Joulukuun mammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tytti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mä sain eri neuvoja. Kukin elää niin kuin parhaaksi näkee. Mä en halua edes olla liian hysteerinen ja siihen on syynsä miksi oon just tässä ketjussa.

Mä aion syödä fetaa ja nauttia matkastani. Siiderinkin ajattelin terassilla juoda. Ai niin, sushiakin söin viikonloppuna. Syntinen minä...

Saanko nyt niskalaukauksen?

Sushista...

Mäkin olen sushin ystävä, ja olen harmitellut etten pääse syömään sushia raskausaikana raa'an kalan takia... Söitkö Nuka myös kalaa vai pelkkiä kasvisversioita?

Myy

Ei mitään hajua miten tää homma toimii... Miten tänne lähetään viestejä?! Katotaan jos osaan =)

Mä en syönyt sushia ekan kolmen kuukauden aikana. Mä vältin nyt lähinnä levää ( jodipitoisuudet). Söin hyvällä halulla lohta ja tunaa. Tofuahan voi syödä ja sitä munakas hommaa muutenkin. Käsittääkseni nigireistä ainakin ravun pyrstö on kypsennetty. En aio syödä usein, mutta tuskin tää vikaks kerraks ennen synnytystä jää.

Katso siisti paikka, mistä tiedät saavasi tuoretta kalaa, jos tekee mieli ottaa riski.

onpas hienot uudet sivut! Saa nähdä osaako näitä käyttää.

Niin pohjois-Italiaan mennään. Ihan Venetsian lähelle. Sellainen uusi rantakohde kun Lignano. Odotan niin kovin et pääsee rannalle ottaa aurinkoa. Saa nähdä miten sitä jaksaa auringossa nyt sit olla. Yleensä otan paljon aurinkoa ja voin tunti tolkulla vaan maata!

Nyt on muuten olo selvästi kohentunut. En ole enään niin väsynyt ja pahoinvointiakaan ei ole ollut joka ilta. Miten nuka sun vointi? Entä onko Myyllä jo raskausoireita? Nyt täytyy jatkaa siivoamista, kun on vielä energiaa.

Hauskaa juhannusta kaikille ja toivotaan et on lämpimät ilmat!

Komeet on sivut...=)

Pahoinvointi on helpottanut vähän. Väsymys pahentunut ja päässä pyörii koko ajan. Ei oikein uskalla ajaa enää. Tää huimaus on kauheeta. Mä uskon että pahoinvointi loppuu kohta kokonaan. Huimaus ei kuulemma välttämättä hellitä koko raskausaikana.

Mä tykkään kans lojuu auringossa. Mies on vielä pahempi =). Muistakaa että iho pitää suojata hyvin, koska raskausaikana kaikenmaailman läikkiä tulee helpommin. Mä en oo ikinä palanu, mutta raskausaikana voi kuulemma palaa herkemmin. Mä aion paahtaa itseäni joka tapauksessa. Ruskea läski on kauniinpaa kuin valkoinen läski =). Ihan vähän ahdistaa tää maha, kun se ei oo selvästi raskausmaha. Näyttää vaan siltä ku ois lihonnu.

Me lähdetään tänään Wieniin! Toivottavasti aurinko paistaa. Hauskaa Jussia!!! Pitäkää hauskaa!

Moikka!

Nostetaan vähän ketjuamme! Joko nuka olet tullut takaisin Wienin reissulta? Taitaa olla ihana paikka!?

Mä jo kovasti odotan et loma alkaa kahden viikon päästä. Töissä kauheeta kiirettä, niin on ihana vaan neljä viikkoa olla ja lomailla! Ilta pahoinvointi senkun jatkuu. Luulin et se meni jo ohi, mut ei! Toivotaan et se pian helpottaa, eilen meinaan alkoi rv 16. Nyt on selvästi vatsakin kasvanut ja housut puristaa. Ostin muutamat mammahousut ja yllättävän oman tyyliset löytyi. Vatsa osassa vielä tietenkin ylimmäräistä tilaa, mut ovat oikein hyvät jo nyt. Olen myös käyttänyt omia matalia housuja, muut puristaa niin kauheesti. Vauvan vaatteitakin olis tehnyt kovasti mieli ostaa, mut ne selkeesti tytöille tai pojilla. Tai ainakin ne mitkä oli nyt alennettu.

