin tuntuu hienolta. Enpä tiedä miltä tositilanne sitten kipuineen päivineen. Nyt sitä ainakin osaa jotenkin kaivata :) Toisaalta.. sitten kun viikkokin yliajalla mennään, ehkäpä maksaisin jo siitä että käynnistysajan saisin :LOL:

Onnea taas vauvautuneille, teitä tulee hirmuiseen tahtiin! :flower:

Luppi 39+3
 
Onnea Nis ja Annah81 vauvautumisesta! :)

Neuvolassa tänä aamuna käyty ja kaik hyvin. Vauva on aika syvällä nyt kiinni, terkan mielestä ehkä, pää himpun vielä pääsee liikkumaan, mutta aika lujin ottein joutu pienen päätä kaivelemaan että sai edes tuntumaa.
Anopin pyysin matkaan, niin pääsi 30vuoden tauon jälkeen kuuntelemaan vauvan sydänääniä. Onhan noita lapsenlapsia heillä jo monta, mutta nyt sitten pääs mukaankin. Oman äitini otin kerran esikoisen neuvolaan ja ä-polille mukaan. Saavat "vanhukset" vähän uutta ajateltavaa arkeen. Mukavia yhteisiä hetkiä <3

Nyt kattoo Greyn anatomiaa :)

- Nuusku ja typy 37+3
 

Yhteistyössä