Joulukuun toiveikkaat IVF/ICSI/PAS

Moi! täällä on tapahtunut vaikka mitä! kaikille tasapuolisesti TSEMPPIÄ!!

Tässä kopsattuna omaa matskua tuolta loka/marraspinosta, laiska olin´, en jaksanu uusiks kirjottaa.... vähän on ollu alavireistä

oma. olen ahkerasti lukenut juttuja, mutta en ole jaksanut kommentoida. Olen jotenkin järkyttävän peloissani miten tässä kierroksessa käy. Jostain syystä miulla on hirveen vahva usko (ei oo tällästä tunnetta ollu ennen), että tää ois nyt napannu.... ja oikeestihan en voi tietää sitä mistään! olo ollu melko ok. vähän oon ollu harmissani kun massu ollu kipeempi kun edellisessä punktiossa enkä ole oikein päässy kunnolla liikkumaan. Tissit on ihan törkeen kipeet, ei oo koskaan olleet tälläset. (hyvä asia? tai oire progeista?). Uniongelmat tulleet takaisin, siirron jälkeen en oo nukkunu yhtään yötä kunnolla viime yönä hikoilin pitkästä aikaa enemmän, se on yleensä mulla huono enne.....

eli yhteenvetona, liikaa tarkkailee itseään koko ajan

meillä ollu miehen kanssa tosi raskas viikko, meillä tässä hoidossa kovat panokset, koska olin jo tähän lähtiessä sitä mieltä, että saattaa jäädä viimeiseksi hoidoksi. Syynä jaksaminen, että pääsisi elämässä eteenpäin jos meidät on tarkoitettu olemaan ilman biologisia lapsia. Ja toisaalta haluasin 2-3 lasta joten en haluis että eka tulee viimesellä hoidolla... ymmärrättekö? no, kaiken tän takia sitten vaan mökötetty koko viikko. ja miehen mummikin vielä kuoli

nyt nautin yksin kotona takkatulesta ja jäätelöstä ja olen kyllä oikeastaan erittäin onnellinen, mulla on hyvä elämä ja me ollaan miehen kanssa kaikkiaan tosi onnellisia, onhan meillä toisemme

Mukavaa viikonloppua kaikille, mie lataudun huomiseen, tulee 3 ja 6v. pojat yökylään ekaa kertaa

soja :) :headwall:

Moikka kaikille :wave:

Matsalu Älä sure, nuo voi hyvinkin tuplaantua tai triplaantua tuosta vielä seuraavaan ultraan. Niin minullakin kävi, ensin puhuttiin viidestä ja sitten niitä olikin yhtäkkiä päälle 20 :eek: Eli elä heitä kirvestä kaivoon :hug:

Hunajabubu Onnea onnistuneesta siirrosta ja sait vielä pakkaseenkin :flower: toivottavasti meillä menee yhtä hyvin. Viimeksi vain siirrettiin, eikä ketään jäänyt pakkaseen :(

Janski71 Sulla aika sopiva määrä folleja :) onnea maanantaiseen punktioon :heart:

Dream 73 Onnea hyvin sujuneesta punktiosta, olipa teillä kadehdittavan hyvää palvelua =) Taidatte olla yksityisellä? Hienosti tuli myös munasoluja =) Olenpa myös kateelinen vielä tuosta veritestistä, mihin TAYS:sissa ei saa lähetettä. :p Pitää vain kotona testailla ja olla epävarma...
Onnea myös hääpäivän johdosta:flower:

Tiinuli81 Sun munikset kerkee vielä kasvamaan paljon keskiviikkoon mennessä, huolet pois, kun kerran lääkärikin oli tyytyväinen :hug:

Vuokko-75 meillä onkin näkojään sama tahti, meilläkin punktio tiistaina ja sitten siirto to tai pe, riippuen kuinka paljon muniksia saadaan ja miten ne lähtee jakutumaan.

sani-sani onnea myös onnistuneesta siirrosta :flower: ja pakkaseenki jäi, hyvä, hyvä, tulevaisuuden toivoja :heart:

Omaa napaa:
Tänään oli sitten vimppa ultra ennen punktioo. Folleja oli PALJON. 20 suurempaa ja nyt toivotaan ettei ne muut enään kasva isommiksi. Lääkäri ei sanonut mitään minkä kokoisia, totesi vain että paljon on folleja, 20 isomapaa ja niissä on nyt toivo. Tiistaina on punktio klokkan 9. Pelottaa ihan mielettämästi :eek: Limiksestäkään en muistanut kysyä, eikä lääkärikään mitään maininnut, eli ehkä voi olettaa että kaikki ok ? Siirto on sitten torstaina tai perjantaina. Eli jos tulee paljon muniksia niin sitten tehdään pitempi viljely jotta erotetaan jyvät akanoista :D

Tsemppiä piinailijoille ja tasapuolisesti kaikille niitä PLUSSATUULIA +++ :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Maricce:
Moikka kaikille :wave:

Matsalu Älä sure, nuo voi hyvinkin tuplaantua tai triplaantua tuosta vielä seuraavaan ultraan. Niin minullakin kävi, ensin puhuttiin viidestä ja sitten niitä olikin yhtäkkiä päälle 20 :eek: Eli elä heitä kirvestä kaivoon :hug:

Hunajabubu Onnea onnistuneesta siirrosta ja sait vielä pakkaseenkin :flower: toivottavasti meillä menee yhtä hyvin. Viimeksi vain siirrettiin, eikä ketään jäänyt pakkaseen :(

Janski71 Sulla aika sopiva määrä folleja :) onnea maanantaiseen punktioon :heart:

Dream 73 Onnea hyvin sujuneesta punktiosta, olipa teillä kadehdittavan hyvää palvelua =) Taidatte olla yksityisellä? Hienosti tuli myös munasoluja =) Olenpa myös kateelinen vielä tuosta veritestistä, mihin TAYS:sissa ei saa lähetettä. :p Pitää vain kotona testailla ja olla epävarma...
Onnea myös hääpäivän johdosta:flower:

Tiinuli81 Sun munikset kerkee vielä kasvamaan paljon keskiviikkoon mennessä, huolet pois, kun kerran lääkärikin oli tyytyväinen :hug:

Vuokko-75 meillä onkin näkojään sama tahti, meilläkin punktio tiistaina ja sitten siirto to tai pe, riippuen kuinka paljon muniksia saadaan ja miten ne lähtee jakutumaan.

sani-sani onnea myös onnistuneesta siirrosta :flower: ja pakkaseenki jäi, hyvä, hyvä, tulevaisuuden toivoja :heart:

Omaa napaa:
Tänään oli sitten vimppa ultra ennen punktioo. Folleja oli PALJON. 20 suurempaa ja nyt toivotaan ettei ne muut enään kasva isommiksi. Lääkäri ei sanonut mitään minkä kokoisia, totesi vain että paljon on folleja, 20 isomapaa ja niissä on nyt toivo. Tiistaina on punktio klokkan 9. Pelottaa ihan mielettämästi :eek: Limiksestäkään en muistanut kysyä, eikä lääkärikään mitään maininnut, eli ehkä voi olettaa että kaikki ok ? Siirto on sitten torstaina tai perjantaina. Eli jos tulee paljon muniksia niin sitten tehdään pitempi viljely jotta erotetaan jyvät akanoista :D

Tsemppiä piinailijoille ja tasapuolisesti kaikille niitä PLUSSATUULIA +++ :whistle:
Toivotaan et teilki menee jokunen ees sinne pakkaseen oottaan.

Oli tosiaan melkoista jännitystuskaa koko aamu, kun taas pelkäsin että soittavat huonoja uutisia. Mutta soittoa ei tullut, sillä toinen niistä kahdesta munasolusta oli hedelmöittynyt ja lähtenyt jakautumaan, ja sain sen tänään kyytiläiseksi! Ihan valtava helpotus ja toiveikkuus valtasi mielen! Olen niin mielettömän onnellinen että saatiin kuitenkin mahdollisuus, eikä yhtään edes sureta tyhjä pakastin. Nauroin ja itkin yhtä aikaa kotimatkalla, mies jo pelkäsi että sekosin lopullisesti.. :LOL:
Mun pahimmat piinapäivät oli nämä kaksi punktion jälkeen. Nyt alkava piinailu tuntuu paljon pienemmältä pahalta ainakin tässä vaiheessa, saa nähdä miten käy kun testipäivä pe 19.12. lähestyy..

