***Joulukuiset lumihiutaleet 2010-ELOKUUSSA***

Heippa,

terveiset Italian reissusta Venetsiassa ja Firenzessä oli kuumaa ja alpeilla viileetä. Firenze on ihana kaupunki, mutta Venetsiasta ei tykätty niinkään, ihan liikaa turisteja siellä. Nyt mökkielämää vietellään ja huomenna takas kaupunkiin.

Täällä ollut puhetta kovasti vaunuista ja ja vakuutuksista. Me ostettiin Hartar Skaterit käytettynä, ihan päheille vaikuttaa ja on siistit. Niillä ainakin aloitetaan =) . Muuta ei olla vielä hankittukaan, mutta vauvan huoneen sisustusideoita on vaikka millä ja tilasinkin jo seillaisen seinäkuvion, joka on mielestäni ihan ihku sinne vauvanhuoneeseen. Vauvavakuutusta ei olla tutkittu vielä.

Nyt tuli vajaa viikko sitten eka kerran juoksulenkillä ikävä olo kohdun kohdille. Sen jälkeen en ole jouksulenkkejä tehnyt, täytyy hiukan kevyempää keksiä loppuraskaudeksi. Täällä mökillä olen sitten käynyt kävelyllä, vaikka musta se on noin yleensä ihan boring.


Voikaapa iloisesti

Salmiakki78 ja Papu 22+3
 
Jennyli: mekään ei oteta.. tääl siitä ei sinänsä ole sen puoleen hyötyä, et meiltä on niin yksityisille kuin päivystykseenki 100km matkaa ja lasten kans pääsee hyvin lääkärille jos tarvetta. Sitte tietty jos sairastavat muuten ni siitä ois meille hyötyä. Mut ainakaan vielä näillä kahdella ei ole ollu mitään isompaa
 
Puoliväli ois sitten saavutettu :heart: Jotenkin on nyt alkanu jännittää, että apua enää puolet jälellä! Ja toisaalta sitten jännittää, kun oottaa että kohta se nytty on meillä. Voi apua! :LOL: Ja ei oikeen vieläkään inspiroi se synnytys, suoraan sanottuna. Huomaa myös, että oon siirtyny katteleen noita loppupuoliskon massukuvia jo tovi sitten.

Meillä ei välttämättä oteta vakuutusta, se on vielä auki. Mietitään ja lasketaan se asia, muutenkin suositaan isompia omavastuita jne.

Tässä tulee vaan ooteltua oikeestaan tuota rakenneultraa. Toivon kovasti, että näkis sen sukupuolen kun ois paremmin tarjolla noita vaatteitakin sitten. Mun tekis mieli kovasti ostella poika-vaatteita, mutta sitten taas mun mielestä meille on tulossa tyttö. Kuitenkaan ei selkeesti ole kumpikaan olo. Nyt on tullu semmosta pesänrakennusviettiä, että tulee mietittyä noita pinnasänky ja ties mitä roinajuttuja ja sisustusasioita ym.

Vaunuja en oo sen kummemmin vieläkään ajatellu, uutena varmaan ostetaan kun aika hyvin pitävät hintansa käytettynäkin. Gesslein ja Emmaljunga on nyt varmaan ne merkit, mitä meinasin. Oon miettinyt jopa noita kolmirattaisia, kulkeeko ne hyvin lumessa ja loskassa? Emmaljungalla oli ainakin se Kangaroo jne. Noh, pitää myös mittoja laskeskella ja muuta.

Miten muuten se äitiyspakkauksen haalari? Sehän on 86cm-jotain. Eli meniskö se kuitenki tolle pienellekin? Kun en tiedä meneekö se sitten enää seuraavan talven jouluna kuitenkaan, eikös se vähän ole tarkoitettu ekalle talvelle? On varmaan aika iso, mutta saishan sitä vaikka käärittyäki hihoja jne, jos edes tarvitsee. En vieläkään oikeen ymmärrä näitä koko asioita tai muutenkaan vaateasioita, vaikka oon nitiä ostellukki. Jostain nettisivulta aina katon, että mitä sitä kantsi hankkia :D Olikohan tästä http://www.huvitutti.net/arki/tavarat/vaatteet2.html. Kaikki on kyllä sen verran uutta, ettei näistä asioista ymmärrä ennen ku kokee B)

