Joulukuun toivevauvat 2012 *Lokakuussa*

30+0 saavutettuna tänään täälläkin :heart: huhhuh kun tuntuu että aika menee nopsaa nyt..kohta huomaakin jo että on kiire tehdä kaikki järjestelyt vauvan tuloa varten :D noh, jospa sitten muutaman viikon päästä kun äippäloma alkaa niin alottelis pikku hiljaa jotain pikku valmisteluja tekee..esim, kuopus pitäis siirtää siskojensa kanssa samaan huoneeseen ja tarkotus ois vielä vierottaa se tutista ennen ku vauva syntyy, mut saas nähä onnistuuko tuo miten :rolleyes:

Mukavaa lauantaita kaikille!
 
Kiitos Minttis81 :) yritän päästä kärryille pikkuhiljaa.

Täälläkin tuntuu, että viikot kuluu ihan hurjaa vauhtia ja aika loppuu vielä kesken.
Meillä ei ole mitään muuta valmiina vauvaa varten kuin äitiyspakkaus. Pinnasänky on vielä
sukulaisen varastossa kasaamattomana, vaunuja ei olla käyty edes katsomassa ja
turvakaukalokin vielä puuttuu. Tähän väliin pahoittelut, jos teksti tulee oudossa muodossa,
kun kännykällä kirjoittelen ;)

Jollain oli sf-mitan kanssa jotain häikkää. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin. Meillä on menty
alakäyrällä koko ajan, eikä ainakaan vielä mitään poikkeavaa havaittu. Todennäköisesti vauva
vaan tulee kokonsa puolesta äitiinsä :)

Onko muilla ollut huimausta tai päänsärkyä? Mistähän voisi johtua? Ensikertalaisena tuntuu, että on
ihan pihalla kaikesta, kun kaikki on niin uutta. Ei tiedä, mikä on normaalia ja mikä ei. Välillä itkettää
ja olotila on kaikkea muuta kuin sosiaalinen. Tekisi mieli käpertyä sohvalle, laittaa ovi lukkoon ja
puhelin kiinni.
 
teretulemas Pihla:wave:
mulla joskus kunnon pyörrytyskohtauksia.sitte joskus välillä "vaan" huimaa. nyt ne on pysyny poissa ku vähensin tyynyjä nukkuessa. ja nuo olotki on ihan normaaleja hormooneista johtuvia. jos tuntuu tuolta nii sitte sun pitää tehä niin!!! :D

mulla ollu tänään iha ihme virtapiikkejä. ensin aamulla kävin taas hepat hoitaan ja sitte siivosin tuon lastenhuoneen.(sinne siis vaan tuupattu kaikkee kamaa lattialta +taaperon lelut pitkin lattiaa) imuroin sitte samalla koko talon,ku ärsytti noi koiran karvat :mad: no nytte sitte onki alamaha hellänä ku joutu kyykkii ja konttaamaan kerätessä leluja.
loppu ilta onki omaa aikaa. taapero jo yöunilla ja ukko omissa puuuhissaan pihalla ja isot lapset mumman luona lomalla :kieh:

minttis sen sano ja piti kalenterista tarkistaa... siis herran pieksut, mun äippäloma alkaa 2,5 viikon päästä!!!!!!!!! :O :O :O :O :O

 
Kiitos Tombatar :) tuntuu niin hassulta kun koko raskausajan on ollut hyvillä mielin ja nyt
iski tämä epäsosiaalisuus ja itketys :D kai nämä vielä menee ohi...

Tyynyjä mulla ei nukkuessa ole kuin yksi pään alla, loput tukee mahaa ja lonkkia ;) verenpaineetkin
ihan kunnossa. Mikä lie tämän huimauksen takana sitten.

Tännekin saa lähettää virtapiikkejä, kun olo on vetelä kuin keitetyllä makaronilla :D

Onko kukaan synnyttänyt sektiolla? Täällä on vauva viihtynyt samassa asennossa, perätilassa,
nyt jo kymmenkunta viikkoa, joten sektio edessä, jos ei itsestään käänny. Olisi kiva kuulla
kokemuksia, jos jollain on kertoa :) kääntää tuota ei voi, kun istukka on edessä. Perätilavauvat
syntyy automaattisesti sektiolla täällä meillä päin, jos kyseessä on ensisynnyttäjä, joka ei ihan
välttämättä halua yrittää alakautta. Enkä varmasti ensikertalaisena uskaltaisi yrittää perätilavauvaa
alakautta...

