***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 HEINÄKUUSSA***

joo tiedän et myrkytys alkaa oireileen vasta rv 20 eteenpäin..mut ei kai sitä valkuaista pitäis pissaan normaalisti tulla..Ja oma äiti on joutunu 26. viikolla mua odottaessaan sairaalaan täydelliseen vuodelepoon vaikeen myrkytyksen takia..ja makas sängyssä siihen asti et päästiin yhessä kotiin.
 
Fanttomi: Niin mä en tiedä voiko se valkuainen johtua jostain muustakin..onko sulla ollut korkeat paineet?
Mulla oli myös vaikea raskausmyrkytys rv 26 eteenpäin ja siitä olinkin sairaalassa aina synnytykseen asti..ei kiva tauti kyllä..
 
pissan valkuaisesta:mulla sitä on kaikis raskauksis ollu enemmäm tai vähemmän eikä mikää oo ollu vialla.viimekski oli ja mun tietääkseni se johtu siitä ku oli ollu enemmän valkovuotoakin,terkka mys kysy et oonko syöny paljo suolasta viimeaikoina,liittyen siis tohon valkuaiseen.myös suklaan syönti vaikuttaa.joten huoli pois =) ehkä sit just vähä myöhemmillä viikoilla saa huolestua jos sitä alkaa erittyä paljon ja verenpaine nousta.
 
saz
Moikka!

Mulla oli se pitkän työpäivän jälkeinen jomotus+kivut. Soittelin seuraavana pv:nä neuvolaan ja rasituksesta hekin sen arvelivat olevan. Potkuja tunsin ma ihan normaalisti ja en ollut enää kipeä, siksi en sitten mennyt lääkäriin. Mutta oon nyt silti ottanut ihan rennosti ja aion ottaa koko viikon, koska huomaan että välillä, esim 10kg poikaa kantaessa tai reippaasti kävellen alkaa alavatsaa vähän vihloa. Ei siis mulle tuollaisia työpäiviä enää....

Kiitos kaikille kuitenkin vertaistuesta!

-Saz ja papu
 
Huomenta =)

Mulla on nuita kipuja ollut kans, varsinkin jos joutuu olla pitkään seissaallaan. Lonkat ja alaselkä menee tosi kipeäksi ja jos vaan jatkaa kävelyä niin alkaa sattua mahaan. Lääkäri tuumaili että kannattaa ottaa rauhallisesti ja käydä kävelyn sijaan vaikka uimassa =) Ja minähän käyn, mikäpä sen ihanampaa tällaisella ilmalla kun pulahtaa vilpoisaan järveen killumaan :whistle:

Ja tännä oli tosiaan neuvola aika, kaikki ok. Pienellä syke 150 ja liikkui hirmuisen vilkkaasti :heart:
Parin viikon päästä olis rakenne ultra, saa nähä saadaanko osviittaa kumpi olis tulossa =)
Mies povailee itselleen autotalliin remonttikaveria ja on ihan satavarma että niin myös on.
Vaikka loppujen lopuksi meille molemmille on ihan sama kumpi tulee, kunhan olisi terve lapsi =)

Onko muilla lapsen sukupuolen suhteen toiveita, vai onko sillä väliä?
Joillekin kuulostaa olevan tosi tärkeää tulevan lapsen sukupuoli. Ja jos ei heti eka olekaan sitä mitä toivoo, niin "se oikea laitetaan tilaukseen" :eek:
Tuollaisen lauseen kuulin yhden äidin suusta, joka ei saanutkaan toivomaansa poikaa.

Mutta, jospa sitä lähtis ulos tuulettumaan. Hauskaa päivänjatkoa kaikille =)

Jazzy&Morso 17+3
 
Mies toivoo meilläkin poikaa. Haluaisi kaverin jääkiekkoiluun ym miehisiin harrastuksiin ja haluaisi vissiin myös ostella kaikkia härpättimiä "pojalle" (että pääsis toki itsekin niiden kanssa siinä sivussa räveltämään), niinkuin autorataa ja kauko-ohjattavaa helikopteria. :D

Välillä mulla on mennyt hermokin siihen kun mies liikaa vitsailee tästä aiheesta, vaikkei sillä tietysti pahaa tarkoitakaan ja on sanonut, että oikeasti muulla ei väliä kuin sillä, että lapsi olisi terve.

Mulla ei ole oikeastaan väliä, en osaa sanoa. Molemmissa on puolensa. :) Haaveissa olisi yksi molempia, mutta saapi nähdä. Enemmän olen mietiskellyt, kummankohan luonteinen lapsesta enemmän tulee.

