***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 SYYSKUUSSA***

Vaatteista; Mulla on äitini ostama nallepuku 62cm, sen ajattelin ensin ottaa käyttöön

Asennosta; mulla oli toissa viikolla neuvolalääkäri ja eilen neuvola, molemmissa arvelivat vauvan olevan jo pää alaspäin. Sanoin, et tunnen liikkeitä välillä ihan alhaalla, yleensä sivuilla. Niin neuvolatätsy selitti, et ne liikkeet saattaa tuntua käsistä, päästä ja jaloista, jos heittää jalat pään yli. Sykkeiden kuulemisen jälkeen oli vakuuttunut, että pää alaspäin on, ettei kuulemma siitä kohtaa kuulisi muuten sykkeitä.

En kyllä kamalan vakuuttunut tämän päivän jälkeen ole, että pystyn töissä kauaa enää olemaan. (menin töihin muutaman saitsupäivän jälkeen). Pari tuntia töissä niin jo alkoi selässä kunnolla tuntumaan, ei tee mitenkään hyvää paikoillaan seisoskelu ja lasten tuoleilla istuminen...

29+1
 
Heips...

Tänään tuli äippäpakkaus, aika valjulta kuosit vaikutti niinkuin Kelan-sivujen kuvissakin mutta olihan tuo kiva yllätys töistä tullessa. :)

Tesmis Kun lääkäriltä kysyit niistä alavatsa/selkäsäryistä niin ei hän epäilly tai laittanut sinua virtatulehduskokeisiin?? Tuli vaan mieleen kun joku täällä mainitsi siitäkin mahdollisuudesta... Itse en ole koskaan joutunut noiden oireiden perusteella pissakoetta tekemään mutta välillä mietin että pitäiskö varmuuden vuoksi jos se onkin vaikka oireettomana : /

Vauvan potkuista/liikkeistä kysyisin sellaista hassua asiaa että tuntuuko kenelläkään potkut ihan alhaalla kohdunsuun paikkeilla?! Mulla tuntuu välillä sellaisina inhottavina nippauksina tai napsauksina ja olen ainakin olettanut sen olevan vauvan liikkeistä johtuvaa? Vai voiko olla mahdollista että tuntisin kohdunsuun muutokset tai avautumisen fyysisesti??! Vähän hölmöjä joo kyselen mutta kaikkea sitä näköjään mieleen tulee kun oikein miettii ja murehtii :|

Cisu 28+1
 
Iltasta!

Nyt tulee sitten sitä omaa napaa tuutin täydeltä ja kuvien kera ;)

Olen siis aivan rakastunut :heart: Masusta löytyi 955g ja 35cm täyttä kultaa :heart: Terve, viikkoja vastaava ja niin soma pieni ihme :heart:
Ja muistutti niin ilmiömäisesti tätä meidän kuopusta, poika siis tämä meidän neljäskin lapsi! :D
Kaikki rakenteet oli kunnossa ja ne aivoissa olleet kystat olivat hävinneet!
Olen niin helpottunut ja onnellinen että huoli vauvan terveydestä on ainakin tällähaavaa ohi!

Lääkäri oli aivan super ihana! Kävi kaikki niin rauhallisesti ja juurta jaksain kertoen läpi, ultra kesti yli tunnin!
Ja hän teki oikeasti töitä sen eteen että sai hyviä ultrakuvia annettua muistoksi! :heart:
Täytyy siis sanoa että tästä päivästä olisin mieluusti maksanut vaikka hieman enemmänkin (maksoi 162e) jäi niin hyvä fiilis! :heart:

Vauveli oli raivotarjonnassa ja lääkäri oli sitä mieltä että ei välttämättä enää perätilaan tässä vaiheessa käännykään. Peritalasta taasen kertoi että jos näillä viikoilla on perätilassa niin yleensä vauva kyllä kääntyy vielä rt...josko tämä yhtään sinua jääris huojentaisi :heart:
Koltaan oli keskikokoinen ja syntymäpainoksi kone arvioi n. 3700g. Tosin lääkäri sanoi että parhaat painoarviot vauvasta saadaan vasta reippaasti yli rv 30!
Liikkeistä kyselin myös ja hän sanoi että näillä viikoilla ei nyt ihan kannata vielä alkaa liikkeistä stressiä ottamaan ja että rauhallisemmat päivät kuuluvat asiaan MUTTA jos liikkeisiin haluaa alkaa paneutumaan niin väh. 5 liikettä pitäis kuulemma tunnissa tulla hänen mukaansa!:attn:
Ennenaikaisuudesta kysyin myös tai siitä mitkä viikot ovat jo turvalliset jos vauva syntyisi. Rv 29 on jo kuulemma takuu varma hengen pelastamiseksi ja rv 31 varma siten ettei enää tule mitään vaurioita mitä keskosille yleensä saattaa tulla aivoihin ym.
Tuo jotenkin huojensi ainakin minua kun olen tuota ennenaikaisuutta pelännyt!

Liikkeistä senverran että mulla ne tuntuu sekä alhaalla että ylhäällä ja välillä tosi napakastikin alhaalla vaikka vauva oli/on rt!! Eli käsissäkin on voimaa sekä jalat saattaa olla ns. kasvoja vasten ja potkia niin alhaalla. Kohdunsuulla tuntuu myös mulla naputtelua ja muksauksia :D

Lopuksi vielä kuvia meidän mussukasta :heart:



Onnellinen Jennyli 26+4
 
Viimeksi muokattu:
mä melkein joka kerta kun teen ruokaa niin vahingossa poltan mahani tuohon hellaan :| samoin yleensä kun aukasen kaapin oven niin saan sen oven jotenkin kopsahtamaan mahaani:D kenkien jalkaan laitto ja muutenkin jos joutuu lattioilta nostamaan jotain niin alkaa olla tosi hankalaa :|

tänään kävin neuvolassa mittauttamassa hemoklobiinin yms kun olen ollut hirveän väsynyt, samalla mainitsin vauvan liikkeistä kun tuntuu että ne liikkeet olis nyt kolmen päivän ajan ollu tosi vaisuja ja melkein ei ole tuntunut ollenkaan.. säikähdin tietenkin vaikka lapsi elon merkkejä osoittaakin etenkin jos sitä tökkii. hemoklobiini yms muut perus jutut oli oikein hyvät ja neuvolatäti ultrasi, ultrassa olikin yllätys kun vauva oli kääntynyt perätilaan:O se on muuten ollut siis ainakin rakenne ultrasta asti raivotarjonnassa, nyt se sitten istuskeli hyvin rennon olosena mahassa. täti ultras pitkään ja vauvan sydän löi hienon tasaisesti.. huolestui kuitenkin kun vauva ei liikkunut kun ihan tosi vähän niin äitipolille tuli lähtö,neuvola täti sanoi kyllä että vauva voi nukkua ja jalat olla selkärankaani päin jolloin sen ultra laitteella on vaikeaa nähdä etes kaikki liikkeet ja nyt kun vauva on eripäin kääntynyt niin ne liikkeetkin tuntuu erillaiselta.. säikähdin kyllä tosissaan itsekkin: /

polilla ne laitto mut siihen käyrä piirturi juttuun makaamaan ja siinähän sitten pikkuneiti ajatteli et nyt on hyvä aika herätä heittämään koko kolmen päivän jumpat kun on niin rentoa meininkiä ollut:D
herranen aika se heilui siiinä niin että kätilö sanoi että harvoin näin hyvää käyrää saa:D maha pomppi miten sattuu ja kaikki muljahdukset kuului tietysti siitä laitteesta:D
no nyt se neiti sitten potkii minua tuonne todella alas alapäähän ja ihan hirvittäviä vihlaisuja tulee joka potkulla. eli vauva siis varmaan neuvolassa ollessa nukkui sikeästi.(muokkaan tähän siis että eivät sitten ultranneet polilla enää kun käyrä oli niin hyvä)

nyt sit vähänväliä tuntuu tuolla alapäässä muljahtelut ja vihlasut.


