Joulukuun toiveikkaat IVF/ICSI/PAS

kajastus
Moikka soja! En ole hoidossa pkks:ssä, enkä saa millään päähäni mikä keskussairaala se semmonen on :ashamed:. Minä asustelen täällä Turun seudulla.

Mulla tulee nyt ruskeaa tiputteluvuotoa sen alkionsiirron seurauksena. Toivottavasti tulee vaan jostain kohdunkaulalta eikä itse kohdusta, ettei olis raapassu ohkaista kalvoani. Tai jos tulee jopa keskiviikkosen punktion jälkivuotona, kun on ruskeaa eikä punaista. Hope so.

kajastus
Minutkin voisi lisätä tänne "listoille" jos vaan mahtuu. Menen näköjään ihan samassa sojan kanssa. 2.ivf/icsi siirtopv 28.11 eli pp0, testipäivä 12.12. Kiva kun on joku joka jännittää ihan samaan aikaan samoja asioita!!:)

JOULUKUUN TOIVEIKKAAT

Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.

Perjantai 28.11.2008

Pohtijatar 1. IVF, punktio 24.11, siirto 26.11 pp 2 KYS

soja 2. IVF, punktio 26.11?, siirto 28.11. pp 0 PKKS

kajastus 2. ICSI, punktio 26.11?, siirto 28.11. pp 0

Siisami: 5. ICSI, punktio 26.11, siirto ?pp-- FERTINOVA

Hunajabubu: 1. IVF, punktio 3.12, siirto 5.12 pp-- TYKS

MinzuS: 2. IVF, punktio vk 49, siirto ?, pp-- HEL DIACOR

sani-sani: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? , pp-- TAYS

Firefox: 2.IVF, punktio 2.12., siirto 4.12. pp-- OYS

Ronja80: 1 ICSI, punktio vk 49 siirto ? pp-- TAYS

Dream 73 1. ICSI, punktio 4.12., siirto ? pp--

Maricce: 2. IVF, punktio 10.12, siirto ?, pp-- TAYS

iMamma: 1. IVF, punktio vk 50, siirto?, pp--

Janski71: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- HEL FELICITAS

Tiinuli81: 1. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- TAYS

piippi: 3. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- OYS

Matsalu: 1. ICSI, punktio vk 50/51, siirto vk 51 pp--

Musca: 2. ICSI, punktio vk 51, siirto ? pp-- VÄESTÖLIITTO

Kris: 3. IVF:n 1 PAS, siirto 15.12 pp-- HEL FELICITAS

hopottitar 3. IVF:n 1. PAS, siirto ?, pp--

SaanaS 1. IVF:n 3. PAS, siirto joulukuu, pp-- HEL FELICITAS

Vuokko-75 1.IVF, punktio vk ?, siirto ?, pp--

Ihmeidentekijät:

Myöhemmin onnistuvat:

t0iv0

Onko kaikki nyt listalla ja onko kaikilla oikeat tiedot? :attn:

OM: Piikittelyt lähtenyt kivuttomasti käyntiin ja tällä kertaa ei ole yhtään niin paljon ressiä asiasta kuin elokuussa 1. IVF:ssä. Asiat menee omalla painollaan ja olo on tällä hetkellä ihan tasainen. Välillä kyllä tulee sellaisia kuumia aaltoja että huh huh, mutta muuten ei vielä mitään oireita hormooneista. Menkatkin alkoi keskiviikkona oikeasti kunnolla ja nyt jo hiipuu, joten sekin huoli poissa.

Plussa tuulia kaikille :whistle:

Matsalu Mulla otettiin ekassa IVF:ssä kaksi kertaa pika estradioli verikoe jonka tulokset sai samana päivänä. Mulla oli silloin 2 viikon sumuttelujen jälkeen ekassa ultrassa kaksikin isompaa follia tulossa ja sumu annostuksen noston jälkeenkin vielä yksi isompi. Tuolloin oli se verikoearvo koholla ja jouduttiin ottamaan primoluttien avulla välikierto ja sumuannostus nostettiin suuremmaksi. Kaikkiaan sumuttelin tuolloin 1kk putkeen ja vika ei ollut siinä, että olisin ymmärtänyt sumujen annostuksen väärin, vaan mun oma kroppa ei vaan suostunu niin vaan stoppaamaan.
Nyt toisella kerralla sitten aloitettiin jo suuremmalla sumu annostuksella ja nyt on kaikki menny suunnitelmien mukaan.

