Joulukuiset -07 Elokuussa

Joulukuiset 07 :

1.12.
suzyco - tyttö

3.12.
upa - tyttö

7.12.
nisba 32.v - poika - Vantaa - 2.lapsi

12.12.
raisu 25.v - poika - Keski-Suomi
sannis - poika - Lahti

14.12
Lila - poika

16.12
mamma ja pojat - poika

18.12.
kimmallus - poika

19.12
Julia-03 - tyttö

21.12.
katjuzka 30.v - poika - Seinäjoen seutu - 1.lapsi

23.12.
Jouluvauva 07 - tyttö

24.12.
leppäkerttu-77 - poika- Vantaa - 1.lapsi

27.12.
kike79 - poika - Vantaa

28.12.
lentää 22.v - tyttö - Helsinki - 1.lapsi
naukkis 25.v - tyttö - Itä-Suomi - 2.lapsi

1.1.08
mixtuura 32.v - tyttö - eteläpohjalainen - 1.lapsi


LAITTAKAA lentäälle yv:tä, jos haluatte muokata tietojanne

Toukokuun höpinät http://kaksplus.fi/keskustelu/t1044327 Kesäkuun jutut http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064309
Heinäkuun kuulumiset http://kaksplus.fi/keskustelu/t1092073
 
En ole ehtinyt kirjoittelemaan kun mikko oli työreissussa 2 päivää ja olin joonaksen kanssa kahdestaan. Päivät meni todella nopeasti ja illalla sohvalle kun pääsin en meinannut ylös päästä =)

suzyco: Paljon haleja ja jaksamista<3 :hug:


Meillä joonas höhöilee sängyssä..joonas nimittäin repii housuista sitä sukka osaa jalasta ja housut roikkuu polvissa =) Joonas on aina yhtä hassu kun se on väsynyt..Nyt mä lähden syömään!! Heipsis
 
Poistelin tuosta listasta ne nimet, jotka ei viime kuun aikana ollu laittanu yhtään viestiä. Onpahan vähän todenmukaisempi :D sanokaa, jos oon menny poistamaan jonkun, joka tänne kirjottelee!

Emmalle tuli tänään kolmas hammas ja oli vähän kiukkunen tuo tyttö. Nyt onneksi nukkuu sikeästi, kuin pieni enkeli :heart: Mies on bändinsä kanssa festareilla soittamassa ja tulee takas vasta huomenna illalla. Mälsää.

Kävin tänään työpaikalla juttelemassa tuosta mun töihinpaluusta.. tai siis tarkemmin sanoen siitä, että pidän kaikki rästiin jääneet lomat ja vapaat heti näiden mammalomien perään ja tuunkin takas vasta tossa marraskuun puolessavälissä(ja mies jää kotiin =) ). Tuntuu silti tosi oudolta edes ajatella, että muutaman hassun kuukauden päästä pitäis mennä taas töihin... hui!

Päätin "harjoitella" tuota töihinpaluuta menemällä syyskuussa avuksi pariin tapahtumaan, mitä tuolla työpaikalla joka vuosi järjestetään.. sinne kun tarvii aina lisätyövoimaa. Pitää vaan ottaa kelasta selvää, että miten pitää menetellä. Oon ainakin saanu sen käsityksen, että riittää kuhan ilmotan sinne, että minä päivinä oon ollu töissä, niin ne ei maksa tukia niiltä päiviltä.
 
Huomenta!

Minäkään en ole koko viikolla kerennyt kirjoittelemaan, kun oli töissä niin säpinää ja iltaisinkaan ei oikein aikaa ollut. Menee niin vauhdilla päivät, kun on töissä. Tai no, meni ne sitä ennenkin.

Meilläkin oli eilen oikea kiukuttelupäivä, 9. ja 10. hammas tekevät tuloaan ja ovat just ne yläkulmahampaat, joten voi tehdä vähän kipeää. :( Voi raasua. Sieltä ne onneksi jo tuntuvat ikenen läpi, että ei ehkä mene kauaa, kun ne puhkeavat.

