Joulukuiset lumihiutaleet 2010 - MARRASKUU

Kiitos fanttomi patjavinkistä, ajattelin kyllä kans ihan peruspatjaa enkä niitä kalliita luxus-patjoja.
Ja tuosta sinun vatsakivusta, soita neuvolaan nyt ainakin ja kysy onko syytä huoleen. On mun mielestä ehkä vähän turhan pitkäkestoista vaikka muutoin varmaan ihan normaalia onkin.

Tuo äippäpakkauksen kypärähattu vastasyntyneelle kiinnostaa muakin. Eli hukkuuko vauva siihen vai voiko sitä ajatella kotiutumisasusteen?!
 
Isot onnittelut Piiaselle ja kiva kuulla että kaikki on ok! :heart:

Kiitos Siiri ja muut kommenteista käytettynä ostamiseen! Ehkä meijän tuttavapiirissä ollaan sitten vain hiukan pinnallisia. Edelleen vain kuulee niitä kommentteja, että kyllä kai nyt esikoiselle edes voi uutena ostaa...:kieh:

Cisu: Jep, mä alan olla myös täynnä tätä mahana olemista. Ite oon muutenkin melko pienikokoinen, joten tuntuu, että tuo maha täyttää kyllä kaiken! Mutta eiköhän se pian ala laskeutua, niin sitten helpottaa. Saikkua vielä muutama päivä, mutta suppareissa ei ole kyllä juuri tapahtunut muutosta. Tai niiden kesto on kyllä pidentynyt, mutta se ei tainnut olla tarkoitus :LOL:

Mulla myös ollut viime aikoina vatsa sekasin. Lähinnä kyllä aamusin, joten veikkaisin, että se liittyisi tuohon selällään nukkumiseen jotenkin. Edelleen herään vähän väliä selältään, vaikka asento ahdistaakin.

Kotiintulovaatteista ollut puhetta ja tajusin, että itsellä ei ole aavistustakaan, miten paljon pikkuiselle pitäisi laittaa päälle. Jos hankin tuollaisen kaukalolämpöpussin, niin riittääkö sinne alle yksi kerros vaatteita ("sisävaatteet") vai tarvitaanko jotain välikerrosta? Vai onko alkuun parempi kuljettaa ihan toppahaalarissa?

Tällä viikolla iski tosissaan tajuntaan se, miten paljon tämä eka lapsi vaikuttaakaan omaan työuraan, kun sain kuulla, että mulle olisi tarjottu toisesta työpaikasta töitä, jos en olisi sattunut juuri jäämään äitiyslomalle. En siis ollut hakenut töitä, sinne vain satuttiin tarviimaan joku juuri minunlaiseni. Sinänsä kiva kuulla, että kysyntää on edelleen, mutta silti otti kyllä päähän vielä pitkään! : / Vuoden päästä taas on todella vaikeaa enää vakuuttaa olevansa piinkova ja ajan hermoilla oleva työntekijä.

Kotona alkaa olla tosi ahdistavaa, varsinkin nyt sairasloman aikana kun ollaan miehen kanssa samaan aikaan kotona. Mies jäi työttömäksi syksyllä ja selvästi masentuu päivä päivältä enemmän. Lapsen syntymää odottaa kyllä innolla, mutta mikään raskauteen liittyvä ei sitä enää kiinnosta. Tuntuu että kaikki muut kantavat enemmän huolta voinnistani kuin oma mieheni ja kaikki raskaudesta kertomani asiat mies ottaa vain ylimääräisenä valituksena. Ja tämäkös saa minut sitten ärtyneeksi juuri kun itse pitäisi olla toisen tukena :ashamed: Kateellisena juuri kuuntelin, kun miespuolinen työkaverini kertoi innoissaan tunteneensa juuri ekaa kertaa tulevan lapsensa hikan! Voi kun meilläkin elettäisiin noin tosissaan mukana. Ja tietysti tämä home-epäily ja sen vaikutukset lapseen ahdistaa. Aika erilaiseen kotiin lapsi syntyy, kuin mitä oli vielä keväällä kuvitelmissa! :'(

neitoperho & toukka 31+6
 
Cisu pinniksen patjan löydät myös Jyskistä/Ikeasta voivat olla niissä edullisempia kuin esim, Prismassa. Jyskissä maksoi muistaakseni 7 cm 25€.

