Joulukuu 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

UUSI

Vieras
1.12. Piia, toinen, TAYS
1.12. Lumienkeli82, Loppi, ensimmäinen, Hlinnan KS
2.12. Janna, ensimmäinen, TAYS
2.12. Helmi, 30,ensimmäinen, EKKS
*20.11 poika, 2740g, 49 cm
2.12. Pulla, 26, ensimmäinen, TAYS
2.12. Beebi, 18, ensimmäinen, Hlinnan KS
2.12. Hessu, ensimmäinen, PKKS
4.12. Minja, 31, Helsinki, ensimmäinen, NKL
4.12. Terhi, ensimmäinen, NKL
7.12. Taru, 24, toinen, Seinäjoen sairaala
*24.11 tyttö, 2790g, 49,5cm
8.12. Juuli, 31, Lpr, ensimmäinen, EKKS
8.12. Libero, 30, Turku, ensimmäinen, TYKS
8.12. Toivonkipinä, 30, JKL seutu, ensimmäinen, K-S KS
8.12. Happy, 30, Nokia, Toinen, Vammala?
10.12. ella, 29, Tampere, ensimmäinen, Tays
10.12. Hanna, 24, Oulu, toinen, OYS
11.12. Hansu, 32, ensimmäinen, PKKS
11.12. Kirsi, 26, Helsinki, ensimmäinen, KOS haikaranpesä
11.12. äiti'79, ?, kolmas, TYKS
12.12. Siru, 28, Kuusamo, Kolmas,Kmo tk/OYS
13.12. Satu 25, Tampere, ensimmäinen, TAYS
14.12. Emilia, 32, Pk-seutu, ensimmäinen, KOS Haikaranpesä
15.12. Verona 32, Turun seutu, ensimmäinen, TYKS
17.12. AnniinaA, 34, Espoo, kolmas, Jorvi
19.12. NiiskuPiisku, 27 , Turun seutu, ensimmäinen, TYKS
19.12. SannaA 29, Kirkkonummi, ensimmäinen, Tammisaari
20.12. Hellu 42, PK-seutu, ensimmäinen, KOS, haikaranpesä
22.12. Minna, 24, Vantaa, ensimmäinen, NKL
*05.12 tyttö
22.12. Kipale, 28, Tampere, ensimmäinen, Tays
22.12. Jenni, 30, Turku, ensimmäinen, TYKS
23.12. Milla, 23, raahe, ensimmäinen
24.12. Cecilia, 31, Espoo, toinen, Jorvi
24.12 Mariella, 22, Hlinna, ensimmäinen, Hlinnan KS
25.12. Katikka, 24, Tampere, ensimmäinen, TAYS
26.12. Kukka, 27, Oulu, ensimmäinen, OYS
28.12. Ompula, 31, Hki, ensimmäinen, NKL
28.12. Johanna, 23, Vantaa, ensimmäinen, Kätilöopisto
29.12. Anska, 23, Turku, ensimmäinen, TYKS
31.12. Ada, 22, Vantaa, ensimmäinen, NKL
31.12. Riinu, 33, kolmas, Keski-Eurooppa

Hei!

Ketjuanne sivusta seuranneena ja syvää järkytystä kokeneena myös ajattelin kuitenkin olla teille muille avuksi. Varmasti kaikki surevat ja ovat pahoillaan jne. Sanat eivät riitä:(

Ajattelin, että jos tuo vanha ketju säilyisi sellaisena suremisketjuna ja tähän uuteen ketjuun voisitte taas aloittaa normaalit odottavien ""valitukset"" ym. :-) Käy sääliksi teitä, jotka haluaisitte vielä tukea viime metreillä ja kuulla iloisia uutisia. Tuon surullisen uutisen jälkeen on vaikeata siinä ketjussa enää iloita.

Tsemppiä kaikille supistuksia kaipaaville ja onnitteluja nyytin jo hakeneille!

Nimim. Ulkopuolinen apulainen

Kiitos sinulle apulainen!
Yhdyn samaan.