Mies lähti äsken hommaamaan meille loput talven polttopuista, joten ollaankin pojan kanssa koko päivä kahdestaan. Ajateltiin lähteä mummolaan päiväksi, kunhan poitsu vaa herää päiväunilta, just laitoin sänkyyn.

Ens viikkokin on sellainen häslinkiviikko, kun loppuviikosta joudun ravaamaan helsingissä työjuttujen vuoksi ja viikonloppuna on kaverin häät. Poika menee silloin mummun luokse yökylään, kun nuo häät alkavat jo klo 13 ja kestävät sitten ties mihin asti.. Mutta no, eiköhän siitäki selvitä.

Kauheeta, et meidän poikakin on ihan pian jo 8kk vanha. :eek: Onko teillä muuten vauvojenne hereilläoloajat pidentyneet? Meillä on ehkä hitusen. Aamullaki jaksaa olla jopa 2,5 h hereillä entisen 2 tunnin sijaan. Mutta silti illalla käydään jo klo 18 unille.. Vähän liian aikaisin. :/

Mutta hauskaa ja aurinkoista sunnuntaita kaikille! :D
 
Pitkästä aikaa ajattelin taas kirjoitella... Lukenut olen kyllä aina useamman kerran päivän aikana.
Onko kellään tietoa milloin hoitovapaarahapäätös tulee? Taitaa aina tuola Kelassa hetken kestää noiden hakemusten käsittely.
Meidän neidillä ei ole vasta kun yksi hammas ja ei sekään kokonaan ulkona. Yöt menee välillä kitisten mutta olen antanut Panadolia joten on vähän helpottanut. Yhden kerran vielä yöllä syötän ja päiväimetyksiä yritän pikkuhiljaa korvata korvikkeilla-ei oikein aina maistu se korvike mutta josko pikkuhiljaa. Haluaisin jo jättää imetyksen pois mutta eihän sitä nyt voi yhtäkkiä jättää ja kun neiti ei ole tottunut tuohon korvikkeen makuun niin ei senkään myötä ole ihan helppoa.
Unien määrä päivällä on tosiaan vähentynyt ja sitä myöden hereillä oloaika lisääntynyt. Kun oppi liikkumaan niin sen jälkeen ei ole pitkiä päikkäreitä ottanut. Eli meillä ryömitään mutta ei kontata vielä.
Olen aina miettinyt kun toiset lapset käyvät nukkumaan kuuden aikaa illalla että voitteko olla lastenne kanssa illemmalla missään? Meillä käydään nukkumaan ysiltä ja kotona pyritään kyllä aina olemaan seiskan aikaa kun alkaa puurottelut yms. Olen tykännyt tuosta ysin aikaa unille menosta, niin ei ole niin kiire iltajuttujen kanssa.
Töihin paluusta, se olis edessä vuoden vaihteessa mutta nyt jo askarruttaa koko asia, miten saa arjen rullaamaan. Tyttö on menossa perhepäivähoitajalle-tosin päätöstä ei ole vielä tullut kun niissäkin kestää aikansa ennen kun ilmottavat niistä :'( Mielestäni sais ilmottaa hoitopaikoista hyvissä ajoin niin olisi yksi murhe vähemmän.
Mutta hauskaa sunnuntaita kaikille ja nautitaan vielä kun ei olla töissä!! B)
 
Tuli noista iltapuuhista mieleen... meillä tehdään iltatoimet aika ripeään tahtiin :ashamed: Iltapuuro syödään siinä seiskan aikaan sen jälkeen pesut ja tuutulaulut ja maidot ja ennen kahdeksaa Emma jo nukkuukin kun pieni enkeli. No tuskin tuosta nopeudesta mitään haittaa on, kun Emma pystyy siinä ajassa helposti rauhoittumaan päivän touhuista uneen... mutta monesti kuulee, että iltatoimet olisi aloitettava pari tuntia ennen nukkumaanmenoa. Kait se on ihan lapsi- ja perhekostasta mikä toimii!

