***Joulukuiset lumihiutaleet 2010-ELOKUUSSA***

pikaseen neuvolakuulumiset

rv 23+2
painoa tullut alusta yhteensä 4,8kg
RR 106/55
pissa puhdas
Hb 133 (oli noussu ja vielä ilman rautaa)
:heart: 150
Sf-mitta 20

lumi-enkeli ja aarre 23+2:heart:

tää alkaa nyt täyttään kelan lomakkeita
 
moi taas pitkästä aikaa! meillä oli kone useemman viikon pois käytöstä,mut nyt taas pelittää.
vatsakivuista pisti silmään ku monella niitä tuntuu olevan.mä oon vuodeosastolla töissä,ja nyt tuntu viime työviikonlopun jälkeen kuinka maha kipeyty ja issias on alkanut aikalailla vaivaamaan.olin eilen ja toissa päivänä vapaalla ja tänään taas menin töihin,niin aamun pystyin olemaan ja piti lähteä pois,tuli alamaha- ja selkä sen verran kipeeks.nyt mulla on neuvola puolen tunnin päästä,saa nähä mitä se siellä noista kivuista sanoo et tarviiko käydä lääkärillä,vai kirjottaako se sitten sairaslomaa.haluisin kyllä toisaalkta et lääkäri kattos,että on varmasti paikat kiinni.
supistuksista mulla on ollut nyt pari viikkoa harjotussupistuksia,ei pysty enääkävelemään kovin kovaa ja töissäkin on supistellu harvasa päivä.ei varsinaisesti tee kipeetä,vetää vaan mahan kovaks ja tekee vähän häijyä.
nukkumisesta täällä on myös tuo selällään nukkuminen havaittu melkein parhaaksi vaihtoehdoksi.vessassa saa ravata pariin otteeseen,ja tuo issiasvaiva tekee varsinkin alkuyön nukkumisesta jo melko epämukavaa.
liikkeistä nyt huomaa että tää meijän typsy (oletettavasti :D ) on käynyt päivä päivältä aktiivisemmaks.potkut tuntuu tuolla tosi alhaalla,mut tää beib tosiaan oli sillä viime utrakäynnillä perätilassa,ja noitten potkujen perusteella arvellisin että on edelleen.en tiiä voisko se perätilakin olla sitten syynä noihin vatsakipuihin,että käy vatsa helpommin rasituksessa kipeäks.
johan tuli romaani pitkästä aikaa kun kirjotti :LOL:
mut nyt lhen valmistautumaan neukkuun,saatan illalla kirjotella mitä sanovat siellä :wave:
mimma ja typsy 22+1
 
huih mullakin ihan kohta neuvola ja jännittää, koska en siis edelleenkään tunne kun hentoisia liikkeitä (ei mitään selkeitä potkuja vaan voisi jopa luulla vain ilmakupliksi) ja niitäkin ehkä kerran pari päivässä jonkun aikaan. Tänään ei ole vielä tuntunut mitään, vaikka just aamupäivä on yleensä se, jolloin tuntuu :(

No ei auta, kun odottaa tunti...sittenhän selviää, onko kaikki hyvin. Toisaalta muistan edelleen hyvin, kuinka ultraaja 2 viikkoa sitten sanoi, ettei kaikki ole luonteeltaan kovia potkijoita ja että etuseinämän panssari on sellasessa paikassa, että suojaa oikeastaan melkein koko mahan. Ilman näitä sanoja olisin varmaan ihan paniikissa...

Azalea ja Luru 22+5
 
Syntymättömän lapsen vakuutuksesta voitais tehdä pientä galluppia, minkä hintaiseksi tullut ja missä? Tietysti näitä on vähän huono vertailla suoraan kun kattavuus vaihtelee ja voihan noita vähä räätälöidä.

Pyydettiin vaan tarjous ja musta se oli kyllä kamalan hintainen. Ja on about saman hintainen myös jo syntyneelle sitten 7 vrkn ikäisestä. Eli ihan sama ko. paikassa ottaa se jo aiemmin. Hinta oli 430e, sisälsi tapaturman, sairauden, huoltajaturvan (vakava sairaus tai vamma) sekä matkustamisen. Aloin jo miettii, että kannattaakohan meidän kilpailuttaa koko vakuutusroska TAAS uudestaan. Muttako melkee ei jaksais, toisaalta näissä tulee äkkiä aika isot säästöt kuitenki (taino kaikkihan on aina suhteellista). Toisaalta muuten tämä meidän paketti on tosi edullinen, että voi olla melkeen ihan sama sitten sen loppusumman kannalta missä se on.

