***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 HEINÄKUUSSA***

Mun täytyy kyllä tunnustaa, etten oo reagoinu mitenkään noihin uutisiin. Enemmän mulla ottaa jo ihan ilman raskauttakin esim. kouluammuskelut Suomessa. Toivottavasti ei tule enempää.

Mullon ollu semmosia vatsasärkyjä, ettei voi välttämättä vaikka varttiin kävellä. Heti jos nousee, niin särkee tonne vähän sivulle. Ilmeisesti just näihin kohdunkannatinkohtiin. Että siellä varmaan tapahtuu taas kaverin kasvua :heart:

Salmiakki, minäki vielä kysyn että mitä ennaltaehkäisevää voidetta oot löytänyt?

Meillä on vessassa aika kivasti, että hana on semmonen korkeampi ja sitä voi vielä siirrellä. Lisäksi on bideekin vieressä, joten menee varmaan ihan kivasti. Sitten laitan siihen pesukoneen päälle varmaan sen hoitoalustan ja viereen jonku laatikollisen kärryn, johon saa vaipat. Miten noissa kestoissa, mihin ne likaiset pyykit sit laitetaan nykyään? Kannelliseen sankkoon?

-metsis 16+1
 
Azalea: Mulla on selkä- ja lonkkasärkyjä ollut. Selänpuolelta on tietty kohta, jota vihloo kun painelee. Hieronta ei siihen auta. Hieroja neuvoi, että kylmää ja lämmintä vuorotellen ja se on kyllä ollut avuksi=)

Ja kauhukseni huomasin eilen, että rinnat vuotaa jo tässä vaiheessa :eek:
En ole tiennytkään että jo tässä vaiheessa voi jotain tulla, siksi se oli pienoinen järkytys :D
Kaupassa huomasin että alkaa märkä läntti ilmestyä puseron rintamukseen.

Jazzy&Morso 17+5
 
donter:Kurja kun tulee ylimääräistä huolta! :hug:

Ollaan palauduttu ruotsin reissulta ja nyt on kyllä liitokset kipeenä. Pitkin eläinpuistoa tuli käveltyä useita kilometrejä..vähän oli turhan rankkaa..ehkä se lepäämällä helpottaa.

Tietääkö kukaan lasketaanko meidän äippärahat 2009 vai 2008 tulojen mukaan, eli ehtiiköhän vuoden 2009 verotus valmistua siihen mennessä kun pitää hakea?

Mulla on aika vahva tyttöolo ja ehkä ihan pieni toivekkin=)
 
annimanni Kelan sivuilla lukee näin "Kun olet työssä, päivärahasi määräytyy yleensä verotuksessa vahvistettujen työtulojen perusteella, ei siis tämänhetkisten työtulojen mukaan. Esimerkiksi 31.12.2008 alkava päiväraha lasketaan vuoden 2006 vahvistetun verotuksen mukaan. 1.1.2009 alkava päiväraha taas vuoden 2007 vahvistetun verotuksen mukaan."

donterille kovasti jaksamista!

Mandy ja pallero 15+0 POKS!
 
Annimannille vielä äitiyspäiväraha-asiaa. Itsekin kiinnostuin tosta ja kaivelin sivuja vähän pidempään, koska mun vakituinen työsuhde alkoi elokuussa 2008, sitä ennen opiskelin ja tulot olivat mitättömät, koska en ollut töissä! Eli mun vuoden 2008 tulot on pienet.
Onneksi kuitenkin Kelan sivuilla oli juttua, että jos tulot nousseet tuosta vuoden 2008 verotuksesta yli 20%, niin äitiyspäiväraha voidaan laskea myös viimeisen 6kk tulojen perusteella (kerrottuna 2:lla). Luulen, että mulle tehdään noin, jos siis vuoden 2009 verotuksia ei käytetä. Ihanaa, ois kamalaa, että äitiyspäiväraha ois tosi pieni, kun kuitenkin oon ollut jo kaksi vuotta työelämässä, niin on kiva saada siitä jotain rahallistakin...