Neljäs hammas tekee tuloaan ja tänäänkin on ollut vähän kiukkupäivä. Vähän käy sääliksi toista kun se on niin surkeena aina kun hampaita tulee! Etenkin kun noita näyttää tulevan aina kaksi ihan peräjälkeen... onneksi on noille pikkusillekkin ihan hyviä särkylääkkeitä.
 
Heips!

Mökiltä on kotiuduttu jo keskiviikkona, mutta tää aika vaan suhahtelee niin ei ehdi kirjoitella.
Meillä on poika jatkanut pottaan kakkaamista melkein joka päivä ja välillä pari kertaa päivässäkin ja pissatkin on tullut pottaan pari kertaa :D

Tiistaina pitäis sitten lähteä laivalla tukholmaan ja ollaan siellä yksi yö hotellissa niin saa shoppailla oikein kunnolla =) Tosi rahaa ei ihan hirveesti ole plaah....

Onkos muuten muita kenen muksulle ei ole tullut vielä yhtään hammasta ? Meidän poitsulla ei meinaan ole yhtään hammasta eikä edes vilä tunnu, että olisi tulossakaan. Naurattaa vaan kun esim. raisun muksulle on tulossa jo 10 hammas meidän ukolle pitää varmaan pian hakkia tekarit :LOL:

Raisu kyselit onko valveilla olo ajat pdentynyt. meillä on ainakin sen verran, että aamulla jaksetaan entisen tunnin sijaan olla jo 2h hereillä ja illalla jopa 4h , mutta yleensä se 3h. Yöunille mennään nykyään n.19.30 ja aamulla herätään 7.00-8.30.

Mä en ole vielä edes kelalta muistanut hakea hoitovapaa rahoja pitäis kai pian hakee mä aijon jäädä ainakin tohon ensi vuoden elokuuhun asti kotiin saas nähdä miten tiukkaa tulee rahallisesti.

 
terve taas! aika hurahtanut siivillä, eikä kirjotteleen ole kerennyt..isommat lapset kun ovat olleet lomalla 5vkoa niin touhua riittänyt..onneksi huomenna alkaa arki, lapset tarhaan ja ukko töihin ja me saadaan vietää ihan kahden keskeistä aikaa Micon kans. Välillä tuntuu ihan kauheelta kun haluisin olla Micon kans kahden enemmän kuin muiden kans, mut kai se kuuluu tähän vauva -aikaan? :snotty: olen kuullut että muillakin on ollut samanlaista.
Täällä karjutaan ja komennetaan ihan kauheesti :D . Konttausasento löytyy vain sängyllä ollessa, muuten edelleen peruutetaan ja kieritään vaan. Pinnasänky joudutaan kyl laskemaan ihan lähipäivinä, sen verran hienosti jo nostaa itteensä laitaa vasten.. istua osaa jo vähän aikaa niin että pitää lattiasta kiinni itse. muutaman sekunnin pysyy itekseen istumas ilman tukea. nopeasti kehittyy kun kk sitten puuttui vielä kokonaan tuo heijaste eikä yhtään pysynyt tolpillaan.
Ke seuraava neuvola, saa nähä kuin paljon tai vähän jätkä kasvanut. painoa on varmaan tullut reilusti, pituutta ehkä sentti pari. ainakin jouduin jo kaivamaan 70cm bodyt esiin kun 68cm oli tiukat.
miten teidän kaikkien muiden vauvat nukkuu noin paljon???
:eek: meilllä mennään yöunille yleensä 22 jälkeen,herää klo 6 juomaan maitoa ja herää sitten kokonaan klo 8. aamupv unet siinä 11-12, iltapävpäikkärit n15-16 ja alkuillan miniunet 18.30-19. eli yöunet yht n 10h, päikkärit n2,5h! :) joskus on kyllä väsyneempi ja nukahtaa klo 21 ja saattaa säkällä nukkua 1,5h -2h päikkärit, mutta hyvi harvoin!
ilmoittelen ke sitten niitä uusia mittoja, siihen asti heihei! :D
 