Mulla kans kiinnostaa tuo vauvan päähine, minkä kokoisia/materiaalit olette laittaneet??
Tein tuossa vauvan vaateinvistä ja tuon kuopuksen kotiutumislakiksi olin laittanut 40 cm ja se oli kyllä iso. Mutta onkohan sellaisia paksumpia talvilakkeja niin pieniä kokoja kuin 35? Mulla on 1 sellainen ihana itsetehty pörrövillainen, mutta sitä kokoa on tosi hankala arvioida, ja se kypärämyssykin pitäis alle löytää. Citymarketista hain, mutta pienin mitä oli niin oli 70 cm..

Uudet tervetuloa mukaan :flower:

Unelmahöttö ja Kuutti 35+3
 
kerros jääräpää mistä oot löytäny koon 50 kypärälakin??eilen pyörin kaupoissa ja näin vaan niitä myssyjä missä narut tulee leuan alle ja niitä myytiin nimellä "kypärämyssy". Lähin siis ihan ostamaan sellaista mut mistään en löytäny =( Katoin lindexin nettikaupasta niin ne myy sellasia mut luki et "loppu varastosta" ja näköjään loppu myös hml:n myymälästä =(
 
Neitoperho me ollaan hankittu oikeestaan kaikki enenmmän tai vähemmän käytettynä, näin oli myös esikoisen kohdalla. Tais olla vaunut ainoat jotka ostettiin uutena. Uudelle tulokkaalle vaunutkin ostin käytettynä.
Hirmuisesti tsemppiä sinne :hug:

Pinnasängyn patja on meillä ihan perus patja joka tuli ostettaessa sängyn mukana :)

Kiitos kypäräpipo infosta :flower:
 
Tervetuloa munkin puolesta MissJ ja Ruusunlehti! :flower:

Kiitos synnytyskertomuksesta Piianen! Vähän dramatiikkaa, mutta onneksi itse synnytys oli helppo. Ja vauva ihana! :heart: Kiva kuulla, että vauva on päässyt jo pois tipasta. Siitä se lähtee!

Soippa Tsemppiä makoiluun! Onhan se varmasti tylsää, mutta onneksi sen päätteeksi odottaa palkinto.

kadak Sä taidat päästä ensimmäisenä täysaikaisten joukkoon! Vau!

Jennyli Suuren suuret tsempit ja halit sinne! Hienoa, että mieskin tuli perheneuvolaan ja olette saaneet puhuttua asioista.. Mutta on se varmasti raskasta. :hug: Ehkäpä kaikki lähtee pikku hiljaa selviämään ja sitten helpottaa.

Helmikuinen vauva Hurjaa tosiaan. Älyttömän pieni vauva ja aika varhaisilla viikoilla syntyi. Ei silti kuulostanut, että olisi mitenkään kriittisessä tilassa. Onneksi meidän ryhmässä tosiaan ollaan kaikki päästy viikoille 32+

neitoperho Tsempit sinne kotioloihin! :hug:

Sitten omat kuulumiset. Eilen oli mun latauspäivä. Pääsin aamupäivästä shoppailemaan ja sen jälkeen kasvohoitoon + ripsien ja kulmakarvojen värjäykseen. Mies osti syyskuussa mulle tuon synttärilahjaksi. Oli oikein mukava ja rentouttava päivä, kun sai yksin mennä muutaman tunnin.