Sani-sani mukava oli nähdä taas, halaus ja kiitos tsemppauksesta =) Ja onnea piinailun aloittamiseen!

Matsalu Kiitos kannustuksesta ja rohkaisusta! Tässä sulle hieman paluupostissa: Mullahan näkyi ekassa ultrassa (6. pistelypäivä) vasta 4 follia, ja sitten ilmestyi yksi lisää seuraavaan ultraan. Jos sulla on nyt vasta 4. pistelypäivä, niin siinä ehtii kyllä tapahtua vielä vaikka mitä, kun on noin tuhti annostuskin! Pidän kovasti peukkuja sulle!

Voi Siisami, harmi että sun leijailuolo katosi. Mutta älä silti luovu toivosta, jaksamista, päivä kerrallaan!

Musca ja Tiinuli Kiitos teillekin kannustuksesta, tuli tosiaan tarpeeseen! Ja onnea molemmille follien kasvatteluun, toivottavasti kasvavat kohisten!

Hunajabubu Voin kuvitella että sullakin on ollut jännä aamu soittoa pelätessä. Mutta kiva että teille jäi pari vielä pakkaseenkin! Onnittelut siirrosta, piinattomia piinapäiviä ja plussaonnea!

Dream Onnittelut hyvin menneestä punktiosta ja upeasta munasolumäärästä! Oletkin saanut siellä oikein viimeisen päälle luksuskohtelun, ihanalta kuulosti tuo kauratyyny ja teetarjoilu. Arvaanpa että olet yksityisellä.. ?

Vuokko Kiva että sait noin hyviä uutisia ultrassa! Minäkin muuten pelkäsin ihan paniikissa etukäteen kaikkia hormonimyrskyjä ja sivuoireita, niin että olin melkeinpä pettynyt kun ei tullutkaan mitään, ei edes Pregnylistä.. =) Tietty yksilöllistä, mutta lyhyessä kaavassa niitä sivuoireita ei kuulemma juuri olekaan, onneksi! Toivon että pääset yhtä vähällä!

Soja Jaksamista piinailuun!

Maricce Ohhoh, aivan käsittämätön määrä folleja sulla. Noista varmaan saadaan hienosti valinnanvaraakin! Onnea matkaan!

JOULUKUUN TOIVEIKKAAT

Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.

Sunnuntai 7.12.2008

Pohtijatar 1. IVF, punktio 24.11, siirto 26.11 pp 11 KYS

soja 2. IVF, punktio 26.11?, siirto 28.11. pp 9 PKKS

kajastus 2. ICSI, punktio 26.11, siirto 28.11. pp 9

Siisami: 5. ICSI, punktio 26.11, siirto 1.12 pp 6 FERTINOVA

MinzuS: 2. IVF, punktio 1.12, siirto 3.12, pp 4 HEL DIACOR

Firefox: 2.IVF, punktio 2.12., siirto 4.12. pp 3 OYS

Hunajabubu: 1. ICSI, punktio 3.12, siirto 5.12 pp 2 TYKS

sani-sani: 1. IVF, punktio 3.12, siirto 5.12, pp 2 TAYS

Ronja80: 1 ICSI, punktio 3.12 siirto 5.12 pp 2 TAYS

Dream 73 1. ICSI, punktio 5.12, siirto ? pp--

Janski71: 2. IVF, punktio 8.12, siirto 11.12, pp-- HEL FELICITAS

Maricce: 2. IVF, punktio 9.12, siirto 11.12, pp-- TAYS

Vuokko-75 1.IVF, punktio 9.12, siirto 11.12, pp-- DIACOR

Tiinuli81: 1. IVF, punktio 10.12, siirto 12.12, pp-- TAYS

iMamma: 1. IVF, punktio vk 50, siirto?, pp--

Kris: 3. IVF:n 1 PAS, siirto 15.12 pp-- HEL FELICITAS

piippi: 3. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- OYS

Matsalu: 1. ICSI, punktio vk 50/51, siirto vk 51 pp--

Musca: 2. ICSI, punktio vk 51, siirto ? pp-- VÄESTÖLIITTO

SaanaS 1. IVF:n 3. PAS, siirto joulukuu, pp-- HEL FELICITAS

Ihmeidentekijät:

Myöhemmin onnistuvat:

t0iv0
hopottitar siirto siirtyy helmikuulle :hug:
[/quote]

[/quote]

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille.

