Joulukuun mammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tytti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei olla vielä ostettu muuta, kun saadaan turvakaukalo ja sitteri sukulaisilta. Sänky ollaan jo valmiiksi katsottu, mut käydään se sit ostamassa lähempänä. Käytiin kyllä varmistamassa onko niitä saatavilla ja mikä toimitusaika. Ostetaan Leanderin sänky pikkukengurusta.
Vaatteita ja muuta pientä ollaan kyllä ostettu. En ole ajatellut et tulee liian aikaisin ostettua. Eipähän sit tarvitse ostaa kaikkea viime tipassa. Kaikkee kuitenkin tarvitsee ostaa.

Mikä muuten nuka nyt sun vointi? Joko on huimaus ja pahoinvointi poissa? Mä olen kun uusi ihminen. Energiaa ihan eritavalla, kun raskauden alussa. Suonenveto pohkeessa öisin kyllä vaivaa ja nyt on jalat, lähinnä nilkat ja pohkeet olleet iltaisin todella turvoksissa ja niitä särkenyt. Kuumuushan sen kans tekee. Olen kyl yrittänyt paljon juoda. Multivitaa syön, mikä auttaa suonenvetoon, mut vois harkita vielä magnessiumia.

Moikka nuka ja tytti. Liityn teidän vaunukeskusteluun kun itse tilasin vauvatteresta i`coon platon4 rockstarbaby rattaat ja kovasti niitä olen ihastellut vaikka ne ei ennen joulukuuta käyttöön ehdikkään. Rattaat muuten melko samat kuin platon3 paitsi nelipyöräiset joista tosin etupyörät samalla tavalla kääntyvät. Lämpöpussi tuntuu pehmeältä ja varmasti lämpöiseltä tammikuun pakkasia ajatellen. Kaikkea hyvää teille molemmille!

Moikka Annina! Kiva saada uusi joukkoon. Nimi pitäisi varmaan vaihtaa I´coon mammoiksi, kun ajattelin tilata ne joggerit tänään=). Kiitos Tytti vinkistä. Kävin Lastenturvassa eilen. Oli ihan kiva nypeltää niitä etukäteen ja samalla sovitin, että ne menee yhtenä kappaleena mun autoon.
Unohdin kysyä hyttysverkosta ja sadesuojasta. Tuleeko ne noihin I´coon vaunuihin automaattisesti vai pitääkö ostaa erikseen?

Vointi on parantunut sen verran, että ne kauhu pahoinvoinnit on ohi. Kyllä ne satunnaisesti vieläkin vaivaa esim. kuumalla. Iho on muuttunut tosi hyväksi ja hiukset ei enää tipu päästä. (Niitä lähti varmaan puolet!) Leikkautin lyhyemmän polkkatukan ja värjäytin kivasti niin vähän jeesas =).
Väsymys ei oo kadonnut mihinkään. Nukun vieläkin tajuttomasti. Äiti sano että sekin nukku koko raskauden ajan. Muuten on hyvä olo ja vihdoinkin hehkun ;). Kyllä se alku olikin niin räkästä aikaa... Turvotusta ei onneks oo vielä tullut. Odotan kauhulla kasvaako kengännumero.

Kerro Annina vähän itestäs. Tässä ketjussa oppii helposti tuntemaan kun sakkia on niin vähän! =)

Tervetuloa keskusteluun mukaan Anniina minunkin puolesta :)

Hyttysverkkoa ja sadesuojaa ei tullut vaunujen mukana. Niitähän saa myös tilattua vauvattaresta. Vielä ei kuitenkaan niitä hommattu. Täytyy niitä jostain muualta käydä katsomassa. Harsoliinoja sieltä tilasin, kun ei oteta sitä äitiyspakkasta. Siinähän niitä olisi tullut.

Musta kans tuntuu et oon ihan uusi ihminen. Vatsa pyöristynyt oikein kivasti ja vauva pitää kyllä mahassa sellaista showta. Välillä se voi liikuskella siellä tunninkin verran. Nyt jo välillä selvästi tuntuu ja näkyy liikkeet myös vatsanpeitteiden läpi. Mieskin on saanut kokea vauvan liikkeet :)

Joko nuka olette vauvan nimeä miettineet? Meillä pojan nimi ollut jo pitkään mietittynä, mut jos sieltä pikku neiti sit tuleekin, niin tytön nimeä ei olla vielä keksitty. Hyviä ideoita on, mut ei ihan vielä olla päästy yhteisymmärrykseen. Voihan olla et se nimi tulee sit vasta kun näkee millainen vauva sieltä syntyy.

