***Joulukuiset lumihiutaleet 2010-ELOKUUSSA***

Mullakin kiinnostaisi, että millaista tuo äitiysjooga on. Jos vaikka Ennu liittyisin seuraan joogatunneille :)

Mulle voi nyt laittaa synnäriksi LKS:n

Jazzy82 Mulla myös liikkeet muuttunu vaimeammiksi mitä ne jossaki vaiheessa oli ja välillä tosi hiljasia päiviä. Ultrassa kuitenki kaikkia oli hyvin. Vauva varmaan vaan jotenki niin päin, ettei liikkeet oikein tunnu.

Perjantaina oli rakenneultra ja kaikki oli hienosti. Painoarvionki se sano, mutta ku en laittanu ylös niin unohtu. Oliskohan se voinu olla 368g. Perjantaina oli viikkoja 20+5. Vauvan mittojen mukaan vasta 20+3, mutta eiköhän tuo kasvu oo aika yksilöllistä ja siis ihan normaalisti vaavi kasvanu. Vähän nihkeästi rupes sukupuolta veikkaileen, mutta tyttöä se kuitenki vähän lupaili.

Lapintaika 21+1
 
hei tytöt,

en ole päässyt yhtään nettiin, kun esikoinen aloitti päiväkodin ja onkin mennyt kaikki päivät sitä rauhoitelolessa jne. Ei oikein ota sujuakseen...Oon niin sydän syrjälläni esikoisesta, etten ehdi miettiä tätä raskautta ollenkaan. Joku just tänään kysyi, millä viikolla olen ja en yhtään tiedä. Pitää kohta mennä katsomaan omasta profiilista :)

Azalea, mulla kuppikoko muuttui 75AAsta 85B:ksi :) olis nyt sit mieluummin muuttunut vaikka 75C:ksi :) eikä tosta rintojen alta...ja tuli aikamoiset raskausarvet - osa odotusaikana ja loput imettäessä. Mutta siis ekaa kertaa elämässä on edes jotain rintoja muistuttavaa :) edes hetkellisesti.

jazzy, onhan mahdollista, että on kääntynyt jotenkin eri päin ja siksi kuuluu huonommin? Mulla ainakin ollut tosi isoja eroja eri päivinä. Joskus tuntuu, ettei ole tuntunut mitään ja sitten jonain päivänä voi olla kovakin myllerrys ja musta tuntuu, että se beibe myllertää öisin eniten ja silloinhan mä nukun.

Jennyli, mä oon niin myyty meidän esikoispoikaan, että enemmän oudoksun tätä ajatusta, että tyttö olisi tulossa. Ja muista, että sä saat olla se perheen ainut prinsessa sitten, jos kaikki muut poikia! :heart:

Limakalvot ärtyvät helposti ja neuvolasta aina kehoittavat käyttämään päivittäin ceridal öljyä helpottamaan tilannetta. Ja joku tylsä emätintulhedus ollut koko raskauden ajan ja toivon vaan, ettei se pahene niin, että tulee keskenmeno. En voi kumminkaan koko ajan käyttää jotain antibioottituotteita.

Hyvää odotusta kaikille!

k&pikku-ruu
 
Se olis viimeinen lomapäivä ja senkin tuhlaan makaamiseen... :(

Jennyli Mulle vois synnäriks päivittää K-HKS, on näköjään tipahtanut matkan varrella pois. Kiitos :flower:

Huomenna alkaa ilmottautuminen kansalaisopistojen kursseille ja raskausajan joogaan ajattelin minäkin! =) Täytyy vaan olla nopea ilmottautumaan, menevät aina niin äkkiä noi kurssit.

Jazzy
Mulla kans liikkeiden tuntuminen ja vauvan aktiivisuus vaihtelee päivittäin. Joskus meno on kovaa, välillä täytyy huiltata. Ja todellakin näillä viikoilla kun mennään niin vauvalla on vielä tilaa kääntyillä eikä liikkeet tunnu samalla tavalla eri kohtiin potkiessa. Ja tietääkseni näin varhaisilla viikoilla on ihan normaalia ettei liikkeitä välttämättä päivittäin edes tunnu! Joten nou hätä.

