Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

MaikkusonPaikkuson: Mitä ne sielä sanoivat lapsivesiepäilyistä? Samaa tässä olen jo miettinyt monta päivää kun on housut märkinä koko ajan, mutta kuitenkin enemmän sellaista valkovuotomaista, kait. Se on niin vaikea sanoa....

Ja heh, samaa sanoin tänään miehelle että meille syntyy varmaan sitten Jeesus. Neuvolassa sanottiin että yliaikaiskontrolli sitten aikaisintaan 23.12. LA on maanantaina.
 
Onnea jääräpäälle ja koko perheelle pienestä tytöstä! :heart: Mielenkiinnolla jään odottelemaan yksityiskohtaisempaa synnytyskertomusta. Toivottovasti sellaisen meille jaat. :) Onneksi ehdit sairaalaan, vaikka mies ei synnytykseen kerennytkään.
 
Heipat kaikille!

Meillä pikkuinen sit otti kuin ottikin äkkilähdön ja syntyi tiistaina 7.12. rv 35+4, synnytys alkoi lapsivesien menolla ja kesti virallisesti 3h. Poika tuli, kuten oli lupailtu :heart:, strategiset mitat 2560g ja 46cm. Tänään päästiin kotiin, mutta maanantaina käydään kontrolloimassa vielä osastolla bili-arvoja.

Poika on iiiiiihana!

Tarkempaa synnytyskertomusta ja kuulumisia myöhemmin.

ikionnellinen mamadread ja ihme 3pvä
 
Onnea mamadreadille pikkuprinssistä ja jääräpäälle neitokaisesta :flower:

Murunen83: oikeasti toi on vaan niin joidenkin lääkäreiden tapa ilmaista "faktat faktoina" ajattelematta sen tarkemmin, mitä stressiä asiat noin ilmaistuina voivat aiheuttaa. Meillähän vauvalla oli aluksi ongelmaa sokereiden pysymisen kanssa ja kyseltiin siinä sitten lisäinfoa asiasta, niin yhden hoitajan vastaus oli, että sitten sokeritippaan lastenosastolle --> ei me kauaa lhaisia verensokereita täällä katsella. Oltiin siis saamassa ensimmäistä lisämaitoerää. Sitten mainittiin asiasta toiselle hoitajalle ja hän oli vähän huuli pyöreänä, että niinno se on se ihan viimeisin vaihtoehto, mutta että lisämaitokuuri usein auttaa niin kuin meilläkin sitten auttoi. Eli niin kuin joku sanoi, niin todennäköisesti tarkoitus oli kertoa, että tarvittaessa erilaisia juttuja testataan sitten vasta syntymän jälkeen.

Omaa napaa: täällä totutellaan vauva-arkeen, joka pääasiassa koostuu nukkumisesta, syömisestä ja kerran pari päivässä pienestä tuijottelu- ja seurusteluhetkestä :heart: Imetys sujuu ja maitoa tulee liikaakin :whistle: Synnytyksestä olen toipunut käytännössä kokonaan (mielestäni jo alkuviikosta :) ) ja yli puolet painosta on hävinnyt...Silti 6 kg vielä jäljellä, mutta eiköhän ne imettämällä lähde. Vieraita käy aika paljon ja mekin ollaan käyty jo muutamilla pikkureissuilla. Tänään mulla oli vauvakutsut, jotka siis oli tarkoitus olla ennen syntymää...kaikki ei flunssaiset osallistujat tuli sit kuitenkin tänään meille ja ihanaa oli :heart: Mahtavan kakun olivat ystävät väsänneet :D

Tänään oli taas bilikontrolli ja arvo ei ole noussut enää, joten ei tarttenut hoitoa eikä enää kontrolliakaan. Jee! Yli syntymäpainon ollaan myös :)

Edelleen paljon supistustuulia kaikille niitä toivoville toivoo Azalea ja Luru 8 vrk
 
Viimeksi muokattu:
HURJASTI onnea jääräpäälle ja Mamadrealle vauvoista!!

Tääl ei mitään ihmeempiä, pitää tänään lähteä hakemaan anoppilasta sitä RR-mittaria vaik kyl hyvin suuresti epäilen et eiliset RR-arvot eivät pitä paikkaansa. Mut hyvähän se on niitä mittailla..