No niin! Nyt on mullekin tulossa I´coon joggerit =). Sain vikat vaaleat. Ne vihreet tulee kuulemma vielä paremapaan aleen, mutta halusin noi vaaleat. Neuvottelin puhelimitse hyttys- ja sadesuojat kaupan päälle. Ei ne kauheen kalliit ois muutenkaan. Joggeri malliin sopii kuulemma esim. Brio kombin suojat, jos oot Tytti ostamassa. Siihen Lastenturvan tarjoukseen ei kuulunut hoitolaukkua, joten toi oli kyllä tosi edullinen. Ne on kuulemma mersun suunnittelemat =).

Ollaan nimeä mietitty. Musta pojalle on vaikea miettiä. Kiva löydettiinkin, mutta se on siellä suosittujen listalla niin ei taideta sitä valita. Halutaan erikoisempi nimi. Ei kuitenkaan itse keksittyä vaan sellainen joka on kuitenkin ihan oikea nimi.

Mulla ei liikkeet näy päällepäin, mutta kovasti se siellä myllää. Mä oon tuntenut liikkeet viikolta 16. Mullakin on masu pyöristynyt. Joskus sen unohtaa ja kun kattoo alas niin se jotenkin yllättää =).

Noita nimiä on kiva miettiä. Jos keksitään kiva jo ennen niin hyvä niin. Toisaalta on kiva nähdä miltä kaveri näyttää.

Ai en edes tiennyt et niillä oli myös vihreitä vaunuja. Vaaleat mustakin kivemmat. Mitä tarkoitit, et hoitolaukku tulee mukana? Tarkoititko kantokoppaa? Ei meillä ainakaan tullut hoitolaukkua mukana.

Nyt katsoin joggereita Vauvattaren sivuilta, mut me ei tilattu joggereita vaan samanlaiset yhdistelmävaunut, jossa pehmeä kantokoppa mukana. Tilasitteko ne myös? Hinta oli 569e. Ja näköjään vihreitä yhdistelmävaunuja ei ollutkaan, ainakaan nettisivuilla.

Moikka, joo samat yhdistelmävaunut tilasin. Just katoin kun mulla on tulostettuna se vanha tarjous niin siinä ei mainita mitään hoitolaukusta. . Mäkin luulin eka, että en vaan huomannu sitä hoitolaukkua siinä tarjouksessa, mutta se sanoi puhelimessa että siihen tulee hoitolaukku. Sit ku katoin sen tulostetun version niin siinä ei tosiaan mainittu mitään hoitolaukusta. Tulostin sen kai maanantaina tai jotain. No saa kattoo tuleeko vai ei. Aion kyllä vaatia sen jos ei tule. Lastenturvasta vaaleita hoitolaukkuja ei saa enää. Se saatto kyllä sekoittaa ton kantokassin hoitolaukkuun. Toisaalta luvattu mikä luvattu.

Se toinen omistaja sanoi puhelimessa, että vastaavat vihreät on tulossa vähän parempaan tarjoukseen. Noi vaaleat on kuulemma kalliimmat sisäänostohinnaltaan, niin niitä ei halvemmalla ois myytykään. Näin ne vihreät lasteturvassa. Kyllä toi valee on enemmän mun makuun. Siinä vihreässä ei tosi näkyis varmaan mikään lika, mutta mieluummin ihastelen kauniita vaaleita vaunujani ja pesen niitä =).

Tarkistin ton hoitolaukku jutun sieltä meilillä. Sillä meni hoitolaukku kantokassin kanssa sekaisin. Ja niitä hoitolalukkuja ei ole enää. Todella ärsyttävää. Ei voi luvata ja sitten olla että "oho". Melko hommaa...

Niitten sivuilla oli ihan kivoja esim. Espritin hoitolaukku. Sellainen on kuitenkin vissiin melko kätevä.

Millanen maha sulle on Tytti kasvanut? Mulla tuntuu kasvavan pallo eteenpäin. Äitillä oli ollut samanlainen ja sille oli vissiin tullut aika iso maha. Kauhulla odotan... Oon kuullut myös että äidin ja tyttären synnytykset on usein hyvin samanlaiset. Äitillä molemmat käynnistettiin ja eka synnytys kesti 14 tuntia. Se käynnistetty aiheuttaa vissiin rajummat supistukset. Kauhulla odotan sitäkin =)

Moikka!