mamadread ja ihme 14+0 POKS, (uä 14+3)
 
Kiitos vastauksista=)
Mullakin siis se tilanne että olin esikon kanssa kotona kunnes 2008 elokuussa alkoi työsuhde, joka päättyy nyt elokuussa. Tämän syksyn joko opiskelen tai koitan tehdä jotain töitä...
Voisinhan mä tietysti laittaa äitiyspäivärahan alkamisajankohdaksi 1.1.2011..
 
Mulla kans vuoden 2008 tulot oli tosi pienet ku olin koulussa ja tein vaan keikkahommia..Eli siis mä saan ainaki ton edeltävän 6kk mukaan..Mun

annimanni äitiyspäiväraha alkaa viimestään 30 päivää ennen laskettua aikaa, näin oon ymmärtäny? Mut sitähän haetaan jo hyvissä ajoin..eikä just siitä mammaloman alusta edeltävää 6 kuukautta..

fanttomi & 16+1
 
Kovasti on tullut tekstiä taas =)

Cisulle tsemppiä!

Tervetuloa uusille!

Nopeen vilkasun jälkeen ollaanko täällä ainoita, joilla tyttö/poikaolo menee päinvastoin. Mä olen vakuuttunnut, että sieltä tulee poika, mies taas on varma, että tyttö on tulossa. Mutta samapa tuo, yhtä mieluisia on molemmat :)

18+4
 
Lillikka
Moi pitkästä aikaa!

Mies on lomalla, niin eipä tuu liiemmälti koneella oltua. Onpa ainakin kelit suosineet nyt lomalaisia! Onneksi ei olla viimeisillään raskaana, tässäkin on jo tullut välillä ihan hiki hatussa oltua.!! Kävin tänään salilla rehkimässä, pitää yrittää pari kertaa viikossa vielä tsemppiä, ettei ihan löllisty :)

Mandy mä menen maanantaina rakenneultraan, mun äiti ja sisko kärryyttää esikoista tutkimuksen ajan. Nyt ei kyllä jännitä yhtään, kun on kromosomitkin tutkittu, mutta kai sinne on aina mentävä hieman Avoimin Mielin.

Enpä varmaan ehdi lukea kaikkia juttuja, mutta yritetään tässä joku päivä.

Mulla kaikki on hyvin masussa, asukki siellä välillä töykkii. Enimmäkseen liikkeet tuntuu, kun olen itse makuulla, silloin se vissiin toteaa, että hei liike loppui, alanpa itse jytäämään :) Tulikohan mainittua aiemmin, että mun sokerirasituksessa oli paastosokeri 0,1 rajan yli, eli sain kotiin sellasen piikityskynän, jolla pitäisi tökkiä ja tsekata paastosokeria kerran kuussa. Ja olenko vähentänyt makeita?? NO EN. Vähän mun painonnousu kyllä pisti jäitä hattuun ja jäde on nyt kiellettyjen listalla. Esikoisen kohdalla olin tosi pitkään vaan +0,5 kg mutta nyt näyttää jo +2,5 kg ja aloituspainokin oli just normaaliBMIn ylärajalla. Neuvolan mukaan pitäisi jollain +8:lla kilolla pärjätä tällä aloituspainolla, mutta katotaan nyt. En aio ottaa turhia paineita.

Meillä on ohjelmassa esikoisen siirtäminen isojen poikien sänkyyn, jotta ehtii kunnolla sinne kotiutua. Pitää varmaan piilottaa pinnasänky loppuvuodeksi, ettei se kummastele, että miksei tonne enää saa mennä. Saa nähä, mitä nukuttamisrumbaa uusi sänky tuo tullessaan.