Itse olen ollut lapsena helppo ja rauhallinen keskimmäinen lapsi, en ole paljoa huomiota vaatinut tai saanut (isosiskoni erityislapsi ja pikkusisko vain reilun vuoden nuorempi, joten pakko sanoa, että jäin vähemmälle huomiolle kuin varmaan monet muut lapset).

Mies taas ollut kuulemma varsinainen vilpertti, ei siis sinänsä pahankurinen, mutta tosi vilkas. Ja ainoa lapsi, ehkä sekin vaikuttanut.

Tänään väsyttää kun yöllä tuli valvottua useampi tunti miehen + ukkosen takia. Mies siis viihteellä kaverinsa luona eilen ja tuli yöllä sitten haisemaan + kuorsaamaan viereen.

Hampiainen 18+0 poks
 
täytyy tunnustaa että poika olis jännä kun on kaksi tyttöä jo. Mutta todellakin kumpi vaan, ihan yhtä hyvä. Samoilla vaatteilla ja ntavaroilla menee jos on tyttö. Poika tarttis varmaan poikamaisia vaatteita ja leluja...ja oman huoneen jossain vaiheessa. Isääntä ei tunnusta mitään kun olen kysellyt toiveita. Mutta luulisin että metsästyskaveri olis poikaa ;) Huomenna tulee 19 viikkoo täyteen.
 
Hello!

Tänään sitten aika terveyskeskuslääkärille. Neuvolalääkäri ei ole tavoitettavissa. Vähän inhottaa mennä puhumaan masennuksesta/kiukusta ihan tuntemattomalle lääkärille ja tuntuu etten edes jaksaisi kertoa koko tarinaa. Ja huolettaa kovasti myös masennuslääkkeiden aloittaminen, onko edes turvallista vauvalle. Itsestä ei niin väliä kunhan vauvalla kaikki hyvin.

Me mieheni kanssa haluamme tietää sukupuolen mutta väliä sillä ei ole kumpi tulee. Pääasia että terve lapsi saadaan. Molemmilla kuitenkin tyttö-olo ja ehkä hieman enemmän sitä toivomme, mutta tuli kumpi tuli, molemmat yhtä toivottuja ja haluttuja. :heart:

cisu 17+2
 
Jennyli kirjoittelit painonnousun miettimisestä ja sokerin syönnistä ym., tunnistan hyvin itseni siitä. Itselle ei myöskään alkuraskaudessa makea maistunut, mutta nyt kyllä maistuisi senkin edestä! Vielä kun on kesälomalla niin tuntuu, että jotenkin vois hemmotella itseään, mutta toisaalta tiedän, ettei pitäisi syömisen muodossa sitä tehdä. Oon yrittänyt syödä hirveen kasan hedelmiä kun makeanhimo iskee ja usein se auttaakin, tai ainakin sen jälkeen kaksi palaa suklaata riittää koska maha on jo niin täynnä. Ja hedelmät on tosi hyviä nyt! Joka tapauksessa paino mietityttää ehkä liiaksikin, ei se nyt niin haudan vakavaa ole muutama kilo sinne tai tänne, kunhan muistaa pitää ruokavalion perustan kunnossa.
Toivoisin, ettei tässä raskaudessa tulisi ylimääräistä kuin max joku 13 kiloa. Esikoisesta mulla oli niin kauhea pahoinvointi alussa, että laihduin varmaan viisi kiloa. Lisäksi kun synnytys oli jo viikolla 32, niin enhän mä ehtinyt niitä loppuraskaudenkaan kiloja keräämään, vaan selvisin aika vähällä. Muistaakseni olin synnäriltä lähtiessäni muutaman kilon kevyempi kuin ennen raskautta!

Meille myös kelpaa kumpi tahansa. Alkuun mulla oli tosi vahva tyttö-olo, mutta nyt oikeastaan aika 50-50 -fiilikset, eli ei oikeastaan tunnu kumpi olisi tulossa. Toivottavasti ne kertoo ultrassa jotain osviittaa, olisihan se hauska tietää! Tekee mun mielestä odotuksesta jotenkin konkreettisempaa. Mä ostin esikoisellekin (poika) aika neutraaleja vaatteita pitkään, oikeastaan vieläkin ostan mahdollisuuksien mukaan, joten sen puolesta löytyy kyllä aika paljon tytöllekin käytettävää. Meidän naapuriin syntyi toukokuussa pieni tyttö, joten sieltä saisi tyttövaatetta, tosin naapuri sanoi, että hänen yhdelle kaverilleen syntyi poika ja saan sieltä sitten ehkä niitä poikavaatteita...

