Joulukuiset 2021

Kävin tänään pitkällä, reippaalla kävelyllä. Lenkin loppupuolella alkoi alavatsaa kiristää ja lenkin jälkeen sammahdin ihan täysin. Oli pakko nukkua päiväunet. Tällaistako tämä nyt sitten tulee olemaan?
 
Huomenta!
Täällä on tullut tavaksi valvoa klo 1-3 yöllä. Ei yhtään kiva, kun aamulla sitten väsyttää.

Lisäksi ihan kipeita repäisykipuja aina kun nousee sängystä tai kun yskäisee. Pitää varovasti nousta kun vielä oppisi. Minulle on 2 sektiota tehty niin voi siitä johtua, vähän huolestuttaa, sillä mitä ne on lopuksi jos nyt jo näin?! Ja vähän sekin että pitääkö olla huolissaan, tuntuu että halkeaa koko kohtu.. Tai sitten johtuu vaan iästä, sektioista on kummastakin noin 10 vuotta.

Mites se Facebook, onko sielä jo paljon porukkaa vai vain teitä jotka tässä jutellut? Ei tule nykyään käytettyä ollenkaan facea ja kiva ois olla vielä anonyymi :D ja mä en oikein luota siihen että se ei näkyisi kavereille :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Hei onko muilla ongelmia verenpaineiden kanssa näin alkuraskaudessa?Tai jos on useampi raskaus takana niin onko verenpaineet heitellyt? Vaikka tässä viel tosi alkuvaihees mennään niin mul alkanut oleen. Äsken nousin sohvalta vähän liian nopeesti ylös ja meinasin pyörtyä.Tähdet vaan vilisi silmissä. Piti istuu äkkiä alas ja tasata hengitystä ja sit helpottikin nopeasti. Mul normistikkin matalat paineet et on perinnöllistä ku äidilläkin on, mut harvoin näin heittelee. Aiemmassakin raskaudes oli mut muistelisin ettei alkanut näin aikasin. Tosi ärsyttävä vaiva kyl. :)
 
Kävin tänään pitkällä, reippaalla kävelyllä. Lenkin loppupuolella alkoi alavatsaa kiristää ja lenkin jälkeen sammahdin ihan täysin. Oli pakko nukkua päiväunet. Tällaistako tämä nyt sitten tulee olemaan?
Se on aika yksilöllistä miten helpolla pääsee raskausaikana. :) Toisilla saattaa olla enemmänkin vaivaa ja ongelmaa ihan alusta loppuun asti ja toisilla ei paljon mitään. Itsellä molemmat aiemmat raskaudet ollut tosi helppoja. Pahoinvointia ei ollu missään vaiheessa ja tosi vähän muitakaan oireita.Ekassa raskaudessa joka päätty terveen vauvan syntymään tein raskasta lähihoitajan työtä ihan äitiysloman alkuun saakka eikä ollut mitään ongelmia ja sairaslomaa en pitänyt missään vaiheessa. Et onnekas olin kun niin helpolla pääsin. Nähtäväks jää oonko enää näin kolmannessa raskaudessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Huomenta!
Täällä on tullut tavaksi valvoa klo 1-3 yöllä. Ei yhtään kiva, kun aamulla sitten väsyttää.

Lisäksi ihan kipeita repäisykipuja aina kun nousee sängystä tai kun yskäisee. Pitää varovasti nousta kun vielä oppisi. Minulle on 2 sektiota tehty niin voi siitä johtua, vähän huolestuttaa, sillä mitä ne on lopuksi jos nyt jo näin?! Ja vähän sekin että pitääkö olla huolissaan, tuntuu että halkeaa koko kohtu.. Tai sitten johtuu vaan iästä, sektioista on kummastakin noin 10 vuotta.

Mites se Facebook, onko sielä jo paljon porukkaa vai vain teitä jotka tässä jutellut? Ei tule nykyään käytettyä ollenkaan facea ja kiva ois olla vielä anonyymi ja mä en oikein luota siihen että se ei näkyisi kavereille
On sielä muutama. Ja on tosiaan täysin salainen, ryhmää ei löydä hauilla eikä sitä nää muut kuin ryhmäläiset :)
 
Hei onko muilla ongelmia verenpaineiden kanssa näin alkuraskaudessa?Tai jos on useampi raskaus takana niin onko verenpaineet heitellyt? Vaikka tässä viel tosi alkuvaihees mennään niin mul alkanut oleen. Äsken nousin sohvalta vähän liian nopeesti ylös ja meinasin pyörtyä.Tähdet vaan vilisi silmissä. Piti istuu äkkiä alas ja tasata hengitystä ja sit helpottikin nopeasti. Mul normistikkin matalat paineet et on perinnöllistä ku äidilläkin on, mut harvoin näin heittelee. Aiemmassakin raskaudes oli mut muistelisin ettei alkanut näin aikasin. Tosi ärsyttävä vaiva kyl.
Täällä samaa, lisäksi anemia joka haittaa muutenkin elämistä välillä :D lisärautaa nyt syönyt ja saunassa en pysty olemaan. Äkkinäiset liikkeet pistää pyörryttää ja väsymystä on.
 