Mun maha lähtee rintojen alta ja on kapee, jo melko ulkoneva. Sivuille ei ole tullut mitään ja takaapäin mahaa ei huomaa. Tuntuu et taas viikon sisällä vatsa kasvanut. Ei voi enään erehtyä ettenkö raskaana olisi.
Mulla ollut kauhean syvä napa, mut nyt se tullut selvästi ulospäin. Mulla vielä napalävistys. Vielä en viitsis ottaa sitä pois. Neuvolassa kyl kuulin, et olis sellasii muovisii koruja, jos sit kokeilis sellaista. En haluis lävistyksestä luopuukaan.

Muistelisin ettei mun äidillä ole ollut mitenkään kovin isoo mahaa ja siskolla kans ollut pieni maha. Siskon synnytykset olleet nopeita ja molemmat hänen lapset syntyneet ennen laskettua aikaa. Samoin äidilläni. Itse olen syntynyt puoli tuntia sen jälkeen, kun isä vienyt äidin laitokselle. Ja olen syntynyt vähän ennen laskettua aikaa. Yksi siskoistani on syntynyt 3 pv lasketunajan jälkeen, muut ennen. Toivottavasti periytyy :)

Ootko jo miettinyt synnytystä? Mä jonkin verran ja olen siitä neuvolassakin jutellut. Mua se kyl aika kovin jännittää ja ehkä se helpottaa, kun siitä ajoissa juttelee. Onko miehesi tulossa mukaan synnytykseen? Meillä ainakin lupautunut. Tai en kyl anna sen olla tulemattakaan :)

Moikka tytöt! Tällä hetkellä menossa rv 20+1. Tyttö ilmeisesti tulossa, tai niin kätilö epäili ultrassa. Mulla maha on jo melkoinen ja kovasti siellä liikettä tuntuu olevan. Välillä möyrintää ja välillä oikein kunnon potkuja, tuntuu ihan selvästi vaikka istukka etuseinämässä onkin. Mitään muita hankintoja en vielä ole tehnyt kuin ostanut ne upeat rattaat ja pari punaista vauvanvaatetta uskaltauduin hankkimaan. Muut ostokset tulee tehtyä tässä syksyn aikana... Yritän ehtiä tänne taas vaihtamaan kuulumisia.

Nostetaas vähän ketjuamme!!!

Nyt olen minäkin palaillut takaisin töihin lomilta. Nyt sit olis töitä vielä 2,5 kk ja sit mammalomille. Sitä jo odotellaan :) Sain eilen neuvolasta paperit kelaa varten, et täytyis nyt sit hakee äitiysavustusta ja äitiysrahaa.

Raskaus on edennyt oikein hyvin, kiloja oli jonkin verran lisää tullut. Vähän pelästyttikin, et kylläpäs niitä on tosiaan tullut! Mut eiköhän se ole tarkoitus että niitä tuleekin kun tuo mahakin alkanut kasvaa?!

Hyviä vointeja kaikille ja kirjoitelkaahan kuulumisianne!

Moikka taas =). Kivaa kuulla teistä. Mukavaa että Anninakin jaksaa roikkua mukana. Yleensä täällä vaan piipahdetaan...

Mullakin maha lähtee rintojen alta. kiloja on tainnut tulla ehkä 1. Ens viikolla neuvola, nii sit näkee. Mä kävin eka miinuksella niin sen takia ei oo hirveesti tullu. Maha on kyllä kasvanut. Se lähtee tosta rintojen alta jo. Kauhulla odotan miten iso tästä oikein tulee.

Vähän oon synnytystä miettinyt ja kyllä se aika tavalla pelottaa. Mies tulee mukaan. Kyllä se koko ajan luontevammalta tuntuu, mutta ihan kauheelta se tuntuu silti pelkkä ajatuskin. Sairaalan oon jo valinnut. Miehen äiti ei oo kauheen innoissaan mun valinnasta ja aika kovalla höyryllä puuttuu muutenkin näihin vauva-asioihin, mikä masentaa aika lailla. Oon saanu pidettyä pääni kaikissa tärkeissä asioissa ja mies on mun puolella. Tuntuu silti pahalta, että saa taistella omasta lapsestaan.En haluaisi sotia perheenjäsenten kanssa mistään, varsinkaan näin ihanasta asiasta.

