***Joulukuiset lumihiutaleet 2010-ELOKUUSSA***

Lillikka
Oho täällähän lantiot lonksuu joka toisella =) tai ei se nyt mikään hymiön paikka ole..! Mulla toi alkoi vuokramökillä, jossa oli kauheen pehmee sänky ja siitä+makkarin lämpötilasta tuskastuneena nukuin pari yötä olkkarin lattialla pelkän petarin päällä ja sitten olinkin jo ihan hajalla. En ole tohtinut mennä kävelylenkille, mutta tänään kauppakeskuskävely ei ihme ja kumma tuntunut missään. Kai se on niin, että pieni liikunta auttaa tähänkin vaivaan, kunhan ei liikaa rasita.

Ja voi hitsi sentään. Sain joukkopapakutsun jo aikaa sitten ja vasta äsken tsekkasin niiden sivuilta, että mites tää raskaus vaikuttaa asiaan ja ennen vkoa 20 voi hyvinkin käydä näytillä. Notta menivätpä sitten nekin viikot ohi. Mulla on toi papa ollut vähän sarjassa mennään jos jaksetaan, eli pitäisi siinäkin ryhdistäytyä. Ehkä sitten alkuvuodesta, jos neuvolassa antaisivat armosta lisäaikaa. Ei viittis näillä tuloilla oman tyhmyyden takia maksaa yksityisten tutkimuksia, mutta katotaan ny.

Kiva kiva kun tulee taas helle puuh ja lääh. Mitenkäs siellä Itä-Suomessa jaksetaan, joko Putinin tuhkat sataa päälle? Kiva lisämaku tähän läkähdysoloon vielä tuokin...

Noniin, pessimistit kaivoon ja partsille leikkimään pikku-ukkelin kanssa!
 
Cisu farkku Octaviaan vaihdettiin, ennen oli siis normikokonen hlöauto. Nyt on kyllä sit tilaa yllin kyllin. Vaunut ja tavarat perikseen ja koirat+vauva takapenkille.

Tesmis Älä muuta sano!!! =) Niitä pitäis tulla tän kuun puolivälissä tonne yhteen myymälään ja ne lupas soittaa kun niitä tulee. Toivottavasti ehditään tulla reissusta takas, ettei niitä sit joku ehi jo käydä ostamassa pois :LOL: Sit jos ei nähä vieläkään ni sit joko soitan joka paikkaan missä niitä myytäis, et onko niitä näytillä (ettei taas tuu turhaan ajettua) TAI sit tehään automatka Noormarkkuun missä on niitten tehtaanmyymälä =) Sielä nyt ainaki luulis olevan.

Onko jollain ollu Brion turvakaukalo? Ootteko tykänny??

fanttomi & 20+2
 
Jääris meillä on Opel Zafira (7 paikkaa ) Ja istumajärjestelyt on olleet seuraavat...toinen kaksosista takapenkillä, toinen takakontissa ja kuopus kaukaloineen takapenkillä. Nyt kun kuopus on siirtynyt isompaan istuimeen ostin tarkoituksella mallin jonka pystyy kiinnittämään myös lannevyöllä keskelle taakse, näin kaikki kolme menee istuimineen takapenkillä.
Nyt kun tulee neljäs, joutuu toinen tai molemmat kaksosista takakonttiin!
 
Täällä saatiin eilen päätökseen ensimmäinen työviikko ja pikaisen laskelman mukaan ois 13 vielä jäljellä.. :D Rakenneultraan ja siihen maagiseen puoleen väliinkin on enää/vielä 12 päivää! Sitä en kyllä osaa hirveästi jännittää, jotenkin se, onko kaikki kunnossa vai ei, on niin oman käden ulottumattomissa. Sukupuoltakaan en osaa mitenkään jännittää tai odottaa, toivon, että se näkyisi, mutta jos ei näy, niin ei sekään nyt mun maailmaa kaada.

Kipuja täälläkin, hävyn alueella vihlontaa ja mahaa kiristää, alavatsaa jomottelee. Tänään on ollut selkä oikealta puolelta jumissa. No, ei kuitenkaan mitään, mitä en pitäisi "normaalina". Tätähän tää on seuraavat 20 viikkoa.. :D

Me käytiin tänään katsomassa se uusi Muumi ja punainen pyrstötähti -leffa. Oli ihan kiva, vaikka ei se aikuisille ehkä ihan niin iskenyt, mutta esikoinen tykkäsi!

