***Joulukuiset lumihiutaleet 2010-ELOKUUSSA***

Jennylille kiitos uudesta pinosta :)

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä niille, joilla ultra on vielä edessä :heart:

Siirille onnittelut :heart:

Cisu, jos kohdunsuu on kiinni, niin ei kai ole mitään estettä käydä kylpylässä tms. Mekin ollaan lähdössä etelään parin viikon päästä ja aion käydä meressä ja uima-altaassa uimassa ihan normaalisti.

Leenu, etsitkö matkarattaita yhdelle lapselle vai tuplia? Jos etsit yhdelle, niin ainakin Gesslein Swiftit ja Peg Peregon Plikot menee pieneen tilaan. Meillä on Peg Peregot käytössä ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Jos taas etsit tuplia, niin sitten Phil and Ted'sin rattaat on ehdottomasti parhaat (vaikkakin pirun kallliit), menevät pieneen tilaan. Me ollaan hankkimassa Phil and Ted'sin Vibet ja samalla luovutaan joko noita Peg Peregoista tai sitten vaunuista (Teutonian Spirit S3), kun vauva vähän kasvaa.

Hankintoja meidän ei tarvitse juurikaan tehdä, kun kaikki on tallessa esikoisen jäljiltä. Kävin viikonloppuna vauvanvaatteita läpi ja yllätyin iloisesti, koon 50-62 vaatteista suurin osa olikin unisex-värisiä, joten uusia vaattteitakaan ei juurikaan tarvitse hommata. Hoitopöytä tarvitsee hankkia, kun uudessa asunnossa ei ole kylppärissä mahdollisuutta vaipanvaihtoon ja esikoiselle ostetaan junnu-sänky, niin vauva saa sitten pinniksen :)

Kummeja ei olla vielä mietitty, nimi on mietinnän alla, mutta onpa vaikea valita pojalle nimeä :headwall: Meillä on nyt vajaat 10 nimeä, joista valita, mutta kun ei osata päättää mikä olis paras yhdistelmä :D

Minä siivosin eilen koko päivän meidän uutta asuntoa ja alaselkä oli illalla niin kipeä, etten päässyt kunnolla kävelemäänkään :headwall: Onneksi selkä oli kuitenkin jo aamulla parempi. Uusi asunto oli todella likainen, joten mulla meni tosiaan koko päivä kolmion siivoamisessa ihmismäiseen kuntoon. Mutta Tolu rocks ja nyt siellä on puti-puhdasta :D
 
Ihanaa elokuun aamua kaikille ja tervetuloa uusille :)

Hankinnoista sen verran, että vaunut ollaan jo ostettu, käytettynä Oran Jovit ja ovat aivan mahtavat pelit, pitihän ne testata jo hoitolapsen kanssa :)
Kevyet pukata ja menevät auton peräkonttiin hyvin ja jää tilaa vielä muillekkin kamppeille, onneksi on farkku-mallin kottero :D
Pinnasänky ja vaatteita saadaan sisaruksilta, heillä kun alkaa pienet kasvaa jo isoksi ja vaatteita jää paljon ylis.
Itse olen ostanut sen verran, että Dumbo-kuvioisen pussilakanasetin hommasin, kun oli alessa ja oli niin hurjan söpö :heart:

Nimet sekä tytölle ja pojalle on ollut valmiina jo vuosia =)
Ja kummeja tulee neljä kappaletta, jos kaikki joita aiotaan pyytää vaan suostuvat siihen pestiin. Kastamme lapsen. vaikka emme olekaan erityisen uskovia ihmisiä. Kuulumme kuitenkin kirkkoon ja halutaan lapsikin kastaa. Päättäköön sitten isona haluaako kirkkoon kuulua vai erota.
Mihinkään uskoon tai uskomattomuuteen emme aio aivopestä pienestä pitäen=)

Omaa napaa sen verran, että kaikki tuntuisi olevan hyvin. Potkuja tuntuu päivittäin :heart:
Eilen piti käydä kesän ekat vadelmat syömässä suoraan pensaasta, ja herkullisia olivat.
Tänään jos malttais poimia ihan pakkaseen asti :whistle:

Niin, ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista joilla rakenneultra on jo takana=)

Jazzy&Morso 21+1
 
Moi!

