Joulukuun mammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tytti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heips!
Mulla kauheesti työkiireitä ettei ole töistä kerinnyt viesteilee ja sit kotona ei ole tullut koneella käytyä.. Töitä olis enään neljä viikkoa ja sit ihanaa loma alkaa :) Sitä jo kovasti odotan.

Mulle kuuluu ihan hyvää. Vatsa kasvanut kovasti. Vatsan ympärys jo 100cm, apua! Pientä supistelua on ollut ja muutamia kertoa menkkamaista kipua. Närästys ruvennut vaivaa ja se todella inhottavaa. Mitään lääkettä en siihen ole ottanut, mut olen kyl ajatellut et kävisin kysäsee apteekista mitä siihen voi ottaa. Ilmeisesti tavalliset närästyslääkket käy?!

Mä olen saanut kyl neuvolas oikein hyvää palveluu, ei mitään valittamista. Perhevalmennus alkoi viime viikolla, mut siellä oli aika paljon jo tuttua asiaa, mut jotain uuttakin. Tietenkin varmaan tiedän keskivertoo enemmän asioista jo ammatin puolestakin, ollaan meinaa samoja asioita opiskeluaikoina käsitelty. ja sit työ lastenteholla ja keskolassa on opettanut paljon. Ehkä se on myös niin et tieto on vähän lisännyt tuskaakin, et kyl olen kovasti meittinyt et mitä jos kaikki ei menekkään hyvin loppuun saakka. varsinkin kun tietää mitä kaikkee voi sattua! Miten teillä muuten meni perhevalmennus? Oliko mielenkiintoinen?

Olen kans kyl tuskaillut vaatteitten kans. Tuntuu ettei viitsis niin kauheesti mammavaatteita ostaa ja sit taas ei viitsis aina samojakaan käyttää. Mun yks syystakki mahtuu vielä päälle, mut talvitakki onkin sit varmasti ongelma. Ei kyl viitsis mitään ostaakaa. Täytyy sit vaan yrittää kerrospukeutua.

Hyviä vointeja myös sulle :)

Närästykseen saa ottaa rennietä ja nestemäisistä esim. Antepsin. Samarinia ei käsittääkseni saa ottaa. Mä käytän Antepsinia.

Perhevalmennus meni ihan jees. Eka kerta oli ryhmäytymistä, joten ei siellä oikeestaan ees tullut vielä tietoa.

Mun äiti on erikoistunut vammaisiin ja vammautuneisiin... Se opetti ennen sellaisia erittäin vaikeasti vammaisia. Ei sellaisia ees yleensä nää katukuvassa juuri. Se mua ehkä eniten pelottaa. Kuuli niitä kauhujuttuja, miten huonosti niitä monesti hoidetaan.

En taida mäkään ostaa talvitakkia, varsinkin jos vauva tulee jo joulukuussa. Ehkä mä oon koko kuukauden kotona ja en poistu mihinkään. =). Ostin sellaset mamma velour-verkkarit ja niistä on tullut mun lemppari vapaa-ajan asu. Mä yritän ees meikkaa vähän tai jotain muuta, ku en halua oikeestaan muuta ku verkkareita enää vapaalla käyttää =D

Ei tuu taas viesti perille...

Mua varottiin Samarinista just suolan takia. Ylihysteriaa vissiin. Mä en muuten oo syöny ikinä näin suolaisesti ku raskauden aikana. Yhtään ei oo turvotusta. Musta tuntuu että sitä jotenkin jopa tarvii, ku en oo aikaisemmin suolaa syöny.

Sun innoittamana mittasin mahani. 100 cm. Ja mä oon sua vähän jäljessä. Aika samoissa mennään. Kyllä tää aika isolta tuntuu. Hurjimmalta tuntuu että tää ehtii kasvaa vielä kaks ja puol kuukautta ainakin... Kääk

Ei tuu taas viesti perille...