Mones päivä sulla Tytti olikaan laskettu aika ja milloin jäät lomille? Mä yritän olla ihan loppuun niin että jäis 30 pv ennen LA:ta.

Kauhulla ootan tota kilojen määrään, vaikka se kuuluu asiaan. Jostain luin että nyt painoa pitäis tulla sellanen puol kiloo per viikko.

Oliko se niin Tytti että ootte avoliitossa? (Me ollaan). Miten Annina? Meiltä on kyselty aika paljon oliko vahinko... Vielä suositumpi taitaa olla kysymys, että milloin on häät. Pahoitan mieleni niin hölmöistä jutuista tällä hetkellä, että oikein hävettää. Mun mielestä meidän asiat on meidän asioita. Nyt tuntuu, että niistä lapsen myötä tullut kaikkien yhteisiä ja kaikki saa esittää toiveitaan meidän parisuhdetta ja tulevaa lasta koskien. Niin paha mieli näistä jutuista.

Sori mun vuodatukset... Mä yritän ryhdistäytyä ja tulla iloisemmalla otteella ens kerralla =). Ihanaa kuulla teistä. Toivottavasti oli Tytti hyvä loma.

Mekin on nyt ruvettu paljastamaan raskausuutinen sukulaisille. Osa on kysynyt, että onko tämä vahinko ja osa kyselee häistä. Onneksi häiden kyselijöitä on enemmän kuin vahingon kyselijöitä. Minua loukkaa nuo vahingonkyselijät. Meilläkin on puitteet kunnossa niin ennemminkin odottaisin kommetteja, että johan tätä odotettiin kuin tuollaisia negatiivisia kommentteja...

Oletteko avoliittolaiset miettineet häitä? Me kyllä ollaan. Olisin valmis menemään maistraatissa naimisiin ja pitämään kirkkosiunauksen juhlineen paremmalla ajalla... Tästä vaan ei välttämättä kaikki sukulaiset tykkää.

Myy 14+3

Moikka!

Avoliitossa mekin ollaan ja kyselyjä on tullut lähinnä kihlauksen suhteen, siis ei olla kihloissa. Ollaan kyllä puhuttu naimisiin menosta, mut sit joskus tulevaisuudessa. Kosintaa kyllä odotan ja siitä välillä miehelleni vihjailenkin :) Ollaan oltu yhdessä vajaa kaksi vuotta ja vuosi nyt asuttu yhdessä. Parisuhde kyllä hyvin vakaalla pohjalla, mut kyllä sitä aina miettii, et mitä ihmiset ajattelee, et eteneepä nuo nyt nopeeta... Olen kyllä yrittänyt laittaa sellaiset ajatuksen omaan arvoon ja olla miettimättä mitä muut meistä ajattelee.
Aika moni on kysynyt et kauanko yrititte, et 16vee siskoni oli varmaan ainoa kuka kysy et oliko vahinko! Iloisia ovat kyl olleet puolestamme.

Laskettuaika on 20.12 eli nyt sit rv 22+5. Äitiyslomalle virallisesti jään 14.11, mut mulla muutama lomapäivä jotka pidän sitä ennen eli jään pois töistä noin 1-2.11.

Kiloja mäkin kauhistelen... Mulla oli nyt kuukauden sisällä tullut 1kg/vko ja sitä ennen 300g/vko. Jos nyt sit vähän kasvu pysähtyis. En kyllä mielestäni ole muuten kyl lihonnut, ainoastaan vatsaa on tullut huomattavasti lisää :)

Turha munkaan mielestä on miettiä milloin on oikea aika tehdä lapsia. Jokainen tietää omalta kohdaltaan parhaiten. Mä pistän vielä paremmaks...=). Yhdessä ollaan oltu pari kuukautta reilun vuoden. Muutettiin saman tien yhteen. Ollaan ennen sitä tunnettu kaks vuotta. En oo juuri ennen tehnyt tällaisia nopeita päätöksiä, joten sen takia se ei varmaan tunnu ulkopuolisista niin hurjalta. Meillä menee kaikki tosi hyvin ja tiedän että tää on mulle se just oikea juttu. Mitä sitä silloin turhia tuskastelemaan.