Cisulle paljon jaksamista, toivottavasti saat apua siis muutakin, kuin vaan lääkkeitä. Äidin masennus pitää hoitaa heti! Mä söin ennen esikoista lääkkeitä jonkin aikaa paniikkihäiriöön ja yksi lääkäri sanoi, että oleellista on, että ne lopetetaan hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää, ettei sille tule vierotusoireita. Mutta että ei ole mitään syytä lopettaa kuin seinään. Eiköhän tuo sama päde masennukseenkin, tärkeintä on nyt hoitaa sut kuntoon.

Donter: hui, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja pieni tarraa siellä raivokkaasti kiinni sun vatsaan. Rauhallista mieltä sinne teille kaikille!

Kadak ihania uutisia ultrasta!

Nyt kone kiinni, että tuo poikanen saa ryhtyä nukkumaan. Halit kaikille ja hyvää vointia ja iloista mieltä!

Lillikka mitäs me nyt ollaan jotain 19+?? ei jaksa nyt tsekata :)



 
Heissan,

Äitiyspäivärahasta iski nyt ittellekin paniikki, kun klikkasin tota Mandyn laittamaa linkkiä ja siellä sanotaan opiskelijan kohdalla:

Opiskelija: Opiskelijalle vanhempainpäiväraha voidaan laskea joko työtulojen tai opintorahan perusteella. Jos olet saanut opintorahaa 4 kuukauden aikana ennen kuin vanhempainpäivärahakautesi alkoi, vanhempainpäivärahasi lasketaan opintorahan perusteella.

Onko siis totta että mun äippä raha tulee opintotuen perusteella vaikka työtulojen mukaan etuus olis suurempi? (oon opintojen ohessa ollut töissä) Jos näin todella on, munhan tarttee raattaa kahta kauheammin nyt syksyllä ja jättää nostamatta opintotukea ettei äippäraha laske. Onks näin tyhmästi? Pitää kyllä varmistaa asia kelasta ennenkun syyskuun tuet tulee tilille. Huh huh. Aiemmin olin pitänyt itsestään selvyytenä että tulee tulojen mukaan. Se laskurikin laskee tulojen mukaan, vaikka kirjais opintotuenkin...
 
Helinä En osaa sanoa, onko asia noin yksiselitteinen. Siksi kannattaakin varmistaa Kelasta ennen kuin panikoituu/järkyttyy täysin. :) Ja eiköhän se laskuri ota oikeat asiat huomioon päivärahaa laskettaessa. Ainakin luulis. Paha sanoa, kun ite en oo opiskelija... Varmista asiantuntijalta.
 
Kannattaa Helinä ehdottomasti varmistaa Kelasta. Periaatteessa kai noiden laskujen pitäisi mennä aina niin, että ne tulot, jotka on äidillä suurimmat, otetaan huomioon. Luulisin, että jos sulla on tarkoituksena jatkaa samalla lailla työntekoa + opintotuen nostamista, niin kyllä se äippäraha lasketaan sitten työtulojen mukaan. Mutta varmista asia! Itsekin ajattelin mennä sitten ihan kelan kassalle palauttamaan noi hakemukset hyvissä ajoin, että saan kaiken heti selväksi eikä tule yllätyksiä. Voishan ne netissäkin tehdä, mutta kelan kanssa oli niin paljon sotkuja kun esikoisen kanssa olin kotona, että taidan haluta palvelua ihan kasvokkain...
Katso myös Kelan sivuilta semmoinen kysy ja vastaa -palsta, oisko nimi ollut joku kelakerttu. Siellä oli muistaakseni kysymyksiä ja vastauksia just tähän liittyen.
 
Aurinkoista lauantaita kaikille!

Noista äitiyspäiväraha-asioista kannattaa olla yhteydessä sinne Kelan perhetukipalveluun vai mikä lie onkaan - vastaavat sieltä jonotuksen jälkeen ihan hyvin ja jos eivät tiedä vastausta, niin selvittävät ja soittavat kahden päivän päästä takaisin.