Olen tällänen ei-elämää-tyyppi, joka roikkuu netissä jatkuvasti :D mieskään ei ole kotona, joten
tapan aikaa näin :)
 
Pihla, onhan vauvalla aikaa vielä kääntyä, viikolle 34-35 mahtuu hyvin kääntymään. Oma masuasukki vetää kellonympäri rulettia niin että potkut tuntuu milln ylhäällä, milloin alhaalla.

Keskiviikkona olin kontrolliultrassa istukanpaikan takia, kaikki hyvin siltä osin (minkä tiesinkin) ja muutenkin paikat kiinni. Läkäri oli aika topakka nainen ja kamalan kovakourainen, tuntuu että vanhemmat miesgynet osaa olla huomattavasti hellempiä.

Pe oli sitten neuvola, muuten kaikki hyvin paitsi että narahdin sokereista ja nyt joudun rasitukseen. Äh, ärsyttävää. Olin jonut aamulla kaksi lasia mehua ja yhden lasin vettä ( tai siin yön jälkeen) ja kuppiin pissasin vasta lähempänä yhtätoista. Kyselinkin voiko tuo veden juomattomuus vaikuttaa ja täti oli sitä mieltä että ei. Mun maalaisjärki sanoo että kyllä vaikuttaa, onhan se pissa tiivimmn väristäkin silloin kun ei ole juonut paljon ja silloinhan sokerit tiivistyy siihen. Kai se on pakko sinne kokeeseen mennä, en vaan kestä mitään ruokavaliorajoituksia

Undu 30+6
 
Tervetuloa *Pihla*!

Kyllähän vauvalla vielä on hyvin aikaa kääntyillä, mutta mitä sektioihin tulee niitä on kolme takana ja nyt siis neljäs tulossa. Esikoinen kiireellinen sektio kun perätilan kääntöyrityksen ultrassa huomattiin istukan toiminnassa ongelmia. Seuraava suunniteltu koska ikäeroa lapsille tuli vajaa 1v3kk ja painoarvio rv 39+0 oli 4,5kg eikä synnytys lähelläkään.

Positiivisia kokemuksia kaikki, jopa kivuttomia. Asutaan Ruotsissa ja meidän sairaalassa käytäntönä ettei äidin ja vauvan tarvi olla erossa yhtään jos ei jomman kumman vointi sitä vaadi. Vierihoidossa kaikki alusta asti, esikoisesta oltiin sairaalassa 3 yötä ja seuraavista 2.
 
Moro, taas hetki vierähtänyt edellisestä päivityksestä...

Heti pakko hehkuttaa että mulla alkoi äitiysloma eilen!! Eikä yhtään liian aikasin. Tai siis virallinen loma alkaa 29.10 mutta pidän ensin viikon ylityötunteja pois ja sit toisen viikon talvilomaa. Kyllä alko oleen viimeiset päivät jo niin ankeita töissä kun motivaatio nollassa ja tuo toimistolla 8h istuskelu kun ei enää kovin hyvältä tuntunut.

Neuvolassa pyörähdin viimeksi torstaina ja kaikki aivan ok, ei mitään ihmeempiä. Myös perhevalmennuksessa käytiin reilu viikko sitten ja en kyllä voi sanoa että siitä hirveästi hyötyä olis ollu joten ei enää menty sit seuraavaan. Aika teoreettista oli ja netistä löytyy kyllä samat tiedot...