Azalea Täällä kans rintsikat uusittu jo kertaalleen isompiin ja taas taitais olla aika uusia!!! ;) Mulla kasvaa vatsan ohessa tissit ja valitettavasti myös perse ja reidet samaa tahtia :(

Cisu 22+0 POKS =)
 
Mulla tursuili tissit jo ennen 1. ultraa, mutta sinnittelin siihen asti ja menin samana päivänä ostamaan kokoa isommat rintsikat. Ja alkaa näyttää siltä, et näilläkään ei mennä loppuun asti. Apua, jos vielä imettäessä tarvii isommat! Nyt jo mennään E-kupeilla. Mies tosin tykkää :LOL: Musta tuntuu, että painoa ja läskiä ei juuri oo tullu lisää - paitti et vatsa vaan kasvaa ja kasvaa. Tässä parin päivän sisällä työpaikan naiset on jo kyselly, että saako onnitella. Kyllähän tän jo sokeekin huomaa :eek:

Mä en oo myöskään ostellu vauvalle vielä mitään. Aika hyvin saan vanhoja vaatteita ja tavaroita. Sellaiset "tumppubodyt", joiden kanssa ei tarvitse mitään erillisiä tumppuja tai sukkia käsissä on kuulemma kätevät, ettei vauveli raavi itseään. Niitä oon ajatellu hankkia tässä jossain vaiheessa. Ja se haalaripussi, mistä täällä on puhuttu tarvii varmaan hankkia. Vaunut, turvakaukalo ja kantoliina on varmaan ainoita pakollisia ostoksia, joita en saa hankittua lähipiiristä.

Mulla ei oo koskaan ollu ongelmia kuivista limakalvoista ja tuntuu, että nyt raskauden aikana halujen ollessa huipussaan ei todellakaan oo ollu ongelmaa kuivuudesta :LOL:
 
what: tuota kantoliinaa kannattaa katella kirppikseltä ja huuto.netistä.. tahtovat uutena olla aika tyyriitä ja ite löysin huuto.netistä loistavan liinan ja maksoin puolet siitä mitä ois uutena maksanu.
 
Tissit ei ole kyl yhtään kasvannu raskauden aikana, sais vaikka vähän kasvaakin, pienet ovat muutenkin...

Fanttomi Nyt bongasin Oran taigat :LOL: Noh, myyjä ei osannu esitellä niitä yhtään, se ei meinannu saada niitä edes kasaan, jotain 15minsaa ehkä väkersi ennenkuin onnistui laittaa ne kasaan...Itse asiassa me saatiin jo aiemmin toiset taigat kasaan kuin se :) Mut siis ihan näppärästi ne kasaan sai, kun vaan osaa :) Oon vähän kahden vaiheilla nyt niiden kanssa, jos ei tarvittais vaunuja niin paljoa kuin tullaan tarvimaan, ostaisin enempiä miettimättä ne. Mutta tullaan säässä kuin säässä painelemaan vaunuilla koiran kanssa niin, jotenkin jäi vähän epäilyttämään niiden kestävyys, ne vähän "lonksui", vaikea selittää...on tää vaikeeta...

tesmis 23+0
 
sukupuolesta minä olen sanonut kaikille raskaudestani tietäville suoraan että tyttö on tulossa. Mulla siis kaksi tyttöä entuudestaan ja jotta eivät niitä poika-ajatuyksia kylväisi mielessään ja muille niin olen tehnyt selväksi että kolmas tyttö tulossa...On se ihan ok juttu. poika olis ollut jännä saada mut kyl tyttötriokin on ihana :heart: . Saadaanpahan lisää naisenergiaa meidänperheeseen niin voidaan ehkä saada tuohon äijänketaleeseenkin jotain vauhtia :LOL: .
 
Mä täällä jännään miten se fanttomin ultra meni, ei vielä oo kuulunut mitään... :) Onnea muuten hyvistä ultrakuulumisista siellä käyneille!

