***Joulukuiset lumihiutaleet 2010-ELOKUUSSA***

Hampiainen: kysäseppä muuten liitosta tuosta asiasta, ku mul on jostain sellainen mielikuva, et koska sun äitiysloma alkaa sun työsopimuksen aikana, ni työnantajan pitäs jatkaa sitä työsopimusta sun äp-loman loppuun (tietty siinä voi olla jotain porsaan reikiä, mut kannattaa varmistaa).
 
^ Kiitos neuvosta, voinhan tuota tietty kysyä, vaan enpä jaksa uskoa, että auttaa mitään, kun tää mun työ on tavallaan projektiluontoista ja se projekti loppuu vuoden lopussa. Siis en sais uutta sopimusta tähän samaan työhön vaikka en äitiysvapaalle jäiskään.

Muoks: tuli vielä mieleen, että tietääkö joku, miten paljon tulot tämän takia tippuu vuodenvaihteen jälkeen? Olen v. 2008 ollut töissä ja saanut ihan hyvää palkkaa, eikö se äitiysraha kuitenkin siitä katsota? Olis kiva jos sais ees jotain suuntaa-antavaa tähän kun jäi häiritsemään.. tietty vois Kelaankin soittaa mut en jaksais täältä töistä alkaa asiaa selvittämään.
 
Viimeksi muokattu:
Terve kaikille!

Tesmis: joo ihan noiden kipujen (alavatsa ja -selkä) takia oon saikulla. Lääkärit pitää niitä supistuksina, ja ittekin siihen nyt jo uskon. Eivät onneksi tee mitään mun kohdunkaulalle, mutta kuulemma ei tartte töissä kärsiä jos työnteko pahentaa tilannetta. Ja lepäilemällä nää on ennenkin menneet ohi, varmasti siis nytkin: tänään onkin jo hyvä päivä, kun eilisen sai lepäillä.

Mamadread: tsemppiä sinnekin sairaslomalle. Tylsäähän tämä on, minusta ainakin. Vaikka en itsekään oo mikään työnarkomaani!

Hampianen: Oletpas sä hyvässä kunnossa, kun noin voit liikkua! Melkein kateellisena täällä ;) Itse kun voin lähinnä kävellä rauhallisesti, muu alkaa sattua.

donter 24+4 (oli aiemmin vähän laskuissa sekaisin)
 
hampiainen en tiedä tarkoititko tätä mutta minä just kelassa äitiysrahan ja vanhempainrahan suuruutta ihmettelin ja se on nykyään niin että n. puolet äitiyslomasta saa n. 90 % palkasta ja puolessa välissä se tippuu 70%:iin palkasta. Ennen sai aina saman vakio prosenttimäärän palkasta (80%).
 
Muuten.. jokuaika sitten oli puhetta ylävatsan polttelusta.. oletteko kokeilleet auttaako teillä siihen maitotuotteet tai piimä? Ite olen raskauden aikana gefilus-piimän suurkuluttaja (menee melkein litra päivässä, varsinki loppuajasta), mul etenki tuo gefilus-piimä auttaa parhaiten niin tuohon poltteluun kuin närästykseenki.
 
Pikaisesti vaan omaa napaa:
soitin tänään neuvolaan, kun on ollut viime torstaista selkä ja mahasärkyä. Toissa yönä piti oikein valvoa, kun oli aivan menkkamaiset kivut :( Ja eilen työpäivän jälkeen jouduin ottamaan 2 parasetamol- särkylääkettä... Loppuviikos tuli saikkua ja samalla kun hain s-lomalapun, annoin pissanäytteen, oli puhdas. Nyt sitten parin tunnin päästä olisi aika neuvolalääkärille, tarkistetaan kohdunsuun tilanne. Pelottaa... :|

Nipsu + muru rv 25+5 :heart:
 
Omaa napaa täälläkin:
Pari päivää on mennyt siinä pelossa, että olisi joku emätintulehdus iskenyt, kun kutitteli paikkoja kovasti ja hajuakin tuntui olevan. Maanantaina tuli käytyä asian tiimoilta labrakokeissa, jotka olivat negatiivisia ja tänään käväisin neuvolassa antamassa pissanäytteen ja pääsin samalla myös neuvolalääkärin pakeille (vaikka aikataulullisista ongelmista johtuen jouduin odottamaan vuoroani tunnin verran). Pissanäyte oli normaali ja kohdunsuun tilanne myöskin, hemppa vain oli laskenut 119 paikkeille, joten suosittelivat jotain rautavalmistetta.