Mua varottiin Samarinista just suolan takia. Ylihysteriaa vissiin. Mä en muuten oo syöny ikinä näin suolaisesti ku raskauden aikana. Yhtään ei oo turvotusta. Musta tuntuu että sitä jotenkin jopa tarvii, ku en oo aikaisemmin suolaa syöny.

Sun innoittamana mittasin mahani. 100 cm. Ja mä oon sua vähän jäljessä. Aika samoissa mennään. Kyllä tää aika isolta tuntuu. Hurjimmalta tuntuu että tää ehtii kasvaa vielä kaks ja puol kuukautta ainakin... Kääk

Kävin apteekissa ja suositteli jotain lääkettä minkä nimee en kyl just nyt muista. En ollut ennen kyseisetä lääkkeestä kuullut. Hyvin kyllä auttoi närästykseen, kun tänään ruokailun jälkeen sellaisen otin. Mulla ihan kauheesti turvotusta, et en kyl sit uskalla sitä Samarinia koittaa. Olen aina syönyt vähäsuolaista ruokaa ja nyt olen suolaa yrittänyt välttää. Ei kyl auta turvotukseen. Mulla heti puolilta päivin jo nilkat ja pohkeet selvästi turvoksissa. Illalla ne ihan limput ja eilen huomasin et turvotusta reisissä asti. Turvotus niin inhottavaa. Hametta kun pitää niin tuntuu et sukkahousujen alla niin kauheet limput! Olen myös yrittänyt juoda paljon vettä, mikä auttaa turvotukseen. Mut ei sekään tunnu auttava...

Ai... mulla on tullu vaan läskiä =). Se ei niin helpolla sitten lähdekään. En usko että oon kauheesti lihonnu, mutta ehkä vähän on tullu reisiin lisää. Siinähän sitten tuskailen sen kanssa ku oon synnyttäny. Selluliittia on tullu kans vähän reisiin, mikä INHOTTAA niin paljon!

Mulla ei oo ikinä ollut muutenkaan turvotusta, joten en tiedä miltä se tuntuu. Ei varmasti mukavaa. Uskoisin että sitäkin ehtii tulla vielä. Mun tekee mieli suolaisia juttuja ja nää mieliteot on jo aika väkivaltaisia, joten oon sitten vaan syönyt. Toistaiseksi ei oo haitannu, niin ei voi mitään. Outoa on ollut syödä suolaa, kun en oo ikinä sellaiseen tottunut aiemmin.

Musta tää 9 kuukautta tuntuu tosi pitkältä ajalta. Ei ehkä niinkään se vauvan venaaminen, mutta kaikki tää mikä tulee kaupan päälle. Haluan vyötärön. Ja helvettiin nää selluliitit. =D

^ No, periaatteessa se selluliitti on nestekertymää ja kuona-aineita. Siis nestettä voi olla kertyneenä kropassa vaikka ei olisikaan näkyvästi turvonnut.
Eli mulla ei ainakaan sukista jää esim. nilkkoihin mitään rantuja vaikka sormukset kiristää yms.

Erilaisia turvotuksia...

Moikka!

Kyllä mullakin selvästi nimenomaan reidet on kasvanut, läskit. Niissä selvästi puristaessa selluliittiä, mut myös nestettä kertynyt ihan kauheesti varsinkin iltaisin. Et onko se sit selluliittiä vai nestettä, niin tiedä sitä sit.

Turvotus näkyy siinä et selvästi nilkat, pohkeet isommat. sit sukista, housuista ym. jää ihan kauheet painaumat. Sit mun reisissä polven yläpuolella iho ihan höllyvä, pehmeä, siis siellä selvästi nestettä ihon alla. Vähän kyllä huolestuttaa et kuinka paljon turvotusta voi tulla ja jos sitä kauheesti niin onko vaarallista. Turvotus yhdessä korkean verenpaineen kans ei ilmeisesti ole hyvä juttu. Mulla kyl ollut ihan hyvät paineet. Tai nyt ei kyl ole muutamaan viikkoon mitattu ja nyt turvotus selvästi lisääntynyt. Täytyy pyytää nyt sit töissä jonkun mittaamaan ja vähän seuraamaan tilannetta..