Mäkään en tunne liikkeitä yhtä paljon ja vahvasti päivittäin, vaan isoja vaihteluita on. Sunnuntaina piti ihan dopplerilla kuunnella, kun mietin onko kaikki kunnossa. Dopplerilla kuunnellessa kuului liikettä ja sydämenjumputusta eli siellä se pieni heilui, mutta sellaisessa asennossa, etten vaan tuntenut. :heart: Vauvalla on kuitenkin vielä muistaakseni sinne viikoille 30 asti ihan hyvin tilaa liikkua, ettei kaikki liikkeet aina niin selkeästi tunnukaan. Ja täytyy muistaa, että sillä pienellä masuasukillakin on erilaisia päiviä, toisinaan väsyttää enempi ja toisinaan on energiaa vaikka mihin! :D

Limakalvot on myös mulla olleet kuivat nyt raskauden aikana, viime raskaudessa oli ihan päinvastoin. Yleensä ei oo ollut kuivuuden kanssa ongelmia. Toisaalta myös mun halut on olleet ihan totaalikadoksissa, onneksi sentään silloin tällöin vielä haluttaakin.. :saint:

Rinnat on mulla kasvaneet sellaisiin mittoihin, kun esikoisesta oli imetysaikana. Mulla on yleensä pienet rinnat, enkä useinkaan käytä edes rintaliivejä, ainoastaan aluspaitoja. Nyt on ollut pakko jo pidemmän aikaa pitää, ettei tissit roiku.. :D

Jennylille piti noista hankalassa iässä olevista kaksosista sanoa, että mun kokemus meidän esikoispojasta (täyttää kuukauden päästä 6) on se, että mitä vanhempi siitä tulee, niin sen haastavampaa sen kanssa on! Vauvana se oli ihanan helppo, mutta nykyään saa kyllä taistella lähes joka asiasta kun omaa tahtoa ja tulisuutta löytyy välillä näin vanhemman näkökulmasta liiankin kanssa.

Onnea kaikille "10-kerholaisille" huomiselle!

Toivottelevat,
mamadread ja ihme 18+3 (uä 18+6)
 
Heissan pitkästä aikaa

Kyllä tuo työ vie aina niin mehut, että vaikka lukemassa käynkin joka pv niin kommentointi yleensä jää :ashamed:

Sukupuolesta Minuakin pikkusen harmittaa, että meille tyttöä luvattiin vaikka niin kovasti (ja osittain salaa) toivoin toista poikaa. Meillä siis entuudestaan 2 tyttöä ja 1 poika. Tunnen myös syyllisyyttä siitä, että niin paljon toivoin sitä poikaa, varsinkin kun perheestä löytyy jo molempia, mutta mistäpäs sitä syyllisyyttä ei tuntisi... Jennyli ja olikos se Auringonpilkku ei anneta syyllisyyden kuitenkaan pitkään vaivata mieltä vaan porskutellaan etiäpäin :)

Azalea pikkuisen edelle menen, mutta imetys kyllä mulla ainakin kuivattaa limakalvot ja liukkari tulee tarpeeseen. Näin odotusaikana en ole sitä niin huomannut, aika samoin mennään kuin aiemmminkin.
Rinnat mulla ei ole kasvaneet, onneksi, kun tuota varustusta löytyy ihan riittävästi muutenkin (F80 on koko). Silloin nuorempana rinnat kyllä kasvoivat aina raskauksien mukana, mutta ei enää yli 30 vuotiaana :eek:

ON: keskiviikko aamuna on sokerirasitus ja hirvittää tuo paasto etukäteen.. Täytynee rääkätä itteään huomenna töissä oikein urakalla, että sitten illalla n klo 8 vaan kaatuu sänkyyn ja nukkuu aamuun saakka :D Muuten varmaan janottaa ja nälättää koko yön.
Kahvin jouduin jättämään lauantaista alkaen pois närästyksen takia ja nyt on kolmatta päivää menossa kovat vieroitusoireet: päätä särkee, väsyttää ja vit***aa |O Mulle on ollut aina tosi helppoa lopettaa röökinpoltto, kunhan on vain jättäny polttamatta, ei mitään sen ihmeempää, mutta tuo kahvi on paha. Vaikken mä sitä mitään valtaisia määriä juo (3-4 mottia) päivässä niin kyllä tekee kipeää :headwall:

Nyt iltapaloittelulle ja nukuskelemaan.

