Joulukuiset -07 Elokuussa

Huomenet!

Ei meilläkään sitten ihan toivottomia olla.. Nyt on päästy liikkumisen makuun niin, että äiti saa kyllä juosta perässä.. :D Mutta ihan kiva, kun viihtyy paremmin ja pääsee vähän tutkailemaan paikkoja. Portit ylä- ja alakertaan täytyy olla kyllä koko ajan kiinni, sillä menoa riittää. Ja nyt kun kerran on liikkumisen makuun päästy, niin viikonlopun ajan on ahkerasti harjoiteltu konttausta. Konttausasentoon mennään ja karhukävelyäkin on vähän harrastettu. Lähinnä hytkytään siinä konttausasennossa, mutta se onkin jo paljon meidän pojalta.

Ei ole onneksi nuo liikunnalliset taidot vaikuttanut yöuniin, eikä päiväuniin. Lähinnä parantanut päiväunia. Viikonloppuna nukuttiin jopa 2,5 tunnin päiväunia ja yöuniakin reippaasti yli 13 tuntia. Täytyy toivoa, että säilyy näin!

Ja paljon jaksamisia kaikille, joilla on ongelmia yöunien, -syöttöjen ja -heräilyjen kanssa!

Meillä on modeemi tosiaan rikki, joten en pääse kotona koneelle ennen kuin saadaan uusi hommattua.. Eli töissä on pikaisesti aina kirjoiteltava.

Kimallus: Harva on tosiaan hampaattomaksi tainnut jäädä.. :LOL: Onnea hampaista!

Meillä oli niin ihana hymypoika koko viikonlopun, oli laittanut sen kiukuttelupuolen piiloon viikonlopun ajaksi. Kyllä oli ihanaa, kun poika oli NIIN hyvällä tuulella. :heart:

Mutta palaan taas sorvin ääreen.. Hauskaa viikon alkua kaikille! :)
 
Mä en jostain syystä oo ihan täysin sisäistäny sitä, että Emma ei oo enää vastasyntynyt... kerta toisensa jälkeen hämmästyn miten nopesti tyttö pääsee paikasta toiseen, nousee ketterästi istumaan ja melkein jo seisoo. Jotenkin on niin hirveän nopeasti menny aika ja Emma on kohta jo iso tyttö :eek:
 
Tervehdys piiitkääästä aikaa kaikille. En ole ehtinyt lukemaan enkä kirjoittelemaan kun on ollut vähän säpinää ja nettiyhteydet pimennossa...

Oli pakko tulla pikaisesti kertomaan kun mehän päästiin tuossa kuun vaihteessa muuttamaan ja oltiin oikein onnellisia, kunnes... vesivahinko... Tyttö oli suihkussa (yläkerrassa) ja miehen kanssa kuunneltiin jotta mikä ihme lorina alakerrasta kuuluu niin vesihän se tuli katon läpi ja vielä lampun sokeripalan läpi, kylläpä pelästyin jotta jos tyttö saa sähköiskun... No nyt sitten on paikat rempallaan... Ja aluksi ei saatu täällä nettiäkään toimimaan mutta poika sentään lähti sitten muutettuamme konttaamaan ja oppi itse istumaan, hampaita ei vielä ole ja nyt on flunssasen oloinen... Äh mun on käytävä teidän juttujanne lukemassa jotta tiedän missä mennään :ashamed:
 