Neuvolan puntarista sen verran, että kantsii eka käydä ne pissahommat väkräilemässä ja sitten puntarille. Mulla nimettäin tipahti välissä kilo, köh. Oli hieman pissahätä:saint:

-metsis 22+0
 
Heips...pikainen katsaus ja lähinnä omaa napaa:) luin niin paljon tekstiä etten muista mitä piti kirjottaa...Rakenne uä:n koko arviosta oli joku kyselly, meijän vauveli oli rakenneultrassa viikolla 20+1 380g...vastasi kuulemma muutamaa päivää isompaa, ekan ultran mukaan la on 19.12 ja rakenne uä:n mukaan 16.12...tänne ei kummempia, saikkulla edelleen supistusten+alapääkipujen takia/paineen tunteen takia...huomattavasti on helpottanut kun ottanut oikeesti ihan iisisti, mut heti jos kävelen vaikka lähikauppaan ja takas niin rupeaa sattumaan...ei yhtään kivaa.
Tässä olis masu tällä hetkellä (jos osaan taas laittaa:)
kuvassa 23+3
 
Viimeksi muokattu:
Heippahei:wave:
Mulla on edelleen todellisia ongelmia sisäänkirjautumisen kanssa ja siksi pitelen hiljaiseloa vaikka mukana olenkin! Laittelin jo ylläpidolle sähköpostia asiasta kun meinaa vallan hermo mennä:mad: Nyt sitten ykskaks pääsinkin näillä uusilla tunnuksilla sisään (aamulla en päässyt).

Aloittelen nyt meille varaslähdöllä uuden pinon niin saan päiviteltyä loput ultrakuulumiset ym. etusivulle:attn:
Murunen en ole tosiaan päässyt päivittelemään tietojasi mutta hetimiten laittelen poikalupauksen uuteen pinoon:heart:

Kinka nopeasti Hb voi laskea?!!? Mä alan oleen jo huolestuttavan väsynyt ja miettinyt onko mulla tapahtunut nyt joku Hb:n äkkinäinen romahdus vai mikä!:O
Tää väsymys alkaa olla todella kaatavaa ja lisäksi mulla on alkanut tuleen huonovointisuuskohtauksia, pyörrytystä, kylmänhikeä, oksetusta ihan yllättäin!:O
Eilen ja tänään ollut näitä!!
Onneksi mulla on verenpainemittari kotona että oon saanut seurattua ainakin niitä! Neuvola viikon päästä!

Muutoin kaikki hyvin:heart: Supistukset ehkä vähän laantuneet hiivalääkkeen myötä!
Mutta tuo ällöttävä lima-klimppimäinen valkovuoto (vähän kuin silikoonia tmv.) häiritsee mua älyttömästi!!:x
Tätä on siis ollut alkuraskaudesta asti ja välillä panikoin onko se limatulppaa!! Ollut aikaisemminkin puhetta tästä mutta vieläkö jollain esiintyy tätä vai oliko vain alkuraskauden tuotoksia?!!?

Äitiyspakkausta en ota minäkään, sijoitan rahan vaunuihin kun vaatetta ym. on niin paljon!
Ensiviikolla saan minäkin alkaa täytellä Kelan hakemuksia=)

Liukkareista minäkin voisin suositella tota Clickiä mikä äitiyspakkauksen mukana tulee =) Meillä ollut käytössä jo useamman vuoden liukkari eikä mielestäni millään tavalla ole erotiikan tappaja...päin vastoin, senhän voi mies sivellä ja sehän on mukavaa:p
Nojuu...:whistle:

Tasapuolisesti halituksia ja jaksuja kaikille!:hug:

Jennyli 22+6
 
kiitti:) joo ihan sama homma täällä, tylsää kun nyt jo ilmaantunut nää vaivat, mut niin ne vaan on raskaudet erilaisia, esikoisesta ei ollu mitään ja laskettuaikakin oli mennyt kun vaihtelin makkariin järkkää ja kirjahyllyistä lähtien roudasin kaiken ite:) nyt ei tulis kuuloonkaan...
 
Jaahans...tuli ongelmia enkä pysty luomaan uutta syyskuun pinoa:headwall:
Tuo meidän etusivun lista on liian pitkä vaikka poistin siitä kuvineen päivineen kaiken turhan:kieh:
Lisäksi se oli ns. hukannut osan päivityksistä, tyttö ja-poikalupauksista jne.
Huoooh!!
En tosiaan pääse ilman vanhoja tunnuksi tekemään mitän nykyiselle alkusivulle!!
 