(.) Me oltiin eilen koko päivä retkeilemässä ja kyllä se jo jaloissa tuntuu! Lisäksi mulle on tullut huimausta, varsinkin jos joudun seisomaan pitkän ajan paikallani, esim. kassajonossa. Muistan, että esikoisesta oli samanlaista. Silmissä sumenee ja olkapäissä kuumottaa, mutta lepäily istuen tai makuuasennossa auttaa. Ostin reissuun mukaan rasian salmiakkia, jos toi huimaus vaikka johtuu alhaisesta verenpaineesta, tosin ylipäätään minkä tahansa sokerisen syöminen tuntuu auttavan. En silti usko, että johtuu alhaisesta sokeritasosta veressä, koska huimausta voi tulla ihan heti aterian syömisen jälkeenkin.
Jotkut asennot kotitöissä tekee myös jo ilkeetä, esim. kurkottelu tiskatessa ja astioita kaappiin laittaessa/ottaessa (oon vaan 158cm pitkä ) ,samoin jos kurkottelee tosi alas, esimerkiksi kylpyammetta pestessä. Onneksi mies auttaa ja tohon kurkotteluun auttaa, kun ottaa keittiöjakkaran avuksi.
Huomasin tänään aamulla, että maha alkaa alhaalta pyöristyä myös makuuasennosta katsottaessa eli enää ei ole pelkkää turvotusta! B)

mamadread 13+5 (UÄ 14+2)
 
Cisu Tsemppiä lääkärikäynnille! Voihan se olla tuo tk-lääkäri vain "kartoittaa" tilanteen ja ohjaa sut sitten eteenpäin. Toivottavasti saat apua.

hampiainen Meilläkin mies puhui eka raskauden ajan koko ajan pojasta. Yritin välillä toppuutella, että voihan sieltä tyttökin tulla. Noh, ultrassa sit selvisi, että poika on tulossa. :)

Mulle on periaatteessa sama kumpi tulee. Poika ois kiva, niin menis jutut yksiin ton esikon kanssa (nyt 11 kk). Toki tytönkin joskus haluan. Saas nähä kuin pitkä projekti tästä tulee, jos poikia vaan pukkaa. :D Viime keväänä letkautin töissä, kun jäin mammalomalle, että oon 7 vuotta pois ja teen 5 poikaa. :D Katotaan.

Kävin äsken poistattamassa rakennekynnet ja päätin pyörtyä siellä. Ihan outoa ja epätavallista mulle tuo pyörtyminen. Soitinkin neuvolaan ja sain tälle päivälle ajan, niin päästään mittailemaan verenpaineet ja hemoglobiinit. Masuunkin on taas sattunut. Tuunpas sit illalla kertomaan miten meni.

Mandy ja pallero 14+5
 
Cisulle tsemppiä lääkäriin!

Muhun on jostain syystä viime viikkoina iskenyt sellainen järjetön pakkomielle, että mä haluun tytön! :ashamed: Yritän kovasti päästä ajatuksesta eroon, koska eihän sillä pitäisi olla mitään väliä ja on yhtä suuret mahdollisuudet, että se on poika. En haluaisi sitten pettyä, jos on ollut suuret odotukset. Mutta sitkeästi tuo ajatus istuu! Näin jopa painajaista pojasta... Ja poikaolo on kyllä kovasti!

Mies taas haluaisi (urheilukaveriksi) pojan, joten katsotaan miten käy. Pojalla olisi kyllä enemmän leikkikavereita lähipiirissä, kun kaikille näyttää tulevan vain poikia. Ehkä siksikin itse sitä tyttöä toivon. Olisi kyllä kiva, jos se selviäisi etukäteen, niin pystyisi asennoitumaan ihan eri tavalla. Ehkä sitten pääsisin tästä tyttö-pakkomielteestäkin eroon! :p

Mutta onneksi siihen ei voi vaikuttaa. Tuli tuosta Jazzyn kommentista mieleen, että monella tuntuu muutenkin olevan melko epärealistinen kuva lasten saamisesta. Yhden kaverin kanssa juuri juttelin ja heilläkin oli suunniteltu perheenlisäystä "puolentoista vuoden päästä keväällä". Talvi/syyslapsi kun ei kuulemma tule lainkaan kysymykseen... Joillakin se vissiin on noin helppoa, mutta voi tulla karu totuus nopeasti vastaan...
:whistle:

neitoperho & toukka 14+5
 
Hei!

