***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 KESÄKUUSSA***

neitoperho83, nyt on onneks saanu 2 yötä nukuttuu hyvin, toissayönä nukuin sellaset 13h eikä viimeyössäkään valittamista! oli varmaan vaa joku vaihe ku oli vähän stressiä ja huolta kaikenlaisesta..

Hei kaikki,

Oon melkein päivittäin lukenu teidän kuulumisia, mutta huonosti ite kirjotellu, ku jotenkin on ollu sellanen tunne et ihankun ei raskaana oliskaan kun ei oo ollu pitkään aikaan mitään oireita. Launtaina sit aamuna meinas oksu tulla, ku en heti ottanu aamupalaa niinkuin yleensä ja sit iltapäivällä meinasin pyörtyä kesken kummipoikani ristiäisten... Uskomatonta mut noista mulle tuli taas positiivinen fiilis vaavin yhä elossa olemisen suhteen :)

Np-ultran ja verikoikeitten ajan sain 11.6 eli vajaa kaks viikkoa tuohon, voih kun kaikki ois taas hyvin.

Ton doplerin osto vois kyllä tehä aika hyvää mielenterveydelle, niin kuin kanelinkukkakin sanoi :) Noh, koitan ite yritä tsemppaa vielä ilman.

Murunen Sinuna en huolestus niiden marjojen syömisestä enää jälkeenpäin, jos ei mitään pahoja vatsa-oireita oo tullu. Tosi harvinaistahan se on joku pöpö niistä saada. Itsekkin olen tuoreena pestynä syönyt espanjalaisia mansikoita, onkohan nämäkin tuolla kiellettyjen listalla?

Jennylille
kiitos uudesta pinosta

Ainiin ja minun synnäri ois sit kätilöopisto, olen unohtanut sen ilmoittaa tonne listalle.

Hyvästit toukokuulle ja tervetuloa kesäkuu :flower:

Helinä ja 9+4

Uusi odottaja ilmoittautuu mukaan keskusteluun. Viidettä vauvelia odotellaan jouluksi, la 18.12. Keskiviikkona on ultra jolloin la varmasti siirtyy jonkin verran eteenpäin, näin ainakin ennen aina ollut. sSynnytyssairaalana TAYS. Onkos täällä muita, joilla lapsia jo useampia ennestään? Me ei olla vielä kerrottu vauvauutisia kenellekkään, vain yksi ystävä tietää, joka arvasi. Hän onnitteli ihan vilpittömästi, mut muuten tuntuu,että ei huvittaisi julkistaa uutista, kun ei jaksaisi kuunnella niitä päivittelyjä lasten lukumäärästä johtuen, kun vauva on meille kuitenkin maailman iloisin asia. No saa nähdä miten käy, eihän se enää kauan piilossa pysy =).

Neitoperho: Mäkin kommentoin tota synnäri valintaa.Eli oon myöskin menossa naistenklinikalle,ihan siitä syystä että jos mulle itelle sattuu jotain,niin apu on lähellä. Mä kuulun riskiryhmään veritulppariskin vuoksi,joten hirveesti mulla ei oo edes vaihtoehtoja. Molemmat lapset oon siellä synnyttänyt ja hyvä paikka ollut,ja ihanat hoitajat ja kätilöt.
Sisko on molemmat saanut Jorvissa ja hyvin tyytyväinen hänkin on ollut. Eipä noissa PKS:n synnäreiden toimintatavoissa enää nykyisin suuria eroja ole. Osa henkilökunnastakin taitaa olla kiertäviä,eli samat ihmiset pyörii joka sairaalassa.
Loppujen lopuksi ei sitä edes tiedä mihin sitä joutuu synnyttämään jos "oma" synnäri onkin just sillon täysi :eek:

Mä odottelen veriseulan tuloksia... Siitä on nyt reilu viikko,mut ainakaan puhelinsoittoa ei ole kuulunut.Jospa kaikki olisi sitten ok. :)