Kappas vaan...tuo meidän nykyinen listahan on aivan puutteellinen ja puolet pudonnut pois noista tyttö- ja poikalupauksista!!
Sitten kun alkaa sivut pelaamaan niin joutenette uudelleen huutelemaan tietonne!: /
Uusimmat odottajat joutuvat myöskin päivittämään tietonsa uudestaan!
Tylsää kun iso työ mennyt nyt ihan hukkaan:mad:
 
Älä ressaa Jennyli, kyllä tää sivusto varmaan vielä ennemmin tai myöhemmin toimii normaalisti. :) Ilmoittele sitten, kun tarvitset tietoja uudestaan. Harmi, että joudut uudestaan hommiin!

Mulla oli niitä sitkolimoja silloin alkuraskaudessa, nytkin vuodon koostumus vaihtelee päivittäin runsaasta ja paksuhkosta ihan vetiseen. Välillä on kuivahkoa "räkää". Ja väri vaihtelee keltaisesta valkoisen kautta värittömään. Kaikkea löytyy siis! :whistle:
Jossain vaiheessahan kävin limojen takia labrassa, kun haisivat niin pahalle, mutta nyt ne on olleet hajuttomia, eikä mulla siis silloinkaan mitään tulehduksia ollut. Sultakin Jennyli on ne labrat just otettu, niin tuskinpa on mitään huolta!

Sain tänään vihdoin neuvolasta soiton ja parvorokon vasta-ainetestin tulokset! En ole tuota rokkoa aiemmin sairastanut, mutta onneksi nytkään ei ollut tartuntaa tullut. Kontrollihan tosta vielä jossain vaiheessa otetaan, koska parvon itämisaika on niin pitkä (jopa kuukausi!).
Joka tapauksessa neuvolalääkäri oli samoin tein kirjoittanut mulle viikoksi lisää saikkua, koska parvoa kuulemma täällä Helsingin seudulla laajemminkin esiintyy, eikä siksi oo järkevä vaihtaa toimipistettäkään töissä.
Hassua olla saikulla, kun on itse ihan terve, mutta eipä tämä lepäily varmaan pahaakaan tee. Ja esikoiselle tulee lyhyet päivät kun haen sen eskarin jälkeen kello 12. Sen jälkeen ei sitten lepäilläkkään, vaan täpinää riittää.. :)

mamadread ja ihme 20+6
 
Jennyliini: luin noita sun oireita, ja kävi vähän mietityttämään, kun itsellä ollut samanlaisia. Siis nyt kolme kertaa tullut iltapäivällä "kohtaus": heikottaa, hiki nousee pintaan ja tulee huono olo. Nämä on siis joka kerta tullut iltapäivisin, kun oon sotkenut pyörällä kotio ja lähtenyt koiran kanssa ulkoilemaan. Ekan kerran vajaa pari vkoa sitten, mutta nyt on ollut eilen ja edellispäivänä sama juttu!

Oon ite aatellut, että onkohan verensokeri pudonnut kovin alas, kun nää kaikki kolme kertaa on ollut sellasia, että lounas ei ehkä maailman täyttävin oo ollut, mut esim. eilen söin lounaan (pinaattilettuja + salaattia) jälkeen vielä iltapäiväkahvin kanssa sämpylän. En tajua.. No pitää katsoa että miten esim. tänään ja huomenna käy ja valittaa sitten neuvolalääkärille, joka on maanantaina.

Tässähän on se hauskuus, että multa ei oo mitattu hemoglobiini kun kerran ihan raskauden alussa. Onkohan sekään ihan ok.. Hg oli kyllä silloin ihan hyvä (muistaakseni jotain 120 päälle), mutta mulla on ollut taipumusta huonoon hemoglobiiniin ja jopa anemiaan.

Että näin. Ärsyttää vähän kun tuntuu, että niin monia asioita on neuvolassa hoidettu vähän toisella kädellä, ettei mihinkään voi luottaa. Tänään kun kävin sokerirasituksessa niin kävi ilmi, että mulla ei ollut lähetettä sinne. No lopulta se lähete sitten löytyi toiselta tietokoneelta monen mutkan jälkeen, mutta se oli jotenkin väärin merkattu.

Tää edellinen sijainen laittoi mulle ajan lasten neuvolalääkärille, unohti antaa Kelan todistuksen ja nyt tämä!! Tänään neuvolasta soitettiin siitä, että mulle ei ole myös kukaan kertonut synnytysvalmennuksesta + sellasista infotilaisuuksista ensikertalaisille.