Vauvanvaatteita olen kyllä saanut muutaman pahvilaatikollisen, kun käytiin sukuloimassa juhannuksena. Niitä katsellessa jotenkin heräs ajatukseen, et tosiaan meille on tulossa vauva. Vielä sitä ei oikein tajuu.. Ehkä se sit konkretisoituu vasta kun se vauva syntyy. On tää jotenkin vaan niin ihanaa aikaa :)

Moikka,

sorvin ääressä ollaan taas. Wien oli ihana. Paljon palatseja ja nähtävää. Me lähdetään viikon päästä etelään löhölomalle. Mä suoritin jo noi nähtävyydet, niin nyt on ihana päästä lojuu.

Ostin kans mammahousut, pari hametta ja toppeja. Onneks on alennukset. Tuntuu aika turhalta laittaa rahaa noihin. En tosin ala myöskään kulkee vaatteissa jotka ei mahdu päälle =).

Mulla on sunnuntaina 15 viikkoo täynnä. Mun mielestä tää vatsa näkyy selvästi. Ei ne töissä oo kyllä huomannu ku oon peitelly . Mä yllätyin että se näkyy jo. Mä luulin että se tulis vasta myöhemmin.Pömppö on ihana! Se tuntuu niin söpöltä ja vauva tuntuu jotenkin konkreettisemmalta. Mies suukottelee sitä ja mä paijaan =).

Vauvanvaunuista... kaveri sanoi että sen vaunuissa oli puolen vuoden toimitusaika. Toisella tutulla oli neljä kuukautta. Mistä tollastakin voi tietää? Sillä tutulla on laskettu aika tänään ja niillä ei oo vaunuja vieläkään kun ne ei tienny tollasista ajoista.

Mä oon lukenu kasoittain vauvalehtiä. Vaatteita en oo uskaltanu vielä ostaa ton värihomman takia. Ja oikeessa oot tää on niin ihanaa aikaa =)

Elina: Joskus saattaa (kuulemma) Np-ultrassa saada selville sukupuolen joka on noin viikon 12 aikoihin, on kyllä aika aikaista...itse en henk.koht usko tähän.
Varsinainen neuvolan tarjoama ultra oli meillä joskus 20+ viikolla ja silloin moni saakin tietää kumpanen sieltä on tulossa, ts meidän kohdalla jäi arvaukseksi vielä tuolloinkin, ei voinut ultraaja sanoa satavarmaksi mtn...tyttöä ehdotti mutta saattoi pojan pippeli olla piilossakin kuulemma..
Nyt sitten odotellaan loppuun saakka..Tokihan voisin mennä yksityiselle ja maksaa tästä tiedosta mutta kyllä päätimme malttaa odottaa vain :)

Craviz ja pikkuinen 27+0

Moikka!

Nostetaas vähän ketjuamme. Taitaa kaikki olla niin kesä tunnelmissa ettei kerkee täällä pyörimään ja kirjoittelemaan. Mulla töitä vielä 7pv ja sit alkaa odotettu loma :) Pääsee kunnolla nauttimaan auringonpaisteesta.

Mulla edelleen pahoinvointia iltaisin, mut ei onneks enään ihan joka ilta. Väsymystä tuntuu olevan enemmän ja töissäkin olen ihan väsynyt. Tosin motivaation puutettakin on kun tietää, et pian alkaa loma.

Olin tuntevinani eilen illalla ensimmäiset vauvan liikkeet :) Makailin sängyssä ennen nukkumaan menoa ja alavatsassa tuntui jännä kuplinta ja ihan kun elohiiri olisi mahassa ollut. Tuntui tosi jännältä ja ihan häkeltynyt olo oli ja on vieläkin! Nyt rv 17 menossa. Vajaa kuukauden päästä meillä rakenneultra, niin sit pääsee taas pikkuista ihailemaan :)

Olen muuten nuka nyt ostanut muutamia vauvanvaatteita alennusmyynneiltä. Enään ei pystynyt malttamaan mieltä. Olen myös äitiysvaatteita ostanut, kun ei enään omat vaatteet mahdu päälle. Vauvamasu näkyy jo selvästi vaikka ei mikään kovin iso olekaan. Tuntuu et se on joka päivä vaan isompi. Niin ihanaa!!!!
Kirjoitelkaa kuulumisia!