-metsis 20+0 poks! :heart:
 
Uuden asunnon sisustus etenee, vaikka vieläkin tuo sisäilma hiukan huolestuttaa. Edelleen yskin jatkuvasti kotona, mutta terveystarkastaja ei ollut kovin innostunut aloittamaan mitään tutkimuksia :(

Samalla rupesin miettimään vauvan sängyn sijoittelua ja kun tässä aikaisemmin oli noista huoneista puhetta niin ajattelin vielä kysellä, että millaisen sängyn olitte ajatelleet pikkuiselle hommata, vai käytättekö sitä äitiyspakkauslaatikkoa? Vai laatikkoa pinnasängyssä? Miten pitkään tuo laatikko käy sänkynä? Kaikesta huomaa kyllä että oon NIIIN ulalla kaikista näistä vauva-asioista :LOL: No, Siperia opettaa, vai miten se nyt olikaan...

neitoperho & toukka 18+6
 
Kivi putosi sydämeltä. Rakenneultrassa kaikki hyvin :heart:

Aktiivisesti liikkuva ja kaikin puolin terveeltä näyttävä 351g painoinen tyttölupaus meille nyrkillään vilkutteli =) Ultran perusteella arvioitu laskettu aikakin pysyi päivälleen samana edelleen eli 20.12. Jännitti aika paljon se ultra - et onkohan kaikki ok. Koko ajan valu kyyneleet pitkin poskia siinä pedillä maatessa ja sain vaivoin pidettyä itseäni kasassa hellyyttävää pikkuista katsellessa, kun olin vaan jotenkin alussa niin jännittynyt ja sit lopussa niin helpottunut. Heti kun hoitaja pysähtyi jotain hiljaa tarkkailemaan pidemmäksi aikaa, niin aloin jo panikoimaan, et nyt jotain outoa näkyy. Mut sit se vaan tyyliin yrittikin saada edustavaa kuvaa kasvoista :LOL: Kun sit lopulta päästiin pihalle sieltä, niin vollotin helpotuksesta oikein kunnolla. Huhhuh! :)

Istukan katsottiin jo 1. ultrassa olevan kohdunkaulan suun lähistöllä ja edelleen näytti siltä, että pieniä rippeitä saattaisi olla vielä aukon päällä, joten saatiin ylimääräinen kontrolliaika 10 viikon päähän. Todennäköisesti kohdun kasvaessa istukka siirtyy ylöspäin vielä. Eikä mulla ainakaan oo ollu mitään veristä vuotoakaan, jota kuulemma saattaa tulla, jos istukka on kovin kohdunsuun lähistöllä. Et eiköhän kaikki tuu olemaan senkin puolesta ok.

Eiköhän tässä nyt jo uskalla alkaa heittämään normivaatteita pahvilootaan, katsella veljenvaimon pakkaamaa äityispakkausta ja jopa fiilistelemään vaunuja :)

What ja ruikkis 20+4
 
haipä hei :D koitan minäkin kirjoitella pitkästä aikaa =) en oo nytten kerenny tietokoneella olemaan kun on pitäny lapsille niin paljon keksiä virikkeitä ja itse saanu juosta kaiken maailman lääkärikäynneillä,raskauteen liittyvissä ja ei raskauteen liittyvissä. oon ollu todella stressaantunut,itkuinen.äkäinen ja nukkunut huonosti sen lapsivesipunktio vastausten odottelun takia sekä kaiken maailman muun vaivan ja huolen takia.
neuvolassa olen nyt useemmin käynyt kun olo on ollu hyvin ihmeellinen, on tuntunut että vauva ei liiku yms, millon päästä heittää. joka kerta kaikki on ollut kunnossa ja syynä ollut vain stressi.

