Rokotuksista Mä olin hakemassa työterkkarilta kausi-influenssarokotusta esikoista odottaessani joskus pari kk ennen laskettua aikaa, kun lehdistä olin lukenut, että se suojaisi vastasyntynyttäkin joiltain infektioilta jonkin aikaa, siis imetyksen antaman suojan lisäksi. No meidän terkkari ei uskaltanut pistää, ellen kysyisi neuvolasta lupaa. Neuvolakaan ei ottanut kantaa asiaan ja jätin ottamatta (olin synnytyksessä tosi kipee, mutta taisi olla kyllä ihan tavallinen flunssa). Nyt näyttää kaikki raskaana olevat saavan ilman muuta ton piikin eli näin ne käsitykset muuttuu. Mutta onkos se rokote vielä tossa marraskuussa yleensä tarjolla? En ole oikeen seurannut.
Mä panikoin viime syksynä ihan riittämiin, kun toi sikahärdelli oli kuumimmillaan ja me yritettiin raskautua. Kauheeta pähkäilyä, että uskaltaako rokotuksen ottaa vai ei, mutta ehdin saada sen keväällä ihan oman ikäluokan aikaan ennen kuin oltiin raskaana. Ja nyt koko epidemia taisi olla ylimitoitettu mediassa, mutta tällasta tää kai sitten on, ei kukaan voi tietää varmasti. Me otettiin kans esikoiselle piikki heti, kun se oli mahdollista ja kausi-i tökättiin samalla.
Mamadread toivottavasti parvo kiertää sut kaukaa!
Iinu vai ei oo sukupuolella lääketieteellistä merkitystä
no ei oo mutta kyllä noi välillä osaa lohkaista!!
Mandylle tsemppiä esikoisen nukuttamiseen! Me siirrettiin poika omaan huoneeseen vähän vajaa vuoden ikäisenä ja se meni ihan ongelmitta. Mulla vaan tuli heti ikävä sitä tuhisijaa, mutta kaikki ollaan nukuttu sen jälkeen paljon paremmin. Onhan niitä muutamia öitä tullut nukuttua sen vieressä patjalla lattialla ja joskus pitänyt rampata useestikin laittamassa tuttia suuhun, mutta summasummaarun hyvin meni. Tutista yritetään vierottaa tässä joku viikonloppu, jos vaikka pääsisi siitä eroon ennen kuin tulee vauva, jolla on tutti suussa yöt ja päivät. Kai sitä pitää leikata tutin päät rikki ja sanoa, että leluhauva kävi puraisemassa. Tai joku muu hyvä tarina
Vuosilomasta Apua vai sulaisi lomat jonnekin, jos on hoitovapaalla? No, saa meidän palkanlaskija selvittää ja maksaa mulle kaikki rahana, jos vaan onnistuu. Aika raakaa peliä, jos lomaa ansaitsee, mutta ne menettää, jos ei tule välillä töihin. Eipä se ole kenenkään etu, että tullaan puoleksi vuodeksi töihin kuittaamaan lomia, jos meinaa tehdä lapsia putkeen. Mutta voihan nää taaskin olla näitä eri työpaikkojen ihanan sekavia käytäntöjä.
Mulla oli kiva
ruokamyrkytys toissailtana ja nyt olen yrittänyt saada kiinni neuvolaa, että pitääkö huolestua vauvan takia vai ei. Terveysneuvonta vastasi sentään puhelimeen, mutta siellä oli niin ympäripyöreä tyyppi ja selitti, että joo suolistostahan kaikki tyhjenee, eikä sinne jää mitään aiheuttamaan vauvalle mitään huolta. Entäs jos se oli listeria? Sehän nimenomaan on vaarallinen, vaikka miten suolenmutkat tyhjenisi urakalla. Avaamattomasta jugurttipurkista tulin puolessa tunnissa tosi kipeeksi ja oksensin nelisen tuntia ja vatsakrampit oli kamalat. Aamulla kyllä oireet oli poissa eli ainakin mä olen kunnossa. Mutta neuvolan pommitus jatkuu, jos ne nyt vihdoin vastaisi siihen puhelimeen.!
Mulle tulee mukava neuvolapäivä ens viikolla. Aamulla sokerirasitus, sitten hippulat vinkuen neuvolaan pojan kanssa ja siitä vielä molemmat lekuriin. Onneksi mies tulee mukaan ja se saa olla pojan kanssa leikkimässä sillä aikaa, kun mun värkkejä kurkataan.
Lillikka 25+3 kai...