Voi että miten sydäntä raapasevaa lukea teidän synnytys kertomuksia ja vauva-arjesta kuulumisia!! Tahtoo oman pienen jo syliinsä.. muistakaa et sitä vauvaa EI pidä liian paljon sylissä. Itellä ku esikoinen synty ni kävi niin et ku vauva nukahti laiton sen heti omaan sänkyyn (ku joku viisas sanoi ettei sais opettaa syliin nukkumiseen), mut sit taas ku toinen synty ni pidin sitä mahdollisimman paljon sylissä.. ne on niin hetken vain vastasyntyneitä ja pikkuruisia. Nyt ku ovat isompia ni eivät taho sylissä viihtyä (tai ei ainakaan tämä meidän 1v lähinnä käy väliin tarkistaan et onhan äiti siinä tai sit jos tulee syliin ni siinä pyöritään ku pesukoneessa).

<3<3<3 täyteistä vauva aikaa teille kaikille!!
 
Ensin oikein paljon onnea vauvautuneille!

En oo kauheesti ite kerenny kirjotella kun toi mun mies on ollu kk töissä kauempana niin mun aika on menny lasten kans, mut jos nyt vaik kerkeis kirjottaa kun mieskin on palannut...onneks =)

Käväsin jorvissa kokoarviossa ja synnytystapa arviossa ja paino arvion saivat pienelle 2850g (36+6) kuulemma mulla on tapana tehdä pieniä lapsia, mut ei tää musta niin kauheen pieni oo kun aiempi oli 38 viikolla just ton painonen...
Sektioonhan tässä tietysti päädyttiin koska on jo kaks sektiota takana (la 30.12), antoivat mun valita kahdesta päivästä joko 23.12 tai 28.12 hmmm... ja kummankohan mä oikee valitsin heh... joo 28.12 vaikkakin pyysin että oisivat ennen joulua ottaneet poies tän mukulan, mut ei kuulemma enää nykysin käy, vaan viikkoja pitää olla kasassa 39+1 joka mulla täyttyy just 23.12... : / no mut ei toi nyt nii kauheesti oikeestaa haittaa kun mun lapsoset ei viihdy mun mahassa yli 38+ viikkoja, eli tässä vaan ootetaan et koskas tää tahtoo tulla mailmaan, ois tietty ollu kiva kun voisivat ottaa huomioon tän asian näissä sektioissa ettei tulis sitte kiirus, mut minkäs teet : / samaan syssyyn tekivät sisä tutkimuksen ja kohdunsuu oli kiinteän ja pehmeän välissä, ulkosuu raollaan sisäsuu kiinni, pituutta 2cm (näin se oli muittenkin 3 kohalla viikkoa ennen synnytystä)

No sitte jatketaan viel omalla navalla :rolleyes:
Neuvola kuulumisia =)
painoa oli kertyny 4 viikossa 1kg ( kokoaikana 3kg)
pissa puhas
RR 133/75 (aiemmin 117/56) joka mun kohdalla on aina noussut näin kun synnytys lähenee...
hemppa 105 (aiemmin 95) enkä syö rautaa...
Eli taitaa kaikki vanhat merkit pitää paikkansa ja ei päästä sinne 28.12 saakka..

sitte pikkasen oireita heh...(hävettää oikee ku vaan itestään taas jauhan, mut minkäs teet :ashamed:)
aikast moisia supistuksia ollu viime aikoina, ottaa selkään ja haaraväliin, hyvä kun kenki kulkee :(
kävely alkaa olee vaikeeta kun maha on jo laskeutunu ka mukula kiinnittyny, haaraväli on nii pirun kipee ettei täs kauheesti oikeestaa tee mieli kävellä ees...
limasta vuotoa ollu nyt viikon ja välillä tullu sellasia klönttejä (oiskohan limatulppaa?)
Naama turvonnu viime aikoina aika tavalla, vaik muuten ei oo turvotusta muualla kun toisessa nilkassa joka taas liittyy mun suonikohjuihin.. olo alkaa olee kun ylisuurella ninjalla, niinkun mun mies muna kutsuu :D

Mitenkäs muitten oireilut? entäpäs verenpaineet, onko muillakin noussut ennen synnytystä?
entäpä tää naaman turvotus?