Tänään pistän irrotuspiikin klo 21.30 :D Maanantaina 1.12. punktio klo 9.00 ja keskiviikkona 3.12. sitten siirto. Munkin tiedot vois tohon listaan joku päivittää =)

Pikaisesti omaa napaa: toisessa seurantaultrassa tuli käytyä tänään (7 päivän piikittelyn jälkeen). Oikealla samat 4 follia, nyt kooltaan 12-15 mm, vasemmalla 5 follia (viimeksi vain 2) 2x12 mm 1x9mm ja 2 pientä. Limakalvo 8,2mm. Gonalin tykittämistä jatkan samalla 225 annoksella ja seuraava ultra on maanantaina. Hyvää viikonloppua kaikille!

JOULUKUUN TOIVEIKKAAT

Lauantaina 29.11.2008

Pohtijatar 1. IVF, punktio 24.11, siirto 26.11 pp 3 KYS

soja 2. IVF, punktio 26.11?, siirto 28.11. pp 1 PKKS

kajastus 2. ICSI, punktio 26.11?, siirto 28.11. pp 1

MinzuS: 2. IVF, punktio 1.12., siirto 3.12., pp-- HEL DIACOR

hopottitar 3. IVF:n 1. PAS, siirto ?, pp--

Vuokko-75 1.IVF, punktio vk ?, siirto ?, pp--

Ihmeidentekijät:

Myöhemmin onnistuvat:

t0iv0

tiedot oikein, kiitos päivittäjälle. pkks = pohjois-karjalan keskussairaala eli Joensuussa ollaan. Kajastus, sulla sattu sitten vaan ihan samat tiedot kun toisella täällä hoidossa olevalla, (mitä nyt siinä odotellessa, punktiosta toipuessa juteltiin). täällä ei taida olla muita täältäpäin? Kira oli joskus jossain toisessa pinossa, ootko vielä täällä pyöriny?

täällä ollu ihan paska päivä, on vaan miehen kanssa kiukuteltu =( ja olis voitu viettää mukava yhteinen vapaapäivä. taitaa molemmilla stressi laueta.... ja toisaalta jännitys lisääntyy... ja mulla hormonit heittää taas ihan hullunmyllyksi koko homman :headwall:

jaksuja kaikille!

Hei vaan kaikille :wave:
Kiitos tietojen päivityksestä. Ne ovat aivan oikein. Tuo siirtopv. on oma arvioni, mutta ajoittuu suht tuohon...
Vihdoin alkoi se kauan odotettu vuotokin ja eilen aloitin sitten kp2 zumenonit 6mg/pv ja päästiin siis kunnolla asiaan..
vielä ei olossa tunnu mitään kummempaa.

Voihan harmi Hopottitar,, voin kuvitella pettymyksesi, kun asiat itsestä riippumattomista syistä venyy..

Onko kenelläkään siirretty kolmea alkiota kerrallaan?
Pohdiskelin tässä issekseni, että mitenhän on, kun meillä on pakkasessa kahdessa eri oljessa molemmissa kolme alkiota. Niin mitähän jos ne kaikki selviävätkin sulatuksesta? Ei niitä enää kyllä kannata pakastaa uudelleen, koska eivät ole mitään kovin ilmeisesti loistoyksilöitä.. ne on nelisoluisia. Että voikohan kolmea alkiota siirtää? Tai varmaan voi, mutta siirretäänkö niitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Ronja80:
Tiinuli ja piippi, iso kiitos rohkaisusta! Lohdutti tosi paljon kuulla että toivoa on, nyt olen taas ihan positiivisella mielellä. Ostin jopa sellaisen 4-muotoisen kakkukynttilän, sen valossa juhlistettiin ultratulosta illalla :D

Kris tervetuloa joukkoon jännäilemään! Onnea matkaan sinullekin!

Vuokko Kiva kuulla että pääset eteenpäin hoidoissa, tulee tosiaan jännä joulu varmasti monelle täällä =)

Dream No se selittää aikalailla. Kun Suomessakin on eri paikoissa näin erilaiset käytännöt monissa asioissa, erot on varmaan vielä isommat eri maiden välillä!