Täällä on tapahtunut niin mielettömästi, että mä en muista puolikaan. Onnittelut kaikille siirtoon asti päässeille, Sani-Sanille, Ronjalle ja Hunajabubulle.

Täällä olotila vaihtelee toiveikkuudesta epätoivoon aina mahdollisten oireiden tai oireettomuuden mukaan. Oltiin eilen Kotiteollisuutta katsomassa ja tissit oli niin kipeet, että aika-ajoin bassojen jytke sattui :LOL: Eilen oli paljon kaikenlaisia mahanippaisuja ja jomotuksia mutta niin niitä on ollut ennenkin ja silti tulos on ollut nega. Pohdiskelen kovasti koska sitä uskaltaisi alkaa testailemaan :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Ronja80:
Oli tosiaan melkoista jännitystuskaa koko aamu, kun taas pelkäsin että soittavat huonoja uutisia. Mutta soittoa ei tullut, sillä toinen niistä kahdesta munasolusta oli hedelmöittynyt ja lähtenyt jakautumaan, ja sain sen tänään kyytiläiseksi! Ihan valtava helpotus ja toiveikkuus valtasi mielen! Olen niin mielettömän onnellinen että saatiin kuitenkin mahdollisuus, eikä yhtään edes sureta tyhjä pakastin. Nauroin ja itkin yhtä aikaa kotimatkalla, mies jo pelkäsi että sekosin lopullisesti.. :LOL:
Mun pahimmat piinapäivät oli nämä kaksi punktion jälkeen. Nyt alkava piinailu tuntuu paljon pienemmältä pahalta ainakin tässä vaiheessa, saa nähdä miten käy kun testipäivä pe 19.12. lähestyy..

Sani-sani mukava oli nähdä taas, halaus ja kiitos tsemppauksesta =) Ja onnea piinailun aloittamiseen!

Matsalu Kiitos kannustuksesta ja rohkaisusta! Tässä sulle hieman paluupostissa: Mullahan näkyi ekassa ultrassa (6. pistelypäivä) vasta 4 follia, ja sitten ilmestyi yksi lisää seuraavaan ultraan. Jos sulla on nyt vasta 4. pistelypäivä, niin siinä ehtii kyllä tapahtua vielä vaikka mitä, kun on noin tuhti annostuskin! Pidän kovasti peukkuja sulle!

Voi Siisami, harmi että sun leijailuolo katosi. Mutta älä silti luovu toivosta, jaksamista, päivä kerrallaan!

Musca ja Tiinuli Kiitos teillekin kannustuksesta, tuli tosiaan tarpeeseen! Ja onnea molemmille follien kasvatteluun, toivottavasti kasvavat kohisten!

Hunajabubu Voin kuvitella että sullakin on ollut jännä aamu soittoa pelätessä. Mutta kiva että teille jäi pari vielä pakkaseenkin! Onnittelut siirrosta, piinattomia piinapäiviä ja plussaonnea!

Dream Onnittelut hyvin menneestä punktiosta ja upeasta munasolumäärästä! Oletkin saanut siellä oikein viimeisen päälle luksuskohtelun, ihanalta kuulosti tuo kauratyyny ja teetarjoilu. Arvaanpa että olet yksityisellä.. ?

Vuokko Kiva että sait noin hyviä uutisia ultrassa! Minäkin muuten pelkäsin ihan paniikissa etukäteen kaikkia hormonimyrskyjä ja sivuoireita, niin että olin melkeinpä pettynyt kun ei tullutkaan mitään, ei edes Pregnylistä.. =) Tietty yksilöllistä, mutta lyhyessä kaavassa niitä sivuoireita ei kuulemma juuri olekaan, onneksi! Toivon että pääset yhtä vähällä!