Tein sen virheen, että lueskelin ensitöikseni netistä noista emätintulehduksista raskausaikana ja kehitin itselleni kamalan paniikin, kun luin keskenmenoriskistä. Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin ja tulikin vain "turhaan" testattua, taitavat nämä hormonit tehdä helposti kärpäsestä härkäsiä... :rolleyes:

PinguPongu 22+1
 
Nipsu Muakin vaivaa usein noi selkä- ja mahasäryt ja lisänä on ollut lähipäivinä myös tota päänsärkyä. Eivät oikein ottaneet kantaa sen kummemmin niihin eilen kun äippäpolin päivystyksessä vuodon takia olin :confused:
En tiedä luitko mun aiemman sepustuksen mutta ptikästä aikaa tuli kans noita menkkamaisia kipuja ja myöhemmin housihin ja pyyhkiessä jäikin rusehtavaa vuotoa. Ja sellaista ei ole tullut aiemmin. Eilen siis olin lekurissa ja mitään tulehduksia ei ole, kohdunsuu ok, lapsiveden määrä ok, istukka ok ja vauva voi hyvin. Mitään syytä ei siis yhtäkkiselle vuodolle ei löytynyt. Kivuista olen monesti kysellyt aiemminkin ja aina ne on luokiteltu normaaleiksi.
Illalla alavatsa oli todella arka ja kävely oli vähän ilkeää. Mulla tosin häpyliitos kivutkin välillä inhottavia. Tänään rusehtava vuoto näyttää jatkuvan, inhottavaa, kun täytyy vessassa käydessä tarkkailla mitä tavaraa sieltä ulos tulee!!! Toivon että tämä loppuisi pian niin ei tarvitse murehtia.
Onko muilla ollut rusehtavaa vuotoa raskauden aikana ja onko sille löytynyt syytä?!!

Cisu 24+2
 
Pingupongu Olen todennut saman että kannattaa jättää tuo kaikkitietävä google väliin sillä sieltä saa poimittua mieleen häiritsemään ja pelottelemaan ne pahimmat vaihtoehdot!!! Hyvä ettei ollut tulehdus, aina kannattaa tarkistaa.
 
Huh, kylläpäs sua on Cisu säikytelty :O Mutta hyvä että oli kaikki kunnossa!

Toukka päätti sitten aloittaa bileet klo 5 aamuyöllä ja siihen sitten jäi mun nukkuminen. Kun flunssa vielä näyttää olevan tuloillaan ja aamun alkajaisiksi sai kunnon vesikuuron niskaan, oon ollut melko kiukkuinen tänään :kieh:

Selällään täälläkin muuten nukutaan. Muutaman yön yritin väkipakolla kylkinukkumista, mutta eihän siitä mitään tullut. Kai tuo kroppa sitten ilmoittelee, jos se alkaa haitata liikaa.

Ja määräaikasissa työsuhteissa menee mun mielestä juuri noin kuin hampiainen kirjoittikin, eli työsuhde loppuu kun työsuhde loppuu, oli äitiyslomalla tai ei. Äitiysloman takia ei siis saa irtisanoa, mutta työsuhdetta ei tarvitse jatkaa. Itsekin määraikaisena, mutta onneksi työsuhde jatkuu pari kuukautta äippäloman yli.

neitoperho83 & toukka 21+5
 
Cisu mulla oli alkuraskaudessa monta viikkoa (n. viikot 7-10) rusehtavaa vuotoa, en ainakaan nyt enää muista, että olisi ollut koskaan varsinaisesti kirkkaan punaista ja "tuoretta". Neuvolassa ei edes lähdetty tutkimaan sitä, sanottiin vain, että jos jotain käy, niin ei sille mitään voi. Esimerkiksi kohdunsuun limakalvot voi vuodella. Myös istukasta sanottiin, että se voi aiheuttaa vuotoa, jos se on siinä kohdunsuun lähellä, mutta eiköhän sun istukan korkeus ole ihan ok, jos ei kukaan ultraaja ole siitä mitään sanonut.
 
nyt nää mun vanhat tunnukset sit yhtäkkiä toimiiki =) täytyypä poistaa se eilen tekemäni rohviili.