Laittautumisesta oli puhetta. Itse kyllä meikkaan kevyesti päivittäin, varsinkin työpäivinä ja kyllä viikonloppuisinkin, itselläni on jotenkin kivempi olo kun on edes vähän huolitellun näköinen. Jos nyt joku päivä on sellainen että en poistu kotoa kuin lenkille niin silloin ei välttämättä tule laitettua mitään. Samoin ihmisten ilmoille menen kyllä aina siistit vaatteet päällä ja tukka kammattuna :)

Mitenkäs teidän vauvat liikuskelee? Mulla on vähän vaihtelevia päiviä, menee yleensä sellaisissa jaksoissa että 2 aktiivista päivää (jolloin siis liikkeitä tuntuu melkein koko ajan) ja sit 2 rauhallista päivää jolloin saattaa mennä putkeen useampi tuntikin että on ihan hiljaista. Viime viikon pe&la oli melko rauhallinen ja kehitin jo mielessä kaikkea, mutta iltaisin kun tein liikelaskentaa niin kuitenkin tuli helposti se vaadittava määrä täyteen joten olen nyt yrittänyt vähän rauhoittua. Ja noiden päivien jälkeen oli taas pari tosi aktiivista päivää.

Mä alan kyllä olla jo melko kyllästynyt tähän raskaana olemiseen, tietenkin toivon että ei nyt vielä syntyisi mutta kovasti odotan aikaa että saan oman kroppani takaisin pelkästään ittelleni :D En ole yhtään sujut tällaisen mahan kanssa vaikka mitään pahempia kremppoja ei olekaan ollut.
Miten teidän muiden olotilat tällä hetkellä?


Wera_ 32+4
 
Madickenille kiitokset sektiokokemuksista :) kyllähän tällä tosissaan on vielä aikaa ja tilaa kääntyä, mutta kaikkeen on hyvä varautua. Niin sinnikkäästi tämä pysyy samassa asennossa päivästä ja viikosta toiseen :D liikkeiden perusteella on vieläkin samassa asennossa pää ylhäällä.

Meilläkin on liikkeiden suhteen välillä rauhallisia päiviä, välillä tosi aktiivisia päiviä. Rauhallisia päiviä on yleensä ehkä 2 peräkkäin ja sitten on useampi aktiivinen päivä, kun maha elää ihan omaa elämäänsä :) hikka tuntuu kuitenkin joka päivä 1-4 kertaa ja kestää välillä KAUAN!

Olotilasta... Liitoskipuja on ollut rv 18 lähtien. Lantionseudun luut tuntuu kaikki kipuilevan enemmän tai vähemmän. Nivuset ja selkä särkee. Liikkuminen auttaa selkään, mutta pahentaa nivus- ja lonkkakipuja. Yöllä hyvän asennon löytäminen on vaikeaa. Ylösnouseminen on vaikeaa. Vaatteet ei mahdu päälle... Kovasti siis täälläkin odotetaan, että oma kroppa on taas vaan oma kroppa, vaikka vauva saakin vielä mieluummin pysyä mahassa monta viikkoa :) Supistukset on onneksi vähentyneet, kun välillä niitäkin oli aika paljon. Mitään eivät saaneet aikaiseksi, mutta kyllä ne mulle huolta aiheutti.

Laittautumisesta... Joka aamu meikkaan kevyesti, mutta hiukset huutaa jo väriä ja leikkausta. Vaatteissa riittää, että on ehjät ja puhtaat. Olo on kuin norsulla, joten olen iloinen, kun saan edes jotain mahtumaan päälleni :) löysinkin takki alkaa jäämään tiukaksi ja paidat lyhyeksi. Toivottavasti joskus pääsee takaisin omiin mittoihinsa, eikä norsu olemus ole tullut jäädäkseen.
 
Tervetuloa Pihla, lisäsin sut listaan :) Ilmoita sit jos haluat sinne vielä synnytyssairaala- ja sukupuolitiedot. Toivottavasti vauva vielä kääntyy, kun aikaa kuitenkin on se kuukausi. Toisaalta itsestä huonoina päivinä tuntuu siltä että melkein toivois sektiota kun synnytyskivut pelottaa :whistle: Mulla oli se sf-mitta pompannut, maanantaina ultrataan että onko vettä liikaa.

Wera, onnea äitiysloman alun johdosta! Liikkeitä täällä tuntuu enemmän tai vähemmän tasaisesti joka päivä, iltapainotteisesti kylläkin. BK on tosi vilkas, lähinnä oon huomannut sen olevan vähän vaisumpi silloin kun itsellä on tosi huono olo ja huonosti nukuttu yö takana.