Tervetuloa uusille :flower:
Kivaa kun uusia saadaan vieläkin lisää =)
Jennyli, et varmaan huomannut tuota mun pyyntöäni että jos voisit muutta mun LA:n 9.12
ja tyttöolon voisit laittaa siihen kun lupausta ei viel saatu. :)
Synnäriks viel se K-PKS. Kiitos :)
Ja kiitos uudesta pinostakin.

Siirille onnea!
Ja kaikille muille ultrakuulumisista!!

Me ollaan jo vaunut hommattu, uutena, Crescentin 2010 malli. Hianot!! Ja sit vielä hoitopöytä ikeasta, valkoinen. Vaikuttaa hyvältä, pitihän se jo kootakkin :D
Vaatteitakin ihan kivasti. Nyt pitää vaan ootella et saa sen äitiyspakkauksen... ei millään malttais :whistle:
Isällekkin olen tilaillut ja miettinyt isyyspakkausta :)

Liikkeitä ja potkuja tuntuu jo joka päivä. Isikin saanut jo tuntea omansa. Eilenkin illalla kun nukkumaan oltiin menossa, niin mies laittoi korvansa vatsaani vasten kuunnellakseen et
mitäs siel tapahtuu... Kerkesin vaan sanoa et kyllä se pian potkasee. Ja niinhän se teki, TODELLA iso ja tuntuva potku suoraan miehen korvaan :LOL: Heh!
Ihanaa kun nuo potkut jopa näkyykin vatsan päälle :heart: :heart:

Nimiä ollaan mietitty mut päätetään vasta lähempänä H-hetkeä :)
Mekään emme kuulu kirkkoon, ei uskota mihinkään joten ei lastakaan kasteta. "Kummeja" tulee kuitenkin olemaan 2-4. Eikä olla niitäkään vielä päätetty.

Liikunnasta sen verran, pystyn enää hissukseen pyöräileen ja käveleen. Salilla ajattelin käydä kokeilemassa jos vois sitä edes tehdä. Sekin kun jäi alavatsa kipujen takia aika alussa. Mutta nyt tuntuu että ainakin voisi sitä pienillä painoilla ( :( ) kokeilla uudelleen.

Onnea tuleviin ultriin niille joilla se vielä edessä on =)
Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Julia rv21+4
 
Kirjoitinpa tänne pitkät pätkät mutta sitten palsta olikin seonnut :( Siirille joka tapauksessa onnittelut ja uusille tervetuloa. :)

No, töissä taas, edessä 3kk aika tarkkaan ennen äitiysloman alkua. Ihan mukava fiilis nyt jo vaikka viikonloppuna vähän hajotti palata duuniin.

Viikonloppu sujui romanttisissa merkeissä Helsingissä, vietettiin ekaa hääpäivää. :) Kerrankin kävi tuuri ja päästiin sviittiin tavallisen hotellihuoneen hinnalla.

Mahan koosta sen verran, että rupeaa näkymään kyllä. Tänään sain ekat onnittelut ihmiseltä, jolle siis en ole kertonut tästä raskaudesta, että aika selkeää vissiin kun jo onnitella uskaltaa.. ;)

Nimistä ja kummeista: ollaan molempia mietitty alustavasti, kummeiksi todennäköisesti pyydetään kaveripariskuntaa + yhtä sinkkukaveria. Jotenkin kivampi valita kummeiksi muuta kuin lähisukua, vaikka toisaalta sitten jos kaverien kanssa etääntyy, niin lapsi menettää myös kummit samalla. Lähisuvun kanssa kun ollaan joka tapauksessa tekemisissä.

En tiedä odottaako siskoni (3kpl), että jotakuta heistä pyydän kummeiksi. Olen isosiskon lapsen kummi ja he ovat muutenkin pyytäneet jokaista siskoa kummeiksi yhdelle lapselle. Mutta meille tuskinpa edes kolmea lasta tulee, että voisin näin menetellä.

Nimi olis ollut helpompi keksiä tytölle, mutta eiköhän se pojallekin löydy, onhan tässä vielä aikaa.

Hankinnoista: tutuilta saadaan ostaa hoitopöytä + kaukalo + vaatteita saadaan varmaan useammaltakin, että rattaat on nyt sitten se ainoa pakollinen ostos, joskin toki vaatteita varmaan tulee jotain ostettua. Mitä sanotte Emmaljungan Duo Edge -rattaista? Ja kannattaako ostaa käytettynä?