Toi asioihin puuttuminen mun mielen lähinnä pahoittaa. Noita anoppi asioita on nyt puitu koko viikonloppu ja toivon, että tilanne rauhoittuu pikkuhiljaa. Oon kyllä aika varma, että se muori menee ihan sekaisin kun vauva syntyy. Se on onneks sen ajan murhe.

Mekään ei olla kihloissa. Mies haluu jossain vaiheessa naimisiin. Anoppi ehdotti ristiäisten yhteydessä... Kyllä mä taidan haluta kuitenkin häät, enkä mennä kymmenen liikakilon ja kastemaljan kanssa naimisiin.

Maha tuntuu jo kyllä aika isolta. Veikkaan että kohta rupee tulee kiloja kunnolla. Jos sä oot laiha niin niitä voi tulla enemmänkin. Ei kannata liikaa tuijottaa sitä määrää. Kyllä se varmaan silti tuntuu hassulta kattoo ihan "vääriä" lukemia vaa ´asta =).

Hei onko tietoo milloin on hullut päivät syksyllä? Meinaatko mennä kattoo vauvajuttuja sieltä?

Moikka!

Oltiin seurusteltu vajaa vuosi kun ostettiin yhdessä asunto ja muutettiin yhteen. Silloin muutama kaveri seläntakana ihmetteli päätöstä, mut ei suoraa sit kuitenkaan mulle asiasta jutellut. En ole aikaisemmin asunut kenenkään miehen kanssa eli en isoja päätöksiä ole suonpäin tehnyt. Tämä tuntui vaan niin oikealta ratkaisulta ja vauvakin oli luonnollinen jatke suhteelle :)

Kyllä mua vähän nuo kilot mietityttää. En ole ikinä ennen painanut näin paljoo... Tähän on vaan totuttava :) No onhan se kiva kun vatsa kasvaa :)Mulla muuten tuli tos viime viikolla ekaa kertaa rinnasta maitoo. Aika jännää!!! Rinnat muutenkin paljon kasvaneet, kun aina ennen ollut pienet rinnat, siis lähes olemattomat, rintalihakset isommat kuin itse rinta. Se on niitä urheilijan huonojapuolia :) Nyt täytyy nauttia uhkeista muodoista :)

Luulen et hullut päivät olis joskus lokakuussa, niin muistelisin. Täytyy mennä vauvalle katselee jotain kivaa. Olen kyl niin paljon kaikkee ostanut, et mies jaksaa kuittailla!

Millon muuten nuka jäät pois töistä? Eikös sun la ole 24.12? Mä jään lomalle 3.11 ja sit äitiysloma alkaa 14.11. Tätä kovasti jo odotan!

Tulin just neuvolasta. Hyvä luoja. En mene enää IKINÄ sille vaa´alle. Nyt alan ymmärtää sua. Mulle on tullut 6,7 kiloa lähtöpainosta ja mä kävin lisäks miinuksella eka. Paino on noussut 1340 g / vko. Miten se on ees fyysisesti mahdollista?! Mähän tuun paisuu jonkun 30 kiloo yhteensä! Tää on ihan kamalaa. Ihan sama miten luonnollista sun muuta. Kyllä se hoitajakin ihmetteli. Ei se ollut huolissaan vielä, kun lähtöpaino on normaali. Nyt en oo kyllä urheillu juuri mitään, pari kertaa viikossa teen jotain.

Mulla ei oo äidillä eikä tädillä tullu maitoa, joten vähän pelottaa tuleeko multakaan. Todella toivon vauvan ( ja tämän sadan kilon ylipainoni) takia että sitä sitten tulee. Rinnat ei luojan kiitos oo kasvanu. Mulla lähtö on d-kuppi, niin ei tarvii kyllä enää kasvaa, kiitos =). Vähän ne on turvonnu. Jotain sellasta kosteeta niistä on pari kertaa tullu. Oliko se sun ihan selvää maitoa? Aika jännää =).

Laskettu aika on nyt 25.12. ja ajattelin jäädä äitiyslomalle sen 30 päivää ennen. Mulla on kyllä talvilomakin pitämättä, mutta ajattelin pitää sen siellä toisessa päässä. Meillä on pikkujoulut marraskuun alussa, mennään ruotsin risteilylle. Saa nähdä miten iso oon silloin =). Kyllä se äitiysloman alku tuntuu vielä aika kaukaiselta,vaikka ei sinne niin kauaa enää oo.

