Joulukuun toiveikkaat IVF/ICSI/PAS

Kris Tervetuloa mukaan :flower: Lisäsin sut listalle.

Ronja80 :hug: ota noista lääkäreistä sit selvää...olisi toisaalta luullut että olisi nostanut mutta oon lukenut toisista pinoista että follien määrä on voinut kaksinkertaistuakkin seuraavaan ultraan mennessä vaikka annoson pysynyt samana

pohtijatar sori sori sori :LOL: :LOL: ei tietenkään ole POHJATAR

RONJA80 Viimeks aloitin pistelyt Puregon 200 iu:ta ja loppuajan pistelin 300 iu: ta, mutta siitä huolimatta vain 3 munasolua tuli. Siks vähän nyt jännittää kun nyt on 2 päivää 300 iu:ta ja loput päivät 200 iu:ta seuraavaan ultraan asti joka on tiistaina. No ei auta kuin toivoa parasta.
Mutta kokemusta on siitä, että ei se munasolujen määrä ratkaise vaan kyllä se on paljon tuurista ja kaikista muistakin olosuhteista kiinni, sillä 5 vuotta sitten ensimmäinen ivf:n jälkeen munasoluja tuli vain 5, ja silloin tuoresiirto onnistui ja siitä on meillä nyt 4 vuotias poika :heart:
Tuohon listaan on tullut painovirhe paholainen, sillä mulla on nyt 3 .ivf-menossa, listan mukaan ensimmäinen. :)

Tervetuloa Kris :wave:

Eihän se solujen määrä tai koko ratkaise, vaan se laatu. ;)
Yksikin hyvä riittää. Tsemppiä kaikille jännittäjille. Perässä tullaan. :D

(.) Kolmas piikittelypäivä tänään. Malttamattomana odotan jo ens maanantaita, jolloin on ensimmäinen seurantaultra... ymmärrän kyllä hyvin kaikkia stressaajia ja jännittäjiä. :)

Plussatuulia kaikille ihan älyttömän paljon ++++++++++++++++

Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuli81:
Maricce Luin toisesta ketjusta että TAYSsissa ei ilmoiteta onko munasolut hedelmöittyneet vai ei ennen siirtoa? Eli joutuu menemään paikan päälle jokatapauksessa on siirrettävää tai ei? Ja että eivät määrää veritestiin vaan kotona pitää testailla ja ilmoittaa tulos? Osaatko sanoa pitääkö paikkaansa?
Meillä ainakin viimeksi meni niin, että eivät ilmoittaneet mitään jos oli jotain siirrettävää. Eli jos olisi käynyt niin ikävästi, ettei mitään siirrettävää olisi ollut niin olisivat soittaneet.
Juu ja ei pääse veritestiin, kotona pitää itse testailla ja se tulos sitten ilmoitetaan poliklinikalle. Minullahan viimeksi kävi niin, että sain hailakan plussan useempaan testiin ja kun plussa oli niin hailakka olin todella huolissani. Pyysin veritestiä ja siihen lähetettä ei annettu. Sanottiin vain, että ei sellaista saa ellei ole jotain todella vinossa. Kävin sitten yksityisellä omaan piikkiin ja tulos oli hcg 12. Eli ei normaalia raskautta, vain kiinnittymis yritys! Aika surku olo oli silloin, mutta perempi että selvis ennemmin kuin myöhemmin... Minullakun on edellisessä elämässä ollut 2 tuulimunaraskautta jotka molemmat selvisi vasta viikoilla 10!!! Siinä oli onnessaan odotettu jo monta viikkoa ja sittn tulikin kylmää vettä niskaan... ei kiva!