Tänään kävin neuvolassa ja kaikki oli oikein hyvin! Mulle tuli tosi hyvä mieli käynnin jälkeen ja mietin, että mihin tämän energiani oikein pistän. :)
Paino: -175 g/vko
turvotus: +
rr: 95/63
Pissa -/- (Jätin tuoremehun aamupalata, niin sokerit jäi pissasta.)
Hemppa: 136 (viimeks 126) ja jatkossa rautaa joka toinen päivä
Kohdunpohja: 28,5, keskikäyrällä
Liikkeet ++ ja syke 130

Pääalaspäin tuntui vauva olevan ja niin mun mielestä se on ollut koko ajan. Otin myös influenssapiikin. Nyt pistoskohta vähän kipeä. Voin kertoa sitten, jos tulee jotain muuta oiretta.

Raskausdiabetes Sokereiden mittaus on sujun nyt pari päivää oikein hyvin ja arvot pysyneet aisoissa, kun on vähän miettinyt mitä suuhunsa pistää.

Mandy ja pallero 31+6
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin. Se piti vielä lisätä hankinnoista, että tilasin eilen yhdet uudet Carriwellin liivit (kahdet vanhat löytyy kaapista) ja 2 Boobin imetyspaitaa; toinen warmer huppari ja toinen lyhythiainen. Jospa niillä pääsis alkuun.
 
Mä löysin prismasta sellaisen ciraf-merkkisen toppahatun, pienin koko, mitä oli (jäljellä), oli 44 ja se on kyllä tosi pieni! Sinne mahtuu sisään semmonen ison appelsiinin tai keskikokosen greipin kokoinen pää.. :D Noita oli kahta värivaihtoehtoa, iänikuisen ankeat vaaleanpunainen ja tummansininen/musta. Hatussa on sellaiset pienet "hiirenkorvat" myös, ihan söpö mun mielestäni. :) Lisäksi mulla on kirppikseltä aikanaan esikoiselle löydetty vastasyntyneen kypärämyssy, ohutta puuvillaa. Ajattelin laittaa sen tonne toppahatun alle, niin suojaa kaulaakin sitten, kun tuo toppahattu sidotaan vaan leuan alle.

Ruusunlehdelle tervetuloa!

mamadread ja ihme 30+6
 
Mamadread laitan tähän uudelleen tuon mun veikkauksen, sulla on varmaan mennyt se ohi tuolla ketjun alkupäässä ;)Tuo veikkaushan on hauska idea. Veikkaan (toivon) omaani syntyväksi 4.12 käynnistämällä.
Muuten veikkaan, että seuraava lumihiutale syntyy 16.11.

Nyt kun on ollut kohta 2 viikkoa kotona rupeaa aika tulemaan välillä pitkäksi. Me kun asutaan keskustan ulkopuolella ja ei ole kuin 1 auto käytössä niin ei oikein pääse edes mihinkään. Tai no pääsee jos viitsii nousta aamulla viemään miestä töihin. Täytyy varmaan napata tänään auto kun mies tulee töistä ja lähteä vaikka tekemään kirppakierros pään tuulettamiseksi. Toivottavasti mukaan ei tartu enää yhtään vauvan ulkoilupukua kun niitä on kertynyt jo 5 kpl :ashamed:

T: Turhautunut Höttö
 
Piiaselle paljon onnea :flower:

Hankinnoista osa on ostettu uutena ja osa ollaan hommattu käytettynä.vaunut,kaukalo+telakka,pinnasänky ja osa vaatteista on uusia.sukulaisilta ollaan saatu myös vaatteita ja sitteri.rintapumppu ja vaipat vielä puuttuu.

Kotiutumisvaatteiksi ajattelin ottaa pikkuiselle bobyn,puolipotkarit,paidan,housut,kypärämyssyn,hatun,tumput,töppöset ja toppapuvun,mutta jos ei oo hirveesti pakkasta niin jätän tuon toppapuvun,tumput ja töppöset pois ja otan nallepuvun :) ja matkaa meillä sairaalasta kotiin on korkeintaan 10km.