No jospa tää sujuis paremmin tästä eteenpäin, kun on vakkaritäti taas paikalla. Mullahan on siis joka kerta neuvolassa ollut eri ihminen, 2 kertaa sijainen ja kerran vakkaritäti.

Sokerirasitus meni ihan ok. Ei se nyt niin ihana kokemus ollut ja heikotti kyllä jälkeenpäin, mutta siedettävä. Töissäkin oon jaksanut olla hyvin, vaikka alkuun vähän heikotti.

Tsemppiä kaikille sairaslomalaisille + muuten huonovointisille! Ja Mimmillä tosiaan ihana masu!!

Hampiainen 25+1
 
Viimeksi muokattu:
Jennyliini joo meitsi on ainakin pudonnut kelkasta kokonaan, mutta mitäpä tuosta - lisäillaan sitten rauhassa, kun pöly on laskeutunut. Toisaalta meidän listoilla on varmaankin joitakin myös sellasia, jotka pinon tai keskustelun ovat jostakin syystä jättäneet, niin ehkä on ihan hyväkin tehdä nyt nimenhuuto ja lisätä kansaa sitä mukaan, kun taas ollaan mukana.

Neuvolassa sydänäänet löytyivät heti ja siellä se liikkui ja myös suuttui dopplerista, kun syke kiihtyi :p Eli kyllä Luru on vielä elossa, vaikka liikkeet ovat vaimeita. Neuvolan täti sanoi, että vielä voi mennä parikin viikkoa ennen kuin kohtu alkaa olla niin iso, ettei istukka enää peitä sitä suurimmalti osin. Sitten pitäisi siis tuntua.

Ei mitattu sf-mittaa ja kysyin asiasta: kuulemma ovat lopettaneet sen mittaamisen 22-23 -viikolla, kun helposti silloin ollaan taulukoiden mukaan "yläkäyrällä" ja siitä ihmiset pelästyy, vaikka sitten tasoittuu muutaman viikon päästä. Eli että siis taulukot heittää tässä asiassa. Kun joku oli ihmetellyt isoa sf-mittaansa, niin ei kannata olla huolissaan.

Mulla oli painoa tullut nyt alkuun ja edelliseen neuvolaan nähden 5 kg , mutta sanoi, että ihan hyvä näin, kun ekan ja tokan välillä oli jopa laskenut. Enkä joudu sokerirasitukseen :D Kun olen sen tasan 25 v. ja painoindeksi lähdössä oli 24 ja suvussa ei mitään rasitetta. Tietty jos tilanne muuttuu, niin kai sinne sitten mennään ja varmaan sitten jos näyttää riskiltä, niin ihan mielellään menenkin. Neuvolan täti siis sanoi, että mut voidaan laskea siihen matalan riskin ryhmään, jonka sinne ei tartte mennä.

Hemoglobiini oli laskenut 122 --> 104 että siinäpä ainakin yksi syy väsymykseen. Nyt siis rautakuurille.

Azalea ja Luru 22+5
 
Juu en ressaa;) Ärsyttää nyt vaan kovasti kun mikkään ei toimi ja puolet tiedoista hukkateillä:kieh:
Kai nää sivut vaan on vielä muutoksen jäljiltä hieman vaiheessa/tukossa!!

Hampiainen ai sinullakin: /
Mielenkiinnolla kyllä kuulisin teidän muiden oireita joilla matala Hb?!!?
Toinen vaihtoehto on niska-hartiaseutu joka tuntuis olevan aika jumissa...josko jotain verenkiertohäiriöö tmv.?!
Mulla ei voi kyllä matalista sokereista johtua kun eilinenkin kohtaus tuli pian tukevan lounaan jälkeen!!
Mä olen ollut kans molemmilla kerroilla liikkeellä kun huonovointisuus on alkanut...eilen kaupungilla ja tänään ystävällä. Ja aivan ykskaks tulevat!
Eilen mulla tuli oksennus ja sydämentykytystä samaan syssyyn, tänään van pyörrytti, oksetti ja hikoilututti!!:O
 
Azalea kiva että neuvolassa kaikki hyvin:heart:
Mulla oli kans kuopuksesta istukka edessä ja muutoinkin hän oli rauhallinen kaveri masussa! Kaikki kuitenkin erinomaisesti!
Nyt mulla taas on istukka takana ja ilmeisen vilkas vauvelikin niin tuntuu että muuta teekään kuin myllää...ja oikeesti siihenkin voi väsyä:whistle:

Olen samaa mieltä muuten että kun tästä alkaa sivustot toimimaan ja päivitykset suttaantumaan niin vois pitää ehdottamasi nimenhuudon!
Olen pistänyt merkille etä on monta nimimerkkiä joista ei ole kuulunut sitten alun mitään! Joten josko tekisi pienen inventaarion?!
 