Musta raskausaika on mennyt melko nopeesti, mut en jaksais enään odottaa reilua kahta kuukautta.. Nää vaivat mua kans erityisesti nyppii. Ja sit kun ei voi selvästikään elää normaalisti. täytyy nyt vaan yrittää löytää niitä hyviä puolia ja nauttia tästä loppuajasta :)

Vointeja kaikille!!!

Sulla on Tytti onneks kiva tilanne, jos voi tsekkaa töissä juttuja. Ei tarvitse huolehtia liikaa. Ei kai pelkkä turvotus yksinään oo kauheen paha...? Ilmeisesti just korkean verenpaineen kanssa lähinnä. Mun ystävä joka sai lapsen keväällä oli kuin ilmapallo, sen silmäluometkin oli turvonnu. Ei sille oltu sanottu ainakaan mitään.

Reilu pari kuukautta tuntuu pitkältä ajalta kun ajattelee näitä vaivoja. Sit kun miettii siltä kantilta että saman ajan päästä mulla on ikioma vauva, niin se tuntuu aika pikaiselta ja vähän jännältäkin. Mä ootan että saan jäädä äippälomalle ja kulkee verkkareissa ja lenkkareissa loppuajan. Nää korkokengät, sukkahousut ja siistimmät vaatteet ahdistaa jo aika tavalla. En ois uskonut että vielä tässä vaiheessa kuljen koroissa, mutta ihan hyvin on mennyt =).

Mulla on taas neuvola keskiviikkona ja kauhupunnitus tulossa =). Nyt se ei onneks niin pahalta tunnu enää sen alkujärkytyksen jälkeen.

Eniten kaipaan ajalta ennen raskautta: vyötäröä, seksiä ilman mahaa, istuvia vaatteita ja vaivatonta elämää =). Mutta on se ihanaa saada vauva!

Samoja asioita minäkin kaipaan ajalta ennen raskautta. Meillä ollut seksielämä hyvin hiljaista tässä viime aikoina. Molemminpuolista kiinnostumattomuutta. Muuten ollaan kyllä selvästi lähempiä kuin ennen ja hellyyttä riittää, se tärkeintä :)

Mulla oli verenpaine ok, et ehkä siitä turvotuksesta ei tarvitse olla niin kovin huolissaan. Mulla reilu viikon päästä neuvola, et täytyy siellä vielä ottaa asia puheeksi. Punnitus muakin jännittää!!!

No ei oo onneks enää pitkä aika... En oo tosin varma tuleeko se vyötärö takaisin =). Meilläkin on tuolla makuuhuoneen puolella hiljentynyt, vaikka seksiä harrastetaankin. Mulla on kipeitä supistuksia jos yhtään liikun. En ymmärrä miten sen pitäisi olla kivaa jos makaa vaan (ellei kuulu kalojen sukuun...). Sitten oli tulehdukset ja kaikki. Meilläkin halitaan ja rapsutellaan entistä enemmän =). Niin mukavaa!

Hei onko sulla tietoa suonenvedoista raskauden aikana? Mä oon muistaakseni jostain lukenut että niitä voi olla raskauden aikana. Mulla tulee sellaisia pohkeisiin nykyään joku viis kertaa yössä. Ne on ihan karmeita, ei mulla oo tollasia ollut ikinä. Pitää käsin hieroo että ne menee ees ohi.

Meilllä on muuten vieläkin se talon/asunnon metsästys menossa. Ihme huijareita liikenteessä. Kaikkea vähätellään ja yritetään riistää jostain mummon kukkaboordi taloista. Kuntotarkastuksia kun kysyy niin sieltä löytyy sitten kaikkea paskaa. Luuleeko jengi ihan tosissaan, että kosteusvauriot ei jossain vaiheessa paljastu?! Onneks ruvettiin kattelee hyvissä ajoin. Ehkä meillä ens keväänä on uus koti =)

Suonenvetoa mullakin ollut ja magnesium tähän musta jonkin verran auttanut, vaiks edelleen silloin tällöin öisin suonta vetää. Se tuntuu niin kauheelta ja kun ei hierominenkaan auta, olen yrittänyt sit seistä jalan päällä, et kramppi laukeis. Kannattaa koittaa magnesiumia!