Sairaalakassia en ole vielä pakannut,mutta pitäis varmaan pikku hiljaa rueta pakkailemaan.mitä kaikkea te otatte itsellenne mukaan?ite ajattelin ottaa: hammasharja+tahna,shampoo+hoitoaine,hiusharja,rasva(mulla on tosi kuiva iho),kamera,puhelimen laturi,lakuja(jos on maha kovana,vaikka saahan sieltä osastoltakin sit esim.luumumehua ja levolackia),imetysliivit,liivinsuojuksia ja tietysti puhtaat vaatteet kotiin lähtöön.mitäs muuta?

Närästys on vaivannut minuakin jo pitemmän aikaa,rennie on onneks vielä auttanut tähän vaivaan.nyt on ehkä pikkasen helpottanu tuo närästys kun pikkuinen on alempana.

donter meilläkin pesukone vetelee viimeisiään,välillä jättää huuhtelematta pyykit ja välillä ei linkoa kunnolla ja pitää ihan ihme ääntä.ärsyttää kun just nyt pitää senkin rueta hajoamaan kun ois tässä paljon muutakin rahan menoa..

tiistaina kävin lääkärineuvolassa:
pissa puhdas
hb 115
rr 128/76
sf 32
tarjonta rt
painoa oli tullu 470g/vk,yhteensä 10kg :ashamed:
kohdunsuu oli pehmentynyt ja pituus oli 2cm

aarteeni ja pikkuinen 34+4
 
neitoperholle pikaisesti, mulla ei ole vaikuttanut pahasti työuraan, tarjottiin ylennystä esikoista odottaessa ja kieltäydyin raskauden takia ja sama homma kävi nyt tokaa odottaessa...no, eiköhän sitä tarjota vielä kolmannenkin kerran :) Olin kotona pelkän vanhempainvapaan ekasta, menin viime helmikuussa töihin ja sit olinkin jo heti uudelleen raskaana. Ja mun mimes oli yli puoli vuotta hoitovapaalla. Nyt esikoinen 1,5 v ja päiväkodissa. Kyllä ne työt siellä odottaa. Mä pääsin tosi hyvin työn päästä kiinni tossa välissä ainakin.
 
Mandy Missä vaiheessa sulla on todettu tuo raskausajan diabetes?
Itse jännittelen että minkä kokoinen vauveli tulee kun olen ylipainoinen ja kiloja ei saisi tulla juurikaan. Sokerirasitustesissä jouduin käymään kahteen kertaan ja molemmissa oli arvot hyvät.

Neitoperholle unohdin kommentoida että tuosta lämpöpussista sanotaan että ei tarvitse hirveästi pukea alle. Eli mä en ajatellut laittaa sinne alle muuta kuin sisävaatteet jos ei ole pakkasta juurikaan ja jos on pakkasta kovasti niin sitten vielä välipuku :)

Aarteeni Eläpä turhaan nolostele tuosta painosta :hug: Mulle on tullut jo yli 10kg painoa vaikka ei tosiaan saisi tulla juuri ollenkaan :popcorn: mulla oli viikoilla 32 sf mitta 31 :whistle: Huomenna onkin neuvola niin katsellaan kuinka paljon on sitten.

Odotteleeko teillä mulla esikoiset jo uutta tulokasta??
Meillä kovasti odotellaan :)
 
Heissan kaikille pitkästä aikaa!
Kovasti oon käynyt lueskelemassa täällä mutta pitkään aikaan en oo saanut aikaiseksi kirjotella..

