***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 KESÄKUUSSA***

Voimia Nallekarkki. Vetää sanattomaksi... :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Lillikka:
Meillä esikoinen on poika, mistä mä olin ihan innoissani. Mulla on yksi sisko ja tää pienten tyttöjen maailma on sen verran tuttu, että oli tosi kiva saada poika. Nyt mä toisaalta haluaisin tytön, mutta toisaalta oishan se ihanaa, jos pojalla olisi leikkikaverina poika. Tai mene ja tiedä, eihän pieni ikäero ja sama sukupuoli ole tae mistään symbioottisesta sisarussuhteesta, mikä mulla on ihanan siskoni kanssa! Vaatteiden kannalta olisi kätevää, jos se olisi poika, mutta toisaalta ois kyllä KOVIN KIVAA ostella uusia pienen tytön mekkosia!!!! No kuhan tulee terve pieni ihminen, niin se riittää kovin hyvin.
Ihan kuin mun suusta tuo koko ajatusrykelmä. :) Esikoispoika on nyt 10 kk.

Mandy ja pallero 9+4

nallekarkki :hug: pahoittelut... ja voimia teille :heart: :hug:

Veti sen verran sanattomaksi toi nallekarkin uutinen, ettei taija nyt oikeen juttua tullakkaan... :( Itteäni jännittää hirmusesti se np ultra jota edelleenki saan oottaa vielä, se on siis vasta 17.6. Nallekarkin uutinen ei ainakaan omaa "pelkoa" lievittänyt!!

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista ja niille myös jotka on ekat sydämmen sykkeet bongannu... :heart: :)

liinukka83 ja pikkuriiviö 9+6

Tervetuloa Iinu :wave: Minä olen myös menossa Taysiin synnyttämään ja 4 lapsi on tulossa =)
Noiden aikaisempien lasten kohdalla ei ole mitään päivittelyjä vielä tullut mutta täytyy myöntää että nyt ensimmäistä kertaa mietin mitähän muut ajattelee raskaudestani :ashamed: Vallankin kun nuorimmaisille tulee vain reilu vuoden ikäero!!
Mutta näinhän se menee, jostain syystä ihmiset tuijottaa siihen ns. ydinperhekuvaan, äiti,isä, tyttö ja poika!! Ja jos lapsia siunaantuu enemmänkin niin johan sitä edustetaan tiettyä uskontokuntaa tmv. :kieh:
Viis siitä mitä muut ajattelee, itselle kun tuleva vauva on mitä rakkain ja tärkein asia! :heart:

(.) Ihanaa kun energiaa on alkanut löytymään!! Eilenkin tein vaikka mitä!! =)
Eipä siis oikeastaan ole mitään uutta auringon alla kun ei enää voi valittaakaan ;)
Nojoo, sydänäänet bongattu taas tänäaamuna ja kovasti ovat vahvistuneet ensimmäisestä kerasta :heart:

Jennyli+Nuppu 10+3

Minulla lienee synnytys lähiviikkoina edessä, toivon kovasti niin. Tuntuu niin tuskalliselle pitää vauvaa sisällä. Ja toisaalta myös se, että joutuu synnyttämään lapsen tietäen ettei koskaan saa häntä syliinsä. Tuli kyllä niin yllätyksenä vaikka olin varautunut. Takana 4 ultraa ja sydänääniäkin kotona kuunneltiin, vauva oli niin todellinen. Eilenkin vielä kuunneltiin kotona sydänääniä vaikka tilanne on mikä on.

Voi Nallekarkki olen niin suruissani teidän puolesta enkä oikein osaa mitään lohduttavaa sanoa... Voin vaan kuvitella kuinka karmea tilanne teillä on ja ihan kyyneleet silmissä tätä kirjoitan :'(
Mutta ehkä jotkut asiat ovat vaan niin tarkoitettu ja ne pitää sellaisenaan hyväksyä vaikka se pirun vaikeaa olisikin. Teidän vauva sai tärkeän tehtävän tulla enkeliksi ja on varmasti luonanne aina.

Suuret :hug: ja voimia tulevaan.

Osanotot Nallekarkki, aivan kauhea tilanne, en tiedä mitä sanoa tai miten lohduttaa, eipä kai tällaiseen tilanteeseen sanoja olekaan. :'(

Saz, kyllä mä ainakin pyöräilen päivittäin n. 45 min, ja sanoin ultralekurillekin, että pyöräilen joka päivä, eikä se siihen mitään kommentoinut. Jumpallakin käyn silloin kun jaksan ja ehdin. Kuulostaa vähän ylireagoinnilta tuo neukun tädin mielipide. Jumpassa tietty voi hyppyjä jättää pois.