Tänään kävin tilaamassa turvakaukalon, ku se väri oli loppunu mikä haluttiin. Se tulee joko huomenna tai sit ens viikolla. jippii =)

Jaksamista kaikille, etenkin sairaslomalaisille. Olin tänään kaupungilla yhteensä 4 tuntia ja kyllä tuntu supistuksia tulevan enemmän ja jalkoja särkee. Enkä todellakaan kävelly tota neljää tuntia vaan käyvin mm. syömässä ja kahvilla. Ja muutenki liikuskelen tosi rauhallisesti. Selkäki on NIIIIN kipee, se jotenki vääntyy ihan vinksalleen nykyään, ku siinä valmiiks jo vikaa on ni kasvava maha ei ainakaan paranna sitä =(

Koirien lenkityskin tapahtuu nykyään ihan lyllerrysvauhtia kun muuten alkaa repimään ja supistelemaan ikävästi/kipeesti. Saas nähä mitä mun työnteosta tulee, ens viikolla se arki taas koittaa. En todellakaan oo mikään työnarkomaani ja jos töissä ei oo hyvä olla ni siitähän sitten aion sanoa. Kuhan ehtis hetken olla töissä mut mua ei ihan hirveesti haittais jos mammaloma "alkais" vähän aikasemmin. Oon jo NIIIN lomafiiliksissä =)

Tänään muuten kuulin et yhellä naapureista on la joulun aikohin =) mahdetaankohan olla samaan aikaan synnärillä?? =)

Täällä kans nukutaan usein selällään, mutta myös kylellään. Asennon vaihtaminen alkaa oleen jo vaikeeta, varsinki jos on kauheen väsyny niin ei taho kroppa kääntyä pään mukana, hehehe.

fanttomi & 22+6
 
Moi!

Kaikki ovat varmaan käyneet jo rakenneultrassa. Tosi ihanaa, että kenelläkään ei tullut mitään supervakavaa/hälyyttävää. :heart:

Mun piti jotain kommentoida, mutta pahoittelen raskausdementiaani, enkä oikeasti muista mitä se oli.

Harkitsin sitä mammajoogaa ja teilasin sen kuitenkin. Muistin, että meidän uimahallissa oli viime raskauden aikana Odottavien äitien vesijumppaa. Ja näköjään sama jumppa starttaa taas 9.9. Sinne taidan mennä.

Oi, että mä rakastan syksyä! :heart:

Mandy ja pallero 21+5
 
Täällähän onkin monta kivuista kärsivää ja sairaslomalaista. Onkohan tää joku vaihe raskaudessa? Mulle veikattiin, että kivut/supistukset johtuisi kohdun kasvamisesta. Tsemppiä kaikille meille!

Cisu mulla tuli veristä vuotoa (ruskeaa ja kirkasta, tosi vähän) viikoilla 16-18, kun nää vatsakivut oikeastaan alkoi. Mitään selkeää syytä ei silloin löytynyt vaikka pariin otteeseen tutkittiin, pieni hematooma oli kohdussa mutta ei siitä johtunut. Kohdunkaula tosin pehmeni tuolloin, joten se oli sitten veikkauksena verenvuodon syyksi. Sen jälkeen ei oo vuodellut yhtään, vaikka supisteleekin ja jomottelee edelleen.

donter 24+4
 
Pakko tulla hehkuttamaan, vaikka ketään ei varmasti edes kiinnosta. :) Mun sielunsisko, kesäkuinen kaasoni ja tulevan vauvamme kummitäti teki hetki sitten positiivisen raskaustestin. :D Ihanaa! Laskettuaika on kaiketi vappuaatto, 30.4. :)
 
Pakko tulla hehkuttamaan, vaikka ketään ei varmasti edes kiinnosta. :) Mun sielunsisko, kesäkuinen kaasoni ja tulevan vauvamme kummitäti teki hetki sitten positiivisen raskaustestin. :D Ihanaa! Laskettuaika on kaiketi vappuaatto, 30.4. :)
Vauva uutiset on aina ihania ja varsinkin kun plussan tikkuun saa itselle joku erityisen tärkeä henkilö. Ja teil ei kuitenkaan tule vauvoille loppupeleissä hirveästi ikäeroa :D ni pääsette tuoksuttelemaan ja jakamaan vauva-arkea yhdessä ja kun lapset kasvaa ni sit ne vauvvaystävät vasta tärkeitä henkireikiä ovatkin!! :heart::heart:
 
