***Joulukuiset lumihiutaleet 2010-ELOKUUSSA***

Leenu Mun käsittääkseni ainakaan noista Quinnyn matkarattaista ei saa selkänojaa alas. Tietysti, jos sellasita ominaisuutta ei kaipaa, niin ovat varmaan hyvät. Me ostettiin alemyynneistä Baby Joggerit http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=902&toimittajaid=87 Ovat kyllä vielä kalliimmat kuin nuo Quinnyt ja Gessleinit, mutta pääsee lapsi nukkumaan vaakaan, jos tarvetta.

Onko tänään ollut rakenneultria?

Mandy ja pallero 18+4
 
Cisu Niinku metsis tossa jo sanoki niin kohtu menee ihan kovaks. Noi harjotussupparit ei satu, mut sen huomaa kun kohtu menee kovaks ja hetken päästä palautuu. Mulla vaan jää vähän "levy päälle" eli noi harjotussupparitkaan ei meinaa loppua vaan niitä tuli sit parin minuutin välein muutaman tunnin putkeen. Sit mulla ainaki tulee sellasia supistuksia mitkä tuntuu vaan TOSI ikävältä mut ei voi sanoa et sattuu. Mut tuntuu et kohtu menee vähän kovemmaks ku harjotussuppareista ja sillai et se haittaa sen hetkistä tekemistä. Ja sit niit KIPEITÄ suppareita ei voi mitenkään olla huomaamatta. Sillon kohtu tuntuu supistelevalta keilapallolta mahassa. Ja sattuu!!!!

Mulla tosiaan tuntuu jäävän noista kaikista suppareista se levy päälle kun ei meinaa mennä levollakaan ohi. Ja mulla varsinki pyöräily provosoi noita supistuksia.

Joo ei ne muutokset siel kohdunkaulalla mitään hyviä oo tässä vaiheessa. Mut tosi pienelle osalle noi supparit tekee jotain "tuhoa", näin oon kuullu. Mut onneks pääsen lääkäriin ni saa siihenki selvyyden.

Tesmis Me käydään perjantaina kattelemassa jos tuol isommissa liikkeissä ois noita taigoja näytillä. Että toivottavasti perjantaina saadaan selvyys onko ne meille hyvät =)

fanttomi & 19+5 (6 yötä rakenneultraan.... :heart: )
 
Jennyli Itse tykkäsin sinkkuelämää 2:sta. Kuulemma ykkönen kuitenkin ollu parempi, ite en oo sitä nähny.

Kummeista ja nimistä Ollaan mietitty sekä kummeja, että nimiä. Tytölle olis koko nimi valmiina ja pojalle etunimi. Yks kummiki ollaan jo mietitty, mutta toinen vielä mietinnän alla.

Huh huh! Ollaan tänään istuttu yhteensä neljä tuntia vakuutustoimistoissa. Vähän vertailtiin vauvavakuutuksia/lapsivakuutuksia. Tapiolaan alettiin tässä kallistua. Aluksi vuosimaksu 277? ja omavastuu 100?/vuosi. Kovasti oli semmosia vakuutuksia, joissa omavastuu oli sairauskohtanen, mutta tuntuu ainaki ittestä tuo omavastuu mukavemmalta, joka menee kerran vuodessa ja se kattaa kaikki sairaudet. En tiedä sitten kumpi oikeasti olis parempi...

Vielä kolme yötä rakenneultraan. Ei vain jaksais oottaa. Vauvaki elelly kolme päivää hiljaiseloa. Jotaki liikettää kyllä tuntuu, muttei kunnon potkuja. Mahtaa potkia selkään päin.

Lapintaika 20+2
 
Iltaa kaikille!

Mimmillä on tosiaan ihana maha jo. :)

Täällä mä oon taas tänään painellut jotain paniikkinappuloita, kun mulla on muutaman päivän ajan tullut vetistä valkovuotoa. Vuotoa ei oo tullut paljoa, pikkuhousut on vaan tosinaan vähän märät eli periaatteessa määrä ei niin huoleta, mutta haju on tosi imelä, eikä mun valkovuoto oo aiemmin haissut tolta. Pitää vissiin varmuuden vuoksi soitella huomenna neuvolaan. En jaksa uskoa lapsiveteen kun määrä on niin pieni ja vuoto satunnaista, mutta ehkä joku tulehdus?