Itse olin heihin tuossa loppukeväästä paljonkin yhteydessä, kun mulla kävi niin, että vaihdoin työpaikkaa maaliskuussa ja edellisestä työpaikasta maksettiin viiden viikon lomarahat maaliskuun viimeinen päivä. Mun oli tarkoitus olla koko heinäkuu palkattomalla näiden edellisen työpaikan lomarahojen turvin, mutta onneksi tajusin ajoissa, että sillä taitaa olla peruuttamaton vaikutus äippäpäivärahaan. Koska siis mä olin kanssa 2008 vielä opiskelija nyt ollut vuoden 2009 alusta töissä, niin mulla menee 6 kuukauden mukaan. Ja maaliskuun loppu ei mahdu kuuteen kuukauteen millään :( eli noita lomarahoja ei lasketa. Ja jos siis olisin ollut heinäkuun palkattomalla se olisi kertatunut tuplana laskentaan kun ne kertoo ne kuuden kuukauden tulot kahdella...vaikutus olisi ollut joku yli 10 e per päivä :/ Jopa Kelassa se suositteli, että kärvistele heinäkuu töissä, että saat hilattua rahan mahdollisimman isoksi varsinkin kun kyseessä on esikoinen :)

Se 6 kuukautta voidaan laskea joko äitiysloman alkamispäivästä taaksepäin tai viimeisestä kokonainesta työssäolokuukaudesta taaksepäin. Sen verran saa äiti saa itse päättää - itse aion ottaa lokakuun lopusta 6 kk taaksepäin (touko-loka). Muuten siinä ei ole joustovaraa eli esim. just palkattomia vapaita ei hypätä yli 6 kuukauden seurannassa. Jos on työttömänä tai lomautettuna, niin ne voidaan kai hypätä eli ja mennä sen verran taaksepäin. Ja se mulla kanssa selvisi, että esim. mulla on sivutyö, josta on maksettu toukokuussa huhtikuun palkka, niin se lasketaan mukaan ei maksupäivän mukaan menee, koska jossain maksetaan palkat etukäteen, jossakin puolessa välissä kuutta ja jossakin jälkikäteen. Nämä kandee tietty kaikki varmistaa omalta kohdaltaan kelasta...

Aah, ihanaa kohta rannalle. Eilen oli miekkosen ja sen kavereiden valmistujaisbileet ja oli ihan mahtavaa selvin päin :p Mietin jo, että siihenhän voisi vaikka tottua loppuelämäkseen ja nyt ei ole sitten yhtään krapulaa ja tosi pirteä olo kaikin puolin. Kummallista, että jaksoin olla kolmeen asti kuitenkin valveilla :D

Azalea ja Luru 16+0 *POKS*
 
Unohdin tulla poksumaan toissapäivänä =) hihihi..

Eilen oli neuvola: paineet ok, painoa +1,5kg (yht. 5-6kg), vauvan syke 150, pissa puhdas, hb 123 (edellinen 142) terkka sano et voin alkaa nyt jo syömään rautaa ku oon niin väsyny et jos se vähän auttais siihen ja ois toivottavaa et seuraavassa neuvolassa hb ois korkeempi ku nyt. Kohdun korkein kohta on pari senttiä navan alapuolella =)

Eilen kävin sit taas vähän ostelemassa vauvan vaatteita..en vaan voinu vastustaa =) Itelleki sain 2 mammapaitaa/tunikaa..eilen tuli myös se josefssonilta tilattu karvahaalari =)

(.) aamu alko taas oksentamalla..se näköjään vaivaa enää viikon välein =) masu on tullu jo esiin =) =) =) sitä on odotettu..yhtäkkiä se vaan pullahti, koska alkuviikosta ei näkyny viel mitään ja nyt jo selkee pieni kumpu =)

musta tuntuu et tulokas on poika ja mies sano eilen et hänestä tuntuu et tulee tyttö =)

fanttomi & 16+2
 
Hurjasti on tullu tekstiä. Olen sitä täällä aina välillä yrittäny käydä lukemassa, mutta ollaan anoppilassa reissussa niin on jääny koneella olo aika vähiin.
Kyselin aiemmin nuista vitamiineista ja teidän kokemuksia lukiessa päädyin tuommoseen monivitamiiniin.