Ai niin pitihän vielä sanomani jotta meillä viikonloppuna pisti ampiainen poikaa kaulalle ja kylläpä meinattiin säikähtää ku rupes niin vauhdilla turpoamaan ja ns leviämään punoitus, mutta sitten myös tosi nopeasti lähti laskemaan. Lääkäri meinasi että ensimmäisellä kerralla ei tule reagtiota vaan toisella kerralla (toivottavasti ei tule toista kertaa) näkee onko herkkyyttä.
No niin ja kävin vähän lueskelemassa... Meillähän poika nukkui silloin 4kk ikäisenä noin kuukauden pätkän läpi yön ilman syömisiä, mutta nyt syö kolme neljä kertaa vaikka menee kiinteitä viidesti päivässä. Paljon olen neuvoja saanut mitä minun PITÄÄ tehdä jotta poika nukkuisi ja aika monen neuvo tuntuu olevan jotta anna huutaa vaan, mikäs järki siinä on???? Kyllähän poika toki jossain vaiheessa nukahtaa jos esim tunninkin huutaa, väsyishän siinä iteki. Jotenkin kun olen poikaa seurannut niin illalla ennen puolta yötä uni on tosi pinnallista, sitten puolesta yöstä sinne neljään-viiteen saattaa nukkua vallan hyvin ja sitten taas sellaista ihmeellistä vääntelehtimistä... No vielä ainakin itse jaksan ja jaksan uskoa jotta kun lopetetaan tissittely niin loppuu se yöheräilyki???!!!! Niin meillähän kun ei huolita tuttia eikä pulloa ollenkaan, mutta olen toki miettinyt että rupeasin yöllä tarjoamaan nokkamukista vettä kun poika ynisee, hermostuuhan tuo varmaan mutta katellaan sitten :kieh:
Nyt mentävä! :wave:
 
upa
Lulin jo,että alan onnistua yösyöttöjen lopetuksessa mutta parina viime yönä on tullut turpiin tosi pahasti. Toissa yönä tyttö heräsi aamuyöstä ja huusi tunnin...hellyin ja annoin tissiä. Viimeyönä heräsi puoliltaöin eikä rauhoittunut millään. En antanut periksi kun olin niin päättänyt ja annoin huutaa n.2 tuntia, jonka jälkeen nukahti nyyhkyttäen. Vähän vaille kuus annoin tissiä ja nukuttiin kasiin. En tiedä onko tuossa huudattamisessa mitään järkeä, jos jollain on hyviä neuvoja niitä otetaan vastaan. Tytöllä nälkä ei kuitenkaan ole kun saatuaan tissin suuhun syö vain vähän. Meilläkään ei käytetä tuttia tai tuttipulloa. Kiinteitä menee 5 kertaa päivässä. Mitenkähän ensyönä käy.
 
Hei taas pitkästä aikaa!! Täällä ei enään vain pakiteta, vaan poika lähti vihdoin eteenpäin viime vklna!!!jee :D . Luulin jo että se pakittaa koko elämänsä..Syy tähän eteenpäin menoon löytyi videoista, jotka siirrettiin vklna kirjahyllyyn eikä lasiestettä enään ole!Jo tuli pojalle vauhtia kun huomasi videot! :LOL: kävelytuolilla rullaa pitkin kämppää hirveetä vauhtia ja pääsee sillä myös niille kielletyille alueille.. Viime vklla satuin sitten unohtamaan että poika tosiaan liikkuu, tavalla tai toisella, ja lähdin viemään pyykkiä kylppäristä makkariin. Mico siinä sitten kylppärin lattialla touhusi ja kun tulin takaisin n puolen minuutin päästä niin pikkuherralla oli vessaharja suussa!!! :$ :$ JOtenkin oli siihen sitten päässyt käsiksi..Hieman mua puistatti joo kun ajattelin mitkä pöpöt poitsu saa, hirvittävää mahatautia odotin..Annoin heti relatippoja ja kuinkas ollakkaan, mitään mahatautia eikä muutakaan tullut! Bakteerikantaa päätti sitten kasvattaa :LOL: . Ensi vklla 8kk lääkäritarkastus, ilmoittelen sitten tragedisia mittoja taas. Pientä nuhaa täällä on ollut, muuten vain naureskellaan ja mölytään. Ai niin, viikko sitten eka ihan oikea sana; ÄITI! sitä hoki 3päivää putkee kokoajan :D . Oli kaupantätikin ihmeissään että puhuuko tuo vauva. Eihän se enään vauva ole, huomenna 8kk täynnä!
 