Joulukuulaiset, meillä on oikeus myös iloon ja omaan henk.koht. jännäilyyn. Jatketaan sitä siis tässä ketjusa :)

t: joulukuulainen

Aloitetaan sitten iloisilla asioilla... Onnittelut minnille! Ja kiitos kun kävit tuohon vanhaan ketjuun kertomassa synnytyksen kulusta :)

Minua lohduttaa tieto, että sairaalasta saa hyvät hoito-ohjeet vauvalle :) Ensimmäistä kertaa kun on ""pappia kyydissä"", niin enemmän minua jännittää synnytyksen jälkeinen aika pienen vauvan kanssa kuin itse synnytys...

Täällä jo kovasti odotellaan (rv 38+3), että pääsisi lähtemään laitokselle. Joulujutut on valmiina odottamassa ja haaveillen olen katsellut kaupoissa normaaleita vaatteita :) Näin loppua kohden vaatevarasto on rajoittunut aika suppeaksi...enkä jaksa innostua enään mistään mammavaatteista.
Saas nähdä kauanko tässä joutuu vielä odottelemaan...minkäänlaisia merkkejä kun ei ole.

Onkohan Lumienkeli82 synnyttämässä? Hänen kuulumisiaan jostain syystä odottelen, varsinkin kun laskettu aika on mennyt jo....

1.12. Piia, toinen, TAYS
13.12 minni
*3.12 tyttö
*05.12 tyttö

Lisäsin minnin (vähäiset tietämäni) tiedot listaan...tähän mennessä voisi päätellä, että joulukuussa syntyy enempi tyttöjä? :) Tilastossa ""saattaa"" olla pieni virhemarginaali :)

heippa!
täällä sitä vaan kärvistellään....
tietoa tai tuntemuksia että synnyttämään pitäisi lähteä ei ole vielä minkaanlaisia.alkaa pikku hiljaa tuntumaan että voi mennä vaikka tammikuun puolelle:(
kovasti olen yrittänyt touhuilla että jotain tapahtuisi,mutta ei!
alkaa jo synnytys pelottamaan kovasti.näen jo painajaisia siitä...olisko kellään mitään mieltä huojennuttavaa neuvoa siihen!?tuntuu vain niin mahdottamalta koko ajatus....siiis synnytys.
olenko ainut jota se pelottaa?
muuten kaikki ok...lleivoin juuri pasteijoita,kun kämppäkin on siivottu monenn kertaan:)täytyy alkaa siivoamaan vaikka vaatekaappeja seuraavaksi.
eipäs tässä kummempia...pirteää pakkaspäivää kaikille!:)

Älkää niistä ""tuntemuksista"" niin välittäkö. Itselläni oli supistuksia ym. tuntemuksia monia viikkoja mutta kaikinpuolin synnytystä edeltäneet päivät ehkä hieman parempiakin kun yleensä aika. Tai ei ainekaan mitään suuria ""tuntemuksia"" että synnytys käynnistyisi. Se vaan tapahtuu sitten kun on tapahtuakseen. Ehkä paras apu olisikin se että ei koko ajan mieti asiaa ja kuullostele kehoa vaan koittaa rentoutua ja rauhoittua. Ehkä kuullostaa vaikealta. Minulla ainakin monena iltana tuntui että ensi yönä varmaan paukahtaa mutta sitten sinä yönä kun ""paukahti"" niin ei ollut mitään ihmeellistä.
Eikä se odotus siihen lopu että saa nyytin kainaloon. Nyt tässä kuumeisesti odotellaan että heräisi jo. Ja aamupäivä odoteltiin että nukahtaisi jo.... Tämä on niin tätä.
Taidan lähteä ulos happihypylle ja jättää miehen ""babysitteriksi"". Eipä ole tullut viikkoon ulkoiltua.
Rentoutukaa odottajat! Se voi olla ensi yönä menoa...