Tuli mieleen ku jotaki puhetta oli lääkkeistä ollu, niin apteekissa tietävät (katsovat koneelta) mitä lääkkeitä saa syödä raskausaikana ja jos jossaki läkkeessä on jotaki riskejä niin kertovat myös mitä riskejä on. Ainaki oman kokemuksen mukaan kaikki lääkärit ei viitti kovin tarkkaan nuitten lääkkeiden riskeistä kertoa vaan antavat vaan reseptiä kouraan. Apteekin palveuun oon ollu tyytyväinen.

(.) Hurjasti on ollu turvotusta vatsalla. Turvotus laskee yön aikana, mutta palaa takasin pian ku oon noussu ylös. Illasta joskus tosi tukala olo. Jännä, että niin turvottaa ku vatsa toimii kuitenki normaalisti.

Välillä on myös maha menny pitkäksikki aikaa todella kovan tuntuiseksi. On siis tuntunut tuosta päältä melkein kivikovalta ja on tullu semmonen vähän ahistava ja tukala olo. Ei kuitenkaan oo ollu kipeä. En tiedä sitten voiko nuo olla jotaki harjoitussupistuksia vai onko vatsa kertakaikkiaan niin turvoksissa ja täynnä ilmaa? Onkohan syytä lääkärikäyntiin?

Lapintaika 16+6
 
Helteistä sunnuntaita

Koitetaan kanssamammat jaksella vielä viikko näitä lämpötiloja!

Onko kukaan muu tuntenut vielä käteen vauvan potkuja?! Itse tunsin eilen illalla yhden töytäisyn kun tunsin muutaman potkun ja laitoin käteni massulle :heart:
On tämä vain joka kerta niin ihmeellistä, väkisinkin hymy nousee korviin

Mies oli ihan ihmeissään kun katselimme vau-kirjasta että näillä viikoilla vauva olisi jo n. 16cm kaikkineen pitkä! Mies kummasteli, 'joko niin iso'?! :D Ja nythän se kasvu kai kaiketi alkaakin kiihtyä!
Yllättävän hyvin olen näitä helteitä jaksanut,hieman ehkä helpommin väsähdän! Tosin eilen autopesussa menasi kyllä tulla melkoinen paniikki ja ahdistus :x Olin jo viittävaille hyppäämässä autosta ulos joten oli kyllä viimeinen kerta näin kesäaikaan kun sinne menen!!

Äippärahasta ootte puhuneet. Minä lasketin viimeksi viimeisten 6kk tulojen mukaan kun tiesin tulojen nousseen senverran paljon! Nythän olenkin vielä kuukauden äitiyspäivärahalla ja muutaman kuukauden sitten hoitovapaalla ennen uutta äippälomaa :D Luullakseni saan sitten saman rahan kuin nytkin?!
Avustus, lapsilisä ym. hakemukset on helppo tehdä netissä mutta tuon ärahahakemuksen taisin viedä ihan henk. koht. Kelaan sillä Kelan tuntien AINA papareista puuttuu kuitenkin jotain olennaista (voi puuttua vaikka sanoisivat että kaikki ok ) ja käsittelyaika kestää sitten kauemmin! Kela on kela juu joten kannattaa ottaa kyllä hyvin selvää eri mahdollisuuksista jos on epäselvyyksiä! :kieh: ;)

Lapintaika kuulostaisi kyllä harjoitussupistuksilta! Ja niissähän ei mitään vaaraa ole ellei ala kovin kipeiltä tuntumaan. Toisilla kovettuu pelkästään maha, itsellä nuo supistukset tuntuu myös ihan alapäässä puristuksena ja laittaa kyllä pysähtymään :/ Tosin kyllähän ilmavaivat ja mahan turvotteluki voi kaikenlaisia tunteita saada aikaan. Uskoisin kuitenkin että kaikki hyvin! :heart:

 
Hellou!