Jennyli vähänkö repeilin täällä tolle sun takakonttijutulle.. :LOL:

mamadread ja vinhasti potkiva ihme 18+1 (uä 18+4)
 
Mamadread, nii eiks eläimet säilytetä takakontissa :LOL: Nojoo, itseasiassa mä pelkäsin kuinka senkin kans käy ja tuleeko hirveetä porua kuka sielä takapaikoilla istuu mutta hienosti on mennyt ja välillä jopa kinastellaan kumpi sinne menee! Aikuiselle se taas on armotta liian ahdasta kyytiä ja jos molemmat takapaikat käytössä niin eipä kyllä tavaroille enää tilaa jää!! On siinäki oikea tila-auto! ;)

Huuh, 10-kerholaiset...sieltä se meidänkin ultrapäivä lähestyy!!! :heart:
Minuu kyllä jännittää nyt enemmän kuin koskaan...välillä tulee ihan pakokauhu etten haluakaan mennä :whistle:
No oli mikä oli...pääasia että terve vauva masussa köllöttelisi :heart:

Mukava viikonloppu ollut, kera ystävien! Tänään tää mamma heittää vähän vapaalle ja lähden elokuviin nassuttaan namia hyvän ystävän kanssa =) :heart:

Jennyli 20+2
 
Täällähän pitää itsekin miettiä tuota kaukalopussia/makuupussia tms, kun kaikki niin kehuu =)

Täällä on melko tuskasta nyt ollu, vähän kiukuttaakin nämä kipuilut (ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana :LOL: ). Mulla on tuo selkäkipuilu nyt tuolta vasemmalta puolelta hieman hellittänyt (en tiedä auttoko pyöräily), mutta sitten oikea polvi on niin kipeä että hyvä ettei tartte konkkasta. Ja sitten kun eilen imuroin ihan maltillisesti, niin alko ihan vatsaan vihlomaan kunnolla sekä selkään taas käymään. Jotenkin inhottavaa mennä tämmösillä puolivaloilla, mutta oon miettiny että oisko siellä taas kasvupyrähdys vähän kuin menossa..toisaalta nuo kivut ei ole tuntunu silleen samoin kuin ennen (kohdunkannattimissa) vaan vähän siellä sun täällä. Ei oiken kiva.

Onko kellään noita jumppakuulia tonne alapäähän? :D Aattelin, että tilaan tänään ne niin vois sitten aktiivisesti treenata. Jospa siitä ois apua synnytykseen ja sen jälkeiseen palautumiseen. En vaan oikeen tiiä millaset ne pitää olla, ilmeisesti jotain painoa vähän ja ei ainakaan isot tartte mulla olla..On varmaan ihan hyvä tutustua tuohon treeniin nyt, ei tartte sitte "hädissään" synnytyksen jälkeen ruveta kun on muutakin uutta. Jospa se ois sitte vähä ku rutiinia.

Meillä koirat on takakontissa, se onkin vähän ongelma sitten vaunujen kanssa. En ole vieläkään keksinyt tähän ratkaisua, mutta ehkä pitäis jotku käytetyt vaunut hankkia vaan mummolan päätyyn? Ne vaunut ei oikeen taida olla hyvä ratkaisu matkustamon puolelle. Meillä on siis aika iso farkku. Luultavasti saadaan kyllä parit laukut mahtumaan koirien kanssa taakse, kun laittaa vaan kiinni hyvin. On sen verran iso kontti, ettei vie sitten liikaa koirilta tilaa. Muuten kyllä jos meinaa vaikka kaupungille mennä, niin vaunut mahtuu konttiin vaikka heittämällä miten päin vaan.

Mulla on ihan mahdoton tarve tietää, että kumpi sieltä on tulossa :heart: Oon ostanu noita vaatteita jo kasan ja haluaisin myös jotain muitakin värejä mukaan kuin neutraaleja. Lisäksi toivon, että se auttais sen lapsosen "identiteetin" luomisessa omalla tapaa. Mulla tuo ei oikeen ole mitään mielikuvia tuonut sen kummemmin. Ehkäpä sitten kun näkee ultrassa sen jo "vauvana" niin se auttaa tässä. Toivon kuitenkin, että kaikki ois ok. Jotenkin sekin alkanut jännittämään. Vaikka pitää muistaa, että harvinaistahan se on että isompaa sattuu, mutta kerrankos se omalle kohdalle tulee.

