Joku kyseli aiemmin oman mielialan vaikutuksesta vauvaan. Heräsin joitakin viikkoja sitten viikonloppuaamuna klo 4.30, kun naapuri väänsi nupit kaakkoon. Siinä alkoi oma verenpaine varmasti nousta ja pinna kiristyä ja kuinka ollakkaan, mahassa alkoi ihan hirvittävä myllerrys
Kyllä siis mun mielestä oma mieliala vaikuttaa vauvan liikkeisiin.
Sofi12, pidetään peukkuja, että vauva vielä pari viikkoa edes pysyisi mahassa. Sen pesänrakennusvietin kanssa voidaan tehdä vaihtokauppa. Ota tämä mun vetämätön olotila, niin otan sen sun pesänrakennusvietin. Mulle ei tuottaisi ongelmia ottaa rauhallisesti
Mutta saattaisi iskeä paniikki, kun niin paljon on vielä tekemättä ja jäljellä olevat viikot hupenee hirvittävää vauhtia.
Juron-jaure näytti toivovan sektiopäätöstä, josta itse tajusin, että olen henkisesti psyykannut itseäni ja miestä siihen sektioon, mutta en yhtään alatiesynnytykseen vauvan perätilan takia. Tulee aika shokkina, jos muutaman viikon päästä ilmoitetaan, että ei estettä alatiesynnytykselle, kun on psyykannut itsensä sektioon ja siitä toipumiseen. Taidan siis itsekin toivoa, että vauva pysyy perätilassa ja saan sektiopäätöksen, kun olen valmistautunut siihen henkisesti paljon paremmin ja ottanut asioista enemmän selvää kuin alatiesynnytyksen kanssa.
Jouluisin me ollaan säntäilty vanhempien ja isovanhempien luona, kun meillä ei ole ennestään omia lapsia. Kolme päivää hektistä menoa... Ei kiitos tulevina jouluina pienen lapsen kanssa!
Mullakaan ei ole oikein ketään tässä samassa tilanteessa. Yhdellä hyvällä lapsuudenystävällä on laskettuaika maaliskuussa ja se on kyllä tosi kiva, kun on edes yksi ihminen, joka ymmärtää ja jonka kanssa jakaa ajatuksia
Vihlaisuja alapäässä mullakin on ollut jo jonkun aikaa. Ne kestää ihan hetken, sekunnin-pari, eikä niihin liity mahan kovettumista. En ole ajatellutkaan, että voisivat olla supistuksia ja mun tapauksessa tuskin ovatkaan.
Jälkivuodosta haluaisin kysyä uudelleen synnyttäjiltä. Onko se kuinka runsasta? Ja kauanko kestänyt? Mietin, minkälainen sidevarasto kannattaa varata kotiin jälkivuotoa varten, ettei tarvi kipeänä lähteä sen takia kaupoille, kun ei ole osannut varautua.