Soja Jaksamista piinailuun!

Maricce Ohhoh, aivan käsittämätön määrä folleja sulla. Noista varmaan saadaan hienosti valinnanvaraakin! Onnea matkaan!

Kiitos ja samoin sinulle

soja : :hug:

maricce: kiitos =) . sulla aivan mieletön määrä onnna siitä :flower: onnea myös punktioon !!

ronja : juu oli kiva nähä =) kiitos samoin =) meillä testipäivätkin samaan aikaan :wave:

siisami: kiitos . hyvää itsenäisyyspäivää myös sulle

=)
onnea myös testailuun plusstuulia

=)

Siisami koskas meinaat testata??? uskon vahvasti ettäsulle plussapärähtää ruutuun =) niin hyvät lähtökohdat oli.

Hunajabubu Miksi muuten sulle vaihtui IVF ICSIksi? Missä vaiheessa se vaihtui? Erohan on se että IVF:ssä siittiöt hedelmöittävät itse munasolun ja ICSIssä siittiö laitetaan piikillä munasolun sisään.

Ronja80 Onnea kyytiläisestä =) eihän siihen tarvita kun se yksi alkoi :heart:

Maricce Wautsi mikä saalis sulle tulossa :D onnea tiistain punktioon, mä tuun sit keskiviikkona perästä päin

(.) huomenna tosiaan 3 seurantaultra, oon pistellyt sit 13 päivää :eek: eli taisin pohjat vetäistä. Tosin maanataina päätetään onko punktiopäivä keskiviikko vain perjantai. Mahtaakohan siitä olla haittaa kun muniksest kasvaa niin hitaasti? Lääkäri sanoi että on hyvä mun tapauksessa kasvatella hitaasti pienellä annoksella kun se että annosta nostettaisiin ja lopputulos olisi yli 30 follia ja hyperstimulaatio. Vähän jänskättää kun huomenna ei oo keään lapsettomuuslääkäri paikalla vain synnytyslääkäri että osaako arvioida punktiopäivän ym oikein.... :ashamed:

-Tiinuli-

Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuli81:
Siisami koskas meinaat testata??? uskon vahvasti ettäsulle plussapärähtää ruutuun =) niin hyvät lähtökohdat oli.

Hunajabubu Miksi muuten sulle vaihtui IVF ICSIksi? Missä vaiheessa se vaihtui? Erohan on se että IVF:ssä siittiöt hedelmöittävät itse munasolun ja ICSIssä siittiö laitetaan piikillä munasolun sisään.

Ronja80 Onnea kyytiläisestä =) eihän siihen tarvita kun se yksi alkoi :heart:

Maricce Wautsi mikä saalis sulle tulossa :D onnea tiistain punktioon, mä tuun sit keskiviikkona perästä päin

(.) huomenna tosiaan 3 seurantaultra, oon pistellyt sit 13 päivää :eek: eli taisin pohjat vetäistä. Tosin maanataina päätetään onko punktiopäivä keskiviikko vain perjantai. Mahtaakohan siitä olla haittaa kun muniksest kasvaa niin hitaasti? Lääkäri sanoi että on hyvä mun tapauksessa kasvatella hitaasti pienellä annoksella kun se että annosta nostettaisiin ja lopputulos olisi yli 30 follia ja hyperstimulaatio. Vähän jänskättää kun huomenna ei oo keään lapsettomuuslääkäri paikalla vain synnytyslääkäri että osaako arvioida punktiopäivän ym oikein.... :ashamed:

-Tiinuli-
Kiitos tiedosta.
Hoitomuoto vaihtui kun tiedettiin munasolujan luku keräyksen jälkeen. Puhus et siittiöt 100% mut munasoluja liian vähän.

Tiinuli: Kiva, että jollain on uskoa kun mulla se on edelleen hieman hukassa. Vatsan juilinnat on loppunut lähes kokonaan. Tissit on edelleen kipeet. Paleltaa, mutta mä olen normaalistikkin semmoinen vilukissa että tää taitaa olla mulle tutumpi olotila muutenkin. Välillä tulee kuumia aaltoja jotka varmaan johtuu lugeista.