Me oltiin tänään ostoksilla kaverin kanssa jolle tulee vauva helmikuussa. Kaveri osteli vauvan vaatteita ja mä ostin joonakselle 2 yökkäriä niissä on tosi suloisia lampaita :)

Nyt joonas nukkuu. Ja meillä on isännän kanssa rauhallista omaa aikaa. Meillä joonas hokee mammmaa,vauvau mä jo sanoin mikolle että joonas kutsuu mua mammaksi =)

Nyt lähden syömään..Heippa
 
Meidän poitsun uusimmat (8kk) mitat ovat 9865g ja 73,5cm. Hyvin on siis taas kasvanut ja pysynyt omalla käyrällään. :)

Kysyinkö jo, et kauanko teidän pienokaisilla on mennyt hampaiden ulos tuloon siitä vaiheesta, kun hampaan pää näkyy ikenessä??? Mä täällä kuumeisesti odotan et toi alalego putkahtaisi kunnolla esiin!
 
Heips!

Pitäis kyllä painu nukkumaan , mutta kävin lukemassa BB juttuja netissä :ashamed: heti jää koukkuun.

Meidänkin poika oppi viikonloppuna ryömimään hitaaasti , mutta varmasti voi
meidän kani raasua nyt se ei enää saa olla rauhassa , kun poika vaan vetelee sitä viiksistä jakorvista ja tyhmä pupu ei lähde karkuun paitsi tänään kyllä pupu tajus ettei sen tarvi sitä sietää ja pommppi karkuun =)

Hampaita täälä ei näy edelleenkään ehkä ne joskus tulee no eipä ainakaan niitä vielä kiukuttele. Muuten täälä on havaittavissa pientä äreyttä mikään ei oikein ole hyvä menee mullakin tohon kitinään hermot välillä. Tämä ilta oltiin sit taas niin enkeliä , kun olin just miehelle sanonut ettei toi poika tee muuta kun kitise niin ei sitä sitten isälle kitistä :eek: Äitille vaan....
Ens maanantaina olis 8kk neuvola ja lääkäri saas nähdä onko meidän poika jo 8kg toinen on niin laiha rimpula.

Mä itse menen torstaina lääkäriin ja tukitaan mitä synnytyksessä on möhlitty onko ne toopet tikannut mut liian tiukalle :( Vai mitä ne on sössinyt kuitenkaan en ole vieläkään parantunut synnytyksestä ja häntäluukin on vielä kipee. No jos torstaina sitten oli viisaampi.

Kike naureskelin täälä , että on varmaan vessaharja maistunut hyvältä yäk :D Pitäis varmaan soitella jos näkis miten tää elämä on niin kiireistä ??

Upa en kyllä osaa neuvoa, kun meillä se kävi niin helposti poika kun heräs yöllä niin laitoin vaan tutin suuhun niin poika jatkoi unia. Sun täytyy vaan pysyä kovana monet on sanonut, että kun kolme yötä jaksaa sitä huutoa kuunnella niin sitten helpottaa nälkä ei pitäis kyllä olla kun 5 kertaa pävässä syö. Tsemppiä sinne!
 
Kimallus: Meillä ei ole mennyt kuin muutama päivä hampaan ulostuloon siitä, kun se ikenestä jo näkyy. Eli se loppu on meillä tullut aina aika rytinällä. Muuten on saattanut kyllä tehdä sitä hammasta useamman kuukauden, mutta se "ulostulo" on tapahtunut aika vauhdikkaasti aina. Mä oon kans aina tainnut kyttäillä sitä pojan suuta vähän liikaakin, sillä nykyään se ei enää anna mun katsella ollenkaan hammastilannetta. Mutta ymmärtäähän sen, jos toisella on suu hellänä ja sitten vielä sitä tutkaillaan koko ajan..