Tervehdys kaikki!
Olenkin elänyt hiljaiseloa ja vain seuraillut täällä käytyä keskustelua ja yrittänyt ottaa oppia.
Vihdoin eilen mulla oli suunnittelukäynti Diacorille, ja eilen söin myös viimeisen e-pillerin. Nyt odotan kierron alkamista ja kp 2 aloitan pistämään Puregonia 150 iu. Kp 6 seurantaultra. Kuulemma punktio osuu tuonne 10-12.12. seutuville, mutta siihen ei kai juuri voi luottaa, enhän ole edes vielä aloitellut pistelyä. Jos kaikki menee hyvin, niin joulun aikaan jännitän muutakin kun sitä, millaisia lahjoja joulupukki tuo ;)

mulla on ny tänään se kakkos ultra ... luulen , et mulla ei oo ainakaa kasvanu ( ehkä surkastunut/ kuollu ) munarkkulat/ munasolut enään , kun ei oo painon tunnetta alamahas enää mitää, kun joka aamu on olllu painon tunnetta ja pistelyä AINAKIN aamusin :ashamed: no katotaan mitä lääkäri sano PELOTTAAA !! :(

Kris kyselit tuosta FSH:sta. Se on Follikkelia Stimuloiva Hormoni joka kertoo munasarjojen reservistä tuottaa munasoluja. Jos kierron alkupäivillä arvo on yli 10 se yleensä enteilee että keho tuottaa munasoluja vain vähän ja nekin ovat yleensä huonolaatuisia. Tämä arvo kohoaa mitä lähemmäs menopaussia edetään ja arvo 30 tai yli tarkoittaa että on menopaussi.
Ronja80 ihmettelit tuota että lääkärini ehdotti 3 alkion siirtämistä. Asun ulkomailla ja täällä on varmaan vähän eri säännöt kuin Suomessa. Siksi siis tämä on mahdollista.
).( Huomenna olis taas seurantaultra...toivottavasti on edistystä tapahtunut...
Voimia Kaikille!

oikealla puolella: 13, 12, 15, 12, 11, 11, 14, 11 mm + pieniä.
vasemmalla puolella : 12, 12, 12, 12, 10, 10. 11 mm.
kohdunlimakalvo : 11
oon nyt ilonen siitä, et on hiukan parentunu viime ultrasta :)

kuinka lujaa mä ressasin ym... ja kaikki on täl hetkellä ihan hyvin =)

piinailijoille tsemppiä =)
punktioon meneville myös =)
ja kaikille plussatuulia !!!! =)

Hienoja uutisia sani-sani. :heart:
Sovitaanko, että jätät tästä lähtein sen stressaamisen vähän vähemmälle ja elät päivän kerrallaan yrittäen nauttia jokaisesta. ;)
(tämä on siis sanottu pilke silmäkulmassa, ettei tule väärinkäsityksiä )
Muistathan, että ylimääräinen stressi vaikeuttaa raskautumista, joten nyt hymyä huuleen ja punktiota odottelemaan, että päästään piinailemaan. :hug:
Koskas seuraava seurantaultra on?

Tsemppiä ja haleja. :wave:

kajastus
Tosi hyvältä vaikuttaa [/b]sani-sani ! Sulla on rakkulat paljon isompia kuin mulla oli tuossa vaiheessa, itseasiassa tasan viikko sitten. Kerroin noista rakkuloiden koosta tuolla jossain muussa pinossa missä niitä kyseltiin. Mikä päivä sulla on punktio? Mulla oli saldo 13 munista, joista 7 hedelmöitettiin ja 6 selvisi. Mulla oli alkionsiirto tänään, yksi hyvä tyyppi pistettiin kasvamaan ja 5 jäi sentään pakkaseen, jee! Ekalla kerralla pakkaseen ei jäänyt mitään. Että näin hyvä tilanne mulla vaikka rakkulat oli paljon pienempiä kuin sulla. Koska sulla ovat jo noin pajon kypsempiä, saat varmasti enemmän pakkaseenkin ;) Mulla oli siis 6 liian raakoja, kun olivat tosiaan vielä viikko sitten jopa 7 mm:kin. Sulla kaikki yli kymmenen millisiä, mahtavaa! Onnea ja mielenrauhaa!

Vaikeuksia, vaikeuksia! Menkat siis alkoivat lähes kahden viikon Synarela-kuurin jälkeen ja tänään kp 2 kävin 0-ultrassa. Siellä heräsi epäilys, tokko sumut olivatkaan lamauttaneet munasarjoja riittävästi. Näkyvissä oli kyllä pieniäkin munasoluja, mutta niiden keskellä möllötti yksi muita selvästi suurempi munis. Limakalvo oli kyllä ohut, vain 4 mm, mikä taas viittasi siihen, että sumut olisivat ehkä kuitenkin toimineet.

