Ite otan tuon influenssarokotteen, oon helposti sairastuva. Ja kun mulla on tuo astmakin nykyään, niin helposti oon sitten osastolla. Viime talvena olin harvinaisen terve, kun otin sen influenssa+sikapossun. Toisaalta tuli myös hulluna pestyä käsiä ihan eri tapaan pitkään ja oikeen hartaasti
Tosiaan kun on muutenkin flunssia, niin sitten tommonen pahempi flunssa niitä ennen tai sen jälkeen voi tosiaan olla melkonen rysäys mulle. Me saadaan se onneks ilmaiseksi.
Ite taas luotan faktatietoon, mitä rokotuksiin tulee. Ja kun ei ole kerta kerätty mitään tietoa, että keskenmenoja ois enemmän (niitähän ois sitten myös ympäri maailmankin vaikka eri rokotteita toki käytössä) niin merkkaan nuo kyllä höpöpuheeksi. Kun keskenmenot ja ennenaikaiset syntymät nyt voi tulla ihan monesta muustakin, esimerkiksi siitä että naiset alkavat tekemään lapsia koko ajan myöhemmässä iässä (millä on muuten huomattava vaikutus tähän!). Enkä itse ole ainakaan huomannut, että keskenmenoja ois enempää tai vähempää tahi muutakaan. Lisäksi pakko sanoa, että se kausi-influenssarokotehan ei ole sama kuin pelkkä sikainfluenssarokote, vaikka siinä samassa se onkin. Eli siinä on ihan eri tehosteainekin. Näin ainakin oli tämän päivän Keskisuomalaisessa, jossa oli haastateltu muun muassa THL:n ylilääkäri Hanna Nohynekiä sekä erikoistutkija Tuija Leinoa. Myös tuon mukaan sikainfluenssavirus ei olisi muuntunut, joten pitäisi suojata sitä vastaan. Influenssarokotusta käsittääkseni suositellaan sen takia, ettei tosiaan iske paha kausiflunssa tai sitten se sikainfluenssa jolla voikin olla sitten vakavammat seuraukset raskaana oleville (jota on tällä hetkellä mm. Australiassa tutkimusprofessori Petri Ruudun mukaan).
Mun mielestä nuo rokotukset nyt kannattaa sen oman mielen mukaan tehdä. Jos ei muutenkaan koskaan juuri sairastele, niin voi ainakin yrittää luottaa siihen että kanssaihmiset ois omalla paikkakunnalla kovasti ottaneet noita rokotuksia ettei itelle tartu. Tai sitten ei tarttuis muutenkaan, vaikka ympärillä riehuu. Sitten jos taas herkästi tarttuu ja on vaikka jokin perussairaus, niin sitten ehkä kannattaa taas miettiä oisko enemmän hyötyä siitä rokotteesta kuitenkin kuin että on sitten tosi huonossa hapessa osastolla. Jälkimäisessä ainakin alkaa jo masukaverillekin varmaan riskit olemaan eri luokkaa, kuin muuten niille joille tulee vaan pikkuflunssia=) Eli punnitsee hyödyt ja haitat.
Mulla on kans laskettuaika 23.12. ja en oikeestaan juurikaan kommenttia ole saanut. Lähinnä meillä mies toivoo tyttöä, ettei poika ois sitten pieni ja kiusattu. Mua jotenkin vähän huvittaa tuo sen näkemys, mutta joo..on pieneltä paikkakunnalta kotoisin jossa noita käsikähmiä on vähän eri malliin ainakin aikanaan ollut. Ite oon lähinnä ajatellu sitä, että tämä on tosiaan meidän yhdessäolohistorian Ensimmäinen Joulu Kotona(päin). Ollaan aina mietitty, kumman vanhemmilla ollaan aatto ja muuta vastaavaa, joten nyt ei tartte miettiä yhtään mitään todennäköisesti:xmas: Ajattelin, että voitais joulukuusi laittaa=) Oon ihan hurahtanut ajatukseen, että hankkisin meidän pikkuselle tonttulakin:xmas: Toisaalta eipä sitä tulis käytettyä kuin sen verran, että saa yhden valokuvan otettua, mutta jotenkin musta se tuntuis söpöltä.
Ootan niin kovasti ensilunta, ettei mitään tolkkua:heart:
-metsis 29+0 poks! (Jos olen tällä kertaa oikeaa päivää elämässä:saint
P.S. Onpa muuten vieläkin ihan kamalat turvotukset.
Muokkaus vielä. Kadak, oon itekin ajatellut että meillä taitaa olla toivottavasti aika hyvä tilanne massuissa ja vauvat selviäis kaikilla suojissa ainakin rv 30pin rajapyykille vaikkapa..