Jennyliini: Sitä itsekin olen miettinyt, että onkohan se kuitenkaan verensokeri syyllinen noihin kohtauksiin, kun syöminen ei tunnu paljoakaan olotilaan auttavan. Parhaiten olo menee ohi kun menee hetkiseksi soffalle makoilemaan. Ja heikotus tosiaan tulee aivan yht'äkkiä ja on niin voimakas, että hyvä kun portaat pääsee ylös hiissattua. Todella voimaton fiilis.

Mulla ei ole hartiatkaan mitenkään erityisen kipeät olleet, vaikka kyllähän niissä sellanen kestojumi on aina..
 
Lillikka
Auts kun mä olen nyt ihan tipahtanut kärryiltä… Eipä ole ollut kauheesti rauhallista hetkeä koneen ääressä, ei ainakaan kovin pitkiä sessioita.

No ekana omaa napaa. Vointi on edelleen ihan ok, nukkuminen on vähän vaikeeta, kun tuppaan heräämään aina kolmen aikaan ja sitten möllötän silmät auki pari tuntia. Vatsa kulkee vielä hyvin mukana, eikä se ahista yölläkään yhtään siihen malliin, mitä esikoisesta muistan. En mä nyt niin paljon paremmassa kunnossa ole, mutta on sitä tullut sentään vähän jumpattua, kun esikoista odottaessa en tehnyt muuta kuin töitä ja löhösin. Painoa on tullut tollanen 4-5 kg, aloitus-BMI oli 25 eli ei saisi kauheesti yli 10 kilon tulla kaikenkaikkiaan.

Taannoisen ruokamyrkytyksen jälkeen olin pari iltaa huolissani, kun vauva liikkui aika vähän, mutta nyt se taas jammailee täysillä, kun itse asetun lepäämään, eli kai sillä on kaikki hyvin. Täytyy nyt vielä huomenna kysyä neuvolasta, pitääkö tästä huolestua vai ei.

Huomenna on sokerirasitus nr 2. puoli ysiltä ja sitten neuvola + lääkäri esikoisella ja mulla. Edelliset litkun juomiset on menny tosi hyvin, mutta nyt mua on etonut etukäteen ajatuskin jo monta kertaa. Hengittämättä hiljaa joo, ehkä siitä taas selvitään.

Rautaa aloin syömään tän viikon maanantaina, vaikka neuvolassa kk sitten hemppa oli vielä tosi hyvä. Kalaöljykapselitkin sain vihdoin roudattua apteekista ja sitten on vielä se joka-aamuinen Multitabs eli johan on pilsua kerrakseen! Taisi muuten olla nuo omega3:t jotka teki mun ihon niin persikkaihoksi viime raskaudessa, kun silloin söin niitä kuuliaisesti jo aika aikasesta. Nyt ei oo niin jaksanut panostaa ja tukka ja iho on aika hailakoita. Rusketuskin on hävinnyt yhdessä yössä, kun tuli nää viileet!

Ainiin, on huipannut välillä ihan karmeesti. Mittasin kotiomrolla yksi aamu ja hohhoi, 104/52 näytti ja sitten taas mentiin salmiakkikauppaan.

Pitäisi karata siskon kanssa johonkin kylpylään tässä ennen h-hetkeä ainakin yhdeksi yöksi ja hyvissä ajoin ennen kuin maha alkaa liikaa painaa. Mies rientää suunnistus- tms-kisoissa vähän väliä viikonloppuisin ja mulle iski yhtäkkiä kauhee vimma ja kiire, että hittoako minä täällä päivystän aina yksinäni. Varsinkaan kun alkuvuodesta ollaan sitten täysin pallo jalassa monta kuukautta. Nyt pitäisi vaan keksiä jokin ihana paikka ei liian kaukana pk-seudulta. Haikko on sikakallis, mutta se ois ainakin lähellä. Tallinnaan tai Ruotsin risteilylle en jotenkin ihan enää uskalla lähteä. Naantalin kylpylä näytti ainakin netissä tosi kivalta ja eiköhän sieltä jotain raskaillekin sopivia hoitoja löydy. Mani- ja pedikyyrit sitten vaan, jos ei muuta sallita.