vaivaamaan on jäänyt asia jossa minä neuvolassa käynnillä pissasin sen normi pissini josta katselevat ne sokerit ja proteiinit yms, no kaikki oli muuten ok mutta se hälyytti verellä :/ sitten tietenkin jouduin labraan viemään kunnon pissa näytteen, tulehdusta ei ole mutta sekin hälyytti verellä :eek: eilen sitten kun äitipolilla ( :D ) taas kerran kävin,tälläkertaa navan vieressä oikealla puolella olevan kivun takia niin ottivat onneksi kaikki tulehdus verikokeet.säikähdin siis sitä kipua kun tiedän istukan olevan niillämain,kaikki oli onneksi kunnossa ja vauvan jalathan ne potkii juuri siihen kohti missä se kipu on,siinäkö syy?

olen myös huomannut että enää en pysty unissani vaihtamaan asentoa, joka kerta yöllä herään kun mahan takia pitää asento hakea =)

minusta myös tuli eilen onnellinen odottaja kun pääsin stressistä eroon.... kromosimi tutkimuksen tulokset tulivat ja meille on siis tulossa


kromosomeiltaan täysin normaali tyttö vauva

:heart: :heart: mä olen niin onnellinen nyt!!
rakkaalla lapsella on vain huulihalkio ja mahdollisesti ehkä kitalakihalkio mutta se ei meitä masenna, sehän on vain "valuvirhe" :heart:

klementine ja tyttö 22+6
 
Kiitos Jennylille uudesta pinosta :flower:

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja -kokemuksista!!!! =)

Omia kuulumisia vaan nyt kirjoittelen..
Masuvauva on jo sen kokoinen että osaa pitää hereillä halutessaan melkein koko yön. Ja mulla on istukka etuseinämässä että kaikkia liikkeitä en sen takia edes tunne.. Mutta kylkiin potkiminen tuntuu olevan pop ja kaikki erilaiset vääntämiset, kääntymiset ym :heart:

Oon elokuun loppuun sairauslomalla totaalisen väsymyksen ja uupumisen takia ja toisinaan on vähän itseään syyllistävä olo kun vaan oon kotona ja nukun, mut eipä musta nyt hirveesti mihinkään olisikaan..Osansa saattaa tehdä jo 40 yksikköä tippunut hB sekä alas painuneet verenpaineet. Tuntuu että mitään ei kuitenkaan saa aikaiseksi. Mutta onneksi on tsemppaava mies ja ymmärtävät ystävät..

Vointeja kaikille..

Piianen ja Mökönen 23+1 (UÄ23+5)
 
Onnea what ja klementine!!!!

Jaksamista Piianen!!!

Me otetaan toi vakuutus ihan siltä varalta et mikäli vauva yhtään sukuunsa tulee niin allergiatesteissä saa ravata heti alusta lähtien. Onhan meilläkin miehen kans omat henki- ja tapaturmavakuutukset vaikka ei hirveesti niitä olla tarvitukaan. Mut on ne hyvä olla olemassa.

Metsis Mä ostin ainaki alemyynnistä 68 senttisen talvihaalarin. Koska luultavasti en äippäpakkausta edes ota, en tykännyt.

neitoperho83 Toivottavasti sun vointi helpottuu. Ihme etteivät ala tutkimaan, miksköhän?? Meille tulee ainakin pinnasänky, malli on jo valmiina. Siitä saa sit toisen pinnalaidan pois ja tilalle juniori laidan, et menee sama sänky pidempään.

fanttomi & Hertta-Pulla...POKS!!!!!

 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja sukupuolilupauksista!

Tulin just neuvolasta ja kaikki on hyvin, vaikka harmitti ku eivät tällä kertaa ultranneet ku just oli tullu uus ultralaite nii eivät vielä olleet opetellu sen käyttöä :O muutenhan täällä meijän neuvolassa ultrataan joka kerta. Sydänäänet kyllä kuunneltiin ja ne oli jotai 130

Hb oli onneksi jo vähä noussu ku viimeksi kävin nii oli 108 ja nyt oli 119 :)
Sain raskaustodistuksen ja mies lähtikin töihin mennessään viemään papereita kelalle.
Kuinkahan kauan siinä menee että pääsee hiplailemaan äitiyspakkausta? :D

marrari ja pienityttö 22+4
 
Onnea Klementine, ihanaa! :heart: Myös what:ille onnittelut.