Olo on tasaisen ärsyttävä, supistukset, selkäkivut ja liitoskivut vaivaa ja maha on niin iso että on todella tiellä; ylösnousu, kumartuminen, sukkien ja kenkien pukeminen yms ovat tosi vaikeita. Liikkumaan en pysty lähes lainkaan, parin korttelin kävelyyn menee ihan käsittämättömän kauan aikaa ja sit oon ihan loppu ja maha aivan kivikova pitkän aikaa. Närästää ja henkeä ahdistaa ja pissattaa. Nukkumaan pystyn tasan yhdessä asennossa eikä sekään sit enää monen tunnin kuluttua tietenkään tunnu hyvältä kun paikat puutuu. Että silleen. Tuntuu itselle täysin käsittämättömältä että joku jaksaa viilettää menemään ja käydä vaikka jumpissa tms. Alan vähitellen kans toivoa että pääsis synnyttämään, vaikka en toki oikeasti haluakaan että vauva vielä syntyis. Lähinnä haluan että aika kuluis tositosi nopeasti ;)

Rödluvan ja Beetakingi 30+0
 
Niin ne viikot pyörii ja poksuu... Eli 31+0 olis tänään :) Laskettuaika ja synnytys senkun lähenee :)

Oma olo on vaihteleva, joskus on tosi hyvä olo ja joskus taas ei. Eilen jakso hyvin kävellä kun käytiin Tampereella kaupungilla ja Ikeassa, mutta kotio kun päästiin niin selkää ja mahaa särki. Yö onneksi meni ilman ihmeitä kun taas aikasemmat pari yötä meni huonosti nukkuen. Supisteluja on vaihtelevasti myös, välillä niitä tulee ihan vaan sohvalla istuessakin.
Ensi viikolla on taas neuvola ja pääsee tyttökin mukaan kun on loma viikko. Haluaa päästä kuuntelemaan vauvan sydänääniä niin kuin pääsi kuuntelemaan pikkuveljensäkin sydänääniä viime raskaudessa. Jotenkin niin suloinen tuo 10v kun kyselee mun vointia ja sitä miten vauva mahassa potkii :) Pojat (varsinkaan vanhimmat) ei kysele mitään, pienimmän mielestä äitillä on vaan iso maha :D
Tämän päivän tavoitteeksi oon asettanu, että saisin loput vauvan vaatteet ja lakanat pestyä. Nyt pyöriikin eka koneellinen ja toinen olisi vielä tiedossa. Sitten olisi tuokin urakka melki tehty ja voi alkaa miettiin, että miten nuo kaikki laittaa paikalleen. Meillä olis vaan tässä vielä edessä huoneitten vaihtoa ja sen jälkeen vasta saa laitettua vauvan kamat kunnolla paikalleen, mutta ei tuon kanssa kauheata kiirusta pidetä :)

Jabadaba77 ja 31+0
 
Heips..
Laiskasti täältä kirjottelen pikasesti ku tympii jo niin...
Kuratauti jatkuu ja olo on jo tosi naatti..
Mietin jo että pitääkö lähtä tiputukseen kun kaiki mitä juo tai syö tulee "vetenä" ulos alapäästä...
Anopille sitte laitoin jo viestiä että mitähän vois keksiä jo kun ei ala helpottaa, niin käväs tuomassa jos minkälaista. Jospa tässä kohta olis taas elävien kirjoissa..
Minun pelastus lasten kannalta on ollu että saivat eilen uuden pelikoneen niin innoissaan sitä nyt pelaavat joten vähä rauhallisempaa..
Eilen tulivatkin anoppilasta kotiin kun yhden yön olivat siellä pe-la. Se oliki luksusta, mutta romantiikka oli kyllä kaukana ku minä sain hypätä veskissä vähä väliä ja olo ei muutenkaa ollu mikää mainio..
Aamulla itkeskelin jo ja pelkäsin miten tämä vaikuttaa vauvaan...
Mutta pitää nyt todellaki antaa miehen tehä kaikki hommat ja ite koittaa saah itteni kuntoon..
Vauva onneks liikkuu paljo, ei varmaan saa nukuttua ku maha mölisee niin isosti koko ajan..
No onneksi lapsilta tämä alkaa olla ohi eikä heille tullu näin pahana..