Mimmillä ihana ulokkeinen masu!! :)

Ja hiphuraa, olipa ihanaa saada ä-rahapäätös ja katsella niitä euroja! On vähän toiset lukemat kuin tää nettona 450/kk… :)

Lillikka 26+3
 
Heips...

Mulla kans toimii sisäänkirjaus välillä vanhoilla tunnuksilla, välillä uusilla tunnuksilla eli nikillä miten sattuu... Ja todella hitaalta tämä uus palsta edelliseen verrattuna tuntuu ainakin toistaiseksi ja tuntuu että osa viesteistä jää näkymättä mutta kaippa tämä tästä kun alkuun pääsee. Hyvä kuitenkin että uudistuksia tehdään ja tässä on mukavaa ainakin se että näkee kuka on parhaillaan kirjautuneena sisään...

Tuntuis vähän jokatoisella olevan selkä- ja mahasärkyjä, ikäviä juttuja mutta ilmeisesti sitten hyvinkin normaalia ja kuuluu asiaan näille viikoille. Eipä tarvi kenenkään yksin kipuilla. Mulla kans tänään ja eilen kävely on ollut hankalaa mutta en luovuta vaan yritän sinnitellä. Haen sitten saikkua vasta kun ei yhtään pääse toimiin. Vuoto on onneksi näillä näkyminen loppumaan päin (koputtaa puuta), toivotaan että pysyykin poissa kun aina pelästyttää.

Joku täällä aiemmin pohti että meidän ketjulaiset on päässy aika vähällä kaikessa "pahassa" ja kaikki ollaan edelleen hyvin messissä... Se on hienoa ja toivotaan ettei nuolaista ennenkuin tipahtaa ja kaikkien jatkokin sujuu yhtä hienosti. =)

Metsis Tuota vakuutusgalluppia mäkin jo aiemmin ehdottelin mutta ei täällä porukka ilmeisesti syttynyt... No joo, vaikeahan niitä on vertailla mutta kalliita kaikki yhtä lailla.

Jennyli Entäs jos sä olet tulossa ihan vaan kipeeksi?! Kaiken maailman taudit on taas syksyisin liikenteessä... Meillä töissä aika korkeaa kuumetta lisänä oksutauti ja sillmätulehdukset. Toki kandee varmaan neuvolasta kysellä... Ja ihan hyvin matala hemo voi aiheuttaa kyseisiä oireita sekä huono syöminen. Mutta myöskin tuo niskahartiaseudun jumitus, itsellä ainaki usein niskoista johtuvaa päänsärkyä, näköhäiriöitä, huomausta ja huonoa oloa.

Sf-mitasta mullekin neuvolassa sanottiin että näillä viikoilla sitä ei ole oleellista mitata kun siitä ei oikein pysty ennustamaan vielä mitään. Ja mullakin meni eka mittaus yläkäyrällä.

Liukuvoiteita täälläkin käytetään välillä ihan "normaali tilassakin" eikä ne meillä ainakaan mitään erotiikantappajia ole olleet. Päinvastoin siitä voi saada mukavan lisänkin jos mies on näppärä sormistaan ;) Click on ihan jees ja glid. Mutta ei niiden kanssa kannata liikaa lutrata ettei tule pian niin liukkaaksi ettei muu tunnu enää missään ;)

Cisu 24+3
 
Jennyliini mullakin tulee tollasia "kohtauksia". Tänään viimeks kaupassa käydessä. Selitystä en tiedä, hb laskenut kyllä mut ei nyt niin paljoa (141->113) et ei luulis sen niin paljoa vaikuttavan? Verensokeria en syylliseks usko kans ku syön suht säännöllisesti. Oisko se sitten verenpaine, et se laskee vaan yhtäkkiä niin alas? En tosiaan tiedä mut tosi ikävää on ku mulla alkanu lähes joka kauppareissulla näitä tulemaan :|

Sokerirasitukseen joudun minäkin ens viikolla, jee.. Oon käyny edellisistäkin ni eipä tuo yllättäny et sinne pitää taas mennä. Mulle täti sano syyksi sen että kun on niin isot lapset ollu, eikä maininnu mun painosta tai iästä mitään (ylipainoa on ehkä 15kg ja ikää 32v). Sinänsä hassua et ku ekassa raskaudessa jouduin sinne juurikin "ylipainon" takia jota oli ehkä 2kg (olin 18v). No mutta kai se tämäki on meille vaan etu että päästään tämmösiinki!