Luulin muka, että meillä on kovinkin tyttövoittoinen joulukuu. Mutta tällä hetkellä tyttöjä taitaakin olla vaan pari enemmän, että on pojat kirineet kii =) Olikos se niin muutenkin, että tyttöjä syntyy vähän enemmän?

Marrari, tämä ainakin tulee ihan vihreeksi sitten ku ekat saa sen äitiyspakkauksen. Kattelin eilen niitä kuvia ja voi että tekis mieli päästä hiplailemaan! Mitään muutahan sillä paketilla ei tällä hetkellä teekään :heart:

-metsis 20+0 häiriköimässä :wave:
 
Hei taas kaikille ja onnea hyvistä ultra- ja muista kuulumisista! :heart:
Itse olen vaan odottanut rakenneultraan pääsyä, ja huomenna se viimein olisi. Jännittää jo ja tiedän et huomenna vieläkin enemmän. Potkuttelua tulee päivittäin, eilen oli itsellä kiirus päivä ja hiukka huonoa tuulta töistä niin jopas oli pienikin enempi vauhdissa. Niin se vain vaikuttaa.. Neuvolassa kävin eilen ja kaikki muuten ok, hemppa vaan laskenut entisestään nyt 105. Käsky kävi syödä rautaa vaikka mahaan koskisikin.. :ashamed:

Meille tulee vakuutus ifin kautta. Esikoisellekin otin ja vaikka ei oo vielä tarvittukaan niin aattelin pelailla varman päälle. Ei toi hinta (n. 120 ?) kuiteskaan päätä huimaava ole.
sisarusrattaat on myös hankittuna. Päädyin emmaljungan rattaisiin, sellaset on yhdistelmätkin ja olen tykännyt. Sain käytettynä hankittua, joten siksi näin aikaisessa vaiheessa. Isot pyörät on meille aivan välttämättömät ja tosiaan vaunuissa itse suosittelen kovaa kantokoppaa :attn: meidän jätkä ei meinannut neljän kuukauden vanhana enää kunnolla kantokassiin mahtua... Mitään muita hankintoja en ole vielä tehnyt, eikä hirmuisesti tarttekaan. Kaikki on jo valmiina, mut jos huomenna saadaan tyttölupaus niin sit ostan jotain tyttövaatetta jemmaan :heart:

Tulipas sepustus, vaikka pikaisesti vain meinasin kirjoittaa :LOL: nyt jatkuu työnteko!

-Martta 21+0- POKSPOKS
 
klementine: Tosi ihana, että kaikki on hyvin!

Onnea what ja muut ultralaiset. Itellä oli eilen ultra ja kaikki oli hyvin, laskettuaika pysy täysin samana ja kaveri paino 390 g. Sukupuolta ei kysytty.

Mä en esikoisen kanssa, joka on kanssa talvella syntyny, käyttäny sitä äippäpakkauksen toppahaalaria ollenkaan. Ekana vuonna liian iso ja tokana ei tarpeeksi veden/lian kestävä. Meillä oli jo etukäteen ostettu 56 cm toppahaalari/pussi, joka mahtu hyvin siihen asti, kun pysty siirtymään kevyttoppikseen, mut sillon oli kyllä tosi lämmin talvi ja kevät tuli aikaseen. Et ehkä joku 60 cm ois hyvä ekaksi toppapuvuksi ja mä tykkäsin tosta mistä saa pussin tehtyä kanssa.

Myyris 21+0 POKS
 
Lillikka
Moi pitkästä aikaa!
Mökkeilyt on nyt mökkeilty ja mies on palannut töihin, eli mä lusin tuolla leikkipuistossa taas kaiket päivät. Oli kivaa, kun tottui siihen, että on aina kaksi hoitamassa tätä 1,5v-elohopeaa, mutta kai tähän päivisin yksinoloonkin taas tottuu.

