***Joulukuiset lumihiutaleet 2010-ELOKUUSSA***

Uusille tervetuloa :wave:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista, tyttö- ja poikalupauksista! :heart:

Mamadread ihana masu :heart:

Tässä mun masu tältä aamulta rv 21+1


Jääris meidän vilperi heitti rakenneultrassa volttia ja oli muutoinkin varsin vilkas tapaus! :D Aluksi oli perätilassa jonka jälkeen heittäytyi pää alaspäin ja piiloutui niin syvälle lantiooni että päätä oli miltei mahdoton sen jälkeen ultrata!
Vauvalla on siis vielä niin reilusti tilaa liikkua että kääntyilee sielä moneen otteeseen =) En siis usko että syytä huoleen!
Meillä tuo kuopus oli kyllä pitkään raivotarjonnassa mutta syntyessään hällä oli jalat jotenkin kovin kippurassa/koukussa mikä on pitkään ollelle perätilavauvalle tyypillistä!

Tässä muuten tasan yksi ja ainoa kuva rakenneultrasta :heart: 4D:tä odotellessa ;)


Jennyli&Vilperi
 
mamadread juu kysäseppä sitä remppa hommaa samalla kun meet ultraan...toivotaan ettei alkais ainakaan tän vuoden puolella...toisaalta kättärille meillä olis vähän lyhyempi matka, mut jotenki se ei houkuttele kun kuullut niin paljon huonoja kokemuksia sieltä+ naikkari on ykkösenä listalla just sen takia että jos tulis hätä niin pääsis suoraan tunnelia pitkin tehopuolelle...vai mikä se nyt on nimeltään?:D vauvan asennosta joku kyseli, meillä oli pää ihan tuolla alhaalla rakenneultrassa, mutta esikoisen kääntyi vasta 35 viikolla pääalaspäin joten ei vielä huolta, kääntyy vielä moneen kertaan:) onnea kaikille ultrakuulumisista ja uusille tervetuloa!
ainiin ja ihania masuja:)
 
Tervetuloa joukkoon pingupongu ja onnea poikalupauksesta! :flower:

Onnittelut hyvinmenneistä ultrista ja poikalupauksista myös jazz78 ja Helinä86! :heart:

mamadread ja Jennyli Söpöt masukuvat teillä! Mekin kuvattiin mun masu eilen, kun tuli 20+0 täyteen.

Jääräpää Joo, älä ollenkaan huolestu tuosta perätilavauva-kommentista. Heppu ehtii vaihtaa asentoa vielä monta monituista kertaa seuraavan 10-15 viikon aikana. Mulle ainakin eka raskaudessa sanottiin, että jos viikolla 36 on perätilassa, aletaan miettimään mitä tehdään.

Ostin tänään vauvalle soittorasian. Aiemmin oon ostanut vasta yhden bodyn ja yhdet sukat. Eli tää oli 3 juttu, ja tärkeä sellainen. Esikoisellekin soittelin soittorasiaansa masun läpi. :)

Mandy ja pallero 20+1
 
Vauva innostui ihan villiksi, kun tätä ketjua lueskelin. Muuten onkin viime päivinä ollut hiljaiseloa - ehkä vauva on aistinut, että selkä ja maha on ollut kipeänä äipällä, ja hän on potkinut vain pikkuisen pariin otteeseen joka päivä. Pitäisi vetää mahaa sisään koko ajan, niin selkään ei satu illalla niin paljoa. En voi istua tuolilla peppu selkänojassa kiinni, vaan röhnötän tai kenotan kyljelläni kuin hylje kivellä.

Huonekaluhankinnat
: Pitäisi rajoittaa huonekalujen ja kirjapinojen siirtelyä, mutta kun pesänrakennusvietti on niin kova :p Yritän saada kirjat upouusiin hyllyihin, että muuta säilytystilaa vapautuisi vuosikertavauvanvaatteille. Nyt meillä on jo vaunut laatikossa, vielä kokoamatta, ja sänky lautoina nurkassa, kun ruuvit jäivät vielä vanhempien luo. Irrallinen, pöydän päällä pidettävä hoitotaso on pistetty tilaukseen, kun emme mieheni kanssa todellakaan ole pygmejä :) Tunnen aika vahvasti, että ehdin olla vaan pari päivää äitiyslomalla, ennen kuin on synnytyksen aika. Se ehkä onkin totta istukkaongelmien takia, mutta aika näyttää.