muuutta....jäi miettimään tämä vauvan perätila nyt.. kun kuitenkin vasta nyt on kääntynyt.. meinaako tää sitä että se haluaa tulla pylly edellä maailmaan niinkun äitinsäkkin 24 vuotta sitten teki:D


klementine ja tyttö rv 29+4:heart:
 
Viimeksi muokattu:
pakko oli tulla kyttäilemään jennylin uutisia!! ihania kuvia ja vieläkin ihanampia uutisia!!!!! toivottavasti meillä on parin viikon päästä samanlaisia tietoja rakkuloista, pelottaa niin perhanasti! mutta aivan loistavaa että teillä on kaikki hyvin! voi kun olis itselläkin varaa mennä tuohon 4d:hen mutta eipä sellaista summaa tuolla takataskussa ole, joten pitääpi odotella :)
mutta vielä kerran onnittelut hyvistä uutisista :hug:
 
Mipe tuo lääkäri selitti kyllä tosi hienosti mitä ne rakkulat oli ja mistä johtuivat. Ja kertoi myös että ovat vaarattomia yksittäisenä löydöksenä ja eikös näin sinullakin ollut?! Eli uskon että yhtä hyviä uutisia saat sinäkin:heart:
Jos noiden aivoissa olevien rakkuloiden lisäksi olisi ollut poikkeavuutta muuallakin esim. sydämessä tmv. niin olisi voinut olla kyseessä joku kromosomipoikkeavuus.
Nämä yksittäiset aivorakkulat häviävät yleensä itsestään ennen vauvan syntymää!

Ja kiitos teille kaikille ihanaisille:kiss: Kauankohan tätä leijumista kestää:whistle:
Nyt syyhyttäisi päästä niin kovasti pienille body ja potkariostoksille:D
 
Viimeksi muokattu:
HYVÄT HUOMENET!

Eipä oo kauheesti kerenny viime päivinä kirjotella joten hoidan sen nyt sitte.
Eilinen meniki sitte nuorinta hoidellessa, aamulla kun herättii puol 7 nii saman tien rupes neiti (3,5v) itkemään ja valittamaan et pää on kipee, no minäpä tietty ensin aattelin et no, kattellaa, mut tuo mies oli sitä mieltä et heti lekuriin.
Varattii sitte omalle arvaukselle aika ja suht pian päästiinki kun neiti huusi päätänsä nii ettei voinu ees liikkua enää, saatika laittaa vaatteita päälle.
Arvauksessa eivät oikee voineet mitää tehä muuta kun suppoa ja lähete Jorviin (aivokalvontulehdus epäilynä)
Jorviin kun päästiin ei neiti tosiaan pystyny enää kävelemään vaan joutu isä sitte hänet sinne kantamaan, siellä sitte maattii koko päivä, eka tuli kunnolla troppia, sitte lekuri, joka ei muuten ollu lastenlääkäri, vaik oliki lasten polilla, kyseli meijän pieneltä asioita kun aikuiselta ihmiseltä "missä kipu tuntuu?" "millainen kipu on?" ym.ym... No minä siinä sitte tulkkasin lekurin kysymyksiä lasten kielelle ja saatiin sitte vastauksia, eipä ollukkaa pää kipee vaan niskat, no labrattii kummiski ja ne oli ihan ok ja eiku lisää troppia, mut lekuri oli sitä mieltä että ei noin pienellä voi olla niskat jumissa joten ei sitte päästäny meit sielt pois vaan pyysi konsultti apua toiselta lekurilta, joka oli lasten lääkäri, sepä ilmotti samantien kun oli lastenkielellä jutellu eka neidin kanssa et juu niskat jumissa pahasti, eku troppia lisää, reseptit ja kotiin. Kotona meniki asiat sitte nii et neiti makas koko illan ja katteli kannettavasta leffoja, iskä hoiti (isi on kova sana kun ollaa kipeitä =)) Pää ei käänny vieläkää ja jokainen liike sattuu nii et itku tulee :'( mut päästiinpä säikäytyksellä, ei ollu aivokalvontulehdusta!