Firefox, MinzuS ja sani-sani Onnea hienoista kakkosultran kuulumisista! Ja Hunajabubu on aikalailla samassa aikataulussa myös! Mun kakkosultrahan meni maanantaille, joten punktio on silloin aikaisintaan keskiviikkona, eikö? Laskeskelin että jos pregnylin ottaa ma ja keräys 34-36 h päästä siitä niin ei millään ehdi punktioon tiistaina. Ärsyttää kun se lääkäri ei voinut antaa edes mitään arviota, joutuu itse pähkäilemään... Silloin se olisi joko ke, to tai pe. Mutta voiko punktio edes olla to, kun eikö siirtopäivä osuisi silloin viikonlopulle? Kertokaahan viksummat ja kokeneemmat..

Mulla irroituspiikki ma klo 22.30, keräys ke ja istutus pe (jos on hedelmöittyneitä).

Alkuperäinen kirjoittaja kajastus:
Moikka soja! En ole hoidossa pkks:ssä, enkä saa millään päähäni mikä keskussairaala se semmonen on :ashamed:. Minä asustelen täällä Turun seudulla.

Mulla tulee nyt ruskeaa tiputteluvuotoa sen alkionsiirron seurauksena. Toivottavasti tulee vaan jostain kohdunkaulalta eikä itse kohdusta, ettei olis raapassu ohkaista kalvoani. Tai jos tulee jopa keskiviikkosen punktion jälkivuotona, kun on ruskeaa eikä punaista. Hope so.
Kiva, että on muitakin TYKS:iläisiä :hug:

Kris: Mun mielestä Suomessa ei missään tilanteessa siirretä enempää kuin kaksi. Korjatkaa joku jos olen väärässä.

Hopottitar: :hug: Miksi ne menkat ei ikinä silloin tule ajallaan kun pitäisi. Nopeasti se helmikuu tulee, jaksuja.

Hurjan monella on punktio ensi viikolla. Toivottavasti saatte hyviä saaliita =)

Huominen alkaa jännittämään jo ihan tosissaan. Lauantaina hengissä oli vielä kaikki viisi alkiota mutta kaksi oli jo selvästi jäljessä. Lohtua yritän hakea siitä, että biologi sanoi tilanteen voivan vielä muuttua koska oli niin aikaisin aamulla tarkastamassa. Ihan kamalaa jos ei pääse siirtoon ollenkaan :'( Me mennään jokatapauksessa klinikalle kuulemaan tuomio vaikka kauhealta tuntuu sekin ajatus ettei yhtään ole selvinyt ja sitten siellä joutuu hajoamaan. Ensi yöstä taitaa tulla pitkä ja uneton. Onneksi illalla tulee BB-finaali niin saa muuta ajateltavaa.

Anniina voittoon :D

hopottitar: olen pahoillani sun puolesta .. no kyllä se aika aika nopeesti menee loppujen lopuksi täs on ny joulu ja kaikkee :hug:

hunajabubu: mites se eilinen piikkitouhu ? laitoitko ite , kun sun miehellä oli ne pikkujoulut .

siisami: toivotaan parasta ,että pääsisit siirtoon =) :hug:

Hopttitar: Harmi kun hoitosi siirtyy. Helmikuu tulee kuitenkin ihan pian, yritä jaksaa!

Onnea kaikille piinailun alottaneille ja tulevalla viikolla punktioon /siirtoon menijöille. =)

Minä aloitin tänä aamuna pistelyt. Tai mies pisti, mutta urheesti katselin vatsamakkaraani ja piikkiä koko ajan, eikä se tietenkään sattunut yhtään eikä muutenkaan ollut hirveää. Huomenna taidan selvitä hommasta ihan itse. Näin sitä sitten on otettu askel eteenpäin, miehän en ole e-pillereitä kummempia hormooneita koskaan käyttänyt, vaan inssitkin tehtiin luomukieroon, joten tämä eka piikitys tuntui jotenkin kauhean merkitykselliseltä. No, torstaina menen ultraan ja toivottavasti silloin näky on toivotunlainen.

Kiitoksia päivittäjälle. Minulla arvioitu punktio on viikolla 50 ja siirto joko 50 tai viikonlopun jälkeen vko 51. Ja hoitopaikka Diacor.

Ja huomenna avataan ensimmäinen luukku joulukalenterista! Hyvää alkavaa viikkoa ja tsemppiä tytöt!

hopottitar :hug: Voimahalit, kyllä se helmikuu sieltä tulle vaikka nyt tuntuukin pahalta ja aika pitkältä. Itse olen niin kärsimätön luonne, että minulle ottaisi kanssa tosi koville viime hetken muutos niin, että taas olisi muutama kuukausi lisää odottamista.

