Joulukuun toiveikkaat IVF/ICSI/PAS

no onneksi punktio kuitenkin tällä viikolla =) nopeeta tää viikkoo taas menee , kun nyt vaan lähtis käyntiin nopeemmin ;) jaa no aika kauan kumminkin siirtoo joutuu odottaa 5 päivää :eek: pakastetaanko ne sit siks aikaa? juu kiitos paljon peukun pitämisestä :) mä myös pidän sulle perjantaille jo valmiina ;)

firefox:lle ONneA huomiseen punktioon =)

no onneksi punktio kuitenkin tällä viikolla =) nopeeta tää viikkoo taas menee , kun nyt vaan lähtis käyntiin nopeemmin ;) jaa no aika kauan kumminkin siirtoo joutuu odottaa 5 päivää :eek: pakastetaanko ne sit siks aikaa? juu kiitos paljon peukun pitämisestä :) mä myös pidän sulle perjantaille jo valmiina ;)

firefox:lle ONneA huomiseen punktioon =)

Jos siirto on vasta 5 päivänä punktiosta niin silloin alkiot on viljelty blastokystiksi saakka. Eli niitä ei pakasteta vaan viljelyä jatketaan 5 päivää. Viljelemällä alkioita pidempään saadaan lisää tietoa alkioiden elinvoimaisuudesta ja nähdään jatkavatko ne kehitystä. Meidän klinikalla tehdään automaattisesti tämä pidempi viljely jos 3. viljelypäivänä on enemmän kuin 3 kpl 8-soluisia alkiota. Väitetään että blastokystalla on paremmat mahdollisuudet kiinnittyä/selviytyä kohdussa.
Blastokysta = yli 100-soluiseksi jakautunut alkio, jossa solujen ensimmäinen erilaistuminen on tapahtunut.

:D :D :D :D :D :D

Kyllä nyt hymyilyttää, kaksi kaunista palstokystaa pääsi köllimään yksiöönsä ja yksi saatiin vielä pakkaseenkin. Uskotteko, että maailma koki pienen kirkastumisen aamuisen jännittämisen jälkeen.

Nyt sitten aloitetaan piinailu ja testin saa tehdä 13.12 viikonloppuna. Nyt mä suon itselleni vielä muutaman päivän leijailun koska kohta tullaan kuitenkin alas kun alkaa oireiden kyttäys. :LOL:

PeePee: Kiitos ja kumarrus ja kiitos kaikille muillekkin ketkä jaksoi tsempata :flower:

Dream: Nopeasti se perjantai tulee ja onhan se parempi mitä useampi on suuremmalla todennäköisyydellä kypsä.

Firefox: Onnea huomiseen punktioon, hyvin se menee.

Sani-Sanille tsemppiä pregnylin kanssa. pistätkö sä 5000 vai 10 000 yksikköä?

Siisu ja Plastot pp 0

Minzu, kiitos vastauksesta. Sä olit vastannut myös tuohon mun erilliseen kysymykseen, siellä jo kiittelinkin.

Mun estradioliarvo oli sitten 0,13. Huomisaamuna kuulen, pääsenkö sen turvin piikittämään.

Siisamille nyt peukut ja varpaat pystyssä, että sekä a että b tarraisivat kiinni. Paljonko sulla oli limis?

siisami: mulla on pregnyl 5000 . sulle onnittelut siirrosta =) nyt alkaa sit piinailu, joten onnea piinailuun ja tietty PALJON PLUSSATUULIA..( jos vaikka tulisi 2 vauvaa ;) ) peukutan sulle !!! =)

hunajabubu: :wave: mulla kans oli eilen viimenen piikkipäivä,mutt tänään sit irrotuspiikin vuoro =)
mulla ei oikeen menkkamaisiakipuja oo ollu, mutta oviskivun tyylisiä. menin tänään kävellen kauppaan ( 200m) niin vasemmalle puolelle kokoajan pisteli, kun otin askeleen vasemmalla jalalla .
sit, kun käyn pissalla niin silloinkin pistelee munasarjoissa.
kuinkahan kovat kivut on huomennna irrotuspiikin ansiosta!?
mua pelottaa punktiossa se, kun maha on jo ennesään kipee ( irrotuspiikistä ) ja sitviä kronklitaan
:ashamed: :ashamed:
mulla on niin matala kipukynnyskin . mulla viilteli vähän jo kakkos ultrassa .

