***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 SYYSKUUSSA***

Galluppiin: 32 vuotias ja mies vähän nuorempi, eka muksu, diplomi-insinöörejä miehen kanssa molemmat, asutaan kerrostaloneliössä Espoossa. Työuraa mulla takana putkeen yli 8 vuotta eli kyllä tässä voi tehdä muitakin hommia hetkisen =).

Paikkojen venytykisistä: en ole aloittanut, enkä kyllä mitään laitteita siihen ala ostamaan. Voisivat puhua asiasta neuvolassa jos asia tärkeä... ehkä pitäs aloittaa jossain vaiheessa.

]Lantiopohjan lihasten treenauksesta:
harjoitattekote te? Siitä mainittiin perhevalmennuksessa ja hiukan olen aloittanut. Mitään apuvälinietä ei kyllä ole. Minkälaisia treenejä teette, kuinka usein? Aikaisemmin synnyttäneiden kokemuksia olisi kans kiva kuulla treenanneista ja ei treenanneista.

Salmiakki78 ja Papu 28+6

Tervetuloa mukaan anabela ja lilijan,mukavaa kun joukko kasvaa :flower:

lilijan Mäkin syön tuota panacodia,tosin migreeniin mut mulle ei oo annettu mitään ohjeita ton kolmanneksen kanssa :confused: esikoisen kanssa söin sitä ihan loppuun asti ja sairaalassakin sain sitä mennessäni synnyttämään :confused: kun pää oli kipeä eikä mikään muu auttanut. En syö sitä joka päivä,mut tosi usein kuitenkin,tää on ollu oikein migreeniraskaus : /
Sulla muuten sama synnäri ja la ku mulla :)

hara 25+2

Gallup: Olen 27-vuotias ensiodottaja. Aviomiestäni olen saanut rakastaa noin 4,5 vuotta. Asun pk-seudulla ja kaipaan kovasti samassa elämäntilanteessa olevien seuraa, sillä kavereillani joko on jo eskari-ikäisiä lapsia tai ei sitten vielä sitä puolisoakaan. Teen työtä peruskouluikäisten lasten parissa ja omasta mukulastamme on tarkoitus kasvattaa kaksikielinen. Kotona olen ajatellut olla vauvan kanssa n. 8 kk, ja toivottavasti saamme palkattua kotiin hoitajan/sukulaisen sen jälkeen. Ainakin nyt tuntuu siltä, että pikkukakkosta haluaisin odottaa vasta vuosien päästä, mutta toisaalta sydäntä särkee jo nyt se, mitä jos tämä jäisikin ainoaksi raskaudeksi ja lapseksi. On vauvakuume!

Näen imetysunia (ja pelkään maidon alkavan virrata jo nyt pelkän mielikuvaharjoittelun voimalla!) ja kudoin valmiiksi villalankatopin, jonka avulla yritän välttää rintatulehdusta.

Ensi viikolla on 3. ultra istukan huonon paikan vuoksi. Liikkeiden määrän vähentyminen on täälläkin mietityttänyt: miksi muksu liikkuu vain silloin, kun olen selälläni? Päivisin töissä seistessä en tunne mitään. Pitää ultrassa kysyä vielä tuhannennen lääkärin mielipide siihen, eihän jatkuvasti tulehtunut kurkkuni haittaa pienokaista. Olen ollut kohta vuoden kurkkukipuinen monta kertaa viikossa ja kuumeessakin lukuisia kertoja. Erikoislääkäri vain sanoi, että ei voi raskaana olevaa tutkia, mutta käski tulla parin kuukauden päästä uudestaan, kun olen vauvan pullauttanut.

Aijaa, siis sulle ei oo mitää sanottu hmmm... outoo : / Joo, no mulle ne alusta saakka on sitä panacodin lopetusta hokenu, just siks ettei se laps oo ihan napeissa ja riippuvainen siitä kun syntyy, mut ehkäpä siin on just se et min syön koko ajan...