Olen kahdessa paikassa töissä yhdellä työsopparilla ja pomot tappelevat keskenään, kuka hoitaa paperityöt äitiyslomastani. Viime päiviin asti olen jännännyt, saanko tarpeeksi tunteja, vaikka voinnin kannalta voi olla hyvä, että niitä nyt vähän vähemmän tulleekin. Työkaverit tuijottavat mahaa tietyin epäilyksin, ja maanantaina ajattelin kokouksessa päästää epätietoiset piinastaan. Aika monelle sanoin jo ennen lomia, nyt jotenkin ujostuttaa puhua enempää. Joka viikko on melkein lääkäri- tms. reissuja tiedossa seuraavan parin kuukauden ajan. Ikävää olla huono työntekijä, mutta pakko on pakko. Sais nyt vihdoin ne Kelan paprut täytettyä.

Poikaepäilys on omassa mielessä vahva, mutta mitään pissalirinöitä ei kyllä ole havaittu. Vaan voi se johtua meikäläisen läskeistäkin :) Mahavalokuvaa ei viitsi ottaa, vaikka välillä komeasti keskivartaloa turvottaakin, kun ulkopuolisen on hankalaa tietää, mikä niistä kummuista on vauvamahaa ja mikä vaan ihraa :D Painoa on tullut vajaa puoli kiloa viikossa, kun nyt ei maaginen 100 menisi rikki.
 
Mulla on kyllä tullut osteltua jo vaikka mitä. Manduca, Emmaljungat, isofix-turvakaukalosysteemi, vaatteita aika paljonkin (kirpparilta tosin suurin osa) ja sitten tässä oon nyt katellut sitteriä ja pinnasänkyä sillä silmällä. Mulla on varsinkin nuo isot ostokset jotenkin henkisesti tärkeitä saada ostettua, kun muuten nään niin hikisiä painajaisunia että meillä ei ole mitään ja vauva on jo syntynyt :D Tällä tyylillä kyllä sinällään säästää aika paljon, kun on aikaa kierrellä ostelemassa edullisesti hyväkuntoisia vaatteita sekä muita vähänkäytettyjä tuotteita sekä tietysti tarjouksia. Silleen oon tyytyväinen, että alotin ennen r-ultraa, kun nyt vähän vaivaisempana ei oikeen kovin pitkään huvita kävellä tuon selän tähden. Toisaalta voihan olla, että sitä loppuraskaudessa onkin ihan hyvässä kunnossa.

Se on jännä, kun jotkut ei meinaa millään uskaltaa ostaa tavaroita ym ettei mitään sattuis. Ja mua taas ahdistaa kovasti, jos ne ei ole jo pääosin hyvissä ajoin valmiina =) Onneksi on nykyään niin hyvät valikoimat ihan perusmarketeissakin, että jos jotain unohtuu niin sen voi kyllä hakea sitten jälkikäteenkin.

Jääräpää, nuo vauvelithan tekee ihan kuperkeikkojakin tuolla massussa vielä hyvän tovin. Tuo neuvolan antama odotus-vihko on aika hyvä näissä kun tulee epätoivoinen hetki, mutta en tiedä annetaanko sitä vaan esikoista odottaville? Netistä kyllä sieltä vau.fi tms löytyy vissii melko sama kehitysvaihejuttu. Mulla oli vauva pää alaspäin oikeen porautunu tonne lanteille, mutta silti esim. nyrkit peitti kasvoja aika hyvin (ja välillä vähä nyrkkeiltiinki =) ). Joten tuskin nyt vielä tässä vaiheessa on kyse tämmösistä asioista, ehkä se vähän huonosti ilmaisi itsensä.