Vaunuista Meidän esikoisella on ollut Firkonin kolmipyöräinen malli ja tosiaan toi kolmipyöräisyys on vähän kaksipiippuinen asia. Helposti pääsee kääntymään ahtaissa paikoissa, mutta talvella oli välillä vähän tekemistä, vaikka etupyörän sai lukittua. Liukuportaissakin meneminen on ehkä vähän horjuvampaa kuin nelipyöräisissä. Toi Firkon oli halpa nettiostos, uutena 350,- ja siihen sai kovan kopan ja ratasosan ja kaikenlaisia peitteitä ja laukun ja hyttysverkon jne. Pyörien laakerit oli sitten toinen asia, niitä ollaan korjailtu aika monta kertaa. Halpa ostos ei ole tullut kalliiksi, koska vielä sillä mennään ens talvenakin, mutta ihan unelmatoimiva tuo ei kyllä ole ollut.

Kukas kyseli sängyistä.. Me pienennettiin pinnasänkyä aluksi lasten täkillä niin, että esikoisella oli siinä sopiva hänenkokoinen tila kölliä. Tuntui niin hurjan isolta toi 120x60 cm.

Kietaisupaidat on tosiaan ihan kiven alla! Esikon kanssa olin ihan ihmeissäni, että miten niitä ä-pakkauksen o-aukkosia saa puettua päälle ja käytin ne muutamat kietaisumallit ihan puhki melkein. Meidän ukkeli ainakin sai kovat huutokohtaukset, kun yritti o-aukkosta vetää sen letrun niskan ja pään yli :)

Hätävarjelusta Mies osti vaa'an, kun vanha meni rikki. No, siinä on tietty kaikenlaista miehistä kotkotusta alkaen rasvaprosentin mittauksesta (!!!) ja ohjeissa luki, että raskaana olevat ei saa käyttää, kun menee muka niin hurjat sähkövirrat kropan läpi. Siis mitä.? Tuskin kahdesta pienestä paristosta tulee mitään sen suurempaa virtaa. Eikös tuo ole ihan tyyliin "jenkkejä varten kirjoitettu ohje, jotteivät pääse haastamaan oikeuteen" ??? Ps. Äsken kokeilin ja iiiiik miten on tullut jo lisää kiloja. Sitä se miehen kanssa lomailu teettää.

Liikuntaa yritän nyt vielä pinnistellä tässä, jos noi helteet antaisi vähän periksi. Salillakäynti jäi ihan täysin, kun tuntui, että leposykekin oli jo monta sataa ihan vaan kuumuuden takia. Toissapäivänä kävin taas nostamassa rautaa ja hyvä omatunto siellä ainakin tuli! Kävelylenkkeily on jäänyt aika minimiin, kun esikoinen ei halua istua rattaissa ja sitten sitä tulee vaan istuttua hiekkalaatikon reunalla persukset litteinä. Oisi vaan aika kiva saada kuntoakin kohotettua ennen talven punnerrusta, mutta oon megahuono mitään salien mattojuttuja käyttämään ja iltaisin ei tuu enää lähdettyä kävelylle. Notta sillee.

Nyt vaan vaivaa jokin kamala iskiastuska toisessa kankussa. Onkohan tämä nyt sitä lantion löystymistä vai pitäisikö mennä nikaman niksauttajalle. Ehkä ootan ja kattelen vielä jonkin aikaa ja yritän venytellä tota pakaran seutua itse. Mutta auts sattuu kävellessäkin.

Upeeta Klementine, varmasti helpotti saada hyviä uutisia! Ihania ultrajuttuja muillakin!

Ja upeita vatsoja täällä on! Mä kävin ostamassa mammakaprifarkut, kun nuo edellistalviset mammahousut on kaikki niin talvimallia ja jos tää helle jatkuu vielä syyskuulle, niin kohta kyllä vatsan alla roikkuvat shortsitkin alkaa ahistaa.

Täytyypä muuten kysyä neuvolasta, että millä supistusfrekvenssillä toista lasta lähdetään noutamaan synnäriltä, kun se taitaa yleensä tulla vähän nopeemmin kuin eka. Eipä ne liikaa muuten ohjeista toisella kierroksella olevia, kun tämä on ilmeisesti se laji, jonka oppii heti, kun kerran yrittää :LOL:

Lillikka 23+3
 
Päätin sitten aloittaa tämän syksyn kuntokuurin ja kävin työpaikan salilla hiukan ihmettelemässä laitteita. Jotenkin ei vain enää tiedä, että mitä uskaltaa tehdä ja mitä ei :eek: Vatsalihaksia ei pitäisi harjoitaa (ja toisen lähteen mukaan pitäisi), yksi laite aiheuttaa painetta alavatsaan ja toiseen ei vatsa tunnu enää mahtuvan väliin. Neuvo "kuuntele vain itseäsi" ei ainakaan mulla toimi, kun vatsa kipuilee pitkään istuessa, kävellessä ja nyt myös jumpatessa, joten maatako sitten pitäisi? Vissiin tuli hiukan liikaa tehtyä, kun päässä heitti melko pahasti sen jälkeen. Joten ei kun syömään :saint:

Googlailin myös noita mammajumppia/-joogia ja ihan muutamia ryhmiä näyttäisi löytyvän. Jopa työväenopistot on lopettaneet äitiysryhmien järjestämisen ja maksimoineet ikäihmisten liikuntatarjonnan. Täytynee sitten yrittää jonkun yksityisen laitoksen tunneille, kunhan palataan syyskuun lomamatkalta.

neitoperho & toukka 18+6
 
Ihanaa Klementine! :heart:
Onnea myös what hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta! :heart:

Sänkynä meilläkin ollut alusta asti pinnis...tosin kuopus nukkui aluksi vaunujen kovassa kantokopassa joka oli sitten helppo kantaa ja nostaa pinnasänkyyn!
Oikeastaan tuo kuopus alkoi nukkua pinnasängyssä kunnolla vasta 6kk iässä kun tämän raskauden takia imetys loppui. Siihen asti nukkui ainakin osan yöstä perhepedissä meidän kanssa =)

Äitiyspakkauksen toppahaalari oli talvivauvalle auttamatta liian iso :/ Tuolle meidän kuopukselle ostin 62cm toppahaalarin viimevuonna ja sillä mentiin vissiin koko talvi kun oli reilu! Tuo äpakkauksen haalari taitaa olla sopiva nyt tänätalvena, toivotaan ainakin ettei ihan jäis käyttämättä!

 
Lillikka mun tietääkseni toi nikamien niksauttaminen on kiellettyä raskausaikana. Mulla on yliliikkuvat nivelet ja selässä muutenki vikaa, niin nikamat irtoilee vähän väliä ja ovat sitten huonosti paikallaan..niin multa ei niitä ainakaan oo lähetty laittaan paikalleen. Mulla ne menee kyl omia aikojaan takasin paikalleen. Varsinkin alaselän ja rintakehän kohalta on joka päivä joku nikama huonosti =)

Mä taas pohdiskelen ton äippäpakkauksen ottamista..ku siel on muutama juttu mitkä haluaisin, loput ei oo mun makuun. Mut se rahakorvaus on siitä niin pieni. Vaikka silläkin sais jo aika paljon ostettua mieluisia vaatteita/tavaroita.

fanttomi & 20+0 ..poksuilee uudestaan =)
 
Neitoperho, käytä vapaita painoja jne. Yleensä painoilla saa tehtyä liikkeitä monessa eri asennossa, vaikkapa istuenkin (käsi-, selkä- ja rintalihaksia) joten on vähän helpompaa löytää sopiva asento. Ja oon ite ainaki tehny vatsalihaksia, eikös niitä suositella paitsi ihan suorat voi olla ettei sovi. Ja näitäkinhän voi tehdä tosi eri tyylisesti, ei ole pakko sillä perinteisellä lattialla maaten-tyylillä tehdä. Ehkä on helpompi joku jumppapallo, senki kans voi tehdä seistenki jne.

Eli voipi olla, että pitää hankkia toinen toppahaalari sitten. Kun vähän ihmettelin, että eikö se pieni huku tuohon haalariin jos on vaikka 60cmki pitkä..ainaki alussa. Noh, toisaalta voisi löytää käytettynä ihan hyvän noin pienikokoiselle.