Hei kaikille, jokohan uutena uskaltaisi ilmoittautua. Viikkoja, piinallisia sellaisia, on takana 10+1 ja koko alkuraskauden olen kärsinyt vuodoista ja tuhruttelusta, mutta varhaisultrassa oli kaikki hyvin. Laskettu aika on 26.12. Nyt viimeiset 3 vrk olen ollut vuodoton, jipii!

Minua itse asiassa rohkaisi liittymään mukaan Nallekarkin ikävät uutiset...olen todella pahoillani. Itselläni on takana kohtukuolema viikoilla 26+. Vaikka tilanne on aika lailla erilainen, tiedän miltä tuntuu synnyttää lapsi, jota ei saa mukaan kotiin. Nyt en tiedä millä viikoilla olet, mutta tuntuisi oudolta että et toivoessasi saisi pitää lastasi sylissä. Se saattaa jälkikäteen olla todella tärkeä muisto. Ihan rohkaisuksi vain, että jos niin haluat niin yritä saada tahtosi läpi. Monelle tuo ajatus saattaa olla vieras, mutta äidille joka kyseisessä tilanteessa on, voi nuo hetket olla korvaamattoman arvokkaita. Voimia sinulle ja miehellesi.

lokakuu

Heippa pitkästä aikaa!

On mukamas aina niin kiire, ettei ehdi kommentoimaan, melkein joka päivä olen kuitenkin käynyt lukaisemassa kuulumisia... Illat menee tosi nopeaa työpäivän jälkeen, siitä pitää huolen tuo meidän esikko (3 v poika)..

Tervetuloa kaikki uudet jutustelemaan :)
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart:
Helinä Minullakin tuntuu edelleen, etten ole raskaana, kun ei ole juuri mitää oireita ja nyt menossa 14 raskausviikko.. mutta niin oli ekassa raskaudessakin, ettei oireita oikeastaan ollut..
Nallekarkille suuren suuret lohtuhalit :hug: Sanattomaksi vetää... :'(

ON: Minulle on tullut iskias-tyyppistä kipua toiseen pakaraan.. tietyssä asennossa vihloo, kuin puukkoa työntäisi.. auts
Viikon päästä on neuvolalääkärille meno, jospa tän kanssa pystyis sinne saakka kärvistelemään
Odotankin malttamattomana neuvolaa ja sydänäänten kuuntelua..

Mukavaa alkavaa kesäkuuta kaikille

Nipsu + Muru 13+4 :heart:

Saz, eihän kaikki karppaus ole mitään ketokarppausta. Ite ainakin meen hyväkarpilla eikä ole ketoaineita jne, sitähän voi itsekin mitata esmes ostamalla liuskoja. Ainoastaan alakarpilla mennessä noita ketoaineita voi olla, siinäkin sitten riippuu paljon syö. Ketojahan voi nyt muutenkin sitten olla, jos esim. oksentelee paljon. Surutta kyllä itsekin syön hedelmiä, jos siltä tuntuu. Jos jotain tekee mieli, niin mun mielestä sitä on ok syödä ihan ylipäänsä. Parempi vaihtoehto tuo on kuin joku karkki vaikkapa =)

Nallekarkki, syvästi pahoittelen :hug: Toivottavasti kyse on vaan huonojen sattumien summasta, ettei toistuisi.

Eiköhän pyöräilyä voi raskaana ollessa harrastaa..ois jotenkin älytöntä lakata tekemästä jotain, mitä on aina tehnyt..monelle voi se päivän hyötypyöräily olla tosi tärkeä osa sitä päivän liikuntaa. Tietysti loppuajasta voi olla, ettei enää voi jne, mutta sehän on jo eri juttu sitten. Mua neuvottiin, että ei mielellään hölkkää, äkkinäisiä isoja repäiseviä liikkeitä tai hyppyjä. Ja semmosia iskuvaaraisia hommia pitää varoa, eli ei kamppailulajeja.