Alkuperäinen kirjoittaja sani-sani:
siisami: mulla on pregnyl 5000 . sulle onnittelut siirrosta =) nyt alkaa sit piinailu, joten onnea piinailuun ja tietty PALJON PLUSSATUULIA..( jos vaikka tulisi 2 vauvaa ;) ) peukutan sulle !!! =)

hunajabubu: :wave: mulla kans oli eilen viimenen piikkipäivä,mutt tänään sit irrotuspiikin vuoro =)
mulla ei oikeen menkkamaisiakipuja oo ollu, mutta oviskivun tyylisiä. menin tänään kävellen kauppaan ( 200m) niin vasemmalle puolelle kokoajan pisteli, kun otin askeleen vasemmalla jalalla .
sit, kun käyn pissalla niin silloinkin pistelee munasarjoissa.
kuinkahan kovat kivut on huomennna irrotuspiikin ansiosta!?
mua pelottaa punktiossa se, kun maha on jo ennesään kipee ( irrotuspiikistä ) ja sitviä kronklitaan
:ashamed: :ashamed:
mulla on niin matala kipukynnyskin . mulla viilteli vähän jo kakkos ultrassa .
Täällä toinen alhaisen kipukynnyksen omaava. Jännittää kans se punktio. :'(

Siisamille onnea kahdesta kyytiläisestä, nyt vain toivotaan että kaverit ovat sitkeää tyyppiä =)

Peukkuja kaikille punktioon menijöille :wave:

Täällä oli eka seurantaultra tänään. Lääkäri ei oikeastaan sanonut mitään muuta kuin, että hyvin on lähtenyt kasvamaan. Ei sanonut määriä eikä kokoja, totesi vaan, että perjantaina tiedetään enemmän ja se on sitten ma tai ti punktio. Eli jännityksessä vielä eletään :| Pistely jatkuu puregonilla 200 iu, eli hieman vähennettiin. Olen ihan mielettömän väsynyt, johtuuko hormooneista vai muista jutuista sitä en tiedä... :ashamed:

Maricce Kiva kuulla että ekas ultras oli hyviä uutisia... =)

Siisami wautsi wau, onnea kahdesta kyytiläisestä!!!!!!!!

(.) Huomenna eka ultra....iik! menkkamaisia juilintoja tuntunut, toivottavasti edes muutama follin alku näkyisi niiden PCO rakkuloiden lisäksi. Tänään illalla sain suru-uutisen kun rakas kissani löytyi läheiseltä maantieltä auton alle jääneenä :'( Käytiin miehen kanssa hautaamassa meidän mökille se äskön :ashamed:

Punktio onnellisesti ohi ja 13 alkiota saatiin kerättyä, viimeksi oli 11. Olen kyllä nyt ollu kipeämpi kun viimeksi, en tiedä mistä johtuu, mutta kipulääkkeet vie pahimman terän joten kyllä tässä pärjäillään kun vaan vähän rauhallisesti ottaa.
Huomenna sitten soittavat hoitopaikasta ja kertovat väliaikatilanteen kuinka munasolut on hedelmöittyneet.

Hunajabubu ja sani-sani täällä myös yksi joka pelkää kuollakseen punktiota. Viimekertainen oli aivan järkyttävän karmea kokemus!!! Itkin ja huusin ja koko touhu jouduttiin keskeyttään, joten osa muniksista jäi saamatta :snotty: Vannoin ettei enää koskaan, mutta tässä sitä ollaan. Mitä kaikkea sitä onkaan valmis tekemään pienen vauvan saamiseksi :eek: Tiedustelin lääkäriltä nukutuksen mahdollisuutta toimenpiteen ajaksi, mutta se oli tiukka EI :eek: näin ainakin TAYS:sissa. Ei voi muuta kuin yrittää selvitä hengissä...