Kattelin muuten eilen peilistä masua, kun odottelin että rasvat kuivais. Kyllä on jo iso pötsi :LOL: Ja mulla on linea negra näemmä kasvanut navan ylikin ja se menee myös ihan alas asti navan allakin. On semmonen haalea kuitenkin. Vähän jänskättää, että millanen maha sitä on sitte viimesillään B)

-metsis 20+3
 
Onnitteluja iloisista ultrakuulumisista kaikille, jotka ovat jo käyneet :flower:
Meilläkin oli tuo ultra pe 6.8 ja kaikki oli hyvin. Painoarvio pikkuisella oli 288g. Ultrassa kaikki oli hyvin. Ja meille tulee kolmas poika, mikä minua tavallaan harmittaa tosi paljon kun olen aina toivonut tyttöä, enkä oikeastaan ole toivonut koskaan poikaa. Silleen tosi haikea olo kun tämä on meidän viimeinen lapsi, enempää emme kumpikaan halua.

Pikkukakkosella meillä oli käytössä vaunuissa Citymarketin fleecepeitto, mikä oli helppo ottaa pois päältä kun siirryttiin ulkoa sisätiloihin. Tämä oli mielestäni ihan ääreist kätevä.
[/b] Vakuutusta emme aio vauvalle ottaa, kun asutaan pienellä paikkakunnalla ja terveyskeskukseen pääsee nopeasti. Kuntosalilla koitan käydä joka viikko 1-3 kertaa että ei lihaskunto laskisi raskauden aikana. Teen vatsalihasliikkeitä; sellaisin vatsarutistuksia että istualtaan taivutetaan päätä polviin päin. Painojen kanssa. Tämä ei tunnu minusta ikävältä eikä aiheuta painetta kohdun alueelle. Selkää ja kylkiä teen myös että olisi helpompi pitää ryhti kunnossa. Saan helposti päänsärkyä ellen liiku tarpeeksi.

Ensimmäiset ovat jo alkaneet huomaamaan vatsan kasvaneen =) hauskaa välillä näin kun olen aikaisemmissa rask. ollut isovatsainen. Liikkuminen ja oleminen on nyt niin paljon helpompaa. Mulla on ylimääräisiä raskausvaatteita kokoa M-L jos joku haluaa, niin voin myydä HALVALLA, tyyliin 2-3e vaate. Ovat olleet minulle liian suuria. Osa on vielä ystävälläni joka palauttaa ne lähipäivinä...kunhan saa pestyä.
 
Onnea auringonpilkku hyvistä ultrakuulumisista :heart:
Mulla on itselläni aikalailla samat ajatukset kuin sinulla...meillä siis ennestään 3 poikaa ja nyt tietysti kovasti tyttöä toivomme!
Rakenneultra olisi vihdoin tiistaina ja mulle on iskenyt pakokauhu :eek: Jotenkin sellainen olo etten halua mennä kuulemaan että meille on tulossa neljäs poika! :ashamed:
Haluamme kuitenkin joka tapauksessa tietää sukupuolen ja rakkaudella otamme pienen vastaan oli se kumpi hyvänsä :heart:
MUTTA silti myönnän suoraan että petyn jos ei vieläkään sitä tyttöä! :ashamed: Onneksi on kuitenkin raskauden toinen puolikas vielä jäljellä sopeutua uuteen tulokkaaseen ja siinä vaiheessa kun sen syliinsä saa, on se maailman rakkain...oli sitten kumpi hyvänsä :heart:
 