Mulla on edelleen tyttö-olo, mutta jostain syystä meinaan herkemmin nakata ostoskoriin vähän poikamaista kuin tyttömäistä. Voin kuvitella, että jos sieltä tuleekin sitten poika synnärillä, niin voi olla vähän hämmentyny kun nyt oon vihdoin pikku hiljaa ajatellu sen tytöksi :LOL:

Kiva ajatus, Mandy, tuo soittorasia =)

-metsis 21+2 (tai sitten muistan taas väärin)
 
On tää hassua juu...mullakin on edelleen tytto-olo vaikka poikaa lupailtiinkin :whistle: En vaan millään saa nyt sitä ajatusta kiinni pojasta!
Eikä sitten oo tullu ostettua oikeastaan mitään vauvalle...no yhdet potkarit ja unipussi :D
Esikoisen kohdallahan tuo shoppailuinto on aina ihan mahdoton kun kaikki täytyy hommata! Nyt löytyy vanhastaan kaikki, vallankin pojalle ;)
Ainoa pakkopakko hankinta on tuplarattaat, pinniksen olen jo ostanut...se pitäis vaan hioa ja maalata. Hoitotasosta pinniksen päälle haaveilen myös! Tosin ei sekään ole pakollinen...myin juuri hoitopöytä-lipaston pois kun se oli ylimääräinen ja tarpeeton!
Äitiysvaatteita olen joutunut jokusen ostamaan koska myin syksyllä lähes kaikki pois kirpputorilla (lapsiluku kun piti olla täysi ). Onneksi en ehtinyt myydä doppleria, itkuhälyttimiä tai rintapumppua...nekun ihan ehdottomia ollut kyllä! =)
 
Rakenneultrassa käyty ja kaikki hyvin. Sukupuolta en kysyny ja voi olla ettei ois näkyny. Ultraaja teki melkosesti töitä et sai sydämen ja muut rakenteet kunnolla näkyviin. Oli vauva selkärankaylöspäin eikä meinannu kääntyä millään parempaan asentoon. Istukka edessä alhaalla, mut ei tule onneksi kohdunsuun päälle. Ultraaja (ei suomalainen) kysy jossain vaiheessa et eikö isä päässy mukaan, sanoin et sen piti jäähä pellolle rehuntekoon.. ni sit ainaki 5min selosti sitä miten arvokasta työtä se on jne :D Vauva on muutaman päivän pienempi (oli jo np-ultrassa), mut eipä sil ole niin merkitystä..

Tuo 4D ois kyl mainio juttu, mut meil on onneksi omassa neuvolassaki ultra ni siellä pääsee kans kattoon vauvaa. Sain niin surkeat kuvat mukaan ettei niistä ole kyl näytettäväksi. Aattelin kysästä ens kerralla neuvolassa et jos saatas sellainen söpö jalkapohjakuva ni sellaisen haluaisin.

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille anve ja nöpö 21+5
 
Onko kukaan muu saanut jo kutsua perhevalmennukseen? Meille sellanen tuli perjantaina ja tiistaina alkaa, pikkasen ottaa päähän, et näin lyhyellä varotusajalla siitä ilmoitetaan, neuvolassa sitä on neljä kertaa ja lisäksi yks kerta synnäriin...Piti hieman muuttaa omia menoja/töitä, että sinne pääsee, hieman pitempää varotusaikaa olisin toivonnu, vaikka eihän sinne toki pakko olekkaan mennä...

Täälläkin työkaverit rasittavuuteen asti kääntää joka asian mun raskauteen tai tulevaan vauvaan...aagrh...

tesmis 23+6
 
Heips vieläkö mahtuisi jutusteluun mukaan elikäs lumi-81 ja ensimmäinen ja la olis 27.12 ja rakenneultran mukaan tyttöä lupailtiin. Synnytys sairaala olis pkks. Raskaus siis edennyt aika kivasti jos 16 viikolle jatkunutta pahoinvointia ei mukaan lasketa.
 
Tere,

Perhevalmenuksen ajat meille annettiin jo pari kk ennen niiden alkamista, näin Espoossa. Ja ne alkaakin vasta ensi kuussa. Kyllä minustakin on tosi myöhään Tesmikselle ilmoitettu.

