###Joulukuiset lumihiutaleet 2010###

Kysymys teille, jotka olette käyneet varhaisultrassa: Maksoittekoko itse ja jos niin paljonko??
Meillä ei kunta sitä tarjoa ja nyt kovasti pohdin menisinkö yksityiselle vai odottelenko nt ultraa.

Raskausoireina on väsymys (ei onneksi vielä ainakaan kovin paha) ja jatkuva palelu. Pahoinvointia ei onneksi ole, närästys yleensä tulee hyvin varhaisessa vaiheessa kiusaksi ja vessassa ramppaaminen, mutta toivottavasti pysyvät poissa vielä jonkin aikaa :whistle:

Pahoittelut menetyksen kokeneille :'(
 
:hug: kaikille menetyksen kokeneille.

Välillä tuntuu, että onko sitä edes raskaana, koska minulla ei ole mitään oireita, ei uusia eikä mitään sellaisia mitä edellisissä raskauksissa oli. Mutta luotan kuitenkin, että selviää aikanansa.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille =)
 
TaaperoX5 :hug:

Mä kävin eilen yksityisellä,(85?) eilen siis omien laskujen mukaan rv tasan 5.
Mut ku alettiin ultraan niin mitattiin se pienen pieni nuppu siellä, niin oli 2,7mm.
Lääkäri sanoi että se tarkoittaa että olis jo rv 5+6?
Mut sydänääniä ei vielä löydetty :(
Noh mulla on sitten rv 9 eka neuvola ja ultra. Toivottavasti kaikki
menee hyvin ja löydetään sitten ne sydänäänet :heart:
Mutta kyllä tämäkin helpotti niin paljon kun näki ettei ole kohdunulkoinen tmv.
Ja vielä että oli aika iso, ehkä siellä on kaks?
Mut sitä ei kuulemma viel pysytynyt näkemään :|
Itse aattelin et vois hyvinki olla kaks, ku siskolla kaksoset ja itse clomeilla saatiin alkuun tämä? No pääasia et on terve ja pysyy loppuun asti mukana :)

Mukavaa viikonloppua! :D
 
Kävin yksityisellä ja tällä kertaa maksoi 72 euroa. Hinnoissa on paljon eroa. Viime raskaudessa joka päättyi km : oon kävin usealla eri lääkärillä ja kallein oli 180 euroa :eek: ja halvin 40 euroa :whistle: ja samat asiat kaikissa tehtiin suurinpiirtein. Kaikki lääkärit yhtä päteviä. Maksoin itse nuo ultrat.
Sydänhän alkaa sykkiä rv 5+3-5+4 ja usein sen sykintä nähdään ultralla vasta rv6-7 riippuen laitteista ja tutkijasta.
Mulla alkion koko oli 5mm ja vastasi viikkoa 6+0. Yleensä kun ultraan olen mennyt niin syke on näkynyt aikaisintaan rv 6+6.

Olen myös miettinyt kuinka yleistä tuo keskeytynyt km on mut ilmeisesti aika yleistä. Helpoimmalla kyl pääsee jos on spontaani km. Molemmat olen kokenut. Lääkäri sanoi että mun tammikuisella km:lla ei ole mitään tekemistä tämän uuden raskauden kanssa eli omin sanoin: se että silloin tuli km ei tarkoita että tämä raskaus menisi kesken tai ei menisi kesken, joten kaikki on mahdollista. Ja kun kysyin että onko rv 12 sellainen raja jolloin voi huokaista helpotuksesta niin gyne sanoi että km voi tulla vaikka päivää ennen synnytystä joten...ei kauheesti rauhoittanut.
 
menetyksen kokeneille iso :hug: !!

Tuosta varhaisultrasta, esikoiselta en käynyt enkä kyllä ole varma käynkö nyttenkään.. Vaikka aiemmin kyllä olin sitä mieltä, että varmasti käyn jos vielä tärppi käy. Nyt on vaan vielä toistaiseksi aika levollinen olo tämän raskauden suhteen. :) Meillä päin halvin varhaisultra taitaa olla alle 50e. Oletteko jo soitelleet neuvolaan?
 
Täällä yksi ensikertalainen, joka lueskelee viestejänne innokkaasti. Oma villi arvio on että raskasviikko 4-5 olisi menossa ja laskettu aika joskus joulukuussa. Kaikki on uutta ja ihmeellistä, vaikka olen jo 33 vuotiaaksi päässyt ennen ensi raskautta. Olen kyllä todella onnellinen. Tämä tärppäsi heti kun ehkäisy jätettiin pois.