Meillä on sama homma kuin leppiksellä. Eli kissat eivät saa hetken rauhaa, kun poika vipeltää niiden perässä ja "silittelee" niitä hieman kovemmin ottein. Toinen kissa näyttää kyllä olevan aina ihan onnessaan, kun saa edes joltakin huomiota, mutta toinen pistelee karkuun hyvinkin pelokkaan näköisenä. Meidän myöhäisheränneellä alkaa tuo liikkumistahti olla jo sellainen, että hetkessä voi tapahtua mitä hyvänsä. Kissanruoat menee heti suuhun, jostakin syystä niiden ruokakupit on niin mielenkiintoisia, jos ovat unohtuneet lattilalle. :D

Meilläkin oltiin eilen illalla niin enkeliä koko ilta.. Ajatteli jo, että eikös poikaa lainkaan väsytä, kun ei kitissyt koko iltana ollenkaan. Hienosti kuitenkin simahti taas klo 18.
 
raisu: Meillä on sama juttu noiden kissanruoka kuppien kanssa. Joonas huomaa ne heti jos ei ole valppaana ja ota niitä äkkiä pois. Nyt ollaan nostettu ne pakastimen päälle turvaan aina kun joonas on lattialla =)

Joonas nukkuu. Mutta niin kuin oon ennenkin sanonut, päiväunet on ihan älyttömän lyhyet. Tunti-puolitoista joonas jaksaa nukkua ja sitten taas mennään. Meillä joonas nukahtaa joka ilta 19.00 mutta meno on myös sen mukaista että huh,huh!!!

jepulis..nyt taas täytyy mennä joonas tuolla itkeskelee..
 
Joo, meilläkin on kupit pakastimen päällä YLEENSÄ säilytyksessä. Mutta jos ei ole, niin eiköhän tämä yks vilpertti ole niiden kimpussa samantien. :D

Meillä on ihan sama juttu kuin teilläkin sannis noiden päiväunien suhteen. Eli silloin, kun on nukuttu vain tunti tai puolitoista kerrallaan, niin illalla alkaa olla jo aikamoinen meno.. Mutta nyt on aika monena päivänä nukkunut jopa 2-2,5 tunnin unia. Toivottavasti jatkuis näin, sillä silloin tuo iltakin on paljon helpompi, kun poika ei ihan niin puhki vielä ole.
 
Emma nousi tänään seisomaan ihan ite pinnasängyssään! Näki kyllä naamasta, että on tyttö ilonen ja ylpee uudesta taidostaan :D

nisba: mä oon päättäny, että niin kauan kun vaan itse jaksan niin jatkan Emman imettämistä yöllä! Sano muut siitä mitä tahansa... meilläkään ei syödä tuttia tai pullosta. Olen ajatellut lopettaa imettämisen kun Emma on vuoden ja siihen on enää vain neljä kuukautta. Eihän tuo ole aika eikä mikään kun ajattelee, että jo kohdeksan kuukautta olen katkonaisilla unilla jaksanut ;) Mä luotan vakaasti siihen, että kyllä tuo yöheräily loppuu sitten viimeistään silloin.

Jaksamista kaikille levottomiin öihin!
 
Täällähän on monen vauvat oppinu uusia taitoja ja tehneet vaikka mitä! Onnittelut kaikille tasapuolisesti. :) :flower:

Me käytiin tutustumassa päivähoitoon tänään ja häi vikaksi kerraksi,tyttö ei sinne mene enään. Jouduin jättään hänet sinne yksin ja Alisa olikin sitten paniikissa huutanut sen koko 2h! Ei ollut syöny,eikä juonu mitään. Alisan tapoihin ei kuulu huutaminen eikä ujostelekkaan kauheesti. Jostainsyystä joutu vaan paniikkiin ja huusi ja tärisi kun sen hain, pitkään nyyhki vielä kotonakin ja takertu muhun. Soitin vanhemmilleni ja sovittiin että he hoitavat Alisaa kimpassa ainakin vuoden loppuun kun meen töihin maanantaina. Mä en tyttöä enään kiusaa kun noin pahasti järkytty,eikä hoidostakaan soitettu että tule hakemaan,antoivat vaan huutaa. :'( Kyl mä ymmärrän että toki lapsi vierastaa ja kaipaa äitiään, mutta se ett' ei rauhotu ollenkaan niin kyllä sillon voitais se vanhempi soittaa paikalle. Kamala paikka. No nyt ei tarvi meidän maksaa kalliita maksuja ja mummi ja pappa hoitaa kotona. :)
 
suzyco: Ikävä kuulla että pikkuinen kaipasi äitiään noin paljon!! Olisi siinä voineet hoitajat jotain tehdä sen sijaan että antaa toisen huutaa. :|

