**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Heippa kaikille :wave:

Meillä piirtyi kaksi viivaa tikkuun ensimmäisen kerran torstaina. Ja pitihän sitä varmistella joka aamu tähän asti :) Ihanasti vahvistuu viiva :heart:

La ois 21.12 - kolmas tulossa ja synnäri Tays / VAS

Kovin on jännää vielä. Alamasussa tunne että jotain siellä on. Housut hiukan jo puristaa. Pisu haisee todella oudolle ja nenä tukossa koko ajan ja palelee ihan hirveesti. Paha olo ei vielä ole eikä mahdoton väsykään. Tosin ei mulla aiemmissa raskauksissakaan ole kovaa pahoinvointia ollut.

Neuvolaan vois kait ens viikolla soitella :)

Niisku & pikku-kolmonen 4+4
 
Heippa!

Juden viikonloppu on mennyt kokonaan työn merkeissä... onneksi kohta on 4 pvän pääsiäisvapaat :)

Padmerinelle suuret osanotot myös täältä!! Ihanaa kuulla, että olet noin positiivinen kuitenkin :) Kyllä se vauva teillekkin vielä tulee!

Täytyy kyllä myöntää, että itseäkin alkanut huolestuttamaan onko kaikki hyvin. Musta on niin outoa ettei masussa ole sen suurempia tuntemuksia, mahanippailuja satunnaisesti, mutta ei ole painon tunnetta tms. muuta 'tuttua'. Mutta on täällä vissiin moni muukin jolla ei ihmeempiä oireiluja ole?

Oireet on myös vähentynyt, yöllä ei tartte käydä vessassa, oon vähän piristynyt (ei tule unikuolema illalla heti kello 20), ei oikeastaan palele enää. Se mikä on oikeastaan vahvana on se, että mitään ei tee mieli! Olisi niinku nälkä mutta tänäänkin oli pakko jättää ruoka kesken kun niin ällötti.

Yritän kuitenkin pysyä positiivisena, koska ei se murehtiminen asiaa mihinkään suuntaan kuitenkaan muuta...

-JudeD ja viikkoja oli jotain 6 pintaan-
 
Uusi ilmoittautuisi mukaan. Kolme vuotta yritystä takana ja tänään sain ihka ensimmäisen plussan ja vielä varsin selvän sellaisen! LA olisi 25.12, nyt menossa 4+0 ja PKKS synnytyspaikkana. Esikoinen siis kyseessä ja kovasti jänskättää, että pysyyhän pikkuinen mukana..
 
Tervetuloa uusille. Meitä onkin jo aika monta. =)

Virpojia kävi kivasti oven takana.

MEillä on doppleri tallessa ekasta raskaudesta ja jossain vaiheessa voisi taas kuunnella pienen ääniä. Tyttöä,kun odotettiin niin mies tykkäsi kovasti höpötellä masulle. :)

Varhaisultraan vielä 10 päivää. Nopsaan menee tää aika.

Millis ja Vertti 6+2
 
Josko minäkin varovaisesti tulisin mukaanne matkalle kohti joulukuuta=)

Meille tuli melkoinen yllätys, kerrassaan ihana sellainen kun reipas viikko oviksen jälkeen tuli vahva raskaana-tunne jonka siivittämänä testailin ekat haamut jo yhdeksän päivää oviksesta ja siitä viiva vahvistui kunnon plussaksi.

Laskettu aika olisi meidän tontulla 20.12:heart: Viidettä odotellaan ja synnäri tulee olemaan Seks.

Äitsy ja muru 4+5
 
KAIKKI UUDET taas lisätty listoille! Onnittelut plussista ja tervetuloa mukaan :flower:. 50 odottajan raja meni siis eilen rikki! Tällä viikolla varmasti tulee lisää plussia ja varmasti ensimmäinen "virallinen" joululahjan odottajakin ilmestyy (siis että la olis 24.12) =)

Kerroin eilen omalle isälleni että meitä on jouluna mahdollisesti viisi. Sanoikin että on katsonut että rouva on vähän tuhdimmassa kunnossa ollut viime aikoina :cool:. Tää turvotus tekee masusta kyllä ison, vaikka paino on siis laskenut. Eilen mulla sattui olemaan kireämpi paita, joten se vielä korosti tilannetta. Katsotaan kerronko äitille tänään kun tulee käymään, toisaalta jos huomenna selviäisi että mulla on esim. tm niin olisi kyllä helpompi pyytää hänet meille jos sairaalaan joutuis..