Hei kaikki,

mukavaa saada uusi ketju. Monestakin syystä.
Vihdoinkin rauhallinen ja vähän kiirettömämpi päivä, aikaa makoilla ja yrittää parannella flunssaa...

Paljon on synnytystä tullut mietittyä. Eilen mut vaan valtas ihan suunnaton ILO ja HELPOTUS kun ajattelin synnytystä.
Jotenkin ihanaa päästä pusertamaan vauva maailmaan tämän pitkän odotuksen ja varovaisenkin kärvistelyn jälkeen.
Kuin pääsisi juoksemaan pitkälle rannalle hiki päässä, keskittyen vaan siihen että jaksaa loppuun saakka. Ja mikä ilo ja onni sitten kun pääsee perille...huhheijakkaa.

Sitten alkaa uusi myllerrys, mutta pikkuhiljaa kehosta tulee taas oma, uusi ihminen on konkreettinen, sitä saa hoivata ja rakastaa.

Nyt vaan täytyy kerätä voimia.
Niitä siis teillekin, rentoutukaa ja nautiskelkaa elämästä kynttilänvalossa!

Lämmöllä, Katikka
(37+4)

heh, hauska sattuma...meillä oli samat päivät synnytyksessä ja tapakin eli lapsivesien jälkeen käynnistys...38+2.
Onneksi sinulla on noin tarkka vauva...meillä mennään kyllä ihan miten sattuu...välillä nukutaan tunti sitten neljä ja sitten kaksi...ikinä ei tiedä milloin käsky käy. Ja hiukka väsyttää!

Meidän poika ei ole ollenkaan poikamainen mitä tulee kaupassakäyntiin...yhtään ei kitistä, jätkä oikein nauttii kaikesta hälystä ja häslingistä...vielä kun saisi sen jotenkin tuohon mieheenkin (kaupassakin voi viihtyä) tartutettua.

Kai sitä täytyisi tosiaan levätä, kun ensi yönä voi tulla jo lähtö! Olen kyllä yrittänyt psyykata myös siihen malliin, että voi mennä vielä kolmekin viikkoa....

Mä kuulun siihen joukoon, että synnytys ei jännitä. Olen miettinyt sitä niin paljon jo monelta kantilta, että olen tullut ""sinuiksi"" sen kanssa. Paaaaaaljon enempi mua jännittää tuo vauvan kanssa elo...synnytys voi pahimmillaan kestää sen pari vuorokautta, mutta lapsesta täytyy huolehtia koko loppuelämä! Mutta kai sekin sitten itse itseään opettaa :) Ja onhan ne muutkin selvinneet...

Nyt taidan mennä silittämään servettejä...(ihan kuin aika kävisi pitkäksi kotona?)

Mua kyllä jännittää synnytys -- johtuu varmaan siitä, että tiedän millaista se on ja joka kerta vielä erilaista. Toka meni silleen pieleen, et eivät tutkineet ennen epiduraalin laittoa ja se laitettiin aivan liian myöhään, onneksi sekin meni pieleen -- ei vaikuttanut yhtään -- ja kun sanoin toistuvasti, et vauva tulee nyt tai kuolen, niin kätilöt tutkivat tilanteen ja sanoivat ""alahan ponnistaa"". Se oli viimeinen kerta kun Kättärillä synnytän:-

Kiva, että perustettiin uusi ketju!

Mullakaan tuo varsinainen synnytys, kivut ym ei oikeastaan jännitä. Suhtauden synnytykseen melko leppoisin ja positiivisin mielin. Tiedän, että kivutta siitä ei selviä, mutta en pidä edes pelkän ilokaasun käyttöä mahdottomana. Mielellään koittaa omia rajoja, mitä kestää. Toisaalta olen valmis pyytämään heti epiduraaliakin, jos tuntuu pahalta.

Nyt vaan tulee mieleen, että jos sittenkin suhtaudun liian yltiöpositiivisesti synnytykseen? Usein esim elokuva, josta on suuret odotukset, tuottaa pettymyksen. Toivottavasti synnytyksen kanssa ei käy samoin...