Huomenna olis neuvolakin mutta taitaa olla parasta se perua nyt vielä.. Olis kyllä niin ihana jo ollu päästä kuulumiset kahtoon ja tietää miten menee...

vaavimasu ja valonpisara 31+3
 
Tulipa tuossa mieleen, että kaipaileeko joku kestovaippoja? Mä en noita äitiyspakkauksen kestovaippoja tule käyttämään (myllymuksujen ja imsevimse) ja voisin ne pienellä hinnalla (10e/yhteensä ja sis.postit) myydä etiäpäin. Tylsä jättää niitä tuonne kaappiin jos joku niitä vain tarvitsee... Mutta jos joku noita haluaa niin laittelee vaikka mulle viestiä.
 
Rödluvan: kiitos :) toivottavasti ultrassa kaikki hyvin. Listaan voi lisätä tyttölupauksen. Mullakin on usein sellainen olo, että toivon vauvan pysyvän perätilassa. Jos se on tarkoitettu niin, niin kai niin sitten käykin :D synnytykseen en osaa suhtautua luottavaisesti.

Vaavimasu: toivottavasti alkaisi jo helpottaa olot :)

Täällä vaivaa väsymys ja itkuherkkyys. Vauva puskee välillä tosi kovaa vatsanahkaa vasten. Ensi viikolla olisi neuvolakin. Hyvä päästä tarkistamaan HB, kun olo on ollut niin vetämätön monta päivää, jos on vaikka laskenut.

Liikkumisen vaikeus tuottaa tuskaa. Olen aika aktiivinen liikkuja ja ennen raskautta lenkkeilin kaksi kertaa päivässä ja kävin spinningissä kerran viikossa. Spinning jäi jo alkuvaiheessa pois ja lenkkeilykin väheni ennen puoltaväliä, kun tuli liitoskivut. Nyt pääsen hyvänä päivänä käymään yhden melkein normaalipituisen lenkin tai kaksi lyhyttä lenkkiä hitaalla vauhdilla. Huonona päivänä 500 metriäkin meinaa olla liikaa. Joka päivä kuitenkin yritän edes pienen lenkin tehdä, etten olisi ihan rapakunnossa, kun on synnytyksen ja toipumisen aika. Kovasti jo odotan, että pääsen aloittamaan taas normaalin lenkkeilyn, eikä sitä tiedä, vaikka spinningkin tulisi taas mukaan kuvioihin keväällä :) lenkkeily on se ykkösjuttu, jota aion jatkaa heti, kun mahdollista.

Meilläkään ei luultavasti tulla kestovaippoja käyttämään, mutta vielä en uskalla tarjota niitä eteenpäin, jos yksi sukulainen, joka saa vauvan alkuvuodesta, haluaa kokeilla kestoilua.
 
Tervetuloa *Pihla*!

Rödluvanille tsemppiä ultran odotteluun! Ihan varmasti sitä itsellä tulee ensin kaikki kauhukuvat mieleen tollasesta, vaikka luultavasti kaikki on kuitenkin hyvin.

Peppi hyvä, että sullakin on sokerit pysyneet hyvinä. :) Niin täälläkin, eikä tuo mittailu loppujen lopuksi oo yhtään mitään kamalaa. Ensi viikolla neuvolassa kuulen tosin vasta terkkarin mielipiteen ja ohjeet jatkosta...

Oma olo ollut viime päiviin vielä ihan loistava. Eilen illalla tuli kuitenkin töiden jälkeen niin napakoita supistuksia ja sellanen paineen tunne alavatsalle, että totesin mun töiden olevan nyt tässä. Supistukset menivät onneksi ohi levolla. Huomenna pitäisi sitten soitella sairaslomaa. Kuukausi olisi vielä ollut töitä. On se hassua miten sitä aiemmin toivoi, että voisi jo jäädä töistä pois, mutta nyt kun tajuaa, ettei sinne ole enää menemistä, niin tulee jo ihan ikävä takaisin. :D On tää ihmismieli vaan kumma...

Voi että muitakin asioita piti varmasti kommentoida, mutta nyt lyö pää tyhjää...

Pepsimax 30+2
 
Sofi, meillä ei saa neuvolalääkärillekään aikoja eikä mulle taida parin päivän sairasloma riittää, vaan sinne äitiysloman alkuun taitaa olla viisainta olla saikulla. Nyt viikonloppuna oli pari kipeähköä supistustakin kun tuli oltua jalkojen päällä enemmän. Tänään maanantaina sain kuitenkin puhelun läpi terveysasemalle ja iltapäivästä pääsen lääkärille, vihdoin!