Hurjaa että ensimmäiset lumihiutaleet on jo maailmassa, isot onnittelut :flower:

Hankinnoista täällä ollut paljon puhetta, kyllä me ollaan melkein kaikki käytettynä hankittu, ystäviltä/huutonetistä tai kirppareilta. Uutena patja ostettiin pinnasänkyyn, jyskistä 15euroa maksoi tuommoinen perusvaahtomuovipatja. Piti leikelläkin se, kun on tuommoinen pienenmallinen pinnis meillä. Makuuhuone kun on niin pieni ettei normikokoinen olisi mitenkään päin sinne mahtunut meidän sängyn kanssa, onneksi huutonetistä löysin jatkettavan mallisen :)

Kaukalo+telakka ja siihen sopivat matkarattaat ostettiin kaverilta, vaunut huutonetistä, ja sitteri+leikkimatto+rintapumppu+imetystyyny, kaikki nuo (ym tarviketta) on kirppareilta muutamilla euroilla. Ihan turha mun mielestä ostaa uutta, kun tosi edullisesti saa kirppareilta ja hirmu hyväkuntosia tavaroita vielä!

Tosi paljon vaatetta on kummit ja mummit kantanut, kirppareilta tehnyt hetkin hyviä löytöjä, meillä onkin 50-68 kokoisia vaatteita jo kiitettävät pinot. Muutamia vaatteita uutena tullut kyllä ostettua kun "on vaan ollut niin ihania että pakko oli ostaa".

Kotiintulovaatetusta, lindexin 50cm bodyn+velourhousut siihen tarkoitukseen osttettu, sitten on tietty myssy, tumput, villasukat, sekä name it-kevyttoppahaalari (tai sitten kaukalopussi haalarin tilalle ja esim velourhaalari väliin vielä). Meillä semmoinen 15 minuutin ajomatka sairaalaan, ei onneks pidempi.

Itse pikkuhiljaa jo rupeaa olemaan semmonen olo, että voisi pikkuinen kohta syntyä, rupeaa viikkoja olemaan kiitettävästi kasassa ja olo aikas tukala. Tähän asti päivittäin pieniä kävelylenkkejä tehnyt mutta nyt niitäkin pitänyt rajoittaa kun tullut niin hurjat lonkka- ja alaselkäsäryt. Muutamana päivänä myös supistuksia ollut, semmoista juilimista ja jomotusta päivän ollut pari kertaa.

Viimeinen neuvolalääkäri oli juuri, vauva aika alhaalla jo muttei vielä kiinnittynyt, kohdunsuu oli kiinni mutta kovin pehmeä. Sf-mitta 34cm. Ihme kyllä verenpaineet ja rauta-arvot pysynyt koko raskauden tosi hyvinä, painoa tullut 9kiloa koko aikana.

Esikoinen (8v tyttö) odottaa pikkusiskoa kovasti, lauleskelee masulle ja suunnittelee jo kuinka voi sitten hoitamisessa auttaa, tosi suloista kyllä kun on niin innoissaan :heart:

Sairaalakassi vielä pakkaamatta, pitäisi varmaan tormistautua ja pakata se vaikka huomenna. Omaa musaa ajattelin polttaa levyn mukaan, niin on jotain tuttua ja kivaa kuunneltavaa sitten synnyttäessä. Joka päivä olen pikkuiselle lauleskellut ja selkeästi kyllä reagoikin jo tuttuihin lauluihin, on se ihmeellistä :)

Tulipas maratonkirjoitus, pitää vissiin vähän useammin kirjoitella kun kaikkeen sitten koittaa kommentoida kerralla niin tekstiä vaan riittää :D

Tsemppiä kovasti kaikille, final countdown jo menossa, ihanaa :heart:

Minz 36+0 (jee!) :)
 
Viimeksi muokattu:
eipä löytyny kypärälakkia vapaa valinnasta, tarjoustalosta eikä prismasta!!!!!joten cisu jos sellasta tarviit ja jostain sellasen pienen koon löydät ni kerro mulle heti et mistä ni meen ja ostan samanlaisen!!!!

painonnoususta mulla oli lähtöbmi 25 eli just ja just normipainonen ja tosiaan ei ois saanu paljoo tulla painoo mut sitähän on kertyny jo 20 kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!mut turvotusta on PALJON!!!!Eli toivotaan et lähteeki nopeesti ainaki suurin osa painosta synnytyksen jälkeen.