Sitte pikkasen omaa napaa =) kun kerranki kerkee sitä aatella... Kaikki puhuu aina miten iso ja tiellä mahat on, mun on pakko sanoo et mulla on alemmuuskompleksi tossa asiassa, mulla nimittäin on maha niin pieni ettei sitä oikeestaan kukaan edes huomaa : /, kun oon mahallani nii mun maha näyttää enempiki siltä et joku pikku,pikku kupu ois alamahan kohalle kasvanu ja kaikki vanhat vaatteet menee vieläki päälle, sf mittaa eivät oo kertaakaa mitannu viel ja mulla on kieltämäti pikkanen huoli onks masumussulla kaik hyvin...

Sitte on pakko kysyä, onks kellää muulla sisäreidet, ihan tuolta melkee alapäästä kipeet? mulla on nii pirun kipeet ettei kovalla voi istua ollenkaa : /
Mulla on ollu pari niiin kipeetä supparia ettei tosikaa, happi ei kulje ja koko maha on kolmion muotonen :D se kieltämäti näyttää aika hassulta...

lilijan+masumussu 25+5 (kait...:D)
 
Mulla on sisäreidet tuosta nivusten läheltä olleet kipeet, on kyllä liittynyt suoraan näihin meidän muuttohommiin (vaikka en olekaan oikeen kannellut mitään mutta tuleehan sitä pakatessa kyykittyä ja vaikka mitä). Tuo on aika ikävä, kun tuntuu ettei saa jalkaa nostettua ylös että sais housut jalkaan tai pois. On varmaan mun tapauksessa ihan puhdasta lihasjumia, johon auttaa tavallinen kevyt venyttely.

Kiitos Jennylille kans noista liikeasioista. Ite oon nyt muuttotohinoissa miettinyt, että onko siellä ollut vähemmän liikettä. Aina kun sit ehtii alas istua, niin alkaa se mökä tuolla mahassa, että eiköhän se ole kunnossa. Selkeästi nuo liikeasiat unohtuu kiireessä. Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista, ois kyllä ihana itekki käydä tommosessa=)

Ihanaista keskiviikkoa kaikille!:heart:

-metsis 27+0 poks!
 
Ihania kuvia Jennylillä! Tekispä itekin mieli mennä 4D:hen, mut en kyllä raski. Olis kyllä aivan ihanaa, jos tunnin sais katella vauvaa ja kysellä kaikki mahdolliset mieltä painavat asiat. :heart:

Hyvä tietää tuo 5 krt / tunnissa, rupeanpa ainakin töissä vähän tarkkailemaan. :) Ilmeisesti liikkeiksi lasketaan kaikennäköiset "muljaukset"? Potkuja en kovin usein tunne, mutta epämäärästä muljuntaa kyllä aikas paljon. Liikkeet myös tuntuu hassusti ihan alhaalla, aika ylhäällä ja välillä kyljessäkin. Tietty pikkukaveri jo kasvanut niin ylettää paremmin. :D

Mitenkä muilla kun ootte hakeneet vakuutuksia, joko saaneet päätökset? Mulle tuli Ifiltä pyyntö lähettää viimesimmästä ultrasta lausunto. Enkä ees saanu sieltä lausuntoa mutta sain kuitenkin neuvolantädiltä sen tilattua. Tää kaikki johtuu nyt sitten käsittääkseni siitä, kun olin 3pv saikkarilla sen rv 12 verenvuodon takia.

