Joulukuun toiveikkaat IVF/ICSI/PAS

MinzuS Hyvin on hedelmöittynyt munikset teillä, tuostahan jää jo pakkaseenkin monta alkiota! Jaan muuten sun kokemuksen siitä, että on vaan hienoa kun jotain vihdoinkin tapahtuu! Olen ollut ihan tajuttoman hyvällä tuulella siitä lähtien kun maanantaina varmistui että pääsen punktioon ke. Huomisaamun punktiokaan ei juuri jännitä, ainakaan nyt just.

Mitään pikkupikkunippailuja isompaa ei munasarjoissa tunnu mullakaan, vaikka niitä follejahan onkin siellä vaan 5. Ei Pregnylin jälkeenkään, eli Hunajabubu ja sani-sani, nou pänik! =)

Matsalu Ihanaa että pääsette sittenkin hoidoissa eteenpäin jo tässä kuussa! Onnea!

Etsiskelin muuten eilen keskusteluketjua/palstaa, jossa miehillä olis mahdollisuus vertaistukeen lapsettomuushoidoissa, kun tuo mun rakkaani oli vähän kade kun meillä on täällä niin hyvin tsemppi päällä ja monta muuta samassa tilanteessa olevaa. Eipä löytynyt, kumma juttu.. Miehillä taitaa olla aika yleisestikin sellainen kokemus, että jäävät sivustakatsojiksi näissä hoitojutuissa, kun naiset keskittyy omaan napaan samoin kuin hoitohenkilökunta, eikä välttämättä voi/osaa kavereillekaan puhua. Erityisen vaikeaa luulis olevan niillä miehillä, joilla lapsettomuuden syy on itsessä. Minä ainakin tunsin piston omassatunnossa tässä asiassa, ja aion huomioida oman rakkaan jatkossa paremmin. Mutta jos löytyy tuollaista palstaa/ketjua, niin vinkit olis tervetulleita!

Matsalu Kiva kuulla eetä pääsit pisteleen =) kyllä luulis follit ottavan kunnon kasvuspurtin tuolla annostuksella =)

piippi hyvältä kuulostaa follimäärä =) eiköhän ne siitä lähde kasvamaan

Maricce kiitos lohdutuksestasi :hug:

MinzuS Oi, tosi huvä että noin moni hedelmöitty! Toivotaan että jakautuminen sujuu myös hyvin

sani-sani Kiitos lohdutuksestasi :hug: Mulle käy kans noin joka kerta pregnylin kanssa....on se kumma että ne pakataan pieniin lasipulloihin..

Janski71 Kiitos lohdutuksesta :hug: Tosi hyvä folli saalis sulle tulossa =) =)

(.) Tänään oli eka seurantaultra, kyllä siellä folleja on kasvamassa mutta kovin ovat pieniä vielä ( lääkärinkin mielestä ) 8-10mm. Ei alkanut laskemaan niitä, mutta jonkun verta niitä kuitankin oli kun ruudulta kans seurasin. Oikea puoli oli paremmin reagoinut. Annosta ei kuitenkaan nostettu vaan jatkan IUI 100. Perjantaina seuraava ultra, lääkäri sanoi että en ainkaan ens viikon alussa oo punktioon menossa, kasvatellaan rauhassa follit.

Käytiin miehen kanssa keräämässä luonnonkiviä kissan haudan päälle. On vaan niin hirveä ikävä kissaa ja kokoajan ahdistunut olo :'( kait tää tästä ajan kanssa...

Hui kauheeta, nyt on ihmiset ollut niin ahkeria kirjoittjia, että varmasti joku unohtuu :p

Tiinuli: :'( En osaa oikein mitään lohduttavaa sanoa. Oman lemmikin menettäminen on kova paikka. Jaksuja :hug:

Sani-Sani ja Hunajabubu: Ei mullakaan pregnyli ole koskaan sen kummempia oireita aiheuttanut ja hyvin on kuitenkin follit irronnut punktiossa. Ne ampullit aukee muuten parhaiten kun katsoo, että se piste on itseensä päin ja sitten taittaa poispäin.

Hurjan monella oli hyviä ultrakuulumia, onnittelut niistä :flower:

Minzu: Sun solut oli hedelmöittynyt upeasti :heart:

Omaan napaan ei vaihteeksi kuulu mitään ihmeitä. Joka nippausta tarkkailee tietysti ihan kauhealla intensiteetillä kun plastojen pitäisi kiinnittyä melkein samantein.

