***Joulukuiset lumihiutaleet 2010-ELOKUUSSA***

neitoperho Mä huomasin ihan saman viime raskaudessa. Tuli sellanen olo, että työkaverit (ei läheiset) pitää mua ihan imbesillinä. Ihan niinku raskaana oleva työkaveri ei vois puhua mistään muusta kuin raskaudesta ja vauvoista. ARGH! Ne varmaan aatteli, että mä en osaa tehä töitä enää ollenkaan ja mun osaaminen on kadonnut taivaan tuuliin. Se oli kyllä äärettömän rasittavaa! Mahan sillittelijöitä oli yllättävän vähän. Eikä se mua haitannut, jos läheiset silitteli.
 
neitoperho :hug:
meillä on pieni työporukka ja tieto levisi tuossa kesän alussa.. yksi mahansilittelijä löytyy (joka onneksi on mun kaveri.. :) ) mut sit on näitä joka asiaan raskautta tunkevia.. oon kaikenlisäksi määräaikainen ja haluaisin et mut muistettaisiin tulevaisuutta ajatellen ihan jostain muusta kuin kasvavasta vatsasta!! :headwall: mut minkäs teet.. Samanlaista kommentointia tuli esikoisen aikaan edellisessä työpaikassa.

-Martta 21+6-
 
ihan pikaisesti tulin päivittään meidän ultrakuulumiset...
eli 406g kaveri siellä paineli menemään, vilkas kaveri, kaikki oli niinkuin pitikin, ainoa mistä tuli sanomista oli oikealla aivopuoliskolla oleva pieni rakkula, niinkuin jennylilläkin taisi olla? ei vaadi toimenpiteitä juu, mutta kontrolliaika tuli viikolle 28 ihan vaan käydään tarkistuttaan oisko se lähtenyt sieltä pois vaiko ei, ellei ole niin ei haittaa ja synnytyksen jälkeen kukaan ei siitä enään välitä. niiiiin ja selvisi sieltä että suurella todennäköisyydellä meille tulee tyttö..eli salainen tyttöoloni sai varmistuksen :heart: mies oli pojan kannalla enemmän mutta eipä tuo nyt niin pettynytkään ollut, onhan meillä jo yksi tuollanen mini-isäntä talossa ja niinkuin oma isäni aikanaan sanoi että "likoilla niitä loppeja tehrään" ;)
mutta nyt ei ehdi enempää kirjotteleen, pitää mennä kattoon miten neidin 5lk lähti tänään käyntiin.
niii ja käytiin kattelemassa vaunuja, ja me halutaan hartanit! ne oli heti sellaset että pakko saada noi :D
mutta palailen myöhemmin!!
 
Lillikka
Liinukka, ihanaa ihanaa ja paljon tarrasukkia pienelle!

Neitoperho :) joo toi on nyt tota seuraavat 20 viikkoa :LOL: koita kestää. Eihän siinä mitään, jos itse veistelee vitsiä aivottomuudesta tai maitoaivoista imetysaikana, mutta karmeeta, jos muut ei enää muusta yritäkään puhua! Ei tässä vielä ä-lomalla olla!

Synnytyspelosta Mä lähdin esikoista hakemaan vähän sillä mielellä, että kun en juuri mitään toimenpiteestä tiedä, niin otetaan nyt kokemus sellaisena, kun se annetaan. Nyt taas on kiva pohtia kaikkia asioita, mitä tehtiin ja mikä saattaisi mennä pieleen ja erityisesti toi puudutuksiin ehtiminen mua vähän hirvittää. Esikkoa supistelin kyllä 18 tuntia + ponnistus 20 min ja se oli kaikkinensa aivan upea kokemus, mitä nyt kolmisen tuntia kärvistelin niitä pahoja suppareita ennen epiduraalia sairaalassa. Mutta mulle jäi kovin hyvä mieli siitä, että homma tuntui koko ajan olevan hallinnassa: alussa omassa hallinnassani kotona ja sairaalassakin kaikki meni tosi hyvin. Jos kakkonen haluaakin tulla kauheeta kyytiä maailmaan niin apua sitten vaan. Luomuna en todellakaan halua synnyttää!

Suonikohjuja pukkaa toiseen pohkeeseen. Tukisukka ilmeisesti vähän auttaisi, mutta kuka niitä tällä helteellä pystyy pitämään?

Nyt oon siirtynyt jo täysin mammahousuihin, ellei vielä shortsikelejä tuu (ja niitähän tulee!). Kiva olla vatsa reteesti ulkona! Nää tuubihousut on vaan järkyttäviä, kun ne ei tunnu pysyvän päällä ja joka välissä pitää olla kiskomassa ylös. Ostaisko henkselit.