Hohhoijaa. Kaikkea sitä joutuu raskaana ollessa pohtimaan.. :/

mamadread ja ihme 17+4 (uä 18+0 POKS)
 
Meillä oli tänään rakenne ultra, kaikki niinkuin pitääkin, vauveli köllötteli siellä söpösti:) painoa kuulemma n.380g, eli melkeen jauhelihapaketin verran:) sukupuoli haluttiin pitää yllärinä joten nyt vaan jännäillään kumpi tulee:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi84:
Meillä oli tänään rakenne ultra, kaikki niinkuin pitääkin, vauveli köllötteli siellä söpösti:) painoa kuulemma n.380g, eli melkeen jauhelihapaketin verran:) sukupuoli haluttiin pitää yllärinä joten nyt vaan jännäillään kumpi tulee:)
Aika hauskaa Mimmi, että teitin vaaveli painaa hiivapaketin enemmän kuin minun ja minulla ei vatsaa vielä oikeastaan näy (mitä nyt turvotusta) ja sulla on jo noin selkeä raskausvatsa... olen jopa miettinyt, että jossen töissä vielä kertoisikaan. Jospa odottelisin, koska huomaavat :whistle:

- Siiri S 20+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Siiri Sisilisko:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi84:
Meillä oli tänään rakenne ultra, kaikki niinkuin pitääkin, vauveli köllötteli siellä söpösti:) painoa kuulemma n.380g, eli melkeen jauhelihapaketin verran:) sukupuoli haluttiin pitää yllärinä joten nyt vaan jännäillään kumpi tulee:)
Aika hauskaa Mimmi, että teitin vaaveli painaa hiivapaketin enemmän kuin minun ja minulla ei vatsaa vielä oikeastaan näy (mitä nyt turvotusta) ja sulla on jo noin selkeä raskausvatsa... olen jopa miettinyt, että jossen töissä vielä kertoisikaan. Jospa odottelisin, koska huomaavat :whistle:

- Siiri S 20+1
hih, on kyllä jännä:) kysyin kätilöltä tosta mahan koosta niin sanoi että kun edellisestä raskaudesta niin vähän aikaa että se vaikuttaa, ja sanoi että voi hyvinkin olla eteenpäin kallistunut kohtu, sitä ei vaan nähnyt tossa ultrassa, sisäultralla olisi nähnyt:)
 
Aattelin alustavasti ottaa vauvavakuutuksen Pohjolasta, kun meillä on lainat + vakuutukset muutenkin OP-Pohjolasta, niin niistä saa sitten bonusta. Ja jotenkin se on helppo ratkaisu, oon vähän laiska lueskelemaan vakuutusehtoja ja vertailemaan niitä. :ashamed:

Kuvittelin myös jotenkin, että vakuutusten välillä ei olisi niin suuria eroja. Haluaisin kyllä myös sellaisen vakuutuksen, missä omavastuu olisi vuosi- eikä sairauskohtainen. Muistaakseni Tapiolan vauvavakuutuksen sai vain sitten, jos on kotivakuutuskin siellä.

Hampiainen 22+0 *poks*
 
Alkuperäinen kirjoittaja hampiainen:
Haluaisin kyllä myös sellaisen vakuutuksen, missä omavastuu olisi vuosi- eikä sairauskohtainen. Muistaakseni Tapiolan vauvavakuutuksen sai vain sitten, jos on kotivakuutuskin siellä.
Juuri näin. Omavastuu menee kerta vuoteen ja korvaukset saa haettua netin kautta. Rahat on päivässä-parissa tilillä. Suosittelen! Esikoisen kanssa kaikki sujunut tosi moitteettomasti.

Kylläpäs pukkas kelin. Täällä tulee nimittäin kaatamalla vettä. Noh, en valita. :)

Onnea hyvinmenneestä ultrasta mimmi84! :heart:

Mandy ja pallero 18+5
 
Missä vaiheessa noi vauvavakuutukset pitää muuten aikaisintaan/viimeistään ottaa?

Jotenkin en oo vieläkään uskaltanut miettiä noi pitkälle. Mitään hankintojakaan ei olla tehty. Mutta jospa sitten rakenneultran jälkeen mieli rauhottuisi ja saisi miehenkin innostumaan ajopelivertailuista.

neitoperho & toukka 18+5
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Itse tässä yritän pysyä nahoissani huomisaamun rakenneultraan :) Ainakin eloisa kaveri on masussa - toivottavasti myös terve. Koko eilispäivän monotteli vähän väliä ja illalla iskäkin sai taas yhden potkun kädelle.

Eilen olisi ollut aikaa pakata nyt sopimattomia normivaatteita pois vaatekaapista, kun kaappi pullistelee, mut en sit uskaltanutkaan ryhtyä siihen hommaan. Jos nyt odottais huomisen ultran yli :/

Mimmin masu on ihana!
 