Aurinkoisin terveisin Tytti

Nostan nyt taas ketjuamme, taitaa muut olla jo kesäloman vietossa. Mulla töitä ensi viikon tiistaihin ja sit lähden kans kesälaitumille :)
Kirjoitelkaanhan kuulumisia, kun kerkiätte.

Moikkelis lomalta! Kreikka takana, ihanaa oli. Hirveesti en helteessä viihtynyt ja ekaa kertaa löhösin etelässä varjon alla =).

Vielä pari viikkoa jäljellä lomaa. Syksyllä muutama kuukausi töitä ja sitten kotiin vauvan kaa! Niin mahtavaa. Mulla nyt menossa rv 17 ja oon tuntenut kans liikkeitä. Se pulisee mahassa aina kun rauhoittuu ja makaa selällään iltaisin =). Aika liikuttavaa.

Mä oon ostanut äitiysvaatteita ja "äitiysvaatteita". Yritän ostaa sellasia että ne menee raskauden jälkeenkin. Mulla on paino vieläkin noin kaks kiloo alle lähtöpainon vaikka maha on kasvanut. Syön tosi paljon joten eiköhän se kohta nouse jopa enemmän kuin on toiveissa.

Meillä on kahden viikon päästä toka ultra. Osa ultraajista kertoo sukupuolen. Meidän neuvolassa on just ollut kaks tapausta jossa ne sukupuoli on ollut eri kuin luvattu. Siks taidan mennä 4d- ultraan.

Kai mäkin lähden vaatteita kohta ostelee =).

Moi pitkästä aikaa kaikki onnellisesti raskautuneet! Käyn silloin tällöin lukemassa kuulumisianne enkä malta odottaa että pääsen itsekin tälle puolelle... Ehkä lähiaikoina - toivottavasti!

Kaikille ihanaa kesän jatkoa ja odotusaikaa!

T: Assari

Moikka!

Nyt on mullakin vihdoin loma alkanut. Maanantaina lähdetään Italiaan :) Uskalsitko nuka syödä matkalla kaikkia ruokia vai vältitkö jotain? Maitotuotteet on varmaan sellasii mitä kantsii välttää vai onkohan ne pastoroidusta maidosta tehtyjä?

Mä luulen et mulla on painoo tullut lisää yhteensä muutaman kilon. Huomenna neuvola, et sit näkee tarkemmin kuinka paljon. Vatsa jo selvästi näkyy. Mä olen kans ostanut myös sellaisia vaatteita mitä sit voi käyttää myöhemminkin, mut äitiysvaatteitakin.

Meillä kans kahden viikon päästä rakenneultra ja täytyy toivoo, et näkyis kumpi siellä on. Ajateltiin sit kuitenkin mennä myöhemmin 4D ultraan.
ootko nuka jo käynyt katsomassa vaunuja ja yms? Me käytiin tänään katselemassa ja yhdet kivat vaunut löytyikin ja sänky. Ei kyllä vielä mitään ostettu.

Hauskaa kesää! Myös sulle Assari, toivotaan et pääset pian joukkoomme :)

Tytille oikein reipasta ja ihanaa matkaa, Italia on ihana maa! :) Voit syödä melka lailla rauhassa, mutta kannattaa välttää pastoroimattomia maitotuotteita ja jos tilaa esim. limun, niin jäitä kannattaa ehkä välttää. Jos ne on vaikka vesijohtoveteen tehty. Italialainen jäde on melkein maailman parasta, mä uskaltaisin syödä sitä ainakin! ;) Ei turhaa hysteriaa, omalla maalaisjärjellä pärjää.

Mulla ensi viikon ke rakenneultra, hui! Maha jo aika muhkea! :)

t: Hansu rv 18+4

Moikka taas!

Me oltiin valuttu ties mille sivulle asti jo!

Kesäloma meni vauhdilla ja taas ollaan sorvin ääressä. Mun hommia hieman muutetaan töissä, ettei tarvitse niin hirveesti hikoilla. Ei tartte ajaa sun muuta niin paljon. Oikein hyvä!

Meillä oli toka ultra alkuviikosta. Vauveli oli noin 20 cm ja painoi 300 g. Masu on tosi nätti ja pömpöttää tuossa edessä. Takaa ei huomaa mitään. Nyt siitä ei voi enää erehtyä ja on se jotenkin liikuttavan ihana! Vauva potkii ja möyrii. Aina kun ajan autoa se rupeaa mönkimään. Taitaa leikkiä autoa =).