ON: Täällä piikittelyt sujunut hyvin, menkat loppu ja kaiken pitäisi olla hyvin :snotty: Mutta masentaa niiiiin pe***leesti. Kakki tuntuu ihan turhalta. Tekisi mieli vain kadota maailmalta, paikkaan jossa voisin olla aivan yksin, eikä tarvitsisi ajatella mitään eikä ketään. Olisi vain.
Jotenkin vaan tuntuu, että olen niin loppu kaikkeen. Ehkä tää on taas tätä hormoonipuhetta :/

Huomenna ensimmäinen seurantaultra, saa nähdä mitä tuloksia sieltä tulee.

JOULUKUUN TOIVEIKKAAT

Sunnuntai 30.11.2008

Pohtijatar 1. IVF, punktio 24.11, siirto 26.11 pp 4 KYS

soja 2. IVF, punktio 26.11?, siirto 28.11. pp 2 PKKS

kajastus 2. ICSI, punktio 26.11?, siirto 28.11. pp 2

MinzuS: 2. IVF, punktio 1.12., siirto 3.12., pp-- HEL DIACOR

Vuokko-75 1.IVF, punktio vk 50, siirto vk 50/51, pp-- DIACOR

Ihmeidentekijät:

Myöhemmin onnistuvat:

t0iv0
hopottitar siirto siirtyy helmikuulle :hug:

3. seurantaultra takana ja tänään oli oikealla follit 19, 17, 17, 13 ja 11 ja vasemmalla 12.5, 15, 11, 11 ja yksi pieni (9-10 mm). Limakalvo 7.3 eli se on ohentunut. Tai lääkäri väitti että se riippuu mittauksesta ja saattaa heitellä ja sanoi että limakalvo näyttää kuitenkin tosi hyvälaatuiselta eli ei hätää sen suhteen vaikka vähän ohuempi onkin. Lääkäri haluaa vielä kasvatella folleja 2 päivää (225 IU:lla) eli mun punktio sitten siirtyy perjantaille 5.12. Siirto on sitten joko maanantaina tai keskiviikkona riippuen siitä päästäänkö alkioita viljelemään blastokystiksi saakka. Nyt odottelen 4. seurantaultraa joka on keskiviikkoaamuna...

sullahan hyvän kokosia folleja oli =) onnee siitä =) :flower:

mä otin tos just viimesen synarela sumutuksen =) ja tänään 21.30 irrotuspiikinvuoro =) ja keskiviikkona olis sit se punktio :eek: mä oon sitä jolujaa odottanu, et se on pois päiväjärjestyksestä, vaikkakin pelottaa aika lailla :ashamed:

sani-sani, mäkin ootan ihan älyttömästi sitä punktiota ja oon vähän nyt pettyny kun se siirtyi perjantaille. Ei malttais millään odottaa...No, mä lohduttelen itseäni että ehkä ne munasolut ovat sitten parempia kun niitä vielä vähän kasvatellaan ja mahikset plussaan olis sit paremmat. Sit mun pääni kyllä varmaan hajoaa jos mä joudun odottaan sitä siirtoo sinne keskiviikkoon asti...mä pidän sulle peukkuja pystyssä keskiviikon punktioon!

Alkuperäinen kirjoittaja sani-sani:
hopottitar: olen pahoillani sun puolesta .. no kyllä se aika aika nopeesti menee loppujen lopuksi täs on ny joulu ja kaikkee :hug:

hunajabubu: mites se eilinen piikkitouhu ? laitoitko ite , kun sun miehellä oli ne pikkujoulut .

siisami: toivotaan parasta ,että pääsisit siirtoon =) :hug:
EN laittanut, me piikitettiin ennen juhliin menoa.

Huomenna olis sitten punktio aamusta. Jännittää ja kauhistuttaa. Eilen illalla pistin irrotuspiikin ja nyt on maha niiiin kamalan kipeä. Ja muutenkin tämä toinen IVF on ollut kipeempi piikitysten ajan kun edellinen. Toivottavasti punktio ei ole yhtä kivulias kun viimeks , ainakin lupasivat jo kunnon lääkitykset :LOL:

Yhteistyössä