Tiinuli81 Olen todella pahoillani kissasi kohtalosta :'( Ei löydy sanoja...
Onnea kuitenkin myös huomiseen ultraan :hug:

MinzuS Onnea hienosta saaliista :flower:

Hopottitar Voi ei miten huonoa tuuria sulla. Odottavan aika on pitkä, ja odotusta odottavan vielä pidempi... Voimia ja jaksamista!

Mun kuulumiset; tänään oli kakkosultra ja follit 4 x 20-23 ja uusiakin oli ilmestynyt yksi, 14 mm. Tuo pienin ei kuulemma todennäköisesti sisällä munasolua, joten en siitä isommin juhlinut. Mutta loppuipa vihdoin omat arvailut ja pähkäilyt tuon aikataulun suhteen, kun lääkäri ilmoitti että tänään tökätään Pregnyl-piikki, ke 3.12. aamusta punktioon ja mahdollinen siirto olisi sitten pe 5.12. Voisiko joku päivittää nuo listaan kiitos, en itse osaa.. anteeksi maalaisuuteni :D

Siisami Kiitos kannustuksesta! Ja onnea tuplahienosti onnistuneesta siirrosta, nauti leijailusta!

Vuokko Onnea onnistuneesta piikityksen aloituksesta! Sullahan oli ilmeisesti lyhyt kaava? Minäkin olen nyt ensimmäistä kertaa tekemisissä hormonihoitojen kanssa ja jännitti etukäteen, mutta onneksi ei ole mitään ihmeempiä hormonimyrskyjä tai oireita tullut. Piikityksiä takana nyt 10 päivää. Muutamana iltana vain olen itkeskellyt pikkuisen, ihan itkeskelyn ilosta. Toivotaan, että pääset yhtä helpolla!

Hunajabubu ja sani-sani, samoilla päivillä näköjään jänskäillään! =) Onnea matkaan! Mua kanssa jännittää punktio, varsinkin kun Mariccella ja muillakin täällä on ollut niin karmivia ja tuskallisia aikaisempia kokemuksia. Varmasti pelottaa uusi kerta tuollaisen jälkeen, voimia! Toivotaan että tämä kerta menee suht kivuttomasti kaikilla, ja että lopussa kiitos seisoo! Firefoxille myös onnea ja rohkeutta huomiseen punktioon!

MinzuS Hieno punktiosaalis, onneksi olkoon! Toivotaan hyviä uutisia huomiselle!

Tähän loppuun haluaisin jakaa kaikille teille joulukuun toiveikkaille käyttöön vauvankiinnittymisloitsun, jonka sain maailman parhaalta ystävältäni tänään:
"Tartu kiinni ---n vatsaan,
kohdun koloihin tiukkaan.
Vauva synny syksyn tullen,
terve pieni maailmahan,
---n rinnoille oma!"
Tarviiko sanoakaan että alkoi itkettää taas.. Nyt siirryn askartelemaan sen Pregnylin kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja Ronja80:
Hopottitar Voi ei miten huonoa tuuria sulla. Odottavan aika on pitkä, ja odotusta odottavan vielä pidempi... Voimia ja jaksamista!

Mun kuulumiset; tänään oli kakkosultra ja follit 4 x 20-23 ja uusiakin oli ilmestynyt yksi, 14 mm. Tuo pienin ei kuulemma todennäköisesti sisällä munasolua, joten en siitä isommin juhlinut. Mutta loppuipa vihdoin omat arvailut ja pähkäilyt tuon aikataulun suhteen, kun lääkäri ilmoitti että tänään tökätään Pregnyl-piikki, ke 3.12. aamusta punktioon ja mahdollinen siirto olisi sitten pe 5.12. Voisiko joku päivittää nuo listaan kiitos, en itse osaa.. anteeksi maalaisuuteni :D

Siisami Kiitos kannustuksesta! Ja onnea tuplahienosti onnistuneesta siirrosta, nauti leijailusta!