Saasnähä ollaanko me samaa aikaa jorvissa sitte :D vaik oonki pariviikkoa etukäteen siel, mut jos vaik yrität poksauttaa ittes kans joskus 38 viikolla? :)

Mut nyt lassen tekoon, hyvät lauantait kaikille :)

Pöh, mua niin harmittaa edelleen se eilinen neuvolalääkärikäynti :( Lääkäri oli tökerö ja vaikka nyt mikään sisäronkkiminen ei koskaan kivaa olekaan niin tuo eilinen tutkimus oli kyllä vähän turhan kovakourainen. Sen verran että nyt valkovuoto on muuttunut rusehtavaksi!!!!! Tosi kiva. Ja edelleen hieman huolettaa se ulkokohdunsuun avautuminen kun lääkäri ei oikein kommentoinut sitä suuntaan tai toiseen vaan jätti minut epätietoisuuteen. Kurjaa.

Mutta nyt huonoa mieltä purkamaan kaupoille ja uutta autoa katsomaan.

Tervetuloa mukaan uudet, kiva että vieläkin joukkoomme liittyy uusia odottajia! =)

Kiukkuinen cisu 27+5

Lantiopohjalihaksia treenaan joka päivä väh 10 min, yleensä 2x10min (siinä jostain syystä menee ton verran). Teen aika helppoja, ei tartte ajatella siis. Eli pidätän 10 s ja sitten vapautan 10s rennoksi. Ja noita sitten teen yhteensä 60 päivässä, niin siinä menee sit yllättäin aikaa. Oon miettiny, et pitäis ne kuulat hankkia mutta en muka oo saanu aikaseks vaikka kerran jo olin tilaamassa. Mutta ku en oikeen ymmärrä mitkä ois treenin kannalta parhaat, niin ne on jääneet..en ymmärrä siis mitään noista:whistle:

Tutkimuksia lueskelin, että sillä ois aika iso merkitys ja varsinkin jos tulee useampia synnytyksiä (varsinkin sitten kun katellaan näitä virtsankarkailuongelmia). Ja oli myös sitten ihan vanhuksille tesmattu, että mites jos treenaavat noita lantiopohjalihaksia niin käy sitten taas virtsanpidätysongelmille (siihenkin jonkin verran apua). Mutta nuo tutkimukset taisi olla jo tosta vanhemmasta kirjasta, minkä tossa joku aika sitten luin, joten ois tuohon varmasti tuoreempaakin. En oo jaksanut kaivella, kun ite huomasin että auttaa tuo treeni vaikkei huonossa kunnossa olekaan. Mulla meinas virtsa alkaa karkailemaan näin raskaudessa, jos yhtäkkiä aivasti tms. Mutta en pysty siis enää muuten juuri vatsalihaksia tekemään, niin minusta tuo on hyvä tapa sitten treenata..ja no tuo mun on vielä niin yksinkertasta että vo isamalla kattoo sitä telkkua:popcorn:

En tiedä millasia ulottuvuuksia tolla on sitten seksielämään? Siis lantiopohjalihasten treenaamisella ja treenaamattomuudella? Varmaan riippuu paljon siitä, millasta liikunta yleensäkin sitten on raskauden jälkeen?

Ja mää tein sen taas:headwall:! Eli vaikka tiedän hyvin ettei netistä kannata ruveta lähtee hakemaan hakusanoilla mitään ikävää niin taas kun askarrutti pari asiaa niin menin lukemaan jos jonkinlaisia tekstejä ja siitäkös yöunet läks ja taas olis kysymyksiä lääkärille. Olen sellainen supervarovainen ihminen että mietin että jos ja jos niin mitä sitten tapahtuu. jos kukaan sai nyt kiinni tästä mun ajatuksesta. En edes viitsi tähän nyt kirjoittaa mitä pelottavia synnytykseen liittyviä juttuja sain selville. Meillä on nyt vuorostaan isäntä flunssassa ja pelkään itse sen saavani. Olen miettinyt että mitä jos nousee korkee kuume...se kun ei oo vauvalle hyväksi...huh kun sais nää pari kuukautta kulumaan vielä kunnialla!!!