En mä kyllä taida uskaltaa testata kun tässä tietämättömyydessäkin on puolensa.

Oon ihmetelly, kun eri palstoilta löytyy tosi erilaista tietoa siitä mikä voi olla hyväksi/pahaksi alkion kiinnittymiselle siirron jälkeen. Mielellään ottais varman päälle kaikessa, että pikkuisella olisi parhaat mahdollisuudet pysyä kyydissä. Mutta esim. rakastelusta jotkut klinikat (TYKS? ) ilmeisesti kehottaa pidättäytymään 5 vrk, joissain taas sanotaan että ihan vapaasti vain jos siltä tuntuu (paitsi ei punktion jälkeen pariin päivään kipujen ja tulehdusvaaran takia). Monessa paikassa oon törmänny väitteeseen että orgasmisupistukset kohdussa voi haitata alkion kiinnittymistä, mutta tämä voi olla ihan urbaanilegendaakin. Toisaalta monet on pupuillu kuulemma ihan surutta piinapäivät ja plussanneet. Jossain oli jopa että rakastelu saattaa edistää kiinnittymistä. Ketähän tässä oikein uskoisi? Meille TAYSista annetussa lapussa sanotaan vain, että hoidon jälkeen voi elää ihan normaalia elämää kunhan välttää rankkaa fyysistä rasitusta. Olisinkin udellut, minkälaiset ohjeet te olette lääkäriltänne/klinikaltanne saanut rakastelun, saunomisen, kylpemisen, särky- ym. lääkkeiden, liikunnan, alkoholin jne. suhteen, niin ei tarvisi olla huhujen varassa eikä tietämättömyyttään tiputtaisi kyytiläistä matkasta..

Kolmessa eri paikassa (TAYS, AVA, Fertinova) on meille tehty alkion siirtoja ja ikinä ei ole mitään kummempia ohjeita saatu. Normaalia elämää on käsketty elää. Särkylääkkeistä on käsketty käyttää parasetamolia. Alkoholista ei ole tainnut ikinä kukaan mitään sanoa mutta se on mun kohdalla ainakin täysin pannassa. Punktion jälkeen on pitänyt noin viikko ottaa hieman rauhallisemin mutta sekin vain munasarjojen palautumisen takia. Mä olen tehnyt kaikkea mikä itsestä on tuntunut hyvältä. Ai niin, ratsastamisen olen jättänyt piinapäiviksi mutta ei sitäkään lääkäri ole kieltänyt.

Heip kaikille. :wave:

Punktiota odotellessa. :)
Meitä on jo niin monta, ettei meinaa pysyä perässä ja kohta jo kaikki piinailevat tai testailevat. Plussatuulia ihan jokaikiselle. ++++++++++++++ :whistle:

Sani-sani Onnea piinailuun!

Matsalu Kyllä niitä folleja vielä ehtii sinne ilmaantua, älä murehdi. Pidän peukkuja! d:)b

Siisamille voimahaleja :hug: Ei kannata vielä luovuttaa.

Tiinuli Onnea follien kasvatteluun. Hiljaa hyvä tulee. :)

Hunajabubu Onnitteluni onnistuneesta siirrosta ja pakkasukoista! =)

Dream Onnitteluni hienosta munismäärästä. Kohta pääsetkin jo piinailemaan. ;)

Kaikille piinailijoille tsemppihalit :hug: ja siirtoa tai punktiota odottaville onnea. :heart: d:)b

(.) Huomenna on mullakin viimein punktio ja sitten to päästään piinailemaan. Tuskin jaksan odottaa. Odottavan aika on tooooooosi pitkä. :headwall:

kiitokset kaikille tsempanneille, halit takasin :hug:

Tiinuli, tuuhan kertomaan kuulumiset, kovasti kiinnostaa, kun jo tuolla aiemminkin oltiin samoissa pinoissa. ei siitä varmaan oo haittaa vaikka kasvattelu on hitaampaa, miulla eka IVF tuli "lennossa" sillon pistelin 26päivää ja tuloksena 8 munista. nyt tais olla piikittelyä noin pari viikkoa ja saaliina 7 munista. (ekassa piti olla vaan oviksen induktio, mut :ssä nyt saalis jäi huonommaksi (vaikka folleja oli paljon), jos ne ei kerinny jotenkin kypsyä? ??