Bamse 13+2

Jei, sain pikkusen sydänäänet kuuluviin :heart: :heart: :heart: Kuulosti ihan ku ois kuiskannu et "diukku diukku diukku diukku". Kuulosti TOSI hiljaselta omaan sykkeeseen verrattuna ja löyty viel niin läheltä omaa sykettä et varmaan pari päivää sitten on vielä oma syke kuulunu vaimeena pikkusen sykkeen yli. Mut vitsi et oon nyt NIIIIIIN onnellinen =) Nyt ei jänskää se torstain neuvola enää niin paljoo. Ja tää pikkunen kans yritti luikkia karkuun, mut oli helposti onneks viel löydettävissä.

Eilen näytin muuten miehelle tota Angel Soundsia..se naureskeli et makeet korvalappustereot sulla :LOL: :LOL: :LOL: ja et tilasikko ton salakuuntelevauvaa.com:sta?? Mut halus sit itekki yrittää kuunnella, harmi kun ei eilen kuulunu. Täytyy illalla yrittää viel ettiä pikkunen :heart:

Me ollaan katteltu isompaa asuntoa ja tällä viikolla käydään muutamaa kattomassa. Omassa asutaan siis nytkin mut kylhän vähän isompi ois PALJON parempi =)

Huono oli iski taas ihan yhtäkkiä. Enää se ei onneks tee ku pikakäväsyjä, 24h krapula on väistyny viimesen viikon aikana.

Tervetuloa Iinu74 :wave: :wave:

Mä oon ainaki syöny kotimaisia pakastemarjoja. Ei mun muistaakseni pakastemarjoista ollu mitään puhetta, noista neuvolan papereistahan seki kai löytyis.

fanttomi & 10+4

Ulkomaiset pakastevadelmat pitää kuumentaa ennen syömistä. Kotimaiset pakastevadelmat on ok.Muut ulkomaisetkin pakastemarjat on ok. Eli ainoa riski on noissa ulkolaisissa vadelmissa,joissa voi olla norovirusta ja jotain toista virusta/bakteeria.

Huh, nyt on saatu se pissanäyte ja verinäytekki annettua =) Oli hyvä pistäjä. Multa otettiinki vaan yksi putki, varmaan ihan vaan niitä seuloja varten. Kun neuvolassa se otti sillon kaks tai kolme, en muista oikeen enää. Siitä neuvolasatsista jo katottiin ne hivit ja muut. Tosiaan tuosta piikkikammosta, että oon ite semmonen entinen panikoija (oon saanu siis sen siitä kun joskus pienenä oli niin surkea harjottelija pistäjänä ja sitten ihan oksentelin ym kun se yritti koukkia sitä suonta ja puhko niitä). Nykyisin en sit enää niin panikoi, voin jopa katsoa kun se veri valuu sieltä ja näin, pistoa en vielä voi itselleni katsoa. Jotenki tässä kai opintojen puolesta on tullu tota sietokykyä..mutta edelleenkään en anna harjottelumielessä kenenkään pistellä itseäni, kun tiiän että saan helposti sen paniikin siihen hommaan sit B)

Noista nukkumisasioista tosiaan, mitä Neitoperho (vai tulikohan nyt oikeen) sanoikin..kannattaa tosiaan miettiä mistä se uniongelma johtuu. Ite oon kerran saanu kehiteltyä kamalan uniongelman siitä, etten uskaltanu nukahtaa (pelkäsin etten herää aikaisen herätykseen)..joten tosi pienistä asioista sitä oikeesti saa todella ison ongelman. Sitten on eri asia varsinkin semmoset ihmiset, jotka ei oikeesti koskaan saa nukuttua...tiedän semmosia pari, jotka eivät luonnollisesti nuku kuin joka toinen vrk ihan vaan muutaman tunnin. Joten joutuvat ihan napeilla ne unet ottamaan sit. Tuntuis kamalalta ittelle, kun tykkään ottaa torkkujaki jos väsyttää :saint:

Tervetuloa Iinu74 :flower: Se on kyllä jännä juttu, että sama se oliko tulossa ensimmäinen vai vaikkapa seitsemäs, niin aina se toisten perhekoon kommentointi on kaikkien asia. Jo ihan hämmästyttää.