Meillä kans ollut puhetta uuden asunnon hankkimisesta. Tai oikeastaan pääkaupunkiseudulle muuttamisesta. Mies helsingissä töissä useita päiviä viikosta ja nyt jo tuntuu ikävältä olla paljon yksin. Saatika sit kun on pieni vauva. Mua ei täällä kyl oikeestaan mikään pidättele, kun ei ole vakituista työpaikkaakaan. Helsingistä varmasti töitä saisin. Ja suurin osa mun kavereista asuu Helsingissä. Mut kyl se muutto kuitenkin tuntuu jotenkin vieraalta ajatukselta, ainakin vielä. Ollaan vasta vuosi asuttu nykyisessä kodissa ja viihdyn siellä niin hyvin. Olen kyllä järkeistänyt itselleni että kyllä se muutto vaan tulee jossain kohin ajankohtaiseksi.. Näinkin on huono jatkaa pidemmänpäälle. Vihdistä ollaan nyt asuntoa katsottu. Onko sulla nuka tietoo millainen paikka Vihti on? Tai kokemusta muista paikoista helsingin lähellä? Helsinkiin en haluaisi muuttaa. Jonnekin mukavalle rauhaisalle paikalle, mut kuitenkin sopivan ajomatkan päähän helsingistä.

Tää alkaa käydä pelottavaksi... Sun jutut kuulostaa jo liikaa mun omilta. Ne omakotitalot mitä käytiin kattomassa on nimittäin Vihdissä. Mä oon aika hyvin haarukoinut alueita ja meillä on melko samat vinkeet, eli ei Helsinkiin mutta lähelle. Lisäks meillä on ollut toiveena, että ois jonku ison tien varrella ja edes kohtaiaiset palvelut.

Hyviä alueita on mun mielestä Kirkkonummi, Sipoo ja Vihti. Kirkkonummella ja Sipoossa joutuu kyllä etsimään enemmän jos etsii hyvää hinta-laatusuhdetta. Sipoossa parempaa aluetta on enemmän Etelä-Sipoossa ja esim. Söderkulla on hyvä alue. Siellä ei tosin ole kaikkein halvinta, koska on mahdollista että Sipoo liittyy Helsinkiin ja lisäksi siellä kauheen vähän taloja.

Jos haluat Vihdissä palveluiden lähelle on keskustassa niitä eniten. Melko vastaava on myös Nummela, joka on hinnaltaankin melkein samanlainen. Me ollaan katottu Vihdissä omakotitaloja sellaiselta alueelta kuin Otalampi. Se on uudempi alue, johon rakennetaan paljon. Siellä on päiväkoti, koulu, neuvola... Uutta koulua ollaan rakentamassa. Alueena se on todella kaunis ja selllainen maaseutumainen. Siellä on ihmeen hyvin taloja tarjolla ja mun mielestä hintataso on oikeesti edullisempi kuin pk-seutu yleensä. Siellä oon nyt suhannut ja se paikka tuntuu aika kivalta.

Paikkoja joita kannattaa myös tsekata on Tuusula ja Kerava ja Järvenpää. Ne on kaikki tosi virkeitä ja kivoja alueita. Keravalla on melko kyseenalainen maine sen junttiuden takia, mutta se on oikeesti tosi kiva paikka ja jokainen joka siellä on oikeesti käynyt tietää sen. Kerava on lisäksi junaradan varrella mikä on iso plussa. Keravalla ja Järvenpäässä on useita ravintoiloita ja muutenkin ne on ihan täyden palvelun paikkoja. Tuusula on vähän hiljaisempi. Klaukkala on myös edullisempi, mutta se on vähän sellainen nukkumalähiö, missä on paljon vaan taloja. Näistä mikä tahansa sopii lapsiperheelle.