Täälähän on väki intoutunut kirjoittelemaan tänään =) Hienosti on kaikilla mennyt ultrat, punkiot ja hedelmöitykset, onnea siis meille kaikille.
Omaa napaa sen verran...punktio oli tänään ja saaliina oli 9 munasolua. Punktio ei ollutkaan niiin hirveä, kun mitä muistelin ensimmäisestä. Johtuneeko siitä, että tällä kertaa tiesin pyytää paremmat lääkkeet ja sain puudutuksen tuonne värkkeihin. Maha on

hiukan hellänä kumminkin, kun alkaa lääkkeiden vaikutus lakata., muuten ei mitään hätää. Pitää vaan juoda paljon ja seurata, että pissaakin saman verran, ettei ala kerryttään nestettä. Torstaina sitten mennään alkion siirtoon ja alkaa jännät piinapäivät. Olenkin miettinyt, että tohdinko testata etes enne joulua, jos menkat ei ala. Jos tulos on nega, niin ainakin joulufiilikset on sitten metässä kokonaan. Mut eletään nyt tätä päivää eikä murehdita etukäteen. Tarrasukkia kaikille kovasti matkaan =)

Joku kyseli näistä mielialoista...itellä ainakin menneet vuoristorataa ylös ja alas. Voi ukko kultaa, kun ei koskaan tiennyt millä päällä emäntä millonkin on :LOL:

Firefoxilla hieno tulos punktiosta!

Ronja, mun mies käy aina välillä kurkkimassa näitä juttuja mun olan yli. Sen verran ainakin kiinnostaa.

Kysymys punktioon asti selvinneille: Kuinka monta päivää piikititte pitkän kaavan hoidossa puregonia tms. ennen irrotuspiikkiä? Kysyn, kun epäilyttää lääkärini suunnitelma kasvattaa munasolut 8 päivässä. Ehtiikö siinä ajassa limakalvokaan kasvaa...

Hei vaan kaikille :wave:

Valmiiksi jo halit :hug: ja onnittelut :flower: ettei kukaan unohdu :)

Matsalu, hienoa, että pääset piikittelemään vielä tälle kuulle. Mulla on molemmissa pitkissä kaavoissa kasvateltu Menopur 75 IU:lla ja Puregon 25 IU:lla 11 päivää. Jokaisella nämä pistelymäärät/-ajat ja limakalvon reagointi on niin henkilökohtaisia, että eipä niitä oikein voi verrata. Kyllä uskoisin, että lääkärisi tietää, mikä sinulle toimii parhaiten. Toivotaan parasta. d:)b

Tiinuli, kyllä ne follit siellä lähtevät kasvamaan, älä huoli. Montako päivää sinulla oli pistelyä takana? Jos kasvavat vähän hitaammin, niin sitten vain pistellään vähän pidempään. Kaikki menee varmasti hyvin ja saaliina on monta hienoa munasolua. d:)b

Firefox, onnea hyvin menneestä punktiosta. Hienon määrän muniksia saitte. Nyt pidetään peukkuja, että mahdollisimman moni hedelmöittyis. d:)b

(.) Täällä vain haudotaan ja odotellaan ja piikitellään. Että voi odottavan aika olla pitkä. :eek:

Hienoja uutisia monella. Jatketaan samaa rataa ja tehdään piiiiiiiiitkä plussalista tähän pinoon. :heart:

4. seurantaultra (ja viimeinen, taisin tehdä pinon ultra enkat? ) takana 11 päivän pistelyn jälkeen. Oikealla follit 24, 21, 18.5, 16.5, 12 ja vasemmalla 16, 16, 15, 14, 14. Tänäiltana sitten irroituspiikin pistäminen ja perjantaina klo 10.00 olis punktio. Nyt alkaa kyllä tätä likkaa oikeasti vähän jännittämään! Lääkäri arvioi että 6-7 munasolua voisi noista folleista irrota...

Eka seurantaultra takana. Molemmilla puolilla oli noin 5 rakkulaa, oikealla yksi 12 mm, loput noin 10 ja vasemmalla +/- 9 mm. Limakalvo oli vasta 4,5 mm. Olin ultraan mennessä ehtinyt pistää vasta kolme kertaa, joten aika nopeesti minusta on noi munikset kasvaneet. Limakalvo on vielä niin ohut, mut jospa se ensi viikkoon on kasvanut tarpeeksi. Alkuviikosta on punktio. Perjantaina seuraava ultra.

