Kiitos hyvästä vastaanotosta kaikille!
Mame31 kiitokset omega-3 vinkistä. Täytynee kokeilla. En ollut tuollaisesta kuullutkaan, mutta eipä tätä olotilaa ole kyllä viitsinyt mainostaakkaan missään, ettei tule turhaa hösäämistä... Huomenna siis omega-3 ostoksille toiveikkaana
Maitohappobakteereja söin ja meinaan jatkossakin syödä, kun vaan muistaisin ostaa. Joku kerran sanoi raskauden aikaisen maitohappobakteerien syömisen ehkäisevän koliikkia, joten kannattaahan sitä kokeilla, kun ei niistä mitään haittaakaan ole.
Mitenkäs
Rödluvanin ultrassa? Oliko vettä liikaa?
Tombataren sektiokokemus kuulostaa vähemmän mukavalta. Hätäsektio on kuitenkin aina hätäsektio ja suunniteltu on suunniteltu ja hyvin suunniteltuhan on puoliksi tehty
Siihen haluan luottaa, jos se sektio edessä on. Eilen ainakin oltiin molemmat miehen kanssa tuntevinamme edelleen vauvan pää samassa paikassa, missä aina tähänkin asti on tuntunut. Ja melkein voisin vannoa, että kantapää puskee päivittäin vasemmalla puolella alhaalla. Mutta vain melkein, saatan olla ihan väärässäkin, kun on niin paha itse arvioida vauvan asentoa näkemättä sitä
Itkuherkkyyttä mulla ei ole ollut missään vaiheessa raskautta. Sen takia tuntuukin niin oudolta, kun joka asia meinaa itkettää ja koko ajan väsyttää. Mielialaa tuskin nostaa syksy ja kertakaikkinen harmaus ja synkkyys... Lähestyvä synnytyskin pyörii mielessä aina vaan enemmän ja kerran olen pelkokätilön kanssa puhunut, mikä pelottaa.
Meilläkin on ihmetelty ajan kulumista. Ekat 12 viikkoa tuntui menevän hitaasti, mutta sen jälkeen aika on suorastaan lentänyt! Joskus puolenvälin jälkeen hetkeksi hidastui, mutta nyt taas lentää. Mulla on koko ajan ollut sellainen tunne, ettei meidän vauva laskettuun aikaan asti pysy mahassa, kun on ollut niin kauan ja aika paljon supistuksia. Päivittäin useita jostain rv 17+ lähtien. Silloin laitoinkin "tavoitteeksi" päästä edes lähelle 30 viikkoa, että vauvan mahdollisuudet selvitä on jo suht hyvät, ja nyt se on ylitetty
Omalla kohdalla olen huomannut, että juominen vaikuttaa supistuksiin heti. Jos unohdan juoda tarpeeksi, on ihan varma, että seuraavana päivänä supistelee jatkuvasti. Jos muistan juoda vähintään 1,5-2 litraa vettä päivän aikana, supistuksiakin on paljon vähemmän.
Vauvantavarat meiltä puuttuu vielä kaikki. Äitiyspakkaus on varastossa, mutta niitäkään vaatteita en ole vielä pessyt. Pinnasänky on sukulaisen varastossa ja vaunut ja turvakaukalo autoon yritetään saada nyt lokakuun aikana ostettua, ettei mene ihan viime tippaan. Hoitopöytää meille ei tule, pelkkä hoitoalusta. Meillä ei yksinkertaisesti ole tilaa laittaa hoitopöytää, joten aiotaan pärjätä ilman. Kaikki pienetkin hankinnat puuttuu vielä, mutta siihen ei tarvi kuin yhden ostosreissun, niin ne on tehty
Vaatetta tulee sukulaisilta jonkun verran, jos hyväksytään ne. Kaikki on yli 10 vuotta vanhaa ja sen verran pinnalliseksi tunnustaudun, että haluan vauvani olevan siisteihin (ei siis nukkaantuneisiin tai risoihin) vaatteisiin puettu, kun kuitenkin ensimmäinen on kyseessä. Ehkä toisen kohdalla ei enää ole niin tarkka?