Iik, nyt jännittää. Enää 12 h 45 min ultraan!!!! =) Mua jännittää kauheesti et mitä jos kaikki ei ookkaan hyvin. Sukupuolella ei niin väliä kuhan ois terve vauva. Miestä ei jännitä yhtään...ja sit se yrittää lohduttaa mua et "kyllä kaikki varmasti on hyvin". Mut ku sitä ei voi tietää!!!! ARGH, olispa jo aamu. En varmaan saa edes nukutuks yöllä =(

fanttomi & jännäri 20+3
 
Rakenneultrista onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ainakin terveyksien kannalta. Kymppikerhonkin päivä lähestyy...ja mua jännittää! Siis että onko kaikki hyvin. Viikko sitten olin jo aika tosi huolissani, kun en ollut tuntenut liikkeitä ja muutenkin tuntui, että vataa ei kasva jne. että ei ole raskaana. No sitten kun tilauksesta Luru alkoi kuplia ja ke-to taisi olla aikamoista tik-tik-tik päiviä iltapäivisin. Perjantaina tunsin vielä lounaan jälkeen kuplintaa, mutta nyt on ollut hiljaista viikonloppu. No eipä tässä ole kuin yksi päivä ja sitten pääsee kurkistamaan, mitä siellä näkyy.

Sukupuolesta: poikaolo on tavallaan vahvistunut, mutta sitten tänään kun kerroin parhaille ystävilleni, että mitä nimiä ollaan ajateltu ja että tuntuu, että X-niminen poika meille on tulossa, niin sitten taas kun katsoin mahaani metron ikkunasta, tuli ihan olo, että kun maha on yhtä leveä kuin pitkäkin, niin ei siellä voi olla kuin tyttö :) No edelleen molempi parempi, kunhan vain kaveri siellä olisi elinkelpoisessa kunnossa heittelemässä kuperkeikkoja :heart: Mutta ymmärrän kyllä täysin teitä, joilla on jo useampi lapsi samaa merkkiä, että sitä toistakin olisi kiva kokeilla. Mun sisko myöntää ainakin ihan avoimesti, että jos joskus vielä kolmannen tekevät/saavat, niin toivoo, että se olisi kahden pojan jälkeen tyttö. Ja kun miehen veljele syntyi kolmas tyttö, niin synnäriltä tuli viesti "Yksillä vehkeillä yhdenlaisia. Tyttö syntyi.."

Paljonko teillä on rinnat suurentuneet? Mä olen edelleen aika järkyttynyt, että ostin e-kupin liivit :eek: (oikea rintsikkakauppa ja myyjä apuna...) aikasemmin mulla on ollut 75C tai 70D mutta E tuntuu jo ajatuksena tosi isolta :D Mutta eihän siinä kai mitään, kun sopivat ovat. E-pillereistä turvotin tissit B->C ja nyt raskaus C/D->E. Mitähän imetys tekee...

Ja kun nyt näihin kroppa-asioihin päästiin...niin vielä yks vähän hlökohtainen kysymys niille, jotka haluaa vastata :) Onko teillä limakalvot olleet jo nyt kuivemmat yhdynnässä kun ennen raskautta? Olen kuullut, että liukkaria suositellaan imetyksen aikana, mutta nyt on kyllä kirvellyt/kehlmöinyt jonkun verran seksin jälkeen niin monta kertaa, että kyseessä täytyy olla kuivat limakalvot (ei tunnu kesken yhdynnän, ehkä ihan alussa). Ja mies on kyllä huomannut saman...olen vielä vähän sellasta kosteampaa sorttia, että silloin tällöin märkyys on jopa vaatinut kuivattelujakin kesken hommien :whistle:

Jep jep pääsin näköjään täälläkin päästämään valloilleen tämän avoimen suupaltin puoleni :)

Hyvää yötä kaikille ja tsemppiä fanttomille ultraan!

Azalea ja Luru 20+2 (hip hei puoliväli takana, mutta huokasut vasta reilun vuorokauden päästä, toivottavasti...)
 
