Jennyli kirjoittelit painonnousun miettimisestä ja sokerin syönnistä ym., tunnistan hyvin itseni siitä. Itselle ei myöskään alkuraskaudessa makea maistunut, mutta nyt kyllä maistuisi senkin edestä! Vielä kun on kesälomalla niin tuntuu, että jotenkin vois hemmotella itseään, mutta toisaalta tiedän, ettei pitäisi syömisen muodossa sitä tehdä. Oon yrittänyt syödä hirveen kasan hedelmiä kun makeanhimo iskee ja usein se auttaakin, tai ainakin sen jälkeen kaksi palaa suklaata riittää koska maha on jo niin täynnä. Ja hedelmät on tosi hyviä nyt! Joka tapauksessa paino mietityttää ehkä liiaksikin, ei se nyt niin haudan vakavaa ole muutama kilo sinne tai tänne, kunhan muistaa pitää ruokavalion perustan kunnossa.
Toivoisin, ettei tässä raskaudessa tulisi ylimääräistä kuin max joku 13 kiloa. Esikoisesta mulla oli niin kauhea pahoinvointi alussa, että laihduin varmaan viisi kiloa. Lisäksi kun synnytys oli jo viikolla 32, niin enhän mä ehtinyt niitä loppuraskaudenkaan kiloja keräämään, vaan selvisin aika vähällä. Muistaakseni olin synnäriltä lähtiessäni muutaman kilon kevyempi kuin ennen raskautta!
Meille myös kelpaa kumpi tahansa. Alkuun mulla oli tosi vahva tyttö-olo, mutta nyt oikeastaan aika 50-50 -fiilikset, eli ei oikeastaan tunnu kumpi olisi tulossa. Toivottavasti ne kertoo ultrassa jotain osviittaa, olisihan se hauska tietää! Tekee mun mielestä odotuksesta jotenkin konkreettisempaa. Mä ostin esikoisellekin (poika) aika neutraaleja vaatteita pitkään, oikeastaan vieläkin ostan mahdollisuuksien mukaan, joten sen puolesta löytyy kyllä aika paljon tytöllekin käytettävää. Meidän naapuriin syntyi toukokuussa pieni tyttö, joten sieltä saisi tyttövaatetta, tosin naapuri sanoi, että hänen yhdelle kaverilleen syntyi poika ja saan sieltä sitten ehkä niitä poikavaatteita...
(.) Me oltiin eilen koko päivä retkeilemässä ja kyllä se jo jaloissa tuntuu! Lisäksi mulle on tullut huimausta, varsinkin jos joudun seisomaan pitkän ajan paikallani, esim. kassajonossa. Muistan, että esikoisesta oli samanlaista. Silmissä sumenee ja olkapäissä kuumottaa, mutta lepäily istuen tai makuuasennossa auttaa. Ostin reissuun mukaan rasian salmiakkia, jos toi huimaus vaikka johtuu alhaisesta verenpaineesta, tosin ylipäätään minkä tahansa sokerisen syöminen tuntuu auttavan. En silti usko, että johtuu alhaisesta sokeritasosta veressä, koska huimausta voi tulla ihan heti aterian syömisen jälkeenkin.
Jotkut asennot kotitöissä tekee myös jo ilkeetä, esim. kurkottelu tiskatessa ja astioita kaappiin laittaessa/ottaessa (oon vaan 158cm pitkä ) ,samoin jos kurkottelee tosi alas, esimerkiksi kylpyammetta pestessä. Onneksi mies auttaa ja tohon kurkotteluun auttaa, kun ottaa keittiöjakkaran avuksi.
Huomasin tänään aamulla, että maha alkaa alhaalta pyöristyä myös makuuasennosta katsottaessa eli enää ei ole pelkkää turvotusta! B)
mamadread 13+5 (UÄ 14+2)