Moikka taas!
Lillikka 24+2 huiks mitkä viikot!


 
Terve kaikille!

Onnea jälleen uusille ultrassa käyneille! Pian se meilläkin koittaa, 9 päivää kun jaksaa odottaa...

Meillä onneksi töissä työkaverit on ottaneet aika iisisti, kyllä ne kaikki on huomanneet ja onnitteluja on tullut. Kyllähän sitä välillä tulee niitä kysymyksiä vauva-aiheeseen liittyen, mutta päivät kyllä kuluu enimmäkseen työjuttuja löpisten ja ennen kaikkea työtä tehden. Tänään just mietiskelin, että miten ihmeessä jaksan olla töissä marraskuuhun asti kun maha tuntuu nyt jo olevan tiellä, eikä kaikki työtehtävät enää millään hoidu entiseen tapaan. No, onneksi tarvittaessa saa saikkua...

Tänne ei kuulu ihmeempiä, massussa on ollut pitkästä aikaa vilkkaampi potkuttelupäivä tai sitten oon vaan keskittynyt paremmin kuuntelemaan mitä siellä tapahtuu. Sitä ihmettelen, kun potkut tuntuu jo tosi ylhäällä (huomattavasti navan yläpuolella, sivuilla), mutta kaipa se kohtu sitten pikkuhiljaa alkaa noustakin tonne korkeuksiin..

mamadread ja ihme 18+5 (uä 19+1)

 
pakko vaan kommentoida tota anven mainintaa siitä, että pojat tuo tuplasti tyttöjä taloon...niin että miehen isällä eivät ole tuoneet tuplasti vaan triplasti tai jopa enemmän :D Miehen isällä on siis neljä poikaa eli mun miehellä on kolme veljeä, joista kahdella vanhimmalla on lapsia. Vanhimmalla tyttö, tyttö ja poika ja toka vanhimmalla 3 tyttöä...ja nyt sitten myös 7. lapsenlapsi näyttäisi olevan tyttö :p
 
Hauska kun kaikilla on erilaisen muotonen pallo ja eri kokonen (sekä turvotus). Mulla on ollu nuo äitiyshousut käytössä jo hieman ennen rv 12 ja sillon jo perushousut ei mahtuneet napiltaan enää kii eikä osaltaan enää vetskaristakaan (sekä painoivat suoraan virtsarakkoa). Kuitenkin painoa on tullut jotain 3 kiloa tänä koko raskausaikana ja nekin oikeestaan vasta tässä pikku hiljaa(tosin voi olla seuraavalla neuvolakäynnillä jo jotain muuta). Mulla onkin tämmönen aika iso maha, vaikka esikoista odotan. Taitaa olla, että kerään aika paljon tota turvotusta, joten se varmasti on isoin tekijä vaateasioissa. Ite tykkään noista tuubihousuista, mutta onhan se tuubiosa vähän kuuma kesällä. Talvella se on varmaan ihan kiva.

Onnea h yvistä ultrakuulumisista taas! :heart:

Äitiysjoogaan minäkin vähän mietin, että vois ilmoittautua. Ihan vaan senkin tähen, että en tunne kovin täältä ihmisiä, joten ihan kiva hakeutua vähän ees johonkin seuraan :D Tosin ilmoittautuminen oli aika myöhään ja kurssikin taisi alkaa vasta ensi kuun alussa. Mietin ihan samaa, mitä Neitoperho, että missä kunnossa sitten on kun nyt mulla on tämä selkäongelma ollut aika paha (häntäluun ja ristiluun alue ihan tulessa suorastaan). Mutta toisaalta mietin että tuo vois auttaakki. Harmillisesti meillä oli vaan niin, että se on jaoteltu kahteen osaan. Joten en tiedä uskaltaako siihen loppuvuoden kurssiin sitten ilmoittautua...entä jos ei pystykkään sitten enää? Toisaalta siinä taisi olla, että jos viikko etukäteen peruu niin saikohan kaikki rahat takaisin. Että ehkäpä sitä uskaltaa ilmottautua koko settiin, peruu sitten jos on niin raihnainen B)

Luin neuvolan antamasta Äidin odotus-vihkosesta, että sikiöllä alkaa olemaan vuorokausirytmiä oman pään mukaan. Ja sen oon kyllä just huomannut, etten välttämättä saa heti unta enää kun toinen jyskää tuolla mahassa. Saatan myös aamusta herätä siihen, kun siellä alkaa reippaat jumpat :LOL: Tää tuli aika aikaisin, olin kuvitellut että tää on näitä loppupuolen juttuja :heart: Lisäksi tässä mainitaankin, että aika paljon jo liikkeitä tunnistaa ja senkin on huomannut. On ilmeisesti kaverit meilä täällä pikku hiljaa vahvistuneet, kun meitä monotetaan niin reippaasti :saint: En kyllä vieläkään onnistu nappaamaan niitä potkuja käteen.