Unelmahöttö ja Kuutti 23+0 Poks Poks =)
 
Äitiysjooga Itse kans suunnittelin, että yritän päästä kansalaisopiston ryhmään kokeilamaan, millaista tuo on.

fanttomi Minä myös odottelen mielenkiinnolla sun ultrakuulumisia.

Tänne ei ihmeitä. 8 pv rakenneultraan. :)

Mandy ja pallero 19+3
 
Tuli vaan vielä mieleen, että kukahan meistä ekana synnyttää. Todennäköisesti en ainakaan minä ku la on 31.12. :D Mutta kun noita ryhmiä lukee, niin aina eka lähtee synnärille 1-2 kuukautta ennen laskettua-aikaa. Eli meidän ryhmässä voi olla jo lokakuussa eka vauveli. :) Hassu ajatus. :heart:
 
Täälläkin on kuumeisena kytätty fanttomin ultrakuulumisia :wave: :whistle: :D Toivottavasti kaikki on hyvin :heart:

10-kerholaiset, se olis nyt the day!!! :eek: :heart: :D Voi mahdoton sentään miten voi jännittää näin paljon että ihan oksettaa!! :x
Onneksi ultra on nyt aamupäivästä niin ei tarvitse olla lepattelevien perhosten kanssa koko päivää! ;)
Positiivisin mielin lähden kuitenkin matkaan ja ennenkaikkea toivon tervettä vauvaa :heart:
Toivon kuitenkin että sukupuoli selviäisi että voin alkaa elää ja muodostaa kuvaa tulokkaasta, oli se sitten tyttö tai poika :heart:
Enhän mä noita kolmea poikaani vaihtais mihinkään maailmassa ja olen niistä niin onnellinen että välillä meinaan pakahtua :heart:
Luulen että tää tytön kaipuu on sitä että tahtoisin elää ns. sitä omaa lapsuuttani uudestaan ja seurata pienen tytön kasvua ja maailmaa! Näin kun ajattelen omaa äitisuhdettani niin olisi ihanaa jakaa ajatuksia sitten oman aikuisen tyttären kanssa jne.
Ehkä se on näin naisena vaan sellainen asia että haluaisi jakaa tätä naismaista hömppäjuttua...poikien kanssa kun on niin tylsää kaikkineen autoineen ja mopoineen ;) Nojoo... :D

Palaan linjoille myöhemmin :wave:
 
anve: Kiitos vinkistä! Käytettynä ajattelinkin hankkia. Onko sulla jotain vinkkejä, et millainen kantoliina on hyvä tai millainen on huono? Oletan, että niitä on erilaisia - ainakin eri merkkisiä.

Entä onko jollain kokemusta sellaisista kantorepun tyyppisistä ratkaisuista? Et minkälainen ja merkkinen olis hyvä tai huono. Mietin vaan, että mies ei välttämättä jaksa räpeltää sen kantoliinan kanssa ja vois olla miehekkäämpää pitää vauvelia jossain kantorepun tyyppisessä. Se vois olla myös viileämpi ratkaisu - mies kun on tuollainen husky-koira :D
 
Tsemppiä kaikille tänään ultraan meneville!! Tulkaahan sit kertomaan kuulumiset..

Kävin ultrassa perjantaina ja pienten säikyttelyjen jälkeen kaikki kunnossa. Vastasi suurinpiirtein viikkoja, painoarvio oli 360g. Katselin esikoisen kortista, että samoissa mennään.. :) Tyttöolo vahvistui tyttölupaukseksi :heart: ja näin ollen kävin ensimmäisen mekon ostamassa. Nyt on sit miehen kanssa tyttönimiä viikonloppuna pohdiskeltu ja oikeestaan yksi erittäin vahva nimiyhdistelmä on olemassa.. Saa nähdä mennäänkö sillä sitten ristiäisetkin.

what meillä on manducan kantoreppu ja etenkin mies on sen innokas käyttäjä. Mulla jäi jotenkin sen haltuunotto, mut tarkoituksena on uuden tulokkaan kanssa ryhtyä itsekin käyttämään enemmän. Onhan sillä hintaa, mutta käyttöikäkin on pitkä, voin suositella. :)

Mistäs muusta täällä olikaan puhuttu.. itseänikin kiinnostaisi aloittaa jotain liikuntaharrastuksia, ettei aivan rapakuntoon pääsisi. Zumbassa olen nyt käynyt ja ainakin vielä se tuntuu sopivan, mietityttää vaan et kuinka kauan.. Esikoisen aikaan kävelylenkitkin sattuivat, joten voi olla et jotain rauhallisempaa pitäisi miettiä syksyn mittaan. Uinti olisi hyvä vaihtoehto, mutta mistä löytää aikaa ja energiaa lähteä uimahalliin??!!