Tänään rv29+2

Baobabbaby housut

MamaBella | Masutuubit, äitiysvaatteet sekä imetyspaidat

Äitiysvaatteet ja imetysliivit löytyvät bebelane.comista | BEBELANE - Tyyliä odotukseen

itiysvaatteet ja tarvikkeet - itiyskauppa Pepino a05b2b7

itiysvaatteet | Vaippatalon verkkokauppa

nothing to wear? code=3-5105

9fashion-äitiysvaatteet

Taikapilvi 4b78c2e9f252f87c3d

Ãidille : Vekaravintti, Vekaravintti Nettikauppa 30b8078e7b53b5383a1404eb95456f9b

NETTIEMO|imetysvaatteet|itiysvaatteet|ka ntoliinat|kestovaipat|kestositeet|kuukau tiskupit|puolijalokivikorut|ym. ff6f6bd1f38d27601b

http://www.kids-mums.fi/cgi-bin/cart/shopcart.pl?query=basic&search=r,^10&ots ikko=%C3%84itiysvaatteet

Belua - Äitiysvaatteet juhlaan,töihin,vapaalle.Imetyspaidat,im etysliivit, imetysmekot,kestovaipat (äitiysvaate, imetyspaita,kestovaippa,äitiyshousut,ä itiysfarkut) 5&option=com_virtuemart&Itemid=29&lang =f i

Laitan tän listan ku yritin äsken ettiä äitiyshousuja ja muistin et jossain aikasemmin oli tämmönen..

Galluppiin Mä olen 30-vuotias,mies on 34v,kaksi lasta 2 ja 4 vee eli tämä on kolmas. Vantaalla asutaan omakotitalossa. Mies on yrittäjä ja minä ravintola-alalla.

Jääräpää Mä en ole edes kuullut että korkea kuume on haitaksi vauvalle... Olin korkeassa kuumeessa,influenssassa, esikoisen odotusaikana. Nyt olen ihan hirveessä flunssassa.Poskiontelot täynnä räkää,niin että koko naamaa särkee :x
Kuopusta odottaessa olin kaksi kertaa järkyttävässä vatsataudissa ja silloin oli pakko käydä terkkarilla tarkistamassa että vauva on kunnossa. Mä saan kaikki taudit kun olen raskaana,mut ehkä se just antaa sitä vastustuskykyä samalla myös vauvalle.

Lantionpohjalihastreenistä... olipas sanahirviö. Enemmän pitäis kyllä treenata,mut olen kyllä yrittänyt ainakin joka toinen päivä. Välillä testaan lihakset kun käyn pissalla,ja ihan selvästi tarttis enemmän treeniä... Neuvolassa muistutetaan asiasta joka käynnillä.

Bamse 29+0 POKS

Iltapäivää kaikille =)

Äippäpolilla käyty näytillä ja vauvalla ilmiesesti kaikki ok. Sydänäänet hyvät ja liikkeetkin piirtyy käyrälle, tosin minä en niitä liikkeitä tuntenu yhtään, vaikka väittivät että potkii anturiin kovasti.
Vaan eikai se auta ku luottaa että kaikki on ok.
Ihon kutinaa valitin myös ja sain heinixiä siihen, on kuulemma turvallista vauvalle, mutta ohjeissa lukee että ei suositella raskaana oleville.
Maksa-arvot katsoivat tuon kutinan takia ja ne oli ok, proteiinia oli vähän pissassa ja tulehdusarvot kohollaan. Siihen eivät puuttuneet mitenkään, joten ilmeisesti ei mitään huolta pitäisi olla senkään suhteen.

Lantionpohjalihaksia olen kans treenaillut päivittäin, jospa ei tulis mitään pidätysvaivoja synnytyksen jälkeen.

Ja nyt täytyy suositella kaikille lukemisesta pitäville sellaista kirjaa kuin Tyttökavereiden opas vauvavuoteen. Olen nauranut välissä kyyneleet silmissä ja ihan kippuralla =D Ja miehelle lukenut katkelmia ja saanut aikaiseksi hänellekin melkomoisia naurunpyrskähdyksiä.