Eilen oli neuvola ja vauvalla kaikki hyvin :) vilkutin pienelle ja sain vilkutuksen takasi :)
Hb oli laskenu 113 ja sain rautatabletit. muuten kaikki ok. Tuntuu vaan ikuisuudelta oottaa sitä rakenneultraa joka on 20 päivä. <3 ei suostunu vauva näyttämään, kumpi sieltä ois tulossa.. no jos suostuis sitte parin viikon päästä :) toivottavasti. :)

sukupuolesta meilläki mies puhuu kokoajan pojasta ja sanoki yks päivä että en mä oo edes tajunnu että voihan sieltä tyttöki tulla. ku nii kovasti sitä poikaa haluaa :D mutta mulle molemmat on oikeenki tervetulleita :)

marrari ja rakkauspakkaus 18+3
 
mä oottelen perjantain neuvolaa ja tuntuu et siihenki on ikuisuus!!ja rakenneultra vasta 9.8, yli kuukausi vielä!!!Onneks on joka viikko jotain menoa, eli on jotain odotettavaa ennen tota rakenneultraa ja kesäloman alkamista =)

sukupuoli aiotaan selvittää etukäteen..jos vaan kaveri suostuu näyttämään ja ultraaja kertomaan =) Mä oon aina halunnu vähintään yhen tytön ja yhen pojan, joten sillai aika sama et kumpi tulossa..jonain päivänä toivon tyttöä ja seuraavana poikaa...mieskään ei osaa oikein päättää ku toisaalta toivoo kalastuskaveria ja toisaalta isin pikku-prinsessaa :heart: Molemmille on nimiehdotuksiakin valmiina =)

fanttomi & 15+6
 
Terveyskeskuslääkäriltä kotiuduttu. Aika turhauttava käynti. Lääkärinä nuorehko mies joka vähän kökkö ja epävarma eikä ottanut selvää kantaa siihen kannattaako mun masislääkkeitä alottaa vai eikö. Kirjoitti kuitekin pienintä eli lastenannosta Seronilia (10 mg), mutta en ainakaan vielä lääkettä hakenut. Vähän epäilyttää minkään lääkkeen aloittaminen kun tietoa vaikutuksesta ei ole ja netistäkin saa vain ristiriitaista tietoa. Keskustelupalstoja selatessa on ihan ok käyttökokemuksia ja sallittua yleensäkin käyttää mutta lääkkeen pakkausseloste vähän hätkähdytti. En tiedä sitten mitä tehdä.
 
fanttomi: Mulla oli ekassa nauvolassa jo valkuaista pissassa, ja neuvolan th sanoi silloin että johtui varmaan vain siitä että en ollut juonut sinä aamuna tarpeeksi. Eli nestevakauksesta. Ja muuten sanoi että se voi viitata esim virtsatulehdukseen tms. Mutta ei ollenkaan ottanut vakavasti sitä että oli valkuaista, ei kai raskausmyrkytys voi alkaa näin aikaisin, ja ainahan siihen liittyy ne korkeat verenpaineetkin.

yritän nukkua hetken kun viime yö meni valvoessa vesirokkoa sairastavan esikoisen kanssa. Nyt se nukkuu niin äidinkin pitää sulkea silmät hetkeksi.
 
Jutteliko teistä joku niistä repäisykivuista??? Mulla oli viime yönä joku sellainen hetkellinen ja TODELLA kivulias kun nousin äkkiä sängystä. Makasin siis ensin kylkiasennossa ja nousin jotenkin kyljelläni istumaan ja sitten tuli kauhee kipu joka tuntui navan oikealla puolella ehkä kohdun reuna-alueella ja ulottui navan korkeudelta ihan tuonne jonnekin kohdunkaulan/emättimen rajaseudulle. Siis sellainen vihlaisu. Tänään maha aamulla oli vähän arka siitä kohdalta kun painoin sormella...ihan kuin olisi revähtänyt. Nyt ei tunnu enää. oliko se siis repäisykipu vai jotain kamalaa kuten istukan reunan irtoominen???? Ja tänään siis rv 18+6.
 
Cisu: mua kyllä ihmetyttää toi miten ihmisille vaan annetaan masennuslääkkeet käteen ja ei muuta. Terapiaahan masennukseenkin tarvitsee, pelkät lääkkeet ei PARANNA syitä. Eikö neuvolasta siis sanoneeet että pääsis esim sinne perheneuvolaan puhumaan jonkun ammattilaisen kanssa tilanteesta?
 