Mulla on ollu jotenkin hirveä kiire tehdä hankintoja vauvalle. Stressas niin kovin et oli pakko käydä pinniskin jo ostamassa :D Vaunut, kaukalo ja hoitopöytä/amme-systeemi ostettiin jo heti rakenneultran jälkeen eli kaikki isommat on nyt hankittu. Onnistuin kyllä tekemään tosi hyviä löytöjä mm. vaunut puoleen hintaan (poistuva väri) ja pinniskin oli melkein puoleen hintaan (mallikappale jossa ei todellakaan mitään vikaa).

Sitä kyllä vähän mietin et oisko toi Gracon travel system hyvä? Meillä Logico s kaukalo niin siihenhän sais ne Miragen rattaat näppärästi. Ja sit toi lämpöpussi tuottaa mulle harmaita hiuksia, kun meidän kaukalossa on 5-pistevyöt ja ilmeisesti ne vyöt pitää irrottaa ja pujotella useimpiin malleihin niin ei oo kovin näppärä systeemi jos sitä pussia haluaa käyttää myös vaunuissa :O Jotain pusseja oli mitä ei tarvi pujotella mut ne oli turhan ohkasia mun mielestä. Onko jollain kokemusta näistä että mikä pussi olis hyvä/kätevä/tarpeeksi lämmin?

Lolli & Kukka 24+1
 
..pikasesti JENNYLILLE: mulla tulee kanssaa noita "kohtauksia" ihan yllättäen ja ruuankin jälkeen enkä myöskään niitä sokrujen piikkiin pistä, lähinnäkin verenpainetta syytän. Mulla on salmiakkia laukussa aina mukana ja se on jeesiny kyllä mukavasti! Mulla noi verenpaineet on tosi matalat, kotosalla kun oon mittaillu niin 85/95 on suunnilleen ollu..mut neuvolassa pomppaa aina ihan loisto tuloksiin, nyt siitä neuvolassa sanottiinkin että mikäli rupee haittaan elämistä kovasti ja huimaukset vaan pahenee niin tarvii lääkärin kans sit jutella ens kerralla tarkemmin.
...mut nyt komentaan nuo ipanat unille :)
 
Täällä painitaan taas vaihteeksi ummetuksen kanssa. Osaako kukaan sanoa, että voiko ummetus vaimentaa liikkeiden tuntemista? Liikkeet kyllä tunnen, mutta siihen pitää ihan keskittyä ja ovat vaimeampia kuin ennen. Eli voinko olla niin täys tavaraa, et vaikuttaa jo liikkeiden tuntemiseen? :whistle:

Huomenna sokerirasitukseen, se ei mua hetkauta suuntaan eikä toiseen, katotaan tulosten jälkeen sitten.

Ootteko aatellu säärikarvojen kasvua/kasvuttomuutta? Tajusin kun yks tuttu sanoi, että tyttöä odottaessa karvat ei kasvannu juurikaan jalkoihin, ja poikia odottaessa sai sheivata koko ajan. Mulla toi ainakin pitää paikkansa, en muista milllon olisin sheivannu ja tyttölupaus siis saatu :D
 
mul tulee kans nuita huonovointisuus kohtauksia syönnin jälkeen.. tai ennen syöntiä on usein huono-olo ja sit ku syö ja jos syö yhtään enempi ni sit se vasta huono-olo onki. Nyt vähän helpottanu tuo, mut alussa oli välistä pakko päästä pötkölleen aina ruuan jälkeen ja kävin väliin sit aamuyöstä syömässä ettei aamulla ollu nälkä. Edellisissä raskauksissa tuo sama on alkanu loppuraskaudesta, ja oon sen osittain ainaki silloin yhdistäny siihen et kohtu painaa ruokalaukkua. Paineentunne, pahoinvointi ja älytön väsymys on usein ruuan jälkeen, onneks tosiaan nyt ollu helpompana ku mies paljon ulkotöissä eikö ole päässy levähtään. Tai pääseehän sitä, mut 2 lasta hyppii ympärillä, toinen märisee lattialla ja toinen pomppii päällä :/
 
Tesmis Hih, aika jännä ilmiö tuo säärikarvojen kasvu!!! Nimittäin nyt kun sanoit, kokeilin säärtäni jota en ole sheivannut aikoihin ja ihme kyllä, se on juuri karvaton! :O Ja tyttöä siis ilmeisesti odotan. Mutta alapään karvoituksen kanssa tuo sama ei taida ilmetä!!? On sellainen rehu, että pitäis sekin kunnostaa jos vaan sinne tämän mahan takaa näkisi!!! :D
 
Lolli, Eisbärchen eli noi jääkarhun pussit..niissä on ainakin viisipistevyölle aukot. Varmaan monessa muussakin, mutta itse ajattelin tuolta hankkia kun noit aon kehuttu kovasti. Ja jos hemppa muuttuu 141>113, niin se kyllä varmasti tuntuu..on nimettäin melkoinen romahdus! Kannattaa googlata, mitä kantsii syödä (vihreet kasvikset ja vihannekset ainakin) ja sitten neuvolassahan voi keskustella, että tarviiko lisärautaa. Mutta veikkaan, että ahkeralla "rautarehujen" syömisellä varmasti kans saa paljon hyvää aikaan.