Helsingissä miehen kanssa hiplailtiin pikkupikkuvaatteita, ihania. :heart: Yritin myös etsiä äitiyshousuja, mutta kävi tosissaan ärsyttämään, kun jokanen vaatekappale, johon se "äitiys"-etuliite oli lätkäisty, maksoi sitten kaksinkertaisesti tavan vaatteisiin nähden. En tosiaan ala 60-100 euroa maksamaan housuista, joita käytän jokusen kuukauden!!
 
Terveiset rakenneultrasta.

Lääkärin tekemässä ultrassa lapsen kaikki rakenteet kunnossa, virtaukset kohdillaan (minulla niitä mittaillaan tämän verenpaineen takia hieman tarkempaankin, pääsen siis useammin ultraan), pää-peppu-mitta 15 cm ja painoarvio 330 g ja vastasi täysin menkoista laskettuja viikkoja eli tasan 20. Seuraavan kerran ultraillaan neljän viikon päästä. Neutraaleissa väreissä vielä mennään, lapsosella oli jalat tiukasti ristissä :) mutta katsotaan seuraavan kerran sitten neljän viikon päästä... itsellä ei ole poika- eikä tyttöoloa, pääasia että palaset ovat kohdallaan.

Hankintoja ei ole tehty eikä varmaan vielä hetkeen tehdäkään. Mä en ole vielä ajatustakaan uhrannut vaunuille tai pinnikselle... kaipa niitä vielä kerkee.
Liikuntaa en ole harrastanut sitäkään vähää kuin ennen raskautta. Ehkäpä sitä syksyn tullessa jaksaisi taas raahautua edes uimahalliin.

- Siiri S, 20+0 :D
 
Moi!

Minäkin juuri rakenneultrasta tulin. Kaikki hyvin mahassa. Golfpallo löytyi sydämestä, mutta se on kuulemma ihan harmiton kun mitään muita poikkeamia ei ollut. Kohdunkaulakaan ei ollut enempää auennut :) Sukupuolta ei haluttu tietää. Painoarvio oli 390g. Nyt töiden pariin!

donter 21+2
 
Terve taas kaikille! Lomalta on palattu koneen ääreen ja pääsee taas seurailemaan keskusteluja.

Potkuja en vain kertakaikkiaan tunne, vaikka 19 viikko on jo menossa - tai sitten en vain tajua niiden olevan potkuja :( Muljahteluja kyllä tuntuu silloin tällöin kääntyessä/liikkuessa. Mieskin jo kovasti yrittää tunnustella vatsan läpi, mutta eipä anna pikkuinen kuulua itsestään. Vielä 2,5 viikkoa ultraan!

Muuten olo on ihan normaali ja neuvolassakin kaikki oli kunnossa. Tosin verenpaine vain laskee entisestään, mikä varmaan selittää heikotuksen aina välillä. Lihakset tuntuvat sukastuneen täysin alkuraskauden aikana. Järvessä uiminen jäi lyhyeen, kun vatsa/nivuset rupesivat särkemään ja kramppaamaan kylmässä ja vedestä laiturille nouseminen meinasi olla täysin mahdotonta. Myös parin päivän kiertely Tallinnassa otti melkoisesti voimille (ja vatsaan), joten ehkä ihan hyvä, että jätettiin ne vaeltamiset tms. tältä vuodelta :LOL: Tosin parissa päivässä vatsalihasten kestävyys kasvoi ihan merkittävästi ja viikonloppina jaksoi jo vaikka mitä!

Kummeista
ja nimistä on täällä ollut näköjään puhetta. Meille on kyllä tulossa ihan perinteiset ristiäiset, mutta ongelmana on löytää sopivia kummeja, kun suurin osa kavereista ei kuulu kirkkoon. Voisikohan kummin lisäksi olla jotain sellaisia "kummihenkilöitä"... Tyttöjen nimiä on valmiina jo melkoinen lista, mutta pojalle ei vain tunnu löytyvän mitään kivoja. Kertookohan tämä sitten jotain mun toiveista :saint:

Tunteet on melko pinnassa. Viime viikolla tuli tieto, että oman ikäinen tuttuni oli kuollut onnettomuudessa. Ei oltu mitenkään läheisiä, mutta kyllä se laittoi hetkeksi ajatukset melko sekaisin :'( Kaikkea sitä sattuu...

neitoperho & toukka 18+3
 
Voi sun! Onko muilla rinnat alkaneet vuotaa? Pitänee vissiin hankkia liivinsuojuksia. Vähän toivoisin, että ois joku tämän päivän juttu vaan ettei tarttis jatkuvasti niitä sitten käyttää :saint: Mutta ei haise millekään ja on kirkasta, että onko tuo nyt sit noita maitohommia tai jotain sen esiasteita. Kivasti vaan lähti mekko pesuun ja muuta, kun huomasin.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

-metsis 19+4
 
Neitoperholle tiedoksi, että itse ainakin olen veljenpojan "kummihenkilö", kuten asian ilmaisit :) Pojalle tuli lisäksi kolme virallista kummia (mun miehen, joka kuuluu kirkkoon, lisäksi 2 sylikummia vai mitä lienevät). Ihan olin normaalisti mukana ristiäisissä kummina, vaikka en virallinen kirkon kummi ollutkaan. Eikä musta kristinuskoon kasvattajaksi olekaan, mut muuten tykkään olla pojan elämässä apuna ja tukena :heart:
 
Hitto, kirjotin litanian tekstiä ja onnistuin hävittämään ne...ei jaksa uudestaan enää kirjottaa. Neuvokaas viisaammat, miten saan kuvan suoraan näkyviin eikä linkin kautta? yritin kaikkia eri vaihtoehtoja mut ei...Huomenna rakenne ultra, jee! jännää päästä kurkkaamaan pikkuista pitkästä aikaa...
 
kaikki oli rakenneultrassa hyvin! ja vissiinki ois sitte poika tulossa tänne \o/ ei kyllä oo tietenkää iha 100% varmaa mutta siltä kuulemma näytti haarojen välissä :D ei meinannu kyllä kaveri pysyy yhtää paikallaan taaskaan
 
Onnea kaikille rakenneultrakuulumisista ja tervetuloa uusille! :heart:

Nimillä ollaan miehen kanssa vähän leikitelty jo, mulla on poikien ja tyttöjen nimiä molempia mielessä, tyttöjen nimistä ollaan jopa miehen kanssa aika samoilla linjoilla, mutta poikien nimistä on käyty "kädenvääntöä". :D Nimiäiset on myös tulossa meille eli ei ristiäisiä. Ainakin esikoisen kohdalla noi nimiäiset oli tosi kiva tapahtuma! Kummeja ei olla varsinaisesti esikoisellekaan nimetty, noita ihmisiä nyt tossa ympärillä ja pojan elämässä mukana on muutenkin.

Mimmi kokeile kuvan liittämistä aijaa.comin kautta niin, että valitset sen "pikkukuva" vaihtoehdon. Kopioit vaan tänne tekstiin suoraan sen linkin.

Täälläkin ensimmäinen työpäivä takana ja sain runsaasti onnitteluja massusta, joten kyllähän se näkyy (mäkään en ollut kertonut töissä ennen lomaa kuin muutamille). Tuntuu, että maha kasvaakin ihan hurjaa vauhtia! Liikkeitä tuntuu päivittäin, muttei vielä hirveän paljoa. Saas nähdä, missä istukka on, rakenneultrassahan se sitten selviää. Voisi olla edessä, kun liikkeet tuntuu sivuilla ylhäällä, mutta alhaalla keskellä.
Eka työpäiväkin sujui ihan kivasti, ei oo ainakaan vielä ihan puhki-rikki-poikki. Ehkä parin tunnin päästä sitten.. :D

mamadread ja ihme 17+3 (uä 17+6)
 
Onnea onnistuneista ultrista Rva Siiri Sisilisko, donter ja miauh! :heart:

mimmi81 Sulla on kyllä niiiiiiiiiiiiiiiin poikamaha! :D Ja poikaolohan sulla olikin. Ihana piipula-masu!

Metsis Muistelin viime raskaudessa kuulleeni, että rintojen vuotaminen on ihan normaalia. Varsinkin kiihottuneessa tilassa voi vuotaa. :) Mulla alkoi maidon tulo varmaan joskus 34+ viikoilla.. ja nimenomaan seksin aikana :whistle:

Huomenna esikon 1-vuotisneuvola.