Eli huomenna on meidän ultra illalla! Vähän jo jännittää :D

Poppeliini ja kolmas 7+0 :heart:**POKS, POKS**
 
Huomenta aurinkoisesta, mutta tuulisesta Oulusta..

Taas alkais työviikko.. Onneksi on vaan kolme päivää töitä ja sit 5 vapaata. Mulla on taas niin ällöttävä olo, että ei kyllä tekis mieli yhtään istua täällä vaan olla kotona sängyssä peiton alle käpertyneenä.

Padmerinelle täältäkin vielä :hug: ja tsemppiä jatkoon!!! Kyllä kaikki kääntyy vielä parhain päin.

Uusille tervetuloa ja onnittelut!! =)

Perjantaina tein digitestin vielä ihan varmuuden vuoksi ja aika nopeaa ilmesty näyttöön "raskaana 3+". Ja tänään olis sit varhaisultra, jännittää... Töitten jälkeen mennään, mies tulee myös mukaan. Toivotaan että kaikki on kunnossa.

Meilläkin kävi eilen virpojia ihan kivasti, mutta erikoisin ilmestys oli kyllä kaks sellasta n. 16-17v. noitaa, lävärit naamassa jne.. Pikkusen ihmettelin, että mikäs on homman nimi, mutta ajattelin, että jos tyttärillä on pokkaa tuon ikäsenä tulla virpomaan niin antaa mennä vaan. :LOL: Pikkuveli valaisi sit jälkeen päin, että ovat kuulemma asukkeja meidän lähellä olevasta "laitoksesta", missä on huumevierotus, mielenterveys ym.. porukkaa.

Että näin meillä päin. =)

-MiMa + Bebé 6+4
 
Tervetuloa uusille ja paljon onnea =)

Padmerinelle pahoittelut :hug:

Kuvottavasta olosta on tullut joka päiväinen kaveri mutta onneks helpottaa aina hetkeks aikaa ku syö jotain.
Mulla on iltaisin ihan hirveet turvotukset, housut jotka aamulla menee kiinni niin illalla ei mitään toivooka.

Me haettiin eilen koiranpentu kotiin, on kyllä ihana Remu. Kertaakaan ei ole sisälle vielä pissannut. Yökin meni tosi hyvin.


Anin ja Mini 6+0
 
Hei kaikille! Saanko vain kurkata pinoonne ja kysyä yhtä asiaa?

Onko täällä muita kenellä ei ole pahoinvointia, eikä paljon muitakaan oireita? Tänään on 6+3, ja vaikka kaikki oli hyvin ultrassa (6+0), niin oireettomuuden vuoksi on todella epätodellinen olo. On vain rintojen aristusta (sekin vaihtelee päivästä toiseen, välillä järkyn kipeät, toisinaan vain pientä arkuutta). Toinen oireeni on väsymys. Alavatsalla ei nipistelyjä eikä painontunnetta - vain muutama "viilto" koko aikana. Tahtois pahoinvoida!

Paljon onnea plussaneille, jouluvauvaa odottaville :xmas:
 
Soili eipä itsellänikään mitään "kamalia" oireita ole. Kuvotusta välillä ja palelua varsinkin iltaisin. Eilen ei ollut oireita iltapalelua lukuunottamatta ollenkaan ja heti turhan vilkas mielikuvitus lähti liikkeelle.. Mulla 3 aikaisempaa odotustakin ollut loppuun asti aika oireettomia ;)

Tervetuloa uusille :wave: Mukavan monta pinossa jo onkin. Mukava huomata että muutaman jo vähän kuin tuntee, juttujen perusteella siis. :whistle:

Tää on pakko kertoa, meidän taloyhtiössä asuu noita :D
Ei olla muutamiin viikkohin oltu naamatusten tekemisissä, eikä pahemmin juteltukaan.
Eilen sitten ulkona törmättiin lasten kanssa ja jäätiin juttelemaan kaikenlaista. Oltiin varmaan tunti siinä ja todellakin ohitettiin kaikki raskauteen liittyvät keskustelut vaikka hän puoli välissä raskaana onkin, lähinnä lapsista juteltiin, asunnon myymisestä jne..