Huh tulipa paljon tekstiä taas ja suurin osa omaa napaa :ashamed: anteeksi siitä....

lilijan 37+2
 
Onnittelut pikkuisista Jääräpää ja Mamadread :)

Täällä edelleen sama meininki jatkuu, menkkajomotuksia ja supistuksia, joissa ei oo tarpeeksi pontta kuitenkaan... Nooh, jospa sais tän päiväset synttärit juhlistettua (pyöreitä tulee täyteen :D), sitten meinaan vaan levätä! Nyt on leivottu ja siivottu ja ja... eikä mikään auta. Pitää vaan kerätä sitten voimia keskiviikkoa varten, jospa vaikka käynnistävät siellä sairaalassa synnytyksen. Mieluiten sitä olisi ihan luonnollisen synnytyksen tässä saanut aikaan :)
Mulla on kans valutellu jotain monena päivänä, mutta veikkaanpa vaan valkovuodoksi.

Lilijan: Kyllähän ne verenpaineet voi nousta juurikin ennen synnytystä ja myös naamasta näkee, että lähtö lähenee, kun on sellainen turpea olo :) voihan siihen kuitenkin vielä aikaa mennä sittenkin... On tää niiiin odottamista :)

Murunen: Niinhän se on, että tuo verivirtsaisuus voi hävitä synnytyksen jälkeen eikä sellaisia aleta raskauden aikana tutkimaan, vasta synnytyksen jälkeen sitten, jos vielä jatkuu. Tsemppiä kovasti, yirtä olla murehtimatta liikoja :)

Elovena 37+3 siirtyy pölyrätin ja imurin kimppuun
 
onnea vauvautuneille :flower: :heart:

mä käyn joka päivä lueskelemassa kuulumisia,mut oon kauhean huono että saisin aikaseks kommentoitua :ashamed:

ihana miten monella on jo vauva-arki täyttä häkää menossa.:heart:

mä oon kans tuolla listan häntäpäässä ton la:n kanssa (29.12),ja todennäkösesti vielä tammikuussakin täällä :D eilen oli néukku,ja terkka kyllä sano että vauva on jo hyvin alhaalla,ja se sit lohdutteli mua että kyllä hän on melko että tän vuoden puolla syntyy.jotenkin vähän vaan kakspiippuset fiilikset,toisaalta lapsen kannalta ois varmaan kivempi syntyä vuoden alussa kuin lopussa,mut ite taas oisin jo ihan valmis vauvan syliin saaamaan. : / lonkkakivut on sitä luokkaa että nukkuminen ei oo enää ollenkaan kivaa,ja kovasti jo kaipais että sais nukkua ilman noita kipuiluja..

mut nyt aamuhommiin,jos vaikka sais vauva vauhtia ulostuloon niitten myötä :)

mimma ja typy 37+3
 
Onnea Jääräpää ja Mamadread!:heart: Kummallakin on ollut melkosta rytinää tuo synnytys!

Murunen, ei vielä kannata etukäteen murehtia:hug: Mielestäni on hyvä, että heti kertovat asiaa tutkittavan sitten niin ei tarvi sitten jäädä miettimään sitä verivuotoa yksikseen enää. Varmaan aika harvinaista on, että siinä sitten mitään isompaa olisi.

Liljan, mulle tokas neuvolan th ihan tuttavallisesti että sullahan on kasvotki viime kerrasta vieläkin enemmän turvonnu:rolleyes: Oon ihan kamalan turvonnu, varpaatki on niin turvonneet että se varpaiden leveyskohta on leventynyt..tosi inhottava tunne. Myös verenpaineiden ja proteiinin kans ongelmia, mutta jospa ne pysyis nyt tässä raskaudessa vielä tuossa ettei tarvi etukäteen lähteä.