Meillä joonas nukahti äsken,taas ihan väsyneenä. Joonas touhusi koko päivän ja käytiin vielä molemmilla mummoilla joten poikaa kyllä leikiteltiin ja paljon. =)

Mä lähden nyt suihkuun ja syömään. Hauskaa iltaa kaikille!!
 
upa
Pieni unikoululainen saa todistukseen merkinnän"taito kehittymässä". Toissa yönä heräsi kerran ja sain helposti rauhoitettua omaan sänkyyn. aamulla nukutti niin makeasti että annoin tissiä 5.30 ja nukuttiin sitten kasiin. Viimeyönä heräsi kaksi kertaa. Ekaksi sain hyvin rauhoitettua omaan sänkyynsä mutta viideltä oltiinkin jo äkäisempiä. En antanut tissiä vaikka itku oli kova. rauhoittui kuitenkin puolessa tunnissa ja nukuttiin seiskaan. Saapa nähdä kauanko tätä kestää. Aamulla annan ensiksi puuron ja vasta sitten tissiä, samoin on ruokien kanssa. Itä-Suomessa muuten paistaa aurinko.
 
ensiksi upalle :flower: unikoulusta.
lentää: olen myös päättänyt että annan kyllä tissiä mutta en tunnin välein. kaks-kolme kertaa on ok mutta se että poika yrittää aina tunnin välein tissille, siihen en kyllä ala. Toinen on vielä niin pieni ja tätä aikaa kun ei saa takaisin...
suzyco: ihanaa että on tuollaiset isovanhemmat teidän kullannupulla, lähetänpä heillekin :flower: . Jotenkin tuntuu jotta voi jäädä pienelle traumoja jo tuollaisesta siis tarkoitan jos ei saa syliä ja koe oloaan turvalliseksi. Jaksan luottaa että näillä ekalla ja miksei tokallakin elinvuodella on suuri merkitys tulevaisuudelle, jos lapsi kokee olonsa turvalliseksi ja rakastetuksi niin selviää tulevaisuudessa tuolla kylmässä maailmassa paremmin!!!
No niin sitten pakko vielä loppuun laittaa tytön ja pojan eroja; tyttöä kun kielsi, uskoi suht hyvin, poika vain naureskelee, ei paljon kielloista perusta.
iuuiih m0 6yf ojk <-tuossapa pojalta terkkuja teidän pienokaisille :D
 
No heipat taas, minä täällä yksinäni nyt kirjoittelen...

Oikeasti halusin kysyä kuinka teidän muksut syö? Meillä poika syö hyvällä ruokahalulla omat tekemäni ruoat, kunhan ne on hienonnettu pieneksi. Ostin kaupasta taas vaihteeksi jotta kokeilen vähän karkeampaa ruokaa niin toinen yökkää ja yökkää kunnes oksentaa, lieköhän normaalia??? Siis ei mene karkeampi ruoka vieläkään vaikka poika tule jo 9kk viikon päästä, liekö vaikutusta kun ei ole nuita hampaita????
 
nisba Meillä ei meinaa enää mamman tekemät murkinat kelvata, kun on päästy valmiiden purkkiruokien makuun. :/ Mutta purkkiruokia kun syödään, niin ollaan jostain 7kk asti vedetty niitä karkeampia 8-kuukautisten soseita (kun pienet purkit eivät riitä ) ja hyvin on uponnut alusta asti. Ensimmäistä hammasta meillä vasta ährätään, joten meillä hampaattomuus ei ole ainakaan vaikuttanut asiaan.
 

Yhteistyössä