Tuli kyllä mieleen, että pitäisköhän tässä käydä yksityisellä ultrassa..näkeeköhän siitäkin jo, että jos on jotain kehityshäiriöitä tai jotain muuta pahasit pielessä? Siis esim viikolla 11+5? Mua vähän hermostuttaa, kun ois reissu tulossa ja siinä ois jo hyvä kertoa ihmisille, koska odottavat että osallistun esim juhliin ja tuota noin..kyllä sinkkukaverit varsinkin odottavat kovasti että tuun. Sitten mietityttää, että jos jotain onkin vialla, niin ei sekään kivaa ois..koska sittenhän se leviää puolelle sun toiselle, kun mieskin tietysti samalla kertoisi läheisille ja muille. Mutta se ultra on vasta reissun jälkeen, eikä sitäkään saanu siirrettyä B) Eli tuo itse kunnallinen ultra ois vaan pari päivää ton reissun jälkeen, käytännössä haluaisin siis jotain nelisen päivää aiemmin vaan ton varmistuksen..että sinällään vähän turhaa mutta toisaalta sitten taas ei omalle mielelle. Mitäköhän sitä tekis...

Töihin kyllä seuraavaksi, mukavaa tiistaita!

-metsis 10+2

Voi ei, Nallekarkki :'( Voimia teille molemmille :hug:

Kyllä nyt alkoi ahdistaa se parin viikon päästä oleva np-ultra. Ei olla käyty vielä missään ultrassa eikä kuunneltu sydänääniä, joten väkisinkin tulee mieleen, että onkohan siellä edes ketään? Muutenkin koko raskaus tuntuu melko epäkonkreettiselta, kun mitään verikokeitakaan ei oo otettu tai muutenkaan tutkittu. En tiedä edes veriryhmääni! Eipä kai auta kuin odottaa ja toivoa parasta.

Muutenkin huomaa muuttuvansa pivä päivältä hysteerisemmäksi. Liikkuminen mietityttää, kun tosiaan hyppimistä tms. pitäisi välttää, mutta miksi sitten pallopelejä saa pelata? Tulee siinäkin melkoisia säntäilyjä ja paljon juoksua :eek: Eilen söin töissä homejuustokastiketta, jossa juusto oli vielä palasina, eli ei varmaankaan kovin hyvin kuumennettua. Eikä varmaan edes suomalaista juustoa... Tänään taas söin hyvällä mielellä kesän ekat kirsikat, kunnes huomasin suuren osan niistä homehtuneen. Varmaan oli itiöitä jo kaikissa rasian kirsikoissa :( Huono omatunto tulee jokaisen tollaisen jutun jälkeen, vaikka järki vakuuttaa, että riski on tosi minimaalinen. Saa silti nähdä, milloin uskaltaa taas seuraavat kirsikat ostaa.

neitoperho & toukka 9+3

voi että ku noita ikäviä uutisia tulee! haleja ja pusuja! mulla oli pari päivää ihan "oireetonta" mut sitte eilen aamulla piti oksentaa, siinä ajassa ehdin jo miettiä et olis aamulla paha olo et tiiän onko tuolla enään ketään. Onko teillä muilla pissaaminen lisääntyny? ku siis mä hyvä et vessasta ehin pois niin taas on jo hätä ja yöllä n. 3 kertaa herään vessaan. tuntuu et yhtä pissaamista tää elämä nykyään. viiko päästä pitäis lähtee ajamaan turkuun oulusta niin matkassa menee varmaan puolet kauemmin ku puol tuntia voin pidättää ja taas vessaan ja viel appiukon kanssa saapi matkustaa joka ei tiiä et oon raskaana..;) torstaina olis sikiöseulonta. iik. saas nähdä onko kaikki ok. on tää toisaalta hirveetä aikaa ku ei tiiä oikein mistään mitään ilman lääkäreitä. ja saa vaan oottaa ja oottaa et päsee lääkäriin.

Pikakyssäri! :attn: Eli teillä joilla on otettu veriseula eli se verikoe ja np-ultra samana päivänä,niin kauan on kestänyt että vastaus tulee kotiin?!?
Mulla on kohta 2 viikkoa eikä mitään ole vielä kuulunut,vaikka viikossa piti tulla.Neuvolaan soitin ja heillä on verikokeiden tulokset,mutta ei pystynyt niitä tulkitsemaan,koska muut tiedot mitä sai np-ultrassa eivät ole heidän tiedossa,eikä heillä ole ohjelmaa jolla riskin pystyy laskemaan. Ärsyttää kun kestää! Eikä ole edes numeroa johon voi soittaa,kun ei ole mitään tietoa mistä se tieto ylipäätään tulee. Kauhee paasaaminen,mut epätietoisuus on ihan hirveetä :ashamed:

Kisseli, mulla on ihan sama homma ton pissaamisen kanssa. Varsinkin kotona käyn koko ajan pissalla ja aina on hirvee hätä B) Lisäksi oon huomannut, että tolla mun päivittäisen nestejuomisen kans on nykyään vielä isompi merkitys tuohon turvotukseen, oon nimettäin taas turvonnu. Jos vähänkään unohdan ton nestetankkauksen, niin sitten tulee näitä turvotushommia. Oisko siinä se, että nyt taitaa jo sikiön virtsaakin olla mukana ja muutenkin se vaikuttaa jo enemmän tähän kehoon ja nesteisiin, niin tarttis sitä nestettäkin sitten.