Huh, nyt tämä tyttö lähti rankan työpäivän jälkeen kyllä sohvalle hetkeksi lepuutteleen.

-metsis 10+1

Terve kaikille, ja tervetuloa uudet!

Sain tänään varattua ajan yksityiselle gynelle. Aika on jo perjantaina joten sitten taas kuulee pikkuisen sydänääniä (toivottavasti löytyvät). Hauskaa. Ja seuraavaan neuvolaankin on enää kaksi viikkoa :)

Puolison paluuta pitää odottaa vielä reilu kaksi viikkoa. Mutta viikonloppuna se onnistui soittamaan ekan kerran, oli tosi mukavaa.

Pissanäytteistä kun oli puhe, niin minulta ainakin katsoivat siitä labraan vietävästä, ettei ole oireetonta virtsatietulehdusta. En sitten tiiä katsoivatko jotain muutakin. Yhden näytteen olen tähän mennessä vain antanut.

Itsellä jatkuu alavatsakivut ja jomotus, ja väsyttää paljon. Tosin nukkuminen ei oo parantunut, joten vaikea sanoa mikä johtuu mistä. Hemppakin lienee alhaalla edelleen. Muutoin on kuitenkin ollut hyvä olo, ja paljon paremmalla mielellä nyt odotuksen suhteen. Huomenna olis sellainen reilun 12 tunnin työpäivä, katotaan miten selviän.

Mukavaa päivää kaikille!

donter 12+2

:D neuvolassa käyty ja kaikki ok. Neukkatäti het ensimäisenä kysy et katotaanko ultralla :D ja löytyhän se siltä pienen etsimisen jälkeen. Oli istukka jotenki hassusti edessä ja vauva sen takana piilossa ni joutu jännästi sivusta katteleen. Sain sit nipun uusia aikoja (labraan, lääkärille, np-ultraan). Jospa sitä jo nyt vois pikkuhiljaa uskoa, et raskaana ollaan. Neuvolan mukaan nyt on 10+5, mut muutellaan sit tarpeen mukaan tuota la:ta ku oon käyny tuos tarkemmassa ultrassa. Ilmottelen sit jos vaihtuu.

Neitoperho83 Valitsin Naistenklinikan, koska edellinen raskaus päättyi ennenaikaiseen synnytykseen viikoilla 32+4. Silloin mut kuskattiin sinne, vaikka toiseen sairaalaan olinkin menossa, sillä Naistenklinikan lähellä on vastasyntyneiden teho-osasto, jonne poikakin silloin samoin tein joutui. Joten valitsin Naistenklinikan, jos tässä synnytyksessä tulee jotain ongelmia, niin on apu sit heti lähellä.
Nyt oon ton edellisen raskauksen takia tarkemmassa syynissä, ekassa neuvolassa tehtiin heti lähete Naistenklinikalle ja sieltä ottavat yhteyttä ja varmaan tutkitaan kohdunkaulat ym. tarkasti, ettei oo mitään riskitekijöitä.

Iinu74 tervetuloa! Ja Nallekarkille pahoittelut, on kauhea uutinen tuollainen.

Miksiköhän noi ulkomaiset pakastevadelmat just on niin riskialttiita? Itse elän sellaisessa käsityksessä, että niitä lannoitettaisiin ulosteilla ym. ja siksi korkeampi riski pöpöihin. Mutta luulis, että muitakin ulkomaisia marjoja viljeltäis samalla tavalla?
Toisaalta mun mielestä on suositus, että kaikki pakasteet pitäis kiehauttaa ennen käyttöä?
Tänään työkaveri toi töihin pakastejuustokakkuja ja pakastemansikkakakkua, kuolailin, mut jätin kaikki väliin.. B)

Lillikka
Moi!