Mutta näin tänään, jatkanen seuraavaksi töitä (joita vielä 12 viikkoa jäljellä..) Ja nautin tästä viileämmästä säästä :wave:

-Martta 21+5-
 
what: oikeastaan paras jos saat joltain lähipiiristä lainaan kokeiltavaksi.. liinoja ja reppuja on niin monenlaisia et toiset tykkää toisesta. Ite tykkään trikoisesta pitkästä liinasta, ku on enempi käyttömahdollisuuksia, mut toiset taas ei tykkää siitä juuriki siks et se pitää erikseen sitoa. Talvivauvan kans sillä kantoliinalla ei välttämättä ole niin kiirettä (tietty jos sisällä liinassa pitää ni sitten), mut tän kakkosen kans tuli vähän käytettyä talvella ku ois pitäny olla erikseen sit kantotakki. Keväällä ja kesällä on enempiki käytetty. Esikoinen ku synty kevät talvella käytin ulkoillessa jo pienempänä.
 
Unelmahöttö =)
Mandy81 Oon miettiny ihan samaa, lokakuisissakin on jo 2 vauvaa. Joku alkukuulainenhan voi olla hyvinkin pian vauva kainalossa.
what Meillä on kantoliina ja rintareppu. Itse pidän enemmän kantoliinasta kun vauva on "tukevammin" tossa ihan lähellä. Mies puolestaan tykkää rintarepusta enemmän.

Kysymys: Onko täällä sellaisia jotka on kokenut sekä käynnistyksen, että luonnollisesti käynnistyneen synnytyksen? Mua kiinnostais tietää oliko supistuksissa eroa? Olen kuullut että synnytyskivun ei kuulu olla jatkuvaa vaan välillä on kivuttomia taukoja...Mulla tälläistä ei ole ollut, johtuuko siitä ku molemmat pojat käynnistetty pillereillä? Onko helpompi synnyttää ilman lääkkeitä jos ei ole käynnistetty??
Jos joku osaa vastailla niin kiitti jo etukäteen.

Ja sitten vielä: Jos joku keksii kivan mielellään 4 kirjaimisen pojan nimen ni kertokaa mulle!!! Toi tytön nimi ollu jo 8 vuotta valmiina... mut sille ei sitten käyttöä tullu ja tämä on joka kerta yhtä vaikeaa. Meillä on ihan suomalainen sukunimi kuten esim. Isotalo. Voin nyt paljastaa poikien etunimet, koska jotain tämäntyyppistä haen: Luka, Remu.

Kiitos jo etukäteen :flower: =) rv 20+4?
 
Tulihan se kymmenes päivä vihdoin. Täällä on ultra nyt takana ja hyvää kuului. Pikkunen liikkui ihan koko ajan eikä lääkäri meinannut perässä pysyä. Mitoiltaan vastasi viikoja eikä kyllä muutenkaan mitään erikoista. Tosin nyt meil oli joku eri lääkäri kun yleensä ja oli aikas nihkee täti.. Ei kertonut minkään näköst painoarvioo ja aika nihkeesti sukupuolta lähti veikkaan. Tytöksi kyllä epäili kun ei kuulemma poikavehkeitäkään näy :D Ajattelin vielä varata ajan 4D-ultraan kun noi kuvat on niin suhrusia mitä tuolta sai ja näki.. Mies on vähän harmissaan kun ei sitten välttämättä saakaan poikaa vaikka toivoi. Tosin ei varmaan asiaa auttanut kun heti mun oli pakko kaupasta ostaa vaaleanpunainen tutti ja jarrusukat :D Mutta eiköhän tuo mieskin loppuen lopuksi ole tyytyväinen kun terve vauva ois tulossa, kunhan nyt vähän sulattelee vielä tyttöuutisia :)

Liikkeitä täällä tuntuukin yllättävän paljon ja ei kai ole ihmekään kun näki miten tuo tuolla pyöri. Tosin on niitä hiljaisia päiviä täälläkin.