Lähdin siitä sitten siivoomaan ulkovarastoa joka oli kesken jäänyt ja kun tulin kotiin oli puhelimeeni tullut viesti: Toivottavasti en pahoita sun mieltä.. mietin että kehtaanko kysyä, mutta sen verran näytit siltä kasvoista ja silmistä että on pakko kysyä ootko raskaana? :|
Tämänlaisen viestin siis sain.. Olin aivan pudota jaloiltani ja näytin miehellekin viestin. Ei voinut kuin ihmetellä.
Vastasin vähän vitsaillen että miten voisin pahoittaa mieleni jos kerran naapurissani asuu noita ja perään laitoin että kyllä olen hyvin alussa..
Kaveri soitti heti perään ja sanoi että oli nähnyt mun naamasta, kuulemma silmät loisti sillein oudosti. Aika ihanaa. Onhan tää ihan huippu juttu ja olen niiiiiin onnellinen että ilman sanomista se näköjään välittyy niille jotka osaa oikein tulkita :heart:
Lauantaina monta hyvää ystävää monien vuosien takaa oli tyttären juhlissa, mutta kukaan ei osannut aavistaa mitään!!!

Muutamilla varhaisultraan meno edessä, onnea mukaan ja kiva päästä lukemaan uutisia pikkuisista. Omaan vielä 8 päivää aikaa ja todellakin odottavan aika on pitkä :D

Omaan napaan
Tänään ekaa kertaa menen pariin kuukauteen töihin saikun jälkeen, jännittää ja samalla mietin että miten paljon uskallan rehkiä (hoitoalalla olen) kun muutenkin olen niin varovainen kaiken suhteen nyt. Tekisi mieli paljastaa työpaikalla uutinen mutta en tiedä. Kai pitää vaan tunnustella omaa vointia ja miettiä sitten eteenpäin..
Muutenkin tiedän että mulla riskiraskaus, joten haluaisin vaan että kaikki menee hyvin joulukuuhun asti ja saadaan neljäs rakas syliin asti turvallisesti :heart:
Muuten vointi ihan ok. Kuvotusta välillä ja palelu on hurjaa. Mutta muuten oireeton olo.
Tää ilmakin niin piristää ja lähestyvä Alanyan reissu. Mä vaan olen niin onnellinen nyt ihan kaikesta että :heart:

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:

Neljäs rv 6+0
 
Viimeksi muokattu:
Neljäskö: Tuolla Mitäs nyt -palstalla oli joku aika sitten ketju siitä, kuinka tosi moni oli törmännyt ihmiseen, joka näki toisten raskauden ihan alkuvaiheessa, usein juuri silmistä. Joku mieskin siellä taisi olla joukossa :)

Gallup: Kuinka monelle tämä on hyvin todennäköisesti viimeinen raskaus? Jos siis kaikki menee hyvin ja vauvan saa syliinsä. Meille kaksi olisi sopiva lapsiluku. Yksikin olisi ollut ihan ok, mutta toki todella innoissani olen tästä tulevasta.

Toinen gallup: Löytyykö muita, jotka eivät erityisemmin nauti raskausajasta. Mä en yhtään pidä raskaanaolemisesta, vaikka eka raskaus ja synnytyskin olivat suht helppoja alusta loppuun. Olen vaan sellainen murehtijaluonne, ettei tää olotila vaan sovi mulle. Palkinto on niin ihana,että pakko on hammasta purren raskaana olla.

tetku rv 7+1 tai 6+4 tai jotain
 
Tetku: Mä en myöskään viihdy raskaana. Mulla on pahoinvointia ollut enempi vähempi loppuun saakka ja taas tuntuu menevän saman kaavan mukaan - kokoajan oksettaa!!!! Inhottaa. puolessa välissä tulee turvotukset ja lisäks mun mielialat on sellaset että pillitän herkästi. Haluaisin nukkua päikkäreitä, mutta vaikeetahan se on, kun pitää jaksaa töissä ja 2 lapsen kanssa. Eli en todellakaan kärsis tätä jos en tietäis miten naution sitten lapsista ja vauvasta!!! Mieskään ei mulla mikään empaattisin eli tuskien taival tiedossa ja vamasti yksinäinen olo välillä.