Otettiin estradioli-verikoe, josta pitäisi näkymän, onko vielä hormonaalista toimintaa. Tiistaina sitten katsotaan veriokokeen tulos. Taas on vaarana, että ei ehditä tehdä hoitoa ennen joulua, vaan se joudutaan keskeyttämään.

Pohtijatar, eikös sulla ollut vähän sama tilanne? Miltä sulla ultrassa näytti, kun todettiin, että sumut eivät olleetkaan
tehonneet?

janski71 : juu kyllä ymmärsin (ei väärin käsityksiä ;) ) yritän olla ressaamatta ,vaikkakin on uus tressin aihe jo :ashamed: kun pelkään NYT et jos ne mun munikset ei vaan toimi, kun 2 keskenmenoo ollu, jos se aina vaan loppuu ( se raskaus )
mulla oli jo 2 ultraa . onko lisää tulossa vai ?
no tää on ollu ihana päivä, kun noin hyvin lähti munikset kasvamaan , kun lääkäri sano ekas ultras, et vähä hitassti on kasvanu ! kiitos sulle kannustamisesta yms .. halit ja tsempit myös sulle :hug:

kajastus : mulla on punktio keskiviikkona :eek: apua !! kiitos onnitteluista !! :hug:
ja sulla oli eilen sitten se siirto. voikun ihanaa 5 pakkaseen ajatella :flower: !!
minkä kokoset on ns. raakoja ?
sulla se on kaikista ihaninta aikaa =) toivotan sulle kaikkee hyvää piinailuun ja PLUSSAAAAAA :hug: =)

Alkuperäinen kirjoittaja sani-sani:
oikealla puolella: 13, 12, 15, 12, 11, 11, 14, 11 mm + pieniä.
vasemmalla puolella : 12, 12, 12, 12, 10, 10. 11 mm.
kohdunlimakalvo : 11
oon nyt ilonen siitä, et on hiukan parentunu viime ultrasta :)

kuinka lujaa mä ressasin ym... ja kaikki on täl hetkellä ihan hyvin =)

piinailijoille tsemppiä =)
punktioon meneville myös =)
ja kaikille plussatuulia !!!! =)
Sullahan on asiat hyvin.
Mulla itelläni oli Ma 24.11-08 ultras vasemmal 2 x 7mm + 1mm ja oikeal 2 x 9mm. To 27.11-08 ultras oli enää vasemmal 7mm + 14mm ja oikeal 2 x 12mm.
Kohdunlimakalvo: 7.2

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuli81:
JOULUKUUN TOIVEIKKAAT

Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.

Torstai 27.11.2008

Pohtijatar 1. IVF, punktio 24.11, siirto 26.11 pp 1 KYS

Siisami: 5. ICSI, punktio 26.11, siirto ?pp-- FERTINOVA

Hunajabubu: 1. IVF, punktio 3.12, siirto 5.12 pp-- TYKS

MinzuS: 2. IVF, punktio vk 49, siirto ?, pp-- HEL DIACOR

sani-sani: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? , pp-- TAYS

Firefox: 2.IVF, punktio vk 49, siirto ? pp-- OYS

Ronja80: 1 ICSI, punktio vk 49 siirto ? pp-- TAYS

Dream 73 1. ICSI, punktio 4.12., siirto ? pp--

Maricce: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- TAYS

iMamma: 1. IVF, punktio vk 50, siirto?, pp--

Janski71: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- HEL FELICITAS

Tiinuli81: 1. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- TAYS

piippi: 3. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- OYS

Matsalu: 1. ICSI, punktio vk 50/51, siirto vk 51 pp--

Musca: 2. ICSI, punktio vk 51, siirto ? pp-- VÄESTÖLIITTO

Kris: 3. IVF:n 1 PAS, siirto 15.12 pp-- HEL FELICITAS

hopottitar 3. IVF:n 1. PAS, siirto ?, pp--

SaanaS 1. IVF:n 3. PAS, siirto joulukuu, pp-- HEL FELICITAS

Vuokko-75 1.IVF, punktio vk ?, siirto ?, pp--

Ihmeidentekijät:

Myöhemmin onnistuvat:

t0iv0
[/quote]

Mulla on Puregon, Menopur ja Orgalutran piikitykset käynnissä. Huomenna olisi sellainen ilta, et ei sovi piikityksen ajankohta siihen mitä on ollu muina päivinä. Kuinka tarkkaan teille on sanottu et tarttis pistää? En oo ite pystyny pistelemään, isäntä pistelly. Huomen ois hänen työpaikan pikkujoulut ja en halua kieltää häneltä alkoholia. Yleensä ollaan pistelty illal 21. Pikkujoulut alkaa 18.30. Enkä tiedä miten voisi pistellä ravintolas?