Pikku hiljaa alkaa tuo turvotus olla sitä luokkaa, että ei meinaa aina nappi mennä housuista kiinni tai sitten se painaa just tota virtsarakkoa, joka tuntuu aina olevan täynnä. Että sinänsä ihan kiva päästä kokeilemaan äitiyshousuja, jos ne ei painais tota rakkoa B)

-metsis 10+2

^^ Mulla oli ja tuloksen saapuminen kesti alle viikon. Etukäteen sanottiin, että jos testeissä jotain häikkää, niin siitä ilmoitetaan nopeasti (sai valita soitetaanko vai lähetetäänkö kirje), jos taas kaikki ok, niin kirje lähetetään vasta joskus useamman viikon päästä. Siks kirje vähän pelästyttikin, vaikka olin toivonut soittoa siinä tapauksessa, jos kaikki ei olis ollut kunnossa.

Että eiköhän kaikki ole ok, kyllä ne varmaan olis jo ilmoittanut jos seulassa olis ollut jotain häikkää. :)

kisseli: juu, kyllä täälläkin vessassa ravataan. Ja nimenomaan tuo "ehdin nipinnapin vessanovesta ulos ja taas on hätä" on tullut viime aikoina tutuksi. Oon aina ollut porukassa se, joka käy vessassa vähän väliä ja aina kun mahdollista ja bongaa uusista paikoista ekana vessan sijainnin, joten kuvittelin, että siitä ei enää kovin paljoa voisi mennä hullumpaan suuntaan. Niinpä niin... Saapi nähdä miten käy loppuraskaudessa!

Lillikka
Voi että, miten on tätä miettimistä joo :) Mäkin olen muutama viikko sitten vahingossa syönyt mediumpaistettua pihviä, kunnes äkkäsin, että voi apua, eihän tätä saa syödä. Joskus joku maapähkinä on maistunut vähän homeelle, mutta en ole rynnännyt sylkemään pois ja nyt vähän mietityttää. Ekassa raskaudessa en juurikaan uskaltanut syödä salaattia ainakaan ravintolassa, kun ei ollut takeita, miten hyvin ne on pesty, enkä kyllä jaksanut itsekään tehdä. Nyt oon rouskuttanut salaattia kotona tosi paljon ja on tullut ehkä ekaa kertaa ikinä pestyä jäävuorisalaattikin :ashamed:

Vessassa pitää juosta joo. Välillä tuntuu, että osa on ihan vaan psykosomaattista pissahätää ja pitää kolme kertaa varmistella ennen ovesta ulosmenoa, että tulisko vielä pari tippaa :) Mulla on ollut melkein joka päivä kiva takaraivojomotus ja siihen tuntuu runsas juominen auttavan, mutta on tullut otettua kyllä pari panadoliakin joskus.

Bamse muistaakseni mullakin kesti viime kerralla aika pitkään, ennen kuin tuli se kirje kotiin. Tosi ärsyttävää, kun meikä täällä odottaa ensinnäkin ensi viikon ultraa ja sitten noita tuloksia ja vasta sitten uskallan laajemmin kertoa uutiset. Kiva tuolla leikkipuistossa katella tuoreita vauvoja ja mennä muiden mammojen kanssa "hankkimaan vauvakuumetta", kun en vielä halua mitään kertoa. Grrrr.

Nallekarkille kovasti voimia tulevaan. En osaa oikein sanoa mitään, mutta paljon lämpimiä ajatuksia täältä teille molemmille...

Mä oon aika suurpiirteinen kaikkia nuita ruokaohjeita kohtaan :ashamed: Jotenki koen et jos km tulee mun syömisestä, ni sit tulee tai se ois tullu muutenki. Yhen km kokeneena (rv11) ei jotenki jaksa vain ressata, ku tietää ettei siihen voi ite mitenkään vaikuttaa. Toki pyrin niinku normaalistikki lasten kans pesemään tuotteet hyvin ja kypsentämään kunnolla. Homejuustosta nyt en muutenkaan välitä. Mut ite tehtyä suolakalaa oon syöny ja täs yks päivä söin vähän maksalaatikkoa ja tänään tuli laitettua maksamakkaraa hiukkasen leivälle. Ja tankkimaitoa meil käytetään jonkuverran, lähinnä leivontaan ja ruokiin, harvon sitä tulee juotua, ku on se niin rasvasta.
Juttelin th:n kans ni se vain meinas, et toiset on tarkempia kuin toiset, et saat ite miettiä miten teet.
Äsken soittelin np-ultraan ajan ja sain jo ens lauantaille, ois seuraava aika menny liian pitkälle. No meil ei ole valmistujaisjuhliin menoa, ni ihan hyvin käy tuo lauantaiki ja eipähän tartte sen pidemmälle jännätä :D No sen nyt onneks jo tietää et kyl siel jotain on ja oikeassa paikassa, mut kyl se taas kertoo lisää ku on paremmat laitteet jne.
Anve ja mytty 10+6