Jazzy&Morso

Lillikka
Moi pitkästä aikaa! Ei tän naperon kanssa paljoa koneelle ehdi…

Suonikohjut on vallannut mun oikean pohkeen mutta vasen on vielä ihan neitseellinen. Mistäköhän tollanen johtuu, mutta kiva nyt kuitenkin, että toinen koipi on säästynyt! Kuka sanoikaan, että synnytyksen jälkeen on vähitellen kohjut vähentyneet, eli sitä ootellessa sitten. Tuli tosin jo googlattua, miten niitä nykyään hoidetaan, kun mun äiti joskus aikoja sitten leikattiin ihan keskiaikaisen brutaalisti, virkkuukoukulla suoni vaan veke ja sillee. Taitaa nykyään olla vähän inhimillisempiä hoitomuotoja tarjolla =)

Gallupiin ilmoittautuu porukan nestori Helsingistä: olen hiljan täyttänyt 40v ja mies on pari vuotta vanhempi. Ollaan oltu yhdessä sata vuotta ja naimisissa noin 50, mutta innostuttiin lastenteosta vasta tässä vaiheessa, onneksi kuitenkin vielä tärppäsi jopa kahdesti. Vauhdikas työelämä vei aikaisemmin mennessään tai jotain, matkustelu ja "helppo" elämä tuntui tärkeemmältä. Nyt en vaihtaisi mitään pois, arki 1,5-vuotiaan pojan kanssa on aivan ihanaa ja työt saa todellakin odottaa tässä vaiheessa! Ihanaa olla kotona!

Mamadread mun on jo jonkin aikaa tehnyt mieli lukea Cacciatoren kirja agressiokasvatuksesta. Mä olen nuorempana ollut tosi Kiltti ja Mukautuvainen ja agressiivisuuden piilottaja, mikä tänä päivänä ihan yököttää. No onpa työelämä ja parisuhde kouluttanut mustakin tarpeen tullen ihan riittävän agressiivisen daamin :LOL: Mutta en halua, että omat lapset tulee ohimennen kasvatettua saman muotin mukaan, kun en muka paremmasta tiedä.

Meidän masuasukki liikkuu silloin, kun mä olen paikallani ja eniten nukkumaan mennessä. Esikoisen kohdalla jännitin aika lailla, että mistäs sitä sitten oikeesti hoksaa, jos vauva ei ole riittävästi liikkunut ja sitten tuli töykittyä sitä vähän väliä. Stressipäivät töissä lamaannutti pienen ihan selkeesti ja sitten se hiljaa kuulosteli, että mitä se äippä siellä oikeen mesoaa. Nyt otan vähän iisimmin, kunhan joka päivä niitä liikkeitä tulee.

Täällä voidaan vielä ihan hyvin ja marraskuun loppu lähenee huimaa vauhtia. Mies haluaisi ostaa fillarikärry-juoksukärry-tuplavaunuyhdistelmän Lastentarvikkeesta, mutta mihinköhän se värkki vielä saadaan mahtumaan, kun noita vanhoja kärryjäkin on jo aika moneen lähtöön…

Lantionpohjan lihaksia treenasin joku aika sitten enemmän, mutta nyt pitää loppua kohden taas terästäytyä. Aina vaan unohtuu! Mun mielestä synnytyksen jälkeinen treenaus oli ehdottomasti tärkeempää, koska jos monta päivää oli treenaamatta, alkoi tuntumaan, että alapäästä putoaa jotain, vaikkei mitään kohdunlaskeumaa tullutkaan. Kai tämä ennakoiva treeni on sitä varten, että oppii rentouttamaan lihakset ja ylipäänsä tunnistaa noi lihakset.

Nyt lähen tästä saunaan, moikka! Hyvää vointia ja haleja kaikille!

Lillikka 29+5

LitsLäts satesta sunnuntaita!

Täällä vietetty rauhallista viikonloppua ja illat kuluneet leffojen ja namujen merkeissä:p Kauheeta miten makeet taas maistuisikaan, vaan täytyy taas viikolla yrittää hillitä itsensä!!
Flunssakin löytänyt tiensä meille ja kaksikko vuotaa, yskii ja aivastelee kilpaa : /

Noista sairasteluista piti mainitsemani että mä olin kans ton kuopuksen odotusaikana useaan otteeseen flunssassa. Influenssan sairastin myös sekä vatsataudin/suolitulehduksen! Ja terve lapsi syntyi =) Mä en siis kyllä usko siihen että äidin kuume voisi olla vaarallinen sikiölle!! Enkä ole sellaista koskaan kuullutkaan.
Joten jääris älä ihan kaikesta stressaa nuin kamalasti :hug::heart:

Lantionpohjalihasharhoitukset aiheuttaa mulle supistuksia :O Jokusia voin tehdä mutta sitten alkaa supistaa!! Onko muilla näin?!
Mulla on kova työ niiden kanssa kun vauva on syntynyt sillä en ehtinyt reenata niitä tarpeeksi kuopuksen syntymän jälkeen!
Tuohan siis nimenomaan auttaa virtsankarkailuun ja mulla sitä tuppaa kyllä herkästi olemaan jos kova hätä! :ashamed: Kohdun laskeumien kannalta noiden harjoittaminen on myös tärkeää!
Mulla on nuo jumppakuulat kaksosten jäljiltä mutta en ole niitä tullut kyllä vuosiin käyttäneeksi!
Ylipäätään mun lihaskunto on nyt niin retuperällä (vauva/kuopus toki on hyvä paino käsivarsille) että kovasti mielin ja haluan aloittaa jumppaharrastukset heti kuin mahdollista, josko keväällä!

(.) Masukki liikkunut taas ihan aktiivisesti joten huoli liikkeistä on helpottanut:heart: Kaiketi niitä hiljaisempia päiviä on sitten ihan luonnostaan!
Tiistai ja 4D lähestyy, jei!

Jennyli 26+2

Voi, kauhea tuo marraskuisen vauvan juttu... :( Kunhan nyt vaan meidän vaavit pysyisivät massussa sinne joulukuulle saakka!

Kukas se kyselikään hemoglobiinista ja milloin on suositeltu rautaa syömään, niin mulla oli laskenut jostain 140 tienoilta 114, jolloin terkka sanoi, että kannattaa vaan alkaa jo rautaa syömään, niin ei sitten ole niin kova kiriminen. Käsittääkseni se on niin, että alle 100 ei olisi hyvä mennä. Terveydenhuoltoalanihmiset voi tarkentaa, jos oon väärässä.. :) Nyt oonkin ottanut tota nestemäistä maltoferia, saa nähdä, onko arvot lähteneet nousuun. Ainakaan ei ole ollut mahalle haitaksi ja sitähän voi ottaa myös ruokailun yhteydessä eli imeytyy hyvin. Itse oon kyllä ottanut sellaisessa välissä, että tiedän etten syö mitään noin tuntiin ja hedelmämehuun sekoitettuna.

Lantiopohjan lihaksia oon mäkin treenaillut, mutta tunnustan etten joka päivä kyllä muista.. :/ Esikoisen syntymän jälkeen oli heti seuraavana päivänä synnärillä (NKL) fysioterapeutin vetämä jumpparyhmä asiasta ja kotonakin tein aktiivisesti noita lantionpohjalihaksia sitten.
Nyt raskauden aikana oon huomannut, että pienikin treenaaminen auttaa just siihen tunteeseen, että pissa tulee just housuun. Mulla vaan tuntuu ikävää vihlontaa lantiopohjan alueella aina seuraavana päivänä kun oon treenannut. Ehkäpä lihakset on vaan treenistä kipeenä, mutta joka tapauksessa ei kauheen mukavaa. Voisihan sitä neuvolasta kysyä seuraavalla kerralla, pitäisikö välttää noiden tekemistä jos tulee kipuja.
Kannattaa kysyä neuvolasta (tai vaikka synnäriltä) jos niillä ois jotain esitteitä ja ohjeita noiden lantiopohjien treenaamiseen, mä sain ainakin rakenneultrasta mukaani tosi hyvät jumppaohjeet!

Synnytystä varten en oo ainakaan vielä tullut edes ajatelleeksi mitään venyttelyjä. Sellaista kuismaöljyä mietin, että voisi loppuvaiheessa ainakin sivellä, jos nyt sinne asti päästään eikä tuu tällä kertaa mitään yllätyssynnytystä.
Mulla ainakin väliliha jouduttiin viime synnytyksessä leikkamaan, vaikka vauva oli tosi pieni (1800g ja 43cm). Eli eipä taida vauvan kokokaan aina olla se olennainen, vaan enempi just niiden omien paikkojen venyvyys. Toi välilihan leikkaus ei tosin ollut loppujen lopuksi mun mielestä kauhean paha, vaan parantui hyvin.

Kokoarvio tehtiin mulle ultraamalla viimeksi, mutta syynä oli siis toi ennenaikaisuus eli arvioivat varmaan vähän kuinka elinkelpoinen kaveri sieltä tulee. Nyt en kyllä muista yhtään, kuinka hyvin tuo piti paikkansa tai edes menikö arvio yli vai ali.