Mulla on rintoja aristellut ja oikein särkenyt jo pari viikkoa ja todella huono ja etova olo koko ajan. Ja vessassa ramppaan ihan jatkuvasti. Kaksi testiä tein ja molemmissa näkyi haalea viiva. Nyt täytynee ensi viikolla soittaa aika neuvolaan ja kuulla että miten tässä edetään, koska mulla ei todellakaan ole mistään mitään tietoa. Siis koska tuo ensimmäinen ultra tehdään?

Jee! Tsemppiä kaikille!
 
safiatou: mullakin on viime kerrasta jo aika pitkä aika niin ei kauheasti muista näitä neuvolajuttuja, mutta eka neuvola on yleensä siinä raskausviikolla 10. Kunnasta riippuen ultra on niskapoimu-ultra tai rakenneultra tai molemmat. niskapoimu-ultra on n. viikolla 12 ja rakenneultra n. viikolla 20 eli raskauden puolivälissä. =)

Oletteko muut kertoneet vielä kellekään muulle kuin miehelle? Me varmaan kerrotaan vasta sitten, kun itse tiedetään, että mahassa on oikeasti asukas! :xmas:

minime 4+0 poks! ;)
 
Kellekään en ole vielä kertonut raskaudesta kun vasta 6+0 vaikka sydämensykekin näkyi eilen. Viimekerrasta opin että se ei ole mikään tae vielä että raskaus kestää...joten yritän pysyä nahoissani vielä useamman viikon. Ajattelin että viikko12 vois jo jollekin kertoa. No, ihan muutamalle lähimmälle ehkä viikon 8 jälkeen kerron jos vielä silloin on jotain kerrottavaa. Aion kuiternkin mennä ennen ekaa neuvolaa vielä parin viikon päästä uudestaan ultraan varmistamaan onko siellä vielä elämää.
 
Kiitos kaikille vastanneille. Täytyy maanantaina soittaa yksityiselle tekevätkö ne täällä noita varhaisultria, nettisivuilla ei ainakaan ollut mitään mainintaa. Maanantaina ajattelin myös itse soitella neuvolaan ja varata aikaa. Täällä ei onneksi mitään suurempia ruuhkia ole. :)

Yhdelle kaverille olen kertonut ja toinen on täältä bongannut, mutta muuten ajattelin vielä jättää kertomatta. Oltiin koko perhe viikon lomalla Levillä ja siellä on miehen työpaikan mökki missä majoituimme ja kun vieraskirjaan kirjoitin nimeni niin kysyin mieheltä pilke silmäkulmassa, että saako kirjoittaa + salamatkustaja tmv, mies nauroi kyllä asialle, mutta kielsi kuitenkin :D

Unelmahöttö 5+6
 
Itse kohdunulkosen sanoneena uskallan sanoa, että ei sulla ole mitään hätää. Kohdunulkosessa on lähes poikkeuksetta oireena vuoto ja kipu, ei siis pelkkä kipu. Joskus voi niinkin olla, mutta pääsääntöisesti siis sitä vuotoakin pitäisi tulla. Ja se kipu on kyllä sellasta, ettei siitä voi yksinkertasesti erehtyä!!
Ja kuten sulle jo muutki kirjotti, nuo sinun kokemat kivut on todennäkösesti joko niitä kohdun kannattimien löystymisestä tai keltarauhasen tuikkimisesta.
 
Heippa taas,

Täällä ollaan vielä lähes oireettomia..no, pitkin päivää iskee väsy-kohtauksia ja varsinkin iltaisin silmiä painaa kivasti, iltaa kohti alkaa pienen pieni etominen, syömisen jälkeen olo on joka kerta ihan kuin olisi syönyt liikaa ja mahassa on aika paljon noita vihlomisia..niin ja hetkittäin huomaan hajuaistin herkistyneen. Aikalailla samanlaisia siis kuin esikoisesta tasan vuosi sitten, tosin eivät vielä ollenkaan yhtä voimakkaina. Selvisin silloin van kerran oksentamalla, mutta etova olo vaivasi pitkin päivää, varsinkin iltaisin olla sohvalla purtava huulta ja suljettava silmät, kun etoi niin kovasti. Ja vappuakin jaksoin nousta juhlimaan sängyn pohjalta vasta puolen yön jälkeen.