Meillä on muuten fanttomi sama np-ultrapäivä. B)

Tänään alkoi ensimmäinen päivä 11. viikosta, jos nyt toi alustava laskelma pitäis paikkansa (mitä se ei kyl varmaan ainakaan päivälleen pidä). Ajattelin, että jos np-ultrassa on kaikki hyvin, voisin ostaa sen dopplerin kotiin, vois sit olla kesälomallakin hyvin mielin ja vähemmän paniikissa. :) Jännittää kyllä paljon toi ultra, kun en tosiaan oo käynyt missään yksityisellä ultraamassa tässä, ainoa todiste raskaudesta on viiva testissä (kyllä olen onnistunut tekemään vain yhden!), järkyttävästi turvonnut masu, ajoittainen etova olo sekä kipeet tissit. Jotenkin ajattelin tosta alkuraskauden ultrasta, että ottaa liian koville, jos sinne menen ja sitten pikkuinen sen jälkeen pian kuolee.
Jännitystä edessä siis vielä vajaa kaksi viikkoa jäljellä, sitten jos uskaltais jo iloitakin! :)

mamadread ja salamatkustaja 10+0

Hei,
Olen taustaillut palstalla ahkerasti, mutta vasta nyt uskaltaudun liittyä mukaan. Kävimme tänään nt-ultrassa ja hyvinvoiva pikkuinen siellä oli. Pää-perämitta 64mm eli vastasi tasan viikkoja 12+5. Ja nyt vain piiiiitkä parin viikon odotus seuraavaan neuvolaan, jos kuulisi sydänäänet siellä uudelleen.

Esikoinen löytyy niin ikään joulukuulta, vuosimallia 2006. Virkeä tyttönen uhmaikänsä kanssa.

Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille ja kovia kokeville. Taustalla olen mukana elänyt ja itkenyt. Voimia jatkaa eteenpäin :hug:

Minun kohdalle voi päivittää: Leenu 9.12 KYS ja 2.lapsi

Niin tyttö-poika-oloista oli puhe. Minulla oli esikoisesta ensin tyttö olo, mutta se muuttui vahvaksi poikaoloksi, koska voin hyvin koko ajan ja sykkeet vauvalla 130-135 luokkaa, linea negra ja maha edessä. Nyt lievää pahoinvointia rv 6-9. finnejä naama täysi ja siinäpä se. Rinnoissa ei ole ollut mitään arkuutta missään vaiheessa (esikosta oli alussa paljonkin)....
Oireet on erilaisia, mutta taitaavat sit olla niitä tyttöoireita, niin oisko sit poika tulossa. En tiedä. Tyttö olisi kätevä just kun kaikki on valmiina, ja poika yhtälailla. En tiedä jos jotain pitäs arpoa, niin varmaan sit arposin sitä poikaa, mut siis vahvoja tunteita ei vielä kumpaankaan suuntaan.

Leenu 12+5

Nallekarkki Voimia ja jaksamista!

Bamse Täällä sanottiin, että tuloksissa menee pari viikkoa, ja soittavat vain jos on jotai häikkää...Muuten ei tule mitään tietoa...

Mulla taas on nyt ihmeen rauhallinen olo, np-ultraan asti stressasin ja laskin päiviä ja viikkoja, että pääsen sinne. Mutta nyt ei enää ole mitään sellasta, aika kauan menee edes, et saan viikot mietittyä. Yleensä tulenkin viikon perässä :) Nytkin ajattelin et 12+1, ennenkun tajusin, et johan se on 13+1

Paino on tippunut vähäsen, mutta maha on todella turvoksissa, yhdet normaalit caprit menee, ja nekin alkaa olla jo aika tiukalla...

Nyt ollaan kerrottu kaikille tuleville isovanhemmille, joiden tärkein kysymys oli, että joko tästä saa muille kertoa? :LOL:

Yhteistyössä