Lisäys: ja sf-mittahan oli eilen neuvolassa 33cm, eli yläkäyrän yläpuolella..saas nähä mikä jättiläinen masussa kasvaa =)

Soitin neuvolaan tästä vattakivusta ja terkka sano et jos jatkuu huomiseen tai pahenee niin huomen pitää soittaa äitipolille ja mennä näytille. Kun ei kerta mene ohi levolla eikä panadolilla niin pitää tarkistaa tilanne. Ja jos yöllä menee kovin pahaks ni pitää lähtee keskellä yötä. Se oli huolissaan kun kipu säteilee vasempaan sisäreiteen eikä mee ohi ollenkaan. Nyt kipu tuntuu taas pahenevan joten meen sohvalle pitkälleen ja koitan jos sillä rauhottus. Taidan ottaa sen Panadolinki varoiks. Tässä ois viel viikko jälellä, sit ku viikkoja 34+0 niin eivät enää estele jos lähtee syntyyn, siihen asti yrittävät estellä. Supistusten kans tää kipu on jo melkosta!!!!!!!

fanttomi & 33+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Patjasta:Eikös enää ole suosituksena ostaa vauvalle aina uusi patja? En oo nyt niin tarkkaan seurannu ja lukenu kaikkia vauvaan liittyviä juttuja, mut silloin 3 vuotta sitten kun poika synty neuvottiin, et uusi patja ja syy liitty jotenkin kätkytkuolemaan. Oon jo ton vanhan neuvon perusteella ostanu uudet patjat pinnikseen ja äippäpakkauslaatikkoon ja jyskistä ostin kun siellä oli ainakin mun vertailun mukaan halvimmat.
 
Täällä on kanssa lähes kaikki hankittu käytettynä. Meille on tulossa esikoinen, enkä edes ajatellut, että haluan uutena ostaa juuri mitään. Muutamia vaatteita on kyllä ollut pakko silti ostaa uutena kun ne on niin söpöjä =)

Olipas hyvä, että täällä oli paljon hattuvinkkejä, mä oon kanssa pähkäillyt, että mitä sen pienen päähän oikein pitää laittaa ja minkä kokoinen hatun pitää olla. Jospa lähtis huomenna töiden jälkeen pienen hatun metsästykseen! Tuo Biggu-hattukin näytti mun mielestä kivalta.

Mä sain tänään postissa Boopin imetyshupparin ja se vaikutti kyllä tosi ihanalta. Meinaan huutaa vielä huutonetistä pari paitaa, mulle on ainakin moni kaveri kehunut noita Boopin tuotteita, toivottavasti ovat maineensa veroisia.

Ja kissan omistavat ihmiset, miten ootte meinanneet suojata pinnasängyn kissalta? Onko sellainen sängyn jalkoihin sidottava verkkosysteemi kätevä vai turhan hankala. Mietin vaan, miten hauska keskellä yötä on availla niitä solmuja. Meillä on ehdottomasti hankittava joku suoja pinnikseen; tuo kisu on niin kiinnostunut vaunuistakin, että niihin oli pakko laittaa kissaverkko ettei se mee sinne nukkumaan...
 
Lillikka
Uusi kuu, uudet kujeet =)

Jennylille multakin tosi tosi iso, tukeva hali. Olen samaa mieltä, että parempi yksin kuin vaikeessa suhteessa. Karmeetahan tollaisia on suunnitella viimeisillään raskaana, mutta ei kai nämä kriisit elämäntilannetta aina kysele. Varmaan olisi hyvä, jos ukkosi olisi muutaman päivän muualla ja saisit olla rauhassa, mutta ainakin tuo perheneuvolajuttu kuulosti hyvältä, toivotaan selkeyttä tilanteeseen!