Eilen menin lukemaan jotain synnytys palstoja ja tuli huono fiilis. Päätin, että en niitä lue ainakaan ennenkuin olen käynyt perhe- ja synnytysvalmennuksen itse. Hyvähän asioista on tietää, mutta jotenkin siellä sattu olemaan niin negatiivista keskustelua, mitä nyt itse satuin lukemaan.

Perjantaina aloitin työt kesäloman jälkeen ja ensimmäisen onnittelut sain sellaisilta, jotka eivät raskaudestani tietäneet. Nyt viimeisen kk:n aikana mulla masu onkin vasta pompannut esiin ja kävin osteleen tuossa mammavaatteita töihin. Vielä ehkä joutuu jotakin paitapuseroa hommmaamaan ennenkuin mammalomalle jään. Laskin, että 10 viikkoa töitä ja sitten mammaloma, aloitan 30 pv ennen la. Ihanaa =)

Salmiakki78 ja Papu 24 *poks*
 
Salmiakki Joo onneks joku on samaa mieltä mun kanssa, et myöhään ilmottavat, mitä jos tekisin vuorotyötä niin en kyllä usko, et pääsisin noin lyhyellä varotusajalla mihinkään....
Miten mä oon laskennu, että 11 viikkoa töitä ja sit pääsee lomalle, 30pv ennen mäkin jään, ja poksun 24 huomenna...Toivottavasti oon laskennu väärin :)
Täälläkin nyt loman jälkeen alkoi vanhemmilta (oon päiväkodissa töissä) tulemaan onnitteluja...
 
Tervetuloa lumille!

Mä en käynyt esikoisesta missään valmennuksissa! :eek: Siitä on 6 vuotta aikaa, niin en tarkalleen muista, että oliko niin että tuhautin koko lapulle, vai niin, ettei siitä valmennuksesta ollut edes mitään tietoa ennen kuin vauva syntyi viikolla 32. Saattoi olla niinkin, että valmennus meni jotenkin ristiin kun vaihdoin paikkakuntaa + neuvolaa siinä puolivälissä. Nytkään en oikein osaa sanoa, tuleeko mentyä. Synnytys sujui ummikkonakin ekalla kerralla. :D Ja toisaalta synnytyssairaalakin on tuttu. Olisi kiva, jos mies lähtisi mukaan, mutta esikoisen hoito on varmaan kohtuullisen vaativa arki-iltoina järjestää. Ja sit jos valmennuksen sisältö on ihan p:tä, niin harmittaa, että on edes mennyt kun vois viettää aikaa lapsen kanssa kotona.

Mulla 12 viikkoa äippälomaan, aloitan 50 päivää ennen, mutta niin, että noi kaksi ekaa viikkoa on pitämättömiä vuosilomia, niin että sitä virallista äippälomaa on sit se 30 päivää. Onko moni jo ihan virallisesti sitä pomolta hakenut? Mä kovasti koitin, mutta pomo vaan totesi, että ehtiihän sen myöhemminkin. Se ei ollut edes varma, tarviiko äippäloman hakemiseen raskaustodistuksen neuvolasta. Ei kai?

mamadread & ihme 19+2 (uä 19+5)
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Minäkin kuuluin niihin 10-kerholaisiin ultran puolesta, mutta vasta nyt pääsen koneelle ekaa kertaa sen jälkeen. Mulla oli aivan ihana ultraaja ja kertoi kaikki tosi tarkkaan, kun katseli vauvaa. Kaikki oli hyvin, ihan kauheasti jännitti mennä sinne.

Jennyli: Mulle sais vaihtaa tuonne ekan sivun listaan lasketuksi ajaksi 21.12. Ja poikalupaus meille annettiin.

Oli niin tyttöolo ja jotenkin olisin toivonut tyttöä tuon kauhean velivilperin jälkeen... Mutta nyt on jo tosi positiiviset tuntemukset asiasta. Ymmärrän Jennyli sua niin hyvin, mitkä tuntemukset on ollut heti ultran jälkeen sulla. Ja etenkin jos on ollut niin epämiellyttävä kokemus koko homma. Mutta ihana, että teilläkin on ollut kaikki hyvin vauvalla!