Mukavaa loppuviikkoa tännekin! Kohta onkin jo viikonloppu ja me ajateltiin käydä syömässä jossain :heart:

-metsis 21+0 poks!
 
Metsis: Kyselin joogapaikasta, mitä tapahtuu, jos vaikkapa synnyttää etuajassa tai jos ei muuten vaan pystykään käymään kurssia loppuun ja ainakin tuossa paikassa käyttämättömät tunnit saa korvata esim. äiti-vauva -joogalla ensi vuonna. Eikä sekään nyt niin pahalta kuulosta, jos vaikka pääsisi taas käyntiin synnytyksen jälkeen. Eli kannattaa kysyä, miten se teillä toimii!

Täällä ei sitten nukuta enää :( Kädet puutuu kyljellään nukkuessa ja selällään nukkuminen ei tunnu enää hyvältä. Niinpä oon nyt parina viime yönä herännyt noin tunnin välein, kun käsiä särkee ja käynyt vessassa n. 4 kertaa yössä. Ja pyörinyt joka välissä. Päivällä oon kiukkuinen kuin ampiainen, kun kaikki harmittaa. Onneksi on oma työhuone, niin voi käydä ostamassa aleksanterinleivoksia ja lukkiutua niiden ja kahvikupin kanssa sinne :kieh:

Osaisiko kukaan muuten sanoa, miten pitkään tämä hajuaistin yliherkkyys kestää? Jatkuuko se koko raskauden vai helpottaako jo aiemmin? Mies jo naureskelee, mun vainukoiran taipumuksille, mutta pikkuhiljaa voisi tämäkin loppua, kun kaikki haisee niin pahalle!

neitoperho & toukka 19+6
 
Täällä kans tuo raskausajanjooga alkaa vasta syyskuun alussa ja kestää tuonne joulukuun alkuun, mutta päätin kuitenkin ilmottautua (ilm. alkaa vasta ens viikolla) On sitten mukana niin pitkään kun pystyy ja varmaan jonkinlainen edellytys on, että pääsee lattialle ja sieltä ylös ;)

Mulle painoa tullut tähän mennessä n. 4 kg, ja tähän asti sinnitellyt ilman äitiyshousuja, mutta eilen oli pakko käydä muutamat hommaamassa. Töissä pärjää rennommilla housuilla, mutta on se joskus ihan mukava pitää farkkujakin. Meinasin vaan tuskastua nuiden hm:n farrkujen kanssa -niitä ei ei todellakaan ole tehty mun vartalonmallille. kahta numeroa normaalia kokoani isompikin koko puristi vielä hieman reisistä, mutta mahaan. lantiolle ja lahkeisiin jäi sitten reilusti tilaa :LOL: No yhdet löytyi joista lahkeita lyhentämällä saa ihan ok.

Ennu + "S" 20+1
 
Mammajoogasta Täällä on jotenkin hölmösti noi jkansalaisopiston mammajoogat. Syys-lokakuussa 5 kertaa on 20 ? ja sit loka-marraskuussa on toinen ryhmä ja taas 20 ?. Mietinkin jo, että ilmoittautuisinko ihan normaaliin Pilatekseen, kun se näytti olevan syyskuun alusta marraskuun lopppuun, joulukuussa tauko ja jatkuu taas tammikuusta helmikuuhun. Se ois 45 ? ja käyntejä tulis 33 kpl.

Iltapäivällä meen neuvolaan. Toivottavsti hemppa on noussu. Viimeks kuukausi sitten oli 107 ja siitä asti oon syöny rautaa.