Mandy ja pallero 18+3
 
Kattelin just kuvia esikoisen odotusajalta ja silloin sanottiin myös että viikkoihin nähden iso maha, mut kyllä nyt on vielä isompi:) saa nähä voiko mahan muodosta jotain päätellä, tosin mulla sanottiin ekaa odottaessakin että ihan poikamaha mutta tyttö tuli:) nyt on kyllä enemmän vielä tollanen pitkulainen maha:)
 
Juu,komee maha mimmillä ja poikamahaksi sanoisin minäkin :heart: ;)
Onko sulla eteenpäin kallistunut kohtu?! Se vois ainakin selittää masun kasvua ja tota piipula-mallia =)

Metsis minunkin mielestä on ihan normaalia tuo rintojen vuotaminen! Toisilla se alkaa jo raskausaikana ja ei se millään tavalla vaarallista tai epänormaalia ole, epämukavaa ehkä! Itsellä ei oo koskaan vuotanut raskausaikana (kopkop )!

Masussa möyritään vallan vimmatusti tänään :heart: Olisikohan vilkkaampi tapaus tämä kuin tuo kuopus!
 
Helloups...

Metsis Rintojen vuotaminen kuuluu asiaan näillä viikoilla. Osaksi se on hormonivuotoja, osaksi sitä ensimaidon tapausta. Itsellä nyt ei vuotamalla vuoda mutta on jo pitkään tullut varsinkin vähän puristaessa kellertävää tai kirkasta nestettä.

Nauttinut olen kylpylässä lillumisesta enkä ole mitenkään ylivarovainenkaan ollut. Ja näyttäisi täällä muitakin raskaana olevia olevan. Ollaan vaan kävelty pirusti ja ilmeisesti hävyn alue ei tykännyt sammakkouintiliikkeestä sillä nivuset ja häpy aika kipeinä.

Tervetuloa uusille ja parit uudet ultrakuulumisetkin tais olla, onnea niistä. =)

cisu 21+0 POKS =)
 
Pikaisesti omaa napaa vaan. Soitin terkalle tänään kuulumiset niinku viime viikolla sovittiin. Se oli huolissaan mun edelleen jatkuvista supisteluista ja laitto mun keskiviikkona lääkärille. Nyt sit pääsee tutkimuksiin et onko oikeesti paikat jo auennu vai onko supistukset harmittomia. Samalla varmaan pääsee ultralla kurkkaan vaavia =) =) = ) Mut jännityksessä pidetään viel keskiviikkoon et miten käy..torstaina ois vika työpäivä ja sit alkaa LOMA!!! =)

fanttomi & 19+4
 
onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille =)

mimmi84 ihanan iso masu sulla jo =)

täällä kans maha kasvaa kivaa vauhtia...perjantaina pitäis mennä hääpukua sovittaan ja mitattavaks että saadaan sit kiva mekko juhlapäiväks :D



lumi-enkeli ja aarre 20+0 POKS!!!
 
Jennyli ei ole ainakaan sanottu että olis eteenpäin kallellaan, mut samaa olen itekkin miettinyt...esikoisestakin oli melko samanlainen maha, tosin ei näin iso tässä vaiheessa...hassu piipula malli:D
lumi-enkeli kiitti:) katotaan jos kasvu jatkuu tätä vauhtia niin kohta ei ole kyllä yhtään ihana :LOL: ja voi sitä nahkalöllykkää mikä jää raskauden jälkeen jos ihan hulluna venyy :eek:
2,5h ultraan,jännää!!!
 
fanttomi ja muut: Minkälaisena sä tunnet supistukset ja kuinka usein sulla niitä tulee? Mä en ole varma supistelenko mä ollenkaan, en ainakaan satavarmaksi ole tunnistanut... Ja mitä tuo käytännössä tarkottaa jos tässä vaiheessa jo kohdunsuussa olis muutoksia?! Eikö se ole huono juttu? Toivotaan kuitenkin että sinulla kaikki kunnossa. Niin ja oikein ihanaa lomaa!!! =) Itsellä viimeinen viikko menossa :(