Onkohan tämä hiukan liian nopea tahti? Puregonin (150 iui) aloittamisesta punktioon on vain 8 -9 vrk.

Onpas täällä tapahtunut paljon. Onneksi vain hyviä uutisia, onnittelut kaikille :flower:

Tiinuli81 Tosi pahalta tuntui lukea kisun kohtalosta... Voimia.

Sani-sani ja Ronja Miten punktiot menivät?

Itselläni alkoi eilen pistelyt Puregonilla 150 yksikköä päivässä. Perjantaina on eka ultra. Oli varsin mukava yllätys, kun vihdoin viimein sain neulan tökättyä mahaan, niin eihän tuo miltään tuntunut. Jotenkin jäi edellisestä kerrasta sellainen mielikuva, että jokainen piikki kirveli ja pisteli ihan hemmetisti.

Onkohan täällä muita joilla suunnilleen sama aikataulu, punktio ja siirto suunniteltu vasta viikolle 51?

Musca Mulla suunniteltu punjtio olis viikolla 50 mutta tätä vauhtia venyy varmaa vk 51. Kiitos lohdutuksestasi kisun suhteen :hug:

Hunajabubu kiva kuulla että punktio meni hyvin =) onnea muniksista :heart:

MinzuS Teillä jäi hyvin alkioita pakkaseen :heart: pääsit piinailemaan....rautaisia hermoja =)

Janski71 piikittelin eiliseen ultraan 7päivää joten tosin hitaasti follit kasvavat....no hiljaa hyvä tulee..kait?

Siisami kiitos lohdutuksestasi :hug: jännät ajat sulla menossa piinailemisessa :heart:

(.) Aloitin tänään sumut ja meinas taju mennä ekasta suihkauksesta ja tuli kamala olo....nenää ja kurkkua kirveli ja poltti. Päässä vaan humisi...loppu illan on ollut kamala väsy. Ylihuomenna kakkosultra, toivottavasti follit olisivat ottaneet kasvuspurtin :p Ainakin nippailut munasarjojen kohdilla on lisääntynyt. Paineentuntua ja arkuutta on ilmennyt. Lääkäri oli tosiaan sitä mieltä että mun kohdalla ei voi annosta nostaa koska luultavasti seuraavassa ultrassa folleja olisi jo 30 :eek: ja olisin tosi kipeenä....!

dream 73 onnea sullahan on isot munikset tos vaihees :flower: =) onnea myös tulevaan punktioon =)

minzu: onnea muniksista ja nyt se piinailu sit alkaa onnee siihen . ja paljon plussatuulia!!! pidän peukkuja sulle ! ihanaa sait myös monta pakkaseen .

hunajabubu: kiva,et sullakin meni hyvin punktio . onnea perjantaiseen siirtoon

=)

vuokko : joo mun mielestä kans sulla on hyvin kasvanu munikset ( mulla ei ollut tos vaihees) toivotaan , et se limis viä kasvaa.
ja onnea seuraavaan ultraan =) ja tulevaan punktioon !

musca: onnea ekaan ultraan

=)

=) punktio meni todella hyvin. ei tuntunu mitään tuskallista kipua ( kipuherkkä) se vähän nipisteli se puurutuksen laitto alapäähän . tosiaan itese punktiosta palion sitten mitään tuntemuksia =) ja pelkäsin AIVAN SAIRAASTI ja turhaan =) jälkeen punktion kyllä kipuja . en oo palion käveleen päässy . toivottavasti normaalia ?!
punktiosta saatiin 9 munasolua! perjantaina siirto, JOS on jotain siirrettävää !? ärsyttää vaan , kun en saa huomenna tietää viä mitään :ashamed:

JOULUKUUN TOIVEIKKAAT

Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.