Neuvolassa tänään kaikki ok rv 37+1. Sf-mitta taas vaihteeksi varsin suuri -ei aiheuttanut toimenpiteitä. Mitähän varten sitäkin mitataan, kun se saa näköjään olla mitä vaan?

Re: Joulukuu 9 SannaA 08.12. 15:18
1.12. Piia, toinen, TAYS
*3.12.poika, 3050kg, 46,5 cm*
13.12 minni
*3.12 tyttö
*05.12 tyttö

Heips, meille synty poika 3.12.:) laskettu aika oli 2.12 nii kaks tuntii meni siitä yli, pe-la yönä 02.07 poika putkahti maailmaan. Eilen päästiin sairaalasta kotiin :) Mites muut odottajat jaksaavat? kiva oli tulla lukemaan sairaalasta päästyä onko muita synnyttäneitä. Täällä jaksellaan hyvin!Synnytys oli nopee, 5 tuntia. Hyvää joulunodotusta kaikille :)

heippa!
ja onnea PALJON HESSU!!!!!
menikö kaikki hyvin synnytyksessä?kerro jotain synnytyksen kulusta että minä saan tämän jännäämisen loppumaan!:)
minä kävin juuri neuvolassa...sf mitta oli pienentynyt parilla sentillä 32:sta 30:n.joten kai siellä on jotain tapahtunut edistystä.vaikka mitään ennakoivia tuntemuksia ei olekaan.
paino oli nyt kaikenkaikkiaan noussut tasan 10 kg.ja veikkaili ettei kauheasti jäisi ylimääräistä painoa tiputettavaksi.joten kaikki mallillaan!:)minä lähden nyt jouluostoksille!heippa!

Onnittelut hessulle! :) Saatiinpa poika tähän toistaiseksi enempi tyttövoittoiseen ketjuun :)
Kiva kuulla, että kaikki meni hyvin ja näköjään aika nopeasti....sitä itsellekkin toivoo.

Juhuu, onnea Hessulle ja pikku pojan taaperolle!

Meikäläisellä ne KILOT kyllä vaan lisääntyy ja lisääntyy vaikka en mä mielestäni tee mitään ihmeellistä...! :)Tämänvertainen alkaa jo vähän harmittaa, mutta en usko että jää riesaksi kunhan saa otteen vähän aktiivisemmasta elämästä...eli vauvanhoidosta :D Nojoo, tämä nyt on taas niin turhanpäivästä, mutta vähän tulee mietittyä välillä kun himottais päästä ostelemaan uusia vaatteita.... :)
Voi turhuuksien turhuus!

Supistukset on loppunu!
Jossain välissä ne muuttu jo aika kivuliaiksikin, nyt en oo tuntenut mitään moneen monituiseen päivään. Onko se epänormaalia?

Katikka
37+5

Terveisiä neuvolasta! ihanaa,veikkailivat alle 3kiloseksi lasta,pitäis olla suht helppo synnytys kuulemma! lääkäri oli jo sanonut terkkarille ettei minua varmaan siellä enää tultaisi näkemään mutta toisin kävi! alipaine oli hirveesti noussu,muuten kaikki ok. meinasivat että täytyy käynnistää viim.jouluviikolla ellei ite ennemmin putkahda. ei miun kroppa kuulemma enää kestä. parempi vaan,ois kiva päästä viettämään joulu nyytin kanssa. ja onhan niitä supistuksia ollutkin jo pitemmän aikaa ihan kivuliaitakin.
pitäkäähän peukkuja että tuo olis jo ollu viiminen neuvolakerta!!
37+6

Terve!

joku oli kyselly? käytiin hakemassa nyytti kotiin.

tyttö syntyi maanantaina 5.12 klo 12.02. oli 3630g ja 50 cm.

eilen kotiuduttiin. kaikki meni hyvin, synnytys kesti 9h10min eikä jäänyt traumoja :) myöhemmin lisää kunhan ajatukset selvii :)

jaksuja teille kaikille!!!!