Matsalu: joo, minullakaan ei tosiaan ne sumut aluksi tehonneet, mutta johtui tosiaan varmaankin siitä vajaalla sumutepullolla sumuttelemisesta. Siispä huomatkaa kaikki, jos molempiin sieraimiin suihkautatte, se on sitten kaksi annosta!!!
Minulla sumutteiden tehottomuus näkyi siinä että limakalvo oli paksu, eli se ei ollut poistunut "menkkoina". Munasarjat oli kyllä ihan elottomat, joten sillä lailla on eri tilanne kuin sinulla. Toivottavasti nyt saat aloitettua sen hoidon, ettei jää joulun jalkoihin. Se on niin masentavaa, kun viivästyy ja viivästyy :ashamed:

Sani-Sani
kuulostat ihan samalta kuin minä reilu viikko sitten. Jotenki sitä on niin varma, että joku menee pieleen. Voi kuule sitä tyhjyyjen tunnetta, kun sinullekkin se alkio viimein siirretään, tuntuu, että ei oo oikein mitään ajattelemista enää....Sitä kun ei jaksa kovin kauan pyöritellä päässään, että kiinnittyykö se vai ei...En ainakaan minä jaksa.Ja kun ei sitä voi tietää ;)

Kris, sinäkö se kyselit FSH-arvosta? FSH = follikkelia stimuloiva hormoni. Kp 2-5 mitattuna sen arvo veressä kertoo siitä, ovatko munasarjat vielä toimintakunnossa. Jos arvo on yli 11, se kertoo jo munasarjojen heikentyneestä toiminnasta. Vaidevuosia kohti mentäessä arvo kohoaa.
Mulla FSH oli viime mittauksessa 5,5.

Sitä tekee ihminen hienoja suunnitelmia ja pyhiä lupauksia kuinka ei kysy tuloksia ja olisin jopa pysynytkin niissä mutta Fertinova päätti toisin ja soitti tuloksia.

Olivat kirjanneet sinne, että mä haluan tietää missä mennään vaikka mä raukka vain kysyin, että koska voi kysyä tuloksia.

Se siitä sitten, olin vielä passelisti kaupassa kun soittivat. Pikkasen pisti kylmäämään. Tulos oli kuitenkin ihan suhtkoht hyvä. Kymmenestä munasolusta vain kuusi oli ollut käyttökelpoisia, viisi oli hedelmöittynyt, mutta tässä tulee yllätysmomentti, ja ne kaikki on lähtenyt jakautumaan. Neljä oli parasta A-luokkaa vai mitä se nyt oli ja yksi hieman fragmentoitunut mutta vielä täysin kisassa mukana.

Huomenna aamulla täti soittaa uudestaan. Mä olisin niiiiiin tyytyväinen kun kaksi siirtokelpoista yksilöä olisi. Kaikki sen yli menevä on jo plussaa.

Ei toi follien kokokaan välttämättä takaa sitä, että munasolut olisivat kypsiä eli ei otetan turhaa stressiä siitä.

Anteeksi omanapaisuuteni mutta mulla ei nyt meinaa pysyä ajatukset kasassa.

kajastus
sani-sani: Kiitos plussatoivotuksista!! Itse asiassa mulla oli tänään se alkionsiirto, eli taidan mennä tasan viikon sun edellä. Mulla oli keskiviikkona punktiopäivä. Lääkäri sanoi minulle, että rakkulan piäisi olla ainakin 14mm että siellä voisi ajatella olevan käyttökelpoisen munasolun. Ja sulla oli kaikki jo niin isoja, että ovat ihan varmasti yli 14mm ensi keskiviikkona.