Saatiin vaunut, mutta en oo jaksanu kasaa vielä kun kävin kattoo ne siellä Lastenturvassa ja tiedän, että ne on hyvät. Oon tosi tyytyväinen valintaan. Musta on kiva että ne on niin sporttiset. Ja toisaalta tuntuu myös hyvältä, ettei kaikilla oo ihan samanlaiset (paitsi tässä ketjussa). Pitää varmaan kasata ne piakkoin.

Olo tuntuu tosi itkuherkälle koko ajan, mikä on tosi vierasta mulle. Noi viime viikon anoppisotkut on saanu mun pään ihan sekaisin ja oon tosi herkkä koko aiheelle. Kyllähän nää kaikki jutut kuuluu tähän, mutta eihän tähän mikään valmista =).

Ai nii... siitä navastasi silloin juttelit. Mullakin on napa jotenkin "auennut" Se on aiemmin ollut sellai viiru, mihin ei näe sisään. Mä nään ensimmäistä kertaa napaani, mikä jaksaa naurattaa. Se sillai ammottaa =D.

Löysin muuten farkkumallin joka menee päälle tästä mahasta huolimatta (ei siis mammafarkut). Nää on tosi matalat ja mukava pitää päällä. (Pepe Jeans, muistaakseni Victoria malli). Mulla on nyt kahdet. Mulla on pääasiassa Dieseliä kaapissa ja en oo aiemmin pepejä käyttänyt, mutta tähän tarkoitukseen sopii oikein hyvin =). Voi sitten käyttää mahankin jälkeen.

Unohdin kertoo... En tiedä onko sulla mahdollisuutta päästä, mutta Pikkukengurulla on varastomyynti, jossa on kaikki vähintään -50%. Se on nyt keskiviikkona 23.8. klo 8-13.00 tai sitten maanantaina 28.8. klo 15-18.00. Osoite on Särkiniementie 3 B. (Lauttasaaressa). En tiiä onko niillä sun sänkyä siellä, mutta tuoltahan te katoitte sitä.

Moikka!

No hyvä et ymmärrät mun tuskan painosta. Mulla tullut ihan samanverran painoo sit kun sullakin, yhteensä 6,7kg. Eka neuvolakäynnistä 6kg. Ehkä se sit vaan on ihan normaalia!

Kyllä se selvästi maitoa oli, sellaista vaalean keltaista.. Siis sitä tuli ihan muutama pisara kun vähän puristi. Jollakin sitä saattaa tulla jo raskausaikana, mut ei varmaankaan kerro mitään siitä tuleeko maitoa sit kun lapsi syntynyt. Tai näin ainakin luulen.

Kiitos vinkistä!! Mun yks kaveri asuu Lauttasaares ja voisin kysästä kerkeiskö se käydä siellä. Tai sit mies on nyt Helsingis töissä muutaman päivän, et jos se kävis. Kannattaa siel ainakin käydä katsomas, jos sieltä se sänky löytyisi tai jotain muuta kivaa :)
Kiitos vinkistä myös farkkujen suhteen. Voin käydä sellasii katsomas.

Moikka, kävin siellä Pikku Kengurun maahantuonnissa. Siellä oli vaan vaatteita, kenkiä ja tekstiilejä. Ei mulla ollut hajuakaan millaiset lakanat tai sun muut kuuluu ostaa. Ostin sitten kenkiä ja vaatteita.

Siellä ei ollut huonekaluja, mutta niitten sivuilla on kohta huonekalujen varastomyynti, jossa on liuta huonekaluja. Onkohan noi sitten sieltä liikkeestä?...

En oo vielä tullut henkisesti sinuiksi kilojeni kanssa. Toivon että olo tasaantuu pian. Eihän tässä voi lakata syömästäkään.

Huomenia!

Ei tule nyt sit käytyy pikku kengurun maahantuonnissa, mut katoin netistä mitä huonekaluja siellä myydään ja sitä meidän sänkyä siellä ei ollut. Vaatteita olis kyllä ollut mukava sieltä ostaa :) Siellä varmaan kivoja merkkivaatteita mukavaan hintaan?!