Mandy, taisi Nallekarkilla olla vähän huonommat uutiset r-ultrasta mutta muutoin pieniä säikähdyksiä vain taisi olla. Itsekin just mietin tossa yksi päivä, että meidän ketjussa oli onneksi aika vähän keskenmenoja ja muita. Yhteen väliin tuntu, että joissakin ketjuissa niitä oli tosi iso osa porukasta (varsinkin jo alusta asti liittyneistä). Toivottavasti hyvä tuuri jatkuu ja samoin meidän ketjusta "tipahtaneille" tulee myös onnea sylin täydeltä:)

Cisu, mulla oli sillon ihan alussa viikko sitä ruskeaa vuotoa. Oliko rv 7-8, sen jälkeen ei ollut kuin yhtenä päivänä melko samassa syssyssä.

Onneks tulee se äp-paketti varmaan ensi viikon alusta viim. Huomasin tuossa, että täälläpäinkin pitää ottaa nuo liukkarit käyttöön, kyllä on limakalvot kuivanu muualtaki ku nenästä:rolleyes: Ensimmäistä kertaa tämmöstä, niin en tiedä millanen tunnelman tappaja tuo liukkari on? Kai siihenki tottuu aika nopeesti. Niin ja siten tää liittyy tohon äp-pakettiin, kun siinä tais tulla se liukkari niin en jaksa erikseen käydä ostelemassa. Onko noissa jotain "laatueroja"?

Donter, ainakin nyt on jo ihan ton odotukseni-kirjasen mukaanki vauhikasta kasvua tiedossa (seuraavat kymmenisen viikkoa varsinkin ja enemmänkin, riippuu missä kohtaa on menossa). Siinä yhdessä kohdassa kun katteli pituuskasvua, niin tuntu kyllä huimalta. Nyt oli ainakin mulle tälle viikolle laitettu, että kannattaa massua rasvailla pingottuneen vatsan vuoksi. Ja aika pingottuneelta tämä kyllä tuntuukin, arpia ei onneksi ole tullut vielä..Kyllä mullakin tuntuu jotenkin vaivaisemmalta, jos en joka päivä joogaa kahdesti pätkät niin mulla selkä alkaa kipunoimaan. Lisäksi kuntosalilla saa melko hissukseen pikkupunteilla vaan vähä heilua:LOL:

Mandy, meillä on kans odottajille vesijumpat ja jumppa kaupungin puolesta. Aika edullisia nuo oli, ite ajattelin kans käydä pyrähtämässä. Joogaanki ajattelin mennä, kun mulla se selkeesti auttaa ainakin..noista muista en tiedä=)

-metsis 23+0 poks!

p.s. Nyt on alkanu olee jotenki kärsimätön olo, kävin jopa lukemassa tota elokuisten ketjua että mistä sitä tietää millon pitää synnärille lähteä:xmas: Jääpähän alitajuntaan jotain sitten..
 
Huomenta kaikille!

Mulla kroppa tuntuu kestävän tosi hyvin, välillä selkää jomottelee, mutta enimmäkseen aamuisin, siitä se sitten vetreytyy päivän aikana. TOSIN oon nyt lepäillyt tässä saikulla, että en tiedä, miten toi töihin meno taas vaikuttaa, ainakin selkä oli kaikkien kumartelujen, nostelujen ym. jälkeen kipeempi tässä välillä kun töissä oli. Supistuksia sun muita en oo tuntenut, mutta toisaalta oon koko raskauden ajan ollut aika hitaalla vaihteella. Vauhti on jotenkin luonnostaan tosi rauhallinen ja hidas, kipuja kyllä tulee, jos liikaa lujennan vauhtia tai innostun touhuamaan.

Mä oon jo miettinyt myös, että otan esille seuraavassa neuvolassa mun työtehtävät. Viime viikon alussa, kun olin vielä töissä, sain muutaman kerran yhdeltä (isokokoiselta) lapselta tosi voimakkaat potkut mahaa kohti. Onneksi tulivat tonne kylkiluiden seutuville, eivätkä jälkeen päin olleet kipeät. Mietin, että kuinkakohan paljon toi etuseinässä oleva istukkakin vaikuttaa kaikkiin repeämismahdollisuuksiin ja muihin. Tykkään tosi paljon ryhmästä, jossa työskentelen, enkä oikeastaan haluaisi muualle, mutta toisaalta en missään nimessä aio riskeerata oman lapseni turvallisuutta, kun noiden potkujen lisäksi työssä on paljon muutakin fyysistä, mikä ei ehkä ihan raskaana olevalle sovi.