Liikkeet täällä vaikuttaa hyvin samanlaisilta kuin teillä muillakin kuvailujen perusteella. Hiljaisempinakin päivinä oon aina saanut sen 10 liikettä tunnissa kasaan, että tuskinpa mitään syytä huoleen on. Ehkä ennemmin just jos tulisi oikeasti päivän aikana vain muutama liike, niin sitten pitäisi huolestua.

(.) Meillä oli eilen kemut esikoisen synttäreiden kunniaksi ja samalla saatiin myös vauvan vaunut vihdoin tänne. Olin jo ne kesällä ostanut yhdeltä tutulta, mutta nyt ne siis tuotiin paikan päälle ja olihan niitä ihana hipelöidä. :) Samassa paketissa tuli myös kantoliina ja mies naureskeli kun niin innolla heti aloin muistutella mieleeni erilaisia sitomistapoja.. :) Mä en millään muista, mihin laitoin esikoisesta mulla olleen kantoliinan, vai annoinko kenties pois. No nyt sellainen ainakin on. Jos vielä sen manducan toivoisi vaikka joululahjaksi, kun siitä on niin paljon hyvää kuullut.

Esikoinen on ollut nyt viikon sen enterorokkonsa kanssa sisätiloissa, mutta jos tänään vihdoin käytäis kunnolla koko perheen voimin haukkaamassa happea! Mä oon ainakin ehdottomasti sen tarpeessa!

mamadread ja ihme 24+2

Osaisko kukaan sanoa, onko tää normaalia vai ei? Eli alaselkä on tosi kipee ollut jo kauan, nyt myös alavatsa on tosi kipeä. Tänään taas kun en ole päivän aikana yhtään makoillut, en kyllä mitenkään rehkinytkään, mutta siis istunut ja kävellyt, alavatsa on tosi kipee...Kipua voisi kuvailla vähän kuin menkkakivut, mitään vatsan kovettumisia en ole huomannut. Pikkunen kyllä liikkuu tosi vilkkaasti mahassa..Sillon kun kipu tuntuu terävämpänä liikkeet tuntuu ihan tuolla alhaalla, vaikka muuten liikkeet tuntuvat sivuilla...Onpas vaikeeta selittää...

Tesmis 28+6

Tesmis: nuo sun kivut kuulostaa ihan normaaleilta, jos vatsa ei kovetu tai muuten tunnu että supistas ni ei syytä huoleen. Kivut johtuvat todennäköisesti siitä että raskauden myötä painopaikka vartalossa muuttuu. Onko sulla tukivyötä? se vois helpottaa juuriki tuota selän ja alavatsan kipuilua. Mut toki jos sua huolettaa ni ole aamulla yhteydessä neuvolaan. Selkäkipuun voi kokeillä kylmä/lämpöpakkausta

Tesmis: Minulla on ollut tuota alaselkäsärkyä ja alavatsan arkuutta menkkamaisine kipuineen ajoittain koko raskauden ajan ja aina se on normaaliksi luokiteltu. Eli kuuluu asiaan ja on normaalia kohdun kasvua ja raskauteen liittyvää.
Mulla kans juuri tänään tuota alavatsan arkuutta ja tietyt asennot/liikkeet korostavat sitä enemmän. Lisäksi mulla kyllä noita leikkausarpia tuolla alavatsalla jotka kipuilevat osaltaan.
Ja nyt kun kohtu on kasvanut ja vatsaan kohdistuu painoa enemmän niin vatsa (varsinkin alhaalta) tuntuu jotenkin painavalta (huom. ei paineen tunnetta) ja kävellessä vatsa tuntuu vähän inhottavasti olevan tiellä.
Pitikin kysellä teidän muiden vatsatuntemuksia näillä viikoilla? Onko vatsanne jo painavan tuntuinen ja huomaatteko että se olisi kävellessä hieman "tiellä"??

Cisu 27+6

Mullakin on juurikin tänään ollut taas pitkästä aikaa tuota alavatsan arkuutta! Oon ajatellut sen liittyvän kohdun kasvamiseen.