Torstai 4.12.2008

Pohtijatar 1. IVF, punktio 24.11, siirto 26.11 pp 8 KYS

soja 2. IVF, punktio 26.11?, siirto 28.11. pp 6 PKKS

kajastus 2. ICSI, punktio 26.11?, siirto 28.11. pp 6

Siisami: 5. ICSI, punktio 26.11, siirto 1.12 pp 3 FERTINOVA

MinzuS: 2. IVF, punktio 1.12, siirto 3.12, pp 1 HEL DIACOR

Hunajabubu: 1. IVF, punktio 3.12, siirto 5.12 pp-- TYKS

sani-sani: 1. IVF, punktio 3.12, siirto 5.12, pp-- TAYS

Firefox: 2.IVF, punktio 2.12., siirto 4.12. pp-- OYS

Ronja80: 1 ICSI, punktio 3.12 siirto 5.12 pp-- TAYS

Dream 73 1. ICSI, punktio 5.12, siirto ? pp--

Maricce: 2. IVF, punktio 10.12, siirto ?, pp-- TAYS

iMamma: 1. IVF, punktio vk 50, siirto?, pp--

Janski71: 2. IVF, punktio 8.12, siirto 11.12, pp-- HEL FELICITAS

Tiinuli81: 1. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- TAYS

piippi: 3. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- OYS

Vuokko-75 1.IVF, punktio vk 50, siirto vk 50/51, pp-- DIACOR

Matsalu: 1. ICSI, punktio vk 50/51, siirto vk 51 pp--

Musca: 2. ICSI, punktio vk 51, siirto ? pp-- VÄESTÖLIITTO

Kris: 3. IVF:n 1 PAS, siirto 15.12 pp-- HEL FELICITAS

SaanaS 1. IVF:n 3. PAS, siirto joulukuu, pp-- HEL FELICITAS

Ihmeidentekijät:

Myöhemmin onnistuvat:

t0iv0
hopottitar siirto siirtyy helmikuulle :hug: [/quote]

Päätin päivittää tuota meidän listaa kun se oli jäänyt tuonne monen päivän taakse. Toivottavasti en hyppinyt kenenkään varpaille kun näin omatoimisesti edellisiltä päivittäjiltä kysymättä menin näin tekemään ;)

sani-sani Onnittelut hienosta munissaaliista :flower: Toivottavasti toivut nopeasti! Kiitos onnitteluista mun huomiseen punktioon.
Firefox Onnea tämänpäiväiseen siirtoon!
Kaikille piinailijoille rautaisia hermoja!
).( Eilen tuli sitten tuikattua se irroituspiikki sekä aloitettua popsimaan estrogeenitabuja. Estrogeenin pitäisi kuulemma parantaa limistä, minulla kun se oli vain 7,0 mm eilisessä ultrassa :'( Huomenna sitten klo 10 punktio ja viikonloppuna mun pitää soitaa molempina päivinä labraan että mitenkäs ne munikset jaksavat niin sitten selviää se siirtopäiväkin.

Punktiot ja siirrot sujuneet kaikilla ilmeisesti hyvin, ei mitään valtavia pettymyksiä eikä kauhukertomuksia. Hienoa!

Vuokko, sulla on kuitenkin hyvin munikset kasvaneet pienellä Puregon-annoksella. Olen sinusta vähän aikataulusta jäljessä, eli ultra on huomenna samaten kolmen päivän piikityksen jälkeen. Pähkäilen vähän tuota samaa, että kovin on jäämässä lyhyeksi munisten kasvatus: 9 päivää mullakin tulisi Puregonin aloituksesta punktioon, jos lääkärin suunnitelmat paikkansa pitävät. Minun onkin nyt hyvä verrata omaa tilannettani noihin sun lukemiin huomenna... Onko sulla uusi ultra vielä ennen punktiota?

Matsalu, menen huomenna taas ultraan, joten silloin taas tilanne päivitetään. Huomenna selviää, onko punktio mahdollisesti jo heti maanantaina.

En oikein meinaa tahdissa pysyä, sen verran nopeaa on tämä eteneminen :) Toistaalta olen kyllä tosi iloinen, ettei vielä ole ollut mitään sivuoireita, vaan olo on ihan normaali.

Musca Kiitos kun kyselit.. En ole pystynyt kirjoittamaan eilisen punktion kuulumisia aikaisemmin, kun oon ollut niin rikki. Fyysisesti ei ollut mitään ongelmia, puudutuspiikki tuntui aika inhottavalta mutta muuten ei mitään isompia kipuja ollut. Ja mies oli huippukultainen, piti kädestä ja tuki ihanasti koko ajan. Mutta niistä viidestä follista löytyi vain 2 munasolua, joten on aika epävarmaa päästäänkö niillä siirtoon asti. Oon ihan pettynyt ja toivoton, enkä oo osannu kuin itkeä. Lääkärikään ei vaikuttanut kovin toiveikkaalta. Taysista ilmoittelevat tilanteen vain siinä tapauksessa että ei ole siirrettävää perjantaille, eli pe aamuun asti pitää siis elää tässä epävarmuudessa. Istun yksin kotona ja pelkään ihan kuollakseni että puhelin soi millä hetkellä hyvänsä..

