Mukavaa maanantaita kaikille!
Ja tervetuloa uusille, meitähän rupeaa aikamoinen pino jo olemaan
Tänään oli neuvola+lääkäri, ja kaikki hyvin. Painoa tullut koko aikana nelisen kiloa, tosi kiva ettei enempää, itse ressaan tuosta painosta että paljonko sitä kertyy, mikään kukkakeppi kun en alunalkaenkaan ole. Verenpaineet ja hemoglobiini hyvät, toivottavasti jatkuu myös samoin, eka raskaudessa loppua kohti rupes heittelemään molemmat sinne tänne.
Oli vähän hissukka lääkäritäti, oikeen juuta eikä jaata mihinkään sanonut, kun kyselin onko esim vinkkejä selkäongelmiin. Mulla on nikamaväleissä kulumaa alaselässä, iskiasta, ja notkoselkäinenkin oon. Niin on ruvennut selkäkipuja olemaan, mutta aika hyvin saan pidettyä ne kurissa kun vaan joka päivä venyttelen, muistaa pitää ryhdin kuosissa ja hierojalla oon ruvennut käymään. Hieroja sanoikin että tosi juntturassa on mun alaselkä.
Vauvan liikkeet tuntuu kyllä nykään päivittäin ja aika topakoita rupeaa potkut olemaan. Kovasti jotain kuperkeikkaa tai jumppaa tuntuu pitävän, mökeltää joka suunnalla. Oon joka päivä lauleskellut muutamaa samaa laulua pikkuiselle, niin kyllä tuntuu jo jotekin ne tunnistavan biisit, koska aina alkaa pieni mökellys. Hassua :heart:
Miten olette muut liikuntaa harrastaneet tässä vaiheessa? Itse kolmisen kertaa viikossa käyn salilla heilumassa, ja muutaman pyörälenkin koitan viikottain myös tehdä. Miehen kanssa on iltaisin vielä pieni kävely käyty hipsuttelemassa. Toivottavasti aktiivisesti kun liikun, niin olisi siitä apua myös tuohon selkävaivaan, ettei ihan mahottomaksi äityisi.
Vakuutuksista on ollut puhetta, itse pistin Tapiolaan menemään varaushakemuksen. Siellä on ehkä hintavampi vakuutus, mutta esikoisella todennut sen niin mutkattomaksi, netin kautta voi nykyään korvauksetkin hakea ja parissa päivässä tulevat. Esikoisellahan (8v.) on synnynnäinen sydänvika, ja ekana vuonna tuo vakuutus oli kyllä korvaamaton apu, kaikki lääkkeet ja sairaalassaolot kattoi. Ja jos vielä tulevaisuudessa jotain tulee niin on helpottavaa tietää että on kattava vakuutus. Ja tuosta syystä ehdottomasti suosittelen odotusaikana jo vakuutuksen ottamaan, kun kattaa tosiaan sitten synnynnäisetkin viat.
Tarvikkeista, meillä on jo hankittuna paljolti kaikkea. Vaunut löytyy, emmaljungan city crossit, todella loistavan kompaktit, kätevät, kevyet ja muutekin ihanat, käytettynä ostin ja tosi edullisesti kattavan paketin sain. Turvakaukalo ja matkarattaat löytyy, ostin ne ystävältä, myös hoitoalustaa, ammetta ym saadaan siltä suunnalta.
Pinnasänky tuottaa vähän probleemaa, meillä kun on tosi pieni makkari niin pitäis löytää ovennurkan "koloon" sopiva sänky. Ollaan päädytty siihen että ostetaan käytetty pinnasänky edullisesti ja mies sitten lyhentää sen 100cm pituiseksi niin on passeli sitten
Vaatetta oon nyt uskaltanu kirppareilta ostella jos on jotain kivaa osunu kohdalle, ja äitini myös kantaa sillointällöin jotain alesta löytynyttä tai muuten vaan jotain mitä oli pakko ostaa kun oli niin ihana
Oikein energistä viikkoa kaikille!
Minz + "emilia" 25+4