Hampiainen 29+0 *poks*
 
Jennyli Ihana kokemus varmasti ja ihania kuvia :heart:

hampiainen mä hain vakuutusta ifiltä ja sainkin sen sitten. terveysselvityksen toimittamisen jälkeen meni noin pari viikkoa ku tuli kirje kotiin et saikkujen takia asia siirtyy jollekin erikoisryhmälle ratkottavaks ja siitä alle viikossa tuli myönteinen päätös ilman mitään rajotusehtoja. =)

sokerirasituksesta kotiuduttu ja oli sitten ihan hirvee kokemus. Sitä vadelmamehun makusta tiivistettä jouduin juomaan. Ekan tunnin aikana meinasin pyörtyä tuolille, istuskelin naama valkosena seinään nojaillen käytävällä ja hiki valu ja syke oli ihan karmeen nopee. Tunnin näytteen kohalla hoitaja päästi mut sängylle kölliin ja siitä vartin päästä tuli sanoon et voidaan myös keskeyttää koe jos haluan. Totesin vaan et mä en toista kertaa sitä litkua juo!!!Joten sovittiin et sinnittelen siihen viimeseen näytteeseen. Koko 2 tuntia oli siis se litku kurkussa pyrkimässä ylöspäin ja jouduin nieleskeleen ihan ajatuksen kans et se litku pysy mahassa. Saas nähä mitä tulokset sit on..tänäänhän ne sit selviää =) Vauva meni ihan ylikierroksille siitä sokerilitkusta, se meuhkas ja riehu 1,5h putkeen sillai et koko maha hytky ja heilu. Normaalistikki makeen syömisen jälkeen se liikkuu n. vartin vähän aktiivisemmin mut ei mitään tommosta myrskyä pistä käyntiin.

fanttomi & 26+6
 
hampiainen on tullut iffiltä jo vauvavakuutuksen myöntävä päätös lisäselvitysten jälkeen. Yllätyin kun sain kuitenkin sen vakuutuuksen kaiken sen paperirallin jälkeen.

Jennyli ihania 4d-kuvia! Hienoa että kaikki oli kunnosssa!

Tänään rv 29+6 eli huomenna tulee rv 30 täyteen.
 
Fanttomi, niinpä poksutaankin:LOL: Apua, onneksi mulla on tekosyynä nyt tämä meidän muutto tähän hajamielisyyteen:whistle:

Juuri olin tulossa linkkaamaan tuota äitiyspakkaushaalarihommaa. Pitänee miettiä, että korjaisko ite vai napsauttaako vaan poikki kumpparit..

-metsis 26+6 eikä 27+0
 
Jospas minäkin tsemppaisin taas kirjoittamisen kanssa.

Kotiintulovaatteetteiksi olen vauvalle hommannut (itse asiassa jo esikoiselle, mutta ei käytetty) 50 cm velourisen beige-valkoisen kokopotkupuvun, jossa on rinnassa Nasun ja Nalle Puhin kuva. Ne laittavat luistimia jalkaan. Aivan ihana. Ajattelin sinne alle ostaa vielä samankokoisen bodyn. Ostin myös ruskeat velouriset nallepotkuhousut kokoa 56 ja tähän settiin pitäisi myös ostaa saman kokoinen body. Sain kaverilta pilkkahintaan pinkin 56 cm Name It:n talvihaalarin ja huusin huutonetistä Tintun pupu-lakin. :) Näillä mennään, ainakin tämän teidon mukaan. Mietin kyllä vielä, että pitäiskö hommata se kaukalopussi. Hankala miettiä, että kuinka paljon vaatetta sillä vauvalla pitää talvella olla päällä. Esikoinen syntyi heinäkuussa, niin oli vähän helpompaa. Vaikka puettiin kyllä ihan liikaa.