Mä olin jotekin ihan varma, ettei tämä kyytiläinen pysyisi mukana näin pitkään ollenkaan ja nyt päivä päivältä alkaa vasta hahmottumaan se ihana ajatus, että me tosiaan ehkä saadaan toinen ihana vauva <3 Pikkuiselle Eliakselle vielä pienempi sisko tai veli!

Mun pitäisi myös varailla yksityiseltä varhaisultra-aika. Miten musta tuntuu, että kun vuosi sitten niiden hintoja kyselin, olivat kaikki päälle 100,-, mäkin maksaisin mielelläni kyllä siitä vähän vähemmän! :D Pitääkin varmaan kartottaa vielä uudelleen tätä lähiseudun tarjontaa (Keski-uusimaa). Mutta siis..aion varhaisultraan vasta parin viikon päästä, toiveena nähdä silloin sydämen jo sykkivän.

Niin joo, ja mut voisi varmaan myös lisätä tuonne odottaja-listaan? Eli Lurde, synnärinä ehdottomasti tälläkin kertaa HYS, LA on luultavasti 9.12. ja toinen tulossa.

Nyt pitää alkaa googlettamaan mitä toi keltarauhasen tuikkiminen on :D
 
Missä vaiheessa odotusta olette vähentäneet taikka lopettaneet kokonaan pallopelit kuten sählyn ja jaliksen? Kesä tulossa ja pallo vetää kentälle... joudunko tyytymään katsojan rooliin?
Mulla oireina helposti tuleva hutera olo, jos syömisestä kulunut 3 tuntia ja kas kummaa, eipä tehnytkään tänään mieli kauppareissulla irtokarkkeja, vaikka yleensä pussukan viikonlopulla ostan. Tämä ei varmaan kestä kauaa, makea aiemmin sen verran maistunut...
 
Hyppään sekaan minäkin :)

Toista odotellaan, la 15.12 ja synnärinä kaks.

Viimeksi seurasin tiiviisti keskustelua ja taustalla odotin muiden kanssa hengessä mukana eläen. Siitä jäi jotenkin haikea olo, kun monet yhtä aikaa odottavat tulivat "tutuiksi" ja varsinkin kun itse kukanenkin alkoi poksahdella, olisi ollut kiva olla ihan nimimerkillä mukana! No nyt sitten työnnän jalkaa tänne heti, kun testin tein :)

Jotkut on kyselleet oireista, mulla on vain palelu ja vessassa ramppaaminen. Viimeksi oli selkävaivaa (voi jos ei nytten tulis!) ja vähän pahaa oloa, oksensin vain kaksi kertaa. Kaiken kaikkiaan ekan odotus meni tosi hyvin. Samaa toivon hartaasti tälläkin kertaa, varsinkin kun tuossa menossa mukana tuo esikoinen. Ikää hänellä on siis tällä hetkellä 11 kk, joten hirmu isoa ikäeroa ei lapsosille tule =) Toivotaan vaan, että kaikki menee hyvin ja kirppu pysyy mukana loppuun asti.

Ihanaa olla mukana, mainioita oloja toivottelen kaikille! Varsinkin ensimmäisellä kierroksella oleville, se oli niin jännää ja ihanaa aikaa :heart:
 
Kävin kurkkimassa :wave: Toivottavasti pääsen itsekin tähän pinoon =) Lapsettomuutta takana ja meille tehtiin viimesimpänä ICSI, josta alkionsiirto oli perjantaina. Tässä olen ruhtinaalliset 2 päivää hautonut kallisarvoista "munaani" :D Testipäivä on 22.4. Mikään ei siis ole vielä varmaa paitsi mieletön vauvakuume :heart: Esikoinen (IVF-lapsi) on 2v4kk.
 
Heippa!

Täällä niin onnellisesti asiat, että plussasin tosi haalen plussan perjantaina, ja tänään vielä vähän vahvemman plussan. =) Eli voisin liittyä tähän joukkoon. Olen kyllä ensikertalaisena täällä kaksplussalla, mutta eiköhän tämä tästä...