Limakalvot on täällä hiukan normaalista kuivemmat, mutta ei vielä menoa haittaa. Tissit on sen verran kasvanu et yhtä isommat rintsikat piti jo ostaa. Mulla on ennestään pienet joten kasvu ei todellakaan haittaa, päinvastoin. :)

Nyt täytyy taas poistua kun vieraita tulossa, mutta kirjoitelkaahan muutkin 10-kerholaiset ultrakuulumisia kunhan kerkiitte :)

Ria ja "Jomppe" 20+1
 
Oon myös miettinyt, ettei mene varmaan montaa kuukautta, niin todennäköisesti täälläkin on jollakulla jo vauva maailmassa.. Aika hurjaa.. Itse näin taas viime yönä synnytysunta, en oikein harmi vaan muista siitä enää mitään. :D

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Hampiainen 22+6
 
Täällä kans ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin. Sukupuolta ei saatu tietää, joten ihan yllärinä mennään kyllä loppuun asti. Mulle on tullut aika tyttö-olo nyt, mutta en uskalla sen perusteella ostaa yhtään mitään :D Tosi tarkasti ja hyvin tutki rakenteet, jäi tosi lämmin mieli.

Manducaa suosittelevat tuon kantorepun olevan, käsittääkseni siinä se lapsen asento on ergonominen ja hyvä. Joissakin muissa esim. lonkan kohta voi olla huono kasvua ajatellen. Ite tuon oon ostanut, saa nähdä tuleeko käytettyä.

Mun täytyy sanoa, että toivon ettei tulis kellään kovin etuajassa kaveri ulos massusta. Näin saisivat kehittyä mahdollisimman pitkään ja kaikki ongelmatkin näin ois sitten pienempiä. Koska alkuunhan se on sitte teholla eikä kainalossa, ja aika pitkäänkin jos liian aikasin tulee :|

Vielä noista liikkeistä. Mun mielestä on ihan normaalia, että se päivittäin vaihtelee paljonko tuntee. Kyllä mullakin on ollut hiljaisempia päiviä. Nyt tosin viime parina viikkona ja koko ajan enemmän jopa häiritsee nuo potkut. Ei meinaa heti saada unta ja tänään aamulla ihan heräsin niihin! Itelle selvis, että on etuseinämässä istukka. Mutta aika hyvinhän nuo potkut silti tuntuu.

Noh, nyt on jotenki kiva ku voi hyvillä mielin ostella kaverille vaatteita ja muita. Ei tartte enää miettiä mitään. Kuhan nyt ei mitään älytöntä hörhelöä kehtaa ostaa, jos se onki sit poika =)

-metsis 20+5

p.s. Ihana kun te muut näätte synnytysunia ym. Mulla tulee nähtyä vaan tuskaisia unia, joissa etsin hulluna vaunuja ja turvakaukaloita. Sitten toisissa taas mulla on vaipanvaihto kesken ja hirveä sotku :LOL:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart: Niitähän on tullut monta eilen ja tänään. Fanttomin ja Jennylin uutisia odotellessa. Jännää...

Kantorepusta Meillä on Manduca ja tykkään! Saa laittaa jo 3,5 kiloisen vauvan siihen ja menee muistaakseni 20 kiloiseksi asti. En kyllä silti usko, että kovin isoa pötkylää siinä kannan. Kyllä tuota 11 kiloista 1-vuotiasta jaksan vielä, vaikka enpä oo reppua pariin kuukauteen käyttänyt.