Nallekarkki Onnea hurjan paljon uuteen odotukseen! Ihana kuulla näin mukavia uutisia. :heart:

Kengät Mietin myös, että pitäiskö ostaa jotkut nauhattomat talvikengät. Jää nimittäin kohta vaelluskenkien nauhat sitomatta. Mietin lähinnä tän tyyppisiä ANDIAMO CAMEO

Jennyli Ihania 4d-kuulumisia ja suloisia kuvia pojasta! Olipa kiva, että menitte, kun saitte noin hyviä uutisia.

Klementine En olisi vielä huolissani tuosta perätilasta. Kyllä se vauveli ehtii vielä kääntymään monta kertaa ympäri. Rauhallisin mielin vain. Mukava, että pääsit käyräpiirturiin selvittämään vauvan liikkeet. Nyt voi taas huokaista. :heart:

Oma olo
Masu tuntuu täälläkin olevan tiellä. Ihan kuin se olisi viikossa kasvanut hurjasti. Kaveri näki mut viime viikolla ja neljän päivän päästä taas ja hänkin sanoi, että miten se onkin kasvanut noin paljon. Ens maanantaina onkin neuvola. Saas nähä, mitä sf-mitta sanoo. Olo on ajoittain muutenkin aika tukala, lähinnä iltaisin. Olo on ku norsulla. :D Mutta kestän kyllä. :)

Nyt siivoomaan, kun kaveri tulee kohta kylään. Kahvia ja omenapiirakkaa vaniljakastikkeella! :p

Mandy ja pallero 25+5
 
Viimeksi muokattu:
lilijan,
pakko oli nyt kommentoida tuota sun kirjoitusta tuosta lapsen niska särystä.
meille kävi ihan vastoittain niin että poika5v oli flunssassa, flunssa oli jo melkein kokonaan poissa ja sit koulusta tuli ilmoitus kotiin että poika oli ihan yhtäkkiä ruvennu itkemään niskaansa, olivat käyttäneet kouluterveyden hoitajalla ja kehottivat mua käyttämään tai soittamaan lääkärille.
niska siis oli niin kipeä että poika itki ja huuti,ei voinut oikeastaan liikkua kun oli niin jumissa. päätä ei voinu kääntää minnekkään suuntaan.lääkäriinhän mekin mentiin varmistelemaan että eihän ole aivokalvontulehdusta. ei ollut onneksi=)

tänä päivänäkään en tiedä mistä se niskakipu johtui, se sit kesti varmaan pari /kolme päivää niin että välillä oli parempi ja välillä itki niin että annoin särkylääkkeen.
jotenkin luulen et nyt sit on liikkeellä jotain tuommoista?=)
paranemisia teidän pienelle :heart:
 
Jennyli: Aivan ihania kuvia olet saanut ultrasta mukaan ja hienoa että saitte hyviä uutisia =)

lilijan: Kyllä on sisäreidet ollut kipeät, vaan on kuulemma ihan normaalia eikä syytä huoleen. Kovalla istuminen tosiaan sattuu, samoin jos pötköttää sohvalla ja siitä alkaa vääntäyty ylös, niin silloin sattuu myös.

Minä kans katselin tuota iltalehden uutista tuosta haalarista ja heti piti mennä napsase kuminauhat poies, että ei vaan pääse unohtumaan.

Minä oon jo katsonu kotiutumisvaatteet valmiiksi vauvalle=D
Body, sukkarit, potkarit ja paita, villahaalari ja sellainen toppapukua ohuempi haalari, fleecepintainen ja jonkinlainen vuori siinä on myös. On siis ihan talvikäyttöön tarkoitettu kuitenkin.
Meillä sairaalasta kotiutumiseen menee kolme tuntia ja kun pohjoisessa ollaan, niin kuvittelisin että pakkasta riittää ihan kohtuullisesti=)

Masusta sen verran että kasvanut on jo ihan mahdottomasti. On se välissä jo tiellä, mutta kun vähän vääntelehtii itse ni kaikki sujuu ihan hyvin =D
Ja nukkuminen on hankalaa, mahalleen kun ei voi nukkua ja selällään en osaa nukkua ja lonkat puutuu kyljellään. Eli aikamoista pyörimistä se yö on, mutta toistaiseksi ei vielä ainakaan liian väsy ole iskenyt.