Leppis: Vähän hienosti teillä sujuu pottailut, kun joka päivä saatte satsin sinne aikaiseksi! Meillä aloitettiin pottaharjoiteelut vasta pari päivää sitten, kun vihdoin sain potan ostettua. Poika ei ole vielä saanut minkäännäköistä saalista väännettyä sinne. Istuu vaan siinä ja ihmettelee, et mikäs kapistus tää on. Lopulta sit hermostuu, kun on aikansa istunut, eikä mitään tapahdu. :D

Noista hampaista vielä. Mulle riittäis hieman hitaampikin tahti niiden tulemisessa. Tänäänkn herättiin kesken molempien päiväunien kamalaan huutoon ja siihen ne unet sitten loppuikin. Meillä nukuttiin siis huimat 1 h 40 min päiväuia tänään. Ja sen kyllä huomasi nyt illasta! Äsken, kun laitoin pojan yöunille, annoin varmuuden vuoksi nestemäistä panadolia, vaikka eipä ne hampaat ennenkään ole yöuniin vaikuttanut, mutta oli tuo poika niin apea ja kärsivän oloinen koko päivän. :( Ärsyttää, kun koko ajan puskee uutta hammasta, kun edelliset ovat läpi tulleet. Ei sitten hetken hengähdystaukoa.

Nyt lähden syömääm jotakin, kun vihdoin saa hetken olla ihan rauhassa. Josko se mieskin tulis kohta puunhakureissultaan..
 
kike: ei meilläkään hirvittävän paljoa nukuta... illalla siinä kahdeksan aikoihin nukkumaan ja aamulla herätys vaihtelee siinä 6-8 välillä, eli öisin unta tulee keskimäärin 11 tuntia vähintään kolmella heräyksellä(nukahtaa onneksi nopeasti uudelleen) ja päivällä nukutaan 2x30min päiväunet. Vuorokauden unisaalis keskimäärin siis 12 tuntia :|

Huomasin muuten tuossa yksi päivä, että Emmalla on tosi pitkät jalat... bodyissa menee hyvin vielä 74 senttiset, mutta housujen pitää olla 80 senttiä, muuten paleltuu nilkat ja pohkeet :xmas:
 
Toisen mummin (siis anopin) ensimmäinen kunnon koetinkivi poitsun hoidossa takana. Oltiin kavereiden häissä muualla Suomessa ja otettiin anoppi mukaan hoitaa poikaa. Vietti sitten koko illan poitsun kanssa hotellihuoneessa, sai sen nukkumaankin ihan oikeeseen aikaan! Me palailtiin hotellille puol kahden maissa ja sit poika vasta heräsi huutamaan. Mutta oon tosi tyytyväinen...ekaa kertaa joku muu laittoi pojan nukkumaan ja vieläpä aivan muualla kuin kotona eikä ollut mitään ongelmaa! Jeeee! (Kyllä mä aika paljon hermoilin illan aikana ja olin auton avaimet melkeipä kourassa lähdössä ajamaan... :LOL: )

raisu Meillä ainakin poitsu unentarve on vähentynyt. Nukkumaanmeno siirtynyt puolella tunnilla eteenpäin ja aamulla herätään aikaisemmin. Päikkäritkin lyhentyneet puolella tunnilla. Noh, on siitä varaakin nippasta, kun sellainen nukkuja on.

Jouluvauva Mäkin odottelen Kelan päätöstä. Paprut pistin menemään kesäkuun lopussa. Yleensä parissa viikossa tullut mun mielestä päätös, nyt kesä pidäntenee noita odotusaikoja.

leppäkerttu Meillä ei oo yhtään hammasta...En tiedä olisko tulossa, kun syömälakkoilua poitsu nyt harrastanut! Mitään merkkejä ikenissä ei kyllä ole siitä. Mulle itselleni tuli eka hammas vasta 10-kuisena, joten ei kai tässä...tuskin tuo kundi kuitenkaan hampaattomaksi jää. Tosiaan jännä, kun tuokin on niiiiiin yksilöllistä. Toisilla jo 10, kun toisilla ei tietoa ensimmäisestäkään. :/

lentää tuos kommentoi vaatekoista. Mitä kokoa muilla nyt käytetään? Meillä jotkut 74 bodyt/yökkärit vielä menee, mutta 80 siirtymässä... Muissa vaatteissa (paidat, housut ym.) taitaa vielä 74 olla ok.
 
käytiin mikon kanssa leffassa katsomassa x-files:usko koetuksella. Oli todella hyvä, tuli tuosta nukuttamisesta mieleen että jollain oli anoppi nukuttanut ekaa kertaa vauvan. No meillä oli tänään joonasta hoitamassa kummit jotka myös nukutti joonaksen ekaa kertaa ilman meitä vanhempia ja hienosti oli mennyt =) Joonas nukahti suoraan omaan sänkyyn.