Tuliskohan tänään lisää ultrakuulumisia? :p

Mandy ja pallero 19+6
 
moi kaikille taas pitkästä aikaa ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart:

neitoperho83 mulla kans puutuu kadet öisin ja nyt on ruennut oikea jalkakin reistailemaan,on tuosta lonkan kohdalta alas asti välillä tosi kipee ja meinaa puutua välillä,ei yhtään kiva :( sitten kun ei saa yöllä nukuttua niin tuntuu että on tosiaan päivällä vähän pinna kireällä ja ei yhtään helpota se että 4v pojalla on välillä ihana uhma ja 7v narisee ihan joka asiasta..äidin hermoja koetellaan ihan urakalla :LOL:

joku tais kysellä aiemmin kolmesta istuimesta takapenkillä..meillekkin tulee kolme istuinta eli yksi olisi cracon koroke ja tulee kuskin taakse,vänkärin taakse tulee cracon vyöistuin ja keskelle tulee joko cracon,britaxin tai maxi cosin turvakaukalo telakalla.pitää käydä lstentarvikkeessa kokeilemassa mikä noista mahtuu meidän autoon :)

maanantaina kävin neuvolassa ja kaikki oli hyvin,painoa mulle oli tullu melkein 3 kg viidessä viikossa :ashamed: mutta onneks yhteensä ei ole tullu kun n.4 kg. hemppakin oli 139,arvelin että olis ollut alhaisempi kun on ollut välillä pikkasen heikko olo,mut nevolan täti sano että voi johtua heikotus siitä jos verenpaineet välillä vähän heittelee,nyt oli kyllä sekin hyvä :)

potkut mulla tuntuu vähän joka puolella masua.yleensä pikkuinen pötköttelee oikealla puolella,tuntuu ihan selvästi kun kokeilee masua kun oikea puoli on "pulleempana" ja vasemmalla on tyhjempää :)

aarteeni ja pikkuinen 22+4 :heart:
 
Heipat kaikille

Mukana ollaan, vaikka kirjotus puoli on aika heikkoa. :)
Ultrassa käyneenä kaikki oikein hyvin, vastasi täsmälleen viikkoja,
ja melko varmasti meille ois toinen Poika tulossa :heart: .
Nyt varmaan vois jo alkaa miehen vanhemmille kertomaan, heh, pikkasen jääny,
tosin kun ei oo oikeen masu selvästi kasvanu niin ei kai ole huomanneet,
tai kehdanneet kysyä jos oisinkin vaan lihonu.
Ei olla kyllä vielä pojallekaan kerrottu et pikku veikka olis tulossa.

Onkos kellää kokemusta tälläsestä kaukalo pussi jutusta?

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=460734&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=3139413&categoryId=10117

tulipas pitkä linkki, näkyyköhän.

hiphei84 ja "vilho" 21+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja hiphei84:
nonii ja hienosti meni .. :LOL:
pitääks toi lihavointi juttu laittaa vaa sen sanan etee minkä haluu vai kui..
tyhmänä taas :whistle:
Ite teen niin, että "maalaan" hiirellä vetämällä sen alueen minkä haluan tummennettavan (tai mitä tahansa tehtävän) ja sen jälkeen klikkaan sitä tummennos-painiketta (B ).
 
Onnea ultrassa käyneille! Ihanaa kun on tullut vain hyviä uutisia! :heart:

Katselin että Mipen vauvallako myös rakkula löytynyt aivoista?! Meillä näkyy olevan myös sama synnytyssairaala mutta ilmeisesti rakenneultra tehtiin eri paikoissa! Minulle ei määrätty kontrollia nuiden rakkuloiden takia ollenkaan mikä jäi mua itseäni hieman vaivaamaan :/
Varasinkin juuri ajan 4D-ultraan Hämeenlinnan Lääkärikulmaan (tulee pieni retki sitten sivussa ) 21.9 =)
Toivottavasti yläpää ja alapääasiat selviää tuolla sitten tarkemmin ja ultra olisi kaikin puolin muutenkin mukava kokemus! :heart:

Voi kun tuollainen jooga kuulostaisi mukavalta! Harmi ettei täällä ole tuollaista tarjontaa :kieh:

(.) Vauveli mennä möykkää minkä kerkiää ja yleensä juuri silloin kun itse heittäytyy pitkälleen tai rauhoitun touhuiltani. Vilkas vilperi tuntuu olevan, ou nou! :D
Eilen illalla masulla tuntui kummaa värinää pitkään ja mietin että voiko se olla vauva ja mitä se oikein touhuaa että tuollaiselta tuntuu?!!? :eek: :D
Onko muilla tuntunut eriskummallista 'värinää' masussa?!