Me ei harkita tota Tuusula-Kerava-Järvenpäätä koska anoppi asuu silloin liian lähellä. Muille suosittelen =).
Vantaalta en osaa suositella oikeestaan mitään, se on jotenkin tuntemattomampi mulle, vaikka käyn siellä usein asiakkailla. Mulla on suht hyvä tuntemus näistä alueista ku mun asiakkaat on pitkin poikin Uudellamaalla. Espoon tunnen hyvin, kun oon sieltä kotoisin. Kysele ihmeessä alueista jos tulee jotain mieleen, mä jeesaan jos osaan.

Muutto tuntuu varmasti vieraalta. Kyllä mullekin Vihtiin muuttaminen ois aika vierasta, vaikka ei sieltä valtava matka oo mihinkään. Siellähän sitä ois sitten jumissa pääosin. Sieltä saa muuten omakotitaloja, ihan uusiakin alle 300 000 € mikä on aika poikkeuksellista täällä. Me katottiin just sellasta 300 neliöistä ( lähti mopo käsistä...) joka makso 275 000 ja se oli noin 10 vuotta vanha. Sillä hinnalla saa hikiset 90 neliöö Espoosta =).

Mä syön magnesiumia, mutta ilmeisesti en tarpeeksi... Mä väännän jalkaterää käsin kun en jaksa ylös nousta. Näistäkään ei kukaan kertonut etukäteen mitään =)

Sieltä Nummelasta ollaan asuntoja katsottukin, mut eikös se kuulu Vihtiin!? Uutta ollaan ajateltu ostaa, joko omakotitaloo tai rivitaloo. Ei välttämättä mitään kauheen isoo, et 100 neliöökin riittäis. Myös Kirkkonummelta ollaan katseltu. Mun mies meneekin tänään Nummelaan muutamaa tonttia katsomaan, mihin ruvetaan tässä pian rakentamaan. Keväällä olis sit varmaan muutto edessä. Jotenkin kivaa,mut silti mietityttää!!!

Joo, kuuluu Nummela Vihtiin. Sitten kun muutat tänne niin noi pikkuerot on merkittäviä. Ei mun kaverit Nummelasta puhu olevansa VIhdistä =)... Muotoseikkoja. Mun mielestä Vihdistä löyty paremmin uusia omakotitaloja kuin Kirkkonummelta. Rivareita rakennetaan molempiin aika tavalla. Hyvät alueet ootte valinneet tarkasteluun. Varmasti mietityttää, onhan toi iso muutos. Onneks sulla on jo kavereita täällä. Varmasti helpompaa silleen. Mekin katotaan rivaria / omakotitaloa ja sellaista 120 neliöö ollaan kaavailtu. Isompikin kelpaa jos suht samalla rahalla saa =)

Kävin neuvolassa ja paino noussut 10,7 kiloa. Mä oon valtava! Tää maha painaa ja on melko vaikea hengittää. Portaat ku kävelee ylös niin hengästyy... Mulla oli tullu kahdessa viikossa kaks kiloa. Karmeaa!

Mä luulen et mun paino noussut saman verran kun sunkin. No viikon päästä sen sit näkee :) Liikkuminen on selvästi vaikeampaa, muutaman kilometrin kävely tuntuu ihan uskomattomalta urheilusuoritukselta. Ja portaitten nousu saa hengästymään.