Ilmoittauduin äitiysjoogaan mikä alkaa ensi viikolla. Työkaveri suosittele kovasti. Siellä paljon synnytykseen liittyviä vinkkejä yms.. Ja sit jotain hyviä venytysliikkeitä ja asento vinkkejä. Nyt huomaan et selälläänkin on inhottava maata, kun vatsa kasvaa ja vauva painaa. Yöllä tulee nukuttua vain kyljellään.. Saa nähdä miten tää muuttuu kun vatsa tästä vaan kasvaa :) Uimassa olen kans käynyt ja se tuntuu oikein mukavalta liikunta muodolta.. Bodypumpissa olen vielä käynyt, mut luulen et se täytyy sit loppuraskaudesta lopettaa. Nyt on sielläkin tuntunut mukavalta käydä.

Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille!

Terve tytöt. Olen ollut viikon turkissa lomalla, joten en ole ehtinyt käydä kirjoittelemassa. Käytiin loman ohessa ultrassa ja tyttö on satavarmasti nyt tulossa. Sitä meillä mies kovasti on alusta asti odottanutkin. Avoliitossa tavallaan asustellaan, tosin mies on jo vuoden verran ollut ulkomailla töissä. On turkkilainen ja osittain asustelee siis siellä. Kihloissa ollaan oltu jo reilut kolme vuotta ja naimisiin ollaan menossa tod.näk 07.07.07. Nyt on kauheasti kotihommia odottamassa mutta palailen taas.

Kävin siellä Pikku-Kengurun maahantuojalla. Oli vaatteita, leluja ja tekstiilejä tosi hyvään hintaan. Kaikki oli n. -50% ja nyt maanantaina kaikkeen tuli vielä 20%:n lisäale. Ostin myös torkkupeiton ja leluja. Mulla meni noin. 100 € vaatteisiin ja muihin. Sain kyllä ihan hyvän läjän =). Kaikki ei ollut ihan pienelle, mutta ajattelin että ihan hyvin voin ostaa puolivuotiaallekin. Ostin myös Mexxin pinnasängyn joka muuntuu lastensängyksi. Makso 159 € (ovh 400€). Pakko myöntää että Tytin sänky on ihanampi =). Tää oli niin edullinen ja hyvä, että kelpas mulle ihan hyvin.

Mulla on jäänyt jumpat väliin. Oon käynyt salilla, mutta en mä pysty siellä ees käsiä tekee ilman, että supistelee. Lähinnä steppaan ja venyttelen. Jalkoja ja selkää voi tehdä kevyesti. Mulla on tullut aika kovia alavatsakipuja, niin en juuri uskalla kovaa urheilla. Lisäksi oon niin väsynyt vieläkin, että nukun joka päivä tunnin pari töiden jälkeen... Ei mitään tolkkua tässä nukkumisen määrässä! Joko te ootte piristyneet? Eikös tässä vaiheessa pitäisi olla elämänsä voimissa?

Meinaatteko te Annina asua Suomessa vai Turkissa? Miten teillä on hankinnat edistyneet? Meillä on kaikki isot rojut jo hankittu oikeestaan. Kasattiin meidän I´coon vaunutkin, ne on niin ihanat =). Voikohan niitä Tytti suojata jotenkin, kun on niin arka väri? Luulis että ois jotain tekstiili sprayta. Sieltä vaunujen mukana tuli muuten yllätyksenä sellanen ihana nalle soittorasia =). Tosi hyvä palvelu Vauvattarella.

Kyllä harmittaa etten päässyt sinne pikku kenguruun :( Olis niin kiva ollut ostaa kaikenlaista. Toisaalta vauvan sukupuolesta ei ole vielä 100% varmuutta, niin ei uskalla ostaa selkeesti tytölle/pojalle. Mennään 7.9 4D ultraan, et jos se sukupuoli siinä sit paljastuis :)
Minkälaisia leluja nuka ostit? Niitä ei meillä vielä yhtään.

Mä olen ollut nyt yllättävän pirteä ja energinen. Aamuheräämisetkin onnistuneet yllättävän kiduttomasti. Supistelua mullakin nyt jonkin verran olla, et täytyy tehdä voimien ja voinnin mukaan. Jos se nyt sit supistelua on, niin ainakin luulen..

Vaunuihin mäkin olen erittäin tyytyväinen. Käyn niitä aina välillä varastossa ihailemassa :) En kyl osaa sanoo onko siihen mitään suoja-ainetta. Kannattaa varmaan Vauvattaresta kysästä.

Yhteistyössä