Vuokko Onnea onnistuneesta piikityksen aloituksesta! Sullahan oli ilmeisesti lyhyt kaava? Minäkin olen nyt ensimmäistä kertaa tekemisissä hormonihoitojen kanssa ja jännitti etukäteen, mutta onneksi ei ole mitään ihmeempiä hormonimyrskyjä tai oireita tullut. Piikityksiä takana nyt 10 päivää. Muutamana iltana vain olen itkeskellyt pikkuisen, ihan itkeskelyn ilosta. Toivotaan, että pääset yhtä helpolla!

Hunajabubu ja sani-sani, samoilla päivillä näköjään jänskäillään! =) Onnea matkaan! Mua kanssa jännittää punktio, varsinkin kun Mariccella ja muillakin täällä on ollut niin karmivia ja tuskallisia aikaisempia kokemuksia. Varmasti pelottaa uusi kerta tuollaisen jälkeen, voimia! Toivotaan että tämä kerta menee suht kivuttomasti kaikilla, ja että lopussa kiitos seisoo! Firefoxille myös onnea ja rohkeutta huomiseen punktioon!

MinzuS Hieno punktiosaalis, onneksi olkoon! Toivotaan hyviä uutisia huomiselle!

Tähän loppuun haluaisin jakaa kaikille teille joulukuun toiveikkaille käyttöön vauvankiinnittymisloitsun, jonka sain maailman parhaalta ystävältäni tänään:
"Tartu kiinni ---n vatsaan,
kohdun koloihin tiukkaan.
Vauva synny syksyn tullen,
terve pieni maailmahan,
---n rinnoille oma!"
Tarviiko sanoakaan että alkoi itkettää taas.. Nyt siirryn askartelemaan sen Pregnylin kanssa!
Kiitos sanoistasi ja lorusta :hug: :'(

Hei kaikille :wave:

Olen pari päivää ollut niin väsähtänyt, etten ole konetta paljon avannut. Pahoittelen, jos joku jää onnittelematta tai tsemppaamatta, kun niin paljon on tapahtunut.

Hopottitar, olen pahoillani. En osaa muuta kuin lähettää lämpimät halit. :hug:
Siisami, paljon onnea onnistuneesta siirrosta ja paljon tarrasukkia matkalaisille. :heart:
Minzu, onnea hienosta saaliista. =)
Hunajabubulle ja sani-sanille ja Dreamille ja Firefoxille onnea punktioon, perässä tullaan.

Kaikille muillekin paljon plussatuulia ja tsemppihaleja. d:)b

(.) Tänään oli ensimmäinen seurantaultra ja hyvin olivat lähteneet follit kasvamaan. Yhteensä niitä oli 11 ja koot olivat 12-15 mm. Lääkäri oli kovin tyytyväinen. :) Seuraava ultra on perjantaina jä näillä näkymin punktio on maanantaina 8.12. ja siirto sitten torstaina 11.12. (jos viitsit Maricce päivittää listaan, kiitos paljon) Olemme näköjään aika samassa aikataulussa. =) Kiva kun voidaan piinistellä yhdessä. :wave:

Ja vielä Tiinuli, olen pahoillani kissastasi. :hug:

vähän epäonnistu kyllä ne pikkupullojen avaamiset ( kumpikin hajos ) :ashamed: milaset mielialan vaihtelut teillä on ollu näistä hormooneista??
mulla kauheesti itkemistä. itken joka päivä monta kertaa .
sitten hermostuneisuus iltasin yhtäkkiä.
kauhee voimattomuus.
väsymys
ja mielialan vaihtelut. tekis mieli lopettaa nää touhut..joskus tuntuu, et mä vihaan tätä kaikkee :kieh:

Mä en ole huomannu juuri mitään mielialanvaihteluita, mulla on vaan ollu tosi hyvä fiilis koko ajan, musta on mukavaa kun jotain tapahtuu. Mä nyt muutenkin olen erittäin tasaisen rauhallinen yleensäkin.