Mulla tuo häpyluun alueen liitoskipu vaivaa. Ajoittain alapää niin kipee, et vaikea kävellä. Varsinkin jos on kauan istunut ja lähtee kävelee, niin sattuu tosi paljon. Sit ollut jonkin verran supistelua, olen miettinyt et mikä sit on normaalii!? Milloin pitää huonestuu!? Välillä vatsa menee vaan kovaks eikä ole kipuja, mut välillä kyl sattuukin jonkin verran.. Täytyis varmaan vaan hidastaa tahtia :)

Mä en pysty enää ees käymään lenkillä kun tulee niin kipeitä supistuksia. Kaks metrii ja pitää jo hidastaa. Vähän oon käyny salilla steppaamassa, se jostain syystä ei supistuta. Lisäksi mulla on sellaista kun lantion löystyminen... Noita samoja kipuja ku sulla eli liitoskipuja. Lisäksi sellaista iskiastyyppistä vaivaa ja selkää ja jalkoja vihloo. On kyllä kieltämättä aika hassu homma kun alapää ollu kipeenä monta viikkoa =).

Mulla on kans supistuksia. Se ei haittaa jos menee ihan kivikovaks se vatsa jos ei satu. Ne on silloin harjoitussupistuksia, mitkä on hyvästä. Jos yhtään sattuu pitäis ottaa rauhallisemmin. Mun yksityinen gyne selvitti mulle näitä aika tavalla. Se mitä ei sais olla on menkkamaiset kivut, painontunne (ikäänkuin vauva tulossa ulos) ja tosi kivuliaat supistukset. Mulla oli noita kaikkia sen tulehduksen aikana ja sen eron kyllä huomas, että mikä ei oo normaalia. Mä en pystynyt liikkuu vähään aikaan kun niitä supistuksia tuli ja piti mennä kaksin kerroin.

Mulla tulee kävellessä usein supistuksia ja orgasmin jälkeen aina (hih!). Ei oo kuulemma haittaa sanottiin neuvolassa.

Mä kävin eilen hulluilla päivillä shoppaa vauvalle =). Ostin mobilen, kulkustossut, leluja, vaatteita (name it, benetton...). Ihania oli ja ihan hyvät alennuksetkin. Pitää käydä kattoo jos sinne tulee muutakin.

Oho..Palveri alkaa. Moikka =)

Moikka!

Mä kävin kans hulluilla päivillä ja tänään olis kans tarkoitus mennä. Ostin kans vauvalle kaikkee kivaa :) Ja myös jotain joululahjoja. Täytyy ostaa nyt hyvissä ajoin kun ei sit tiedä mikä vointi joulukuussa.

Mulla tullut supistuksia ihan levossakin, mut eniten silloin kun kävelee vähän pidempää matkaa. Kivuliaimmat supistukset tullut just levossa. Silloin menkkamaista kipua. Mut kai se on ihan normaalii.

Nuo liitoskivut on kyl ikävii. Kääntyminen sängyssä sattuu ja sit tuntuu et välillä joutuu kävelee niin kuin olis paskat housus..

Sain aamulla sellaisen itkukohtauksen vaatekaapille, että en edes tunnistanut itseäni enää... Farkut ei mene jalkaan, sukkahousuja en saanut jalkaan kun maha oli tiellä ja hermostutti jne. Mun lantio on jotenkin levennyt ja tuntuu siltä kuin peffan luut ois ihan väärässä paikassa. Ne painaa kun istuu. Päänvaivaa aiheuttaa siis työvaatteet. Nyt pitäis löytyä esim siisti takki jota käyttää business vaatteiden kanssa. Ei löydy kaapista ja tuntuis tosi turhalta ostaa sellainen kuukaudeksi. Lisäks tuntuu että hiihtelen samoissa housuissa koko ajan.

Tutkin reisiäni peilin kautta ja ne on oikeasti lihonneet. Ne on olleet jemmassa mahan alla niin en oo ees huomannu. Ihan kuin kasvotkin ois vähän pyöristynyt. Ensimmäinen luontainen reaktio on että niille pitäis tehdä jotain NYT. Tää on niin masentavaa!Mä toivoisin että saisin edes kulkea jossain mukavissa mammavaatteissa näiden ahdistavien kauluspaitojen sijaan. Ulkona ei taida toi villatakki enää kauaa riittää. Kiukuttaa!