Ohhoh, mä olen nyt ihan pudonnut kärryiltä, mutta haleja kaikille sitä tarvitseville ja tietty kaikille muillekin! Nallekarkille iso :hug:...

Uusille tervetuloa!

Kotidoppler näyttää olevan teillä tosi monella joo. Se on varmaan ainakin ekassa raskaudessa tosi ihana värkki, kun noita maksuttomia ultria on niin turkasen vähän. Mulla oli viime kerralla maailman tylsimmät ja pitkimmät viikot ne 12-20 kahden ultran välissä. Ei tuntunut tapahtuvan mitään, mahaa ei vielä ollut, senkun vaan ootti ja ootti ja oli olevinaan raskaana.

Mulla on vihdoin ultra-ajat sitten saatu Naikkarilta, menen ens viikon ti 8.6. ja sitten elokuun alussa. Jännää!! Hitsi, kun ei ole mitään muita todisteita tyypistä kuin se huhtikuinen plussa mutta eiköhän siellä joku pikkuinen uiskentele.

En ole vielä kaivanut mammahousuja esiin vaan ennemminkin pieneksikäyneitä ja taas mahtuvia farkkuja :)) Oon noin 5kg kevyempi kuin esikkoa odottaessa jeejee. Mutta siis löllöä on kyllä edelleen, joku ihme yläpömppä on tossa joo. Mammahousuista mulla oli eniten käytössä farkut, joissa oli lantiolla säädettävä kuminauha ja sitten leveä tuubi ja kun jäin ä-lomalle, vetelin sellasissa mustissa verkkarityyppisissä mammahousuissa melkein joka päivä. Ei sitä kalkkiviivoilla jaksanut olla enää kovin edustava :) Alkuraskaudessa oli joka päivä töissä samat suorat mammahousut, jotka oli muuten ihanaa vetää päälleen ekaa kertaa, kun sai olla reteesti vatsa ulkona!

Meillä esikoinen on poika, mistä mä olin ihan innoissani. Mulla on yksi sisko ja tää pienten tyttöjen maailma on sen verran tuttu, että oli tosi kiva saada poika. Nyt mä toisaalta haluaisin tytön, mutta toisaalta oishan se ihanaa, jos pojalla olisi leikkikaverina poika. Tai mene ja tiedä, eihän pieni ikäero ja sama sukupuoli ole tae mistään symbioottisesta sisarussuhteesta, mikä mulla on ihanan siskoni kanssa! Vaatteiden kannalta olisi kätevää, jos se olisi poika, mutta toisaalta ois kyllä KOVIN KIVAA ostella uusia pienen tytön mekkosia!!!! No kuhan tulee terve pieni ihminen, niin se riittää kovin hyvin.

Nyt täytyy mennä laittamaan tuo ukkeli iltapesulle. Jonkun nuhan se on hankkinut ja ihmeellistä hentoa ihottumaa naamaan ja selkään. Hmm ei taida ihan mennä parvorokon määritelmään, mutta vähän mietityttää, onko se vaan jotain ruoka-allergiaa vai pitääkö mun huolestua itseni takia. Katellaan.

Moido!
Lillikka 10+2 hui mitkä viikot!!

Ps. Mulle voi päivittää NKL, menen sinne, kun siellä oli viimeksikin niin ihanaa :)

Voi kurjuus Nallekarkki! :hug: Otan osaa!

Itse olen tällä hetkellä jossain seitsemännessä taivaassa, tänään oli ultra ja siellähän se pikkuinen oli ihan oikeassa paikassa, oikean kokoisena ja mihinkään riskiryhmään ei näillä näkymin kuulu. Kun kätilö paineli vatsaa niin se vaihtoi asentoa ja ihan kuin olisi vilkuttanut meille. Kuvia saatiin mukaan, ja kaikkein liikuttavin on kyllä pieni nenännypykkä! Nyt on niin huojentunut olo, soitettiin sitten heti parkkipaikalla tulevat isovanhemmat läpi ja hehän olivat aivan onnessaan. Tähän asti maltettiin kuin maltettiinkin olla kertomatta, eikä kukaan ollut arvannut mitään.