Kiitos kaikille äippäraha vastauksista, niin se on tehtävä että ottaa yhteyttä Kelaan niin ei tartte mutu-tuntumilla mennä. Kurkkasin sen Kela-kerttu osionkin, mut ei ollu vastausta mun kysymykseen.

Täällä mennään kovin oireettomana, ei oo muuta tietoo raskaudesta kun et maha on tullu jo pikkusen esiin, näkyy aamulla kun makaa selällään pikku kumpare :) Mut heti jo ensimmäisen vesilasin jälkeen maha alkaakin kasvaa (turvota) iltaa kohden ihan valtavaksi kumpareeks. Tää piinailu on kyl välillä tuskaa, kun ei jaksas oottaa siihen neuvolaan et sais kuulla toisen sydämmen äänet.... 8 viikkoa on liian pitkä väli ettei oo mitään. Noh, enää reilu kaks viikkoa..

Fanttomille onnittelut hyvistä ultra uutisista :)

Täällä olen uskaltanut vihdoin ostaa lapselle ensimmäisen vaatteensa, hui. Oli 70 % alennuksessa aivan ihana neuleinen kastemekko, se ei vaan voinut jäädä enää kauppaan. Nyt on sekin valmiina :) Muut saa tarpeet saa vielä odottaa rakenneultraa.

Helinä ja pikkuinen 15+3
 
Hello ja ihanan aurinkoista sunnuntaita!!! :flower:

Moni tuntee jo liikkeitä, hienoa =) Mutta mä en :( Tai sitten en osaa tunnistaa... Huomenna alkaa jo kuitenkin rv 19 että onko syytä huolestua kun en mitään tunne?!! Minkälaisina te olette liikkeet tunteneet ja kuinka usein?

Osalla on myös harjoitussupistuksia. Minkälaisia ne ovat? Itse en ole niitäkään tunnistanut mutta yleensä kun menen selälleni pitkäkseni makaan, kohtu nousee korkealle ja on pinkeä. Onko kohtu aina niin vai ovatko ne niitä suppareita?!

Minkälaisia muita tuntemuksia teillä on ollut vatsalla/kohdussa?! Itse pelästyin eilen kun tuli hetkeksi pistävä tunne vasemmalle puolelle alavatsaa/kohtua. Onko muilla ollut vastaavaa ja onko tuo vaan liitos/repäisykipuja?!

Ihanaa päivänjatkoa kaikille!

cisu 17+6
 
Cisu Älä panikoi, neuvolassa sanottiin, että ensisynnyttäjä tuntee liikkeet yleensä vasta 20+ viikoilla...Mä tunsin liikkeet 18+4, eli ihan pari päivää sitten, oon kyl saattannu ennenkin tuntea, mutten ole tajunnu niitä liikkeiksi :LOL: Ne tuntuu siltä, kun mahassa olis ilmakuplia, jotka poreilee/puhkeilee...vaikea selittää :)

tesmis 18+6
 
Helinä86 nyt on joku muu ollu ultrassa ku minä =)

Mä oon ehkä tuntenu liikkeitä parina iltana, jonku kuperkeikan tms. En oo varma.