Muuten täällä on kaikki hyvin, ihan kauhean iso maha on jo nyt vaan.

Mulla on ollut tuo Hug-a-bubin liina käytössä kummallakin lapsella ja olen ollut tosi tyytyväinen siihen! Nyt tekisi mieli kokeilla MAnducaa, mutta ei taida raaskia ostaa sellaista kuitenkaan.

Vointeja kaikille!

Hopsuliina ja Epe 21+6
 
Aurinkoinen sunnuntai-iltapäivän tervehdys B) !

Tässä olen koko viikonlopun miettinyt kaikenlaisia hankintoja tulokkaalle, kovasti mietityttää että minkä kokoinen toppahaalari olisi vauvalle hyvä hankkia? Äitiyspakkauksessa näytti olevan, mutta oli isoa kokoa ettei varmaan heti vastasyntyneelle käy...

Jen 20+5
( 4 yötä rakenneultraan :D )
 
Lillikka
Moi!

Naistenklinikan remppa Netissä oli uutinen kesältä ja siellä sanottiin, että synnytysosastot menee remppaan 2012-2014 eli eiköhän me ehditä alta pois! Harvemmin nuo taitaa aikaistaa mitään tollasta isoa... Mäkin sain slaagin kesällä, koska haluan ehdottomasti sinne =)

Uusille tervetuloa mukaan!

(.) Hikihikihiki ja kuulemma syyskuun loppuun kestää tätä aurinkoa ja kuumaa... unbelievable... Mulla alkaa tulla alavatsan jomotusta aika herkästi, jos kävelen reippaasti yhtään pidempään ja siitä pitää aina hetki toipua. Ei supistele, mutta jomottaa. Yöllä pitää kääntää kylkeä tosi varovasti tai muuten repäsee inhottavasti. Muuten tää kotiolo kyllä sujuu, väsy vaan on aika kova vitskupanostuksesta huolimatta.

Ihania vatsoja meillä!!

Lillikka 24+6
 
Lillikka ehti ensin... Just olin kirjottamassa että googlasin sen naikkarin lehtijutun ja huomasin saman,että vasta 2012 alkaa remontti.Hyvä niin,koska mullekin melkein iski paniikki :D
Mä meen käymään siellä lääkärin juttusilla tiistaina,niin voin vielä varmistaa asian. Mutta tuskin rakenneultrassa olis toivotettu tervetulleeks joulukuussa sinne synnyttää,jos se menis remonttiin.
 
mamadread Tuossa perhevalmennuksen kutsussa näytti olevan, että sitä järjestetään esikoista odottaville, joten täällä sitä ei edes tarjota muille...

Mä jätin viikon verran vuosilomia säästöön, pidän ne sitten joskus, kun palaan töihin...Ja meillä ei tarvi raskaustodistuksia näyttää, koneella vaan täyttää ilmotuksen äippälomalle jäämisestä, jonka esimies hyväksyy, ja samalla lähtee tieto palkkoihin jne.

Tuliskohan äitiyspakkaus jo ensi viikolla? Kukaan ei ole vissiin vielä meistä saannu?
 
kiitos kaikille onnittelijoille..täällä koitetaan totutella uuteen sukunimeen :D
vauva tuntuu voivan hyvin masussa ja potkuja satelee...ihanaa :heart:

onnea kaikille jotka ovat hyviä ultrakuulumisia saaneet =) :flower:

haalareista mä en hommaa ollenkaan toppahaalaria, vaan tilasin ton jääkarhun kaukalopussin...on sit paljon helpompi lähteä liikkeelle kun ei pidä pukee niin paljoo.. vaunuihin mulla on samanlainen mutta isompi ja vanuhaalareitä löytyy, joten eiköhän niillä pikkuinen sit lämpimänä pidetä :D

uusille tervetuloa :flower:

kivoja masuja teillä =) itekkin oon kuvannu, mutta oon niin tumpelo näiden koneiden kanssa, että en oikeen handlaa tota kuvien liittämistä tänne :D

valmennuksista käytiin sillon kun esikoista ootettiin ja kutsu tuli ainakin kk:n etuajassa...näistä muista raskauksista ei ole edes kutsuttu..