1.12. Piia, toinen, TAYS
*5.12 tyttö 3630g 50cm
*3.12.poika, 3050kg, 46,5 cm*
13.12 minni
*3.12 tyttö
*05.12 tyttö

Jahuu, onnea LUmienkelille!
Nythän niitä rupesi putkahtelemaan. Mä roikun täällä ihan nettinarkomaanina, ihanaa lukea kun nyytikäisiä tulee maailmaan :)

Täällä vaan sairastellaan, ei mitään viitteitä synnytykseen päin... eikä edes mitään erityisempiä ""vaivoja""...hööh! :)
Mahtaakohan mennä paljonkin yli...???

Kiitos uudesta ketjusta :) ja ONNEA kaikille tähän asti putkahtaneille :) Ihanaa.. kunpa itsekkin jo pääsisi.
Viime yönä oli ekat kivuliaammat (kuitenkin melko lieviä) supistukset..tuntuivat selkäpuolellakin,mutta loppuivat sitten kuitenkin.. Haluaisin mennä synnyttämään päivällä,yöllä kun väsyttää niin vietävästi ja mietin et jaksaako mieskään lähteä,kun se tekee pitkää päivää.. =) Eikä tarttis hälyttää mummia ja pappaa punkan pohjalta kaitsemaan meidän neitejä.
No.. laskettu aika on sunnuntaina..ennen ei ole itsestään synnytys käynnistynyt,tuskin nytkään!!!? Tiistai aamuna menen jälleen näytille Tyksiin,jos sitten käynnistäisivät. Alkaa väsyttämään kun liikkuminenkin jo koskee..ja istuminenkin.
Itellä painoa on tullut VAIN 12 kg... olen siihen tyytyväinen,mutta pienen kokoista lasta ei tähän perheeseen ole totuttu odottamaan. Aina ne on ollu neljän kilon kummankin puolen. No..saas nähä..

Jaksamisia kaikille!! =)
Rkv.39+5

Onnea Lumienkeli! Mä arvasin, että olet nyytinhakumatkalla :)

Muuten täällä on kanssa toinen nettiaddikti roikkumassa...niitä supistuksia kovasti odottelen, jännää odottaa jotain selaista mistä ei mitään tiedä. Nyt on kyllä muutaman kerran viime päivinä maha ollut jotenkin omituinen...josko se enteilisi jotain? Toivoa sopii :)

Nyt olisi taas toisaalta viikonloppuna sen verran tekemistä, että en odota sitä laitokselle lähtöä niin paljon...saisi sitten kaverin synttärit ja tytärpuolen pelit hoidettua kunnialla.
Kaikki muu onkin valmiina, joululahjatkin rivissä pussitettuina niin, että mieskin osaa ne yksin tarvittaessa jakaa :)

Nettiaddikti täällä taas.
Kaikkien harmiksi. Kun ei mulla mitään kiinnostavaa kerrottavaa ole :) Kaikki odottelee vaan pikku tulokkaita.
Pitkästä aikaa tänään vähän supistellu, ja siitä oon onnellinen. Kivuliaita, ehei. Pienenpieniä, viattomia. Oudoksuttanut vain kun ei mitään oo vähään aikaan tapahtunut, paitsi että itse pikkuihminen on kyllä ollut todella levoton.

Huomenna pitäis vielä käydä loput tarvikkeet ostamassa, kuten amme. Ja kestovaippoja. Saa nähdä jaksanko heti niitä ottaa käyttöön kun en oo mitään taitoksiakaan vielä opetellut. Tietääkö joku, onko vaikeampaa myöhemmin jos aloittaa tavallisilla kertakäyttövaipoillla?

Voihan vitsi, joko Mariellalla on menoa pian... oon ihan kateellinen! :) Ja peukkuja pidän!

Hyvää yötä, tampere kiittää.
Katikka (joka orientoituu mielessään viettämään joulua synnärillä)