Heippa mammat!
Mää oon kyllä ihan koukussa tähän palstaan, vaikka en joka päivä kirjotakaan, niin luettua tulee monta kertaa päivässä
opcorn:
Asiaan. Joku kysy
äitiyspakkauksesta, me kyllä otetaan, esikoinen kun on tulossa, niin eihän meillä ole mitään vauvajuttuja valmiiksi. Voi että odotan sitä ensimmäistä ultraa, oon luvannut itselleni, että sen jälkeen saan alkaa ostella vauvalle vaatteita ja muuta!
Ja täällä odotetaan aina vaan sitä ensimmäistä neuvolaa. Taitaa muilla näillä viikoilla olevilla olla neuvola jo takana, mulle tosiaan annettiin aika vasta viikoille 9+5... Ei kyllä jaksais odottaa. Varmaan se ensimmäinen ultrakin sitten venyy vähän pidemmälle. Mies on edelleen sitä mieltä, että ei me mitään ylimääräistä varhaisultraa tarvita. Ja onhan se totta, että jos raskaustestit oli heti kirkuvan punaisia ja pahoinvointi alkoi viikolla 6 ja jatkuu edelleen kamalana, niin mitä sitä turhaan huolehtii.
Tosiaan pahoinvointi jatkuu, mutta viikonloppuna sain onneksi vähän hengähtää siitä kamalasta olosta. Varmaan nukkuminen ja kotona völläily auttoi... Nyt kyllä taas paha olo 24/7.
Porina, itse en hiuksia värjää muutenkaan, mutta luin aika vasta jostain sairaanhoitoalan julkaisusta, että värjäämistä ei suositella raskaana olevalle. Onhan ne muutkin kemikaalit pahasta, mutta tuossa myrkyt on ilmeisesti niin kovia. Vaan järki käteen tietysti tässäkin, eihän se kerta varmasti mitään tee, eri asia jos viikottain värjäisi.
Työhommista, kävi tänään työhaastattelussa oman alan kesätöihin, ja kerroin kyllä raskaudesta. Tuonne haettiin kahteen yksikköön kesätyöntekijää, ja toinen yksikkö on sellainen, jossa tavarat lentelee, kiinnipitotilanteet on päivittäisiä ja muutenkin räiskyy (lastensuojeluyksikköjä). Muuten juuri tuo yksikkö olisi ollut mun osaamisaluetta, mutta niin kuin se rekrytoijakin sanoi, että eihän tuonne raskaana olevan kannata mennä, eikä se raskaana olevaa sinne halua palkata. Toinen yksikkö passais mulle hyvin, toivottavasti työpaikka löytyy sitten sieltä! Periaatteessa mulla on kaikki tarvittava tieto ja taito, että toivotaan että natsaa!
Seuloista vielä, itse oon sen verran nuori, ettei riskirajat pauku. Muutenkaan mua ei kauheesti np-ultra tai seulat jännitä, jotenkin tämä koko raskaus on vielä niin kummallinen ajatus, että en osaa jännittää. Ja jos sieltä jotain downin syndroomaa tai muuta löytyisi, niin se ei olisi esteenä raskauden jatkamiselle.
Tämmöstä tänään! Harmi kun ei pääse nauttimaan nuista aurinkokeleistä täällä kerrostalossa, päivät menee lähinnä nukkuessa siitä asti kun koulusta pääsee. Jospa tämä tästä... Mukavaa viikkoa!
pusukka & vauva 7+4