Liljan, oisko teillä sopivia läheisiä jotka ostavat esimerkiksi joululahjoja? Sitähän voisi sopia, että joululahjat kerrytettäisiinkin rahana myös omassa perheessä ja ostettaisiin se pesukone. Lisäksi sen voisi ostaa Visalla, jolloin saa sen 1 kuukauden ilmaista maksuaikaa joka tapauksessa ennen kuin alkaa kertymään mitään erikoista. Tai jos sellaista ei ole, niin noilla liikkeillähän saattaa talvialeina monesti olla jokin luotto, jossa saa vaikka 3 kuukautta ilmaista maksuaikaa. Eli maksaa vaan sen sillä ajalla sitten pois, muuten se tulee tosi kalliiksi. Meillä ei ole rahaongelmia, mutta mies ostaa silti kaikki ostokset aina visalla. Sillä saa kuukauden ilmaiseksi sitä maksuaikaa plus sitten meillä vielä mies laittaa rahat suoraan menemään tuottoisammille tileille/pörssiin kuin nuo perustilit. Monen varmaan kannattais tutustua noihin eri maksukortteihin, kun ei anna kertyä sitä maksua niin ei tule korkojakaan sitten.
Klementine, minusta kans se synnytyksen jälkeinen kylvettämättömyys on vähän ällö juttu:saint: Varmaan pitää saman tien kotona sitten viimestään kylvettää, jos sitä ei sairaalassa tehdä.
Mun mielestä on jotenkin aivan mahtavaa, kun meillä on jo näitä kolmikymppisiä täällä menossa! Joskus sillon aattlei, että siihen on vieä tuhat vuotta aikaa..mutta ei sentääs:heart:
Jääräpää, oiskohan se arviointi vähän semmosta huvikseen juttua varsinkin varhemmilla viikoilla mitä tulee lapsen asentoon. Kun itse olen ymmärtänyt, että ainakin näillä mun viikoilla vielä kääntyilee..ja saattaahan ne kääntyä vielä aika lähellä synnytystäkin ikävä kyllä takas väärin päin. Mutta vois kuvitella, että nyt pikku hiljaa sitäkin kannattais seurata, varsinkin sun viikoilla jo kuitenkin.
Mulla itellä ei ole oikeen käsitystä miten päin tuolla ollaan. Välillä tuntuu, että kääntyillään jotenkin ja vähän runnomallakin, mutta noin niinkuin muuten..Pepun mielestäni tunnen, mutta voihan se olla pääkin
Maha on kans aika iso ja mulla on menny tuo sf-mitta koko ajan sen yläkäyrän yläpuolella vieläpä, mutta tasaisesti. En tiedä mikä nyt on tilanne, ois huomenna neuvola+lääkäri. Mua epäilyttää, että melko korea mitta sieltä taas saadaan. Mieskin lähinnä kutsuu mua "masuliksi" ja ties miksi. Onhan tuo aika iso ja oon huomannu, että oon aika usein toisten edessä kun en muista tota mahaa
Tervetuloa Mindy:flower:
Cisu, ei se vauva tarvitse mitään ihmeellisiä härpäkkeitä. Ehtii sitä sitten vauvan synnyttyäkin ostella mitä tarvitsee, kunhan mies käy ostamassa vaippoja jne tämmöstä perusjuttua vaan:hug: Ajanvietteeksi sänkyyn en kyllä keksi muuta kuin läppärin ja lehti- sekä kirjakasat. Toivottavasti jaksat, varmasti pistää mielen matalaksi mutta toisaalta jokainen päivä vauvalla masussa on aina eteenpäin:heart: Tukisukat ostaisin apteekista, ainakin verkkosivuilla näytti olevan 14 euroa polvipituiset. Nuo ovat parempia kuin ne marketin, mutta niistäkinhän saa tukisukkia. Sitten netissä on kyllä monen hintaista, ihan yli 60 euronkin tukisukkaa. Että en tiedä missä menee se järkevä satsausraja.
Täällä kans kärsitään aika mahdottoman huonosta muistista. Luinkin tossa kirjastosta lainatusta kirjasta, että loppuraskaudessa ja imettäessä äidit pärjäsivät huonommin muistitesteissä ja myöskin viihtyivät niin sanotusti paremmin yksinkertaistenkin ja yksitoikkoisten tehtävien kanssa kuin vastaavat saman ikäiset ja samassa koulutustasossa olevat jne. Ilmeisesti tuo liittyi sitten noihin hormoniasioihin, kun tuo lasten hoito vauva-aikana kuitenkin on monesti aika rutinoitua ja yksinkertaista verrattuna monien työtehtäviin..niin kai se auttaa selviämään noista sitten henkisestikin. Tutkimus oli kyllä jo vanhempi muistaakseni 2000-luvun alusta, mutta toisaalta uskon ainakin omalla kohdalla tuon että normisti selviän paremmin eri muistitehtävistä ainakin. Nyt musta tuntuu, etten muista mitään ja mulla on koko ajan aina asiat kesken (varsinkin siivotessa). Onneksi tuo ei ole sitten pysyvää=)
-metsis 27+6 jos nyt oikeen muistan