Mutta tykkään mä jostain raskaudessakin: On ihana alkaa myöhemmin tuntea liikkeet ja tietää elämän kasvavan oman kehon sisällä. Siihen tunteeseen voi oikein kääriytyä ja kuunnella sisäänpäin! Se on tosi ainutlaatuista! Ja sen tiimoilta sitä kiintyy tulevaan pieneen ihan uskomattomalla rakkaudella! Tämäkin tosin alkaa mennä kategoriaan synnytyksen jälkeiset asiat! Se on enempi mun juttu.

Täll hetkel luulen erittäin vahvasti että tämä on viimeinen raskauteni. Tämäkin on jo ekstraa sillä alkuun ajattelin tyytyväni kahteen lapseen. Sillä ajatuksella koetan nauttia tästäkin tuskasta. Ei vaan paljon naurata, kun edessä 9kk oksenustautia.. :x

sametuli 6+4 - tänään eka neuvola!
 
Täälä myös yksi joka ei nauti raskaudesta. Varsinkin tämä ensimmäinen kolmannes on HIRVEÄÄ! Toinen kolmannes menee suurin osin vielä huonovointisena, sitten ehkä muutama viikko ihan kohtuullista aikaa, kunnes alkaa se loppukiri jolloin mikään ei ole hyvin. Mutta, kaikesta huolimatta jos saisin valita olisinko itse raskaana ja synnyttäisin vai siirtäisin "kunnian" miehelle (jos se vaan olis mahdollista ;) ) niin siltikin haluisin tämän itse kokea.

Meillä kaksi lasta oli suunnitelmissa. Kuitenkin kun nyt palasin töihin hiljattain niin tajuntaan iski se tosiasia etten enää ikinä ole sitten kotona lasten kanssa...ellen sitten jää työttömäksi tai jotain. TUnne oli jotenkin niin voimakas, että aloin pommittaa miestä kolmannen yrityksestä. Hän oli jo hieman myöntyväinen ja lupasi että kokeillaan nyt sitten että tärppääkö, se kun meille ei ole ollut itsestäänselvyys. No eihän siinä mennyt kuin hetki ja olin raskaana. Nyt on sellainen olo että meille oli tarkoitettu kolme lasta. Mutta tämä saa kyllä olla viimeinen, enempää en halua.

ON: Täälä aamulla taas oli huonoa oloa ja itse asiassa se jatkuu edelleen. Ei mitään älyttömän voimakasta, mutta se vie silti voimat. Joudun koko ajan mässäämään jotain että huono olo pysyisi aisoissa, saas nähdä miten paljon sitä tällä menolla kiloja tulee :)
 
vastaus galluppiin
Mä en sano että tää on 100% viimeinen mutta kuitenkin ajattelen ehkä tässä vaiheessa että neljä on jo aika paljon jos tämän syliin saamme vielä. Mies puhunut viidestä, joten kai meillä on vielä juteltavaa :LOL:
Ja mä taas kuulun niihin joista on ihana olla raskaana. Musta tulee kyllä hyvin valas kokoinen, se loppuajan ahdistus sen mahan kanssa jne, mutta kokonaisuutta ajatellen tää on IHANAA AIKAA :p
Eli mä ainakin nautin ihan kauheasti.

Mutta nyt töihin lähtee hän. Apuva sanon minä.
 
Galluppiin vastailen minäkin.
En voi myöskään väittää hirveästi pitäväni raskaana olosta. Eka raskaus oli kyllä helppo ja olo ei tuntunut missään vaiheessa tukalalta (edes kahdella ylimenneellä viikolla), mutta silti. Ekassa raskaudessa minulla oli 3,5 vikaa kuukautta käsi (ja 1,5 kk molemmat) puuduksissa, enkä pystynyt sillä/niillä tekemään juuri mitään ja sekös turhautti! Uskoisin saman toistuvan taas. Silloin tein (toimisto)töitä vilelä sen 2kk "yksikätisenä" mutta toista kertaa en siihen kyllä suostuisi.
Lapsiluvusta: Puhetta meillä on ollut kolmesta ja tämä olisi nyt sitten toinen, mutta saapi nähdä...