Mitä nyt yritin tulkita nuita Pohjolan vakuutusehtoja, niin ymmärtäisin niin, että omavastuu on hoitokuluvakuutuksessa periaatteessa samaan tyyliin kerta vuoteen (kunhan malttaa odotella sitten sen vuoden ennen kuin rahoja lähtee hakemaan), tapaturmassa sitten tapaturmakohtaisesti.

Meillä on Pohjolasta ihan hyviä kokemuksia kun koiraa kuskattiin kerran ell:lle, nopeaan tuli rahat sieltäkin ja helppoa oli hakeminen.

Teksti Pohjolan sivuilta jos joku haluaa tulkita, olenko ymmärtänyt oikein:

Hoitokuluvakuutus
Hoitokorvauksista vähennetään omavastuu joka kerta, kun korvauksia haetaan. Omavastuu on 10 % kuluista, kuitenkin vähintään 100 euroa. Samaan korvauksenhakukertaan voi yhdistää eri kerroilla ja eri sairauksista syntyneitä kuluja, kunhan muistaa, että Pohjolasta korvaukset on haettava vuoden kuluessa kulujen syntymisestä.

Tapaturmavakuutus
Tapaturmavakuutuksen hoitokorvauksista vähennetään sovittu omavastuu. Yhtä tapaturmaa kohti vähennetään yksi omavastuu.
 
Mamadread Kannattaa varmaan käydä tutkituttaan onko tulehdusta. Monesti kai erilainen haju voi ainaki olla merkki siitä. Tai soitat eka neuvolaan. Osaavat ehkä siellä sanoa mikä vois olla.

Hampiainen Tapiolan vauvavakuutuksessa pitää olla kotivakuutus myös siellä. Meillä olis sinällään helppo ottaa sieltä ku on jo valmiina Tapiolassa koti- ja autovakuutus. Se tais olla nuista meidän vertailemista paikoista ainoa, jossa omavastuu menee kerran vuodessa.

Neitoperho83 Suurimmassa osassa vakuutusyhtiöitä vakuutus on otettava viimeistään 3 kk ennen laskettua-aikaa, jos sen aikoo varata. Seuraava mahollisuus on sitten ku lapsi on 2kk. Jos vakuutuksen varaa etukäteen, niin se annetaan äidin terveystietojen mukaan. Sen puolesta kannattais ottaa mahdollisimman aikasin, niin ei kerkeäis ehkä tulla esim raskausajan diabetesta ym. ku ne voi vaikuttaa siihen saako vakuutusta tai millä ehdoilla sen saa. Sitä en tarkalleen muista kuinka aikasin sen saa ottaa. Joissakin paikoissa jo heti ku raskaus todetaan, jossakin toisessa raskausviikolta 17 eteenpäin.

Lapintaika 20+3
 
Hampiainen Perun sanojani, olihan nuita vakuutusyhtiöitä, joissa joka hakukerralta menee omavastuu, eli jos hakee kerran vuodessa, niin sillon menee vaan kerran vuodessa se omavastuu. Pidin vaan huonona siinä sitä, että niitä pitää sitten keräillä vuoden verran ennen ku saa rahat takasin. Mutta onnistuu se varmasti niinkin.

Aika monissa paikoissa tapaturmien sattuessa ei ollu omavastuuta ollenkaan
 
Lapintaika: totta, että tuo laskujen keräily vähän viivyttää rahojen saantia + tuo lisävaivaa, mutta eiköhän se onnistu kumminkin suht helposti. Ja toisaalta tuossa on se hyvä puoli, että jos lapsi onkin terve, niin ei tarvitse turhaan maksaa tuota omavastuuta.
 
Hampiainen Ei tuossa Tapiolassakaan tarvi omavastuuta maksaa, jos ei mitään korvattavaa tarvi hakea. Varmasti onnistuu tuo kerran vuodessaki hakeminen, en sitä epäile ollenkaan. Oon vaan omassa vakuutuksessa tottunu jo toisenlaiseen systeemiin, niin tuntuu helpoimmalta jatkaa samalla systeemillä :)
 
vakuutuksista me aijotaan ottaa se syntymättömän läpsen vakuutus, mutta en oo vielä varma että otetaanko se ifiltä vai nordeasta(tällä hetkellä toi ifi olis ykkösvaihtoehtona)...meillä kun on vakuutukset kahdessa paikassa.. esikoisella ja meillä vanhemmilla on sairasvakuutukset ifissä,samoin siellä on autojen vakuutukset..nordeassa on kuopuksen vakuutus ja kotivakuutus...vähän on ollu sekavaa näin, mutta ollaan saatu parhaimmat edut tällä tavalla.. ajattelin hakea sitä vakuutusta tässä mahdollisimman nopeesti...

lumi-enkeli ja aarre 20+1 :heart:
 
Onnea kaikille ultrassa käyneille! Täällä vielä odotellaan omaa kun tuohon 10-kerhoon kuulun :D Mutta alle viikko enää...