Potkuista puheenollen, heräsin viime yönä ekaa kertaa kauheeseen jyskytykseen lähes mun kylkiluita vasten. Kamalan korkealle se vauva jo ylettää kun oikein tahtoo! :heart:

mamadread ja ihme 20+6
 
Huomenta kaikille!

Mä jouduin toissayönä ottamaan vahvempaa särkylääkettä,ja eilen olin sitten huolissani kun vauva oli tosi rauhallinen,eikä kauheasti liikkeitä tuntunut.Illalla sitten makuulle käydessäni herättelin ja kyllä sieltä onneks niitä potkuja rupes tulee ja tänään potkii jo hyvin :) Eilen myös selkää hiukan jomotteli,en tiiä mitä sekin kipu on kun tulee aaltomaisesti toiselle puolelle tasaisin väliajoin,ja voi olla viikonkin poissa,en kyllä pistäis pahakseni vaikka saisinkin ens viikolla sairaslomaa,oon kans jo niin lomafiiliksis ja toinen jalka on jo äippälomalla :LOL:

Joku kyseli liukkarin käytöstä,kyllä meillä on sitä käytetty,myös ennen raskautta satunnaisesti,joku joskus suositteli käytettäväksi muutoinkin kun raskaana ollessa ja tapa jäänyt päälle :D Mut en oo ite ainakaan kokenu mitenkään tunnelman tappajaks sitä,päinvastoin :) Laatueroista en kyl osaa hirveesti sanoa,klick taitaa olla se yleisin(ja taitaa olla äippäpakkauksessa) ja kaippa ne kaikki antaa liukkautta ainakin jonkun verran :D

Täytyy neuvolasta kysellä itsekkin noita liikuntamahdollisuuksia,fysioterapeutti ainakin sanoi että täällä olis kaikkea mammajumppia sun muita,mistään en vaan ole löytäny :/

Nyt ei irtoo enempää,ollaan viel ihan unihiekat silmissä :)

hara 21+6
 
Täällä ollaan ekaa kertaa sairaslomalla sitten raskauden alkamisen. Töissä istuminen tuntuu aiheuttavan kovasti vatsa- ja selkäkipuja + supistuksia ja loppuviikosta aina tuntuu, ettei illalla lepääminenkään enää auta :( Joten jäin sitten kotiin makoilemaan ja katsomaan helpottaako yhtään. Täytyypä kysellä huomenna lisää neuvolasta. Mutta on vaan hassua olla kotona ilman kuumetta ja räkätautia, kun ei millään malttaisi pysyä paikallaan. Vähän jo siivoilinkin ja vatsakrampeillahan se sitten kostautui :kieh: joten nyt vain sohvalle makaamaan.

neitoperho & toukka 21+6
 
heipsis taas pitkästä aikaa..on muka ollut kauhee kiire ettei oo ehtiny kirjotella mitään... neuvolassa kävin viime viikolla, kaikki ok, hemppa oli laskenu hiukan 126, verenpaineet ok, sf-mitta meni just eikä melkein keskikäyrällä, paino oli taas laskenu 700g...kyseltiin jo että syönkö mä ollenkaan.. sykkeet oli 158 suunnilleen ja pissakin oli puhdas, et kaikki sinänsä oli ok :) sain valmiiks jo kotiseurantaa varten taas verensokerimittarin, ens kerralla onkin lääkäri joten saapa nähä onko mitään tapahtunu alakerrassa, kieltämättä supistelee välillä liian ikävästi edelleen :|
sain myös vuodatettua sille neuvolatädille paniikista mikä tuli siellä ultrassa siitä aivorakkulasta ja siitä olemattoman pienestä munuaisaltaan laajentumasta, koitti kovasti lohdutella ja sano että kun sain sen seurannan vasta vkolle 28-30 niin ei mitään hätää oo, mutta kyllä se silti päivittäin tuolla mielessä kaivertaa :|

nyt köpöttelenkin jalka paketissa, toissa päivänä menin illalla kompastuun pojan rekan peräkärryyn, josta seuras nilkan venähtäminen kunnolla, koitin sillä sit astua ja kaaduin suoraan ovee päin ja nyt on sit silmästä luomi mustana ja toinen puoli muutenkin arkana..onneks ei mitään pahempaa käyny etten kaatunu mahalleni, eikä murtunu mitään tms mutta kyllä pelästytti ja lapsethan oli aivan paniikissa. mutta tästä pääsee vaan ylöspäin :D ..sais toi mustelma vähän tosin muuttaa väriään kun on lauantaina kavereiden häät...

