Täällä aletaan ton enterorokkoisen esikoisen kanssa olla jo voiton puolella. Kuume on laskenut ja näppyjä ei ainakaan yön aikana ole tullut lisää. Taidetaan silti olla vielä huominen kotona varmuuden vuoksi, pelkästään toi kuume oli jo niin rankka (39 asteen pinnassa, eikä oikein kuumelääkkeet auttaneet), eikä nielussa olevien näppyjen takia ruoka vielä oikein maistu.. :/ Tänään kumminkin vietetään esikoisen synttäreitä ihan oman perheen voimin. Poika suorastaan itki sitä, ettei hän voi syödä kakkua, mutta ostin kaupasta suklaajätskiä, jospa se vaikka menisi alas.
Pienet on murheet vielä kuusivuotiaalla..
Heh, mäkin oon joskus miettinyt tota, että kyyläileeköhän joku puolituttu mun tekemisiä tän palstan kautta, mutta todella toivon, että kaikilla on sen verran omaa elämää, ettei tarvitse. :kieh: Lisäksi kirjoitan vain semmoisia juttuja, jotka nyt noin muutenkin voisin puhua julki, en mitään, mitä tarvitsisi katua.
Kiva Jennyli että laitoit pystyyn tällaisen esittelygallupin! Se on jotenkin aika hauska tässä vaiheessa, kun suurin osa on pyörinyt palstalla jo pidemmän aikaa ja tullut sitä kautta "tutuiksi". Tollainen esittely tässä kohtaa tarkentaa kuvaa siitä kyseisestä kirjoittajasta, muttei toivottavasti luo kenellekään enää mitään ennakkoluuloja, mitä ehkä esittely ihan ensi alkuun joillekin saattaisi luoda esim. iän tai harrastusten ym. perusteella.
Tohon Metsiksen pohdintaan noista
äitiyden ja kasvattamisen haasteista, niin mulle on ainakin tän meidän poitsun kanssa ollut aika haaste toi poikien sanoisinko luontaisen vauhdikkuuden ja aggression kohtaaminen (siis aggressiota tarkoitan nyt sellaisena miten esim. Raisa Cacciatore sen määrittelee). Se on tietysti tullut vasta myöhemmällä iällä, jostain nelivuotiaasta lähtien. Jotenkin vaan aseet, räjäytykset ja taistelut ei todellakaan oo ikinä mahtunut mun käsitykseen millään lailla. Mutta vanhemmuus kasvattaa ja sitä oppii löytämään itsestään vaikka mitä puolia ja suhtautumistapoja (varsinkin niitä omalta äidiltä opittuja!
).
Mä en oo ikinä pahemmin lukenut mitään kasvatus- ja vanhemmuusoppaita, tietysti työn puolesta oon joutunut monenlaisiin suuntauksiin ja teorioihin tutustumaan ja kirjoja lukemaan, mutta kotona en pahemmin oo halunnut ottaa käyttöön mitään muita metodeja kuin terveen järjen. Kuitenkin oon tullut siihen tulokseen, että ei ole olemassa mitään täydellistä vanhemmuutta, eikä sen lapsen kanssa oikeastaan voi oppia toimimaan kuin siinä yhdessä eläessä.
Yksi aika iso haaste on ollut mun ja miehen kasvatustapojen ja -näkemysten yhteen sovittaminen. Ei niissä nyt niin paljon eroa ole, mutta käytännön tasolla meillä kuitenkin aina välillä tulee ihan selkeästi erilaisia näkemyksiä siitä, miten olisi hyvä toimia. Onneksi ollaan osattu hoitaa asiat kahden kesken puhumalla ja yhteisestä linjasta sopimalla, niin että lapselle jää sellainen selvä käsitys siitä, mikä on homman nimi.
Tämän tulevan vaavin kanssa en oikein osaa pelätä mitään. Tiedän, että hän on omanlaisensa persoona ja että uusia, ennen kohtaamattomia haasteita tulee, mutta ne otetaan sitten vastaan. Masennusta tai muutakaan en osaa pelätä, ei kai siihenkään voi hirveästi itse vaikuttaa.
Mä näin jossain vaiheessa lähes joka yö
unta keskoslapsen synnyttämisestä, taisin täällä siitä avautuakin silloin. Nyt en oo pitkään aikaan nähnyt tollaisia unia. Ehkäpä nyt aletaan kuitenkin olla jo voiton puolella ja vauvan eloonjäämismahdollisuudetkin kasvavat päivä päivältä. Pysyisi vielä vähintään kymmenen viikkoa massussa ja olisin jo oikein tyytyväinen!
mamadread ja ihme 23+6