Jazzy&Morso
 
Johan se täälläkin on palattu takaisin maanpinnalle, ainakin osittain ;)
Flunssa riehuu koko perheessä ja eilinen ilta näytti taas kaksikon yskän ja ahdistuksen puolesta sellaiselta että pelkäsin jälleen sairaalaosaston kutsuvan :( Onneksi kuitenkin aamupäivän jälkeen näyttäis siltä että taidetaan selvitä tässä kotosalla! Meillä siis kaksosilla infektioastma!

Eilisestä kuitenkin edelleen niin hyvät fiilikset, unikaan meinannut oikein tulla silmään kun elin niissä ultratunnelmissa:D
Nytkö ne ylikierrokset ja pesänrakennusvietti sitten alkaa?! Olisi niin ihana päästä kaupoille, nyt kun sukupuoli on ihan varma! ;)
Nimeäkin pohdin kuumeisesti mielessäni! =)

Jennyli 26+5
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa Jennyli että sait antoisan ja hienon kokemuksen 4D:stä. Ja kuvat oli ihania. =)

Täällä on vatsa ottanut lähipäivinä/viime viikkona oikein kasvuspurtin ja säryt ja kipuilutkin on sen mukaisia!!!! Lonkka, alaselkä, häpy, nivuset ja kaikki mahdolliset särkee niin että melkein vois itkua vääntää... Lisäksi kyljet on kipeinä kun tuntuu että ylöspäin ei enää yksinkertaisesti mahdu tavaraa. Ja ruokakin tuntuu haluavan tulla röyhtäsyinä ylös.. No, eipä ole ylensyönnin vaaraa. ;)

Josko lähtis tästä töistä kotiin makoilemaan.... Koskahan sitä innoistuis rästissä olevia kotihommia tekemään!!??

Cisu 28+2
 
Ihania kuvia jennyli! Ja todella sympaattisen kuulonen lääkäri. Ihanaa että kaikki oli hyvin!

Apua pitäisköhän munkin jo alkaa kaivaa varastosta vauvan vaatteita esiin,kun kiire taitaa tulla joka tapauksessa... Viikonloppuna tulee jo 30 viikkoa täyteen! Mihin ihmeeseen tää aika on mennyt?!
Esikoista kun odotti,niin aika ei kulunut sitten millään,mut tän kolmannen kanssa aika taitaa loppua kesken... :confused:

Lapsen niskajäykkyydestä en osaa sanoa mitään,mutta mä olen juuri toipumassa siitä liikkeellä olevasta flunssasta ja siihen liittyvästä järkyttävästä yskästä ja ihmettelin yks päivä niskakipua,edes päätä ei pystynyt kääntämään. Joko se kuuluu tohon flunssaan tai sitten se johtuu pelkästä kovasta yskimisestä.
 
Kokosin äsken vinon pinon puhelinnumeroita paperille jotta sitten ei tule niin kova hätä kun yhtäkkiä täytyy päästä sairaalaan, synnytyspäivystys ekana ja ambulanssi ja taksit ja sitten naapurit sun muut. Eli täytyy alkaa kai pikkuhiljaa varautua synnytykseen kun mun tosiaan on lähdettävä heti kun eka merkki tulee tuon nopean synnytystaipumuksen takia. No esikoinenhan kesti 11 tuntia mut seuraava olikin sitten alle tunnin eli ennustettavissa taas nopeaa toimintaa. Kaipa sitä täytyy laukkuakin ruveta laittelemaan varoiksi kuntoon. En siis oo uskaltanut tehdä vielä mitään hankintoja tms. kun edelleen aikaisemmat keskenmenot kummittelevat taustalla. Vauvanvaatteet ovat kyllä siististi ja koon mukaan laitettu pahvilaatikoihin mutta tartttis mennä käymään niitä laatikkopinoja läpi ja varmaan vielä kertaalleen pestä ne vaikka kaikki puhtaita ovatkin. Siinä onkin urakkaa kerrakseen ja se on tehtävä "yötöinä" koska lasten kanssa siitä ei tuu mittään. Ja laaatikot on niin painavia ettei niitä itse uskalla nostella...