Meillä ilta touhut alkaa kuudelta ja joonas yleensä nukahtaa jo 19-19.30 aikoihin. Ja joonas herää aamulla kuudelta. Nyt syömään.
 
upa
Meillä 8kk täynnä ja meno vaan yltyy. Päiväunet ovat lyhentyneet heti 7kk:n jälkeen, kahdet n. tunnin päikkärit vain. Yöunet 21-7 ja tietenkin pitää herätä pari kertaa. Hampaista on meille vain harmia. Imetys alkaa käydä mahdottomaksi kun tyttö aina erehtyy puraisemaan.auts. Meillä onkin pienoinen ongelma edessä, kun tavalliset korvikkeet ei sovi(luultavasti maitoallergia)ja tuttipullosta ei ole juotu ikinä(eikä tuttiakaan käytetty ikinä). Ilmeisesti on taas lisää hampaita tulossa kun ei oikein ruoka maistu. Kasvais vaikka hiukset ennempin kuin hampaat. En ole antanut panadolia kertaakaan hammaskipuihin, ainoastaan kuumeeseen. Ens viikolla alkaa pottakokeilut.
 
Mulla särkenyt päätä koko yön ja unohdin ostaa viimeksi apteekista särkylääkettä joten nyt odottelen että lähin apteekki aukeaa. :( Ajattelin vain että olisikohan nää ne menkat jo synnytyksen jälkeen siis ihan oikeat..? Kun mulla ei ole tullut menkkoja synnytyksen jälkeen vielä kertaakaan ja imetyskin on lopetettu 2kk sitten. Mulla nimittäin särkee päätä vain menkkojen aikaan.

Joonas herännyt 07.00 ja äsken syötiin aamupuuro. Nyt kohta ulos hakemaan sitä särkylääkettä. En ole nukkunutkaan kunnolla lkun niin särkee..Jeps tulen taas kirjoittamaan kun jaksan ja olen nukkunut kunnolla.
 
Huomenta!

Töissä taas..

Kyllä taitaa olla tosi kipeät ikenet pojalla ja suu hellänä. Aamulla, kun oli töihin lähdössä, ja isukki antoi puuroa pojalle, niin oli kyllä syöminen yhtä huutoa. Meillä ei koskaan ole ongelmia ollu ton syömisen kanssa, mutta nyt oli aikamoista menoa. Voi reppanaa! :(

Meillä käytetään jo kokoa 80 tai 86 vaatteissa. Meillä tosin on niin PIIIIITKÄ poika. Varmaan tuleva koripalloilija. Kohtahan onkin neuvola n. viikon päästä, et sit saa tietää. Veiklkkaisin, et varmaan poju on jo 76-78cm.

Nyt jatkan hommia..
 
Ootteko kokeillu noita Hipp:n vauvaruokia? Mä oon niihin tosi pettyny :|
Tykkään käyttää luomutuotteita ja muutenkin ton firman imago on mun mielestä hyvä, mutta Emma vaan ei suostu syömään niitä. Etenkin toi päärynä-omena puurojauhe on niin ällöimelää, että minäkään en sitä pystyis lusikallista enempää syömään :eek: Roskiin oon joutunu heittämään kaikki avaamani Hipp - tuotteet...
 
lentää: En ole kokeillut noita hipp:n ruokia. Tosi tyhmä että niistä tarvii tehdä niin imeliä ettei kukaan niitä syö :)

Meillä joonaksella nukahtaminen oli tänään taas niin vaikeaa..tunnin verran ähräsi sängyssä ja sitten viimein rauhoittui ja nukahti. Koko ajan pitää päästä mahalleen meillä on joonaksen sängyssä tyynyt molemmilla puolilla ettei pääsisi kääntymään mahalleen. Ei ne mitään auta :ashamed:

Nyt joonas siis nukkuu. Ja mä katson telkkua,mutta kohta nukkumaan päätä särkee edelleen vähän. En muista sanoinko mutta joonas ryömii jo =) Joonas menee kovaa ympäri asuntoa.