Täällä poksuu vihdoin puoliväli! :) Huomenna ois sitten aika ultraan, jännittää ihan hirmuisesti. Viime viikolla oli yhtenä päivänä sellainen olo et onko siellä masussa enää elämää kun niin hiljaiseloa piti, mutta loppuviikolla sai kyl huomata olevansa väärässä kun oli kyllä sellaista riehumista ja kieppumista ettei loppua meinannut tulla. Tosin nyt muutaman viime viikon aikana on tuntunut ettei vatsa kasva yhtään :( Viimeisen viikon aikana ei ole painoakaan pahemmin tullut. En tiedä onko syynä mun lomalle jääminen, töissä ollessa kun tuli syötyä säännöllisesti mutta nyt lomalla tulee syötyä vasta kun on oikeasti nälkä. Tosin nyt ei ole kauheasti varaa lihoa tän viikon aikana kun lauantaina ois häät ja tarvis pukuunkin mahtua :D Nyt se on just sopiva, alavatsalla ois tilaa kasvaa mut kauheen ylös ei sais nousta. Kauheeta stressiä vaan aiheuttaa kun ollaan varattu jatkopaikka eräästä yökerhosta ja tarkoitus oli siellä itsekin mennä käymään ennen hotellille menoa. Mut noi bestman ja vanhemmat oli sitä mieltä ettei niissä varsinaisissa puvuissa mentäis, vaan vaan vaihdettais vähän rennompiin juhlavaatteisiin. Mut ku mulle ei vanhoista juhlamekoista mahdu yksikään päälle enkä tiiä mistä löytäisin tähän hätään tarpeeksi juhlavan mekon jotta kuitenkin vieraista erottuisin.. Ehkäpä mä siis meen siin häähameessani vaan, pällistelkööt muut sitten :D

Tekis mieli ostella pikkuiselle kaikkea jo, vaikka päätinkin etten ennen toista ultraa ostaisi mitään. Eilenkin kun ruokakaupassa käytiin niin kattelin sellaisia söpöjä jarrusukkia :) Ehkäpä huomenna vois käydä vähän ostoksilla jos kaikki on hyvin.... :)
 
Josko nyt ois nää tän kesän helteet lusittu. Hitto että oli eilen jo heikko olo, vissii kuumuudesta meni pakkikin sekasin ja sittehän tuntu että en saannu juotua tarpeeks, kun hikoili ja oli ripuli, tais kroppa kuivua välillä vähän liikaa.

Azalea :Mulla on ihan toisin päin. Tuntuu et raskaana ollessa on limakalvot todella kosteat. Imetyksen aikasesta tilasta en tiedä, kun mulla kesti jälkivuodot kauemmin (3kk), kun maitoa tuli.

Myyris 21+4
 
Kamala kun on työmotivaatio taas täysin kateissa, saa oikeen huhuilla. Jotenkin ankeeta lähteä, kun tietää että joka paikkaan sitte ottaa kipeetä ja valmiiksi huolestuttaa tuo selkä. Se tuntu jo heti aamusta sellaiselta, että niinku ois jotaki "irti" tuolla ja huonosti.

Täälläkin vaihtu heti alussa rintsikat isompiin, joten saa jännäillä koko ajan ettei kasvais enää :D Mulla kans ois sitten nuo e-kupit edessä ja mitä isommat, niin sen vaikeempaa löytää sopivia vaatteita ja sitten inhottavaa jotenkin liikkua varsinkin hyppiä jne. Vaikka mitkä rintsikat ois.

Ria, voithan katella jotain nettikauppojenkin tuotteita. Ne tosin ei ole kovin nopeita. Mutta Mamaliciouksella on mun mielestä ainakin nättejä mekkoja/hameita ollut ja ei nyt niin kalliitakaan ole. Kuitenkin osa on ihan juhlallisen näköisiä. Toisaalta miehet varmaan pitää ne puvut päällä, joten sinällään tuo häämekkokin varmaan sopii. Eri asia jos siinä on epäkäytännöllistä liikkua, niin se voi lähinnä olla.

Mulla on Azalean kans vähän sama homma, että jotenkin mieleen on jäänyt pinttymä nyt aika viime aikoina vasta että ois poika tulossa. Mutta joka kerta peiliin katsoessa aattelen, ettei tästä mahasta tule kuin tyttö :D Ei tartte täälläkään enää odottaa kuin vuorokausi tuota. Ja tiedän, että täälläkin nukutaan ens yö vielä huonommin ku tämä (ukkosta oli).