Cisu 21+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Muistelin viime raskaudessa kuulleeni, että rintojen vuotaminen on ihan normaalia. Varsinkin kiihottuneessa tilassa voi vuotaa. :) Mulla alkoi maidon tulo varmaan joskus 34+ viikoilla.. ja nimenomaan seksin aikana :whistle:
Alko naurattaa ihan hirveesti. Mulle riitti sitten vissii vähempikin kiihotus, tai sitten on jotain perversioita noihin huuto.netin juttuihin. Ulp! :LOL: Kurjaa tässä rintojen vuotamisessa on se, että en tiedä tartteeko koko ajan pitää noita suojia vai ei. Ainakin nämä kertikset ei jotenki tunnu hyviltä, onneksi mulle on äiti ommellu kasan noita kestosuojia.

Huomauttanen muuten kaikille, että kannattaa ennen tekstin lähettämistä kopioida se oma teksti. Nyt näemmä ränkkänöi jo toista päivää ainakin tämä kaksplus ja ihan yks kaks, jopa kesken tekstin luvun.

Cisu, ite oon varma vaan yhdestä supistuksesta ja se tuntu kyllä niin omituiselta että tunnistin heti. Tuntu, että koko kohtualue ihan jonnekki tonne alas asti meni joksikin kovaksi kookokseksi tai vastaavaksi. Ei sitä kauaa kestäny, mutta oli ihan uutta.

Kävin pikkukirpparilla ja siellähän oli ihan upouusia vauvan bodyja laput kii. Nappasin heti parit mukaan. Harmi ku ei tiedä tuota sukupuolta, ois vähän paremmat valikoimat sitten. Tuntuu tosiaan, että kaikki on joko vaaleenpunasta/-sinistä tai valkosta. Varsinkin kirpparilla. Tosin oon kaupassakin huomannut samaa hommaa. Oli muuten sama homma vauvan vaatteissakin, että Marimekolla löytyy hintaa vaikka ois ihan kulunu ja tahrainen :saint:

-metsis 19+5

p.s. Viikko r-ultraan!
 
Ensinnäkin Minnihiiri68 ; kiitos ratasvinkeistä. Gesslein Swiftit tai Quinnyn Zapp on silmiä hivelleet, lähinnä koska menevät niiiiin pieneen tilaan. Onko kellään näistä kokemuksia? Hinnat on kyllä niin uhkeat, että jos käytettynä saisi....

Tänään oli neuvola. Painoa tullut 2,5kg 7 viikon takaisesta, kaikkinensa alusta laskettuna 2kg, mutta koska vararavintoa on jo ollut valmiiksi, niin ei tarviisi tulla painoa ensinkään =) Ihana on kyllä toi neuvolatäti, et ei mitään saarnoja nosta tai mitään, että ei pelota niin kauheesti nousta aina sinne puntarille. Hemo laskenut 123, mut ihan ok. Pissa puhdas. Kohdunpohjankorkeus 23cm ja sykkeet 150+, mitä nyt hetken kuulu, kun kovasti moksi ja kierteli karkuun ja istukka edessä peitti sitten suurimman osan kuuluvuudesta =( Mut siis vilkas kaveri ja ihan tasainen jumputus sen mitä kuuli. Muuta kai ei, kirjottaa torstaina kelaa varten sen todistuksen, ei kuulema etukäteen uskaltannu kirjotella.

Täällä pääsen rv 26 eli 31.8. raskauden ensimmäiselle lääkärikäynnille ultraan ja sisätutkimukseen. Jos kaikki menee ok, niin lääkäriä ei sit muuten näy enää.

Mimmi84 ihana maha sulla.

Niin, sellasta pii vielä et Jennyli lisäätkö etusivulle tyttö-olon?! Ensimmäistä kertaa kuulin tosiaan ton sykkeiden tason ja jospa noin korkiat vahvistas mun arvausta ultrasta näkyneestä pienestä sirosta tytöstä. Kaikki muut viekkaa taas poikaa, mut mulla on nyt varmentunut tyttöolo =) Esikoisella oli muuten sykkeet 135 luokkaa ja kaikki povas, itseni mukaan lukien poikaa, mutta prinsessahan se sieltä tuli. Saa nähä miten nyt käy?!

Joo, pää lyö tyhjää. Ei muuta ku päivän jatkoja.

Leenu 21+5
 

Yhteistyössä