tyttö/poikaolo vaihtelee täällä päivittäin..harmittaa kun ei ultrassa nähty, kun toinen niin piti paikat piilossa ettei pystyny edes veikkaan..mutta onneks kunta tarjoo vielä 2-3 kappaletta ultria niin jos jostain niistä selviäis :D

lumi-enkeli ja aarre 21+5 :heart:
 
Apua... Eka marraskuinenkin on jo syntynyt, rv 27+jotain. Hurjaa... Yritin lukea mitä on tapahtunut, mutta tuolta ryhmästä ei selviä tarkemmin. Taitaa olla pikkuinen aika kovan urakan edessä. Toivottavasti selviää.

Onnea ultrassakäyneille! :heart:

Mandy ja pallero 20+2
 
JenVanGym, tässä ketjussa on parisen sivua taaksepäin aika paljon keskustelua just noista haalareista. Ja hyviä vinkkejäkin oli. Ite ostin kans tuon Eisbärchenin kaukalopussin.

Perhevalmennuksesta ei ole kyllä puhuttu mitään, mutta ois tässä alkuviikosta neuvola ja voihan olla että siellä vihdoin sekin asia tulee esille. Mua jotenkin vielä ei yhtään innosta tuo asia, synnärillä voisin käydä tutustumassa. Äitiyspakkaus ei mulle kyllä eksy vielä toviin, kun ne laput saan vasta nyt sit. Ja niitäkään ei kuulemma saa heti laittaa postiin, kun pitää olla ne jotkut tietyt päivät koossa tai jotain. Noh..joka tapauksessa. Voi hurjaa sitten kun sen saa hyppysiin :heart:

Eikö se tavallaan ole loppupeleissä kuitenkin ihan kiva, että töissäkin teidän raskaus on otettu positiivisesti huomioon? Vaikka se varmaan välillä ärsyttää, mutta toisaalta voishan se vastaanotto olla ihan eri..siis jopa negatiivinen tai sellainen että vaihdetaan vaan saman tien puheenaihetta/aiheesta ei keskustella. Siinä mielessä minusta ihan hyvä, että ihmiset jaksaa innostua työkaverin raskauksista..onhan se positiivinen merkki meistä ihmisistä =)

Oon tässä huomannut kyllä sen tosiseikan, että on sitä aika eri tilanteessa omien ystävien kanssa. Mulla on kaveripiirissä niitä joilla on jo vanhempi lapsi ja sitten niitä joilla ei ole (joillekin ei tule varmaan vuosikausiin ja muillekaan ei ihan vuoden parin sisään). Joten näitä, joilla jo lapsia on, ei oikeen kiinnosta ja taas sitten sama homma niiden kans joilla niitä ei ole. Ja minä sentääs en ees puhu juuri mitään tästä raskaudesta tai hankinnoista tai oikeestaan mistään, ultrista olen maininnut että kaikki ok. Huomaa vaan omaan käytökseen aika ison eron, kun itse on kuitenkin ollut innostunut toisten raskauksista ja huomioinut myös sen osan toisen elämästä, niin ei ainakaan mitään vertaistukea ole täällä päin kuin verkosta. Osasin kyllä vähän jo etukäteen arvailla, mutta kai se sitten aina yllättää kun itsellehän tämä on kuitenkin aika iso juttu =)

Oletteko käyneet noissa perhekahviloissa ym? Huomasin, että täällä päin olisi ainakin tuo mll:n perhekahvila. Sitten ois noita seurakunnan, mutta näin kirkkoon kuulumattomana en oikein tiedä onko tuo sitten hyvä paikka. Noita olisi vaan paremmin tarjolla (ja periaatteessa nehän kuuluu kirkkoon kuuluville ensisijaisesti mutta noita kyllä rahoitetaan ihan perusverotuksen kautta B) ). Oletteko noista löytäneet hyvänpäiväntuttuja edes tms? Tai mistä ylipäänsä? Tämä ehkä enemmän niille, joilla on vähän samalla tavalla uudempi paikkakunta ym.