Toisinaan vatsaa myös kiristää, ei kuitenkaan joka päivä. Ja onhan tuo tielläkin, vaikka varsinaisesti ei oo pahoja kipuja selässä tai lantiossa, niin tuntuu, että kyllä se vähän kävelyasentoon tai -tyyliin vaikuttaa.

Tuossa mun vatsatuntemukset näin pikaisesti.. :)

aikaista huomenta!
Esikoinen päätti herätä jo klo 5,30|O ja tänään on kiireinen päivä tiedossa. Mietin vaan, miten selvitään sen neuvolalääkäristä joka on myöhemmin aamupäivällä, siihen aikaan on varmasti jo ihan valmis unille, ja se lääkäri on muutenkin semmoinen nuori poika joka ei osaa käsitellä lapsia ollenkaan ja edellisillä kerroilla tyttö on aina itkenyt kurkku suorana koko ajan...

Mulla oli viime yönä kipeitä supistuksia. Heräsin ensimmäiseen ja mieskin heräs kun olin voivotellut ja liikkunut niin kauheesti puoliunissani. Olin vähän pihalla että mitä tapahtui, ja aamulla mietin oliko se unta, mutta mies vakuutteli että ei ollut...
Se kuitenkin loppui siihen. Muistan että mulla oli sama juttu edellisessä raskaudessa ja kun soitin aamulla sairaalaan kätilö kyseli vain että onko enää ollut, ja tunnetko vielä lapsen liikkeet ja ei siinä sitten sen kummepia tehty.
Mulla siis tuli noita pari kertaa silloin raskauden aikana ja kuitenkin lapsi syntyi laskettuna aikana. En siis ajatellut soitella mihinkään nyt, kun torstaina on neuvolalääkäri voin siellä kysellä asiasta. Inhottavilta kyllä tuntui.

Huomenta ja mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Mulle tämä on enemmän kuin odotettu....huomena siis se kauan odotettu 4D! Toivottavasti murusella olisi kaikki hyvin! :heart:

Kurkku ollut tänäaamuna kuin raastinrauta joten yrittääköhän tuo poikien syysflunssa tavoitella minuakin

Surkeeta kun sataakin päivät läpeensä :kieh: On jotenkin niin ylitylsää ja lapset tappelee kun seinät kaatuu päälle :stick:
Tänään lähdetään onneksi kyläsille joten kaikki saamme seuraa =)

Täälläkin maha tuppaa olemaan välillä tiellä...välillä huomaan avaavani oven niin nopeasti ja olen jo menossa kun huomaan että maha ottaa vastaan :LOL: Kurkotellessa lattialta jotain, tunnen olevani todella kömpelö ja olempa polttanut vatsanahkani paistinpannunreunaankin tehdessäni ruokaa ja kurkotellessani taaemmalle levylle!
Liikkuminen muutoin onnistuisi varmaan ihan mukavasti ellei supistaisi tai tulisi sitä kovaa paineentunnetta alapäähän!
Varpaanikin näen vielä ihan hyvin kun hieman etunojaan kallistun:D
Aaamuisin tunnen olevani aina kaikin puolin sutjakkaammassa kunnossa kuin iltaisin. Iltaa kohti maha turpoaa ja painaa enemmän!

Jennyli 26+3

Viimeksi muokattu:
Alamahan kipuilusta vielä, et myös pissatulehdus voi oireilla alamahan kipuiluna, raskausaikana ei välttämättä ole muita oireita. Et jos on taipumusta pissatulehduksiin tai epäilyttää ni kannattaa myös se tsekkauttaa pois. Mul on vielä ihmeenki vähän tämä maha ollu tiellä, mut kyl se sieltä seki päivä koittaa että kenkien laittaminen jalkaan vaatii ähinää ja puhinaa :D Pyörällä en ole enään uskaltanu ajaa..

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!

Huomenta!
Mä täällä kärvistelen flunssan kourissa :snotty: Jouduin eilen käymään päivystyksessä,kun olo alko mennä niin huonoksi,etten enää pystynyt nukkumaan enkä syömään,kun päätä särki niin paljon -> pitkittynyt poskiontelotulehdus,ja nyt on koko viikko sairaslomaa ja saman verran antibioottikuuria. Niin olis pitänyt mennä viime viikolla ajoissa lääkäriin eikä sinnitellä töissä... Tyhmästä päästä jne...