Moi kaikille,

olen seurannut keskusteluja huhtikuun puolesta välistä ja nyt näköjään uskaltauduin mukaan :) Kivaa porukkaa täällä ainakin vaikuttaa olevan.

Tiedot: Azalea (25 v), synnäri KOS ja kyseessä esikoinen. La on 25.12.

TyttöPoikaoloa ei oikeastaan ole - vaihtelee päivittäin, jos sitäkään, ja molempi parempi. Kuvaavinta ehkä on, että plussan jälkeen olin ihan varma, että tyttö olisi tulossa, mutta nt-ultraan mennessä aavistus alkoi muuttua ja musta ultrassa kaveri näytti ihan pojalta. :p

Sukupuolista oli keskustelua, niin haluan tietää (miehelle ei niin väliksi, mutta kelpaa kyllä), jos haaroväli rakenteessa näkyy. Mies ehkä "toivoo" poikaa, jos saisi valita, jotta pääsisi rakentelemaan itsekin mm. technic legoja :D mutta tietty kun ei saa, niin molempi käy yhtä hyvin. Itse en kyllä osaa sanoa - nuorempana toivoin kovasti enemmän, että saisin tytön/tyttöjä, kun en osaisi olla poikien kanssa ollenkaan, mutta nyt siskon lapsien myötä, olen todennut, että pienet pojat on vähintään yhtä ihania, jopa ihanampia. Joskin sitten myös usein 5-10 -vuotiaina ehkä rasittavampiakin...Tietysti ensisijaisesti toivon, että mitään kauhean surullisia yllätyksiä ei matkalle sattuisi ja niihin nähden sukupuoli on aika merkityksetön juttu. Ja toisaalta, jos meille lisää lapsia suodaan, niin edelleen toivoisin, että osaisin jatkossakin toivoa vain lasta, vaikka olisi jo 2-3 samanmerkkistä kotona odottamassa.

Hassua, että aika monella (meilläkin) miehet "uskaltaa" sanoa ääneen, että jos saisi valita, niin ottaisi pojan (tai tytön). Itse en osaisi vastata kyseiseen kysymykseen ainakaan esikoisen kohdalla...joten parempi, että joku muu päättää ja se tulee, mikä on tullakseen.

Aurinkoista iltapäivää kaikille toivottaen:

Azalea ja Luru 15+4
 
manna Joo kirjotti se myös lähetteen terveyskeskuksen psykologille mutta epäili että saan aikaa odottaa kauan. Torstaina vasta sinne soittoaika jollon varaan aikaa. Lääkäri vaan valitteli että kun ei ole tarjota palveluita.
Tässä nyt arvon alkaako lääkitys vaiko ei. Mutta vi ses...
 
Azalea Tervetuloa :) ja tervetuloa myös kaikki muut uudet, jos on jäänyt joku välistä.

Sukupuolesta: niin meillä ei mies ainakaan ääneen sano kumpaa toivoisi enemmän vaan sanoo, että on ihan sama. Ja kun molempia jo talosta löytyy niin varmaan myöskin tarkoittaa mitä sanoo. Mulla on sellainen olo, että tyttö siellä on, poikakin olis kyllä kiva. Kaikki käy :heart:

Cisulle paljon voimia raskaaseen elämäntilanteeseen. Mielestäni se lääkehoidon aloittaminen on pienempi paha tuossa tilanteessa. Olisi kuitenkin todella tärkeää saada itsensä kuntoon ennen vauvan syntymää, kun sitten kaikki hormonimyrskyt, mahdollisesti hyvin vaativa vauva, univelat yms voivat oloasi heikentää entisestään. Koeta saada itsellesi vielä keskusteluapua (terapiaa), toivottavasti voimasi riittävät siihen taisteluun, mulla on jotenkin sellainen käsitys ettei täällä nyky Suomessa saa apua ongelmiinsa ennenkuin on jo liian myöhäistä. Täytyy itse olla aktiivinen ja vaatia hoitoon pääsyä. Voisiko miehesi mahdollisesti toimia puolestapuhujana, mikäli et itse jaksa. Kyllähän tuo tilanne myös koskettaa häntä niin paljon, että uskoisin hänen haluavan myös apua siihen. Sydämmestäni toivon teille kaikkea hyvää ja asioiden kääntymistä parhain päin :hug:

Unelmahöttö ja Kuutti 18+2
 
uusille tervetuloa mukaan =)

cisulle voima :hug:

sukupuolesta mulla ei ole ollut kauheen voimakasta oloa että kumpi tulisi..poika unia olen nähnyt pari kertaa..mutta saas nähdä kumpi siellä on...aijotaan siis kysyä rakenneultrassa joka on 29.7.
mies toivoo enemmän poikaa, kun meillä on kaksi tyttöä ennestään..mutta molemmille käy kyllä kumpikin..itse voisin kyllä haluta vielä yhden pikku prinsessan =)
mutta pääasia olisi kuitenkin se että masussa o kaikki pikkuisella hyvin..

lumi-enkeli ja aarre 16+1 :heart:
 
Merkkailua. Oli tullut niiin älyttömän monta sivua juttua viime käynnin jälkeen, etten edes yritä lukea. Eli totaalisen tippunut kärryiltä olen muiden odotuksista.

Oltiin mökkeilemässä ja kesäflunssassa :( Odotuksen puoliväli häämöttää ja huomenna on rakenneultra. Jännittää kovasti ja toivottaisiin, että sieltä se sukupuoli näkyisi! Pikkumasuasukki välillä aina liikuskelee ja tunnen sen, jos makaan oikein hiljaa selällään. Muuten ei vielä tunnu mitään. Ja joka päivä ei liikkeitä tunnu. Miehellä on poikaolo, eli sillä mennään ;)

K&pikku-ruu (19+5) puutarhatöiden keskeltä
 
Cisu Olen täysin samaa mieltä Unelmähötön kanssa siitä, että tärkeintä on saada ittes kuntoon. Nykyään on olemassa niin hyviä ja hyvin tutkittuja mielialalääkkeitä, että ne ovat oikein käytettynä turvallisia sikiölle. Ne mitkä kuvittelen pelästyttäneen sut siinä pakkausselosteessa, on mahdollisia vieroitusoireita jotka saattaa kestää pari päivää vauvan syntymän jälkeen. Niitä yleensä tarkkaillaan sairaalassa sen muutaman päivän, ja jo ennen syntymää usein vähennetään annostusta niin seki jo vähentää vauvan vierotusoireita.

Kokemuksesta tiedän, että suomessa ei kauheen helposti saa hoitoa ja yleensä ensimmäisenä aloitetaan lääkehoito ja sitte vasta terapiaa. Masennuslääkkeissä muutenkin useassa on 2-6 viikkoa ennen kun vastinetta alkaa löytymään. Meillä ainakin psyk.sairaalassa jossa olin hoitajana, aina aloitettiin ensiksi lääkkeet ja sit vasta mahdollisesti terapia. Alkuun se tuntu vähä oudolta, kun oli kuvitellu asian ihan päinvastaseksi :D

No joo sit vähä itteä :D
Täälä on tuntunu liikkeet jo pidemmän aikaa lähestulkoon päivittäin ja tilasin vielä huutonetistä dopplerin :) on nyt sitten viikon verran kuunneltu ahkeraan sillä :D Vielä pitäis 2 viikkoa odottaa, että pääsis sinne rakenneultraan. Meillä mies väittää ettei se toivo ku tervettä lasta, sukupuolella ei mitään väliä..en tiedä että uskoisko sitä :p Ite oon koko ajan ajatellut sieltä pojan tulevan (jos järjellä päättelee :D ), mutta silti jos ittekseni jotain puhun vattalle niin kutsun sitä tylleröksi tai vastaavaksi tyttöön liittyväksi. No pian toivottavasti saadaan selvyys asiaan.

Oon kyllä oikein yllättynyt kuinka helpolla sitä on päässy tän raskauden kanssa. Koko ajan ollut aika hyvä olo, ei pahoinvointia eikä mitään. Tuntuu vaan, että koska tää sitten kostautuu.

No eiköhän tässä nyt ollu jo tarpeeks tältäpäivältä :D
 
Tervetuloa Azalea! :flower:

kadak Vitsi, sulla on huomenna jännät paikat. Saas nähä, näyttääkö masuasukki jalkoväliään. Mulla rakenneultra vasta 17.8. joten aika kauan saan jännätä.

Kävin neuvolassa ja hemppa oli 107. Siitä kait se aamullinen pyörtyminen johtui. Myös verenpaineet oli matalalla ja ehkä olin juonut liian vähän nestetta aamulla. Nyt alkoi sitten rautakuuri.

Mandy ja pallero 14+5
 

Yhteistyössä