mun piti kauheesti kommentoida kaikkeen mutta en taas muista yhtään mitään..äh.. mä oon ihan vatipää nykysin, mitään en muista, kaikki itkettää, ja vtuttaa ja kiukuttaa mut eiköhän se kuulu tähän "tautiin" ;)
mut nyt meen makoileen ja nostan kipiän koipeni kattoon ja alan katteleen bb:tä :p sain pojan tänään vietyä tarhaankin joten mulla on ihana rauha täällä muutaman tunnin ajan.huh!
hyvää loppupäivää kaikille!!!! :heart:
 
Vihdoinkin sain luettua pinoa läpi, aika paljon on tullut taas uutta tekstiä.. Aikaisemmin ei muka ole ollut aikaa :ashamed:

Ekaksi tervetuloa uusille, kiva saada lisää porukkaa joulukuisiin :flower: Sitten onnittelut kaikille ultrakuulumisista :heart:

Piiaselle voimahalit :hug:

Cisu Hyvä juttu, että kaikki oli ok, toivottavasti vuoto loppuu pian ja on ihan harmitonta. Mulla ei ole vuotoa ollut (ainakaan vielä), mutta selkä ja mahasärkyjä sitten on piisannutkin :(

Mandy81 Onnittelut tulevalle tädille :) :heart:

Äitiyspakkauksesta oli puhetta, me ei oteta tälläkertaa pakkausta, vaan rahana. Esikon ajalta (poika myöskin) on niin paljon vaatteita, että niillä varmasti pärjätään :) Minun äitipuoli on tosin luvannut ommella pieniä vaatteita (hänen firma tekee äitiyspakkauksiin mm. potkuhousuja ja bodeja). Ostetaan sitten rahalla vaikka itkuhälytin tai jotain muuta tarpeellista. Vaunut on esikon ajalta ihan hyvässä kunnosa, samoin pinnis. Hoitopöydän taso oli viimeksi lainassa, toivotaan, että saadaan nytkin. Samoin rintareppu.

Painonnousu Eilen neuvolassa kävin puntarissa ja yllättäen painoa oli tullut kilo per viikko!!!! :O Oli pakko käydä sitten kotona uudestaan, kun en hoksannut neuvolassa punnita uudestaan, että oliko lukema oikea.. Kotona puntari näytti 3 kiloa vähemmän. Kotipuntari näyttää kyllä vähäsen vähemmän kuin neuvolan.. mutta että kolme kiloa!! No parin viikon päästä on uusi neuvola, pitää sitten punnita huolella ja kahdesti :D

Rakenneultrassa rv 20+4 vauvan painoarvio oli 400 g ja viimeksi sf-mitta oli rv 22+3 21 cm.

Nukkuminen on ollut aika hankalaa viime viikkoina. Uni on katkonaista ja tulee valvottua varmaan pari tuntia yössä. Hyvää nukkumisasentoa ei tahdo löytyä, selällään en pysty nukkumaan, kun tulee heti huono olo. Kyljellään nukkuessa on tyyny polvien välissä, siitä huolimatta alkaa särkemään lonkkia. Esikosta tätä oli vasta joskus 33+ viikolla.. Plaah!

Sit vielä pikaisesti omaa napaa:
Eilen kävin siellä neuvolalääkärillä, kohdunsuu oli pehmeä ja pituus lyhentynyt 2,5 senttiin... Saikkua tuli pari viikkoa eli tuonne 7.9. saakka, jolloin kontrollikäynti ja päätetään jatko.
Nyt vaan pitää levätä ja ottaa rauhallisesti. Esikon vein aamulla hoitoon, on vähän outo olla yksin kotona, mutta saapahan ainakin rauhassa levähtää. Yöllä oli selkä ja mahasärkyä, mutta nyt on parempi olo. Supistellutkaan ei ole (koputtaa puuta), kun olen lähinnä makoillut sohvalla... Vauvakin on liikuskellut ihan mukavasti, varsinkin öisin.. Potkuja satelee ympäri mahaa :)

Mukavia elokuun viimeisiä päiviä kaikille! :)

Nipsu + muru rv 25+6 :heart:
 

Yhteistyössä