Voin paljastaa salaisuuden... Me saadaan poika =). Kamalan jännittävää!

Miten Tytti sun lomat on menny? Joko on iso maha? =D

Kivaa saada myös uusia joukkoon!!!

Hei pitkästä aikaa!

Kiva kuulla teidänkin kuulumisia. Me täällä tullaan perässä. Tänään kävin eka kertaa neuvolan lääkärillä ja samalla kuulimme eka kerran sydänäänet. Olimme puolison kanssa hyvin huojentuneita, kun pikkuinen on pysynyt elossa kriittisten viikkojen yli. Olen ollut päivän leveä hymy naamalla ja välillä tippa linssissä, kun ajattelee pientä tuolla mahassa. Ensi viikolla meillä on np-ultra. Toivottavasti sekin menee hyvin. Sitten uskaltanemme paljastaa uutisen sukulaisille :-)

Myy 12+2

Siis miten tää ketju oikeen toimii, eikös täällä kirjoittele ne joilla on jouluna la? Oletko Myy laskenut la:n oikein? Minun laskujen mukaan sinulla ei voi olla la joulukuussa ja Assari ei voi mitenkään keretä joulukuisiin!

Minä, Nuka, Tytti ja Assari oltiin haaveilijoiden puolella samassa ketjussa ja nyt sitten moikkaillaan toisiamme... Kyllä Joulumamma olet ihan oikeassa, ei minulla ole laskettu aika joulukuussa vaan helmikuussa. Kirjoittelenkin siis enemmän tuonne helmikuulaisiin.

No onko tuolla nimellä niin väliä? Minä ja Tytti täällä pääasiassa kuitenkin kirjoitellaan. Tossa ohessa menee joulukuu ketju, jossa ilmeisesti pysytään paremmin ruodussa lasketun ajan suhteen. Musta on kiva tutustua paremmin niihin kenen kanssa kirjoittaa. Meidän ketju nyt ei muutenkaan oo hirveetä sukseeta saavuttanut ja poikkeaa varmaankin sitten siitä toisesta ketjusta.

Tärkeimmältä meille tässä ketjussa aktiivisesti pyörivissä on kuulumisten vaihtaminen. Ehkä me rikotaan jotain ellien sääntöjä väärällä otsikolla, mutta aivan sama =). Tervetuloa joukkoon "?", jos juttuseuraa haet =). Palstapoliisia en minä ainakaan tänne kaipaa.

Kiva kuulla Myy että kaikki on hyvin! Tuossa kohtaa se itselläkin helpotti. Mulla oli jo vähän masua tossa vaiheessa, mutta hyvin sen sai piilotettua vielä jos halusi. Kiva että käyt moikkaamassa meitä täällä "väärällä" palstalla.

Hyvää odotusta kaikille tasapuolisesti viikoista riippumatta =)

Moikka kaikille!

Kyllä ihmiset jaksaa kaikenlaisesta niuhottaa, mut viis niistä! Jatketaan vaan entiseen malliin ja kiva kun olet Myy käynyt kuulumisia kertomassa.

Mulla lomaa vielä viikko jäljellä. Italian matka meni oikein mukavasti. Kuuma oli, mutta yllättävän hyvin jaksoin aurinkoa ottaa ja tuliaisena ihana rusketus :)

Meillä oli kans rakenne ultra ja vauveli kovasti kasvanut. Oli noin 20cm pitkä ja painoi 379g. Arveli että tyttö olisi tulossa :) Hänellä niin kovin kapoiset kasvot ja ei ainakaan pippeliä näkynyt. Mennään 4.9 4 D-ultraan et siellä se varmaan näkyy sitten paremmin. Oletteko nuka ajatelleet mennä 4 D-ultraa?
Maha kans mukavasti kasvanut ja ei mullakaan näy yhtään takaapäin. Kolmisen kiloa tullut lisää painoa. Vauva kovin liikkuvainen ja muutaman kerran mieskin tuntenut liikkeet vatsan läpi :)

Joko olette nuka tehneet vauvalle jotain hankintoja? Me ostettiin vaunut, kun löysin netistä hyvällä alennuksella haluamme vaunut. Ostettiin i´coonin kolmipyöräiset vaunut. Ja sit olen kyl ostanut vaikka mitä vaatteita ja Italiasta ostettiin vauvalle ihania juttuja.