-metsis 20+0
 
Heippa kaikille, en ookkaan aikoihin kirjottanu vaikka käyny kuitenkin lukemassa teidän juttuja.
Tänään koitti vihdoin se ultra ja meille lupailtiin tyttöä :heart: Kaikki oli kunnossa ja painoarvio 453g. Oli se vaan niin ihanaa ja huojentavaa nähdä pikkunen ja tietää että hänellä on kaikki hyvin. Pakko oli samalla reissulla poiketa ostamaan pari tyttöjen vaatetta :heart:
Vaunut me käytiin jo ostamassa kun olivat todella edulliset alennuksessa, samalla ostettiin turvakaukalo kun saatiin siitäkin alennusta. Muuta meillä ei sitten olekaan paitsi muutama vaate. Äitiyspakkauksen aion ottaa.
Vakuutusta me ei varmaan oteta, hyvin on pärjätty ilman vaikka mun esikoinen on tosiaan pitkäaikaissairas. Ei noi hoidot ja lääkkeet oo tullu kuitenkaan älyttömän kalliiksi ja onhan noissa sairaalakuluissakin ne katot. Mua vähän kirpasee noi vakuutusten hinnat mut onhan tässä toisaalta aikaa vielä miettiäkin sitä..
Onnea myös muille hyvistä ultra- ja muista kuulumisista :)

Lolli 21+1 (meidän pitänee keksiä tytölle uus työnimi ku ei se "Kaapo" oikeen sovi enää :LOL: )
 
Tänään käyty neuvolassa. Verenpaine 56/104. Hemppa 110!!! Mustamakkara siis rulettaa . Paino noussut pari kiloa (syytän siitä sitä mustaa makkaraa). Kyselin pelkopolista ja onko mahdollista käynnistykseen kun on taipumus syöksysynnytykseen niin ei ole kuulemma riittävä peruste käynnistykseen joten minnekään pelkopolille en pääse. On sitä kuulemma toisetkin ambulanssiin synnyttäneet ja monilla muilla sama pelko ettei ehdi ajoissa sairaalaan... No se siitä sitten. Papereita sain kelaan toimitettavaksi ja netissä täytyy täyttää jotain seutsemän sivua tekstiä jotka lähetetään sairaalaan. Kaikki on muuttunut niin nettipitoiseksi että. Tänään täyttyi rv 23. Kolmen viikon päästä uusi sokerirasitus.
 
Lillikka
En tiedä, onko toppahaalarin kokoa pienennetty aikasemmista, kun jotkut äidit sanoivat sen olevan kokoa 80 ja sehän on aika hullu koko. Mulla oli loppuvuodesta 2008 saamassani kokoa 68, mutta se oli kyllä niin iso, että meni viime talvena vielä hyvin. Ei löysästi mutta kuitenkin. Vai onko ne vaan vaihtanu sen kokolapun :LOL: Mä kyllä käytin tota haalaria vastasyntyneellekin. Olihan se aika reilu, mutta malli oli sellanen, että ei vauva siihen tuntunu hukkuvan ja lahkeet ja hihat sai käännettyä pussiksi. Notta jos sen takia meinaatte jättää ottamatta, niin ei mun mielestä tarvi, hyvin kelpas meidän 51 cm poitsulle.

Joo sokerirasitus... ei millään huvittais mennä sinne taas piikitettäväksi muutaman viikon päästä. Jos omat paastomittaukset on koko ajan ok, nii onks pakko.... :(

Me taidetaan jättää vauvavakuutus ottamatta. Kai. Suurin osa noista ainakin ifin luettelemista synnynnäisistä ongelmista käsittääkseni oisi todettu rakenneultrassa ja kromotesteissä ja sitten jää vaan 1000e hoitokuluja 30 sairaalapäivän omavastuun jälkeen saamispuolelle. Ja itse vakuutus maksais monta sataa, kun muut vakuutukset on toisaalla. Toisaalta, jos on jokin paha allergia, niin siihen sitten kenties olisi vakuutuksesta apua. No ehtiipä tässä vielä pari viikkoa miettiä ja sitten on enää vikat 3 kk jälellä!!! Iiiiikkkk....
 
Onnea ultrakuulumisista ja tyttölupauksista kaikille asianomaisille!

Vakuutusta mekään ei aiota ottaa, Lollia peesaillen, hyvin on pärjätty, vaikka on jouduttu alkuun esikoisen kanssa paljon lääkärissä silloin alkuaikoina asioimaankin.