Mulle soitettiin hoitopaikasta ja 13 kerätystä 8 oli hedelmöittynyt. Olen ihan tyytyväinen. Huomenna sitten kuulee siirrossa kuinka moni on jakautunut ja mitä saadaan siirrettyä ja pakkaseen.

Alkuperäinen kirjoittaja MinzuS:
Mä en ole huomannu juuri mitään mielialanvaihteluita, mulla on vaan ollu tosi hyvä fiilis koko ajan, musta on mukavaa kun jotain tapahtuu. Mä nyt muutenkin olen erittäin tasaisen rauhallinen yleensäkin.

Mulle soitettiin hoitopaikasta ja 13 kerätystä 8 oli hedelmöittynyt. Olen ihan tyytyväinen. Huomenna sitten kuulee siirrossa kuinka moni on jakautunut ja mitä saadaan siirrettyä ja pakkaseen.
Onnea saaliista :hug:
Mullakaan ei oo oikeen ollu mielialavaihtelua. Hieman väsyttää, johtuu ilmasta.
Nyt on pikku pelko onko munasarjoissa enää mitään, ei oo tuntemusta. :ashamed:

HEI! Mulla on ollut parin päivän nettitauko ja sillä olipas paljon tapahtunut sillä aikaa :)
Ensiksikin plussatuulia kaikille siirtoon jo päässelle ja onnitteluja hyvänkokoisista munissaaliista, ja tsemppiä punktioon meneville.
Itsellä oli tänään toinen ultra 6 päivän Puregon pistelyiden jälkeen. Saldo oli, että vasemmalla oli yht. 4, kooltaan 6-10 mm ja oikealla 5, kooltaan 6-10. Itse olen tyytyväinen määrään, koska viimeks saatiin vain 3 follikkelia, mutta onkohan nuo kooltaan aika pieniä ? Perjantaina seuraava ultra , siihen saakka pistelen vielä isolla annoksella Puregon 300 iu.ta.

mä kuvittelin, et irrotuspiikin jälkeen on tosi kipeet munasrjat, mut ei kyllä oo sen enempää, kuin aikasemmin . onkohan normaalia ??

minzu s : no ottiko punktio kipeetä ? ja onnea hyväst saaliista

=) ja onnea huomiseen siirtoon :) siitä se piinaus lähtee :)

ronja : kiitos hienosta lorusta :flower: =)

hunajabubu: mäkin vähän pelkään ,kun kuvittelin kans , et irrotuspiikin jälkeen olis TOSI kipee

:ashamed: toivotaan , et meillä on kuitenkin kakki hyvin ja huomenna se punktio .

piippi: kiitos onnitteluista . juu punktio tosiaan huomenna . mun mielestä sulla on aika hyvän kokosia jo tos vaihees. mulla oli ekas ultras vähän enemmän, kun sulla , mutta pienempiä.
mulla oli toi piikki annos 150 jasulla on 3oo uulen , et kylä ne siit viä kasvaa
=) pidän sulle peukkuja !!!!

Täällä tapahtuu niin hurjasti kaikkea, ettei hitaampi tahdo perässä pysyä! Onnea hienoista muniskertymistä ja onnea punktioihin!

Meikäläinenkin pääsi sitten kuitenkin pistelemään. Viime perjantain verikoe osoitti, että Synarela ei ollut täysin purrut: hitusen omaa hormonitoimintaa oli vielä jäljellä. Mutta sumuannostusta nostettiin perjantaina ja tähän päivään mennessä oikealla puolella kummitellut johtofolli olikin sitten kaikeksi onneksi kuivunut pois.

Oikealla oli muutama paremmin erottuva solunalku, vasemmalla useampia ihan pieniä. Munasarjat ovat nyt keskenään vähän eri tahdissa ja vasemman puolen pikkusoluja yritetään saada liikkeelle hirmuisella hormonihyökkäyksellä. Piikitän siis tästä päivästä alkaen ainakin perjantaihin asti huimat 350 UI/päivä. Aikataulussyistä punktiota yritetään ilmeisesti jo ensi keskiviikolle. Katsotaan nyt, eteneekö homma noin.

Yhteistyössä