Jennyli, älä ressaa päivityksistä:hug: Mun mielestä tuo pieni listan "puhdistus" on hyvä tehdä, itsekin oon katellut että tuolla on todella paljon porukkaa joita en edes muista. Kuitenkin pääosinhan muistaa ne, jotka edes harvemmin kirjoittelee. Sitten jos joku taustalla ennemmin lukee, mutta tykkää olla listalla, niin voi vaan huikkasta että haluaa uudelle listalle mukaan. Ei siinä sen kummempaa=)

Ihana massu Mimmillä! Hauska ku itellä on just eri mallinen, niin kiva nähdä noita eri tyylisiä masuja:wave:

Mulla kyllä karvat kasvaa melkosta vauhtia, tuntuu että just ajoin ja saa samantien olla taas ajamassa. Meiltä ei saatu kumpaakaan lupausta kun ei nähnyt ultraaja tarpeeksi hyvin, mutta ite taas epäilen sitä tyttöä.

Mulla toimii nämä sivut moitteetta, kirjaudun aina sisään nykyään tolla nikilläni vaan enkä sillä vanhalla tunnuksella. Lisäksi huomasin tässä semmosen kivan jutun, että kun kämmelsin ja menin back-napilla takaisin, niin tää oma teksti olikin tässä eikä kadonnut niinkuin yleensä. En tiedä oliko kerran "oikku" vai pysyvä ominaisuus..mula usein nimettäin käy niin, että painan hiirestä sivulta tommosta nappia ja se sitten tekee jotain sontaa:whistle:

Oon nyt lueskellu tuon elokuisten ketjun ja täytyy sanoa, että kiva oli lukea noita "merkkejä" synnytykseen kun on tämmönen ekakertalainen. Toisaalta sitten viime yö oltiinkin synnyttämässä ja jouduin johonkin hätäsektioon ja hohhoh!:D Kaiken kukkuraksi kun mua just tuo sektioon ajautuminen ahdistaa, kun se on inhottavaa se leikkaushommien alku..siis se kohta kun jännittää että onko puudute tehonnut vai ei. Mua on pari kertaa leikelty tolleen paikallispuudutuksessa ja mun mielestä se on jotenkin niin inhottavaa ja pelottavaa, että käykö se veitsi kipeää vai ei. Koskaan ei kyllä ole käynyt, ei sillä..mutta silti se on jotenkin mun mielestä hirveän pelottavaa tuossa. Ja vielä kun se leikkaus on vatsalla.

Tesmis, en tuosta suoliston puolesta tiedä mutta mun mielestä jos on rakko täynnä niin sillon ainakin kaverilla on ahtaampaa. Ainakin näin ultrassakin oli, siinä ekassa siis. En tiedä sitten nykyään, kun on siirtynyt tuo paikkakin. Voihan se toisaalt aolla, että se täysi suoli sen verran aiheuttaa tuntemuksia, ettei ihan samalla tavalla voi keskittyä niihin potkuihin.

Hauska juttu, mut nimettäin passitettiin aikaisemmin sokerirasitukseen nimen omaan tuon sf-mitan takia. Sitten taas kuulin, että jossain ei ole vielä tähänkään mennessä edes kertaakaan mitattu koko mittaa! Että kovin vaihtelee nämä käytännöt. Olisin siihen muutenkin joutunut, kun sanoivat että iän puolesta sinne lähtee lähete. Mutta tuo aikaistuminen parilla viikolla johtui tosta sf-mitan suuruudesta taas (vaikka tasaisesti se meni siinä yläkäyrän yläpuolella).

-metsis 23+1

p.s. Katoin tuosta odotus-kirjasta, että tästä lähtien kasvu on noin 1cm per viikko ja 100-150g per viikko! Sitten lähempänä rv 30 se kasvu on vieäki hurjempaa! Ihme ku vähän vatsaa kiristelee:wave:
 

Yhteistyössä