Mahatuntemuksia... Kyllä sen jo huomaa kun yrittää laittaa kenkiä jalkaan tai nostaa maasta jotain. Ja helposti törmää mahalla johonkin kun ei vielä oikein tunnista omia ulottuvuuksia :D

Jennyli Meillä lapset oli viime viikon kipeinä ja jestas sitä tappelun määrää,kun joutu olemaan neljän seinän sisällä... :stick:

Bamse 29+2

Heissan pitkästä aikaa!

On ollu niin paljon kiireitä ettei oo ehtiny ees lueskelee vähään aikaan mitä muille kuuluu...

Gallup: Itse olen 24v ja mies 28v, yhdessä ollaan oltu reilut 5 vuotta. Asutaan Helsingissä. Minä tuherran vielä koulussa (töissä oon käyny samalla koko opintojen ajan) ja nyr ois vika vuosi ja gradun väännön paikka. Kovasti toivon että saan valmistuttua keväällä tai ens syksynä viimestään. Mies on rakennusinsinööri. Ensimmäistä muksua odotellaan, yritystä ehti olla vuodenpäivät kunnes lapsettomuushoidot toi melkein heti tämän masuasukin.

Liikeitä En oo vielä erikoisemmin ruvennu laskee tai seuraa, kun toinen on kunnon riehuja. Muutaman kerran oon huolestunu et nukkuukohan se tarpeeks kun tuntuu et se touhuaa kokoajan jotakin (toivottavasti tämä ei tarkoita että syntymisen jälkeen ei oo gradulle aikaa). Mutta toisaalta vielähän sillä on siellä tilaa möyriä niin ehkä sen kannattaakin nyt nauttia tilasta :) Ootteks te pohtinu pikkuisen asentoa kohdussa? Tää meidän tapaus tykkää aika usein olla poikittain massussa, vaikka toki pyrii välillä vaikka miten päin, mutta selvästi eniten on poikittain.. Onkohan tää yleistäkin?

Mahasta Vielä se ei oo pahemmin ollu tiellä, tietenkin vähän eriasennossa joutuu jo kenkiä laittaa.. mutta muuten vielä voi kaikkea normaalia puuhata. Ihoa kiristää sit tosi paljon, ihan tuskaista hetkittäin, esim haukotellessa pelottaa et meinaa iho revetä.. Pitäs kehittää sellasia välipalojaihoa, jotka vois asentaa odottajille ja ottaa pois synnytyksen yhteydessä :)

Esimaidosta Onks teillä tullut esimaitoa? ja te joilla jo useampia lapsia niin missä vaiheessa on tullu? Ja kun on alkanu tulla niin tuleeko sitä usein vai satunnaisesti joinain päivinä? Itsellä alkoi tulla launtaina ja ihan säikähdin et onks tää nyt ihan normaalia jo näin varhaisessa vaiheessa?! Onneks tuo rakas vihollinen google antoi tietoa että on joillain muillakin alkanu tissit vuotaa jo näinkin aikasin... Hieman epämukavaa, ei auta ku painella kauppaan ja ostaa jotain suojuksia liiveihin ettei tartte laikut rinnoilla näyttäytyä julkisesti..

Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Helinä ja 25+4

Olen taas ihan vauhkona näiden oireiden kanssa, onneks iltapäivällä on neuvola...Viime neuvolakerrasta sen verran, et painoa oli tullut liikaa ja verenpaineet nousussa, joten jo sillon oli puhetta, et seurataan tilannetta, et raskausmyrkytys saattaa kolkutella ovia...No verenpaineet on kotona ollu ihan hyvät, aina eiliseen saakka.
Nyt verenpaineet; alapaine huitelee 90rajoilla, jopa kotona, vaikka en tee mitään ja jalat on "aivan" turvoksissa polvista alaspäin, tota turvotusta jaloissa en oo ennen eilisiltaa huomannu...
Tuleekin pitkä lista mitä neuvolassa pitää kysyä näiden lisäksi siis myös alaselkä ja alavatsa kivut mietityttää...ja sittenhän mulla on tää viime viikolla saatu rannekanavaoireyhtymä-diagnoosi...huoh.
Mutta poks Tesmis 29+0

Yhteistyössä