@Tirrinen joo tää on jotenkin niin rasittaavaa ku jos tekee vähänkään äkkinäisii liikkeitä niin pistää pään niin pyörälle et tuntuu et koht taju lähtee. No tää mulle eka selvä oire raskaudesta ku muutakaan ei oo viel ilmenny.
Juu! Eilen anopin ja lasten kanssa ulkosaunassa heillä niin meinas taju lähteä kun lauteilta lähdin ja anoppi heti hädissään. Mahtaakohan jo arvailla :D
 
  • Tykkää
Reactions: Malia
Mä uskallan tulla tänne. Plussannut torstaina. Dpo 14 nyt menossa. Oon 41 v ja 2 keskenmenoa takana. Esikoinen täyttää 2 v. Yritän olla stressaamatta tätä liikaa. Viime kierrossa tuli keskenmeno. Siksi jännittää. Nyt on kyllä vahvemmat oireet. Hajuaisti herkistynyt, rinnat aavistuksen arat, suklaa pistää etomaan. Vatsa turvottaa, vihlontaa alavatsassa varsinkin iltaisin. Tosiaan ontto olo alavatsassa. Ihan kuin kohtu ois pyöreä kuin pallo
 
Moi! Minäkin uskaltaudun tänne kirjoittamaan. Odotan esikoistani, nyt vk 5+0 ja laskettu aika 4.12. Todella jännityksellä elän tätä alkuraskautta ja kaikki on niin uutta ja ihmeellistä.
Viikko sitten oli vatsan turvotusta ja alavatsakipuja sekä rinnat turvonneet ja arat. Nyt parina päivänä ei ole ollut oikein mitään oireita ja se vähän huolestuttaa. Maanantaina tuli digiin 2-3 vk ja tänään kun tein uuden (ja luultavasti viimeisen) testin, niin se näytti 3+ vk. Eli tuon puolesta olisi raskaus kuitenkin edennyt. Uskaltaisiko tässä nyt vähän rentoutua ja uskoa tulevaan?
 
Moi! Minäkin uskaltaudun tänne kirjoittamaan. Odotan esikoistani, nyt vk 5+0 ja laskettu aika 4.12. Todella jännityksellä elän tätä alkuraskautta ja kaikki on niin uutta ja ihmeellistä.
Viikko sitten oli vatsan turvotusta ja alavatsakipuja sekä rinnat turvonneet ja arat. Nyt parina päivänä ei ole ollut oikein mitään oireita ja se vähän huolestuttaa. Maanantaina tuli digiin 2-3 vk ja tänään kun tein uuden (ja luultavasti viimeisen) testin, niin se näytti 3+ vk. Eli tuon puolesta olisi raskaus kuitenkin edennyt. Uskaltaisiko tässä nyt vähän rentoutua ja uskoa tulevaan?
Kannattaa vaan rentoutua ja nauttia. Kyllä se huono olo ja muut oireet tulee jos kaikki on hyvin.
 
Näin se on vain yritettävä tehdä. Yllättävän vaikeaa, kun koko ajan huolettaa, jos joku on pielessä. Tottahan se on, että etukäteen murehtiminen ei auta mitään. Oireita odotellessa siis!
Niin ja mulla oli lähes oireeton raskaus esikoisesta. En oksentanut kertaakaan ja muutenkin oli loistava olo. Mitä nyt yli puolen välin mentäessä selkä kipeytyi todella paljon. Ei voinut töissä olla . Ei se oireettomuus aina huono merkki ole.
 
Täällä on myös viivat vahvistunut. Toissa päivänä tein 4+3 vahva viiva tuli suoraan kun pissa vaan meni viivasta yli. Digitaalinen näytti 2-3. Ehkä vielä yhden testin, digin teen ensi viikolla :D

Täälläkin oireet vähentyneet, jotenkin tuntuu kun itsellä näkyi niin aikaisin viiva että hormoni nousi kerralla paljon ja oli kaikkia vihlomisia paljon ja nyt se on tasaantunut eikä paljon mitään oireita. Nälkä on helpommin ja iltaa kohti turvotusta, mutta mulla on sitä monesti muulloinkin.
 
Täällä myös ollut jo useamman päivän aika oireetonta ja minua se myös vähän huolettaa. Mutta yritän kuitenkin pysyä positiivisena vähän sillä ajatuksella, että iloa se on lyhytkin ilo, eikä kannata etukäteen surra. Jos huonosti käy, niin surraan sitten, mutta toistaiseksi ei mitään syytä ole murehtia.
 
Täällä myös oireet vähentyneet, ja se vähän huolettanut, mutta @Nuunuu-84 sanoikin tosi hyvin, en oo tullut ajatelleeksi mut varmasti pitää paikkaansa! Täälläkin tosi aikaisin oireet alkoi ja se plussa näkyi jo rv3+ jotain. :D oireina on mulla ihan hirveä turvotus, näytän hirveän lihonneelta! Sekä päänsärkyä ollut monta päivää, sitä oli edellisessäkin raskaudessa ja paljon migreeniä, hormonaalista siis on. Myös itkuherkkyys ja mielialat vaihtelee. Voi kun menis nyt vaan nopeasti kuukausi niin pääsis ekaan ultraan ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Tääl alkanut jotain pieniä oireita ilmeneen. Tänään siis 4+6 ja pientä väsymystä on ilmassa ja hengästyn tosi helposti. Sen lisäksi yöpalelu. Oon nukkunut villasukat jalassa ja pitkissä housuissa ja paidassa ja silti palelen.Ja oon ihan turvoksissa. Varsinkin illalla maha on kunnon pallo. Mä tein kans tosi aikasin plussatestin. Olisiko ollu 3+3 mut ei oikeen ollu mitään oireita oikeen. Pientä alavatsan juilintaa ja vihlontaa. Mut pahoinvointi loistaa viel poissaolollaan mut voihan se sielt viel tulla ryminällä ku täs niin alussa ollaan.

En oo viel neuvolaankaan soittanut aikaa ku oon oottanut et jos meneekin alussa kesken niin olis ikävä soitella ja peruu aikaa. Mut mietin jos pääsiäisen jälkeen sit. Mut 3vk niin on alkuraskauden ultra niin näkee et onko siel mitään elämää. Viel tuntuu jotenkin epätodelliselta.
 

Yhteistyössä