Cisu mulle sanottiin kans neuvolassa, et jotku tuntee liikkeet vasta rv 22+ Että ei mitään hätää!! =) Ja kipuja mulla ainakin ollu monenlaisia. Välillä kohdun seudulla, pistävää/puristavaa/viiltävää. Ja välillä tuntuu ku kohdun kannattimet venyy. Alapäässä/nivusissa on muutenkin tuntunu kaikkee sukkapuikkomaista viiltoa, jomotusta, kiristystä, jne... Kaikki on kuitenki menny ohi ku hetkeks rauhottuu =)

Onko muut huomannu et häntäluu ois kipee??Voiks häntäluu jotenki "kääntyä" vähän taaksepäin??? Mä en pysty istuun ku hetken ja sit tulee heti häntäluu kipeeks ja se menee ihan niin araks et sänkyynki on vaikee mennä selälleen. Eikä siis väliä istuuko kovalla vai pehmustetulla tuolilla vai sohvalla.

fanttomi & 16+3

 
Liinukka83 moikkailee vanhoja odotuskavereita!! Ihanaa että teillä on täällä kaikki hyvin!! :heart:

Omaa napaa sen verran että ensimmäiset menkat keskenmenon jälkeen alkoi tänään ja näin ollen uuden raskauden yrittäminen voi piakoin alkaa. :D Täytyy toivoa että raskautuminen tapahtuisi mahodollisimman pian... =) Keskenmenosta olen toipunut ihan hyvin, asiaa kummasti auttoi se että tuo ihana 2 vuotias joka häärää aamusta iltaan!! :heart:

Ihanaa ja lämmintä kesää teille kaikille!! Ja ihanaa odotusaikaa!! :heart: :heart: :heart:

Liinukka83
 
liinukka83 Mukava kuulla, että voit hyvin. Toivon kovasti sulle tsemppiä uuteen raskauteen ja pidän peukkuja pystyssä, ettei kovinkaan monia kuukautisia ehtis tulemaan. Mulla tuli kuukautiset kerran keskenmenon jälkeen, 5.2 todettiin keskenmeno ja 31.3 tein positiivisen raskaustestin, ja sillä tiellä ollaan, toivon samaa sulle! :hug:
 
Hei!

Kiitokset kaikille kannustuksesta! Ihanaa kun täältä saa tukea!

ja liinukka83 mukavaa kuulla että voit hyvin. Toivottavasti uusi raskaus alkaa nopeasti ja kaikki menee hyvin!

Oma vointi on nyt ihan hyvä. Lepäily näköjään oikeasti auttaa, mutta sitten kyllä huomaa kipuina jos liikaa liikkuu. Ja olen alkanut tuntemaan liikkeet päivittäin useamman kerran, se kyllä lohduttaa kans. Olin pari päivää tätäkin palstaa lukematta, kun ahdistuin niin tilanteesta, mutta nyt menee jo paremmin. Ei nämä raskaudet vaan mene suunnitelmien mukaan, ja ihan hyvät mahdollisuudet tässä ainakin nyt on saada tilanne rauhoittumaan. Tietysti tilanne voi muuttuakin, mutta sitä ehtii suremaan sitten jos tulee ajankohtaiseksi. Ensi viikolla tulee vielä jotain tulehdustestin tuloksia, jospa sieltä löytyisi tähän syy jonka voisi hoitaa.

kipuja
mulla on useamman laisia, mutta kun selvästikin osa niistä on ollut haitallisia niin en osaa sanoa millaiset on ok.

Tarvikkeita ei olla hankittu, eikä nyt varmaan uskalletakaan ennenkuin joku 24 viikkoa on täynnä. Tai edes se 22, jolloin ruetaan mm. ehkäisemään supistuksia tarvittaessa.

vauvanhuoneesta oli ollut puhetta. Me saadaan syksyllä huoneen verran lisää tilaa. kun tästä asunnosta muuttaa yksi asukkaista pois niin sovittiin että me otetaan se itsellemme. Nyt meillä on yhteisten tilojen lisäksi vain yksi huone. Luulen kyllä ettei siitä alkuun lastenhuonetta tule, vaan tehdään nyk. huoneesta makkari ja toisesta enempi työhuone jossa on varasänky että edes jompi kumpi saa nukkua :)

Mukavaa sunnuntaita!

donter 18+1
 

Yhteistyössä