Nyt jatkan tv:n katsomista..
 
Oli pakko tulla teille kertoon... Ette ikinä arvaa mitä tapahtui toissayönä! Juuri kun olin teille kijottanut siitä että pinniksen pohja lasketaan ihan seuraavana pvnä.. meitin poju sitten päätti tulla yli laidan klo 4 yöllä! tömähdys oli hirveä ja sydänkohtaus vielä pahempi.. :/ :ashamed: Järkytys oli meille vanhemmille isompi kuin vauvalle. Poika rääkäs kerran tippuessaan, mutta oli sitten kuin viilipytty.. Pohja laskettiin heti aamulla :snotty: .. Onneksi ei käynyt pahasti! Että sellanen yökiipeilijä täällä! :D
 
Meillä joonaksella tänään ollut taas hyvä päivä. Yhtä naurua koko ajan. :) Nyt joonas höhöilee sängyssä saa nähdä kuinka kauan menee ennen kuin meidän pikku mies nukahtaa B) Eilen meni 2 tuntia. Äsken mies kävi katsomassa ja joonas nukkuu. Ihanaa saadaan olla miehen kanssa kahdestaan edes vähän. Nyt sitä yhteistä aikaa todella arvostaa :heart:

Käytiin ostamassa häälahja sokokselta kun mun siskopuoli menee naimisiin 2 viikon pästä. Häälistalla oli enää lakanoita, jamie oliver kokkikirja, mukeja ja perunasurvin..No ostettiin se perunasurvin =)

Nyt syömään. Hauskaa iltaa kaikille.
 
kike 79: Onneksi ei käynyt pahemmin. =) Meilläkin joonas iskee päätään lattiaan ja milloin mihinkin mutta musta tuntuu että me äidit siinä aina enemmän säikähdetään kuin nuo lapset. Meilläkin meno jatkuu vaikka pää kolisee koko ajan..
 
7kk Neuvolakuulumisia; paino 7450g ja pituus 66,5cm! Kovin ei ole häävit mitat, mutta kasvua tapahtuu, vaikka hitaasti.. Omalla käyrällään menee. Eipä sen puoleen, itse olen ollut 7kk vanhana 6,2kg ja 64cm :D . Jätkä hurmasi taas hymyllään koko neuvola henkilökunnan, aika hurmuri siis pienestä pitäen :saint:
 
Joonas on myös ollut tänään todella hyvällä tuulella =) hampaita tulee vaikka kuinka monta mutta eipä pojua näytä kiukuttavan..Puhjenneita hampaita näkyy jo 6 kappaletta B)

Nyt meidän pikku rakas nukkuu,joonas nukahti 19.00. Ja ihan kohta joonas konttaa =) Joonas ryömii jo kovaa vauhtia ja nyt melkein menee konttaus asentoon.

Mä katselen tässä telkkaria ja kohta nukkumaan.

kike 79: Niinkuin sanoit jokainen kulkee omalla käyrällä joten älä huoli :)

Nyt meen moido..
 
Mulla on tälläinen kysymys teille joulumammat.. Miten olette päässeet yösyömisestä eroon? Meillä joonas syö melkein joka yö maidon 1-2 kertaa ja nyt mietin että miten saan sen loppumaan. Nälkä joonaksella ei voi olla koska saa kyllä tarpeeksi ruokaa päivällä mutta olisiko tuo tuttipullo sellainen "huvipullo" johon ollaan joonas totutettu..? Kun tuntuu ettei joonas muuten nuku kuin tuttipullo suussa.. :ashamed: Auttakaa jos voitte!! Kiitos jo etukäteen neuvoistanne :flower:
 

Yhteistyössä