Neitoperho No toivottavasti ei ole ainakaan massiivinen homeenkarkoitusremppa edessä! Mutta joo, eipä pientä vauvaa halua hometalossa asuttaa, joten pidetään peukkuja, että on pieni korjaus tulossa!

Piianen Kas täällähän on jo lisää vauvoja, hurjasti onnea koko perheelle!
Uusille MOI!

Laskeutumisesta Kävin lekurilla tiistaina ja se sanoi, että joskus uudelleensynnyttäjillä vauva ei laskeudukaan mitenkään normiajassa ja kertoipa yhdestä tapauksesta, missä ei-laskeutunut vauva oli kesken synnytyksen keksinyt mennä perätilaan ja sitten se oli siinä juntattu vielä oikeinpäin ja oli tullut hienosti pää edellä ulos =) No ehkä tuo on poikkeus, mutta eipä meilläkään olla vielä laskeuduttu ja viikkoja on jo 36+3. Kohdunsuu oli ihan kiinni vielä, mutta joo eipä sekään kerro vielä mitään, kun hommat saattaa muuttua nopeestikin. Mulla supistelee useesti öisin, päivisin ei juuri ikinä.

Saz ja Neitoperho / vaivoista: älkääkä unohtako tosiaan niitä peräpukamia :LOL: Mä manasin takalistoni alimpaan helvettiin taannoin, mutta onneksi käsikaupparasvalla se parani noin viikossa. Nyt sitten ollaan luumu- ja kaalilaatikkodieetillä, ettei vatsa todellakaan enää mene kovaksi!!!!!!
Donter Mä ostin Scheriproct Neo -voidetta ja hyvin parani. Ei huomattavaa vaikutusta samantien, mutta tosiaan viikossa hävisivät ja pari viikkoa sivelin vielä varman päälle.

Meilläkin on tosi paljon käytettyä tavaraa ja mun mielestä on aika turhaa maksaa kaikesta ensinnäkin se vauvalisä ja sitten vielä uuden tavaran lisä, vaikka varaa oiskin. Ei vastasyntyneiden kamat paljoa ehdi kulua. Vaunut me kyllä ostettiin esikoiselle uutena ja se olikin sitten halpa ja vähän kehno malli, eli ei näistä uusistakaan aina ole takeita… Kaikki toki riippuu siitä, jaksaako roikkua huutiksissa tai kirppareilla tai saako joltain tutulta kunnollista tavaraa asevelihintaan. Meillä mies on enemmän käytetyn perään mutta mä olen kyllä surutta ostanut uuttakin vermettä, kun on kovasti helppoa mennä vaan kauppaan. Enemmän mä kuulen lähipiiristä kommenttia, että kaikki pitäisi metsästää käytettynä, mutta kukin tekee tavallaan!

Välilihan venytys Joo pitäisi kai sekin taas alkaa. Ei ole kyllä hajuakaan, miten paikat joustaa kakkosen kohdalla, kun esikoisesta on alle 2 vuotta, mutta ehkä kaiken varalta vähän venyttelen ja vanuttelen.

Me kasattiin pinnasänky pari päivää sitten ja nyt esikoinen 1v9kk on ihan täpinöissään, että vauva vauva tulee ei tule tulee ei tule… :LOL: Taisi vähän konkretisoitua tämä asia hänellekin, kun sille tyypille on jo nukkumapaikkakin valmiina! Lainasin kirjastosta kirjan nimeltä Äidin vatsassa on talo ja se ollaan kertaalleen katottu läpi.

Apua, kun ei millään kerkiä uppoutua tähän keskustelun seuraamiseen, mutta hyviä vointeja edelleen kaikille ja jaksoja loppumetreillä! Mä en jaksa nyt veikkailla mitään sen enempää, kuin että jotenkin tuntuisi meillä menevän joulukuulle. Katellaan nyt!!