Minua taas huolestuttaa oma limakalvoni. Se oli toisessa ultrassa viime perjantaina vain 6mm :( . En tajua miten se niin ohut on. Olen syönyt vehnänalkioöljyä semmosen vajaan ruokalusikallisen (helpompi kaataa ruokalusikkaan kuin teelusikkaan) jo varmaan kuukauden ja ottanut sen greippimehun kanssa. Lisäksi olen syönyt multitabseja, niissä kun on mukana se foolihappo, ja omega3 rasvahappokapseleita kaksi päivässä. Että vitamiineja ja hyviä öljyjä pitäisi kyllä olla saanut ihan tarpeeksi.

Lieneekö sitten oma kroppa tullut niin paljon jälkijunassa, kun mun rakkulatkin olivat niin pieniä että ei varmaan kalvotkaan ollut ehtineet kasvaa vielä tarpeeksi. Keväällä kun mulle tehtiin eka ivf/icsi oli kalvot toisessa ultrassa jo melkein 10mm. Ja ulkoinen tuli silti. Voi kumpa tämä pikkuinen jaksaisi sinnitellä tuolla vatsassa niin kauan, että kalvotkin ehtisivät tulla kuntoon jotta siihen voisi porautua. Eikä lähtisi vaeltelemaan mihinkään munanjohtimiin... Juttelin kyllä pikkuselle tänään jo, että tarraa nyt äitiin tiukasti kiinni vaan ja pysyy mukana.

Kerroin holestumiseni ohuesta limakalvosta lääkärille, mutta hän sanoi, että limakalvon paksuus on niin kovin yksilöllistä ja että pregnyl on antanut vielä vauhtia limakalvoillekin. Ja sitten kun ultralla alettiin touhuumaan niin olin jo unohtanut koko asian enkä älynnyt kysyä lääkäriltä miltä se limakalvo nyt näytti, hitsi. Olin niin kovin innoissani hyvistä uutisista että kaikki muu tyhjeni päästä. No, nyt muisti palailee pätkittäin ja huoli pääsee pintaan.

Tiinuli ja piippi, iso kiitos rohkaisusta! Lohdutti tosi paljon kuulla että toivoa on, nyt olen taas ihan positiivisella mielellä. Ostin jopa sellaisen 4-muotoisen kakkukynttilän, sen valossa juhlistettiin ultratulosta illalla :D

Kris tervetuloa joukkoon jännäilemään! Onnea matkaan sinullekin!

Vuokko Kiva kuulla että pääset eteenpäin hoidoissa, tulee tosiaan jännä joulu varmasti monelle täällä =)

Dream No se selittää aikalailla. Kun Suomessakin on eri paikoissa näin erilaiset käytännöt monissa asioissa, erot on varmaan vielä isommat eri maiden välillä!

Firefox, MinzuS ja sani-sani Onnea hienoista kakkosultran kuulumisista! Ja Hunajabubu on aikalailla samassa aikataulussa myös! Mun kakkosultrahan meni maanantaille, joten punktio on silloin aikaisintaan keskiviikkona, eikö? Laskeskelin että jos pregnylin ottaa ma ja keräys 34-36 h päästä siitä niin ei millään ehdi punktioon tiistaina. Ärsyttää kun se lääkäri ei voinut antaa edes mitään arviota, joutuu itse pähkäilemään... Silloin se olisi joko ke, to tai pe. Mutta voiko punktio edes olla to, kun eikö siirtopäivä osuisi silloin viikonlopulle? Kertokaahan viksummat ja kokeneemmat..

ronja tiedän ton ärsytyksen tunteen, mutta ei kai ne lääkäritkään tiedä varmasti ennakkoon miten kenenkin keho käyttäytyy...

siisami onnittelut hyvistä kuulumisista

sani-sani kyllä asiat järjestyy... koita olla stressaamatta.... =)

minä huutelen vähän tuolta loka/marraskuun pinon puolelta, oli siirto tänään tosiaan eli testi sitten 12.12. eli pitäis ehkä siirtyä tänne.... alotin tuolla toisessa pinossa tän "projektin" mutta suunnitelmat muuttui matkalla. miutkin vois laittaa tänne jonoon. 2.IVF, siirto 28.11. pp0, PKKS

Yhteistyössä