Onnea Elovena synttäreistä, jos nyt oikein ymmärsin!:flower:

Kyllä tämä loppuvaihe tosiaan alkaa jo vähän kyllästyttään. Mulle on nyt uutena tullut takas se kummallinen selkäkipu, oisko joku hermo tai lihas puristuksissa. Meinaa siis välillä toinen jalka lähteä yhtäkkiä alta, saa tosi varovaisesti kyllä kulkea. Lisäksi sitä vihloo melkosesti. Mietinki tässä, että toivottavasti tuo ongelma katoaa saman tien sinne leikkauspöydälle kun miten ihmeessä sitä muuten pääsee sängystä ylös sektiohaavan kans? Nyt en meinaa päästä sohvalta enkä sängyltä, kun on sen verta kipee tuo selkä. Musta tuntuu, että tuo selkä homma on jotenkin semmonen viimenen pisara että oikeen ärsyttää. Eilen olin jo valmis lähtemään saman tien sinne synnärille, että pääsisin näistä vaivoista ja turvotuksista:saint:

Miten jo synnyttäneet, nyt tai aiemmin? Missä vaiheessa se turpeus katoaa? Tai ainakin se pahin?

-metsis 38+2
 
Huisin PALJON ONNEA Jääräpää ja Mamadread pienistä vauveleista!! :flower: :heart:
Mä vähän ajattelinkin kuin mamadreadista ei ollu kuulunu hetkeen mitään että siellä ollaan varmaan jakautumassa :)

Metsis mulla tais edellisessä raskaudessa turvotus kadota nopsaan. Sairaalasta kun päästiin kotio niin ei ollut enään tietoakaan. Tovon että myös tässä käy niin koska jaloissa on inhottava turvotus :kieh:

lilijan eipä olis mullekkaan epäillystä kumman leikkaus päivän ottaisin :D

Tasaseen tahtiin tulee kyllä tyttöjä ja poikia :heart:

Omaa napaa sen verran että maanantai aamuna menen sairaalaan ja synnytystä lähdetään käynnistämään ballonki menetelmällä. Toivon että se alkais vaikuttaa minun kohdalla nopsaan että olis jo illalla/yöllä nyytti kainalossa. Tätä menetelmää suositellaan sen takia kun on yksi sektio takana. Netistä ei hirmuisesti tuosta tavasta vielä tietoa löydy mutta on vanha tapa joka otettu uudestaan käyttöön :)
Katsotaan vaan niin mitään ei tapahdu mun tuurilla ja kotio lähettävät kuitenkin :popcorn:

Huomenna mentävä ostamaan loput joululahjat joten en varmaan kerkiä koneelle koko päivänä ja maanantaina on niin paljon perhosia vatsassa että ei tiedä miten päin olis niin TOIVOTAN NYT JO KAIKILLE HIRMUSESTI TSEMPPIÄ!! :hug:

RL ja Papu 39+5 :heart:
 
Metsätähtönen ja muut turvotuksen miettijät: mulla ei sitä ehkä ihan hirveästi ollutkaan, mutta etenkin viimeisen parin viikon aikana kertyi kyllä. Etenkin sormet oli, mutta myös synnytyssalissa kätilö mainitsi, että onpas turvotusta nilkoissa. Mutta siis ainakin nilkat palautui tosi nopeasti! Sormetkin näyttävät vähemmän nakeilta, mutta en mä vielä vasemman nimettömän sormuksia sormeen saa. Käytännössä homma meni ainakin ekan vuorokauden ajan synnytyksen jälkeen niin, että kun meni vessaan, niin pissalla käydessä pissaa vain tuli. Ilman painetta, mutta tuntui, että sitä valui loputtomasti, vaikka ei kummempaa hätää ollutkaan. Eli sieltä niitä nesteitä ulos valui...

Mullahan kävi aika hassusti synnytyksessä, että varsinkin avautumisvaiheessa heti siitä lapsivesien menosta lähtien oli ihan jäätävä jano koko ajan. En ole ikinä koskaan juonut yhden päivän aikana niin paljoa, vaikka en siis hikoillut juurikaan. Juomapulloa sai olla koko ajan täyttämässä - voisin lonkalta heittää että välillä 02-15 join joku 3 litraa vettä ainakin. Yleensä juon aika vähän enkä käytä juomapulloa kuin urheillessa. Yritin kysellä, että onko tämä yleistä, mutta en saanut mitään tyhjentävää vastausta...joku hoitaja taisi heittää, että kohtu tekee maratonia :) että saattoihan osa ulostulleesta nesteestä olla ihan totakin.