Aurinkoisin terveisin Tytti

Moikka Tytti!

Kivaa kuulla susta! =D

Meidän vauva oli kans noin 20 cm ja painoi n.300g. Nyt en oo käyny vaa´alla viikkoon mutta en usko että painoa on tullu kiloa enempää. Me oltais menty 4d-ultraan jos sukupuoli ei ois selvinny rakenneultrassa. Vauvelin vehje kyllä näkyi niin selvästi että eiköhän se poika ole.

Ostettiin Dreweksin hoitopöytä ja Gracon kaukalo ( pikakiinnityksellä). Sitten ostettiin sellainen laulava keinu, jota en ois ostanu mutta maksoi käytettynä 20 € ja tuttu vannoi sen nimeen niin kovasti =).

Mä katsoin vissiin samoja vaunuja. Niitä oli vauvattaren sivuilla. Kävitkö ostaa jostain vai tilasitko netistä? En uskaltanut tilata niitä kun en oo yhtiäkään käyny kattoo vielä livenä. Ne näytti tosi mieleisiltä ja on mun suokkarit tähän mennessä. Se merkki ei kyllä sano mulle mitään.Millaset ne oli? Laitatko vielä mallin niin voin tsekkaa mitkä ne on. Täähän meni tosi kätevästi. Kiva kuulla miks joku valitsee kolmepyöräiset. Itse ajattelin että ne ois kätevät kävelylenkille. Kerro nyt mahd. tarkasti miksi ne valitsit niin osaan itekin ehkä viisaampana sitten niitä katella. Oliko niissä muuten millanen toimitusaika?

Mä mietin viime viikonloppuna, että ostanko liian ajoissa noita kamoja... Toisaalta, onhan tää jo aika pitkällä ja en haluu sitten lopussa kamoja alkaa ostella.

Vietä ihana loppuloma! Mä pakerran jo täällä töissä =)

Kirjoitin pitkät pätkät, mut ei sit kuitenkaan tallentunut :(

Elikkäs.. Haluttiin kolmipyöräiset vaunut, niiden näppäryyden takia. Hyvät lenkillä ja sit kääntyy näppärästi. Käytiin katsomassa Gessleinin vaunuja, mut sit löysin netistä I´coonin platon 3 air vaunut. I´cooneissa hieman erilainen etupyörä kun Gessleineissä. I´coonin etupyörä ei käänny kokonaan ympäri ja sen saa lukittua, siksi luulen sen olevan parempi. I´coonit olivat myös hyvässä tarjouksessa Vauvattaressa ja päätettiin sitten tilata ne. Etukäteen ei vaunuja nähty, mut ajateltiin et palautetaan ne sit takas jos ihan huonot. Soitin myös vauvattareen ja kyselin vaunuista ja myyjä antoi oikein positiivista palautetta. Kertoi että hänen lapsellaan samanlaiset. Siis tilattiin ne sitten kans viikkoa sitten ja silloin myyjä sanoi että ne olleet nyt kysyttyjä ja kannattaa tilata pian et ne varmasti saa. Ne tuli kotiinkuljetettuna maksutta heti seuraavana päivänä. Helsingissä lastenturvassa niitä vaunuja kans myydään, mut satasen kalliimmalla. Kannattaa käydä niitä sieltä katsomassa, mut myös kantsii varmaan soittaa vauvattareen mikä vaunujen tilanne.

Kokoamisohjeet oli tosi huonot, mutta kun saatiin ne koottua ja vähän testailtua tuntuvat oikein hyviltä vaunuilta ja ollaan niihin kauhean tyytyväisiä. Tietenkään ei olla voitu käytännössä testata, mut uskon niiden olevan sopivat juuri meidän perheelle.

Mahtavaa! Ollaan katottu samoja vaunuja ja samasta paikasta =). Täytyy käydä vilkaisemassa ne vaunut. Taidan myös soittaa vauvattareen. Ainakin tänään niillä oli vielä se tarjous sivuilla. Hassua että toisistamme tietämättä ollaan katottu samoja... Kukaan muu noista ei ollut kuullutkaan.

Miten muuten? Ootteko ostanu jo muuta tavaraa lapselle paljon? Vähän hirvittää jo nyt ostella, mutta kai niitä jossain vaiheessa täytyy alkaa ostaa =).

Yhteistyössä