viikonloppu meni hyvin, oli tosi hauskaa kun oli pikkuvieraita, sai sunnuntai aamuna aamupalaks itsekin hyvällä omalla tunnolla syödä lettuja niin että napa rutskaa :LOL:

jaksuja kaikille, monilla jo alkaa olla aika paljon piinapäiviä kasassa ja muutkin tulee hitaasti mutta varmasti perässä.... toivotaan että saadaan iso plussapino!!!

Soja pp9

Siisami Kiitos vastauksesta, sulla onkin aika laajalti kokemusta eri klinikoiden ohjeistuksista.. Eli siis normaalia elämää ja tervettä järkeä. Minä varmaan uskaltaisin jo hiukan vehtaillakin, mutta kun mies haluaa olla varovainen :headwall: ;)

Janski Onnea huomiseen punktioon!

Hunajabubu Ne on varmaan teillä halunnut ottaa sit varmemman päälle, ICSIssä kun hedelmöittyminen on varmempi (70-80%). Yleisemmin sitä käytetään kun siittiöt on kortilla, niinkuin meillä. Tai tällä kertaahan meillä oli kyllä kaikki solut kortilla..

Dream Toivottavasti oli ihana hääpäiväreissu! Onko sulla siirto huomenna, vai tiedätkö vielä?

Ronja, mahtavaa että pääsit siirtoon! Nyt vain peukkut ja varpaat pystyyn sen ainokaisen puolesta!

Minä olin taas tänään lääkärissä. Eipä ollut rakkuloita tullut lisää eli kolmella mennään. Kuusi päivää olen piikittänyt ja follit ovat nyt 7, 9 ja 14 mm. Keskenään erikokoisiakin vielä. Limakalvo paksu, 9 mm jo. Jännitys tässä näytelmässä on näemmä koko ajan ihan huipussa: kasvavatko solut, päästäänkö siirtoon vai ei? Lääkkeisiinkin menee nyt hyvin paljon rahaa. Mutta en jaksa enää pingottaa: näin joulun alla on jotenkin helpompi heittäytyä sallimuksen huomaan. Keskiviikkona menen taas tohtorille: taitaa tulla ennätys niidenkin visiittien määrässä.

Heipsan kaikille ja kiitos kaikille tasapuolisesti onnitteluista, niin munissaaliista kuin hääpäivästä!
Mieheni oli järjestänyt mun yllätykseksi kuumailmapallo lennon meille. Se oli tosi mukava elämys!
Viikonloppuna tuli myös soiteltua ahkerasti labraan ja mun 7 munasolusta 6 hedelmöittyi mutta yksi ei alkanut jakaantumaan joten 5 on kisassa mukana. Tänään oli 3 kpl 8-soluista ja 2 kpl 4-soluista mutta kaikki näyttivät kuulemma oikein hyviltä =) Viljelyä jatketaan siis keskiviikkoon asti jolloin on sitten siirto.
Monet teistä kyseli että olenko yksityisellä kun sain niin hyvää palvelua punktiossa niin kyllä olen ja se onkin tässä maassa ainoa vaihtoehto kun täällä ei näitä hoitoja julkisella edes tehdä. Näitä ei myöskään tueta mitenkään joten lääkkeistä ym. joutuu maksamaan täyden hinnan. Eli hyvä että jotain "pientä vastinetta" saa roposilleen ;)
Janski71 toivottavasti punktio meni hyvin ja tuli hyvä saalis!
Piinailijoille kärsivällisyyttä! Perässä tullaan :D

Dream 73 oi ihanaa, kuumailmapallo lento ja kaikkee :heart: hyvältä kuulosta alkioiden tilanne

Matsalu :hug: eiköhän sulla ne follit lähde kasvuun. Taidan olla minä joka n nyt vetässyt pohjat pistelypäivien määrässä ja seurantaultrissa :ashamed:

Janski71 miten punktio meni???