Ei kait se auta kuin lähteä tankkaamaan evästä ja töihin. Toivottavasti tuo tukivyö pitää mun ruumiinosat yhdessä koossa B)

-metsis 20+4
 
Huomenta. Tunti enää ultraan...iik!!! Ja mähän sanoin etten nuku yöllä =( Tämmösten huonosti nukuttujen 5 tunnin jälkeen näyttää kyl just niin "raskaana olevalta" :LOL: Hirvee räjähtäny, turvonnu ja vmäinen..hehehhe.. En todellakaan yleistä et kaikki ois, mut MÄ :LOL:

Ehin heräämäänki ton 5 tunnin aikana 8 kertaa vessaan..ja sit aamulla klo 6.10 kävin syömässä aamupalan ku oli nälkä ja sit ku nousin 7.45 ni oksetti, ja se jatkuu edelleen.. Onneks kohta pääsee takas nukkuun, toivottavasti hyvien uutisten kanssa.

(Näin sit yöllä unta et vauva vastas viikkoja 16+4, oli selkee down, pää oli jätti-iso ja sillä ei ollu sukupuolta ollenkaan!??!?!) Näillä ajatuksilla sit ultraan.

fanttomi & hertta-pulla 20+4
 
Lämpöpussista sen verran, että onko niissä sitten suuria laatueroja? Pärjääkö tuon H&M:n pussin kanssa koko talven vai pitäisikö sitten kumminkin satsata enemmän? Todella hyvä vinkki kyllä tuo pussukka, kuulostaa niin helpolta, että pakko on sellainen tännekin hankkia.

Oltiin viikonloppuna kylässä ja sain muovikassillisen äitiysvaatteita lainaan, niistä löytyi mm. farkut ja farkkuhame. :) Tosi hyvä juttu, nyt pärjäilen niillä, kunhan ostan vaan suorat housut töihin noiden lisäksi. Saatiin myös ihailla perheen reilu vuoden ikäistä poikaa, tosi hymyileväinen ja aurinkoinen poitsu aina! Ilmeisesti myös suht helppo lapsi ollut, eikä paljoa edes sairastellut. Kävispä itsellekin moinen tuuri! :)

Harkitsen tänään jumppaan menoa, jos ei iltapäivällä ole yhtä hikinen ilma kun eilen. En ole nyt reiluun kuukauteen käynyt, joten pitää ottaa rennosti kevyillä painoilla. Pyöräilykin tuntuu hiukan inhottavasti tuossa nivustaipeessa, siinä samassa kun välillä liitoskipujakin tuntuu. Tekee mieli vetää itsensä suoraksi. Toivottavasti nyt vähän aikaa kumminkin pääsisi vielä pyörällä liikkumaan.

Olen kummajainen siinä suhteessa, etten ole vielä ostanut vauvalle mitään. :D Katselen ensin, mitä saan tutuilta käytettynä. Vaatteita tekis mieli shoppailla, mutta kun en yhtään osaa arvioida, paljonko mitäkin kokoa tarvitaan. No joku viikonloppu pitäis kyllä mennä vaunukaupoille.

Meiltä löytyy koiran häkki autosta, mutta saadaan varmaan rattaat + häkki takakonttiin tungettua tarpeen vaatiessa, kun autosta saa niitä penkkejä kaadettua.

Hampiainen 22+5
 
Mun lähimmät ystävät ja läheisimmät sukulaiset tietää et oon toivonu tyttöä ihan kauheesti. Mun oli tavallaan pakko ultrassa ottaa selvää sukupuolesta että ehtii tottua ajatukseen. Mutta kiva tietää että muillakin on samanlaisia tunteita. Lämmitti jotenkin toi Jennylin vastaus mieltä kovasti. :heart: Olen ehkä tuntenut hiukan huonoa omatuntoakin tästä.
 
Fanttomi onnea ultraan :heart:
Huomena olisi sitten itsellä the day...10-kerholaiset,Jee!! Voi mahdoton! :D Onneksi ultra on jo heti aamupäivällä niin ei tarvitse kokopäivää elellä lepattelevien perhosten kanssa!

hampiainen, minäkään en ole ostanut tulokkaalle vielä mitään! Halusin odotella rakenneultraan asti niin näkee tarviiko edes erityisemmin mitään ostaa, pojalle kun kaikki melkein löytyy! ;) Ehkä kuitenkin huomena ostan ultran jälkeen pienelle jotain kivaa, pienen bodyn ja potkarit edes...tai sitten jos olisi tyttö niin ensimmäisen pienen mekon *haaveilee*! :heart:

Azalea
mulla on kans tuota kirvelyä ja ns. polttelua alapäässä (tuntuu olevan ilman seksiäkin ) :whistle: Taidan olla muutoinkin kuivahko joten liukkari meillä on käytössä lähes aina! Toisillahan kuivat lumakalvot verestävätkin, itsellä ei ole verta tullut kuitenkaan!
Imetys kuivattaa limakalvoja tosiaan entisestään!
Rinnat alkaa vasta nyt turvotella ja pursuilla vanhoista rintaliiveistä! Onneksi multa löytyy noita kuopuksen aikaisia isompia liivejä...yhdellä kuppikoolla (E-> F ) kasvoi raskausaikana ja imetyksellä sitten G-kuppiin! Kuulostaa hurjalta mutta mulla on niin pieni rinnanympärys (65cm ) että kuppi on sitten nuin iso, ja tuon takia täytyy kaikki liivit hakee liiviliikkeestä! Suosittelen muuten Changea jos vaan sellainen kaupungistanne löytyy! Suht edullisia liivejä ja saa kunnon kaarituellisia imetysliivejäkin!! :attn:

Ja eikun paimentamaan muksuja.... :wave:

Jennyli 20+3
 
Tervetuloa mukaan Ennu!

Kiva kuulla, manna, että kaikki oli kunnossa vesirokosta huolimatta!

SI-nivel tms. kipuilua täälläkin on ollut. Tosin jonkin verran oli jo ennen raskautta. Istuminen on edelleen pahinta ja tuntuu, että vatsakin alkaa kipuilemaan istuessa työpäivän aikana. Ja iskias iskee sitten välillä kävellessä.Tukivyönkin ostin, mutta ei sillä ainakaan vielä oo ollut mitään vaikutusta :/

Azalea: täällä ei rinnat oo kasvanut juuri yhtään. Ei yhtään! Ja niin kun kaikki muut raskaana olevat tuntuvat sitä aina manailevan. Saisi vähän kasvua tullakin, kun tuolla asteikon alapäässä mennään :D Limakalvot mulla pysynyt suht samana kuin ennen raskautta, mutta liukkaria tosin käytettiin jo silloin.

Pakko myöntää, että täällä jännätään myös kovasti sukupuolta. Toivottavasti se selviäisi ens viikolla! Kaikki oireet yms. uskomukset viittaa poikaan, mutta jotenkin en osaa vieläkään kuvitella sitä pojaksi. Kaupoissakin pää kääntyy enemmän noiden prinsessamekkojen suuntaan... Myös liikkeet on vihdoin ehkä bongattu. Tai sitten on vain ilmavaivoja joka ilta samassa kohdassa ;) Vielä puolitoista viikkoa ultraan...

neitoperho & toukka 19+3
 
Auringonpilkku :hug: :heart:
Sama täällä, kaikki läheisimmät ystävät tietää että tyttö olisi niin toivottu tälläkertaa! Lisää ahdistusta tuo ympäristö ja lähipiiri jotka sitä tyttöä toivoisivat tietysti myös, ja kun sain kuulla jo kuopuksen kohdalla sitä tyttö-höpinää niin nyt saan sitä kuulla varmaan tuplaverroin :kieh: :ashamed:
Huonoa omaatuntoa tunnen minäkin ajatuksistani ja ajatukset on niin kovin ristiriitaiset sikäli että kuopuksen kohdalla (jonka piti olla se viimeinen ) toivoin poikaa! Ja nyt kun meille on annettu tälläinen ylimääräinen mahdollisuus niin se poika ei millään enää kävisikään :eek:
Tuntuu että koko raskauden puolikas on mennyt näissä tunnelmissa...ensin sai sopeutua ensinäkin koko raskauteen joka oli meille täysi yllätys (kuopus vasta 5kk ) ja kun aloin sopeutua siihen niin ajatukset ovat pyörineet tämän tyttö-poika asian ympärillä! :ashamed:
Jossain vaiheessa mua jopa ahdisti rintaa puristavasti ajatus neljännestä pojasta, johtuen ehkä siitä että meidän 4-vuotiaat kaksoset on niin raskaassa iässä!
Jotenkin niin huono omatunto kaikesta...tuntuu että koko vauva olisi ns. vahinko ja jos vielä poika niin väärää sukupuoltakin! Ihan kuin tämä olisi jotenkin vastenmielistä :ashamed: Vaikka rakastanhan tätä pientä ja olen onnellinenkin! :heart:
Välillä ajattelen että sairaan lapsen saan kun tällaisia ajattelen :ashamed:
Tärkeinta kun kuitenkin että masussa kasvaisi terve vauva, oli se sitten kumpi vain :heart:
 