Nimi meillä olis jo molemmille valmiina, tosin pientä viilausta vaille kun ei osata päättää että kaksi vai kolme nimeä. Etunimet on sellaiset jotka itseä miellytti, mutta toiset nimet on sitten suvusta tulleita.

Kummeistä meillä on muutama ehdotus olemassa, mut ei vielä mitään varmuutta siitä että kenet haluttais. Ristiäiset olis tarkoitus pitää sitten aikanaan.

Vakuutuksista ollaan nyt kahden vaiheilla Ifin ja Tapiolan välillä. Mulla on itsellä sairaskulu- ja henkivakuutus Ifissä, mut muut vakuutukset meillä on Tapiolassa.

Liikkeitä täällä tuntuu lähes päivittäin. Eilen kun oltiin perhevalmennuksen fysioterapiassa niin pikkuinen tuntui oikein riehuvan :)

Ria ja Jomppe 19+2
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista =)

Lääkäristä kotiuduttu. Ei ollu onneks kohdunkaula pehmentyny ja hyvin oli kiinni. Käsikopelolla vaan kokeili, ettei osaa sanoo et onko lyhentyny mut hyvin sitä on kuulemma vielä jälellä =) Laitto kuitenki mulle tän ja huomisen sairaslomaa, koska supistuksia on nyt ollu 2 viikkoa päivittäin. Ja huomen alkaa sit kesäloma, jolloin käski ottaa rauhallisesti ja lepäillä jos alkaa supisteleen.

Vauvavakuutuksesta Aateltiin ottaa se Pohjolasta, koska siellä kaikki muutki vakuutukset. Paitsi auto siirretään nyt Ifiin et täytyy kyllä vielä kattoa niitten tarjous. Pohjolasta ei kannata noita vakuutuksia siirtää kun bonuksilla ne maksetaan ja niitä ku ei voi käyttää oikein mihkään muuhun järkevään.

Nimistä, kummeista ja ristiäisistäki on ollu puhetta. Meillä on muutama nimiehdotus pojalle, tytölle pari enemmän. Kolme nimee tulee joka tapauksessa. Kummeistä ei olla puhuttu, mut ittekseni oon jotain miettiny. Ristiäiset pidetään vaaville kyllä kun kerta kirkkoon kuulutaan, vaikkei mihinkään uskotakaan =)

Tossa vielä masupäivitystä =)

18+6



19+6



fanttomi & Hertta-Pulla 19+6 (huomen puoliväli, jippiii!!)
 
Olenkohan minä ainoa kuka ei ota vauvavakuutusta?! :whistle: :eek:
Meillä ei oo tosiaan kellään noista lapsista ollut tuota vakuutusta enkä osaa nyt tälle viimeisellekään sitä hankkia.
Ikinähän ei tiedä mitä voi sattua ja eteen tulla...onneksi olemme säästyneet tähän mennessä (kopkop ) :heart:
Hyvin olemme pärjänneet terveyskeskuspalveluiden turvin kun maalla asumme!

Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin :heart:

Rv 19+5 (15+6 )
Hb 135 (129 )
Rr 110/81 (113/74 )
Painoa +1.8kg (+1kg ) Kaikkineen tullut +4kg
Pissa puhdas
Syke 155 (150 )
Liikkeet ++
Sf-mittaa ei vielä mitattu

Edelleen siis sykkeet huitelee tuola 150 tuntumassa joten korkeammat on kun nuissa mun aikaisemmissa poikaraskauksissa!
Vajaa viikko rakenneultraan,Jei!! :D

Supistuksia tulee muuten mullakin päivittäin muutama!! Ja ne kyllä tuntuu mulla senverran että täytyy pysähtyä :$
En edes tiedä millaisia on sellaiset supistukset mitkä kovettaa vain mahan koska mun supistukset on olleet aina tällaisia jotka tuntuu paineena ja kiristyksenä myös koko alapäässä! :whistle:
Hienoa fanttomi että sulla kaikki hyvin :heart:

Rataskaupoilla käyty myös ja valinta tehty! Pysyn tutussa ja ja turvallisessa merkissä eli Orassa! Tarjontaa tuntuu olevan ihan mukavasti myös tuplarattaissa mutta selkeästi tuo Ora oli lähinnä sitä mitä mä vaunuilta haen! Tällaiset siis tulee meille...
http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2237
 

Yhteistyössä