Lillikka 36+3
 
Viimeksi muokattu:
saz
Lillikalle peräpukamista: nekin on koettu! Ihan kamalia! Onneksi mulla laittaa tuo rauta vatsan sopivasti läysälle niin ei tarvitse hirveesti miettiä ruokavaliota. Odottelen vaan sitä koska voi "levollisin mielin" mennä veskiin asioille, ei varmaan moneen kuukauteen :D
 
fanttomi Olin juurikin samoilla asioilla Tiiriössä ja kierretttyä tuli Cittari, Lindex, KappAhl ja Prisma mutta mistään ei löytynyt riittävän pientä kypärähattua saati sitten muitakaan vastasyntyneen hattuja!!!! Köyhää on. Että sama sulle, jos satut kypärämyssyn löytään niin kerro ihmeessä!!!!
Niin ja hyvä kun soitit tosta vatsakivusta, menet sitten kyllä herkästi näytille jos ei yhtään helpota! Ja kerropa huomenna uudet kuulumisesi kyseisestä asiasta. Tsemiä.

Painoa täälläkin on kerätty sellaset 17 kg mutta luulen kans suurimman osan olevan turvotusta tai muuta. Ainakin toivon niin. Ja monesti kun olen painnonnousustani ihmisille maininnut niin kommenttina on ollu että ei ainakaan päälle päin näy!!! Tiedä sitten.

Nyt kun porukka puhuu noista peräpukamista niin mistä te tiedätte onko teillä niitä, oirehtiiko ne jotenkin tai tunteeko ne esim. sormella?! Mä olen miettinyt onko mulla ulkoinen pukama vai ei ja toistaiseksi asia on vaan saanu olla...

Cisu 34+3
 
wendyduck oli kissasuojista kysellyt, täällä ollaan kanssa pähkäilty samaa. meillä on kaks kollikissaa, jotka ainakin tähän asti ovat olleet tämän huushollin kunkkuja ja saaneet aika vapaasti oleskella missä lystäävät. vauva tulee nukkumaan meidän huoneessa ja sinne kissoille tulee ainakin alkuun porttikielto, sit katotaan viikkojen vieriessä. ei olla vielä mitään suojaa hommattu, lähinnä kateltu ja vähän aikaa mietittiin jo itse rakentamista, esim. joku kaksiosainen puukehikkoviritelmä... vinkkejä siis otetaan vastaan!

ylipäänsä kissojen reagointi jännittää, ne ei ole kauheasti olleet pikkulasten kanssa tekemisissä ja niinäkin kertoina on sähisty ja luimisteltu ja luikittu saunaan piiloon ja mökötetty loppupäivä. toinen kissoista kyllä on ollut alkuraskaudesta asti tosi kiinnostunut kasvavasta mahasta ja vietti yhdessä vaiheessa paljonkin aikaa mahan päällä/vieressä vaavin potkittavana (ja tyytyväisenä kehräten :D), toiselle taas oon ollut kuin ilmaa :D toivon sormet ja varpaat ristissä että selviydyttäisiin koko porukka uuden perheenjäsenen tuoman mullistuksen kanssa, nuo kollinlolliaiset kun on niin rakkaita myös :heart:

L-84 ja vaavi 36+1
 
Mä kävin metsolan kutsuilla ja siellä oli nuita pienten kypärälakkeja ja myssyjä, ne oli pientä kokoa.. kasvojen aukko melko pieni ettei haitrtaa vaik lakki ois alkuun iso Metsola: Kypärälakki (Green) 62/68-110/116 - lasten vaatteet - Lasten Metsola - lastenvaatteet

Jos lähettyvillä on kärkkäinen tai halpahalli ni kannattaa vilasta myös ne https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=10551&productId=247194&langId=-11&parent_category_rn=19728&top_category=19718&selectedTopCategory=20244&selectedSecondLevel=19717&selectedThirdLevel=19718&categoryId=19728&searchMethod=
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä