mame: noista vitamiineistä. Mä olen kaikissa raskauksissa syönyt alusta asti sitä raskausmonivitamiinia, tässä raskaudessa aloitin omega rasvahapot jo rv 13 ihan vaan varmuuden vuoksi vaikka kalaa aika paljon syödäänkin. Muissa raskauksissa olen syönyt maitohappobakteereja läpi koko raskauden, nyt aloitin vasta viikko sitten kun tajusin, että noin 2 kuukautta synnytykseen. Meillä ei noilla aikaisemmilla ei ainakaan ole tullut mitään allergioita, joten taikauskoisena oli pakko tämänkin kanssa ne aloittaa. Sitähän sanotaan, että viimeistään kk ennen synnytystä aloitettuna ehkäisisi vauvalle allergioita. Sama olen aloittanut maitohappobakteeritipat vauvalle aina heti, kun ollaan tultu laitokselta. Eipä ole sitten masu reagoinut d-vitamiinitippohin, kun ne on pitänyt aloittaa silloin n 2 viikon iässä. Alunperin taisi apteekissa neuvoa näin ja kun on toiminnut, sattumaa tai ei, niin samalla kaavalla mennään
supistuksista: oletteko valittaneet niistä neuvolassa vai miten olette päässeet näytille? Tässä raskaudessa on useamman kerran ollut tälläisiä ihme useamman tunnin jaksoja, jolloin tulee semiahdistavia harkkasupistuksia. Eli ei tietty niin kipeitä, kun synnytyssupistukset, mutta ei niin kivuttomia kun harkkasupistukset. Tänään on klo 14 asti tullut jatkuvasti niin tiukkoja, että ihan tuntuu et puristaisivat vauvaa alaspäin ja kohdunsuutakin vihloo? Mietin, että soitanko neuvolaan, äitipolille, työterveyteen vai minne, että pääsisi katsomaan kohdun suun tilanteen lähiaikoina? Neuvolalääkäriin on kuitenkin vielä kait noin kuukausi. Siksi vähän jännittää, kun kuopuksen kanssa oli se syöksysynnytys, joten jos tässä paikat "aukeaa" valmiiksi jo vähän, niin kuinka nopeaa sieltä ulos tullaan?
Löysin niin kivan vauvatavaran mitä ei aikaisemmilla ole ollut, että oli ihan pakko osaa. Vauvakaukalo, joka tulee trip trappiin kiinni. Inhosin sitä kiinteiden aloitusta, kun itse joutui lattialla istua, että sai syötettyä, kun ei voinut vielä syöttötuolissa istuttaa. Lisäksi kun on nuo maailman ahneimmat chihut, jotka oikeasti nuolisivat vauvan käsiä ja naamaa koko ajan ruuan himoissaan. Nyt saa kätevästi vauvan heti jo muiden tasolle. Meidän sitteri on myös aika pysty (Mamas&Papas) kun ostin sen aikoinaan lähinnä ihanan ulkonäön perusteella enkä testannut sitä vastasyntyneelle, joten tuo kaukalo toimii myös sitterinä aluksi
Ja saa vauvankin saman pöydän ääreen, kun muut syödään ym eikä tarvitse lattialle jättää.
itkuherkkyydestä onko tyttövauvojenkin odottajilla sitä? Ihmettelen kun aikaisemmissa raskauksissa mullahan ei ole ollut sitä, mutta tässä poikaraskaudessa on. Nolottaa, kun alan aina itkemään jonkun kysyessä mun vointia. Viime viikolla mies työterveyslääkäri meni ihan solmuun, kun olin juttelemassa miten noiden suonikohjujen alapäässä pahenemista voisi vähentää ja erehtyi sitten kysymään miten olen muuten voinut. No, tottakai aloin vollottaa ja samaan aikaan yritin selittää, että ihan hyvin voin oikeasti. Sama on tapahtunut neuvolassa vaikka kuinka monta krt, kaverit ja sisarukset kun kysyy ja kun palasin töihin ja esimies erehtyi kysymään. Tosi noloa...
Miehelle oli töistä jätetty 14.12.-14.1. välinen aika ns töistä vapaaksi eli mies naureskellen soitti tänään, että silloin 14.12. olisi täydellinen aika synnyttää, siihen siis tähdätään
Esikoinen syntyi laskettuna ja kuopus viikkoa ennen.