Julia, hyvä kun tarkistavat tilanteen. Toivottavasti minuakin kuunnellaan. Pelkään niin, ettei minua oteta vakavasti eikä tutkita vaikka siihen voisi olla tarvetta. Tänäänpä se selviää. Ja miten ihmeessä voit nukkua mahalleen?! Se on minunki lempiasento, mutta eihän siitä ole tullut mitään kymmeneen viikkoon. Selälläänkin nukkuminen onnistuu vain harvakseltaan. Eipä ihme siis jos on lonkat kipeänä yön jäljiltä/yöllä.

Puolen tunnin päästä olis neuvola, pitäs alkaa valmistautua. Mukavaa maanantaita kaikille!

- Ele ja pikkuinen 31+1
 
Huomenta! Täällä vain porukalla viikot kasvaa :)
Ainakin Pihla valitteli väsymystä ja itkuherkkyyttä- täällä ollu nyt kans samaa.
Ootteko muuten kukaan muu syömässä omega -3, tai maitohappobakteereja vaikkapa oman astman, allergian tai esikoisten allergioiden takia- ettei tulis vauvalle. Kuulin neuvolasta, että toi omega 3 vaikuttaa myös tohon mielialaan viimesellä kolmanneksella, kun vauva käyttää äidin varastot tyhjiksi- jotka sitten tutkimusten mukaan, täyttyy vasta kun lapsi on 5 kk. Tällä on tutkittu olevan yhteys raskauden jälkeiseen masennukseen.
Ite oon nyt käyttäny , kun esikolla atooppinen ihottuma+ maitoallergia, niin huomasin että energia ja tietynlainen touhukkuus tuli takaisin- kun on melkein ollu sellanen lötkö, väsynyt kipuilija..

Mulla helpotti se , että mies piti 3 pvä vapaata, saatiin tää asunnon pintaremontti valmiiks ja koti kuntoon. Nyt on vauvalle huone odottamassa, laitellaan vielä vaan kaikki paikalleen, ja mitään vaatteita tms. ei oo pesty. Muuten on samat vaivat, nivuset, jalat , lonkat tuntuu irtoavan ;) eli lieviä liitoskipuja, ja nyt on ollu suppareitakin.

Käyn valmistautuu äitipolille lähtöön, siellä ultra !
mame 30+4
 
Olimme viikonlopun taas miehen vanhempien luona. Kävimme lauantaina katsomassa miehen kaverin kolmen viikon ikäistä pientä poikaa. Voi, että se oli pieni. En mie muistanutkaan, että vauvat ovat noin pieniä, vaikka jokunen vuosi sitten sain pitää kaverini kahden viikon ikäistä vauvaa sylissä. Nyt sitä vasta ymmärtää kuinka pieniä vastasyntyneet voivat olla. Saimme samalla miehen kaverilta jonkin verran neuvoja mitä kannattaa hankkia ja mitä ottaa mukaan sitten sairaalaan. :)

Nyt meiltä puuttuu enää isoimmista ostoksista hoitopöytä ja vaatteille lipasto. Kaikki pieni puuttuu vielä, mutta onneksi aikaa on vielä. Ainoa kysymysmerkki on vielä toppapuku, pitäis jostain löytää vähän käytettynä 62-kokoinen, mutta kirppareilta on todella hankala sitä löytää, enkä halua kyllä niin vähän aikaa pidettävästä maksaa kauppojen normaalia hintaa. Miehen äiti olisi ollut valmis ostamaan sen uutenakin, mutta en oikein innostunut siitä.

Tänään ois neuvola. Pikkuisen jännittä taas sf-mitta ja paino. Tuli tuossa viikonloppuna syötyä pikkuisen enemmän herkkuja kuin normaalisti. Söin eilen tuplasti aamulla hiilareita kuin suositus olisi mm. puuroa marjakiisselillä, leipää ja lopuksi teen kanssa pienen kakkupalan, mutta silti sokerit näyttivät vain 7,1, kun rajahan on 7,8. Onneksi näyttää insuliini toimivan. :)

Peppi1981 ja Sykerö 32+0 POKS!
 