Haitula 12+3, laskettu aika siis 9.12.

Nallekarkki :hug: :hug: :hug: Voimia!!!

Haitula Onnea hyvistä ultrakuulumisista =)

Vitsi kun itekki sais varmuuden tähän. Noh, torstaina neuvolassa yritetään kuunnella sydänääniä ja ultra on 11.6.

fanttomi & 10+4

voi nallekarkki :'( voimia ja iso :hug: ei toivoisi kenellekkään tuollaista..ei nyt oikee huvita omista oloista kirjotella noin surullisten uutisten jälkeen.mutta jos nyt jotaki kuitenki itestäki.tänään ollu oikee superhuono ja väsy olo.huomenna aamusta pitäis mennä verikokeisiin,otetaan iha ne perusjutut ja sitte seerumiseula vai mikä se nyt on..mietin vaan tuota juttua että kun jossain paikoissa tuo verikoe otetaan vasta np-ultran jälkeen tai siis samaan aikaan ja joissakin parikin viikkoa ennen sitä niin miten nuo heitot voi vaikuttaa tuloksiin?osaako kukaan sanoa tähän mitää?ku mun käsittääkseni tuossa oikea ajoitus on tärkeä tuloksen luotettavuuden kannalta.ai niin ja huomenna saan lainalle tutulta sen kaipaamani dopplerin =)

murunen&nappula 10+4

saz
Nallekarkki, otan osaa. :hug:

unelmahöttö:
luin juuri paljon tuosta karppaamisesta raskausaikana kun oon ennen raskautta karpannut ja silloin tällöin ketoosissakin oleillut. Suomeksi ei löytynyt mitään mielekästä mutta enkuksi kyllä. Yllätyin, että karppausta ei suositella raskaana olevalle, ketoosissa ketoaineet saattavat aiheuttaa sikiölle jopa aivovaurioita. Siksi mä oon unohtanut koko karppaamiset ja syön nyt rajattomasti kasviksia, joskus täysjyvätuotteita, mut yritän puhdasta sokeria välttää. Tai oikeestaan ei tee edes mieli kun oon tottunut karppaamaan. Mutta esim viinirypäleissä ja vesimelonissahan on paljon sokeria mut oon silti mussuttanut ihan surutta, katotaan sitä karppausta taas sit myöhemmin.

Sitten omat uutiset. Mulla oli ultrassa kaikki hyvin ja la on 16.12 (saa vaihtaa). Sellasta kyselen et ootteko muut juosseet raskausaikana? Mä oon juossut monta vuotta ja nyt alkupahoinvoinnin takia oli kuukauden paussi, mut nyt kun taas löytyy virtaa niin oon alkanut käydä taas noin tunnin juoksulenkeillä. Tähän mun oma neuvolantäti tuumasi ettei voi suositella juoksua kun kohtu hölskyy. Aika outoa, juoksin esikonkin aikana. Ja sit sanoi ettei pyöräilyä tai spinninkiä ettei satula hinkkaa ja paina paikkoja. Eikä hyppyjä sisältävää jumppaa. Aion kyllä käydä jumpassa ja juosta tässäkin raskaudessa, muuten leveän liitoksista ja olo on heti ihan paska. Ja sit oon ihan rapakunnossa raskauden jälkeen. Silti jäi vähän huono mieli tuosta neuvolan kommentista, tuntuu et nyt teen väärin. Vaikka mun käsittääkseni ainut rajoitus tolle liikunnalle on sun oma keho, ja sen mukaan mennään. Miten teitä muita on neuvottu?

Ai niin, torstaina 13+0, jeeee! Sit ollaan yksi etappi edempänä!

-Saz

Yhteistyössä