Huomenna tulee rv 30 täyteen.
 
Viimeksi muokattu:
moikka!

täälläkin neuvolassa käyty tänään verenpaine korkeella mutta kaikki muuten ihan ok! kun sydänääniä kuunneltiin pikkunen pomppas niin että n.täti oikein pelästy. liikkuminen jatku varmaan 5min ettei päässy sydäntä kuuntelemaan vasta kun oli rauhoittunnu! oli varmaan niin raju ponnistus ettei liikkunnu sitten moneen tuntiin. nyt tuntuu liikkeet jo normaalisti! sokerirasitus olis kahenviikon päästä,täällä ainakin viime ja tänävuonna juoma oli cokiksen makusta eikä niin makeaa edes kun luulin! mulla on se 7.30 aamulla ja sen jälkeen 10.00 neuvola että välissä en ehdi kotia nälkäkuolema kait iskee siinä välillä(kuulemma iskee 2tunnin jälkeen siskon pojan mukaan ha ha).

kotiinlähtö vaatteista on body, potkupuku, puku/makuupussi ja tietenkin hattu päähän! kädet ja jalat saa piiloon puvun sisään body tekstillä pikkusisko (isosiskolle isosisko1v) on tilauksessa siskolla päällä kanssa kun tulevat hakemaan! kotimatka kestää n.3t ja autossa istuen niin enempää vaatteita ei tarvi jos ei hirveesti pakkasta ole!asutaan lounais-saaristossa miisä "normaalisti" ei ole joulukuussa vielä edes talvi.

maha alkaa olee niin iso pallo että puolitututkin on alkannu kyselemään perheenlisäyksestä!

oliko täällä jollain viime lokakuussa syntynnyt "pikkunen" miten on reagoinut äidin mahaan??
eihän tietenkään ymmärrä mitä on tapahtumassa mutta kutenkin. mulla tyttö käy taputtelemassa/raapimassa mahaa kun leikeiltään ehtii aamulla varsinkin taputtelee ja kiljuu mahalle voi olla että protestoi vaan kokoa ja sitä kun ei mahdu kunnolla syliin istumaan!

aurinkoista syyspäivän jatkoa kaikille

p.s. mulle vois päivittää etusivulle että tyttö on tulossa kromosomista varmistettu!

solmu&pikkunen 29+4 isosisko11KK
 
Solmu meillä kuopus täyttää 31.10 vuoden :) Mielestäni hän ei millään tapaa noteeraa mahaa!
Noiden 4-vuotiaiden kaksosten kanssa taas huomaa ilmiömäisen eron viimevuoteen verrattuna! Silloin he eivät ymmärtäneet vielä mikä se vauva äidin mahassa oikein on ja miksi äidillä on iso maha. Ultrakuvissakin esiintyi sammakko, hiiri, hirviö ja ties mitä :LOL:
Nyt he taputtelevat mahaa ja kyselevät koska vauva (pientä tyttöä kuulemma toivovat) syntyy ja ovat kiinnostuneita kaikesta. Eilisiä ultrakuvia kun näytin niin heti ymmärsivät että kyseessä on vauvan kasvot :heart:
Aika ihanaa seurata miten ovat nyt erilailla mukana tässä odotuksessa =)
 

Yhteistyössä