Jabadaba, minä olisin kiinnostunut niistä kestoista jos eivät vielä ehtineet mennä.
En ole vielä mitenkään vannonut että kokonaan kestoilemaan ruvettaisiin, mutta haluaisin kumminkin niitä muutamia kestoja käyttää sitten siinä rinnalla. Itselläkin on sitten vain ne äp:n kestot, niin tuohan jo tuplaisi niiden määrän. :) Vähentäähän edes pienikin osakestoilu edes muutama roskan vähemmän tähän maailmaan.

ja *PokS* 30 viikkoa kasassa!! Hirmu nopeasti on kymmenen viikkoa mennyt että vaan vilahti. Jotenkin ne ensimmäiset kaksitoista viikkoa suorastaan mateli, ja sen jälkeen odottamalla joutui odottamaan sitä puoltaväliä ja nyt yhtäkkiä onkin jo kolme neljännestä takana ja enää yksi edessä. :O

Himmu & X 30+0
 
Pirun huonot yöunet parina yönä ollut, ei meinaa millään löytää asentoa ja sitten kun löytää ni alkaa rumbaus. :)

Mies lähti viideltä töihin ja mun pitäis kohta lähtee koiran kanssa lenkillä.

Meillä on isommat hankinnat jo tehty, periatteessa ei puutu noista isoista enää mitään, pienistä hiukan hankkimatta, mutta eiköhän niitä ehdi katselemaan.

Meillä oli aikalailla normi viikonloppu, mitään ei tapahtunu. Tai no olin mä siskolla lauantaina kun mies oli jääkiekko pelissä ja sit käytiin appivanhemmilla. Eipä muuta.

Alunperinhän mun piti tulla poksuilemaan. *POKS* 30+0<3!! Mihin tää aika katoaa.. :) "enää" 10 viikkoa, jos tyttö ajallaan aikoo tulla. :)

*Pihla* Tervetuloa!! :)

Itkuherkkyyttää täällä on alusta asti ollut riittämiin, pienimmästäkin asiasta tulee itku, vaikka ei 'syytä' ois. Toivon mukaan tasoittuu sitten kun pieni on syntynyt.

Meinas kyäd ohrasest tän tekstin kans, olin valmiiks saanu kirjotettuu mut en ehtin painaa viel tost lähetä kohdast ja sit tulin takas painoin tost hiire napeist(läppäri siis) ni koko kone tilttas.. Mut onneks jäi tähän vaikka kone sammus ja piti alust ast laittaa kone pääl.

Susanna#1 & LillaMy 30+0<3!!!!
 
heipsansaa!!!

täällä alkas olla pikkuhiljaa kaikki valmiina vauvaa varten. kaupasta vaan pitää hakee vaipat,liivinsuojia ja siteitä. siinäpä ne sit onki :D
tänä aamuna raahasin vanhan hoitopöydän takkahuoneeseen myyntiä varten ja uus tilalle. sain fb-kirpparin kautta ilmaiseksi laatikostollisen ja sinne laitoin pojan vaatteet.
mulla on jotenki sellanen tunne,ettei sinne viikolle 40 asti tarvii kärvistellä.:kieh: no itseasia ei oo yksikään raskaus mennykkää :LOL: 39+4 on pisimpään kestäny...

mä en oo ikinä syöny mitään omega/maitohappojuttuja... meillä ei oo kellään ruoka-aineallergioita. toi mun teini on muutamalle eläimelle ,mut sietää kuitenki kotona olevia.

mulla on muuten kans tuolla muutama kestis jos joku haluaa. me ei sellasia harrasteta :whistle:

mulle on tehty hätäsektio -97 viikolla 30+1 irronneen istukan takia ja en todellakaan ihan pienestä uusintaa halua... mä olin niin kipee ja heikossa kunnossa leikkauksen jälkeen (hemppa putos 145-->62) pari päivää meni ennenku pääsin ees sängystä ylös ja siinäki meinas taju lähtee... mut sitte olinki koko ajan liikkeessä ja paraninki tosi nopeesti.

pitäis jotain välipalaa kaivella kaapista,oon aamulla syöny ennen seiskaa pari palaa leipää. pikkasen meinaa hiukoo :p