Äitiyspakkauksen talvihaalarista sen verran, että mäkään en kokenut esikoisen kanssa ongelmaksi, vaikka se olikin iso. Pieni vauva ei kuitenkaan liiku hirmuisesti ja kun hihat ja lahkeet kääntää pussiksi, niin kylmä pysyy hyvin ulkona. Ainakin esikoisella haalari toimi hyvin. Poitsu on syntynyt syyskuussa, mutta koska laskettu aika oli vasta marraskuussa, niin eihän tuo kamalan isoksi ollut vielä talvella ehtinyt kasvaa. Ja kuitenkin tonne äitiyshaalarin alle tulee puettua muuta lämmintä vaatetta, niin hyvin se pysyy yllä. :)
Vähän kyllä mietin sellaisen pussimallisen haalarin ostamista, se näytti niin mukavalta. Mutta katsotaan nyt. Äitiyspakkaus otetaan joka tapauksessa.

Sängyksi olen ajatellut pinnasänkyä, mutta varmaan petaan myös äitiyspakkaukseen nukkumapaikan. En haluaisi sijoittaa pinnasänkyä meidän makuuhuoneeseen, mutta ekat kuukaudet on helpompaa, jos vauva öisin nukkuu ihan vieressä. Mun mies on niin liikkuvainen öisin, etten uskalla unelmoidakaan, että otettais vauvaa viereen sänkyyn, vaan toi äitiyspakkaus lattialla vois olla parempi ratkaisu. Varsinkin kun meidän oma sänkykin on matala, lähes lattiatasossa. Ylettää laittamaan tutin suuhun. :D

Omaa napaa sen verran, että kävin tänään kummallisten valkovuotojen (ensin ihan löysää ja haisi tosi imelälle, sitten muuttui kellertäväksi ja sitkeäksi) neuvolasta kinutun lähetteen turvin labrassa näytillä. Mitään tulehduksia ei kuitenkaan ollut ja neuvolan th sanoi, että "normaaleja raskauden ajan muutoksia". Ihanaa, että kaikki on ok! Oon päättänyt nyt olla tässä raskaudessa tarkkana noiden vuotojen ja muiden suhteen, kun tavoitteena olisi pitää tämä kaveri pidempään sisällä kuin isoveikkansa suostui olemaan.
Muutoin voin hyvin, kohtu venyy ja paukkuu, muttei mitään ylitsepääsemättömiä kiputuntemuksia oo ollut. Ja vauva liikkuu ahkeraan. :heart:

mamadread ja ihme 17+6 (uä 18+2)
 
me ei aiota ottaa vakuutusta vauvalle,ei olla koskaan ees mietitty kenenkää lapsemme kohdalla et otetaanko.ovat olleet aina terveitä kuin pukit joten turhaahan se olis ollukki.koputan nyt puuta et tämäkin vauva olis..tiiän kyl lähipiiristä tapauksen jossa ottivat vakuutuksen.. synnytyksessä tuli ongelmia ja lapsi oli tehohoidossa joka olis aika kalliiks vissiin tullu ilman sitä vakuutusta.ja myöhemminki on ollu pitkiä sairaalareissuja.

murunen&nappula 20+0 poks!!vihdoinki puolivälissä :D
 
tietääkö kukaan noista vakuutus jutuista et voiko sellaisen ottaa vaikka ultrassa on todettu vauvalla olevan huuli halkio ja mahdollisesti kitalakihalkio... miten ne tossa tilanteessa antaa vakuutuksen kun tiedetään et leikkaukseen mennään...


entäs jos on luottotiedot menny,saako vakuutusta ollenkaan? :whistle:
 


Tässä tuoretta masukuvaa, möhö rv 20 :heart:


(.) Olo muutoin sama, nykyään vaan herään joka aamu että pohkeet on ihan krampissa!!
:$
Liikkeet on jo tosi selkeitä ja voimakkaita :heart:

Ihanaa viikonloppu! Meillä se menee kyläilyn ja ihanien ihmisten merkeissä =) Sunnuntaina elokuviin!
Aika kiitää ja tiistain rakenneultra lähestyy!! :D
 

Yhteistyössä