Tänne rantautui ällötys. Ei kovin pahana, mutta tasaisesti on jotakin syötävä.
Whitney ja Toka 6+4
 
Tää kuulostaa varmasti vähän oudolta, mutta itse oon vähän pelästynyt siitä, että pystyin syömään juuri karkkia. Aiemmin mulle on tullut tosi huono olo karkeista ja ei oo tehnyt mieli edes koskea sellaiseen. Iski heti hirveä paniikki, ettei kaikki ole kunnossa : /. Huomiseen ultraan tuntuu olevan vielä niiiiin pitkä aika.
 
Poppeliini Tiedän tunteen!! Mäkin juuri tein lasagnee ihan alusta asti vääntäen ja muksuille jauhelihakeiton. Ja mun ei todellakaan pitäis pystyä ruokaa tekemään näillä viikoilla. Eli munkin huoli sen kun jatkuu, mutta tämähän on ollut alusta asti. Mulla ultra vasta torstaina illalla eli monta pitkää päivää vielä odoteltava :(
 
Moikka "pitkästä" aikaa :) !

Paljon taas tullut viikonlopun aikana tekstiä ja uusia odottajia. Uusille tervetuloa :flower:!

Poppeliinille kiitos onnitteluista =) .

Padmerinelle paljon voimia :hug:! Toivottavasti pian saatte uuden mahdollisuuden. Noin positiivisella asenteella luulisi onnistuvan :heart: . Tulehan aina joskus kertomaan kuulumisiasi!

Neljäskö : Aika hurja naapuri sulla :stick: . Mutta olen kyllä kuullut noista, jotka näkevät silmistä.

Poppeliini ja Muisku: Multa loppui kaikki oireet viikonloppuna, joten tiedän tunteen. Jos en olisi perjantaina juuri ihastellut pientä oliota sykkeineen kaikkineen, olisin tällä hetkellä aivan neuroottinen. Esikoisesta olin tässä vaiheessa oksentanut jo pitkälti toista viikkoa -nyt on yhden ainoan kerran ollut lähellä ja silloinkin varmaan oli mahatautia liikkeellä.

Gallupeihin: Optio kolmannesta säilyy tämän toisenkin jälkeen, mutta kaksikin olisi ihan riittävä määrä :). En siis ole varma onko tämä viimeinen raskaus.
En nauti raskauden alkuajasta sen epävarmuuden ja jatkuvan pelon takia. Viimeksi ainakin nautin suunnattomasti siinä vaiheessa, kun masu näkyi kunnolla ja sai olla julkisesti onnellisesti raskaana :heart: . Uskon että nyt on sama juttu.

ON: Oireet katosivat perjantaina täysin, mutta tänään on kyllä taas väsyttänyt, kuvottanut ja palellut. Taidan olla työlleni allerginen ;).
 
Galluppiin: ensimmäistä odotan, ja tarkoituksena myös viimeinen. Oon aina halunnut vain yhden lapsen, Samoin mun mies, mut voihan se olla et ajan myötä haluunki lisää :D ja sitten tää on eka raskaus ja alussa (7+0) niin en tiedä tykkäänkö olla raskaana, eipä oo mitään muita oireitakaan kun rintojen arkuus ja jatkuva nälkä:D hieman kyllä pelottaa että onko kaikki hyvin, ku monet tutut on oksennellu ihan huolella tässä vaiheessa.. Mut toisaalta eipä mun äidilläkään ollu kolmen raskauden aikana ollenkaan paihoinvointia... Ja siis kun mä en oo menossa yksityiselle varhaisultraan, ja mul on neuola 4.5 niin varataanko sen neuvola tädin kaa aika johonkin ultraan? Kun mä en tiedä näistä jutuista vielä oikeen mitään. Ja haluan elää jotenkin rauhassa ja jotenkin ei edes ole kiire mihinkään? Muutenkin mulla on nyt raskauden aikana tullu semmonen "oire" että en osaa stressata mistään, ja oon kauheen seesteinen, ennen olin tosi kova stressaamaan ja nyt en ollenkaan stressaa:D joo sori kauhee vuodatus:S
 
Hei! Voinko ilmottautua mukaan? Täällä näin tänään tehty 2kpl testiä. clearbluun mukaan olen raskaana 2-3vk. Mutta laskurilla kuin tein LA olisi 20.12. Tuli ihanana yllätyksenä. Toinen lapsi on kyseessä esikoinen syntyi 16.11.09. Jännittää kovasti. Vielä ei sen kummempia oireita ole tullut
 

Yhteistyössä