Eli omien laskujen mukaan LA olis 15.12.2010 :heart:

Toista lasta tässä nyt sitten odotetaan innolla tulevaksi. Toivon kovasti, että kaikki sujuu hyvin ja että saan taas pienen käärön itselleni (ja vähän kai miehellekin :p )

Meillä esikoispoika 1 v 8 kk ja tämä toinen tärppäs heti, kun jätettiin pilleriehkäsy pois... Esikoinen tärppäs tokasta kierrosta. Jos joskus haluaisin kolmannen, ei varmaan tarvi ku pestä alkkarit samassa koneessa... :LOL: Lienee perinnöllisiä nää jutut, kun oma äitikin raskautui tosi helposti. Ja myös äidin synnytykset oli samanlaisia, kun mulla esikoisen synnytys, eli synnytys alkoi vesien menolla ja eteni kivasti (mulla 5,5h ja äidillä 6h kokonaiskesto ekasta lapsesta).
 
minime: Kiitos vastauksesta. Tämä selvensi. Osaan nyt myös laskea raskausviikot ja tänään on 4+0 eli todella alussa ollaan.

En siis ole vielä muille kertonut kuin miehelle, vaikka mieli kyllä tekisi. Huomenna on taas rankka työviikko edessä ja mietin miten selviän tällä pahoinvoinnilla ilman että kukaan huomaa. Meillä on niin pieni työyhteisö ja jo se, että käsittääkseni ei saa syödä enää sushia todennäköisesti voi alkaa aiheuttaa epäilyksiä työkavereissa, se kun on meidän lempilounasruokaa.

Mitenkäs muut pahoivoivat hoitaa työssäkäynnin?

Oikein ihanan aurinkoisia ajatuksia kaikille!






:D :D :D
 
safiatou minä olen onneksi hoitovapaalla vielä joten ei töihinlähdöistä ym. tartte vielä murehtia mut noiden 2v ja 3,5v tyttösten kanssa oon välillä helisemässä kun haluis välillä oikaista ym. mut ei oikein onnistu. Viime yö meni taas valvoessa kuopuksen kanssa. Hänellä on niin voimakas uhma ja nukkuu ihan koiranunta ja lirppaa potulla kun on oppinut ihan kuivaksi hiljattain. Sitten tuo saa tietysti niitä uhmakohtauksia varsinkin yöllä kun kaikki tarttis saada tehdä ITTE vaikkei vielä ihan taidot riitä ;) Elokuussa kyl tarttis mennä töihin 4 vuoden tauon jälkeen :attn:
 
Huooh. Täällä kamala kuvotus jatkuu ja hajut ällöttää. Hermostuttaa maanantaina töihin meno. Oon ollut viikon pääsiäislomalla ja koko sen ajan ollu paha olo. Kiva palata töihin, kun en tiedä, miten siellä pystyn istumaan missään asiakaspalavereissa yms ja en voi millään kertoa vielä näin aikaisessa vaiheessa. Hö. Tsemppiä muille samassa jamassa oleville!

Tervetuloa uudet :flower: Safiatou, mikä sulla on arvioitu laskettu aika? Oon tota listaa päivitellyt taaperotx5 listan alapuolella.

Lumi, mulla jäi urheilut heti alkuunsa, kun oli niin väsy ja paha olo. Väsymys jatkui koko raskausajan ja se sit vaikutti siihen, kuin paksussa jamassa sitä nyt ollaan vieläkin :( Harmittaa, kun on tottunut olemaan hyvässä kunnossa.

Jääräpää, meillä ei oo vielä koskaan nukuttu hyvin - krooninen väsymystila mulla ja miehellä siis. Ihmettelen vaan, että mitenkähän jaksan/jaksetaan sitten tää raskausaika ja varsinkin uusi vauvaika...

Kadak&pikku-ruu 6+6
 
pahoittelut menetyksen kokeneille...

Uusille tervetuloa!

Nyt on neuvola tilattu ja se olis tiistaina. Vähän kyllä jännittää mennä....tehdäänkö siellä vielä erikseen raskaustesti ja otetaanko muita kokeita? vissiin paino ainaki mitataan, oon nyt yrittäny lenkkeillä ja muutenkin urheilla joka päivä, että painoo ei tulis hirveesti lisää. oon kyllä ihan normaali painoinen, mut tiedän että en niitä kiloja tuu helposti saamaan pois...
vieläkään ei oo oireita ilmestyny, mut pitää olla vaan tyytyväinen... :D

fiso+nappula 6+2
 
kadak: juu, kiitos, lisää vain listaan. Mun arvioitu laskettu aika siis 19.12 ja nyt rv 4+0.

Tsemppiä kaikille työviikkoon ja jaksamista. Pakko yrittää vielä pitää asia salassa. Omille vanhemmilleni ajattelin tosin kertoa aika pian.

 

Yhteistyössä