IHanaa talvista lauantaita kaikille! Tuolla meidän Luru nukkuu makkarissa iskän kainalossa :heart: Se on niin tyytyväinen vauva, kun aamuyöstä jätetään yökkäri pois ja saa jäädä syötön jälkeen mun tai miehen viereen nukkumaan ihokontaktiin :) Muutenkin nukkuu kyllä alkuyön meidän välissä, mutta kapalossa ja tähän mennessä vielä omalla hoitoalustapatjalla. Kattotaan, jos jätetään patja pois, kun se vie 1/3 koko sängystä :D

Hei kaikille, joilla tekstit katoaa tai Kaksplus heittelee ulos tekstin postausvaiheessa: kannattaa kopioida teksti juuri ennen lähetä-näppäimen painamista. Silloin se ei heitä ulos ja vaikka heittäisi, niin voi kirjautua uudelleen sisään ja vain pastettaa tekstin uudestaan tähän kenttään. Ei mene hukkaan ikinä :)

Azalea ja Luru 9 päivää
 
Vauvaonnittelut!

Täällä meni viime yö kolmeen asti valvoessa, kun tuli kipeitä supistuksia n. 10 min välein. Sitten ne lakkasivat, ja pääsin nukkumaan. Olivat niin kipeitä, ettei voinut olla pitkällään, mutta muuten ei pahoja. No, jospa ne ei olis hukkaan menneet, vaan jotain tehneetkin. Nyt on tullut verensekaista (=vaaleanpunaista) (valko)vuotoa, mutta ei se minusta mitään kuvaamaanne limatulppaa ole. NO, vauva liikkuu, joten ehkä siellä ei mitään hätää kuitenkaan.

Tänään laskettu aika!

Mukavaa päivää kaikille!

donter 40+0!!
 
No niin, viime yö menikin sitten päänsäryn kanssa valvoessa, ja aamulla menin terveyskeskukseen mittauttamaan verenpaineen ja antamassa pissanäytteen. Verenpaine ok, mutta pissassa oli proteiinit kolmella plussalla. Sairaalaan siis tänään tarkastettavaksi.


Muoks. väärä hälytys, sairaalassa annettu pissanäyte olikin sitten ihan puhdas, eli terkkarilla annetussa näytteessä oli varmaan valkovuotoa seassa joka sitten nosti ne valkuaiset plussalle.
Onneksi olen terve ja vauvakin voi hyvin, mutta silti vähän turhauttaa kun meni lähes 4h sairaalassa eikä silti varmuutta mistä se jumalaton päänsärky tuli.

Palailen paremmalla ajalla, nyt menen sohvalle mököttämään.

Mindy 39+2
 
Viimeksi muokattu:
MaikkusonPaikkuson: Mitä ne sielä sanoivat lapsivesiepäilyistä? Samaa tässä olen jo miettinyt monta päivää kun on housut märkinä koko ajan, mutta kuitenkin enemmän sellaista valkovuotomaista, kait. Se on niin vaikea sanoa.....
Annettiin vaan se vanha ohje, että talouspaperia housuun ja tarkkailua. Jos on lapsivettä, sitä pitäisi kuulemma hulahtaa, kun on maannut pidempään, esim. 2 tuntia. Mulla on ollut kastumista lähinnä touhutessa, joten ehkä on vaan valkovuotoa tai muuta vastaavaa. Jos lapsi liikkuu ja itsellä ei tunnu missään, tuskin on hätää. Kyllähän lapsivettä muodostuu lisää, jos niin ikävästi kävisi, että on kyse tihkumisesta. Infektiota pitää vaan välttää ja reagoida omiin tai lapsen olon muutoksiin herkästi.
 