Auringonpilkku Nimiä: Nooa, Milo, Niko ja Sisu. Sit vähän erikoisempi: Jymy. :)

Unista Mä nään vaan mielettömiä seksiunia miehestäni. :p Ja iltasinkin oon nykyään ihan pistoksissa ja kiehnään kyljessä. :D

Mandy ja pallero 19+4
 
Ultrakuulumisia!!! Vihdoin pääsin koneelle, pienimuotoinen nettikatkos täällä lomaillessa. Eli ultra oli eilen, kaikki oli hyvin, istukka takaseinässä (turvallisessa paikassa, sanoi kätilö) rakenteet ok, paino 360g, pitkät hoikat jalat =) ja pippeli vilkku kuvissa selkeesti eli poika on meillekin tulossa :heart: mä huomasin vehkeet jo ihan alussa, mies sitten ku niitä varta vasten näytettiin. Kaveri ei ollu yhtään yhteistyöhalunen ja paino vaan pään niin syvälle ku pysty, nähtiin vaan vilaus nenästä ja toinen korvalehti =)

Muuten en harmittele yhtään mut meillä oli tytölle nimiä valmiina, MONTA!! tuntuu et pojalle on niin vaikee keksii. Eli tännekipäin saa poikien nimiä ehdotella. Halutaan joku sellanen nimi jota ei oo joka toisella mut ei kuitenkaan liian erikoinen =)

Mun äiti halus välttämättä veikata mun mahan perusteella kumpi ois tulossa ja veikkas tyttöä :LOL: eikä meinannu uskoa et on poika tulossa.

anteeksi omanapaisuuteni, mut tää kone on jostain vuodelta -90..haluun siis äkkiä tästä pois =)

fanttomi & Hertta-poika 20+5 :heart:
 
Unista te sentään näätte omista miehistänne niitä seksiunia mut arvatkaa kenestä mää näin viikko sittten?? :D Siis laulaja KAri tapiosta :LOL: :x . Oikeesti olin revetä naurusta kun jälkeenpäin uni tuli mieleen. olin unessa raskaana mut vauva ei ollut ko. laulajan mut silti se oli ihan täpinöissään siitä. Eli ihan outoja unia nään :LOL: Niin ja unissa olen jatkuvasti synnytysosastolla...
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

auringonpilkku mulla on eka synnytys luonnollinen ja toinen käynnistetty. Supistuksissa todellakin suuri ero, ekassa niissä tosiaan oli aina hetki väliä mut tokassa supistukset oli rajuja ja ne tuli ihan tauotta. No ekassa otin silti epiduraalin mut toisessa en saanut MITÄÄN ku eteni niin nopeasti (lapsivesi meni,supistukset alkoi ja tunnin päästä oli poika ulkona.. ). Toivon siis tällä kertaa luonnollista synnytystä ja haluan kaikki kivunlievitykset :D

Unista Tosi synnytyspainotteisia unia on, ja tosi ikäviä et jotain menee pieleen tai vauva menehtyy ym., monta kertaa heränny tosi säikähtäneenä :(

Huomenna olis neuvola, tulee se 22 vkoa täyteen ni saa ne Kelan paperitkin jo. Ihanaa, pääsee laittaan sit ä-avustushakemuksen :heart:

Lolli&Kukka 21+6
 
Kylläpäs tää 10.8 on suosittu päivä :LOL:

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumista ja tyttö/poika-lupauksista :)

Elikkäs rakenneultrassa on nyt käyty ja poika näyttäis olevan tulossa (aika varma voi olla tuosta, sillä niin selvästi sukukalleudet siellä näkyi :D !!! Vaatii vähän vaan totuttelua ajatukseen sillä olin niin henkisesti valmistautunu et tyttö siel masus on :D Mut pääasia et vauva näytti olevan täysin terve ja rakenteet oli kunnossa :heart:

Painoa oli 316g ja pituutta ei osannu tarkkaan sanoa mut n. 20-25cm ja viikot piti melkeen paikkansa vain päivän heitto oli. Ihania ultrakuvia saatiin monenmonta, vauva vaan jo niin iso ettei yhteen kuvaan saanu mahutettua.

Heti ultrassa päästyä käytiin ostaan ensimmäiset vauvanvaatteet (en oo ennen tätä uskaltanu ostaan mtn. ku halusin saada ensin tietää et kaikki on kunnossa ja tietää sen sukupuolen) =)

Niin kuin moni jo sanoi se pojan nimen keksiminen on kyl paaljo hankalampaa ku tytölle, mut onneks on vielä aikaa miettiä kaikenlaisia nimiä :heart:

Punkku & pikkunen 19+4
 

Yhteistyössä