Oli mulla onneks kiva viikonloppu =). Käytiin Haikon kylpylässä lillumassa ja syömässä hyvin (reidet vaatii sitä...). Hoitelin joululahjoja lisää lauantaina hulluilta päiviltä. Aika mukavaa että niitä ei tartte enää stressata.On mulla jotain vielä ostamatta, mutta noi vaikeat hoidin jo alta pois.

Miltä ne tontit siellä Vihdissä näytti? Tarviiko teidän millaisella aikataululla päättää? Me saadaan kuntotarkastus huomenna yhdestä talosta ja katotaan sitten tarjotaanko. Onko se ihan hullua tähän saumaan lähteä muuttamaan ja remppaamaan? Se talo pitäis pintarempata kokonaan. Mä en oo löytänyt yhtään mieleistä taloa joka sellaisenaan ilman remppaa miellyittäis. Millaista te meinaatte?

Moikka!

Ollaan katseltu täs rauhassa asuntoa, muutolla ei ole mitään kiirettä. Ei olla edes vielä varmaks päätetty muutetaanko edes. Mahdollinen muutto olis varmaan joskus ens keväänä/kesänä. Miehellä ihan kauhee omakoti kuume :) Hienot ja tilavat asunnot on vaan niin pirun kalliita. Uudessa asuntaan nyt, niin uuteen olis kiva kyl muuttaakin. Saa nyt nähdä!

Mulla huomen neuvola. Punnitus jännittää! Nyt olen selvästi kasvoistakin pyöristynyt ja muutenkin olo tuntuu hyvin tanakalta. Reidet on kans aikamoiset! Luulen et reilu 10kg on tullut painoo lisää.

Kuinka kauan sulla on muuten vielä töitä? Mulla noin kaks viikkoa, 31.10 on vika työpäivä. Ihanaa olla melkein pari kuukautta kotona ennen kun vauva syntyy. Jos se nyt syntyy laskettuna aikana tai lähellä sitä. Toivoisin niin et se syntyis enne joulua, niin sais joulun viettää rauhas kotona. Eikös sun laskettuaika 25.12? Mulla 20pv et saa nähdä kummat vauva syntyy ensin :)

On kyl jännää et on niin samaan aikaan lasketut ajat =). Mua ei haittais vaikka joulun ois sairaalassa. Me ollaan menossa anoppilaan, joka herättää ristiriitaisia tunteita. Ei mua haittaa mennä sinne, mutta en kyllä hingukaan sinne.

Meillä oli perhevalmennuksessa eilen synnytyksestä ja kivunlievityksestä. Ajattelin ottaa epiduraalin ja muutakin jos on tarjolla. Mulle tuli yllätyksenä se, että ponnistusvaiheessa ei saa kipulääkettä. Jos epiduraali vielä silloin vaikuttaa niin hyvä niin, mutta jos sen vaikutus on jo hävinnyt ja ponnistus alkaa niin sitten pusketaan ilman. KAMALAA! Mulla just yks tuttu synnytti ilman mitään lievityksiä niin kuin esikoisensakin... Ei ois musta siihen.

On noi talot joo sika kalliita. Espoossa haluaisin asua mutta täällä on jo NIIN kallista. Toi Vihti on hintatasoltaan vielä inhimillinen. Ei munkaan varoilla ihan tollasta lukaalia ostettais mitä nyt ollaan kattomassa. Vaikka on ihan hyvät tulot niin tuntuu että pitäis olla melkoisesti varallisuutta jo pohjilla että noihin taloihin pääsee käsiks.
Mä en halunnut ihan uutta kun haluan valita ite kaikki jutut ja pinnat sinne. Siks ollaan etitty suht uutta joka on tyydyttävässä kunnossa niin että sinne tehdään täys pintaremontti lattiasta kattoon. Vähän pelottaa että miten sitä kaiken jaksaa...

Älyttömän mukavaa kun on lasketut ajat niin lähekkäin. Voidaan sitten yhdessä puhista loppuraskaudesta...=D

Yhteistyössä