Lillikka
Hei taas! Mun tyttöolo oli kuin olikin totta: meille syntyi rytinällä to-aamuyöstä ihana tummatukkainen tonttutyttö :heart: 3,7 kg ja 50 cm. Täytyypä vaan todeta, että en arvannut uudelleensynnyttäjän pääsevän näin nopeesti tositoimiin!! Kivuttomilla suppareilla alkoi klo 20 ke-iltana, sairaalassa oltiin 1.45 ja punnersin tytön ulos kolmessa minuutissa paria minuuttia vaille 3 torstaiaamuna. Kotiin tultiin jo eilen illalla, kun meillä molemmilla oli kaikki hyvin. Nyt tutustutaan toisiimme ja pikkuveli ihmettelee ja haluaa mennä kattomaan vauvaa joka välissä. Laitan synnytyskertomusta vähän myöhemmin, kunhan saan aikaseksi parkkeerata taas tähän koneelle.

Onnea mamadreadille ja jääräpäälle!!

Lillikka ja tonttu 2 pv
 
limatulppa irtos aamulla ja vähä selkää särkee,supistuksia ootellessa :D mulla on aiemmissa synnytyksissä limatulpat irronnu samana päivänä tai edellisenä ku on syntyny,saas nähä käykö nyt niin.toisaalta ei ihme vaik ne eiliset ronklailut olis saanu sen irtoamaan ilman et se tarkottas vielä synnytyksen käynnistymistä.mut katsellaan ja seuraillaan tilannetta=)
ja kiitos kun jaksoitte lohduttaa ja kommentoida noita mun veripissajuttuja,eilinen oli aika kaoottinen,itkin vaa ku pelotti niin..koitan nyt olla miettimättä ja pelkäämättä aina sitä pahinta vaihtoehtoa,voihan se ollakki iha jotai vaaratonta ja menee ohi kunhan tää beibi pullahtaa ulos.

murunen& pian syntyvä nappula?? 38+2
 
Onnea Jääräpää ja Mamaread !

Mun supparit loppu kokonaan eilen iltapäivällä, illalla tuli muutama ja yöllä heräsin pariin aikas kivuliaaseen supistukseen. Nyt on päivän mittaan tullut muutamia. Eilen bongasin limatulppaa, mitä en aiemmassa raskaudessa huomannut. Hitto kun mua pelottaa, että ehdin sairaalaan. Esikoinen syntyi niin rytinällä kun vedet meni kotona. Taidan lähteä näytille heti kun supparit alkaa uudelleen säännölllisinä.

Meillä on poika hoidossa, jotta sen puolesta sais nyt sitte tulla..

Mulle on iskenyt kauhee ramppikuume, kuljen täällä suurinpiirteen jalat ristissä, ettei vaan veet menis :LOL:

Anabela 38+1
 
Onnea pienestä prinsessasta Lillikka ja koko perhe! :heart: Onpas sullakin ollut nopea synnytys ja myös kotiutuminen. Alkaa itseä ihan jännitää, kun näin monella uudelleensynnyttäjällä on mennyt vain muutaman hassu tunti.

donterille tsemppiä! Jospa ne supparit alkais taas tänänä uudestaan. Mindyllä myös jännät paikat. Ja murusellakin tullut limatulppa. Kohta taas rytisee.

Cisuuuuuu! :wave: Oisko vauvauutisia? :)

Mandy ja pallero 37+1
 
Lillikka: Oikeinpaljon ONNEA koko perheelle!!!

Mul vain vauvakuume kasvaa :D Oisin niin valmis synnyttään!! Mut todennäköisesti ainakin se 3vk menee vielä!

Mitähän lukemia se terkkari eilen mulle mittaili. Kävin hakeen sen RR-mittarin kotiin ja korkeimmat lukemat mitä oon saanu on 130/74 ja neki on sen jälkeen ku kotiuduin mummulasta.. mummulassa sain lukemat 115/120-70 pulssi vain tikuttelee tuolla 80 huitteilla
 
Paljon onnea tyttövauvasta lillikka :flower:

Itekki mielelläni lähtisin jo vauvanhakuun mutta eipä tässä juuri merkkejä siihen suuntaan ole. Pieniä supistuksia tulee muutamia kertoja päivässä mutta tätä samaa on jatkunu jo useamman kuukauden, joten saan varmaan tovin vielä odottaa ennen kuin pääsee tositoimiin mutta hyväähän kannattaa odottaa :)

jazz 37+6
 

Yhteistyössä