Tiinuli Voi miten inhottavalta kuulostaa tuo sumuttelu, toivottavasti helpottaa sulla jatkossa. Mulla ei ole vielä kokemusta sumuttelusta, niin en osaa sanoa onko normaalia.. Voimia sekä sumutteluun että surutyöhön. Toivotaan että tulee hyviä uutisia huomisen ultrassa!

Firefox onnea hienosti menneestä punktiosta, hyvä että meni helpommin tällä kertaa! Ei tarvi sun pahemmin jännätä että tuleeko siirrettävää, joten vauvaliimaa vain matkaan tän päiväiseen siirtoon sulle! Toivottavasti mahdollisimman moni on hedelmöittynyt! Niille lopuille pikkuisille tuleekin sitten valkea joulu, pakkasessa =)

Janski Jaksuja piikittelyyn ja odotteluun! Sitten kun alkaa tapahtua, niin tapahtuukin vauhdilla..

Dream Onnea huomisen punktiokoetukseen, hyvin se menee, älä huoli! Mukava määrä follikkeleita teillä! Kyllä se lääkäri varmaan tietää mistä puhuu kun on ultrannutkin noin perusteellisesti sua! =) Ja kiitos listan päivityksestä!

MinzuS Hienoa että sulla on nyt pikkuinen matkassa, ja noin monta pakkasessakin, pidän kovasti peukkuja että tarraa kiinni, ja toivotan jaksamista piinailuun!

Matsalu ja Vuokko Mun lääkäri sanoi silloin joskus kun utelin omasta aikataulusta, että Puregonia piikitetään yleensä 8 - 12 päivää. En tiedä onko eroa lyhyessä ja pitkässä kaavassa, mullahan oli lyhyt. Yksilöllistä tietysti miten kehittyy, mutta luulis että on kuitenkin mahdollista noinkin nopeasti jos on herkempi. Toivotaan parasta teidän kohdalla!

Hunajabubu ja sani-sani onnittelut hyvin menneestä punktiosta ja hienosta saaliista! Sani-sani, luulen että olit TAYSissa viereisellä pedillä verhon takana, en tullut kysyneeksi kun en ollut varma ja muutenkin keskityin siellä niin omaan napaan. Sanoiko hoitaja sun miehelle että sen pitäis ostaa yhdeksän ruusua sulle kun niin hienosti meni? Huomenna sitten teillä molemmilla siirto, voi kun minäkin pääsisin sinne asti... Hajoan ihan just..

mä mietiin eilen samaa, et oliks siä mun verhon takana joku tuttu, mut en tienny!! =)
juu kyllä mä se olin jonka miehelle hoitaja sanoin siit 9 ruususta.
en oikeen sitten tienny olko se 9 munasolua hyvä määrä vai ei , mut luultavasti oli.
mua kans kauheesti pelotaa kumminkin jos noista munasoluista jos niistä ei mikään hedelmöity ja kun ei saa tietää mitää, kunvasta huomenna :ashamed:
juu, et voi erehtyä, et olin siä, kun oon tää puhunu kauheesti tosta mun punktio pelosta ja ressaamisista .
itkin jo, kun tulin sinne huoneeseen . pelkäsin niin ja sit välil tass nauroinkin . siis olin aivan sekasin :ashamed:

toivottavasti sun munasolut kaikki kuitenkin hedelmöittys
:hug: ja pääsisit huomenna siirtoon . pidän sulle peukut ja varpaat pystyssä! =) :hug:

RONJA80 Pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin. Ei se määrä, vaan laatu.

Ite kävin tänään siirrossa. Ja hienosti olivat munikset hedelmöittyneet, 9:stä oli hedelmöittynyt 7. Yhden priiman top-yksilön siirsivät tänään yksiöönsä. 5 laitettiin sitten 3 oljenkorteen odottelemaan. Joten kolme pas:ia voidaan tehdä jatkossa, jos tarve vaatii. Tämän 2. IVF:n tulos oli parempi kun ensimmäisen. Nyt pidän kaikki sormet ja varmaat pystyssä, et kaikki menis hyvin...MEILLÄ KAIKILLA =) Toivottavasti tänä jouluna saisin elämäni parhaimman joululahjan.

Yhteistyössä