-metsis 21+4
 
Nonni, nyt on täälläkin häät takana ja elämä rouvana aloitettu :) Häät meni aivan loistavasti, tosin nyt jälkeenpäin on kovin haikea olo kun ei tarttee enää stressata :D Lauantaina itse olin niin paljon liikkeellä ettei ehtinyt paljon pikkuisen jumppailua seuraamaan, mutta onneksi otti eilen sitten kaiken menetetyn huomion takaisin ja muksautteli kyllä ihan kunnolla..

Eipä tänne mitään muuta oikein kuulukaan. Seuraavat 2 viikkoa olis tarkoitus viettää "kadoksissa" tuon miehen kanssa ja nauttia lomasta kunnolla ennen kuin arki taas alkaa. Paljon taitaa täällä ehtiä tapahtumaan sinä aikana mutta lueskelen niitä sitten :) Palailen viimeistään syyskuun ketjuun, huih!

Tsemppiä ja jaksamisia kaikille!

Ria ja "Jomppe" 21+0
 
saz
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Hankintoja ajattelin tehdä sen verran et manduca ja tuplarattaat täytyy hommata. Muuten on oikeastaan kaikki valmiina kun tuo esikoinen on tosiaan vasta 10kk ja samaa sukupuolta niin kaikki on aika hyvin vielä tallella. Esikon ajattelin opettaa pois tutista 1 v alkaen (eli 2 kk ennen vauvaa) ja myös pois pinnasängystään omaan sänkyynsä. Yritän malttaa opettaa hänet nukkumaan omassa huoneessaan, ei sitten aina heräisi vauvan itkuun yöllä. Vaan jo ajatus eri huoneissa nukkumisesta on mulle paha paikka, poika varmasti pärjäisi kyllä :(
Tosiaan manducaa mulle on suositeltu ja olen sitä kaverilta koittanutkin, on kyllä hyvä kun paino jakautuu myös lantiolle eikä pelkästään hartioille. Ja lisäksi manducasta saa melkein omansa pois kun sen sitten joskus myy pois. Uudet maksaa noin 100e ja käytetyt noin 70e. Tuplat haluaisin kolmipyöräiset (tai ainakin helposti kääntyvät) koska ajattelin lenkkeillä paljon, ehkä juosta jos ei ole raskaat rattaat. Ehdotuksia otetaan vastaan! Ja mielellään vierekkäin istuttavat saisi olla, koska ainakin esikko halusi välttämättä katsella maisemia jo 5kk jälkeen. Ja vielä pieneen tilaan täytyisi saada kasattua. Tarkoitus olisi käytetyt hankkia ihan säästösyistä, mutta jos ei löydy käytettynä niin voin myös uusiin satsata.
Äitiyspakkausta en ota koska vaatteita on niin paljon vielä tallella, ja lisäksi moni äp:n vaate jäi täysin käyttämättä esikoltakin, esim ne haalarit.

Olisko täällä joku halukas ostamaan käytettyjä vauvanvaatteita? Esim niitä äp:n haalareita, jos ei aio tämän vuoden äp:tä ostaa? Voisin nimittäin laittaa osaa myyntiin kun on niin paljon kaikkea kaapissa. Meidän poika oli kummallekin isovanhemmilleen ensimmäinen lapsenlapsi niin kaikkea on ja paljon :) Lisäksi jos joku muukin haluaisi myydä omia tarpeettomiaan, voisin olla myös haluaks ostamaan :) Voitas laittaa vaikka yksärillä viestejä vai? Onko tälläsestä ollut mitään puhetta, onko tällänen sallittua vai laitanko vaan suoraaan huuto.nettiin? Siis ajattelin ihan vaan sitä kierrättämisen "hyötyä" en niinkään mitään tienaamista. No, kommentoikaa mun ideaa!!

Iskiasta lukuunottamatta täällä voidaan melko hyvin, juoksun oon joutunut lopettamaan, mutta onhan tässä jo viikkojakin 23 kasassa. Vauva potkii koko ajan kovempaa, ihanaa <3

-saz ja papu 22+ jotain tai 23+ jotain
 

Yhteistyössä