soja oon kans mielenkiinnolla seurannut sun IVF ja PAS-hoitoja kun aikalailla samoista tilanteista lähdettiin. Mulla kävin samoin viimeisessä ovulaatioinduktiossa että folleja tuli toistakymmentä mutten siirtynyt lennosta IVF:ään vaikka sitä tarjottiinkin. Silloinen rahatilanne oli niin kehno :ashamed:

(.) 3 ultrakäynti takana ja ei niinkään hyviä uutisia...follit kasvaneet 1mm 3päivässä :eek: viimeksi suuria oli 10kpl nyt enää 6kpl. Eli kasvu hidastunut/loppunut kokonaan. Yksi 15 mm ja loput 5kpl 13-14mm niin kuin viimeksikin :ashamed: lisäksi lukuisia 12mm jotka missään nimessä ei kuulemma saa kasvaa....niinpä, ettei vaan tulisi hyvin muniksia :/ Kaikenkukkuraksi lääkäri EI NOSTANU ANNOSTA!!!! samalla jatketaan ja perjantaina NELJÄS seurantaultra, v***tu! hetken aikaa lääkäri oli sitä mieltä että nostetaan annosta väh 150 ja pe punktio mutta jutteli golleekansa kanssa ja päätyivät ettei nosteta ettei ne 12mm lähde kasvuun. Kuulemma 6 kpl on hyvä määrä folleja. Tuskinpa ens viikollakaan mitään punktiota on, jos sama kasvuvauhti pysyy niin perjantain ultrassa suurin on 16mm ja loput 2 14-15mm... Tällähetkellä toivon sitä että tää eka IVF keskeytettäisiin etten turhaan mee punktioon kun tuskin yhtäkään solua noissa folleissa on, lääkärikin sanoi että jos kasvu pysähtyy niin solut alkavat rapistuun. Ainut mikä oli hyvin oli limiksen koko joka oli 11,8mm

Heip,

Halit Tiinulille. Olipa sinulla ikäviä ultrakuulumisia. :(
Toivottavasti kuitenkin vielä follit ja solut kasvavat ja loppu hyvin kaikki hyvin ja pääsette punktioon ja siirtoon asti. d:)b

Onnea Ronjalle hienosti menneestä siirrosta ja paljon tarrasukkia lähettelen. :p

Kaikille muillekin piinailijoille paljon plussatuulia ja tarrasukkia. ++++++++++ :whistle:

(.) Punktio takana. Ihan hyvin meni. Ei juurikaan sattunut ja hetken levättyäni ja teet, TUCit ja mehut nautittuani, pääsin kotiin. Tuloksena 11 follia, joissa 7 munista (6 kypsää ja yks melkein kypsä ). Toivottavasti kaikki hedelmöittyvät taas ja jaksavat kasvaa, että saataisiin jotain pakkaseenkin. Ihan hyvät fiilikset on nyt -- torstaita odotellessa. :)

Janskille onnittelut onnistuneesta punktiosta ja hyvästä munissatsista!

No niin, Tiinuli, meillä on kova skaba ultrakäynneissä! Mulla oli tavallaan kaksi 0-ultraa ja sen jälkeen olen jo 2 kertaa käynyt. Ja ylihuomenna menen taas... Mutta älä nyt murehdi noita folleja, kuusi kelvollista on tasan puolet enemmän kuin meikäläisellä on missään tapauksessa tulossa. Mullakin oli kolmen päivän piikityksellä kasvanut paras folli 4 mm, mutta kaksi muuta vain 2 mm ja 1 mm. Ja silti se lääkäri arveli niistä voivan vielä jotain tulla. Rohkeutta!

Tiinuli ja Matsalu: :hug: Älkää vielä luopuko toivosta, yksi vaan tarvitaan.

Dream: Toi kuumailmapallolento kuulostaa upeelta.

Janski: Onnittelut onnistuneesta punktiosta.

Täällä on vatsajuilinnat ja tissikivut kadonneet ja niiden mukana toivo.

Siisu + Urho ja Taisto pp7

JOULUKUUN TOIVEIKKAAT

Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.

Maanatai 8.12.2008

Pohtijatar 1. IVF, punktio 24.11, siirto 26.11 pp 12 KYS