Täällähän kuullostaa monella olevan koira tai useampi. Meillä koiria 3 ja samaa olen pohtinut ja pähkäillyt, että miten saadaan vaunut autoon mahtumaan. Koirat matkustaa kontissa ja sinne ei niiden lisäksi enää hirveesti tavaraa mahdu. Luultavasti kauempaan mummolaan pitää hommata kakkosrattaat... no eiköhän me jotenkin mahduta :whistle:

Itsellä nuihin liitoskipuhin auttaa kevyt liikunta ja rauhallinen venyttely, yksipuoleiset liikkeet ja asennot pahentavat. Täällä alkais kansalaisopistossa äityisjooga, jota ajattelin mennä kokeilemaan. Kenellekään kokemusta?

T: Ennu + "S" 19+5
 
Huomenta kaikille =)

Tuosta lapsen sukupuolitoiveista sen verran, meillä mies ensin toivoi poikaa ihan mahdottomasti vaikka sanoikin että kumpi tahansa on tervetullut. Nyt sitte ku ultrassa lupailtiin poikaa, niin harmitteleekin että olis se prinsessakin ollut ihana juttu :D
Eli vissiin se jotenkin sitten kun toinen vaihtoehto suljetaan pois, ni harmittaa jollakin tasolla.
Vaan mielissäänhän tuo silti suunnittelee poikien juttuja.

Liikkeistä sen verran, että missähän vaiheessa pitää huolestua liikkeiden vähyydestä tai heikkoudesta? Aikaisemmin on potkinut tosi kovastikin ja pitkin päivää, mutta nyt on parina päivänä ollut ihan hissuksiin ja vain harvakseltaan tuntuu heikkoja liikkeitä. Ja harvalla tarkoitan, että esim. kaksi vaimeaa töytäisyä päivässä.
Pitänee varmaan ottaa neuvolaan yhteyttä, olen nähnyt unia että menetän vauvan, syntyy kuolleena yms. :'(

Loppukuusta olis vasta seuraava neuvola aika, jolloin kuunnellaan sydän ääniä.

Jazzy&Morso 22+1
 
jääräpää : Meil on Audi A6:n ja suunnitelmissa on et tuo sit jouluna 2v10kk tulis keskelle nenämenosuuntaan (sille pitää ostaa uus istuin), tuo 1v tulis kuskintaakse Cragon xp-istuimeen selkä menosuuntaan ja vauva Cragon telakallisessa vänkärintaakse. Näin pitäs mahtua. Nyt ovat istumet siten et xp-on keskellä nokkamenosuuntaan ja kaukalo vänkärintakana ja sit kuskintaakse mahtuu aikuinen ihanhyvin istuun. Peräkontti on tuossa kans iso et nuo tuplarattaatki menevät ihan heittämällä kyytiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jennyli:
Koskas sulla anve rakenneultra?! Vai ootko ollu jo?
just eilen tajusin et tulevana lauantaina :D Pitää jostain alkaa kyseleen lapsille ammaa.. Oon kokoajan ajatellu et se on sit joskus elokuussa, mut nyhän on jo elokuu :xmas: :xmas:

Istuimista: Mitä itellä on kokemusta nuista jalustallisista ni niis on omat hyvät ja huonot puolensa.

Brio-kaukalo on kevyt ja siro, mut aika ahdas
Graco-kaukalo on painava ja leveä, mut siihen taas ainaki esikoinen mahtu vielä 1v3kk ikäisenä hyvin. Tosin jalat alko tulla reunan yli, mut pää mahtu viel mainiosti suojien sisään. Suostillen kyl telakallista istuinta jos matkustaa paljon lyhyitä matkoja autolla (siis et on pakko lähteä liikenteeseen autolla, mut sit perillä siirtymiset on lyhyitä). Tuos on myös se hyvä puoli et sen saa kiinnitettyä takapenkille keskelle pelkällä lantiovyöllä (jos kekskellä ei ole 3-piste vyötä)
 

Yhteistyössä