Jennyli 20+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Azalea:
pakko vaan kommentoida tota anven mainintaa siitä, että pojat tuo tuplasti tyttöjä taloon...niin että miehen isällä eivät ole tuoneet tuplasti vaan triplasti tai jopa enemmän :D Miehen isällä on siis neljä poikaa eli mun miehellä on kolme veljeä, joista kahdella vanhimmalla on lapsia. Vanhimmalla tyttö, tyttö ja poika ja toka vanhimmalla 3 tyttöä...ja nyt sitten myös 7. lapsenlapsi näyttäisi olevan tyttö :p
ihana
:heart: :heart: :heart:
 
hiphei84 ite tuota kans eilen kattelin, mut tulin sit siihen tulokseen ku meil jo tuo kaukalopussi on et tuo liina on pitkä-aikaisempi sioitus. Kätevältä tuo ainaki tuossa näytti. Mut mietin vain et kauako vauva suostuu kulkemaan tuossa tuolleen sivuttain. Meil ainaki tämä kakkonen ei ole oikeastaan tykänny koko aikana köllötellä nuin sivuttain liinassa (ku siitä ei nää niin hyvin)
 
Jennyli, mulla ainakin on tuntunut sellasta kutituksen tapasta värinää ja kuplintaa ja mitä vielä.. Tuntuu, että hepulla on laaja repertuaari.. :D

Muakin rupes kiinnostaa toi äitiysjooga, löysin sitä Turusta ainakin joogakeskuksesta, sinne pääsis ihan kertamaksullakin aluks, et vois käydä katsomassa, onko mun tyyppinen juttu ollenkaan.. Kävin joskus kansalaisopiston joogassa ja se oli niin puuduttavaa, että tuli nukahdeltua sinne useaan otteeseen. :whistle:

Hampiainen 23+1
 
hampiainen lohduttavaa että muillakin väristään :LOL:
Mä eilen ajattelin että pissata lirittääkö se vauva sielä masussa mutta koska värinää jatkui miltei koko illan niin aloin jo huolestua että onko sielä kaikki hyvin :whistle:
Tänään ollaan mennä muksittu tavalliseen tapaan :D
 
onnea ultrakuulumisista taas!

vakuutuspaperit lähti nyt Tapiolalle, saa nähdä myöntävätkö. Mutta jos ei niin pitää ottaa sitten synnyttyä jos kaikki on ok. Ifiä ja muutamaa muuta kattelin kanssa, mutta tuo Ifin käytäntö ei mulle oikein selvinnyt, itse en tartte mitään kertakorvausta ongelmista vaan nimenomaan hoitokuluista, ja onko niin että Ifillä pitää sitten lapsivakuutukseen täyttää uudet terveysselvitykset syntymän jälkeen? Aktialla oli hyvä vakuutus kanssa. karsittiin pois heti kättelyssä ne sairauskohtaisen omavastuun vakuutukset, kun niistä voi tulla aika isoja summia vuodessa kuitenkin. Vaikeaa tuo vertailu, varsinkin kun ei meillä mitään takeita siitä että vakuutuksen oikeasti saa!

Äitiysjoogaan ilmoittauduin alustavasti minäkin. Huomenna selviää kohdunkaulan tilanne taas, sitten voi perua jos tulee lepäilyvaateita. Mutta jos ei ole edennyt kohdunkaulan kypsyminen, niin sitten uskallan mennä kyllä. Vielä on pari viikkoa aikaa perua tuo. Sekin kurssi jatkuu joulukuulle, luulen kyllä ettei niin pitkään ainakaan joogailla! mutta jotain muutakin liikuntaa pitäisi saada valikoimaan kuin vain kävely, kun on kaikki aiemmat lajit pyöräilystä lähtien joutunut jättämään pois.

Mun maha-asukas on kans aktiivisin aina kun meen nukkumaan tai löhöilen, töissä sen läsnäolon huomaa tosi harvoin.

Helteet täällä taas, saisi jo riittää. Mukavaa iltaa kaikille!

donter 22+5

 
Onnea uusista ultrakuulumisista! :heart:

Kävin neuvolassa:
- Paino: 59,4 (+474 g/vko)
- RR: 97/59 (ei ihme että välillä huimaa)
- hemppa: 113 (viimeks 107. ei ihme että edelleen huimaa)
- vauvan syke: 146

Kolmen viikon päästä uusi käynti ja sit saan Kelan paperit.

Mandy ja pallero 19+6
 
pakko udella et te kellä värisee mahassa niin onko teillä poika lupaus?
esikoista kun odotin niin se tärinä tuntui ja poika tuli, sitten täällä oli kerran keskustelu tuosta värinästä niin huomattiin et kaikilla kellä oli tuntunut se niin tuli poika... joskus joku selittikin sen sillä että kun poika pissaa niin se tuntuu värinänä..

muistan edelleen sen kun tuntu aivankun puhelimen värinä olis mahan sisällä. tuosta tytöstä ei tuntunut ollenkaan sitä ja tästä tytöstä ei ole tuntunut =)
 

Yhteistyössä