T&J 32+4
 
Kiitos hyvästä vastaanotosta kaikille! :)

Mame31 kiitokset omega-3 vinkistä. Täytynee kokeilla. En ollut tuollaisesta kuullutkaan, mutta eipä tätä olotilaa ole kyllä viitsinyt mainostaakkaan missään, ettei tule turhaa hösäämistä... Huomenna siis omega-3 ostoksille toiveikkaana :) Maitohappobakteereja söin ja meinaan jatkossakin syödä, kun vaan muistaisin ostaa. Joku kerran sanoi raskauden aikaisen maitohappobakteerien syömisen ehkäisevän koliikkia, joten kannattaahan sitä kokeilla, kun ei niistä mitään haittaakaan ole.

Mitenkäs Rödluvanin ultrassa? Oliko vettä liikaa?

Tombataren sektiokokemus kuulostaa vähemmän mukavalta. Hätäsektio on kuitenkin aina hätäsektio ja suunniteltu on suunniteltu ja hyvin suunniteltuhan on puoliksi tehty ;) Siihen haluan luottaa, jos se sektio edessä on. Eilen ainakin oltiin molemmat miehen kanssa tuntevinamme edelleen vauvan pää samassa paikassa, missä aina tähänkin asti on tuntunut. Ja melkein voisin vannoa, että kantapää puskee päivittäin vasemmalla puolella alhaalla. Mutta vain melkein, saatan olla ihan väärässäkin, kun on niin paha itse arvioida vauvan asentoa näkemättä sitä :D

Itkuherkkyyttä mulla ei ole ollut missään vaiheessa raskautta. Sen takia tuntuukin niin oudolta, kun joka asia meinaa itkettää ja koko ajan väsyttää. Mielialaa tuskin nostaa syksy ja kertakaikkinen harmaus ja synkkyys... Lähestyvä synnytyskin pyörii mielessä aina vaan enemmän ja kerran olen pelkokätilön kanssa puhunut, mikä pelottaa.

Meilläkin on ihmetelty ajan kulumista. Ekat 12 viikkoa tuntui menevän hitaasti, mutta sen jälkeen aika on suorastaan lentänyt! Joskus puolenvälin jälkeen hetkeksi hidastui, mutta nyt taas lentää. Mulla on koko ajan ollut sellainen tunne, ettei meidän vauva laskettuun aikaan asti pysy mahassa, kun on ollut niin kauan ja aika paljon supistuksia. Päivittäin useita jostain rv 17+ lähtien. Silloin laitoinkin "tavoitteeksi" päästä edes lähelle 30 viikkoa, että vauvan mahdollisuudet selvitä on jo suht hyvät, ja nyt se on ylitetty :) Omalla kohdalla olen huomannut, että juominen vaikuttaa supistuksiin heti. Jos unohdan juoda tarpeeksi, on ihan varma, että seuraavana päivänä supistelee jatkuvasti. Jos muistan juoda vähintään 1,5-2 litraa vettä päivän aikana, supistuksiakin on paljon vähemmän.

Vauvantavarat meiltä puuttuu vielä kaikki. Äitiyspakkaus on varastossa, mutta niitäkään vaatteita en ole vielä pessyt. Pinnasänky on sukulaisen varastossa ja vaunut ja turvakaukalo autoon yritetään saada nyt lokakuun aikana ostettua, ettei mene ihan viime tippaan. Hoitopöytää meille ei tule, pelkkä hoitoalusta. Meillä ei yksinkertaisesti ole tilaa laittaa hoitopöytää, joten aiotaan pärjätä ilman. Kaikki pienetkin hankinnat puuttuu vielä, mutta siihen ei tarvi kuin yhden ostosreissun, niin ne on tehty :D Vaatetta tulee sukulaisilta jonkun verran, jos hyväksytään ne. Kaikki on yli 10 vuotta vanhaa ja sen verran pinnalliseksi tunnustaudun, että haluan vauvani olevan siisteihin (ei siis nukkaantuneisiin tai risoihin) vaatteisiin puettu, kun kuitenkin ensimmäinen on kyseessä. Ehkä toisen kohdalla ei enää ole niin tarkka? :D
 

Yhteistyössä